Moet je eens bij ASML gaan werken, dan haal je 2500 euro makkelijk met 3 jaar ervaring... Neemt niet weg dat je aardig goed zit met 2900 euroquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:50 schreef Cocosmacroon het volgende:
1 : branche: techniek/r&d
2 : Functie: Development engineer
3: Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 24+13adv
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2900
8 : Netto maand salaris: 1950
9: Overuren betaald: ja of uren voor uren
10 : Werkervaring: 3jaar
11: Goodies: geen
12: Opleiding: HBO industrieel product ontwerp
Wat een lonen komen hier voorbij zeg :s
Vorige week op sollicitatie geweest bij een engineering bureau, maar er werd me verteld dat ik nooit boven de 2500 hoor te komen als ingenieur met 3 jaar werkervaring. Ik blijf dus mooi zitten waar ik zit voorlopig.
Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het een hongerloontje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:17 schreef calamares het volgende:
1 : Bedrijfstak: IT
2 : Functie: Softwareontwikkelaar (teamleader)
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 20
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 1800
8 : Netto maand salaris: +/- 1400
9: Overuren betaald: tijd voor tijd / geld
10 : Werkervaring: 3 jaar in het bedrijfsleven, nog veel langer als freelancer
11: Goodies: Winstuitkering (varieert van 2 tot 3 maandsalarissen)
12: Opleiding: Geen, wel gecertificeerd (MCTS ASP.Net 3.5)
13: Tevreden: Vind mijn salaris (en in vergelijking met anderen die hetzelfde als mij doen, al dan niet met een niet-leidinggevende functie) erg laag. Afgelopen week gesprek met werkgever gehad en ik mag zelf aankomen met een aanbod van wat ik 'zou moeten verdienen'. Ben daar alleen nog niet helemaal uit.
Vandaar dat ik vorige week ook eens met mijn werkgever om de tafel ben gaan zitten, om dat onder andere aan te kaarten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vat het niet verkeerd op, maar ik vind het een hongerloontje.
Ik zou de salarischeck proberen. Ik kwam op zo'n 2500 EUR met een aantal aannames.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:25 schreef calamares het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vorige week ook eens met mijn werkgever om de tafel ben gaan zitten, om dat onder andere aan te kaarten.Naar aanleiding van dat gesprek mocht ik zelf eens gaan nadenken over mijn nieuwe salaris.
Heb alleen nog geen flauw idee wat ik zou kunnen eisen qua brutoloon. Ik zit op veel vacaturewebsites te kijken om te vergelijken, maar daar zitten naar mijn idee heel veel onrealistische 'lokkertjes' tussen; denk aan codeklopper-baantjes via een uitzendbureau met salarissen van 3000+, met daarbij ook nog eens secundaire arbeidsvoorwaarden die te mooi zijn om waar te zijn.
Suggesties of tips zijn natuurlijk welkom.
Gezien je salaris die je nu hebt en ik vermoed leidinggevende functie mag je toch wel die sprong van minimaal 2500 EUR verwachten. Het probleem is echter dat we wel vrij jong bent en geen opleiding hebt genoten.quote:Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:
Per maand: ¤ 2479
Beroep: Sofware-ontwikkelaar
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Werkervaring: 3 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Ja
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
quote:Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:
Per maand: ¤ 2817
Beroep: Sofware-ontwikkelaar
Opleiding: HBO
Werkervaring: 5 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Ja
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Ja
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
Nog een stuk minder.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Als jij projectleider bent en zo weinig verdient, wat verdienen jou ondergeschikten dan?
Nergensquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:18 schreef loqdawq het volgende:
[..]
Waar staat jou rijtje? Just curious.
Ik denk dat je niet meer kan verwachten van zo'n relatief klein bedrijf. Dat ze flink wat winst uitkeren aan de werknemers indien het bedrijf goed draait compenseert een hoop en geeft ook aan dat ze nou geen uitbuiters zijn. Zo ben je ook een beetje "partner/vennoot" en een bijkomend voordeel is dat ze je langer kunnen aanhouden mocht het iets minder gaan want dan keert men geen winstuitkering uit.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:49 schreef calamares het volgende:
Ik was inderdaad aan het denken aan zo'n 2200 tot 2300 euro.
Het is inderdaad zo dat ik niet opgeleid ben. Daarentegen ben ik wel zeer recentelijk (vorige maand) gecertificeerd, houdt ik mij inmiddels al meer dan 10 jaren met programmeren / softwareontwikkeling bezig (echter pas 3 jaar daadwerkelijk in het bedrijfsleven, in eerste instantie als hobby en later als freelancer), en ben ik bij verre de meest bekwame en productieve persoon in het bedrijf. Het is overigens een vrij klein bedrijf ( +/- 15 man, waarvan 9 software-ontwikkelaars en programmeurs die ik als projectleider aanstuur). Sinds anderhalf jaar ben ik er daadwerkelijk projectleider, daarvoor 'gewoon' softwareontwikkelaar.
Kijk, zo kan het dus ook. Leuk om te zien dat iemand ronduit toegeeft niet ambitieus te zijn. Ik ben het zelf wel maar er is niks mis mee als iemand het niet is. Een goede vriend van mij die ook scheepstimmerman is is precies hetzelfde. Doet al jaren hetzelfde werk. 7u beginnen, iedere dag in de achterhut timmeren, 4u naar huis. Is ie helemaal tevreden mee.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:24 schreef Marleen85 het volgende:
13: Tevreden: ja, ben totaal niet ambitieus en dit is een rustige baan waar ik genoeg mee verdien.
Dat laatste is idd ook waar, ik krijg gewoon 40 uur betaald terwijl ik maar 32 uur werk (en dus 8 uur naar school ga).quote:Op maandag 1 februari 2010 11:32 schreef junkiexp het volgende:
Als je goed op je plek zit heb je een prima loon voor nu.
Je hebt aardige goodies, veel vakantiedagen en een dure opleiding + betaald naar school gaan.
Vind je dat veel voor 40 uur metselen? Dit heeft weinig met opleidingen te maken maar met praktijkervaring. Ik denk dat er ook genoeg in de bouw zijn die meer verdienen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:36 schreef calamares het volgende:
Met 23 jaar al 6 jaren werkervaring (dus al op 17 jarige leeftijd aan het werk en derhalve dus hooguit een MBO diploma) en dan zoveel verdienen met een baan als metselaar?Volgens mij heb ik het verkeerde vak uitgekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |