abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:39:50 #76
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_84263744
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:27 schreef Dinthe het volgende:
Ouders van tegenwoordig moeten gewoon veel harder zijn voor hun kinderen.

Een kennis(Vrouw, 4 kinderen) regeert thuis met harde hand, een keer wat stemverheffing en de kinderen kruipen voor haar. Gevolg; Kinderen kennen de grenzen die ze stelt, en het zijn inmiddels nette kinderen die net zo veel plezier hebben als hun leeftijdsgenoten.

Nu komt daar ook wel eens een vriendje van haar zoon over de vloer. Zijn moeder is veel te lief, legt haar zoon in de watten. Het typische figuur dat als jij wat zegt van het gedrag van haar zoon, ze jou wel even komt vertellen dat jij je nergens mee moet bemoeien en dat er niks mis is met zoonlief.

Wat een wereld van verschil, want dat kind is echt een verschrikking. Heel druk, doet waar hij zin in heeft, heeft lak aan bijna alles. Als je hem verteld dat hij niet zo hard moet schreeuwen dan gaat hij juist harder schreeuwen, springen, krijsen.. Dat ventje in onhandelbaar.

Dit is natuurlijk maar een enkel geval, en misschien is dat ventje gewoon een dondersteen eerste klas, maar ik ben er heilig van overtuigd dat het de "vrije opvoeding" is.
Kinderen moeten juist als eerste leren wat de grenzen zijn, als dat al mislukt komt het nooit meer goed. De grootste fout die de ouder kan maken is om die grenzen niet duidelijk aan te geven.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 09:43:09 #77
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_84263811
Ouders die 'meer een vriend(in) voor hun kinderen' willen zijn.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:48:29 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_84263922
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:43 schreef SuperwormJim het volgende:
Ouders die 'meer een vriend(in) voor hun kinderen' willen zijn.
Die krijgen vijanden als kinderen
pi_84263968
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind slechtopgevoede gillende, dreinende en zeurende kinderen in de supermarkt geweldig.
Waarom? Omdat ik weet dat ik daar na 2 minuten vanaf ben maar die ouders er een jaar of 20 aan vast zitten. Geen vermaak als leedvermaak.
Zeg dan altijd tegen iemand die zich er aan ergert: Je krijgt er zoveel voor terug,...
Dat dus
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84266957
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 00:08 schreef cvboer het volgende:
vroeger..........

om even over na te denken en bij stil te staan....

terugblik naar vroeger.....

vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is.
als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken.

En wat nu als je in 1980 geboren bent?

Kun je dat even aangeven, dan weet ik of ik je verhaaltje wel of niet mag lezen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:46:53 #81
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_84267364
quote:
(verhaal)
Ik kom uit 1988 maar ik herken ook veel punten uit dit verhaal.

Gelukkig.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:01:16 #82
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_84268062
Haat de ouders , niet de kinderen
pi_84268447
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:55 schreef patrickpsv het volgende:
Ik weet niet waar jij altijd gaat winkelen, maar bij ons heb ik daar toch echt geen last van.
tevens kinderen
Kinderen zijn dan ook als scheten of vuurwapens.
Je hebt er geen last van omdat je ze botviert op een ander.
pi_84268768
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:26 schreef Garisson72 het volgende:
Maar even on topic dan: je moet kinderen niet haten, hooguit de ouders. Zo was ik zondag op een feestje waar iemand met zijn nazaat op de arm liep. Die kleine had een linnen mutsje strak om het hoofd en oren gebonden. Bijbehorende uitleg: dat linnen houdt impulsen en prikkels tegen, want hij is zo gevoelig. .
Kijk, dáár krijg je dus die kutkinderen van. Ben ik stellig van overtuigd.
Ha ja van die zweefteven die super bijzondere kinderen op de wereld zetten.

Moeder: Zie je waarom mijn zoontje zo snel om zijn as tolt.
Ik: Om duizelig te worden?
Moeder: Nee mijn kind is een nieuwetijdskind van de kristalgeneratie en dus heel gevoelig en hij doet dat als hij kosmische stralen ontvangt.

Al jazeera ontvangen zonder schotel.
Top.
pi_84269333
Terechte klacht.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:32:55 #86
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_84269492
Goede klacht. Echt top.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:36:14 #87
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_84269651
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:16 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Ha ja van die zweefteven die super bijzondere kinderen op de wereld zetten.

Moeder: Zie je waarom mijn zoontje zo snel om zijn as tolt.
Ik: Om duizelig te worden?
Moeder: Nee mijn kind is een nieuwetijdskind van de kristalgeneratie en dus heel gevoelig en hij doet dat als hij kosmische stralen ontvangt.

Al jazeera ontvangen zonder schotel.
Top.
Dit is echt gebeurt?
pi_84271242
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dit is echt gebeurt?
Een andere fokker had het in een general chat topic gepost als zijnde echte anekdote.
Ik vond het een te hilarisch verhaal om in twijfel te trekken.

Dat er tegenwoordig nogal een cultus van ouders is ontstaan die echt geloven dat ze een "nieuwetijds kristalkind" hebben die "kosmische aardstraling" ontvangt is echt waar.
Genoeg over te vinden.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:23:56 #89
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_84271589
quote:
vroeger..........

om even over na te denken en bij stil te staan....

terugblik naar vroeger.....

vroeger, ja vroeger...... dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is.
als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken.

kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!

als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags….

onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium.
de medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel, die gewoon onderin het keukenkastje stond.

deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes.
op de fiets hadden we nooit een helm op.
we dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles.
we bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden.
na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan.
's morgens gingen we naar buiten om te spelen. we bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen.

niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee.
we sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren?

we hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. daar moesten we mee leven. volwassenen interesseerden zich daar niet voor.
we aten koekjes, brood met dik boter, dronken cola en werden evengoed niet te dik.
we dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.
we hadden geen: playstation, nintendo, X-box, videogames, 64 tv-zenders, videofilms, surround-sound, eigen tv, computer en internetchatrooms.

wat wij hadden waren VRIENDEN.

we gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen.
we gingen naar hun huis en belden aan, of we gingen soms gewoon achterom naar binnen zonder aan te bellen. en dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten.
niemand bracht ons naar school en niemand haalde ons weer op. gewoon zelf lopen of op de fiets…

hoe was het in godsnaam mogelijk?

we bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen; tikkertje en verstoppertje kon je gewoon op straat doen zonder gevaar voor auto's en scooters.
met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan.

sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen.
ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen.
soms hadden onze daden consequenties. huisarrest of 2 weken geen zondagsgeld… dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen.

als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. integendeel, ze waren het met de politie eens! stel je voor! onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht.

we hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. met al die dingen konden we zeer goed omgaan.

bij die generatie hoor jij (en ik) ook…..

wees blij dat je er toen bij was. het leven was toen mooi en simpel! of niet?
Leuk gekopieerd verhaal.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_84271613
Oh, en nu?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:36:23 #91
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_84272119
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:16 schreef Vengerr het volgende:
Een andere fokker had het in een general chat topic gepost als zijnde echte anekdote.
Ik vond het een te hilarisch verhaal om in twijfel te trekken.

Dat er tegenwoordig nogal een cultus van ouders is ontstaan die echt geloven dat ze een "nieuwetijds kristalkind" hebben die "kosmische aardstraling" ontvangt is echt waar.
Genoeg over te vinden.
Of kinderen die andere kinderen slaan en treiteren, waarvan de ouders vinden dat ze hun gang moeten mogen gaan "want het zijn indigosterrenkristalkinders die op aard' zijn om anderen de weg te wijzen, en dat doen ze op hun eigen unieke maniertje ".
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_84272190
Haha, mijn ouders zitten altijd te sikkeneuren over mijn gedrag en als ze mij dan ''straf'' geven dan zeggen ze iets van: ''Als ik jou was zal ik me maar beter gaan gedragen, want anders blablabla.'' Dan zeg ik meestal iets van ''haha ja natuurlijk als je me straf geeft ga ik me ineens beter gedragen! juist slechter, als je even logisch nadenkt. '' meestal krijg ik dan een tegenreactie van ''slechter? het KAN haast niet slechter!'' wat overigens zeer overdreven is, mijn ouders moeten gewoon opgroeien en bij de tijd blijven meestal zeg ik dan iets van ''ja wie heeft mij nou opgevoed? ikzelf niet he, dus is het mijn schuld dat ik zo doe? nee '' meestal zijn ze dan wel stil
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:42:00 #93
94676 Garisson72
pi_84272359
Fairydust is ook een kutkind. Sorry, ik bedoelde indigosterrennieuwetijdskutkind.
pi_84272384
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:42 schreef Garisson72 het volgende:
Fairydust is ook een kutkind. Sorry, ik bedoelde indigosterrennieuwetijdskutkind.
Daar ben ik mezelf van bewust, ik doe het expres.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:42:59 #95
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_84272396
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:38 schreef Fairydust het volgende:
Haha, mijn ouders zitten altijd te sikkeneuren over mijn gedrag en als ze mij dan ''straf'' geven dan zeggen ze iets van: ''Als ik jou was zal ik me maar beter gaan gedragen, want anders blablabla.'' Dan zeg ik meestal iets van ''haha ja natuurlijk als je me straf geeft ga ik me ineens beter gedragen! juist slechter, als je even logisch nadenkt. '' meestal krijg ik dan een tegenreactie van ''slechter? het KAN haast niet slechter!'' wat overigens zeer overdreven is, mijn ouders moeten gewoon opgroeien en bij de tijd blijven meestal zeg ik dan iets van ''ja wie heeft mij nou opgevoed? ikzelf niet he, dus is het mijn schuld dat ik zo doe? nee '' meestal zijn ze dan wel stil
sooow hee! Schouderklopje!
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:44:05 #96
249605 Dinthe
Moraalridder zonder paard.
pi_84272453
quote:
Ik wil liever niet vervelend tegen je zijn, maar volgens mij ben jij heel erg aan het puberen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:45:37 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84272530
Of nog erger ouders die in discussie gaan met hun kleuter
Meestal gaat dat samen met ouders die inconsequent zijn en hun kind verafgoden
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:46:46 #98
94676 Garisson72
pi_84272582
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:42 schreef Fairydust het volgende:
Daar ben ik mezelf van bewust, ik doe het expres.
En dan voel je je heel slim en wijs, sowieso nog slimmer en wijzer dan je ouders en eigenlijk slimmer en wijzer dan alle andere mensen.
pi_84272632
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:44 schreef Dinthe het volgende:

[..]

Ik wil liever niet vervelend tegen je zijn, maar volgens mij ben jij heel erg aan het puberen.
Goh en dat is echt heel vreemd hoor, als je dat op je 14e doet Open er een topic over
pi_84272687
quote:
meestal zijn ze dan wel stil
Ja, snap ik. Waarschijnlijk kijken ze elkaar dan ook even aan en denken:"Die domheid heeft ze van jouw moeder dus klop vooral niet bij mij aan voor uitleg."
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')