Het celibaat is een aanval op de natuur. Moeilijk te onderdrukken natuurlijke neiging geeft alleen maar gedoe met jongetjes.quote:VATICAANSTAD - Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad. De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.
Het parlement van Portugal stemde vrijdag in eerste lezing in met de legalisering van het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht. In Argentinië werd eind december het eerste legale homohuwelijk voltrokken. Benedictus XVI verwees in zijn toespraak indirect naar deze overwegend katholieke landen.
Bron
Er zijn zat katholieken die de formele gezagstructuur van de RK kerk niet hun beleving van het katholicisme tot in den treure laten beinvloeden.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat dat allemaal zo maar mag, van die onzin uitkramen..... Komt er dan binnen heel die katholieke kerk niemand tegen in protest?
Volgens mij zijn er niet veel katholieken die zich wat van die man aantrekken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat dat allemaal zo maar mag, van die onzin uitkramen..... Komt er dan binnen heel die katholieke kerk niemand tegen in protest?
Waarom in protest komen?quote:Op maandag 11 januari 2010 17:53 schreef bloodymary het volgende:
In protest komen omdat het haat tegen homo's aan kan wakkeren denk ik.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:02 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Waarom in protest komen?
Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen doen dit vanuit het Bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben. Daarom vinden we enkele passages in de Bijbel die homoseksueel gedrag uitdrukkelijk verbieden (Leviticus 18:22[1] en 20:13[2]) of hekelen (Romeinen 1:26-27[3]).
Ik vind het eerder raar dat er homo's bestaan die zichzelf christen noemen
Respect voor wat precies?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:11 schreef SingleCoil het volgende:
Waar lopen jullie nou over te ketteren? DIe man zegt dat tegen zijn eigen volgelingen, op basis van een geloof en een god waar jullie toch al niks van geloven. Dus heb een beetje respect zeg!
Voor het feit dat ze een boek nodig hebben om keuzes voor hun te maken. Dat kunnen ze zelf niet.quote:
Maar ze proberen het wel voor anderen te doen. Dus ik zeg opnieuw: respect waarvoorquote:Op maandag 11 januari 2010 18:12 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Voor het feit dat ze een boek nodig hebben om keuzes voor hun te maken. Dat kunnen ze zelf niet.
Laat ik respectvol zeggen dat het Christendom een aanval op de menselijke intelligentie is dan.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:11 schreef SingleCoil het volgende:
Waar lopen jullie nou over te ketteren? DIe man zegt dat tegen zijn eigen volgelingen, op basis van een geloof en een god waar jullie toch al niks van geloven. Dus heb een beetje respect zeg!
Respect voor het feit dat anderen wel eens een andere mening en andere normen aan kan hangen dan wat jij gewend bent.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ze proberen het wel voor anderen te doen. Dus ik zeg opnieuw: respect waarvoor
Dat is wat een leerling op mijn basisschool zei niet wetende dat de leraar gay was... mijn homoleraar was woest omdat die leerling het gore lef had het woord flikker te gebruiken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Flikker toch op man
Als het je niet bevalt kun je je er ook gewoon niets van aantrekkenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Laat ik respectvol zeggen dat het Christendom een aanval op de menselijke intelligentie is dan.
Tsja... dan ben je als flikker toch ook een beetje gay hoor.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef Damien2 het volgende:
[..]
Dat is wat een leerling op mijn basisschool zei niet wetende dat de leraar gay was... mijn homoleraar was woest omdat die leerling het gore lef had het woord flikker te gebruiken.
Maar hee, ik verkondig mijn mening niet aan miljoenenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:15 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Respect voor het feit dat anderen wel eens een andere mening en andere normen aan kan hangen dan wat jij gewend bent.
Met alle respect maar telkens rescepT eisen is best wel gay.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:11 schreef SingleCoil het volgende:
Zodra Christenen datzelfde eens doen, prima.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als het je niet bevalt kun je je er ook gewoon niets van aantrekken
De meeste Christenen halen hun waarden uit het nieuwe testament, waarin juist wordt gesteld dat je de regels naast je neer moet kunnen leggen als dat de naastenliefde bevordert.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:02 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder raar dat er homo's bestaan die zichzelf christen noemen
Jij bent ook niet de geestelijk leidsman van 1,2 miljard volgelingen...quote:Op maandag 11 januari 2010 18:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar hee, ik verkondig mijn mening niet aan miljoenen
Ja daar zeg je het al, geestelijk leidsman. Je moet maar in de waan verkeren dat te zijn. Dus alweer: respect waarvoor?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Jij bent ook niet de geestelijk leidsman van 1,2 miljard volgelingen...
In zijn vlekkerige dromen wellichtquote:Op maandag 11 januari 2010 18:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Jij bent ook niet de geestelijk leidsman van 1,2 miljard volgelingen...
alsof alle christenen blind de paus of bijbel volgensquote:Op maandag 11 januari 2010 18:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zodra Christenen datzelfde eens doen, prima.
Maar die bal ligt echt bij de Christenen.
Tot die tijd trek ik me er heel veel van aan. Een aanval op de menselijke intelligentie dus, die Christenen. En dat met een arrogantie die z'n weerga niet kent.
Als een kwart van de wereldbevolking er in gelooft heb je toch wel enig recht van spreken, lijkt mij. Maar los daarvan: ik vind dat je ieders mening moet repecteren, en dat iedereen het recht moet hebben die mening te uiten. Zelfs als hij de Paus is.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja daar zeg je het al, geestelijk leidsman. Je moet maar in de waan verkeren dat te zijn. Dus alweer: respect waarvoor?
Als de katholieke kerk niet zo moeilijk deed over homo's, hadden ze een grotere doelgroep die de kerk kon komen vullenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef DelBosque het volgende:
Homo's zijn de reden waarom er minder katholieken geschapen wordenen de kerken leegstaan
en....
Respect??? Ik vind dat de kerk weleens wat meer respect kan opbrengen! Voor hun eigen aanhang, maar met name voor anders denkenden. Vrij denkende geesten kunnen over het algemeen veel meer respect opbrengen voor anderen dan bijv. religieuzen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:11 schreef SingleCoil het volgende:
I see what you did thar.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de katholieke kerk niet zo moeilijk deed over homo's, hadden ze een grotere doelgroep die de kerk kon komen vullen
Maar dat is elk geloof mijn waarde.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:30 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Respect??? Ik vind dat de kerk weleens wat meer respect kan opbrengen! Voor hun eigen aanhang, maar met name voor anders denkenden. Vrij denkende geesten kunnen over het algemeen veel meer respect opbrengen voor anderen dan bijv. religieuzen.
Ik vind het Christendom een aanval op ieders vrijheidsrecht!
Hij heeft die mening geuit, toch?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als en kwrt van de wereldbevolking er in gelooft heb je toch wel enig recht van spreken, lijkt mij. Maar los daarvan: ik vind dat je ieders mening moet repecteren, en at dereen het recht moet hebben die mening te uiten. Zelfs als hij de Paus is.
De katholieke kerk is andere wel een van de weinige kerken die zowel de Big Bang theorie als de evolutie theorie accepteren.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die de Paus serieus nemen zijn een aanval op het Darwinisme.
En daarmee direct de complete bijbel onderuit halenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De katholieke kerk is andere wel een van de weinige kerken die zowel de Big Bang theorie als de evolutie theorie accepteren.
Waarom zijn ze dan zo Big Bang voor de Homo-evolutietheorie?quote:Op maandag 11 januari 2010 18:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De katholieke kerk is andere wel een van de weinige kerken die zowel de Big Bang theorie als de evolutie theorie accepteren.
Ja, dat ben ik met je eens. Maar respect kun je nu enmaal moeilijk afdwingen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:30 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Respect??? Ik vind dat de kerk weleens wat meer respect kan opbrengen! Voor hun eigen aanhang, maar met name voor anders denkenden. Vrij denkende geesten kunnen over het algemeen veel meer respect opbrengen voor anderen dan bijv. religieuzen.
Nou, zolang de Christenen zich niet met mij bemoeien vind ik dat wel meevallen...quote:Ik vind het Christendom een aanval op ieders vrijheidsrecht!
Omdat die Big Bang wat anders voelt dan zelf een Bang op kleine jongens te doen...quote:Op maandag 11 januari 2010 18:34 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan zo Big Bang voor de Homo-evolutietheorie?
Klopt, maar het gaat hier toevallig om het Christendom. En daarnaast is het eigenlijk vooral de orthodoxe vorm van geloof die respectloos naar anderen overkomt. Liberalen zijn meestal wel vrijdenkend, dus niks op tegenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:32 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Maar dat is elk geloof mijn waarde.
Ik denk daar anders over. Een mening is niet per definitie respect waard. Ik vind het moeilijk respect te hebben voor een systeem van celibataire oude mannen in jurken die, inderdaad, een aanzienlijk deel van de wereldbevolking regels voorschrijven als het onthouden van condooms.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als een kwart van de wereldbevolking er in gelooft heb je toch wel enig recht van spreken, lijkt mij. Maar los daarvan: ik vind dat je ieders mening moet repecteren, en dat iedereen het recht moet hebben die mening te uiten. Zelfs als hij de Paus is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |