Ok. Ik vind dat hij niet meer hoeft te doen. De Paus is er niet om vriendjes te maken met iedereen.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt erover doordrammen maar je gaat voorbij aan mijn punt. Ik heb geen idee waarom je dat doet. Ik blijf bij mijn stelling dat deze man, deze geloofsleider, bitter weinig voor homoseksuelen doet waar hij mogelijk wel een verschil kan maken.

Wat is jouw definitie van gelijkwaardig en wat is jouw definitie van een Katholiek land?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wil je beweren dat ze gelijk behandeld worden?
Tussen met de dood vervolgd worden en gelijkwaardig behandeld worden zit een wereld van verschil en ik ken geen enkel RK land waarbij ze gelijkwaardig behandeld worden.

Dan kom ik terug op het allereerste punt in deze discussie: verdient de paus respect. Ik zeg mede hierom: van mij niet.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ok. Ik vind dat hij niet meer hoeft te doen. De Paus is er niet om vriendjes te maken met iedereen.

ja laten we er een definitie spelletje van maken.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:04 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van gelijkwaardig en wat is jouw definitie van een Katholiek land?

Kijk maar uit met dat soort praat, voor je het weet zetten ze onze ambassades in de hens.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan kom ik terug op het allereerste punt in deze discussie: verdient de paus respect. Ik zeg mede hierom: van mij niet.

Lijkt me een redelijke vraag, tenzij jij je post op een andere manier kunt onderbouwen.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja laten we er een definitie spelletje van maken.

Nou, aanzienlijke minder... een hele procentquote:Op maandag 11 januari 2010 20:54 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Guyana is 8% Katholiek, Trinidad 26%, allebei aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld Nederland.

ja, ik vond het percentage voor trinidad pas toen ik de rest van mijn post al geschreven had.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, aanzienlijke minder... een hele procent

Dat iemand die als Rooms-Katholiek zijnde te boek staat (bv door zich zo te noemen of omdat men bv als zodanig geregistreerd staat) nog niet direct een volgeling van de Paus is.quote:

Dan ben je een protestant of iets anders, geen Katholiek. Ook dit is basisschool-stof overigens.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat iemand die als Rooms-Katholiek zijnde te boek staat (bv door zich zo te noemen of omdat men bv als zodanig geregistreerd staat) nog niet direct een volgeling van de Paus is.
Was een prima zin hoor.

mwah, aanzetten tot discriminatie is niet iets waar je je niets van aan moet trekken.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als het je niet bevalt kun je je er ook gewoon niets van aantrekken

Altijd jammer wanneer mensen vinden dat ze het recht hebben om over het geluk van anderen te kunnen beslissen. Ik noem dat kortzichtig en niet verder kijken dan je eigen egoïstische neus lang isquote:Op maandag 11 januari 2010 22:47 schreef Meki het volgende:
Ik sta achter de uitspraken van de Paus.
homohuwelijk dient verboden te worden.

Nee hoor. Homohuwelijk is gewoon tegen de wet van de mensheidquote:Op maandag 11 januari 2010 22:51 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Altijd jammer wanneer mensen vinden dat ze het recht hebben om over het geluk van anderen te kunnen beslissen. Ik noem dat kortzichtig en niet verder kijken dan je eigen egoïstische neus lang is

Een huwelijk hoeft niet per se gepaard te gaan met (adoptie)kinderen.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor. Homohuwelijk is gewoon tegen de wet van de mensheid
Homo's heb ik niks op tegen. Maar het is van de zotte dat ze huwelijk erbij doen
Hoe zal de geadorpeerte ( zoon ) zich voelen dan ?

quote:Op maandag 11 januari 2010 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een huwelijk hoeft niet per se gepaard te gaan met (adoptie)(adorptie)kinderen.

Hoezo heeft de mensheid opeens 1 wet? En wie zegt welke overtuiging de juiste is? Sta open voor anders denkenden. Homoseksuelen worden enorm benadeeld (lees gediscrimineerd) op zowel juridisch als ethisch vlak, op het moment dat een huwelijk hen wordt geweigerd. Andere groepen worden toch ook niet uitgesloten van het huwelijk?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor. Homohuwelijk is gewoon tegen de wet van de mensheid
Homo's heb ik niks op tegen. Maar het is van de zotte dat ze huwelijk erbij doen
Hoe zal de geadorpeerte ( zoon ) zich voelen dan ?

Homo's worden niet uitgesloten van het huwelijk. Homohuwelijken zijn niet toegestaan. Dat is iets heel anders en dat geldt net zo goed voor hetero's.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Hoezo heeft de mensheid opeens 1 wet? En wie zegt welke overtuiging de juiste is? Sta open voor anders denkenden. Homoseksuelen worden enorm benadeeld (lees gediscrimineerd) op zowel juridisch als ethisch vlak, op het moment dat een huwelijk hen wordt geweigerd. Andere groepen worden toch ook niet uitgesloten van het huwelijk?

Wat een onzin, je wilt trouwen met degene van wie je houdt en bij een homo betekent dat een homohuwelijk.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Homo's worden niet uitgesloten van het huwelijk. Homohuwelijken zijn niet toegestaan. Dat is iets heel anders en dat geldt net zo goed voor hetero's.

quote:Op maandag 11 januari 2010 22:55 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het vreedzaam samenleven en elkaar in waarde laten leven altijd zo verstoord wordt door allerlei godsdiensten. Godsdiensten prediken onverdraagzaamheid.
 Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
 Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.  

Is houden van het criterium? En mensen die van hun moeder houden. Of van hun hond? Of van hun playstation?quote:Op maandag 11 januari 2010 23:01 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wat een onzin, je wilt trouwen met degene van wie je houdt en bij een homo betekent dat een homohuwelijk.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |