maar dat moet toch ook te veranderen zijn, dat gedrag van die jongste zodat ze het de volgende keren wel sneller begrijpt? of is ze dan (no flame intended) te eigenwijs?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn oudste is 5 jaar en weet al dat ze geen grote mond tegen me moet hebben, ook niet tegen andere overigens.
Overigens gaat het hier nu over opvoeding en een heel groot gedeelte daarvan is ook waar maar vergis je niet in het karakter.
Onze oudste is een voorbeeldkind, die hoor je nooit schreeuwen, is lief, beleefd, rustig en helpt waar ze kan helpen.
Wij waren zo arrogant dat we werkelijk dachten dat het compleet aan de opvoeding lag die we haar gaven.![]()
Totdat de tweede kwam, ze is een schat hoor en houdenorm veel van haar maar ze is een handenbindertje, waar ik de eerste 3x voor moest waarschuwen eer ze het begreep is dat bij de jongste 30x.
En zo komen we er ook wel alleen duurt het wat langer en zullen dus meer mensen last van haar ervaren dan van onze oudste.
Tja, so be it, ze zal het toch allemaal moeten leren om dadelijk goed mee te kunnen in de maatschappij.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
.
Tja, so be it, ze zal het toch allemaal moeten leren om dadelijk goed mee te kunnen in de maatschappij.
Ja, dat is de juiste manier inderdaad, om een kind van 2 jaar een beuk te geven.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, so be it.
Je kan het kutkind ook gewoon een beuk geven na 30 keer hoor, werkt perfect!
Nee, ze heeft een sterke eigen wil, had ik ook op die leeftijd.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:00 schreef najazeg het volgende:
[..]
maar dat moet toch ook te veranderen zijn, dat gedrag van die jongste zodat ze het de volgende keren wel sneller begrijpt? of is ze dan (no flame intended) te eigenwijs?
Klinkt als een nieuwetijdskind.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ze heeft een sterke eigen wil, had ik ook op die leeftijd.
En het is niet zo dat ze onhandelbaar is hoor, absoluut niet, alleen ze is wel het type meisje wat weg blijft lopen bv en daarom moet ze dus in de wandelwagen en dan gaat ze huilen.
Dat ervaren mensen als last maar heb liever dat mensen het als last ervaren dat ze huilt omdat ze iets niet mag dan dat ze onder een auto loopt.
En ze zal toch moeten leren dat ze niet weg mag lopen.
Vandaag ging het toevallig wel goed, we zijn net in de stad geweest en ze bleef netjes naast me lopen.
alsof ze je kind bij je weghalen als je het een tik geeftquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dat is de juiste manier inderdaad, om een kind van 2 jaar een beuk te geven.![]()
Ach, als ik ze zat ben kan ik dat altijd doen, geheid dat ze haar weghalen bij me....
quote:
'83, gouden bouwjaar was datquote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:26 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik kom uit 83 en herken het zelfs nog
ben echt blij dat ik niet in deze tijd geboren ben en al helemaal blij dat ik geen kind op de wereld ga zetten in deze maatschappij
Grappig, weet dat het niet zo is, niet om uit de hoogte te doen overigens hoor maar weet dat ik een goede moeder ben.quote:
Maar wat leer ik haar met een tik geven?quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:52 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
alsof ze je kind bij je weghalen als je het een tik geeft
een tik lijkt mij die kinderen enkel te leren dat fysiek geweld helpt. Die zullen dus ook sneller andere kinderen meppen als ook maar iets ze niet zint (want moeder/vader doet het ook).quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:04 schreef snakelady het volgende:
Ik ken iemand die de kinderen om de haverklap een tik geeft, die kinderen hebben totaal geen respect voor hun moeder en zijn onhandelbaar, zo zaligmakend is een tik niet hoor.
kinderen zijn niet dom hoor, die weten precies wat jij bedoelt met die tikquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:04 schreef snakelady het volgende:Daarnaast wil ik niet dat ze iets niet doen uit angst voor mij maar omdat ze weten dat het niet hoort.
menig generatie voor ons en ons inclusief is opgegroeit met corigerende tikken of zelfs een pak rammelquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:10 schreef najazeg het volgende:
[..]
een tik lijkt mij die kinderen enkel te leren dat fysiek geweld helpt. Die zullen dus ook sneller andere kinderen meppen als ook maar iets ze niet zint (want moeder/vader doet het ook).
Mss zijn er momenten dat het niet anders kan, maar net als jij zou ik het alleen als uiterste strafmogelijkheid gebruiken. Gelukkig werkt die hoek bij jullie dan ook goed
En daar sta je dan als ouder die wel netjes opvoed, met een kind die een pleurisdag heeft, daar sta je dan met je goede gedrag met een snertpeuter die heel goed weet dat er veel mensen omheen staan en dat dat jou je ongemakkelijk laat voelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kinderen haten is gewoon dom, ze weten niet beter, de ouders die kan je beter haten, die verzorgen ze niet en zorgen dat anderen last van ze hebben. Maar nee die vinden hun kind geweldig en iedereen moet dat ook vinden
oh ik heb ook wel pakken voor de broek gehad hoor, zelfs eens op mijn blote billenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
menig generatie voor ons en ons inclusief is opgegroeit met corigerende tikken of zelfs een pak rammelje moet nu niet doen alsof de nieuwste generatie zo anders is dan alle voorgaande....
Ik heb zelden een tik gekregen, en had toch enorm veel respect voor mijn moeder.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
menig generatie voor ons en ons inclusief is opgegroeit met corigerende tikken of zelfs een pak rammelje moet nu niet doen alsof de nieuwste generatie zo anders is dan alle voorgaande....
Inderdaad!quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:10 schreef najazeg het volgende:
[..]
een tik lijkt mij die kinderen enkel te leren dat fysiek geweld helpt. Die zullen dus ook sneller andere kinderen meppen als ook maar iets ze niet zint (want moeder/vader doet het ook).
Mss zijn er momenten dat het niet anders kan, maar net als jij zou ik het alleen als uiterste strafmogelijkheid gebruiken. Gelukkig werkt die hoek bij jullie dan ook goed
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Dat is waar. De discipline zoals die vroeger ons bij werd gebracht (de jaren 70/80 generatie noem ik hem maar ff) zie je nu niet veel meer terug. In plaats daarvan heb je vaak van die vrije opvoeding typetjes die enkel foei mag niet hoor lief schatje gaan roepen als een kind zich misdraagt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef HeatWave het volgende:
Ouders van tegenwoordig zijn echt zo verschrikkelijk soft en dat zie je overal terug in het openbare leven.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef najazeg het volgende:
[..]
Dat is waar. De discipline zoals die vroeger ons bij werd gebracht (de jaren 70/80 generatie noem ik hem maar ff) zie je nu niet veel meer terug. In plaats daarvan heb je vaak van die vrije opvoeding typetjes die enkel foei mag niet hoor lief schatje gaan roepen als een kind zich misdraagt.
]quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zie moeders in discussie gaan met hun kind, in de supermarkt...
alsof een kind staat te springen om negatieve aandachtquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelden een tik gekregen, en had toch enorm veel respect voor mijn moeder.
Daarbij, als in de hoek staan effectiever is ( in ons geval) dan een tik geven, als dat meer indruk maakt, waarom dan een tik geven?
In de hoek staan betekend genegeerd te worden, een tik geven is negatieve aandacht geven, negatieve aandacht is ook aandacht.
Heb eens gehad in de supermarkt dat ze zich misdraagde, heb haar daar gewoon in de hoek gezet, mensen keken me wel raar aan maar het werkte wel.
Overigens is de meest gelezen klacht hier het huilen, goh wat denk je dat een kind gaat doen als je het straft of een tik geeft? Juist, dan gaan ze huilen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |