Wester doet dat maar al te vaak. Gewiekste vent hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:33 schreef Hexagon het volgende:
Ach Wester mag dan wel CDA zijn. Ik denk niet dat hij zn journalistieke carriere op het spel gaat zetten door Balkenende te steunen met allerlei slap gezwets terwijl het hier duidelijk als wat is dat Balkenende fout zat.
quote:Vandaag debat over reactie premier
` De Tweede Kamer houdt vandaag een
debat over de reactie van premier
Balkenende van gisteren op het rapport
van de commissie-Davids.Het debat is
door D66,GroenLinks en VVD aangevraagd.
D66 wil opheldering over de status van
de verklaring van de premier.
De PvdA viel er gisteren over dat de
premier op belangrijke punten afstand
nam van het rapport,en eiste dat hij
een nieuwe verklaring zou afleggen.
Vanochtend kwamen Balkenende en de
vice-premiers Bos en Rouvout in het
Torentje bijeen.Naar verluidt wilde de
premier die nieuwe verklaring afleggen,
maar weerhield de CDA-top hem daarvan.
Dat komt alleen door de Balkenende/PvdA-crisis. Inhoudelijk maakt het veel minder los.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:28 schreef eriksd het volgende:
Ik moet zeggen dat dit rapport nu al meer losgemaakt heeft dan ik vooraf had gedacht.
Ja maar ik zie niet de bredere mechanismen hierachter. Ik heb het vermoeden dat Balkenende wordt gepakt door zijn eigen vriendjes maar weet niet waarom. Het pleit wel erg voor Balkenende vind ik dat hij wilde inbinden. Hij staat toch bekend als erg koppig en slecht kunnen omgaan met kritiek. Gisteravond zag je al dat hij zei dat er lessen getrokken moeten worden.quote:
Volgens mij had Balkenende nooit gedacht dat dhr. Davids hem zo kritisch zou beoordelen. Denk dat ie gehoopt had, dat de schuld bij de Hoop Scheffer zou komen te liggen. Die is immers toch weg, dus kan geen kwaad meer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:28 schreef eriksd het volgende:
Ik moet zeggen dat dit rapport nu al meer losgemaakt heeft dan ik vooraf had gedacht.
PVV gaat meteen met moties smijten, de rest wil niet met hun geassocieerd worden en dus houden ze zich in...quote:
Geen gekke gedachte. Hoop Scheffer regelde alles maar meneer Davids vertaalde het naar 'een gebrek van regie van de premier'. Tsja.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij had Balkenende nooit gedacht dat dhr. Davids hem zo kritisch zou beoordelen. Denk dat ie gehoopt had, dat de schuld bij de Hoop Scheffer zou komen te liggen. Die is immers toch weg, dus kan geen kwaad meer.
Inderdaad, aanvankelijk was alleen conclusie 6 van het rapport een beetje pijnlijk, maar zou het gedoe snel over zijn. Dat was totdat Balk tegen de haren van de PvdA instreek.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat komt alleen door de Balkenende/PvdA-crisis. Inhoudelijk maakt het veel minder los.
er zou natuurlijk tweestrijd in de partij kunnen zijn voor de komende verkiezingen, waarbij een gedeelte van de partij van Balkenende af wilt, en bijv de volgende verkiezingen ingaan met een Vang Geel of Verhage, nou lukte het afgelopen herfst niet om hem af te serveren met een kekke positie bij de EU, en nu deze aan de belgen gegeven is dat Balkie dan maar op een andere manier van het toneel moet verdwijnen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja maar ik zie niet de bredere mechanismen hierachter. Ik heb het vermoeden dat Balkenende wordt gepakt door zijn eigen vriendjes maar weet niet waarom. Het pleit wel erg voor Balkenende vind ik dat hij wilde inbinden. Hij staat toch bekend als erg koppig en slecht kunnen omgaan met kritiek. Gisteravond zag je al dat hij zei dat er lessen getrokken moeten worden.Heeft hij daarvoor nog nooit gezegd!
Zoals Pechtold al zei: het ging welgeteld 5 uur over de inhoud en daarna nam de chaos in de coalitie het over. (woorden van die strekking iig).quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat komt alleen door de Balkenende/PvdA-crisis. Inhoudelijk maakt het veel minder los.
gelijk met gemeenteraad?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:01 schreef rubbereend het volgende:
wanneer zouden we naar de stembus kunnen voor algemene verkiezingen?
dat halen ze niet qua organisatie gok ikquote:
Àls het kabinet deze week valt zou dat toch niet voor eind april zijn gok ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:01 schreef rubbereend het volgende:
wanneer zouden we naar de stembus kunnen voor algemene verkiezingen?
Niet mee eens. Lees de conclusies en de paragrafen nog eens. Zo staat er dat het kabinet deed voor komen alsof de MIVD en AIVD een grote rol hadden in het besluitvormingsproces (en daardoor een onderzoek niet mogelijk was) maar volgens de commissie was hun rol erg gering.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, aanvankelijk was alleen conclusie 6 van het rapport een beetje pijnlijk, maar zou het goede snel over zijn. Dat was totdat Balk tegen de haren van de PvdA instreek.
Ik vind het toch vrij ruig, dat niet goed inlichten van de kamer. Het gaat wel om steun voor een oorlog...quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |