abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:41:56 #176
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_77075116
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef RuneRose het volgende:
Land of the Lost Goed, wat een sof. *de nieuwe Will Ferrell*, normaal gesproken ga ik altijd met een boog om zijn films heen, maar deze trailer zag er zo veelbelovend uit. Het set-design vond ik erg cool en het leek op een leuk eerbetoon aan die kazige sci-fi films die we kennen van de jaren 50. Helaas was het niet echt leuk. Het was zelfs zo erg dat ik twee keer in slaap gevallen ben. De eerste keer werd ik nog wakker van de deurbel, twee meisjes die statiegeldflessen kwamen ophalen voor Haïti, de 2e keer werd ik gewekt door het DVD-menu. Zeldzaam niet grappig, en ontzettend saai. Volgende keer toch maar weer met een grote boog om meneer Ferrell heen.
Ik lig meestal wel in een deuk bij Will Ferrell maar dit is gewoon een kutfilm... Ik dacht trouwens in eerste instantie Jack Black op de filmposter te zien dus had zoiets van deze combi kon wel eens grappig worden... Was dus Danny McBride....
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_77075207
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef single_queen het volgende:
Me, you and everyone we know
eeeh, er worden vergelijkingen gemaakt met Magnolia! Dat mag niet hoor.. dat vond ik namelijk zo'n goede film... vermakelijk... interessant, maar niet meer dan een 6,5 (IMDB 7,5)
Ben nieuwsgierig geworden door je comment over de vergelijkingen, ook al kloppen ze volgens jou niet, dus ga m binnenkort ook maar kijken. Er zit trouwens geen comma in de titel
Where facts are few, experts are many.
pi_77075346
Armored
Goede cast bij elkaar geraapt voor een film met opvallend weinig locaties waar gefilmd word. Leuke opbouw van de film eindigt niet echt sterk.
6/10
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:21:43 #179
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77077380
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:43 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ben nieuwsgierig geworden door je comment over de vergelijkingen, ook al kloppen ze volgens jou niet, dus ga m binnenkort ook maar kijken. Er zit trouwens geen comma in de titel
Ook geen komma, trouwens. Maar ben er ook benieuwd naar, heb hem al klaar staan voor binnenkort
Overal verstand van.
pi_77080454

Onsamenhanged rotzooitje.
4/10
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:51:49 #181
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_77085061
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk dat Anchorman toch wel een compleet andere film is dan Land of the Lost.
Dat lijkt mij ook, toch lijkt me dat het type humor veelal hetzelfde is.

Gisteravond Donkey Punch gezien, was ook al niets, haha. Er zit geen enkel sympathiek karakter in deze film, daardoor is het onmogelijk om met iemand mee te leven, waardoor het ook nooit spannend is, wat toch vrij essentieel is voor een thriller. Mislukt dus.
pi_77086256
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:43 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie de vergelijking heeft gemaakt tussen Magnolia en Me and You and Everyone We Know, want ik zie exact nul overeenkomsten.
What's it going to be then, eh?
pi_77086292
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:20 schreef Siniti het volgende:

Onsamenhanged rotzooitje.
4/10
Dat je de film niet waardeert kan ik ergens nog wel begrijpen, maar onsamenhangend? De hele film draait om een karakter.
pi_77087847
Saw VI gezien.

Dit is gewoon op herhaling. Verhaaltje wordt iets verder uitgediept, maar echt boeien doet het niet meer. Vallen zijn wel weer erg goed in beeld gebracht.

6/10
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:39:55 #185
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_77088006
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:34 schreef _Flea_ het volgende:
Saw VI gezien.

Dit is gewoon op herhaling. Verhaaltje wordt iets verder uitgediept, maar echt boeien doet het niet meer. Vallen zijn wel weer erg goed in beeld gebracht.

6/10
ik vond die denk ik nog de slechtste eraf.
The Outside Agency
pi_77089082
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef single_queen het volgende:
Brothers
bij gebrek aan Brodre in mijn videotheken toch maar naar de bios gegaan... voorbereid op een overgedramatiseerde versie. Nu heb ik natuurlijk het origineel niet gezien, maar omg wat heftig en wat een film. 8,5 vond hem erg goed. moet nu toch nog brodre zien, puur omdat deze mij erg raakte (ken ook redelijk wat militairen, vandaar misschien). ( Imdb 7,5)
Ik wil de remake ook nog steeds zien. Het origineel heb ik een aantal weken terug gezien. Erg mooie film die mij ook raakte, zeker een aanrader.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:10:23 #187
140318 Thy...
Met puntjes
pi_77089154
Verkouden op de bank en vriendinlief was er niet, dus tijd voor wat Sci-Fi

Men in Black II
Het eerste deel was in mijn ogen best een origineel verhaal, met prima humor. Dit tweede deel viel daar in tegen erg tegen. Flauwe humor, overdreven aliens, zwak verhaal en Will Smith was absoluut niet op zijn best.

IMDB: 5.6
Mijn cijfer: 5

Moon
Een film opgenomen in 33 dagen tijdens de writers strike. Een goed verhaal, mooie setting maar ietwat voorspelbare plotwending. Erg goed acteerwerk van Sam Rockwell, mooie maanshots en rustgevende muziek. Al met al een prima film.

IMDB: 8.0
Mijn cijfer: 8-
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:18:08 #188
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77089437
Sherlock Holmes
Ik heb er nogal een dubbel gevoel aan over gehouden. Aan de ene kant is het een erg vermakelijke film met veel humor en een hoog tempo waarin Jude Law en vooral Robert Downey Jr. perfect op hun plaats zijn.
Aan de andere kant vond ik het geheel nogal onevenwichtig en langdradig. Onevenwichtig omdat Ritchie niet echt een balans lijkt te vinden tussen de humor en de actie waardoor (vooral in het eerste deel van de film) sommige humoristisch bedoelde stukken nogal geforceerd en out-of-place aanvoelen. En langdradig omdat het laatste gedeelte te lang duurt, te uitleggerig wordt en er nogal wat in geknipt had kunnen worden. Zo had bijvoorbeeld de hele verhaallijn met Watson`s vriendin er helemaal niet in gehoeven.
En dus is het resultaat goed voor een vermakelijk avondje maar hier had meer in gezeten. Gelukkig is het wel beter dan Ritchie`s laaste film Rock `N Rolla, maar daar was ook niet veel voor nodig...

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_77089857
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:10 schreef Thy... het volgende:

Moon
Een film opgenomen in 33 dagen tijdens de writers strike. Een goed verhaal, mooie setting maar ietwat voorspelbare plotwending. Erg goed acteerwerk van Sam Rockwell, mooie maanshots en rustgevende muziek. Al met al een prima film.

IMDB: 8.0
Mijn cijfer: 8-
Dit wordt de volgende die ik ga kijken. Verhaal trok me wel.
pi_77098456
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:43 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat je de film niet waardeert kan ik ergens nog wel begrijpen, maar onsamenhangend? De hele film draait om een karakter.
Ik zag ik weet niet hoeveel willekeurige scenes aan elkaar geplakt en daarna werd het een film genoemd. Ik ben mij ervan bewust dat ontzettend veel in het hoofd van de hoofdrolspeler afspeelde en daardoor niet echt was, maar dat maakt het nog niet samenhangend. Ging echt helemaal nergens over.
pi_77101817
Planet 51 2009
Op een planeet in de ruimte krijgt een familie de schrik van hun leven. Juist bij hen landt een vreemd ruimtevoertuig, met het opschrift "NASA", en blijkt de bestuurder één van die gevreesde wezens te zijn; een mens!
Beetje a la Shrek-achtig, hoewel deze minder goed is. Echt veel actie gebeurt er niet, maar het verhaal en concept op zich zijn wel leuk gevonden.

7.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77101837
The green mile
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_77102103
Tijdje niet gepost in deze reeks, maar een paar van de films van de laatste tijd:

http://www.imdb.com/title/tt1078940/
Zekervermakelijk, maar niet bijzonder. Zijn genoeg films uitgebracht de laatste jaren met een vergelijkbaar concept: Tropisch eiland+resort, hoofdpersoon/personen met issues en bizarre karakters op het eiland. IMDB 5.5, voor mij een 6.

http://www.imdb.com/title/tt0913354/
Een shitload aan (semi)bekende acteurs, waardoor ze op de sets flink konden bezuinigen. Het verhaal leek me wel interessant, maar de uitwerking was behoorlijk matig. 5.6 op IMDB en daar kan ik me wel in vinden.

http://www.imdb.com/title/tt1197624/
Dit was voor mij de absolute topper van de laatste tijd. Had een standaard actiefilmpje verwacht (had me niet zo in het verhaal verdiept vooraf), maar dat was het zeker niet. FIlm zat echt heel goed in elkaar, prima acteerwerk, goed tempo en een mooie grimmige stijl. Echt een aanrader. IMDB een 7.3, voor mij een 8.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77116772
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:01 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik zag ik weet niet hoeveel willekeurige scenes aan elkaar geplakt en daarna werd het een film genoemd. Ik ben mij ervan bewust dat ontzettend veel in het hoofd van de hoofdrolspeler afspeelde en daardoor niet echt was, maar dat maakt het nog niet samenhangend. Ging echt helemaal nergens over.
Het is inderdaad geen film die in 10 voor de kijker voorgekauwde stappen van A naar B gaat.

Ik denk dat we te veel van mening verschillen om hier nog verder op in te gaan zonder in welles/nietes te verzanden. Jammer dat je 'm niet kon waarderen, de film is zo rijk.
pi_77118021
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:42 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen film die in 10 voor de kijker voorgekauwde stappen van A naar B gaat.

Ik denk dat we te veel van mening verschillen om hier nog verder op in te gaan zonder in welles/nietes te verzanden. Jammer dat je 'm niet kon waarderen, de film is zo rijk.
Inderdaad, ik vond er ook te weinig aan en snapte er te weinig van om er echt diep op in te gaan.

Iig hebben we allebei bewondering voor Apocalypse Now
pi_77118155
A Serious Man
Eerste film die mij eigenlijk tegenviel van de gebroeders Coen. De hoofdpersoon boeide mij gewoon niet echt. Desondanks zaten er genoeg grappen in om me vermaakt te hebben.
7/10
pi_77118303
The Stepford Wives, leuk bedacht, nicole kidman fantastisch geacteerd....maar wat een voorspelbare film..tjonge jonge
pi_77120473
[quote]Op donderdag 21 januari 2010 09:42 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie de vergelijking heeft gemaakt tussen Magnolia en Me and You and Everyone We Know, want ik zie exact nul overeenkomsten.
[/quote

Nogmaals; ik heb er wel om kunnen lachen hoor! vond het ook wel een leuke film.. maar afgezet tegen Magnolia (een recensi op de achterkant vd DVD door 1 of ander vrouwenblaadje) keldert mijn cijfer sowieso... moet eerlijk zeggen dat ik meestal milder wordt naarmate er iets tijd is verstreken ... en ik heb deze natuurlijk bekeken tussen allemaal erg goede films...
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_77120978
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Planet 51 2009
Op een planeet in de ruimte krijgt een familie de schrik van hun leven. Juist bij hen landt een vreemd ruimtevoertuig, met het opschrift "NASA", en blijkt de bestuurder één van die gevreesde wezens te zijn; een mens!
Beetje a la Shrek-achtig, hoewel deze minder goed is. Echt veel actie gebeurt er niet, maar het verhaal en concept op zich zijn wel leuk gevonden.
[ afbeelding ]
7.5
Is dit een remake van "The Day the Earth Stood Still (1951)?
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:13:16 #200
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77122234
Prison Break - The Final Break
Na het einde van het vierde en laatste seizoen kwamen de makers nog met deze feature film aanzetten. De gedachte die ik eigenlijk vooral had na afloop was: "hmmm... was dit nou echt nodig?"
Het einde van het vierde seizoen was eigenlijk een geweldig einde van een toffe serie. Met deze film doen de makers daar alleen maar afbraak aan. Het is ver gezocht en vooral nogal overbodig.
Erg jammer, vooral omdat het vierde seizoen zo geweldig vermakelijk was.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

The Searchers
John Ford`s epische western met John Wayne in de hoofdrol werd in 1992 door een internationale groep van film critici in het film blad Sight And Sound uitgeroepen tot de op vier na beste film allertijden, en terecht. The Searches benadert perfectie.
Het is een briljante mix van een heel scala aan genres. Uiteraard is het een western maar het gaat veel dieper dan dat, het is veel gelaagder. Er zit ook drama en humor in, gemengd met road trip en zelfs een vleuge film noir.
Dat alles gegoten in de adembenemende widescreen beelden en omringd door een prachtige score en je hebt een meesterwerk.
Eigenlijk doen alle samenvattingen, omschrijvingen en recensies deze film te kort. Dit moet je gewoon ondergaan.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')