abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76602937
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:28 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Zoals die massale demonstratie -die de hele stad plat legde- tegen de Taliban in Pakistan / Afghanistan onlangs?
Denk je dat de veiligheidsdienst die Pakistan runt erg onder de indruk was?
Seculier-Fundamentalistisch
pi_76602965
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, nou, de cacaokauwers en de bamboe-eters zoals jij ze benoemden zullen het je misschien wel vergeven. Volgens mij haal jij ras en cultuur door elkaar, of probeer je je achter cultuur te verschuilen, zodat mensen jou niet als racist zullen bestempelen. Maar goed, of je dat gaat lukken, dat is de vraag. Maar nogmaals, jouw superieure gevoelens, in die superieure beschaving, vergeet niet dat die zoveel Joodse invloeden kent, dat je onmogelijk Israel nog als een inferieure beschaving kan bestempelen.
Nee, JIJ haalt ras en cultuur door elkaar. Herhaaldelijk, daar heb ik je in die discussie over Obama en het structurele gebrek in subSahara Afrika ook al op gewezen.

En daarom wil jij -de echte racist van ons 2- mij racisme aan de broek smeren. Smerige streek, maar goed, daarmee diskwalificeer je jezelf alleen maar mee.

Dus omdat onze beschaving joodse (deels gebaseerd op religie, maar vooral op filosofie) invloeden kent, mogen wij een land dat "uit onze naam" en van ons geld wandaden verricht, niet op de vingers tikken?

Als je als ouder een kind opvoedt, en jouw normen en waarden bijbrengt, en het kind doet foute dingen, dan ook maar niet tegenin gaan? Gewoon laten waaien en aanmodderen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76602973
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:19 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Zeker niet. En op die opsomming is ook genoeg af te dingen.

En dan gaan we weer on topic: absurd om politici van andere landen aan te klagen. Gaat keihard in tegen de ongeschreven regels der diplomatie. Israël staat wat mij betreft vrij om politici van het VK te criminaliseren. Dat heeft het VK over zichzelf afgeroepen.
Onzin als mensen oorlogsmisdaden plegen klaag je ze aan net zoals met de Nazi s net zoals met de President van Soedan en net zoals met Israelische leiders en militairen.

En wat heeft het VK over zich afgeroepen????/
pi_76603012
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:35 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dit is één van de kleinere demonstraties: http://buitenland.nieuws.nl/532118
Gracias.

Goed om dit te zien. Mocht wel duidelijker in ons nieuws verschijnen, dunkt me.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 9 januari 2010 @ 16:40:35 #55
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76603056
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar denken de Armenen toch heel anders over.
[..]

Nee, er zijn simpelweg geen misdaden gepleegd, heel moeilijk voor je misschien om te verkroppen.
[..]

Kennelijk heb jij moeite een volwassen en normaal antwoord te geven van meer dan twee regels. Dan houden we het toch lekker in jouw bekrompen en niet geinformeerde stijl.
Hier heb je 575 pagina´s leesvoer
Here we are now, entertain us.
pi_76603058
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, JIJ haalt ras en cultuur door elkaar. Herhaaldelijk, daar heb ik je in die discussie over Obama en het structurele gebrek in subSahara Afrika ook al op gewezen.

En daarom wil jij -de echte racist van ons 2- mij racisme aan de broek smeren. Smerige streek, maar goed, daarmee diskwalificeer je jezelf alleen maar mee.
Hoe jij het plaatst, zullen Clifford Geertz en ik het niet snel met je eens zijn, bovendien zullen wij je allebei als racist bestempelen.
Jij maakt nauwelijks onderscheid, bovendien hoe jij het bestempelt, is er nauwelijks verschil nog tussen cultuur en ras, ik wees je bv op Koffi Annan, die noemde jij notabene een uitzondering.
quote:
Dus omdat onze beschaving joodse (deels gebaseerd op religie, maar vooral op filosofie) invloeden kent, mogen wij een land dat "uit onze naam" en van ons geld wandaden verricht, niet op de vingers tikken?
Zullen we dan ook maar gelijk onze eigen superieure regering op de vingers tikken vanwege Irak en Afghanistan. Ik ben het volkomen eens met de oorlog, maar goed, ze zijn daar 'illegale bezetter'.
quote:
Als je als ouder een kind opvoedt, en jouw normen en waarden bijbrengt, en het kind doet foute dingen, dan ook maar niet tegenin gaan? Gewoon laten waaien en aanmodderen?
Israel is niet het kind van Europa. Europa is het kind van de Joodse cultuur
denk daar maar eens over na.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:42:28 #57
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76603126
Europa het kind van de Joodse cultuur?

In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76603129
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:37 schreef 311258 het volgende:

[..]

Onzin als mensen oorlogsmisdaden plegen klaag je ze aan net zoals met de Nazi s net zoals met de President van Soedan en net zoals met Israelische leiders en militairen.
Die Nazi waren toen over, Israël is een nog steeds bestaande staat waar je in de toekomst wel verder mee moet. En je had het over die Soedanese president die alle arabische landen maar niet uitleveren maar wel uitnodigen voor congressen enzo? Grappig dat je daar mee komt.
quote:
En wat heeft het VK over zich afgeroepen????/
Het zal meevallen. Israël is beschaafd genoeg om zich in te houden. En de conservatieven die straks gaan regeren in het VK pleuren die wet asap overboord. Dus in feite maken we ons druk om niks
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:43:36 #59
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76603166
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Turkse volksvertegenwoordig, oftewel de president, lijkt me logisch. Maar goed, nogmaals, ik wil helemaal niemand arresteren, ik duid alleen aan dat het net zo nutteloos is als Livni te arresteren, logisch.
[..]

Nogmaals, er is vastgesteld, dat er van beide kanten mogelijk misdaden zijn gepleegd. Dus nee, geen vastgestelde misdaden tegen de menselijkheid, dat is blijkbaar iets wat jij niet begrijpt. Ja, Israel heeft burgerdoelen geraakt, dat is officieel erkend. Maar de omstandigheden waaronder dit is gebeurd spreken niet over misdaden tegen de menselijkheid. Maar goed, het bombardement van Dresden was ook (terecht) geen misdaad tegen de menselijk, de atoombom (terecht) evenmin, ik vraag me af wat Israel dan wel gedaan moet hebben ivm luchtaanvallen om bestempeld te worden als misdaad.
[..]

Kennelijk
niet.

The report accused Israel of breaking international law by deliberately attacking civilians, using Palestinians as “human shields” and torturing detainees. It added that the continuing Israeli blockade of Gaza could constitute persecution — a crime against humanity.
pi_76603194
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:42 schreef Bowlingbal het volgende:
Europa het kind van de Joodse cultuur?

Het heeft europa onmiskenbaar gevormd.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 16:46:58 #61
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76603252
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het heeft europa onmiskenbaar gevormd.

En nu? Wat heeft een Joodse cultuur met een staat die oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid pleegt te maken?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76603255
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

The report accused Israel of breaking international law by deliberately attacking civilians, using Palestinians as “human shields” and torturing detainees. It added that the continuing Israeli blockade of Gaza could constitute persecution — a crime against humanity.
Hoe kan Israel Palestijnen nu als menselijk schild gebruiken.
Waartegen l00l. Bovendien is het enige wat hardgemaakt kan worden de blokkade van Gaza. Nou dat noemen zij inderdaad een misdaad, tenminste, als het rapport niet zou spreken van mogelijk, zou kunnen, het staat er letterlijk.
pi_76603271
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Die Nazi waren toen over, Israël is een nog steeds bestaande staat waar je in de toekomst wel verder mee moet. En je had het over die Soedanese president die alle arabische landen maar niet uitleveren maar wel uitnodigen voor congressen enzo? Grappig dat je daar mee komt.

Verandert niks aan het feit dat hij aangeklaagd is zullen ook wel landen zijn die geen Israelische leiders zullen uitleveren.

En ja zolang Israel niet luisterd naar de VS EU en VN word het steeds meer een paria staat.

De EU wil het handelsverdrag met Israel al niet meer verlengen

Ook de lening van de VS aan Israel gaan omlaag.

Dus ja blijft Israel door gaan met de Bezetting en Nederzettingen beleid snijd het zichzelf in de vinger.
pi_76603273
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe jij het plaatst, zullen Clifford Geertz en ik het niet snel met je eens zijn, bovendien zullen wij je allebei als racist bestempelen.
Jij maakt nauwelijks onderscheid, bovendien hoe jij het bestempelt, is er nauwelijks verschil nog tussen cultuur en ras, ik wees je bv op Koffi Annan, die noemde jij notabene een uitzondering.
Wat kan mij het nou verrotten dat een of andere Geertz mij een racist noemt?

Beoordeel mij gewoon op wat ik zeg. Die smerige lasterpraat moet maar es stoppen.

Net zo zielig als een PVVer een nazi blijven noemen of een moslim een Al Qaeda-terrorist.

Kofi Annan is inderdaad een uitzondering. Maar issie blank? Nee. Hij is een uitzondering DOOR ZIJN DADEN. Niet om wat voor huidje eromzit.
quote:
Zullen we dan ook maar gelijk onze eigen superieure regering op de vingers tikken vanwege Irak en Afghanistan. Ik ben het volkomen eens met de oorlog, maar goed, ze zijn daar 'illegale bezetter'.
Ja, dat zullen we ZEKER. Afghanistan moeten we zo snel mogelijk weg. Dat land heeft nog NOOIT een succesvolle beschaving gehad, dom van ons om te denken dat wij die wel kunnen genereren daar.

Irak is complexer, maar de inval in 2003 was absoluut belachelijk. En ja, daar mogen we de Amerikaanse regering zeker op aanspreken, mildly spoken.
quote:
Israel is niet het kind van Europa. Europa is het kind van de Joodse cultuur
denk daar maar eens over na.
Dan flikker je een hoop geschiedenis van Europa weg. We zijn nog veel meer beinvloed door Romeinen, Grieken en het christendom. Maar onze grote kracht is De Verlichting geweest. Die heeft ons volwassen gemaakt in tegenstelling tot anderen.

Maar als jij die vergelijking wil doorzetten: mag je je ouders niet bekritiseren in hun keuzes, omdat zij jou toevallig hebben opgevoed?
Als mijn pa met een AK47 de buurman en de kindjes die hij als menselijk schild voor zich houdt, gaat omleggen, dan knoop ik toch zeker minstens een goed gesprek met hem aan. Mildly spoken.

pi_76603358
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel gedraagt zich zoals elke Westerse regering zich gedraag.
Nee hoor.
quote:
Zie oorlog Irak, zie oorlog Afghanistan, nogmaals hij kan onmogelijk West-EU en de VS als superieur bestempelen en Israel niet.
Ik bestempel geen individuele landen als superieur, maar een beschaving. Een geheel aan denkbeelden, opvattingen, filosofien en kenmerken.

JUIST een onderdeel van die superioriteit moet zijn dat je je eigen fouten niet verdoezelt (Bush) of aan anderen toeschrijft (Israel), maar erop gebrand bent, die fouten op te lossen.

Achterover leunen is dom en gevaarlijk.

pi_76603360
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:47 schreef 311258 het volgende:

[..]

Verandert niks aan het feit dat hij aangeklaagd is zullen ook wel landen zijn die geen Israelische leiders zullen uitleveren.
Dat moet het VK dan ook maar doen vind ik.
quote:
En ja zolang Israel niet luisterd naar de VS EU en VN word het steeds meer een paria staat.

De EU wil het handelsverdrag met Israel al niet meer verlengen

Ook de lening van de VS aan Israel gaan omlaag.

Dus ja blijft Israel door gaan met de Bezetting en Nederzettingen beleid snijd het zichzelf in de vinger.
In je dromen. Het westen zal Israël nooit laten vallen.
pi_76603398
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:46 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En nu? Wat heeft een Joodse cultuur met een staat die oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid pleegt te maken?
Dat niks. Maar daar leek je ook niet op te reageren.
pi_76603417
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waartegen l00l. Bovendien is het enige wat hardgemaakt kan worden de blokkade van Gaza. Nou dat noemen zij inderdaad een misdaad, tenminste, als het rapport niet zou spreken van mogelijk, zou kunnen, het staat er letterlijk.

Lees de links van breaking the silence dan kun je van de Israelische soldaten zelf lezen dat zij Palestijnen als mensenlijk schild hebben gebruiken.
pi_76603736
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat moet het VK dan ook maar doen vind ik.
[..]

In je dromen. Het westen zal Israël nooit laten vallen.

Dat gebeurt al zie handels verdrag wat niet verlengt zie lening die omlaag gaan

Lijkt me slim voor Israel en zijn voortbestaan dat het stopt met de bezetting en nederzettingen beleid.
pi_76603822
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:00 schreef 311258 het volgende:
Lijkt me slim voor Israel en zijn voortbestaan dat het stopt met de bezetting en nederzettingen beleid.
Exact.

Ik ben niet zo van de discussies over wetjes en verdragen (die zijn veranderlijk en subjectief), maar moreel gezien is het dom om je zo te gedragen.

Los van de bloedige terreur, maar sta jij heel gek te kijken als jij een stuk tuin van je buurman claimt en daar je 5 pitbulls en je schoonmoeder laat wonen, dat ie dan lichtjes bezwaar gaat maken?

pi_76604167
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact.

Ik ben niet zo van de discussies over wetjes en verdragen (die zijn veranderlijk en subjectief), maar moreel gezien is het dom om je zo te gedragen.

Los van de bloedige terreur, maar sta jij heel gek te kijken als jij een stuk tuin van je buurman claimt en daar je 5 pitbulls en je schoonmoeder laat wonen, dat ie dan lichtjes bezwaar gaat maken?

Zonder de bezetting die in 1967 begon had HAMAS opgericht in 1986 tijdens de eerste intifada niet bestaan,

Hamas is product van de Israelische bezetting.

En bezetting levert nu eenmaal verzet op in welke vorm dan ook.

Heb eigenlijk maar weinig problemen mee is alleen niet zo slim van de Palestijnen.

Israel was veiliger en economische gezonder geweest als zij de palestijnsen gebieden niet bezet en gekoloniseerd hadden.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:11:59 #72
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76604184
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo bijvoorbeeld

of zo

Maar het kan ook met volwassenen natuurlijk

En zo kan ik nog heel lang doorgaan.
pi_76604208
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:11 schreef 311258 het volgende:

[..]

Zonder de bezetting die in 1967 begon had HAMAS opgericht in 1986 tijdens de eerste intifada niet bestaan,

Hamas is product van de Israelische bezetting.

En bezetting levert nu eenmaal verzet op in welke vorm dan ook.

Heb eigenlijk maar weinig problemen mee is alleen niet zo slim van de Palestijnen.

Israel was veiliger en economische gezonder geweest als zij de palestijnsen gebieden niet bezet en gekoloniseerd hadden.
Hamas is wel meer dan dat en je moet natuurlijk het structurele antisemitisme van de islam als geheel, maar de omringende landen in het bijzonder niet uitwissen.

Verder helemaal met je eens.

pi_76604332
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

Zo bijvoorbeeld

[ afbeelding ]

of zo

[ afbeelding ]

Maar het kan ook met volwassenen natuurlijk

[ afbeelding ]
En zo kan ik nog heel lang doorgaan.
Zojuist gearresteerde stenengooiertjes.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76604369
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hamas is wel meer dan dat en je moet natuurlijk het structurele antisemitisme van de islam als geheel, maar de omringende landen in het bijzonder niet uitwissen.

Verder helemaal met je eens.

Dat antisemitisme is erg aangewakkerd door het zionisme en de kunstmatige oprichting van de staat Israel te kosten van de palestijnen.

Ooh de radicale Islam heeft daar zijn voedingsbodem in zonder de kunstmatige oprichting van de staat Israel was 911 niet gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')