abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:24:54 #101
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_76800032
Zoals ik hem heb meegemaakt krijgt hij van mij nog steeds dit cijfer. Ik kom over een tijdje er nog eens op terug als ik 'm op bluray heb gezien. Kijken of de 3D dan juist die werking heeft op Avatar waardoor het punt zo hoog is.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_76800388
Het geven van een cijfer is natuurlijk toch subjectief als de pest. Als ik laaiend enthousiast uit de bioscoop kom en echt helemaal in een film opgezogen word dan is het gewoon een hoog cijfer waard. Als je later rationeel gaat kijken kom je altijd wel dingen tegen waardoor een cijfer lager uit zou (moeten?) vallen, maar goed, film kijken blijft een hobby en dan gaat het gewoon om het gevoel wat jij bij die film krijgt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_76834601
The Transporter 1,2,en 3

Allebei de drie films scoren bij imdb maar net rond de 6. Dit is dan ook de laatste keer dat ik ga besluiten een film niet te kijken omdat de score laag is.

Vanwege Jason Statham in de hoofrol verwachte ik eens drietal films die vol zaten met actie. De transporter series bieden dan ook belachelijk veel actie, meer nog dan de crank-serie. Goed verhaal in elke film, ziek veel goeie actie, lachwekkende absuridistische actiescenes. Het hele plaatje.

Transporter is niet diep, heeft geen moraal, en bied geen denkvoer voor de "intellectuele kijker". Het is echter precies wat je verwacht en dan ook nog eens heel erg goed uitgevoerd.

Zelf: 9/10
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:13:11 #104
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76865386
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:35 schreef MASD het volgende:

[..]

Ik kijk echt nooit met subs, tenzij ze in de taal van de film zijn. Ik heb alle grappen meegekregen maar ze zijn gewoon niet grappig.
Ah ja wel man. "I got a drinking problem"
Echt te flauw voor woorden maar geniaal
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:24:45 #105
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_76865814
2012 2009
In het jaar 2009 worden aanwijzingen gevonden uit het Maya-tijdperk die voorspellen dat 21 december 2012 het einde van de wereld is zoals we die kennen en dat de overgang plaatsvindt naar iets nieuws. Wanneer Jackson Curtis (John Cusack) en zijn twee kinderen een familietrip naar Yellowstone maken, stuiten ze heel toevallig op een enorme researchinstallatie in een uitgedroogde meerbodem en ontdekken zo het geheim van de dreigende apocalyps die de regering verborgen gehouden heeft. Jackson moet de zaken nu in eigen handen nemen en hij stort zich in een wanhopige wedloop om zijn gezin en zichzelf te redden terwijl hij getuige is van aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's en allerlei andere rampen die de aarde voor de mensheid in petto heeft.
Wat een heerlijke film, ook al vond ik de actiescéne met die limo in Californië er zwaar over, toch genoot ik er van . Verhaal neem je inderdaad best niet al te serieus, want dan begin je je behoorlijk te ergeren aan het acteerwerk. Qua special effects zat het meer dan snor
8
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:49:45 #106
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_76872430

Stalker
IMDB 8,10

Prachtige film, bijna elk shot is een kunstwerk op zich...Moet er nog wel even over nadenken.
= there is a light that never goes out =
pi_76879277
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:17 schreef AffenStrudel het volgende:
The Transporter 1,2,en 3

Allebei de drie films
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_76879579
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:53 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kansrijk? Kansloos
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_76879902
The Great Escape
Waargebeurd verhaal van een aantal officieren die een massaontsnappingspoging organiseerde in een gevangenenkamp.
De film is erg luchtig met ontzettend veel humor, maar geen misplaatste humor. Acteerwerk geweldig, Charles Bronson en Steve McQueen zijn gewoon helden. Ik heb een nieuwe favoriete ontsnappingsfilm
9/10
pi_76880076
Twee goede films gezien in de bios net:
Cloudy with a chance of meatballs: erg grappige film. Leuk verhaal en er zit ook nog een goede boodschap in. Net als bij Avatar voegt het 3D op een subtiele manier iets toe, zodat het geen pretpark film wordt. 8.5

Invictus: Mooie film van Clint Eastwood over Nelson Mandela. Op een zeer degelijke manier brengt hij de boodschap van verbroedering over. Echt ontroerend. 8.5
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:27:31 #111
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:15:48 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76883165
Hollywood Ending
Okeeje film, waarbij Woody, regisseur van een grote film, plotsklaps blind is geworden. Weliswaar wordt deze gimmick te lang doorgetrokken wordt, maar heeft gelukkig zijn momenten en leuke oneliners. Bij films zoals deze vraag ik me altijd af in hoeverre de film nou autobiografisch is. Cijfer: 7

Serpico

Sterke film over de eigenzinnige en gedreven Frank Serpico, die de corruptiecultuur bij de politie aan de kaak wil stellen. Hij heeft het er niet gemakkelijk mee en de worsteling die hij hiermee ondergaat, wordt goed in beeld gebracht. Petje af voor Al Pacino . De rauwe, verrotte aanblik van New York werkt goed mee voor een prima waardering van deze film. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:16:03 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_76883167
quote:
Waardeer jij Eastwood's films, zoals Gran Torino, Million Dollar Baby en Letters from Iwo Jima? Dan weet ik namelijk hoe ik die 9 voor Invictus van jou moet inschatten.
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:23:49 #114
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76883275
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:16 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Waardeer jij Eastwood's films, zoals Gran Torino, Million Dollar Baby en Letters from Iwo Jima? Dan weet ik namelijk hoe ik die 9 voor Invictus van jou moet inschatten.
Die waardeer ik zeker. Clint Eastwood maakt echt fantastische films de laatste jaren. Wat vind jij van zijn films?
pi_76884362
The Day The Earth Stood Still (2008)
When a sphere from outer space lands in the Central Park in Manhattan, a group of scientists are summoned by the American government under the call of the Secretary of Defense Regina Jackson. The reborn alien form Klaatu is brought to a military facility and Dr. Helen Benson decides to help him to escape and become the only chance to save the mankind from destruction.

Rampenfilm dus: Aliëns? Check. Irritant/bijdehand kind? Check. Verstand op 0 en kijken maar? Check.
De film is mooi gemaakt, alleen het verhaal begint een beetje saai te worden.

IMDb: 5,5
Mijn cijfer: 6,0
pi_76885247
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:22 schreef Butterfly91 het volgende:
When a sphere from outer space lands in the Central Park in Manhattan, a group of scientists are summoned by the American government under the call of the Secretary of Defense Regina Jackson. The reborn alien form Klaatu is brought to a military facility and Dr. Helen Benson decides to help him to escape and become the only chance to save the mankind from destruction.

Rampenfilm dus: Aliëns? Check. Irritant/bijdehand kind? Check. Verstand op 0 en kijken maar? Check.

Ik heb me nog nooit zo geërgerd als aan dat irritante kutkind van Will Smith
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_76885297
Weet niet wat het is, maar ik moet rechtvaardig en eerlijk zijn...!

25th Hour
Edward Norton, Rosario Dawson is een zeer saaie film. Geen flauw idée wat ik erover moet zeggen of waar het over ging. Boooring
4/10.

AntiChrist
Absoluut geen tijd om dit soort depressieve nonsens af te gaan kijken. Bah wat saai! Als de duivel/antichrist een film heeft om ons te tergen, dit is em!
2/10

Op zaterdag 16 januari 2010 12:00 schreef Ocelot360 het volgende:

25th Hour
Edward Norton, Rosario Dawson is een zeer saaie film. Geen flauw idée wat ik erover moet zeggen of waar het over ging. Boooring
4/10.

AntiChrist
Absoluut geen tijd om dit soort depressieve nonsens af te gaan kijken. Bah wat saai! Als de duivel/antichrist een film heeft om ons te tergen, dit is em!
2/10

misschien zijn allebei de 3 films van the transporter iets voor jou?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:08:04 #119
271890 Dzjenn.
en koffie vind ik vies
pi_76885535
Ik ga zo naar die nieuwe Kabouter Plop film.
pi_76885681
quote:

25th Hour
4/10.

AntiChrist
2/10

Ik weet niet op wat voor manier jij kijkt, maar de 25th Hour is een pareltje
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:12:16 #121
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76885692
Ik dacht dat het een film was.
pi_76885736
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:22 schreef Butterfly91 het volgende:

Ik vond 'm ook tegenvallen, maar op zich wel mooie beelden af en toe. Het origineel uit '51 is waarschijnlijk beter. Die wil ik wel eens zien. Het verhaal was toen waarschijnlijk nog origineel.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_76885916
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik heb me nog nooit zo geërgerd als aan dat irritante kutkind van Will Smith
In de eerste scène dat je haar kinderen ziet, weet je eigenlijk al wat je kan verwachten. Elke keer hoop ik dat het meevalt met kinderen in rampenfilms . Dit kind was idd
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:13 schreef Meursault het volgende:

[..]

Ik vond 'm ook tegenvallen, maar op zich wel mooie beelden af en toe. Het origineel uit '51 is waarschijnlijk beter. Die wil ik wel eens zien. Het verhaal was toen waarschijnlijk nog origineel.
Ik denk het ook. Toen was dat onderwerp waarschijnlijk veel minder actueel dan nu. Ik ben dus ook wel benieuwd geworden hoe het origineel eruit ziet.
pi_76886056
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:20 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

In de eerste scène dat je haar kinderen ziet, weet je eigenlijk al wat je kan verwachten. Elke keer hoop ik dat het meevalt met kinderen in rampenfilms . Dit kind was idd
[..]
Ik was zo geïrriteerd, dat ik gewoon hoopte dat het kind zal doodgaan.

Nou, dat heb ik werkelijk nog nooit of IRL of bij een film gehad.
pi_76887886

State of Play
Een politieke thriller met in de hoofdrol Russell Crowe, die echt lekker bezig is... Begin voelde goed aan, en kreeg er echt zin in. De film volgt Crowe, die als reporter voor de Washington Globe in een soort tweestrijd zit nadat een bevriende senator (Affleck, of all ppl) in opspraak komt. Samen met een internet reporter (McAdams) gaat hij het plot ontrafelen..
Uiteindelijk vond ik het maar een langdradig geheel worden, en was er te weinig spanning om me continu scherp te houden. Technisch zit het niet slecht in mekaar, en het is geen straf om naar te kijken, maar het begin beloofde meer dan het uiteindelijk kon opbrengen.

Public Enemies
Een soort docu film over de laatste periode van John Dillinger, en andere notoire gansters uit de USA zoals Baby Face Nelson en Pretty Boy Floyd.. De film ziet er prachtig uit en kan de tijd goed brengen, maar het verhaal van deze gangsters wordt niet echt goed uitgediept. Wat je ziet is een grote klopjacht in de maak, en wat losse flarden verhalen uit het leven van Dillinger, waarbij de bankovervallen zelf nog het meeste entertainment bieden. Ik vind dat een man van zo'n caliber niet echt een lovable side nodig heeft, en alle romantische achtergronden hadden ze van mij zo weg mogen laten. Als je je later verdiept in de mannen uit het verhaal en de feiten tegen de film houdt, merk je ook nog eens dat er weinig klopt van wat je gezien hebt.. Leuke film, ok vermaak, maar gebruik het niet als geschiedenisfeiten
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:21:19 #126
67089 Gillingham
The horror...
pi_76893272
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:23 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Die waardeer ik zeker. Clint Eastwood maakt echt fantastische films de laatste jaren. Wat vind jij van zijn films?
Ik vind ze over het algemeen wel aardig en goed gemaakt, maar niet erg bijzonder. Toch ben ik wel weer redelijk benieuwd naar Invictus.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:33:33 #127
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76893596
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:21 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vind ze over het algemeen wel aardig en goed gemaakt, maar niet erg bijzonder. Toch ben ik wel weer redelijk benieuwd naar Invictus.
Ja, ze zijn zeker goed gemaakt, zijn films voelen ook nogal klassiek aan. Eastwood lijkt ook niet echt bezig met het 'vernieuwen' (veel filmmakers lijken er op gebrand te zijn iets te maken dat nog nooit eerder verzonnen is, wat vaker slecht uitpakt dan goed), maar meer met het perfectioneren van zijn stijl. En daardoor vind ik ze juist zo bijzonder. Een dergelijke heldere aanpak met zo veel vertrouwen in eigen kunnen zie je in Hollywood nog maar zelden.

Een film als Invictus heeft natuurlijk nogal wat valkuilen waar je makkelijk in kan stappen, maar die weet Eastwood weer vakkundig te ontwijken. Zo vond ik het bijvoorbeeld erg prettig dat de film zich meer op het idee richt dan dat het een verheerlijking van een belangrijke politieke figuur wordt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een zwak heb voor sport films.

Heb jij trouwens een WIW pagina, Gillingham?

[ Bericht 1% gewijzigd door RuneRose op 16-01-2010 16:40:04 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:34:22 #128
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_76893619
quote:

25th Hour
4/10.
Een van mijn favoriete films. Prma verhaal. Af en toe ligt het er iets te dik bovenop. 7,5/10 voor mij.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:49:27 #129
67089 Gillingham
The horror...
pi_76894075
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:33 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ja, ze zijn zeker goed gemaakt, zijn films voelen ook nogal klassiek aan. Eastwood lijkt ook niet echt bezig met het 'vernieuwen' (veel filmmakers lijken er op gebrand te zijn iets te maken dat nog nooit eerder verzonnen is, wat vaker slecht uitpakt dan goed), maar meer met het perfectioneren van zijn stijl. En daardoor vind ik ze juist zo bijzonder. Een dergelijke heldere aanpak met zo veel vertrouwen in eigen kunnen zie je in Hollywood nog maar zelden.

Een film als Invictus heeft natuurlijk nogal wat valkuilen waar je makkelijk in kan stappen, maar die weet Eastwood weer vakkundig te ontwijken. Zo vond ik het bijvoorbeeld erg prettig dat de film zich meer op het idee richt dan dat het een verheerlijking van een belangrijke politieke figuur wordt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een zwak heb voor sport films.

Heb jij trouwens een WIW pagina, Gillingham?
Bedankt voor de toelichting. Jammer is dat ik juist precies géén zwak heb voor sportfilms. Bij Eastwoord op zich wel handig om te hebben. Maar het doet me deugd dat hij volgens jou valkuilen ontwijkt, met een onderwerp als dat van Invictus.

Ik heb inderdaad al jaren een WIW-pagina, onder de naam Minjo. De laatste maanden kijk ik echter nogal weinig films. Ik weet dat jij er ook een hebt, maar onder welke naam eigenlijk?
pi_76895496
Sherlock Holmes (2009)
Met verwachtingen voor een standaard Hollywoodfilm in de bioscoop gezien.
Maar ik vond hem zwaar tegen vallen. Het verhaal was totaal niet uitgewerkt.
Waarom wilt de badguy zijn plannen uitvoeren, en wie is hij zelf eigenlijk?
Buiten dit kleine verhaal is de film gevuld met willekeurige actie scenes en (vaak) mislukte grappen.
De omgeving 'het oude Londen' leverde enkele mooie scenes op, maar hier had wel meer uit gehaald kunnen worden.
Mijn cijfer: 5.0
pi_76899617
Whiteout 2009

U.S. Marshal Carrie Stetko is als enige gelegerd in Antarctica. Ze moet daar een moord oplossen, op het continent waar het over drie dagen donker zal worden. Ze ontmoet een U.N. afgezant, die ook de moord onderzoekt.
Ik had zoveel meer verwacht van deze film. De sfeer zat goed met een aankomende storm en met ettelijke donkere nachten in het vooruitzicht. Alleen jammer van het verhaal. Ander groot nadeel waren de flashbacks die op geregelde basis tevoorschijn kwamen en die totaal geen meerwaarde boden aan de film en het verhaal op zich. Zo oninteressant en voorspelbaar. Ook had ik het gevoel (3x) dat ik bepaalde zaken gewoon gemist heb in de film. Wendingen kwamen uit het niets...jammer
5.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76903755
Sherlock Holmes
Leuke film, alleen viel het einde erg tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:34 schreef lelouch het volgende:
Sherlock Holmes (2009)
Met verwachtingen voor een standaard Hollywoodfilm in de bioscoop gezien.
Maar ik vond hem zwaar tegen vallen. Het verhaal was totaal niet uitgewerkt.
Waarom wilt de badguy zijn plannen uitvoeren, en wie is hij zelf eigenlijk?
Buiten dit kleine verhaal is de film gevuld met willekeurige actie scenes en (vaak) mislukte grappen.
De omgeving 'het oude Londen' leverde enkele mooie scenes op, maar hier had wel meer uit gehaald kunnen worden.
Mijn cijfer: 5.0
Hij wilde toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:09:02 #133
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_76906536

Nefes: Vatan sagolsun

Magistrale film over een groep van 40 soldaten die in het zuidoosten van Turkije tegen PKK - terroristen moet vechten.
Het gaat niet zo zeer om good en bad guys, maar over psychische aspecten.

Door de editing, krijg je een film voorgeschoteld, die je steeds weer van hot naar haar stuurt.
De film begint met het verlies van Orhan. Het wreken van zijn dood wordt mevrouw boven bijna fataal.
pi_76908147
Burn After Reading (Ethan Coen & Joel Coen, 2008)
Ben wat minder enthousiast dan de vorige keer, maar toch nog steeds een zeer vermakelijke film. Met name John Malkovich is super, een heerlijk personage en ook erg goed neergezet. 7.8
pi_76909301
Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008)
Zeer originele vampierfilm uit Zweden, dat eigenlijk meer een sterk drama is dan horror/ thriller. Prima acteerwerk van de jonge acteurtjes, knap om zulke rollen op die leeftijd neer te zetten! Verder past de regie goed bij het verhaal, lekker sober. Na alle positieve verhalen wist deze film mijn hoge verwachtingen alsnog in te lossen. 8.0

Naboer (Pål Sletaune, 2005)
Uitgebracht in Nederland onder het Mr. Horror label, maar ik zou het zelf niet als horror willen bestempelen, eigenlijk is het meer een (naargeestige) thriller. Het script is aardig, maar de twist (als je hem nog zo zou willen noemen) aan het einde is alles behalve een verrassing. 7.0
pi_76913021
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:09 schreef Ocelot360 het volgende:
Inglorious Basterds
De film voor de tweede keer gekeken nu, net dus lekker thuis op dvd! Fantastische film met een hele ander insteek over de Tweede Wereldoorlog dan alle andere oorlogsfilms. Intelligente dialogen met zeer charismatische karakters. Hans Landa is de beste acteerprestatie sinds de vertolking van de Joker!
8/10
Ik heb hem net ook zitten kijken en kan het echt niet met je eens zijn. Dit was naar mijn mening echt een enorme kutfilm. Als ze de film een uur korter hadden gemaakt dan was ie misschien nog enigszins vermakelijk geweest. Nu was er geen doorkomen aan.
Ik ben toch best een fan van de Tarantino films, maar deze vond ik echt 3x niks.
A mind with a heart of it's own
pi_76913576
Tenacious D in The Pick of Destiny
Och ja, gewoon een simpele vermakelijke Jack Black film.
7/10

The Bridge On The River Kwai
Een groep krijgsgevangenen moet midden in een jungle een brug bouwen, maar het schiet niet echt op zolang de Japanners er op staan dat de officieren mee moeten helpen met het bouwen zelf. Pas als de Engelse officieren de Japanners zo ver krijgen dat zij alles voor de bouw van de brug organiseren, schiet het pas op. Alleen hebben zij er geen weet van dat de geallieerden tegelijkertijd een complot plannen om deze zelfde brug op te blazen.
Sterk oorlogsepos, sterke karakters, sterk verhaal. Enige wat ik er iets minder aan vond was dat et soms neigde naar Engelse propaganda.
9/10
  zondag 17 januari 2010 @ 04:13:09 #138
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_76914679
Paranormal Activity

Vond er eigenlijk geen kut aan en was totaal niet eng.

4/10

Drag me to hell

Deze was eigenlijk ook niet eng en de specialeffect momenten lachwekkend.

6/10

Enige echt goede aan deze films waren de eindscène's
  zondag 17 januari 2010 @ 17:52:59 #139
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_76930950

in 3D gekeken.

Gave film, mooie effecten, kut ondertiteling die het 3D effect verkloot hier en daar. Gewoon Pocahontas in SF gefrituurd, daarna met een klimatologisch verantwoord global warming bewustzijn sausje overgoten. Mooi om te zien hoe ver ze nu zijn met CGI, de details daarvan ogen goed vind ik.
Niet nadenken over de fouten die ze maken en technische/wetenschappelijke onwaarheden. Heerlijke voorspelbare Hollywood ending natuurlijk
Ik ben niet zo moeilijk, dikke voldoende.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_76932568
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:53 schreef FireFox1 het volgende:
The Lovely Bones

Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.

[ afbeelding ]

Vond het alleen jammer dat het einde redelijk was afgerafeld. Film had een betere einde verdiend!
I second that. Verhaal vond ik super goed tot de laatste 15 minuten...
SPOILER
  zondag 17 januari 2010 @ 18:43:05 #141
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_76932748
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef Shark.Bait het volgende:

[ afbeelding ]

in 3D gekeken.

Gave film, mooie effecten, kut ondertiteling die het 3D effect verkloot hier en daar. Gewoon Pocahontas in SF gefrituurd, daarna met een klimatologisch verantwoord global warming bewustzijn sausje overgoten. Mooi om te zien hoe ver ze nu zijn met CGI, de details daarvan ogen goed vind ik.
Niet nadenken over de fouten die ze maken en technische/wetenschappelijke onwaarheden. Heerlijke voorspelbare Hollywood ending natuurlijk
Ik ben niet zo moeilijk, dikke voldoende.
Als je je dan voorstelt dat dit door één iemand is gedaan die een jaar vrij heeft genomen om dit te creeëren.

http://www.vimeo.com/7809605
It's you my love, you who are the stranger
  zondag 17 januari 2010 @ 19:46:54 #142
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76935315
net slumdog miljonair gekeken.... aardige film, orgineel verhaal

7/10
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_76939570
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:46 schreef Knuffelzacht het volgende:
net slumdog miljonair gekeken.... aardige film, orgineel verhaal

7/10
Ah, je heb film1?
  zondag 17 januari 2010 @ 21:22:33 #144
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76940067
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:14 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ah, je heb film1?
jups.... bevalt me prima.... allemaal films die ik toendertijd niet in de bios heb gezien (unlimted kaart) en eigenlijk weer vergeten was komen er langs
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_76940792
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:43 schreef Inverted_World het volgende:
http://www.vimeo.com/7809605
Wow. Waanzinnig.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:00:19 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_76942142
Das Weisse Band
Strange events happen in a small village in the north of Germany during the years just before World War I, which seem to be ritual punishment. The abused and suppressed children of the villagers seem to be at the heart of this mystery.

Aangezien veel mensen Das Weisse Band erg hoor op hun lijstje hadden van het afgelopen jaar, en de film genomineerd is voor een Golden Globe vanavond in Amerika, dacht ik: toch maar even kijken. De film gaat over een klein dorpje in Duitsland net voor de 1e wereldoorloog. In het dorpje gebeuren een aantal 'rare' dingen.

De sfeer is heel mooi neergezet en het zwart witte versterkt dit. De strakke tucht van de ouders op de kinderen terwijl (naar mijn mening) de bekrompen ouders er zelf flink 'los' gaan, geeft de film een sinistere look. Hij boeit wel, totdat het einde eigenlijk echt uit de lucht komt vallen. Je weet aan het einde nog niets over het hoe/wie/wat; de film laat te veel te raden over. Had zo nog een half uur kunnen duren. Nee, dat doet het voor mij zeer zeker niet en leeft daarom niet op tegen de verwachtingen. TOch nog een ruime voldoende.

IMDB:8 .2
Zelf: 7.2

La Vita e Bella
A Jewish man has a wonderful romance with the help of his humour, but must use that same quality to protect his son in a Nazi death camp.

Principessa! Film had ik nog steeds niet gezien, dus de DVD maar gekocht en gekeken. Gaat over een Italiaanse familie die in een concentratiekamp terecht komt. Het aanstekelijke optimisme en de energie van Guido Orefice draagt de hele film. Hoe hij zijn zoontje ‘blij’ houdt en vermaakt in het kamp is echt geweldig. Het jochie is overigens ook fantastisch gespeeld. Het fantastische nummer Barcarolle van Jacques Offenbach (1881) maakt het geheel fantastisch af. Topfilm.

IMDB: 8.4
Zelf: 8.2

Up in the Air
With a job that has him traveling around the country firing people, Ryan Bingham leads an empty life out of a suitcase, until his company does the unexpected: ground him.

Een van de nieuwe films van George Clooney, samen met “Men who Stare at Goats” die helemaal ‘hot’ is op het moment. Clooney moet mensen ontslaan over de hele wereld, dat is zijn baan. Op zich aardige insteek voor een film (…al heb ik het gevoel dat ik dat al eerder ergens heb gezien in een film!??!) en best origineel. Er komt een vrouw in zijn leven (duh, hollywood-style) en hij krijgt een dame mee die de fijne kneepjes van het vak van hem af moet kijken. So far so good.

Maar de film krijgt een ontzettende inkakker en boeit voor geen enkel moment meer als Clooney naar zijn zus moet die gaat trouwen. Dat hele gedeelte boeit niet, zegt niets en draagt ook zeker niet bij aan het verhaal. Overtuigt daarom totaal niet, op geen enkele manier buiten het aardige acteerwerk van Clooney zelf om. Mager zesje.

IMDB: 8.1
Zelf: 6
  zondag 17 januari 2010 @ 22:10:51 #147
67089 Gillingham
The horror...
pi_76942670
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef SnuggLe het volgende:
Das Weisse Band
Hij boeit wel, totdat het einde eigenlijk echt uit de lucht komt vallen. Je weet aan het einde nog niets over het hoe/wie/wat; de film laat te veel te raden over. Had zo nog een half uur kunnen duren.
SPOILER
pi_76947849
The Road (2009)

Ik heb deze film net gezien, maar hij kon mijn aandacht amper vasthouden. Wat een langzame, saaie kutfilm. Had hier veel meer van verwacht.

5.0 / 10
  maandag 18 januari 2010 @ 00:01:51 #149
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_76948525
The Grapes of Wrath (1940)

Schitterende film met een jonge Henry Fonda in de hoofdrol. Familie heeft te leiden onder de depressie in de jaren dertig en verkast met een oude vrachtwagen van Oklahoma naar Californie op zoek naar werk. Verfilming van het gelijknamige boek van John Steinbeck.
8/10

The Ox-Box Incident (1943)
Daarna maar een heel wat kortere film, deze western met wederom Henry Fonda in de hoofdrol. Het is een variant op het bekende 12 angry men, maar dan vijftien jaar eerder gemaakt natuurlijk. Weinig actie en de film komt niet altijd even snel op gang, maar wat een briljant werk is het geworden.
8/10
Overal verstand van.
  maandag 18 januari 2010 @ 01:34:17 #150
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76951315
25. Park Row (Samuel Fuller, 1952) :: 9.0
26. Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953) :: 8.5
27. Play Time (Jacques Tati, 1967) :: 10.0
28. El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007) :: 6.0

De cinemageddon van deze maand zit er ook weer op. Fuller was deze maand het thema, een obscure (park row) die werkelijk waar fantastisch was. Een eerste klas emotionpicture van Fuller die natuurlijk zeer betrokken was bij het onderwerp wat resulteert in een bijzonder gepassioneerde film. Zeer fraai camera werk ook van Jack Russel (Psycho) die een aantal zeer fraaie shots uit zijn mouw weet te schudden. Klassieker Pickup on Southstreet was daarna toch wel wat minder. Was vroeger een van mijn favo Fullers, maar voelt toch iets te glad en studio-achtig aan. Nog steeds zeer vermakelijk, geweldig dialoog, opermerkelijk agressief tegen vrouwen, en een geniale Richard Windmark. De beroemde scène van Thelma Ritter is trouwens een van de mooiste film-momenten ooit. Dit alles mochten we lekker kijken op een mooie HD-beamer, het was dus net alsof we in de bios waren. Daarna barstte het feest echt los: de blu-ray van Play Time (1 van mijn favo films ooit) ging erin, en deze film komt pas echt tot zijn recht op het grote scherm, ik gaf hem al een 10, maar dat moet eigenlijk 15 zijn. Vanavond El Orfanato nog gezien, vond ik niet zo veel aan. Beetje saai, en op al die paranormale shit ga ik over het algemeen niet zo heel goed als het op deze manier gebracht word, toch was het niet heel vervelend, en soms zelfs best leuk.

@Gillingham: http://www.whatiwatch.net/overview.php

[ Bericht 1% gewijzigd door RuneRose op 18-01-2010 01:42:04 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 08:12:59 #151
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_76953752
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:10 schreef Gillingham het volgende:

[..]
SPOILER
Ja, "seem to be". I know, maar toch, als je dit niet leest/ziet aan de voorkant, vind ik de film nog teveel te raden overlaten. Dat is niet mijn ding...
pi_76955054
The Road
Een film die zich afspeelt in een post apocalyptische setting, waarin een vader en zijn zoon proberen te overleven. Ze zijn constant op de move, op zoek naar voedsel en water.. De vader, een rol vervuld door Viggo Mortensen, denkt regelmatig terug aan het leven voor de veranderingen waar hij nog getrouwd was en weinig problemen kende, een leven wat zijn zoon nooit heeft meegemaakt. De rollen neergezet door Viggo alsmede door de rest van de cast zijn erg goed vertolkt en komen eng geloofwaardig over, met pluim voor het gespeelde zoontje van Viggo. Er zaten wel aardig wat open eindes aan bepaalde punten in de film, maar het stoorde me niet erg. Het slot was wat minder makkelijk te verklaren, maar niet totaal belachelijk. Vrolijk wordt je er niet bepaald van, maar dat is ook nooit de bedoeling van de film geweest, waarbij de nadruk vooral ligt op de relatie van vader en zoon.
  maandag 18 januari 2010 @ 09:51:09 #153
67089 Gillingham
The horror...
pi_76955409
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:34 schreef RuneRose het volgende:
@Gillingham: http://www.whatiwatch.net/overview.php
Link werkt niet.
pi_76955458
Smokin' Aces 2

Zelfde opzet als in deel 1, alleen veel minder qua spektakel. Deel 1 was nog wel verrassend, deel 2 totaal niet meer.

5/10
pi_76961750
Millennium Trilogie
Gisteren was er bij verschillende Pathe bioscopen een Millennium marathon met alle 3 de films achter elkaar.
Aangezien ik deel 1 een aantal maanden terug al in de bios heb gezien en erg leuk vond was deze marathon een must voor me.
Nu ik deel 1 nogmaals zag vielen me een aantal dingen op die ik eerder niet had gezien en snapte ik iets meer van het geheel. Waardoor hij naar mijn gevoel leuker werd.
Deel 2 viel tegen in vergelijking met deel 1, het is een nieuw verhaal met enkele verwijzingen naar deel 1. Dit verhaal bied wat minder mysterie maar geeft het personage Lisbeth meer diepgang.
Deel 3 maakt het verhaal uit deel 2 af en zorgt ervoor dat alles uiteindelijk "goed" komt. Dit deel bied meer spanning, maar wat minder actie dan deel 2.
Beoordeling: 8.5 voor deel 1. Een 7 voor deel 2 en een 8 voor deel 3.
pi_76961895
Na de boeken te hebben gelezen, ben ik nu ook heel benieuwd geworden naar de films. Zeker omdat de meesten er erg positief over zijn.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:57:23 #157
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76974908
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:51 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Link werkt niet.
Och, dat gedoe weer. DaanCopp is mijn gebruikersnaam.
  maandag 18 januari 2010 @ 22:45:41 #158
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_76990253
Dexter - Season 2
Het eerste seizoen vond ik al erg sterk maar het tweede seizoen overtreft het dat met verve. De karakters en de onderlinge relaties worden verder uitgediept, Dexter is een geweldig hoofdpersonage en het kat-en-muis spel die als rode draad door het seizoen loopt is spannend en verslavend tegelijk.
Ook is de combinatie tussen spanning en (zwarte) humor erg goed en mooi in balans.
Een heerlijke serie! Morgen meteen op zoek naar seizoen 3

IMDB Cijfer: 9,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

East Of Eden
Deze film van Elia Kazan is alleen al legendarisch omdat de korte maar indrukwekkende carriere van James Dean hiermee begon. Dit is Dean`s eerste rol die hij ooit speeld.
Hij speelt Cal, een jongeman die nooit echt geliefd is door z`n vader en het in de "strijd" om zijn liefde en aandacht het altijd moet afleggen tegen z`n oudere broer. Hij probeert er alles aan te doen om dat te veranderen, met alle gevolgen van dien.

Het verhaal is een moderne herbewerking van het bijbelverhaal van Kane en Abel, neergezet tegen de achtergrond van de Eerste Wereldoorlog, en wordt hier prachtig vertolkt door Dean en z`n tegenspeler Richard Davalos. Dean is in iedere scene die hij in beeld is (en dat is ongeveer iedere scene van de film) overtuigend en is hij echt Cal. Hij kreeg dan ook terecht een Oscar voor deze rol.
De fotografie is prachtig, het ontzettend brede Cinemascope formaat wordt door Kazan slim gebruikt. Hij concentreert zich in het frame echt alleen op die dingen die interessant zijn voor het verhaal en die er dus toe doen. De rest van het frame wordt steeds mooi opgevuld en zo levert het dus tegelijkertijd effectieve en mooie beelden op.
Op alle vlakken dus een pracht film, een klassieker die je tot het einde toe bij de keel pakt en pas na het einde los laat.
Absolute aanrader.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:47:00 #159
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77006509
The Damned United 2009
Voor zijn successen met Nottingham Forest, waarmee hij in 1979 en 1980 de Europacup I won, beleefde Brian Clough (Michael Sheen) een moeilijke periode van 44 dagen bij Leeds United, die hem aanstellen als nieuwe manager. Clough veracht Leeds United, al haar spelers en voormalig clubmanager Don Revie. De club weet bijna geen wedstrijden te winnen en Clough staat op het punt om ontslagen te worden...
Erg vermakelijke film over het leven van de voetbal manager Brian Clough. Acteerwerk van Michael Sheen was fenomenaal!
7
pi_77006838
Leuk topic! Laat ik eens een greep uit mijn recent gekeken films posten.

Up In The Air
Mooie drama/romance. Het lijkt erop dat die standaard rom-com plots echt verleden tijd zijn. En gelukkig maar. Deze film deed me denken aan Lost In Translation, wat ook een erg goede film is.
9/10
IMDB: 8.1

Michael Clayton
Drama/mystery over het advocatenwereldje en morele beslissingen. Een hoop dialoog waarvan een deel weg gelaten had kunnen worden zonder af te doen aan het verhaal. Ook komt de film af en toe onlogisch en geforceerd over. Toch was ik heel de tijd geboeid, dus:
7/10
IMDB: 7.5

2012
Hoeft hier iets over gezegd te worden? Rampenfilms zijn altijd redelijk voorspelbaar, maar dit is wel het toppunt. Wat een verschrikkelijk standaard en te lang plot. De effecten zijn wel mooi, maar daar ga ik niet perse voor naar een film.
4/10
IMDB: 6.1

The Fountain
Van Aronofsky verwacht ik altijd iets moois, maar.. Dit is een van de beste (zoniet dé beste) films die ik ooit gezien heb. Prachtige beelden en een minstens net zo prachtig verhaal. Het wordt niet voorgekauwd, je kan er je eigen interpretatie aan geven.
10/10
IMDB: 7.5

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 19-01-2010 13:03:17 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:20 #161
60704 LeonH
pi_77007265
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:47 schreef banaantjeEE het volgende:
The Damned United 2009
Voor zijn successen met Nottingham Forest, waarmee hij in 1979 en 1980 de Europacup I won, beleefde Brian Clough (Michael Sheen) een moeilijke periode van 44 dagen bij Leeds United, die hem aanstellen als nieuwe manager. Clough veracht Leeds United, al haar spelers en voormalig clubmanager Don Revie. De club weet bijna geen wedstrijden te winnen en Clough staat op het punt om ontslagen te worden...
Erg vermakelijke film over het leven van de voetbal manager Brian Clough. Acteerwerk van Michael Sheen was fenomenaal!
7
Ah een nieuwe voetbalfilm! Moet ik als liefhebber (en ook van het Engelse voetbal) natuurlijk zien! Bedankt voor de tip!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_77008039
Mad Detective (Johnny To & Ka-Fai Wai, 2007)
Na Exhiled is ook Mad Detective weer een prima misdaadfilm van Johnnie To. De film als geheel is al bovengemiddeld, maar enkele scènes schieten daar nog boven uit en zijn ronduit briljant. Visueel is dit een pareltje, ook nu valt weer te zien dat To bewonderaar is van Leone, veel van zijn kenmerken zijn weer terug te vinden. Het script steekt goed in elkaar en de score is sterk en origineel. De paar kleine schoonheidsfoutjes neem je wel voor lief (bijvoorbeeld het zichtbaar blijven ademen van een lijk…). 8.5
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:37:16 #163
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_77058405
Land of the Lost Goed, wat een sof. *de nieuwe Will Ferrell*, normaal gesproken ga ik altijd met een boog om zijn films heen, maar deze trailer zag er zo veelbelovend uit. Het set-design vond ik erg cool en het leek op een leuk eerbetoon aan die kazige sci-fi films die we kennen van de jaren 50. Helaas was het niet echt leuk. Het was zelfs zo erg dat ik twee keer in slaap gevallen ben. De eerste keer werd ik nog wakker van de deurbel, twee meisjes die statiegeldflessen kwamen ophalen voor Haïti, de 2e keer werd ik gewekt door het DVD-menu. Zeldzaam niet grappig, en ontzettend saai. Volgende keer toch maar weer met een grote boog om meneer Ferrell heen.
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 16:46:08 #164
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_77058831
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef RuneRose het volgende:

Zeldzaam niet grappig, en ontzettend saai. Volgende keer toch maar weer met een grote boog om meneer Ferrell heen.
Ligt dit niet meer aan het script en de regisseur dan aan Ferrell? Je kunt nog zo'n goede/grappige acteur zijn, van een drol kun je verder weinig anders maken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:57:36 #165
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_77059344
Mjah, de films waarin hij speelt zijn qua humor toch vaak wel een beetje te vergelijken.
pi_77059449
Fost/Nixon
Mooi portret van dit interview, al had ik wel het gevoel dat meneer Frost een beetje te met een "i-dont-care" houding werd afgebeeld. Hij zal dit toen toch wel iets serieuze hebben genomen?
8/10
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 17:01:54 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_77059522
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:57 schreef RuneRose het volgende:
Mjah, de films waarin hij speelt zijn qua humor toch vaak wel een beetje te vergelijken.
Ik denk dat Anchorman toch wel een compleet andere film is dan Land of the Lost.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:21:52 #168
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_77062455
Observe and Report (2009)

Word echt vaak 'fuck' in gezegd, niet dat dat boeit, maar op een grappige manier !
Paar keer goed gelachen en ik vind deze film wel een 7tje waard
The Outside Agency
pi_77063364
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:21 schreef haakon het volgende:
Observe and Report (2009)

Word echt vaak 'fuck' in gezegd, niet dat dat boeit, maar op een grappige manier !
Paar keer goed gelachen en ik vind deze film wel een 7tje waard
Zelfs een beetje te vergelijken met Taxi Driver. Bizarre film.
pi_77063954
Zombieland 2009
Zoveel lovende kritiek, maar ik vond er weinig aan. Hier en daar werd eens een leuke grap gemaakt, maar daar hield het dan ook bij op. Positief punt waren de onderlinge conversaties en de dialoog met Bill Murray, waar ze geen onderscheid konden maken of ie nu al dan niet een zombie was
6
pi_77064725
Couples Retreat
Geinige film met wat leuke grappen over relatieproblemen tussen stelletjes die dat proberen op te lossen op een tropisch resort.
7/10

Sorority Row
Geinige teen-thriller dat lijkt op ‘I know what you did last summer’ en Scream. Voorspelbaar en toch redelijk leuk. Komt vast door de fijne gewillige babes op de frat-partys!
6/10
  Redactie Games woensdag 20 januari 2010 @ 19:40:44 #172
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_77065401
Couples Retreat (2009)

Genre: Komedie
Regisseur: Peter Billingsley
met Vince Vaughn, Jason Bateman, Kristen Bell, Kristin Davis, Malin Akerman en Jon Favreau
Tijd: 107 minuten
IMDb-score: 5.5/10 ( met 6.114 stemmen)

Vier koppels gaan op vakantie naar een resort op een tropisch eiland. Terwijl één van de vier koppels daar is om aan hun huwelijk te werken, hebben de anderen niet door dat het meedoen aan de therapie-sessies van het resort helaas niet geheel optioneel is.

Vrij standaard komediefilm, uit handen van Jon Favreau, beter bekend als regisseur van Iron Man. Het komedie-gehalte van deze film is echter niet altijd even grappig (terwijl het wel zo bedoeld zou moeten zijn), ik heb echt maar 1 keer een glimlach moeten trekken en dat was bij de Yoga-sessie voor de rest, was het vrij slaapverwekkend soms. Kristen Bell is cute, maar ze kan deze film helaas niet naar een hoger niveau tillen.. Jon Favreau kan het beter bij Iron Man houden...

Mijn score: 5,0/10

The Box (2009)

Genre: Drama, Mysterie, Thriller, Sci-Fi, Horror
Regisseur: Richard Kelly
met James Marsden, Cameron Diaz en Frank Langella
Tijd: 115 minuten
IMDb-score: 6.1/10 (met 7.647 stemmen)

Norma en Arthur Lewis, een jong stel dat in de buitenwijken woont, krijgen een simpel houten doosje cadeau. Een vreemdeling komt langs met het bericht dat de eigenaar van het doosje $1.000.000 zal krijgen als die op een knop drukt. Maar de druk op de knop zorgt er ook voor dat ergens anders op de wereld iemand sterft, iemand die ze niet kennen. Met de doos maar 24 uur in hun bezit, zitten Norma en Arthur met een dilemma. Gebaseerd op de "Button, Button" aflevering van The Twilight Zone.

Een film van Richard Kelly, maker van Donnie Darko. Tja, dat wordt je een beetje voorbereiden voor een Brainf*ck. En het was ook idd wat ik verwachte, qua verhaal is de film in het begin nog enigszins begrijpbaar maar op een gegeven moment gaat het echt op z'n eigen beloop. Ik heb echt niks te vage films, (films blijven dan altijd open voor eigen interpretatie), maar dit was net een beetje te ver gezocht allemaal. Ik heb het boek niet gelezen, maar je hebt gewoon het idee dat je nog een heel middenstuk mist. Waardoor je eigenlijk met heel erg veel vragen opgescheept blijft zitten. Misschien dat ik em binnenkort nog een keer ga kijken puur om te kijken welke antwoorden ik misschien over het hoofd heb gezien, maar het blijft toch een film die je nog een paar minuten na de aftiteling nog even doet dollen met een groot mate van WTF-happened gevoel..

Origineel wel, maar zeker niet geschikt voor veel mensen denk ik..

Mijn Score: 6,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 21:12:39 #173
9859 crew  Karina
Woman
pi_77070208
Niet veel tijd gehad om films te kijken, dus afgelopen 2 weken maar 3 films gezien:
Sleep Dealer
SciFi

In de nabije toekomst werken mensen niet meer ter plekke, maar ze zijn gekoppeld aan een machine die weer een robot bestuurd. Water is schaars en het stelen van water wordt zwaar bestraft.

Vader wordt neergeschoten omdat hij verdacht wordt van het stelen van water. Zoon gaat een baan zoeken als node werker (zo'n machinebestuurder). Hij komt in contact met een vrouw die haar dromen/herinneringen verkoopt via Internet. Beste koper is de piloot van de helicopter die de vader heeft neergehaald, hij heeft berouw.

Beetje vreemde film en ik vond het nogal saai en verwarrend.

The Time Traveler's Wife
Romantiek

Man heeft een rare ziekte: hij reist oncontroleerbaar heen en weer in de tijd. Hij ontmoet een meisje, wordt verliefd en trouwt met haar.

Door het heen en weer gereis af en toe wat verwarrend; wat speelt "nu" wat is "vroeger" en wat is de "toekomst".

Wel aardig, beetje langdradig.

Up in the Air
Vlees nog vis

Man werkt bij een bedrijf dat wordt ingehuurd om mensen te ontslaan bij grote reorganisaties. Een jonge vrouw heeft een nieuw idee: ontslaan kan ook via een scherm met een internetverbinding. Om haar het klappen van de zweep te leren, neemt de man haar mee op zijn reizen tussen de verschillende bedrijven waar mensen moeten worden ontslagen.

Hij ontmoet nog een vrouw onderweg met wie hij af en toe afspreekt, maar dat loopt niet helemaal goed af.

Ik had een voorstukje gezien van deze film en ik dacht dat het over een piloot ging (vliegveld-titel van de film). Maar dat was dus niet zo. Ironisch detail: de dag dat ik deze film keek, had ik net gehoord dat ik op de nominatie sta om ontslagen te worden (re-organisatie), hoe toepasselijk dus deze film!

Eigenlijk wilde ik deze film alleen zien omdat George Clooney er in speelt De film viel wat tegen, het was geen comedy, geen romantische film, beetje van alles wat. Niemendalletje.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:58:13 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77072689
Click
Onsympathiek, ongrappig en een vervelende film. Muziekkeuzes waren nog redelijk origineel, maar daarnaast heeft het beroerde script niets te bieden. Cijfer: 5

2012
The master of destruction, Roland Emmerich heeft vorig jaar weer een amusante film gemaakt. Dit keer teisteren aardbevingen en tsunami's de wereld. Erg gaaf die special effects en ook goed camerawerk. In tegenstelling tot de andere megalomane film van 2009: Transformers 2, hier geen overbodig geschud met de camera en vreemde camerahoeken waardoor je helemaal de weg kwijt raakt. Emmerich kiest voor mooie weidse shots die de grootschalige catastrofe duidelijk in beeld brengt.

Natuurlijk zit er een verhaal rond deze film en van tevoren had iedereen wel kunnen aanvoelen dat dat niet zo veel soeps en vooral voorspelbaar was. Nog jammerder vond ik dat de focus niet compleet gericht was op John Cusack en zijn familie. Het eerste halve uur is saaie introductie, maar vanaf de eerste aardbevingen in Californië gaat de film helemaal los en bleef 2012 mijn interesse vasthouden. Best knap voor zo'n onzin-film van ruim 2,5 uur. Enfin, mijn eindoordeel wordt een ruime voldoende. Toch jammer dat ik deze film niet in de bios heb meegepikt. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_77073719
The wrestler
Zeer goede film, alhoewel niet helemaal wat ik ervan verwacht had... 8.0 ( Imdb:8,2)

Brothers
bij gebrek aan Brodre in mijn videotheken toch maar naar de bios gegaan... voorbereid op een overgedramatiseerde versie. Nu heb ik natuurlijk het origineel niet gezien, maar omg wat heftig en wat een film. 8,5 vond hem erg goed. moet nu toch nog brodre zien, puur omdat deze mij erg raakte (ken ook redelijk wat militairen, vandaar misschien). ( Imdb 7,5)

Me, you and everyone we know
eeeh, er worden vergelijkingen gemaakt met Magnolia! Dat mag niet hoor.. dat vond ik namelijk zo'n goede film... vermakelijk... interessant, maar niet meer dan een 6,5 (IMDB 7,5)

13 tzameti
origineel heftig; 7.5 (Imdb: 7,4)

Welcome
anders dan verwacht; wel goed; 7,7 (imdb: 7,7)

Komend weekend Avatar 3d, Name of the rose en la Haine
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:41:56 #176
60704 LeonH
pi_77075116
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef RuneRose het volgende:
Land of the Lost Goed, wat een sof. *de nieuwe Will Ferrell*, normaal gesproken ga ik altijd met een boog om zijn films heen, maar deze trailer zag er zo veelbelovend uit. Het set-design vond ik erg cool en het leek op een leuk eerbetoon aan die kazige sci-fi films die we kennen van de jaren 50. Helaas was het niet echt leuk. Het was zelfs zo erg dat ik twee keer in slaap gevallen ben. De eerste keer werd ik nog wakker van de deurbel, twee meisjes die statiegeldflessen kwamen ophalen voor Haïti, de 2e keer werd ik gewekt door het DVD-menu. Zeldzaam niet grappig, en ontzettend saai. Volgende keer toch maar weer met een grote boog om meneer Ferrell heen.
Ik lig meestal wel in een deuk bij Will Ferrell maar dit is gewoon een kutfilm... Ik dacht trouwens in eerste instantie Jack Black op de filmposter te zien dus had zoiets van deze combi kon wel eens grappig worden... Was dus Danny McBride....
pi_77075207
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef single_queen het volgende:
Me, you and everyone we know
eeeh, er worden vergelijkingen gemaakt met Magnolia! Dat mag niet hoor.. dat vond ik namelijk zo'n goede film... vermakelijk... interessant, maar niet meer dan een 6,5 (IMDB 7,5)
Ben nieuwsgierig geworden door je comment over de vergelijkingen, ook al kloppen ze volgens jou niet, dus ga m binnenkort ook maar kijken. Er zit trouwens geen comma in de titel
pi_77075346
Armored
Goede cast bij elkaar geraapt voor een film met opvallend weinig locaties waar gefilmd word. Leuke opbouw van de film eindigt niet echt sterk.
6/10
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:21:43 #179
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77077380
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:43 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ben nieuwsgierig geworden door je comment over de vergelijkingen, ook al kloppen ze volgens jou niet, dus ga m binnenkort ook maar kijken. Er zit trouwens geen comma in de titel
Ook geen komma, trouwens. Maar ben er ook benieuwd naar, heb hem al klaar staan voor binnenkort
Overal verstand van.
pi_77080454

Onsamenhanged rotzooitje.
4/10
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:51:49 #181
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_77085061
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk dat Anchorman toch wel een compleet andere film is dan Land of the Lost.
Dat lijkt mij ook, toch lijkt me dat het type humor veelal hetzelfde is.

Gisteravond Donkey Punch gezien, was ook al niets, haha. Er zit geen enkel sympathiek karakter in deze film, daardoor is het onmogelijk om met iemand mee te leven, waardoor het ook nooit spannend is, wat toch vrij essentieel is voor een thriller. Mislukt dus.
pi_77086256
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:43 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie de vergelijking heeft gemaakt tussen Magnolia en Me and You and Everyone We Know, want ik zie exact nul overeenkomsten.
pi_77086292
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:20 schreef Siniti het volgende:

Onsamenhanged rotzooitje.
4/10
Dat je de film niet waardeert kan ik ergens nog wel begrijpen, maar onsamenhangend? De hele film draait om een karakter.
pi_77087847
Saw VI gezien.

Dit is gewoon op herhaling. Verhaaltje wordt iets verder uitgediept, maar echt boeien doet het niet meer. Vallen zijn wel weer erg goed in beeld gebracht.

6/10
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:39:55 #185
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_77088006
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef _Flea_ het volgende:
Saw VI gezien.

Dit is gewoon op herhaling. Verhaaltje wordt iets verder uitgediept, maar echt boeien doet het niet meer. Vallen zijn wel weer erg goed in beeld gebracht.

6/10
ik vond die denk ik nog de slechtste eraf.
The Outside Agency
pi_77089082
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef single_queen het volgende:
Brothers
bij gebrek aan Brodre in mijn videotheken toch maar naar de bios gegaan... voorbereid op een overgedramatiseerde versie. Nu heb ik natuurlijk het origineel niet gezien, maar omg wat heftig en wat een film. 8,5 vond hem erg goed. moet nu toch nog brodre zien, puur omdat deze mij erg raakte (ken ook redelijk wat militairen, vandaar misschien). ( Imdb 7,5)
Ik wil de remake ook nog steeds zien. Het origineel heb ik een aantal weken terug gezien. Erg mooie film die mij ook raakte, zeker een aanrader.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:10:23 #187
140318 Thy...
Met puntjes
pi_77089154
Verkouden op de bank en vriendinlief was er niet, dus tijd voor wat Sci-Fi

Men in Black II
Het eerste deel was in mijn ogen best een origineel verhaal, met prima humor. Dit tweede deel viel daar in tegen erg tegen. Flauwe humor, overdreven aliens, zwak verhaal en Will Smith was absoluut niet op zijn best.

IMDB: 5.6
Mijn cijfer: 5

Moon
Een film opgenomen in 33 dagen tijdens de writers strike. Een goed verhaal, mooie setting maar ietwat voorspelbare plotwending. Erg goed acteerwerk van Sam Rockwell, mooie maanshots en rustgevende muziek. Al met al een prima film.

IMDB: 8.0
Mijn cijfer: 8-
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:18:08 #188
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77089437
Sherlock Holmes
Ik heb er nogal een dubbel gevoel aan over gehouden. Aan de ene kant is het een erg vermakelijke film met veel humor en een hoog tempo waarin Jude Law en vooral Robert Downey Jr. perfect op hun plaats zijn.
Aan de andere kant vond ik het geheel nogal onevenwichtig en langdradig. Onevenwichtig omdat Ritchie niet echt een balans lijkt te vinden tussen de humor en de actie waardoor (vooral in het eerste deel van de film) sommige humoristisch bedoelde stukken nogal geforceerd en out-of-place aanvoelen. En langdradig omdat het laatste gedeelte te lang duurt, te uitleggerig wordt en er nogal wat in geknipt had kunnen worden. Zo had bijvoorbeeld de hele verhaallijn met Watson`s vriendin er helemaal niet in gehoeven.
En dus is het resultaat goed voor een vermakelijk avondje maar hier had meer in gezeten. Gelukkig is het wel beter dan Ritchie`s laaste film Rock `N Rolla, maar daar was ook niet veel voor nodig...

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_77089857
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:10 schreef Thy... het volgende:

Moon
Een film opgenomen in 33 dagen tijdens de writers strike. Een goed verhaal, mooie setting maar ietwat voorspelbare plotwending. Erg goed acteerwerk van Sam Rockwell, mooie maanshots en rustgevende muziek. Al met al een prima film.

IMDB: 8.0
Mijn cijfer: 8-
Dit wordt de volgende die ik ga kijken. Verhaal trok me wel.
pi_77098456
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:43 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat je de film niet waardeert kan ik ergens nog wel begrijpen, maar onsamenhangend? De hele film draait om een karakter.
Ik zag ik weet niet hoeveel willekeurige scenes aan elkaar geplakt en daarna werd het een film genoemd. Ik ben mij ervan bewust dat ontzettend veel in het hoofd van de hoofdrolspeler afspeelde en daardoor niet echt was, maar dat maakt het nog niet samenhangend. Ging echt helemaal nergens over.
pi_77101817
Planet 51 2009
Op een planeet in de ruimte krijgt een familie de schrik van hun leven. Juist bij hen landt een vreemd ruimtevoertuig, met het opschrift "NASA", en blijkt de bestuurder één van die gevreesde wezens te zijn; een mens!
Beetje a la Shrek-achtig, hoewel deze minder goed is. Echt veel actie gebeurt er niet, maar het verhaal en concept op zich zijn wel leuk gevonden.

7.5
pi_77101837
The green mile
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_77102103
Tijdje niet gepost in deze reeks, maar een paar van de films van de laatste tijd:

http://www.imdb.com/title/tt1078940/
Zekervermakelijk, maar niet bijzonder. Zijn genoeg films uitgebracht de laatste jaren met een vergelijkbaar concept: Tropisch eiland+resort, hoofdpersoon/personen met issues en bizarre karakters op het eiland. IMDB 5.5, voor mij een 6.

http://www.imdb.com/title/tt0913354/
Een shitload aan (semi)bekende acteurs, waardoor ze op de sets flink konden bezuinigen. Het verhaal leek me wel interessant, maar de uitwerking was behoorlijk matig. 5.6 op IMDB en daar kan ik me wel in vinden.

http://www.imdb.com/title/tt1197624/
Dit was voor mij de absolute topper van de laatste tijd. Had een standaard actiefilmpje verwacht (had me niet zo in het verhaal verdiept vooraf), maar dat was het zeker niet. FIlm zat echt heel goed in elkaar, prima acteerwerk, goed tempo en een mooie grimmige stijl. Echt een aanrader. IMDB een 7.3, voor mij een 8.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77116772
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:01 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik zag ik weet niet hoeveel willekeurige scenes aan elkaar geplakt en daarna werd het een film genoemd. Ik ben mij ervan bewust dat ontzettend veel in het hoofd van de hoofdrolspeler afspeelde en daardoor niet echt was, maar dat maakt het nog niet samenhangend. Ging echt helemaal nergens over.
Het is inderdaad geen film die in 10 voor de kijker voorgekauwde stappen van A naar B gaat.

Ik denk dat we te veel van mening verschillen om hier nog verder op in te gaan zonder in welles/nietes te verzanden. Jammer dat je 'm niet kon waarderen, de film is zo rijk.
pi_77118021
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:42 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen film die in 10 voor de kijker voorgekauwde stappen van A naar B gaat.

Ik denk dat we te veel van mening verschillen om hier nog verder op in te gaan zonder in welles/nietes te verzanden. Jammer dat je 'm niet kon waarderen, de film is zo rijk.
Inderdaad, ik vond er ook te weinig aan en snapte er te weinig van om er echt diep op in te gaan.

Iig hebben we allebei bewondering voor Apocalypse Now
pi_77118155
A Serious Man
Eerste film die mij eigenlijk tegenviel van de gebroeders Coen. De hoofdpersoon boeide mij gewoon niet echt. Desondanks zaten er genoeg grappen in om me vermaakt te hebben.
7/10
pi_77118303
The Stepford Wives, leuk bedacht, nicole kidman fantastisch geacteerd....maar wat een voorspelbare film..tjonge jonge
pi_77120473
[quote]Op donderdag 21 januari 2010 09:42 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie de vergelijking heeft gemaakt tussen Magnolia en Me and You and Everyone We Know, want ik zie exact nul overeenkomsten.
[/quote

Nogmaals; ik heb er wel om kunnen lachen hoor! vond het ook wel een leuke film.. maar afgezet tegen Magnolia (een recensi op de achterkant vd DVD door 1 of ander vrouwenblaadje) keldert mijn cijfer sowieso... moet eerlijk zeggen dat ik meestal milder wordt naarmate er iets tijd is verstreken ... en ik heb deze natuurlijk bekeken tussen allemaal erg goede films...
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_77120978
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Planet 51 2009
Op een planeet in de ruimte krijgt een familie de schrik van hun leven. Juist bij hen landt een vreemd ruimtevoertuig, met het opschrift "NASA", en blijkt de bestuurder één van die gevreesde wezens te zijn; een mens!
Beetje a la Shrek-achtig, hoewel deze minder goed is. Echt veel actie gebeurt er niet, maar het verhaal en concept op zich zijn wel leuk gevonden.
[ afbeelding ]
7.5
Is dit een remake van "The Day the Earth Stood Still (1951)?
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:13:16 #200
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77122234
Prison Break - The Final Break
Na het einde van het vierde en laatste seizoen kwamen de makers nog met deze feature film aanzetten. De gedachte die ik eigenlijk vooral had na afloop was: "hmmm... was dit nou echt nodig?"
Het einde van het vierde seizoen was eigenlijk een geweldig einde van een toffe serie. Met deze film doen de makers daar alleen maar afbraak aan. Het is ver gezocht en vooral nogal overbodig.
Erg jammer, vooral omdat het vierde seizoen zo geweldig vermakelijk was.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

The Searchers
John Ford`s epische western met John Wayne in de hoofdrol werd in 1992 door een internationale groep van film critici in het film blad Sight And Sound uitgeroepen tot de op vier na beste film allertijden, en terecht. The Searches benadert perfectie.
Het is een briljante mix van een heel scala aan genres. Uiteraard is het een western maar het gaat veel dieper dan dat, het is veel gelaagder. Er zit ook drama en humor in, gemengd met road trip en zelfs een vleuge film noir.
Dat alles gegoten in de adembenemende widescreen beelden en omringd door een prachtige score en je hebt een meesterwerk.
Eigenlijk doen alle samenvattingen, omschrijvingen en recensies deze film te kort. Dit moet je gewoon ondergaan.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')