abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:21:19 #126
67089 Gillingham
The horror...
pi_76893272
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:23 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Die waardeer ik zeker. Clint Eastwood maakt echt fantastische films de laatste jaren. Wat vind jij van zijn films?
Ik vind ze over het algemeen wel aardig en goed gemaakt, maar niet erg bijzonder. Toch ben ik wel weer redelijk benieuwd naar Invictus.
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:33:33 #127
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76893596
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:21 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vind ze over het algemeen wel aardig en goed gemaakt, maar niet erg bijzonder. Toch ben ik wel weer redelijk benieuwd naar Invictus.
Ja, ze zijn zeker goed gemaakt, zijn films voelen ook nogal klassiek aan. Eastwood lijkt ook niet echt bezig met het 'vernieuwen' (veel filmmakers lijken er op gebrand te zijn iets te maken dat nog nooit eerder verzonnen is, wat vaker slecht uitpakt dan goed), maar meer met het perfectioneren van zijn stijl. En daardoor vind ik ze juist zo bijzonder. Een dergelijke heldere aanpak met zo veel vertrouwen in eigen kunnen zie je in Hollywood nog maar zelden.

Een film als Invictus heeft natuurlijk nogal wat valkuilen waar je makkelijk in kan stappen, maar die weet Eastwood weer vakkundig te ontwijken. Zo vond ik het bijvoorbeeld erg prettig dat de film zich meer op het idee richt dan dat het een verheerlijking van een belangrijke politieke figuur wordt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een zwak heb voor sport films.

Heb jij trouwens een WIW pagina, Gillingham?

[ Bericht 1% gewijzigd door RuneRose op 16-01-2010 16:40:04 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:34:22 #128
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_76893619
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:00 schreef Ocelot360 het volgende:
Weet niet wat het is, maar ik moet rechtvaardig en eerlijk zijn...!

25th Hour
Edward Norton, Rosario Dawson is een zeer saaie film. Geen flauw idée wat ik erover moet zeggen of waar het over ging. Boooring
4/10.
Een van mijn favoriete films. Prma verhaal. Af en toe ligt het er iets te dik bovenop. 7,5/10 voor mij.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:49:27 #129
67089 Gillingham
The horror...
pi_76894075
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:33 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ja, ze zijn zeker goed gemaakt, zijn films voelen ook nogal klassiek aan. Eastwood lijkt ook niet echt bezig met het 'vernieuwen' (veel filmmakers lijken er op gebrand te zijn iets te maken dat nog nooit eerder verzonnen is, wat vaker slecht uitpakt dan goed), maar meer met het perfectioneren van zijn stijl. En daardoor vind ik ze juist zo bijzonder. Een dergelijke heldere aanpak met zo veel vertrouwen in eigen kunnen zie je in Hollywood nog maar zelden.

Een film als Invictus heeft natuurlijk nogal wat valkuilen waar je makkelijk in kan stappen, maar die weet Eastwood weer vakkundig te ontwijken. Zo vond ik het bijvoorbeeld erg prettig dat de film zich meer op het idee richt dan dat het een verheerlijking van een belangrijke politieke figuur wordt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een zwak heb voor sport films.

Heb jij trouwens een WIW pagina, Gillingham?
Bedankt voor de toelichting. Jammer is dat ik juist precies géén zwak heb voor sportfilms. Bij Eastwoord op zich wel handig om te hebben. Maar het doet me deugd dat hij volgens jou valkuilen ontwijkt, met een onderwerp als dat van Invictus.

Ik heb inderdaad al jaren een WIW-pagina, onder de naam Minjo. De laatste maanden kijk ik echter nogal weinig films. Ik weet dat jij er ook een hebt, maar onder welke naam eigenlijk?
pi_76895496
Sherlock Holmes (2009)
Met verwachtingen voor een standaard Hollywoodfilm in de bioscoop gezien.
Maar ik vond hem zwaar tegen vallen. Het verhaal was totaal niet uitgewerkt.
Waarom wilt de badguy zijn plannen uitvoeren, en wie is hij zelf eigenlijk?
Buiten dit kleine verhaal is de film gevuld met willekeurige actie scenes en (vaak) mislukte grappen.
De omgeving 'het oude Londen' leverde enkele mooie scenes op, maar hier had wel meer uit gehaald kunnen worden.
Mijn cijfer: 5.0
pi_76899617
Whiteout 2009

U.S. Marshal Carrie Stetko is als enige gelegerd in Antarctica. Ze moet daar een moord oplossen, op het continent waar het over drie dagen donker zal worden. Ze ontmoet een U.N. afgezant, die ook de moord onderzoekt.
Ik had zoveel meer verwacht van deze film. De sfeer zat goed met een aankomende storm en met ettelijke donkere nachten in het vooruitzicht. Alleen jammer van het verhaal. Ander groot nadeel waren de flashbacks die op geregelde basis tevoorschijn kwamen en die totaal geen meerwaarde boden aan de film en het verhaal op zich. Zo oninteressant en voorspelbaar. Ook had ik het gevoel (3x) dat ik bepaalde zaken gewoon gemist heb in de film. Wendingen kwamen uit het niets...jammer
5.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_76903755
Sherlock Holmes
Leuke film, alleen viel het einde erg tegen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:34 schreef lelouch het volgende:
Sherlock Holmes (2009)
Met verwachtingen voor een standaard Hollywoodfilm in de bioscoop gezien.
Maar ik vond hem zwaar tegen vallen. Het verhaal was totaal niet uitgewerkt.
Waarom wilt de badguy zijn plannen uitvoeren, en wie is hij zelf eigenlijk?
Buiten dit kleine verhaal is de film gevuld met willekeurige actie scenes en (vaak) mislukte grappen.
De omgeving 'het oude Londen' leverde enkele mooie scenes op, maar hier had wel meer uit gehaald kunnen worden.
Mijn cijfer: 5.0
Hij wilde toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:09:02 #133
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_76906536

Nefes: Vatan sagolsun

Magistrale film over een groep van 40 soldaten die in het zuidoosten van Turkije tegen PKK - terroristen moet vechten.
Het gaat niet zo zeer om good en bad guys, maar over psychische aspecten.

Door de editing, krijg je een film voorgeschoteld, die je steeds weer van hot naar haar stuurt.
De film begint met het verlies van Orhan. Het wreken van zijn dood wordt mevrouw boven bijna fataal.
pi_76908147
Burn After Reading (Ethan Coen & Joel Coen, 2008)
Ben wat minder enthousiast dan de vorige keer, maar toch nog steeds een zeer vermakelijke film. Met name John Malkovich is super, een heerlijk personage en ook erg goed neergezet. 7.8
pi_76909301
Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008)
Zeer originele vampierfilm uit Zweden, dat eigenlijk meer een sterk drama is dan horror/ thriller. Prima acteerwerk van de jonge acteurtjes, knap om zulke rollen op die leeftijd neer te zetten! Verder past de regie goed bij het verhaal, lekker sober. Na alle positieve verhalen wist deze film mijn hoge verwachtingen alsnog in te lossen. 8.0

Naboer (Pål Sletaune, 2005)
Uitgebracht in Nederland onder het Mr. Horror label, maar ik zou het zelf niet als horror willen bestempelen, eigenlijk is het meer een (naargeestige) thriller. Het script is aardig, maar de twist (als je hem nog zo zou willen noemen) aan het einde is alles behalve een verrassing. 7.0
pi_76913021
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:09 schreef Ocelot360 het volgende:
Inglorious Basterds
De film voor de tweede keer gekeken nu, net dus lekker thuis op dvd! Fantastische film met een hele ander insteek over de Tweede Wereldoorlog dan alle andere oorlogsfilms. Intelligente dialogen met zeer charismatische karakters. Hans Landa is de beste acteerprestatie sinds de vertolking van de Joker!
8/10
Ik heb hem net ook zitten kijken en kan het echt niet met je eens zijn. Dit was naar mijn mening echt een enorme kutfilm. Als ze de film een uur korter hadden gemaakt dan was ie misschien nog enigszins vermakelijk geweest. Nu was er geen doorkomen aan.
Ik ben toch best een fan van de Tarantino films, maar deze vond ik echt 3x niks.
A mind with a heart of it's own
pi_76913576
Tenacious D in The Pick of Destiny
Och ja, gewoon een simpele vermakelijke Jack Black film.
7/10

The Bridge On The River Kwai
Een groep krijgsgevangenen moet midden in een jungle een brug bouwen, maar het schiet niet echt op zolang de Japanners er op staan dat de officieren mee moeten helpen met het bouwen zelf. Pas als de Engelse officieren de Japanners zo ver krijgen dat zij alles voor de bouw van de brug organiseren, schiet het pas op. Alleen hebben zij er geen weet van dat de geallieerden tegelijkertijd een complot plannen om deze zelfde brug op te blazen.
Sterk oorlogsepos, sterke karakters, sterk verhaal. Enige wat ik er iets minder aan vond was dat et soms neigde naar Engelse propaganda.
9/10
  zondag 17 januari 2010 @ 04:13:09 #138
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_76914679
Paranormal Activity

Vond er eigenlijk geen kut aan en was totaal niet eng.

4/10

Drag me to hell

Deze was eigenlijk ook niet eng en de specialeffect momenten lachwekkend.

6/10

Enige echt goede aan deze films waren de eindscène's
  zondag 17 januari 2010 @ 17:52:59 #139
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_76930950

in 3D gekeken.

Gave film, mooie effecten, kut ondertiteling die het 3D effect verkloot hier en daar. Gewoon Pocahontas in SF gefrituurd, daarna met een klimatologisch verantwoord global warming bewustzijn sausje overgoten. Mooi om te zien hoe ver ze nu zijn met CGI, de details daarvan ogen goed vind ik.
Niet nadenken over de fouten die ze maken en technische/wetenschappelijke onwaarheden. Heerlijke voorspelbare Hollywood ending natuurlijk
Ik ben niet zo moeilijk, dikke voldoende.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_76932568
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:53 schreef FireFox1 het volgende:
The Lovely Bones

Centers on a young girl who has been murdered and watches over her family - and her killer - from heaven. She must weigh her desire for vengeance against her desire for her family to heal.

[ afbeelding ]

Vond het alleen jammer dat het einde redelijk was afgerafeld. Film had een betere einde verdiend!
I second that. Verhaal vond ik super goed tot de laatste 15 minuten...
SPOILER
  zondag 17 januari 2010 @ 18:43:05 #141
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_76932748
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:52 schreef Shark.Bait het volgende:

[ afbeelding ]

in 3D gekeken.

Gave film, mooie effecten, kut ondertiteling die het 3D effect verkloot hier en daar. Gewoon Pocahontas in SF gefrituurd, daarna met een klimatologisch verantwoord global warming bewustzijn sausje overgoten. Mooi om te zien hoe ver ze nu zijn met CGI, de details daarvan ogen goed vind ik.
Niet nadenken over de fouten die ze maken en technische/wetenschappelijke onwaarheden. Heerlijke voorspelbare Hollywood ending natuurlijk
Ik ben niet zo moeilijk, dikke voldoende.
Als je je dan voorstelt dat dit door één iemand is gedaan die een jaar vrij heeft genomen om dit te creeëren.

http://www.vimeo.com/7809605
It's you my love, you who are the stranger
  zondag 17 januari 2010 @ 19:46:54 #142
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76935315
net slumdog miljonair gekeken.... aardige film, orgineel verhaal

7/10
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_76939570
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:46 schreef Knuffelzacht het volgende:
net slumdog miljonair gekeken.... aardige film, orgineel verhaal

7/10
Ah, je heb film1?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 17 januari 2010 @ 21:22:33 #144
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_76940067
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:14 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ah, je heb film1?
jups.... bevalt me prima.... allemaal films die ik toendertijd niet in de bios heb gezien (unlimted kaart) en eigenlijk weer vergeten was komen er langs
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_76940792
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:43 schreef Inverted_World het volgende:
http://www.vimeo.com/7809605
Wow. Waanzinnig.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:00:19 #146
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_76942142
Das Weisse Band
Strange events happen in a small village in the north of Germany during the years just before World War I, which seem to be ritual punishment. The abused and suppressed children of the villagers seem to be at the heart of this mystery.

Aangezien veel mensen Das Weisse Band erg hoor op hun lijstje hadden van het afgelopen jaar, en de film genomineerd is voor een Golden Globe vanavond in Amerika, dacht ik: toch maar even kijken. De film gaat over een klein dorpje in Duitsland net voor de 1e wereldoorloog. In het dorpje gebeuren een aantal 'rare' dingen.

De sfeer is heel mooi neergezet en het zwart witte versterkt dit. De strakke tucht van de ouders op de kinderen terwijl (naar mijn mening) de bekrompen ouders er zelf flink 'los' gaan, geeft de film een sinistere look. Hij boeit wel, totdat het einde eigenlijk echt uit de lucht komt vallen. Je weet aan het einde nog niets over het hoe/wie/wat; de film laat te veel te raden over. Had zo nog een half uur kunnen duren. Nee, dat doet het voor mij zeer zeker niet en leeft daarom niet op tegen de verwachtingen. TOch nog een ruime voldoende.

IMDB:8 .2
Zelf: 7.2

La Vita e Bella
A Jewish man has a wonderful romance with the help of his humour, but must use that same quality to protect his son in a Nazi death camp.

Principessa! Film had ik nog steeds niet gezien, dus de DVD maar gekocht en gekeken. Gaat over een Italiaanse familie die in een concentratiekamp terecht komt. Het aanstekelijke optimisme en de energie van Guido Orefice draagt de hele film. Hoe hij zijn zoontje ‘blij’ houdt en vermaakt in het kamp is echt geweldig. Het jochie is overigens ook fantastisch gespeeld. Het fantastische nummer Barcarolle van Jacques Offenbach (1881) maakt het geheel fantastisch af. Topfilm.

IMDB: 8.4
Zelf: 8.2

Up in the Air
With a job that has him traveling around the country firing people, Ryan Bingham leads an empty life out of a suitcase, until his company does the unexpected: ground him.

Een van de nieuwe films van George Clooney, samen met “Men who Stare at Goats” die helemaal ‘hot’ is op het moment. Clooney moet mensen ontslaan over de hele wereld, dat is zijn baan. Op zich aardige insteek voor een film (…al heb ik het gevoel dat ik dat al eerder ergens heb gezien in een film!??!) en best origineel. Er komt een vrouw in zijn leven (duh, hollywood-style) en hij krijgt een dame mee die de fijne kneepjes van het vak van hem af moet kijken. So far so good.

Maar de film krijgt een ontzettende inkakker en boeit voor geen enkel moment meer als Clooney naar zijn zus moet die gaat trouwen. Dat hele gedeelte boeit niet, zegt niets en draagt ook zeker niet bij aan het verhaal. Overtuigt daarom totaal niet, op geen enkele manier buiten het aardige acteerwerk van Clooney zelf om. Mager zesje.

IMDB: 8.1
Zelf: 6
  zondag 17 januari 2010 @ 22:10:51 #147
67089 Gillingham
The horror...
pi_76942670
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:00 schreef SnuggLe het volgende:
Das Weisse Band
Hij boeit wel, totdat het einde eigenlijk echt uit de lucht komt vallen. Je weet aan het einde nog niets over het hoe/wie/wat; de film laat te veel te raden over. Had zo nog een half uur kunnen duren.
SPOILER
pi_76947849
The Road (2009)

Ik heb deze film net gezien, maar hij kon mijn aandacht amper vasthouden. Wat een langzame, saaie kutfilm. Had hier veel meer van verwacht.

5.0 / 10
  maandag 18 januari 2010 @ 00:01:51 #149
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_76948525
The Grapes of Wrath (1940)

Schitterende film met een jonge Henry Fonda in de hoofdrol. Familie heeft te leiden onder de depressie in de jaren dertig en verkast met een oude vrachtwagen van Oklahoma naar Californie op zoek naar werk. Verfilming van het gelijknamige boek van John Steinbeck.
8/10

The Ox-Box Incident (1943)
Daarna maar een heel wat kortere film, deze western met wederom Henry Fonda in de hoofdrol. Het is een variant op het bekende 12 angry men, maar dan vijftien jaar eerder gemaakt natuurlijk. Weinig actie en de film komt niet altijd even snel op gang, maar wat een briljant werk is het geworden.
8/10
Overal verstand van.
  maandag 18 januari 2010 @ 01:34:17 #150
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_76951315
25. Park Row (Samuel Fuller, 1952) :: 9.0
26. Pickup on South Street (Samuel Fuller, 1953) :: 8.5
27. Play Time (Jacques Tati, 1967) :: 10.0
28. El orfanato (Juan Antonio Bayona, 2007) :: 6.0

De cinemageddon van deze maand zit er ook weer op. Fuller was deze maand het thema, een obscure (park row) die werkelijk waar fantastisch was. Een eerste klas emotionpicture van Fuller die natuurlijk zeer betrokken was bij het onderwerp wat resulteert in een bijzonder gepassioneerde film. Zeer fraai camera werk ook van Jack Russel (Psycho) die een aantal zeer fraaie shots uit zijn mouw weet te schudden. Klassieker Pickup on Southstreet was daarna toch wel wat minder. Was vroeger een van mijn favo Fullers, maar voelt toch iets te glad en studio-achtig aan. Nog steeds zeer vermakelijk, geweldig dialoog, opermerkelijk agressief tegen vrouwen, en een geniale Richard Windmark. De beroemde scène van Thelma Ritter is trouwens een van de mooiste film-momenten ooit. Dit alles mochten we lekker kijken op een mooie HD-beamer, het was dus net alsof we in de bios waren. Daarna barstte het feest echt los: de blu-ray van Play Time (1 van mijn favo films ooit) ging erin, en deze film komt pas echt tot zijn recht op het grote scherm, ik gaf hem al een 10, maar dat moet eigenlijk 15 zijn. Vanavond El Orfanato nog gezien, vond ik niet zo veel aan. Beetje saai, en op al die paranormale shit ga ik over het algemeen niet zo heel goed als het op deze manier gebracht word, toch was het niet heel vervelend, en soms zelfs best leuk.

@Gillingham: http://www.whatiwatch.net/overview.php

[ Bericht 1% gewijzigd door RuneRose op 18-01-2010 01:42:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')