Kwestie van formulering, mijn foutquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:18 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, maar DAT zei je niet:
[..]
Klopt, maar tegenover elke betaler staan er waarschijnlijk een aantal niet betalers die alle moeite doen om er onderuit te komenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:18 schreef Lariekoek het volgende:
Die gerechtskosten (kosten van specifieke dwangmiddelen) die maken ze toch helemaal niet als jij gewoon netjes je boete betaald?
Dat lijkt me redelijk, maar dit zal TS wel te simpel vinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:19 schreef synnath het volgende:
TS, waarom houd je je niet gewoon aan de regels?
Ten eerste, hoezo ook? Ten tweede, ik geef toch gewoon antwoord op de vraag? Ten derde, wat valt er verder nog uit te leggen?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Leg uit. Of ben je daar ook te kortzichtig voor?
Net alsof jij nog nooit op de stoep hebt gefietst, donder toch op, kutmoraalridderquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:19 schreef synnath het volgende:
TS, waarom houd je je niet gewoon aan de regels?
Ah, dus je betaald dus omdat er waarschijnlijk een aantal niet betalers zijn die alle moeite doen om er onderuit te komen. Dus je kan die 0,68 euro in mindering brengen als je gewoon netjes betaald. Want waarom moet ik opdraaien voor iets waar ik geen invloed op heb?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar tegenover elke betaler staan er waarschijnlijk een aantal niet betalers die alle moeite doen om er onderuit te komen
Ga maar terug naar je grot, trolquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:38 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ten eerste, hoezo ook? Ten tweede, ik geef toch gewoon antwoord op de vraag? Ten derde, wat valt er verder nog uit te leggen?
Te moeilijk?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga maar terug naar je grot, trol
Zelfde bullshit als de thuiskopieheffing. .quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:44 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ah, dus je betaald dus omdat er waarschijnlijk een aantal niet betalers zijn die alle moeite doen om er onderuit te komen. Dus je kan die 0,68 euro in mindering brengen als je gewoon netjes betaald. Want waarom moet ik opdraaien voor iets waar ik geen invloed op heb?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Net alsof jij nog nooit op de stoep hebt gefietst, donder toch op, kutmoraalridder
In mindering brengen sowieso niet. Ik betaal ook voor kraamzorg terwijl ik nooit kinderen zal hebben. Soms moeten de goeden onder de slechten lijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:44 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ah, dus je betaald dus omdat er waarschijnlijk een aantal niet betalers zijn die alle moeite doen om er onderuit te komen. Dus je kan die 0,68 euro in mindering brengen als je gewoon netjes betaald. Want waarom moet ik opdraaien voor iets waar ik geen invloed op heb?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:52 schreef bijderechter het volgende:
Het is heel simpel. Je hebt een gedraging/overtreding en daar staat een sanctie op.
Voorheen ging van dat boetebedrag gemaakte kosten af en de rest ging naar de schatkist (theoretisch, ik weet het niet precies).
Nu heb je een gedraging/overtreding en daar bovenop komen de te maken kosten.
Iedereen zal het er over eens zijn dat er kosten gemaakt worden. Alleen moeten die kosten al in het boetebedrag zitten of niet? Een paar enigzins gerelateerde voorbeelden:
Een parkeerboete is tegenwoordig over het algemeen een 'naheffing parkeerbelasting' (heel slim gedaan).
Je krijgt een boete van 60(?) euro, maar vervolgens krijg je ook nog een 'naheffing' van zoveel cent voor het daadwerkelijk parkeren. Dus daar is ook de boete losgekoppeld van de 'kosten'.
En als je kijkt wat incassobureau's mogen vragen (tot 250,- euro mag al 44 euro gevraagd worden) valt 6,- euro mij enorm mee. CJIB is en blijft nu eenmaal ook een incassobureau.
Ik ben verre van perfect, gelukkig niet zeg. Ik ben alleen niet bang om fouten toe te geven en de gevolgen daarvan te dragen. In elk van dit soort onderwerpen worden mensen die zeggen zich wel of zoveel mogelijk aan de regels te houden uitgemaakt voor moraalridders e.d. dus het is vaak een kwestie van afwachten tot het zover is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het was dan ook een behoorlijke inkopper, maar dat zul jij met je perfectionisme wel weten.
Er is echter geen particulier incassobureau dat kosten rekent voor de eerste factuur die verstuurd wordt. Pas wanneer de factuur niet betaald wordt, gaan incassobureaus kosten rekenen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:52 schreef bijderechter het volgende:
En als je kijkt wat incassobureau's mogen vragen (tot 250,- euro mag al 44 euro gevraagd worden) valt 6,- euro mij enorm mee. CJIB is en blijft nu eenmaal ook een incassobureau.
Wat is dat voor dom achterafgelul dan? "Had je je maar aan de regels moeten houden". Ja, dat heb ik toen effe niet gedaan. Kan ik het terugdraaien? Nee. Weet ik het zelf? Ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben verre van perfect, gelukkig niet zeg. Ik ben alleen niet bang om fouten toe te geven en de gevolgen daarvan te dragen. In elk van dit soort onderwerpen worden mensen die zeggen zich wel of zoveel mogelijk aan de regels te houden uitgemaakt voor moraalridders e.d. dus het is vaak een kwestie van afwachten tot het zover is.
Nee dat is inderdaad zo, maar omdat je hier meteen met een incassobureau te maken hebt, lijkt het me wel een terechte opmerking. Immers mogen er van de rechter kennelijk koste opgevoerd worden bij een incasso en is dat voor bedragen onder de 250,- euro al op 44,- euro gesteld.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is echter geen particulier incassobureau dat kosten rekent voor de eerste factuur die verstuurd wordt. Pas wanneer de factuur niet betaald wordt, gaan incassobureaus kosten rekenen.
Het CJIB doet dat overigens ook, wat al snel uitkomt op 50% van het oorspronkelijke bedrag.
Voor zover de vergelijking met particuliere incassobureaus..
Ja, dat heb ik toen effe niet gedaan. Kan ik het terugdraaien? Nee. Weet ik het zelf? Ja. Ben ik nu wel aan het zeiken over de gevolgen? Ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat is dat voor dom achterafgelul dan? "Had je je maar aan de regels moeten houden". Ja, dat heb ik toen effe niet gedaan. Kan ik het terugdraaien? Nee. Weet ik het zelf? Ja.
Kom dan niet met die domme opmerkingen aanzetten.
Sommige incassobureaus nemen het debiteurenbeheer uit handen voor bedrijven. In die hoedanigheid rekenen zij geen kosten aan de debiteur door. Ik denk dat het daarmee wel een beetje te vergelijken is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:04 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Nee dat is inderdaad zo, maar omdat je hier meteen met een incassobureau te maken hebt, lijkt het me wel een terechte opmerking. Immers mogen er van de rechter kennelijk koste opgevoerd worden bij een incasso en is dat voor bedragen onder de 250,- euro al op 44,- euro gesteld.
Het heeft niet als doel kosten te dekken, maar gezien de enorme bedragen waar het om gaat wordt het wel verdomd snel kostendekkend.quote:Voor wat betreft die verhoging, ik geloof niet dat dat iets met kosten te maken heeft. Is gewoon een extra dwangmiddel om mensen tot betalen aan te sporen..
Ik heb nu al 2 jaar geen boetes meer gehad, dus ik snap het niet zo. Is het nu bijv 50 euro boete en daarbij komt 6,95 euro administratiekosten of is het 50 euro en als je niet meteen betaald 6,95 euro administratiekosten?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:04 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Nee dat is inderdaad zo, maar omdat je hier meteen met een incassobureau te maken hebt, lijkt het me wel een terechte opmerking. Immers mogen er van de rechter kennelijk koste opgevoerd worden bij een incasso en is dat voor bedragen onder de 250,- euro al op 44,- euro gesteld.
Voor wat betreft die verhoging, ik geloof niet dat dat iets met kosten te maken heeft. Is gewoon een extra dwangmiddel om mensen tot betalen aan te sporen..
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In mindering brengen sowieso niet. Ik betaal ook voor kraamzorg terwijl ik nooit kinderen zal hebben. Soms moeten de goeden onder de slechten lijden.
Er komt 6 euro administratiekosten bij. Dus bijv. 12 kilometer te hard wordt 40 euro, dat is het sanctiebedrag. Daar bovenop komt 6 euro administratiekosten. Te betalen dus 46 euro. Wordt allemaal netjes gespecificeerd op de beschikking.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:10 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb nu al 2 jaar geen boetes meer gehad, dus ik snap het niet zo. Is het nu bijv 50 euro boete en daarbij komt 6,95 euro administratiekosten of is het 50 euro en als je niet meteen betaald 6,95 euro administratiekosten?
Ik zie maar 1 iemand die domme opmerkingen maakt hierquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat is dat voor dom achterafgelul dan? "Had je je maar aan de regels moeten houden". Ja, dat heb ik toen effe niet gedaan. Kan ik het terugdraaien? Nee. Weet ik het zelf? Ja.
Kom dan niet met die domme opmerkingen aanzetten.
Al die accijns en belasting is voor sociale voorzieningen, en als je straatarm bent, mag je daar aanspraak op maken, he.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:23 schreef SolidasRock het volgende:
Er komt ooit een tijd, waar je voor elke scheet milieubelasting moet betalen, en dan zal ik echt straatarm zijn
Jezus. Vroeger kreeg je voor zo'n overschrijding nog een boete van 46 euro ZONDER ADMINISTRATIEKOSTEN! Nu word je een poot uitgedraaid , zeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er komt 6 euro administratiekosten bij. Dus bijv. 12 kilometer te hard wordt 40 euro, dat is het sanctiebedrag. Daar bovenop komt 6 euro administratiekosten. Te betalen dus 46 euro. Wordt allemaal netjes gespecificeerd op de beschikking.
Het is jou mening en niet meer dan dat. Gelukkig zijn er een heleboel meningen in dit land.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:23 schreef SolidasRock het volgende:
Oke, dan blijf ik bij mijn originele mening. Geldkloppery
Net zoals thuiskopieheffing, of de accijns op sigaretten/benzine. Of de milieubelasting waar geen cent aan de milieu wordt uitgegeven.
Er komt ooit een tijd, waar je voor elke scheet milieubelasting moet betalen, en dan zal ik echt straatarm zijn
In beide gevallen betaal je dus 46 euro, waar zit dan het verschil in?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:26 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Jezus. Vroeger kreeg je voor zo'n overschrijding nog een boete van 46 euro ZONDER ADMINISTRATIEKOSTEN! Nu word je een poot uitgedraaid , zeg.
Da's vreemd, want de bedragen zijn voor zover ik weet niet omlaag gegaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:26 schreef infp2009 het volgende:
Jezus. Vroeger kreeg je voor zo'n overschrijding nog een boete van 46 euro ZONDER ADMINISTRATIEKOSTEN! Nu word je een poot uitgedraaid , zeg.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In beide gevallen betaal je dus 46 euro, waar zit dan het verschil in?
Hey, niet bijdehanter gaan doen dan ik, aub.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's vreemd, want de bedragen zijn voor zover ik weet niet omlaag gegaan.
En die heet karr-1?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 iemand die domme opmerkingen maakt hier
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's vreemd, want de bedragen zijn voor zover ik weet niet omlaag gegaan.
Nee helaas, leuk geprobeerd.quote:
Noem er eens één?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:32 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Sommigen wel hoor, moet je wel goed zoeken
quote:
Per lamp zeker? Ik geloof er niks van dat een boete is omlaag gegaanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:39 schreef bijderechter het volgende:
[..]
De fietsverlichting voor- en achter kapot was 30,- euro, die is nu 20,- euro
Je wist al dat het even zoeken zou worden... Dat zei je net, namelijk.quote:
Ja, maar da's inmiddels wel weer behoorlijk vroeger hoor, meer dan een jaar geleden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Had jij vroeger geen ander jasje aan?
Kennelijk is men daar dus van terug gekomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:39 schreef bijderechter het volgende:
[..]
De fietsverlichting voor- en achter kapot was 30,- euro, die is nu 20,- euro
//edit, wow WTF, in 2010 is dat nu 35 euro....
Hij was juist omlaag gegaan in 2009... maar ik kan dat ff niet meer vinden.
Koop eens een bril, want naast jou zijn er nog wel een paar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 iemand die domme opmerkingen maakt hier
En daar gaat je eerder ingenomen standpunt van "de vervuiler betaalt"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:34 schreef karr-1 het volgende:
Klopt, maar tegenover elke betaler staan er waarschijnlijk een aantal niet betalers die alle moeite doen om er onderuit te komen
Ja, hoi!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:25 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Koop eens een bril, want naast jou zijn er nog wel een paar.
Autist.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:15 schreef JumpingJacky het volgende:
Nee dus, de 6 euro is wel kostendekkend volgens jouw bron. Immers, de kostprijs wordt doorbelast, dus is het kostendekkend.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:16 schreef karr-1 het volgende:
Ja nu wel ja, zonder die 6 euro dus niet.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:18 schreef JumpingJacky het volgende:
Ja, maar DAT zei je niet:
"Kwestie van formulering"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:34 schreef karr-1 het volgende:
Kwestie van formulering, mijn fout
quote:Op zondag 10 januari 2010 18:56 schreef karr-1 het volgende:
Die 6 euro is een bijdrage in de kosten, het is bij lange na niet kostendekkend.
quote:Op maandag 11 januari 2010 04:01 schreef r_one het volgende:
Mag ik nou even: ""
En nog wel "bij lange na"![]()
"Kwestie van het bij het verkeerde eind hebben" dusquote:Op maandag 11 januari 2010 08:12 schreef karr-1 het volgende:
We leggen er zelfs geld op toe
Ligt eraan hoe je het formuleert, he?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:41 schreef r_one het volgende:
"Kwestie van het bij het verkeerde eind hebben" dus
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |