Inderdaad, en het is aan jou om daar boven te staan. Vrijheid van meningsuiting is één van de allerbelangrijkste grondrechten, en dan niet alleen voor meningen die jou wel aan staanquote:Op maandag 11 januari 2010 18:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hij heeft die mening geuit, toch?
Wat is het probleem dan? Je verwacht van mij dat ik zijn mening respecteer terwijl ik op voorhand al weet wat hij allemaal aan mij af zou keuren. En denk nou niet dat hij me afkeurend en al m'n gang zou laten gaan, want zo werkt het dus niet. Hij zou me allerlei zaken verbieden zodra hij daar de kans toe zou zien.
En dat weet je zelf ook wel.
 Echte vrijheid toon je door ook de mening die je totaal niet bevalt te respecteren.
 Echte vrijheid toon je door ook de mening die je totaal niet bevalt te respecteren.

Ik vind het so-we-so neit altijd gemakkelijk om respect op te brengen voor de mening van anderen. Maar als ik dat niet kan, waarom zou ik het van anderen dan wel mogen verwachten?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over. Een mening is niet per definitie respect waard. Ik vind het moeilijk respect te hebben voor een systeem van celibataire oude mannen in jurken die, inderdaad, een aanzienlijk deel van de wereldbevolking regels voorschrijven als het onthouden van condooms.

Verwacht jij dat dan? Ik zou liever een term als 'in zijn waarde laten' gebruiken, dat wil zeggen dat je zo iemand niet aanvalt voorzover daar geen noodzaak toe is. In het geval van de paus en zijn uitspraken zal dat voor sommigen echter weer een twijfelgeval zijn, de paus spreekt zich immers ook uit over het leven van anderen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:40 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik vind het so-we-so neit altijd gemakkelijk om respect op te brengen voor de mening van anderen. Maar als ik dat niet kan, waarom zou ik het van anderen dan wel mogen verwachten?

De katholieke kerk kerk zal na het Galilei debacle kritischer geworden zijn en goed onderbouwde wetenschappelijke verklaringen niet meer zo snel verwerpen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:34 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan zo Big Bang voor de Homo-evolutietheorie?

En dat is de basis van het celibaat.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:39 schreef ThaMadEd het volgende:
De paus is ook een aanval op de schepping. Als ik die pedokop zie ben ik gelijk een dag niet in staat om me voort te planten.

Het tragische daarvan is nog dat er dus mensen zijn die eerst wachten tot de Paus zegt dat ze de evolutietheorie mogen aannemen, voordat ze erover na durven te denkenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De katholieke kerk is andere wel een van de weinige kerken die zowel de Big Bang theorie als de evolutie theorie accepteren.

Je wilt anderen de vrijheid gunnen om jou je vrijheid af te pakken? Het lijkt me juist dat daar de grens van de vrijheid ligt: bij het punt waarop de één zijn vrijheid gebruikt om de vrijheid van de ander te beperken.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:38 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Inderdaad, en het is aan jou om daar boven te staan. Vrijheid van meningsuiting is één van de allerbelangrijkste grondrechten, en dan niet alleen voor meningen die jou wel aan staanEchte vrijheid toon je door ook de mening die je totaal niet bevalt te respecteren.

Kritiek is wat anders dan er direct geen respect voor hebben.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als een kwart van de wereldbevolking er in gelooft heb je toch wel enig recht van spreken, lijkt mij. Maar los daarvan: ik vind dat je ieders mening moet repecteren, en dat iedereen het recht moet hebben die mening te uiten. Zelfs als hij de Paus is.

Hoezo val je de vrijheid van meningsuiting aan als je iemand zijn mening niet respecteert?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:38 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Inderdaad, en het is aan jou om daar boven te staan. Vrijheid van meningsuiting is één van de allerbelangrijkste grondrechten, en dan niet alleen voor meningen die jou wel aan staanEchte vrijheid toon je door ook de mening die je totaal niet bevalt te respecteren.

Die nicht moet niet zeiken!quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Dat is wat een leerling op mijn basisschool zei niet wetende dat de leraar gay was... mijn homoleraar was woest omdat die leerling het gore lef had het woord flikker te gebruiken.

De mens is geschapen door god zegt de paus. Dus homo's ook. Net als ziektes, de paus, onzedelijke kerklieden etc.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:09 schreef teknomist het volgende:
Oh, en hoe zit het met de knapenliefde dan binnen het creationisme?

Nee hoor, dat zijn algemeen geaccepteerde schattingen. Zo'n 17% van de wereldbevolking was in 2007 Rooms-Katholiek.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In zijn vlekkerige dromen wellicht

Als Rooms-Katholiek te boek staan en een volgeling van de Paus zijn is net even iets anders alleen.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:43 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn algemeen geaccepteerde schattingen. Zo'n 17% van de wereldbevolking was in 2007 Rooms-Katholiek.

Er is bijna niemand meer over om te protesteren.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat dat allemaal zo maar mag, van die onzin uitkramen..... Komt er dan binnen heel die katholieke kerk niemand tegen in protest?

quote:Op maandag 11 januari 2010 19:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als Rooms-Katholiek te boek staan en een volgeling van de Paus zijn is net even iets anders alleen.

Jammer, je eerste zin was goed.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:04 schreef vanderaalst het volgende:
God created Adam and Eve, not Adam and Steve.
Maar even serieus.
Iedereen moet gewoon zelf weten wat hij/zij doet en met wie hij/zij gaat.
Daar moet die oude man in het vaticaan maar mee leren leven.

Ikkequote:Op maandag 11 januari 2010 17:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Er zijn zat katholieken die de formele gezagstructuur van de RK kerk niet hun beleving van het katholicisme tot in den treure laten beinvloeden.
En voor de rest, ze zijn gelovig, dus ze hebben hun intelligentie al ondergeschikt gemaakt aan een fantasie-boekje.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |