Of hoe je het "beleeft"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:01 schreef JumpingJacky het volgende:
Ligt eraan hoe je het formuleert, he?![]()
Het is zo simpel!quote:
Nee, je bent zeker niet perfect. Je hebt namelijk een autoriteitsprobleem: nl als iets van een autoriteit komt, dan moet het wel goed zijn. In essentie een Befehl ist Befehl mentaliteit. Ik verkies liever zelf te denken, en mijn eigen oordelen te vormen. Iedere vrije geest moet inzien dat deze 'administratiekosten' er slechts zijn om de reden dat de staatskas meer gespekt moet worden. En daarvoor hebben we de overheid nooit de bevoegdheid tot boeteoplegging verleend, en de overheid heeft zichzelf daar ook nooit de bevoegdheid voor verleend. Dat zou jou toch tegen de borst moeten stuiten, als regelfan, dat de overheid zich niet aan de (eigen) regels houdt. Of is het dan opeens geen probleem?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben verre van perfect, gelukkig niet zeg. Ik ben alleen niet bang om fouten toe te geven en de gevolgen daarvan te dragen. In elk van dit soort onderwerpen worden mensen die zeggen zich wel of zoveel mogelijk aan de regels te houden uitgemaakt voor moraalridders e.d. dus het is vaak een kwestie van afwachten tot het zover is.
Tja, als de overheid de regels zelf verandert dan zal het toch wel goed zijn?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, je bent zeker niet perfect. Je hebt namelijk een autoriteitsprobleem: nl als iets van een autoriteit komt, dan moet het wel goed zijn. In essentie een Befehl ist Befehl mentaliteit. Ik verkies liever zelf te denken, en mijn eigen oordelen te vormen. Iedere vrije geest moet inzien dat deze 'administratiekosten' er slechts zijn om de reden dat de staatskas meer gespekt moet worden. En daarvoor hebben we de overheid nooit de bevoegdheid tot boeteoplegging verleend, en de overheid heeft zichzelf daar ook nooit de bevoegdheid voor verleend. Dat zou jou toch tegen de borst moeten stuiten, als regelfan, dat de overheid zich niet aan de (eigen) regels houdt. Of is het dan opeens geen probleem?
Daar red je het makkelijk een jaar of 15 mee, hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, je bent zeker niet perfect. Je hebt namelijk een autoriteitsprobleem: nl als iets van een autoriteit komt, dan moet het wel goed zijn. In essentie een Befehl ist Befehl mentaliteit.
Nee, want hij werkt zelf bij de overheidquote:Dat zou jou toch tegen de borst moeten stuiten, als regelfan, dat de overheid zich niet aan de (eigen) regels houdt. Of is het dan opeens geen probleem?
Hogan knows bestquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tja, als de overheid de regels zelf verandert dan zal het toch wel goed zijn?
Iets minder: daar kwam je een jaar of 12 lang heel erg ver meequote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:02 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Daar red je het makkelijk een jaar of 15 mee, hoor![]()
Ja, dat had ik inderdaad kunnen weten (quote:[..]
Nee, want hij werkt zelf bij de overheid
Helaas, maar nee dusquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:41 schreef r_one het volgende:
"Kwestie van het bij het verkeerde eind hebben" dus
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:02 schreef JumpingJacky het volgende:
Nee, want hij is werkt zelf bij de overheid
Het is dat je me absoluut niet kent, anders zou je weten dat ik de eerste ben die vragen stelt bij autoriteit. Ik kan alleen heel slecht tegen mensen die menen op allerlei gronden onder een terechte boete uit te kunnen komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, je bent zeker niet perfect. Je hebt namelijk een autoriteitsprobleem: nl als iets van een autoriteit komt, dan moet het wel goed zijn. In essentie een Befehl ist Befehl mentaliteit. Ik verkies liever zelf te denken, en mijn eigen oordelen te vormen. Iedere vrije geest moet inzien dat deze 'administratiekosten' er slechts zijn om de reden dat de staatskas meer gespekt moet worden. En daarvoor hebben we de overheid nooit de bevoegdheid tot boeteoplegging verleend, en de overheid heeft zichzelf daar ook nooit de bevoegdheid voor verleend. Dat zou jou toch tegen de borst moeten stuiten, als regelfan, dat de overheid zich niet aan de (eigen) regels houdt. Of is het dan opeens geen probleem?
Yep en dus heb ik meteen geen eigen mening meer.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:02 schreef JumpingJacky het volgende:
Nee, want hij werkt zelf bij de overheid
Dat was geloof ik in dit topic niet helemaal de issue... Het gaat hier niet om onder een terechte boete uitkomen, maar om een verkapte verhoging van een boete onder de noemer administratiekosten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:11 schreef karr-1 het volgende:
Het is dat je me absoluut niet kent, anders zou je weten dat ik de eerste ben die vragen stelt bij autoriteit. Ik kan alleen heel slecht tegen mensen die menen op allerlei gronden onder een terechte boete uit te kunnen komen.
Een terechte verhoging, alleen snapt niet iedereen dat blijkbaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat was geloof ik in dit topic niet helemaal de issue... Het gaat hier niet om onder een terechte boete uitkomen, maar om een verkapte verhoging van een boete onder de noemer administratiekosten.
Zo veel planken en dan nog niet raken.
Het probleem was juist dat alle Nederlanders 'oorlog' over hadden voor een tiende penning.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:12 schreef Sachertorte het volgende:
Overigens is Mulder natuurlijk sowieso een belastingwet (). Nederland, bananenrepubliek. En we vinden het nog allemaal mooi ook. Wat is er toch geworden van dat land dat ooit een oorlog overhad voor een tiende penning?
Nou, doe eens een doekje over jezelf open waarom je zo een onderdanig karakter hebt?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is dat je me absoluut niet kent, anders zou je weten dat ik de eerste ben die vragen stelt bij autoriteit. Ik kan alleen heel slecht tegen mensen die menen op allerlei gronden onder een terechte boete uit te kunnen komen.
Tjeempie, altijd weer die domme kutburgers die gewoon niet snappen dat die verhoging haske terecht is!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:14 schreef karr-1 het volgende:
Een terechte verhoging, alleen snapt niet iedereen dat blijkbaar.
Ik peins er niet over, ik ben hier niet om mezelf te verdedigen. En ik onderdanig? Dat is het belachelijkste idee ooit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef Koewam het volgende:
[..]
Nou, doe eens een doekje over jezelf open waarom je zo een onderdanig karakter hebt?
Geen burgers, overtreders. Laten we het wel goed houden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tjeempie, altijd weer die domme kutburgers die gewoon niet snappen dat die verhoging haske terecht is!
Als dat het probleem zou zijn, zou het eerlijker zijn om bij een bezwaar behandelingskosten in rekening te brengen, die worden gerestitueerd indien het bezwaar gegrond wordt verklaard. Dan hoeven de "goeden" niet onder de "slechten" te lijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:14 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Het probleem was juist dat alle Nederlanders 'oorlog' over hadden voor een tiende penning.
Elke flapdrol ging voor elke bekeuring in bezwaar, hoe terecht (de boete en/of het bezwaar) ook... Dus moest het systeem wel veranderen, het werd onwerkbaar... de goeden moesten weer onder de slechten lijden..
[karr-1 style]quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:13 schreef Alicey het volgende:
Dat was geloof ik in dit topic niet helemaal de issue... Het gaat hier niet om onder een terechte boete uitkomen, maar om een verkapte verhoging van een boete onder de noemer administratiekosten.
Zo veel planken en dan nog niet raken.
Ook burgers die niet de wet overtreden begrijpen het niet helemaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen burgers, overtreders. Laten we het wel goed houden.
Dat was ook een goede keuze geweest. Er is nu gekozen voor een ander systeem, met ongetwijfeld redenen die daarbij horen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als dat het probleem zou zijn, zou het eerlijker zijn om bij een bezwaar behandelingskosten in rekening te brengen, die worden gerestitueerd indien het bezwaar gegrond wordt verklaard. Dan hoeven de "goeden" niet onder de "slechten" te lijden.
Er is niemand in dit topic die vraagtekens zet bij terechte boetes. Er zijn wel mensen die zich afvragen waarom het bij de overheid om de pecunia gaat ipv het rechtmatig corrigeren van wetsovertreders.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |