*ril*quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Of kinderen die andere kinderen slaan en treiteren, waarvan de ouders vinden dat ze hun gang moeten mogen gaan "want het zijn indigosterrenkristalkinders die op aard' zijn om anderen de weg te wijzen, en dat doen ze op hun eigen unieke maniertje".
Als ik je papa was had ik dit in huis gehaald.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:38 schreef Fairydust het volgende:
Haha, mijn ouders zitten altijd te sikkeneuren over mijn gedrag en als ze mij dan ''straf'' geven dan zeggen ze iets van: ''Als ik jou was zal ik me maar beter gaan gedragen, want anders blablabla.'' Dan zeg ik meestal iets van ''haha ja natuurlijk als je me straf geeft ga ik me ineens beter gedragen!juist slechter, als je even logisch nadenkt.
'' meestal krijg ik dan een tegenreactie van ''slechter? het KAN haast niet slechter!'' wat overigens zeer overdreven is, mijn ouders moeten gewoon opgroeien en bij de tijd blijven
meestal zeg ik dan iets van ''ja wie heeft mij nou opgevoed? ikzelf niet he, dus is het mijn schuld dat ik zo doe? nee
'' meestal zijn ze dan wel stil
Puberpower.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:38 schreef Fairydust het volgende:
Haha, mijn ouders zitten altijd te sikkeneuren over mijn gedrag en als ze mij dan ''straf'' geven dan zeggen ze iets van: ''Als ik jou was zal ik me maar beter gaan gedragen, want anders blablabla.'' Dan zeg ik meestal iets van ''haha ja natuurlijk als je me straf geeft ga ik me ineens beter gedragen!juist slechter, als je even logisch nadenkt.
'' meestal krijg ik dan een tegenreactie van ''slechter? het KAN haast niet slechter!'' wat overigens zeer overdreven is, mijn ouders moeten gewoon opgroeien en bij de tijd blijven
meestal zeg ik dan iets van ''ja wie heeft mij nou opgevoed? ikzelf niet he, dus is het mijn schuld dat ik zo doe? nee
Kinderen haten is gewoon dom, ze weten niet beter, de ouders die kan je beter haten, die verzorgen ze niet en zorgen dat anderen last van ze hebben. Maar nee die vinden hun kind geweldig en iedereen moet dat ook vindenquote:Op zondag 10 januari 2010 04:47 schreef Hechter het volgende:
.. bijna alle kinderen. Sommigen zijn vroeg wijs, welopgevoed, schoon en lief. De meesten echter niet. In de winkel zie ik constant koters drammen, gillen, trekken aan de kleren van hun ouders. Hun schelle piepstemmetjes die uit hun smerige met chocolade omgeven mondjes komen, waar maar liefst 10 tanden missen en een grote mensen tand als een gedrocht naar voren steekt. Hun vieze handjes. Hun kleine magere lichaampjes. Of juist veel te dik. Ik weet niet. Ik haat de meeste kinderen echt.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kinderen haten is gewoon dom, ze weten niet beter, de ouders die kan je beter haten, die verzorgen ze niet en zorgen dat anderen last van ze hebben. Maar nee die vinden hun kind geweldig en iedereen moet dat ook vinden
De ouders van kutkinderen zijn vaak 10x erger inderdaad.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kinderen haten is gewoon dom, ze weten niet beter, de ouders die kan je beter haten, die verzorgen ze niet en zorgen dat anderen last van ze hebben. Maar nee die vinden hun kind geweldig en iedereen moet dat ook vinden
Hoe jij nu bent en denkt heeft indirect met je opvoeding te maken, of je nu wilt of niet, hoe jij toen was en hoe je deed heeft te maken met de wijze waarop er in jullie gezin werd geleefd, dit is iets zo elementairs dat je dit nooit volledig van je af kan schudden, al weet je verstand dingen 100 x beter.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelul, zelf nooit kind geweest? Ik wist PRECIES hoever ik kon gaan hoor... natuurlijk weet ik dat niet meer van toen ik 3 was nee, maar op latere leeftijd wist ik gewoon hoe het werkte hoor..
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoe jij nu bent en denkt heeft indirect met je opvoeding te maken, of je nu wilt of niet, hoe jij toen was en hoe je deed heeft te maken met de wijze waarop er in jullie gezin werd geleefd, dit is iets zo elementairs dat je dit nooit volledig van je af kan schudden, al weet je verstand dingen 100 x beter.
Als jouw ouders je die ruimte niet gegeven zouden hebben zou je dus 100 geweten kunnen hebben, je deed het toch niet, simpelweg omdat het gewoon niet kon
Ze weten het wel, maar ze denken dat het normaal is en dat het de standaard is om zo te zijn. Dus zonder iemand die ze corrigeert, blijven ze zo, het is de plicht van de ouders om ze bij te schaven. Iedereen weet dat als je een 0-jarige wel verzorgd, maar niet opvoed er geen drol van hem of haar terecht komt, tot na de puberteit is dit gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders en die moeten er ook op aangesproken worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat kinderen niet beter weten is niet helemaal correct. Dat ze niet verplicht worden door hun falende ouders om iets met die kennis te doen is een feit. Maar ook kinderen die vervelend zijn weten dat zelf ook wel.
En er zijn ook ouders die het zonder iets gelezen te hebben automatisch goed doen, heel mooi in theorie, maar in de praktijk slaat het op kaasquote:Ouders zijn idd het ergste, die zouden echt eerst een cursus van 6 maanden moeten volgen voor je zwanger mag worden..
En wat is de reden dat jij niet verder kijkt dan je pukkelige neus lang is en niet ziet dat het wellicht door het aflatende beleid van ouders kan komen? Oh wacht je bent zeker zelf de ouder, die natuurlijk nooit iets fout doet, of je bent gewoon een lafbek die wel tegen kinderen durft te zeiken maar zijn stinkende broek onderschijt voor een boze ouderquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:23 schreef einschtein het volgende:
Zo'n terechte klacht.
Ik denk er precies hetzelfde over en maak ook nog eens hetzelfde mee.
Herkenbaar. Huilende kinderen halen het slechtste in mensen naar boven.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:26 schreef Sala-adin het volgende:
Als ik kinderen hoor huilen, dan word ik gewoon kanker agressief en kan ik ze wel serieus vermoorden
Zooo.. jij mag in je handjes knijpen met zulke ouders!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:38 schreef Fairydust het volgende:
Ik ken dozijnen ouders die zo spraken toen ze nog geen kinderen hadden, nu zijn het zelf ook van die watjes-ouders gewordenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:33 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Zooo.. jij mag in je handjes knijpen met zulke ouders!
Als mijn kind later zoiets dúrft te zeggen tegen mij, dan zal hij zeker weten dat ik meer dan alleen een mond heb om dingen duidelijk te maken.
quote:Mochten buitenaardse wezens bestaan, nomineer ik jou om als eerst te laten verdwijnen.
O.. een kaartje sturen hoeft niet hoor.
Geloof me, je weet niet waar je over praat.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:33 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Zooo.. jij mag in je handjes knijpen met zulke ouders!
Als mijn kind later zoiets dúrft te zeggen tegen mij, dan zal hij zeker weten dat ik meer dan alleen een mond heb om dingen duidelijk te maken.
Mochten buitenaardse wezens bestaan, nomineer ik jou om als eerst te laten verdwijnen.
O.. een kaartje sturen hoeft niet hoor.
Jij ook (nog) niet, als je eenmaal uit de puberteit bent, zie je de dingen beter in perspectief. Ik weet ook al dat wat ik nu zeg niet aankomt en je hier resoluut tegen ingaat, maar het mooie aan zo een forum is dat alles bewaard blijft en je over een aantal jaar terug kan kijken hoe je nu bent. Ik durf te wedden dat je het dan wel met me eens bentquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:42 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Geloof me, je weet niet waar je over praat.
Oke, oke. Ik ga nu heel netjes afwachten tot ik volwassen ben en dan eens terugkijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij ook (nog) niet, als je eenmaal uit de puberteit bent, zie je de dingen beter in perspectief. Ik weet ook al dat wat ik nu zeg niet aankomt en je hier resoluut tegen ingaat, maar het mooie aan zo een forum is dat alles bewaard blijft en je over een aantal jaar terug kan kijken hoe je nu bent. Ik durf te wedden dat je het dan wel met me eens bent
Heel goed en nu weer verder aan je huiswerk.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:49 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Oke, oke. Ik ga nu heel netjes afwachten tot ik volwassen ben en dan eens terugkijken.
Inderdaad. Mijn jongen is pas acht en dus nog niet in die puberige leeftijd van jou. Maar zelfs met zijn acht jaar weet hij dondersgoed dat je zo niet tegen mij.. en sowieso tegen niemand.. praat.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:42 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Geloof me, je weet niet waar je over praat.
Je bent aan het discussieren met een harige man van begin dertig met stevig overgewicht die al enige maanden in de ziektewet zit vanwege debiliterende RSI in de rechter pols.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Heel goed en nu weer verder aan je huiswerk.
Oh wacht het is vakantie, geniet ook nog maar even van de voordelen van die leeftijd
Inderdaad, mijn oudste is 5 jaar en weet al dat ze geen grote mond tegen me moet hebben, ook niet tegen andere overigens.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:11 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn jongen is pas acht en dus nog niet in die puberige leeftijd van jou. Maar zelfs met zijn acht jaar weet hij dondersgoed dat je zo niet tegen mij.. en sowieso tegen niemand.. praat.
maar dat moet toch ook te veranderen zijn, dat gedrag van die jongste zodat ze het de volgende keren wel sneller begrijpt? of is ze dan (no flame intended) te eigenwijs?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn oudste is 5 jaar en weet al dat ze geen grote mond tegen me moet hebben, ook niet tegen andere overigens.
Overigens gaat het hier nu over opvoeding en een heel groot gedeelte daarvan is ook waar maar vergis je niet in het karakter.
Onze oudste is een voorbeeldkind, die hoor je nooit schreeuwen, is lief, beleefd, rustig en helpt waar ze kan helpen.
Wij waren zo arrogant dat we werkelijk dachten dat het compleet aan de opvoeding lag die we haar gaven.![]()
Totdat de tweede kwam, ze is een schat hoor en houdenorm veel van haar maar ze is een handenbindertje, waar ik de eerste 3x voor moest waarschuwen eer ze het begreep is dat bij de jongste 30x.
En zo komen we er ook wel alleen duurt het wat langer en zullen dus meer mensen last van haar ervaren dan van onze oudste.
Tja, so be it, ze zal het toch allemaal moeten leren om dadelijk goed mee te kunnen in de maatschappij.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
.
Tja, so be it, ze zal het toch allemaal moeten leren om dadelijk goed mee te kunnen in de maatschappij.
Ja, dat is de juiste manier inderdaad, om een kind van 2 jaar een beuk te geven.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, so be it.
Je kan het kutkind ook gewoon een beuk geven na 30 keer hoor, werkt perfect!
Nee, ze heeft een sterke eigen wil, had ik ook op die leeftijd.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:00 schreef najazeg het volgende:
[..]
maar dat moet toch ook te veranderen zijn, dat gedrag van die jongste zodat ze het de volgende keren wel sneller begrijpt? of is ze dan (no flame intended) te eigenwijs?
Klinkt als een nieuwetijdskind.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ze heeft een sterke eigen wil, had ik ook op die leeftijd.
En het is niet zo dat ze onhandelbaar is hoor, absoluut niet, alleen ze is wel het type meisje wat weg blijft lopen bv en daarom moet ze dus in de wandelwagen en dan gaat ze huilen.
Dat ervaren mensen als last maar heb liever dat mensen het als last ervaren dat ze huilt omdat ze iets niet mag dan dat ze onder een auto loopt.
En ze zal toch moeten leren dat ze niet weg mag lopen.
Vandaag ging het toevallig wel goed, we zijn net in de stad geweest en ze bleef netjes naast me lopen.
alsof ze je kind bij je weghalen als je het een tik geeftquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dat is de juiste manier inderdaad, om een kind van 2 jaar een beuk te geven.![]()
Ach, als ik ze zat ben kan ik dat altijd doen, geheid dat ze haar weghalen bij me....
quote:
'83, gouden bouwjaar was datquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik kom uit 83 en herken het zelfs nog
ben echt blij dat ik niet in deze tijd geboren ben en al helemaal blij dat ik geen kind op de wereld ga zetten in deze maatschappij
Grappig, weet dat het niet zo is, niet om uit de hoogte te doen overigens hoor maar weet dat ik een goede moeder ben.quote:
Maar wat leer ik haar met een tik geven?quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:52 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof ze je kind bij je weghalen als je het een tik geeft
een tik lijkt mij die kinderen enkel te leren dat fysiek geweld helpt. Die zullen dus ook sneller andere kinderen meppen als ook maar iets ze niet zint (want moeder/vader doet het ook).quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:04 schreef snakelady het volgende:
Ik ken iemand die de kinderen om de haverklap een tik geeft, die kinderen hebben totaal geen respect voor hun moeder en zijn onhandelbaar, zo zaligmakend is een tik niet hoor.
kinderen zijn niet dom hoor, die weten precies wat jij bedoelt met die tikquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:04 schreef snakelady het volgende:Daarnaast wil ik niet dat ze iets niet doen uit angst voor mij maar omdat ze weten dat het niet hoort.
menig generatie voor ons en ons inclusief is opgegroeit met corigerende tikken of zelfs een pak rammelquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:10 schreef najazeg het volgende:
[..]
een tik lijkt mij die kinderen enkel te leren dat fysiek geweld helpt. Die zullen dus ook sneller andere kinderen meppen als ook maar iets ze niet zint (want moeder/vader doet het ook).
Mss zijn er momenten dat het niet anders kan, maar net als jij zou ik het alleen als uiterste strafmogelijkheid gebruiken. Gelukkig werkt die hoek bij jullie dan ook goed
En daar sta je dan als ouder die wel netjes opvoed, met een kind die een pleurisdag heeft, daar sta je dan met je goede gedrag met een snertpeuter die heel goed weet dat er veel mensen omheen staan en dat dat jou je ongemakkelijk laat voelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
oh ik heb ook wel pakken voor de broek gehad hoor, zelfs eens op mijn blote billenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
menig generatie voor ons en ons inclusief is opgegroeit met corigerende tikken of zelfs een pak rammelje moet nu niet doen alsof de nieuwste generatie zo anders is dan alle voorgaande....
Ik heb zelden een tik gekregen, en had toch enorm veel respect voor mijn moeder.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
menig generatie voor ons en ons inclusief is opgegroeit met corigerende tikken of zelfs een pak rammelje moet nu niet doen alsof de nieuwste generatie zo anders is dan alle voorgaande....
Inderdaad!quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:10 schreef najazeg het volgende:
[..]
een tik lijkt mij die kinderen enkel te leren dat fysiek geweld helpt. Die zullen dus ook sneller andere kinderen meppen als ook maar iets ze niet zint (want moeder/vader doet het ook).
Mss zijn er momenten dat het niet anders kan, maar net als jij zou ik het alleen als uiterste strafmogelijkheid gebruiken. Gelukkig werkt die hoek bij jullie dan ook goed
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Dat is waar. De discipline zoals die vroeger ons bij werd gebracht (de jaren 70/80 generatie noem ik hem maar ff) zie je nu niet veel meer terug. In plaats daarvan heb je vaak van die vrije opvoeding typetjes die enkel foei mag niet hoor lief schatje gaan roepen als een kind zich misdraagt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef HeatWave het volgende:
Ouders van tegenwoordig zijn echt zo verschrikkelijk soft en dat zie je overal terug in het openbare leven.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef najazeg het volgende:
[..]
Dat is waar. De discipline zoals die vroeger ons bij werd gebracht (de jaren 70/80 generatie noem ik hem maar ff) zie je nu niet veel meer terug. In plaats daarvan heb je vaak van die vrije opvoeding typetjes die enkel foei mag niet hoor lief schatje gaan roepen als een kind zich misdraagt.
]quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zie moeders in discussie gaan met hun kind, in de supermarkt...
alsof een kind staat te springen om negatieve aandachtquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelden een tik gekregen, en had toch enorm veel respect voor mijn moeder.
Daarbij, als in de hoek staan effectiever is ( in ons geval) dan een tik geven, als dat meer indruk maakt, waarom dan een tik geven?
In de hoek staan betekend genegeerd te worden, een tik geven is negatieve aandacht geven, negatieve aandacht is ook aandacht.
Heb eens gehad in de supermarkt dat ze zich misdraagde, heb haar daar gewoon in de hoek gezet, mensen keken me wel raar aan maar het werkte wel.
Overigens is de meest gelezen klacht hier het huilen, goh wat denk je dat een kind gaat doen als je het straft of een tik geeft? Juist, dan gaan ze huilen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |