abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76571903
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Net als Al Gore Goebbels.
Ooh, een nazi-vergelijking!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76571999
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh, een nazi-vergelijking!
Propaganda, angstzaaien en woordelijke terreur waren het krachtigste wapen van de nazi's.

Gore speelt die kaart heel slim. En vuil.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76572006
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Net als Al Gore Goebbels.
Ja nazivergelijkingen gaan maken slaat in deze nergens op .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76572136
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja nazivergelijkingen gaan maken slaat in deze nergens op .
Het gaat niet om de persoon, maar om de methodes.

Niet elke nazivergelijking is een nazivergelijking.*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76572255
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat niet om de persoon, maar om de methodes.

Niet elke nazivergelijking is een nazivergelijking.*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het slaat nog steeds nergens op . Je roept elke keer heel hard lekker foute dingen maar echt wat toevoegen
pi_76572315
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het slaat nog steeds nergens op .
Helaas wel. Maar kom bij jou niet aan De Grote Linksche Wereldverbeteraar. In dat opzicht lijk je precies een PVV-volgeling.
quote:
Je roept elke keer heel hard lekker foute dingen maar echt wat toevoegen
Gelukkig zijn de meningen daarover verdeeld. En de jouwe is mij wat dat betreft toch wat minder waard.

pi_76572493
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas wel. Maar kom bij jou niet aan De Grote Linksche Wereldverbeteraar. In dat opzicht lijk je precies een PVV-volgeling.
[..]
Ook dit slaat wederom nergens op .
quote:
Gelukkig zijn de meningen daarover verdeeld. En de jouwe is mij wat dat betreft toch wat minder waard.
Goh de mening van iemand die nadenkt is voor jou weinig waard. Heel apart
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:21:24 #58
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76574798
Ik vind het geen slow-chat topic, maar kan Yvonne er helaas niet van overtuigen, dus dan maar hier. De vergelijking tussen Al Gore en Goebbels is m.i. ook geen nazivergelijking, maar het wijzen op twee heel effectieve propagandisten. Ik deel El_Matador´s opvatting niet, maar ik snap de parallel wel.
Here we are now, entertain us.
pi_76575186
Vind het vooral goedkoop, onzinnig en onsmakelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 19:33:13 #60
137949 Disana
pi_76575247
Het is wel een nazivergelijking. Het staat er immers gewoon.

Nazi-vergelijkingen zijn zelden interessant of nuttig. Meestal worden ze gemaakt om stoer over te komen of zijn ze een zwaktebod.
pi_76575269
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef du_ke het volgende:
Vind het vooral goedkoop, onzinnig en onsmakelijk.
Dat heb ik met pizza's.

pi_76575317
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:33 schreef Disana het volgende:
Het is wel een nazivergelijking. Het staat er immers gewoon.
Op z'n Cruijffiaans wel.
quote:
Nazi-vergelijkingen zijn zelden interessant of nuttig. Meestal worden ze gemaakt om stoer over te komen of zijn ze een zwaktebod.
Vind ik niet.

Maar ik begrijp dat je je actief gaat inzetten om topics met "Wilders is de nieuwe Hitler" en "De PVV vertoont grote overeenkomsten met de NSB" gesloten te krijgen?

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 19:40:59 #63
137949 Disana
pi_76575526
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op z'n Cruijffiaans wel.
[..]

Vind ik niet.

Maar ik begrijp dat je je actief gaat inzetten om topics met "Wilders is de nieuwe Hitler" en "De PVV vertoont grote overeenkomsten met de NSB" gesloten te krijgen?
Ik schrijf toch 'zelden'?
pi_76575640
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik schrijf toch 'zelden'?
Ben blij dat je m'n vergelijking waardeert.

Die topics over Wilders/PVV vind ik trouwens ook interessant. Parallelen zijn zeker te trekken en Godwin is een stok voor mensen die niet bereid zijn breder te kijken en de discussie niet aandurven.

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 19:49:14 #65
137949 Disana
pi_76575884
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben blij dat je m'n vergelijking waardeert.

Die topics over Wilders/PVV vind ik trouwens ook interessant. Parallelen zijn zeker te trekken en Godwin is een stok voor mensen die niet bereid zijn breder te kijken en de discussie niet aandurven.
Sterker nog, ik schreef voornamelijk 'zelden' omdat de vergelijking met de PVV/Wilders vooral bespreekbaar moet blijven.

In het algemeen echter vind ik het echter maar een dooddoener waar verder niet op valt te reageren. Als je mensen van deze tijd met wie je het misschien niet eens bent maar van wie zonneklaar is dat ze geen duistere bedoelingen hebben met nazi's gaat vergelijken, kan de tegenpartij nog weinig anders doen dan zijn afkeuring uitspreken. Dan heb je misschien voor jezelf wel gescoord, maar geen discussie gevoerd.
pi_76575979
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Sterker nog, ik schreef voornamelijk 'zelden' omdat de vergelijking met de PVV/Wilders vooral bespreekbaar moet blijven.

In het algemeen echter vind ik het echter maar een dooddoener waar verder niet op valt te reageren. Als je mensen van deze tijd met wie je het misschien niet eens bent maar van wie zonneklaar is dat ze geen duistere bedoelingen hebben met nazi's gaat vergelijken, kan de tegenpartij nog weinig anders doen dan zijn afkeuring uitspreken. Dan heb je misschien voor jezelf wel gescoord, maar geen discussie gevoerd.
Een inhoudelijke vergelijking met nazi's en hun gedachtegoed of uitwerking is niks mis mee.

Boeken als Brave New World, 1984 en Animal Farm zijn er niet voor niets. Meesterlijke films als V for Vendetta evenmin.

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 19:53:20 #67
137949 Disana
pi_76576033
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een inhoudelijke vergelijking met nazi's en hun gedachtegoed of uitwerking is niks mis mee.

Boeken als Brave New World, 1984 en Animal Farm zijn er niet voor niets. Meesterlijke films als V for Vendetta evenmin.
Even terug had jouw Al Goebbels Gore echter precies het effect dat ik beschreef.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:54:08 #68
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76576069
Als ik Albert Speer´s architectuur vergelijk met die van Carel Weeber is dat toch ook geen nazi-vergelijking, maar een parallel tussen megalomane (en heel slechte) architecten.
En ja ik weet dat Speer een vuile nazi was.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 19:55:55 #69
137949 Disana
pi_76576147
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:54 schreef voyeur het volgende:
Als ik de Albert Speer´s architectuur vergelijk met die van Carel Weeber is dat toch ook geen nazi-vergelijking, maar een parallel tussen megalomane (en heel slechte) architecten.
Jij hebt een flirt met El_Matador dus jij zult alles uit de kast halen om zijn wijze van reageren te verdedigen

Verder vind ik het vergelijken van architecten en het vergelijken van beleid en de praktijk daarvan wezenlijk verschillend.
pi_76576175
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Even terug had jouw Al Goebbels Gore echter precies het effect dat ik beschreef.
Dat mag jij vinden.

Ik zie het meer in de lijn van de boeken en films die ik noemde.

Nog een aanrader: State of Fear - Michael Crichton.

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 19:57:47 #71
137949 Disana
pi_76576215
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.

Ik zie het meer in de lijn van de boeken en films die ik noemde.

Nog een aanrader: State of Fear - Michael Crichton.
Ik heb het over het effect op het gesprek dat er werd gevoerd. Er volgde nog slechts een afkeuring van de andere partij.
pi_76576267
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij hebt een flirt met El_Matador dus jij zult alles uit de kast halen om zijn wijze van reageren te verdedigen
Waarom denken in "flirten" en "verdedigen"... Je kan het soms eens zijn met mensen met wie je het anders oneens ben. Of een punt herkennen en het er niet mee eens zijn. Vereist iets meer inzicht, maar jij was toch juist dol op dieper dan "effecten van nazivergelijkingen"?
quote:
Verder vind ik het vergelijken van architecten en het vergelijken van beleid en de praktijk daarvan wezenlijk verschillend.
Maar beleid van de PVV mag je wel vergelijken?

Hypocrietje.

vrijdag 8 januari 2010 @ 20:02:55 #73
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76576426
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben het vrijwel nooit met hem eens en ken hem verder ook niet. Goebbel is een tekstvoorbeeld van een staats propagandist die je in elk boek over het onderwerp zult aantreffen. Ik heb nog wel eens een tijdje massacommunicatie gevolgd en reken maar dat hij en Leni Riefenstahl daar gewoon behandeld worden. Niet te spastisch.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:04:07 #74
137949 Disana
pi_76576479
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom denken in "flirten" en "verdedigen"... Je kan het soms eens zijn met mensen met wie je het anders oneens ben. Of een punt herkennen en het er niet mee eens zijn. Vereist iets meer inzicht, maar jij was toch juist dol op dieper dan "effecten van nazivergelijkingen"?
[..]

Maar beleid van de PVV mag je wel vergelijken?

Hypocrietje.
Een partij die het heeft over het deporteren van miljoenen uit Europa doet terecht velen denken aan de Jodenvervolging. Mensen kunnen het daarover hebben en eventueel alsnog tot de conclusie komen dat de vergelijking niet te maken is, maar dit is juist een van de weinige uitzonderingen waarbij de gedachte zich opdringt. Legitiem dus.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:06:00 #75
137949 Disana
pi_76576564
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:02 schreef voyeur het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben het vrijwel nooit met hem eens en ken hem verder ook niet. Goebbel is een tekstvoorbeeld van een staats propagandist die je in elk boek over het onderwerp zult aantreffen. Ik heb nog wel eens een tijdje massacommunicatie gevolgd en reken maar dat hij en Leni Riefenstahl daar gewoon behandeld worden. Niet te spastisch.
Niet te spastisch... Maar dat is juist wat je krijgt na een nazivergelijking. Wat is er nog over van de lichtvoetige gesprekken die hiervoor liepen.
pi_76576617
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Een partij die het heeft over het deporteren van miljoenen uit Europa doet terecht velen denken aan de Jodenvervolging. Mensen kunnen het daarover hebben en eventueel alsnog tot de conclusie komen dat de vergelijking niet te maken is, maar dit is juist een van de weinige uitzonderingen waarbij de gedachte zich opdringt. Legitiem dus.
JIJ VINDT het legitiem.

Ik vind het legitiem om naast de PVV ook de PvdA en de hele klimaathoaxing onder bezielende leiding van Al Gore te vergelijken met afschrikwekkende facetten van het complete naziverhaal.

Niet elke nazivergelijking is een nazivergelijking.

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:09:10 #77
137949 Disana
pi_76576730
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

JIJ VINDT het legitiem.

Ik vind het legitiem om naast de PVV ook de PvdA en de hele klimaathoaxing onder bezielende leiding van Al Gore te vergelijken met afschrikwekkende facetten van het complete naziverhaal.

Niet elke nazivergelijking is een nazivergelijking.
Ja, jij vindt het legitiem zoals je ook onlangs stelde dat je discussies graag snoeihard voert. Ik vind het overdreven en een topic killer.
pi_76576900
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, jij vindt het legitiem zoals je ook onlangs stelde dat je discussies graag snoeihard voert. Ik vind het overdreven en een topic killer.
Het vergelijken van een legale politieke partij in Nederland met een fout regime en zijn ideeen is anders ook snoeihard.

Je doet er dus zelf aan mee. Geeft niet, maar geef dat dan ook toe.

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:14:39 #79
137949 Disana
pi_76576987
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het vergelijken van een legale politieke partij in Nederland met een fout regime en zijn ideeen is anders ook snoeihard.

Je doet er dus zelf aan mee. Geeft niet, maar geef dat dan ook toe.
Ik heb al uitgelegd waarom ik het in dat specifieke geval legitiem vind. Kennelijk vind je mijn uitleg onacceptabel maar dat weet ik niet want inhoudelijk ben je er niet op ingegaan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:16:02 #80
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76577050
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

En dat ben ik nu wel je eens, maar daar moet je voor bij Yvonne zijn. Slowchat moet over niks gaan, anders konden we net zo goed in een echt topic elkaar aftroeven. Hier drinken we gluhwein en plannen excursies naar Hitlers geboortehuis (oeps ...) Anyway de bedoeling van dit topic is toch dat we ontdekken dat we niet allemaal de lamlullen zijn zoals we ons voordoen op het forum
pi_76577085
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb al uitgelegd waarom ik het in dat specifieke geval legitiem vind. Kennelijk vind je mijn uitleg onacceptabel maar dat weet ik niet want inhoudelijk ben je er niet op ingegaan.
Het legitimiteitsgedeelte van jouw kant vond ik niet overtuigend nee.

Al ben ik het met je eens dat bepaalde zeer dubieuze standpunten van de PVV dichtbij de NSDAP komen.

Maar dat vind ik van de incestueuze politiek van de PvdA ook.

pi_76577128
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:16 schreef voyeur het volgende:

[..]

En dat ben ik nu wel je eens, maar daar moet je voor bij Yvonne zijn. Slowchat moet over niks gaan, anders konden we net zo goed in een echt topic elkaar aftroeven. Hier drinken we gluhwein en plannen excursies naar Hitlers geboortehuis (oeps ...) Anyway de bedoeling van dit topic is toch dat we ontdekken dat we niet allemaal de lamlullen zijn zoals we ons voordoen op het forum
True.

Keiharde discussie en dan keihard gebroederlijk bier zuipen. Zo doe ik het in real life ook.

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:18:49 #83
137949 Disana
pi_76577175
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:16 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dat laatste is jouw doel, en dat bedoelde ik ook met de flirt met El_Matador: jij wilt hem graag omarmen ook al verschillen jullie standpunten en insteek meestal wezenlijk. Ikzelf blijf gewoon zeggen dat het allemaal mijn stijl niet is en dat ik snoeiharde posts niets vind bijdragen aan een discussie.

Het gaat ook niet alleen over de SC hoor. Ik vind snoeiharde posts, waaronder nazivergelijkingen ook vallen, gewoon geen goed discussiemiddel.
pi_76577383
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat laatste is jouw doel, en dat bedoelde ik ook met de flirt met El_Matador: jij wilt hem graag omarmen ook al verschillen jullie standpunten en insteek meestal wezenlijk. Ikzelf blijf gewoon zeggen dat het allemaal mijn stijl niet is en dat ik snoeiharde posts niets vind bijdragen aan een discussie.

Het gaat ook niet alleen over de SC hoor. Ik vind snoeiharde posts, waaronder nazivergelijkingen ook vallen, gewoon geen goed discussiemiddel.
Waarom denk jij zo in "omarmen"?

Alsof je als linkse krant alleen maar negatief over de PVV zou kunnen berichten. Alsof de SP de VVD niet mag complimenteren met een sterk verhaal.

Wat is dat voor zwart-wit denken?

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:25:10 #85
137949 Disana
pi_76577421
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom denk jij zo in "omarmen"?

Alsof je als linkse krant alleen maar negatief over de PVV zou kunnen berichten. Alsof de SP de VVD niet mag complimenteren met een sterk verhaal.

Wat is dat voor zwart-wit denken?
Dat is omdat ik er vanzelfsprekend vanuit ga dat je de ander normaal blijft behandelen. Heeft dus niets met zwart-wit te maken
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:39:01 #86
137949 Disana
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:41:55 #87
8781 crew  Frutsel
pi_76578091
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:39 schreef Disana het volgende:
Allebei weggejaagd.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:42:51 #88
137949 Disana
pi_76578127
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja dat zal dan wel. Ik moet ook niet de samenkomst van mannenbroeders verstoren.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:44:27 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_76578200
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat zal dan wel. Ik moet ook niet de samenkomst van mannenbroeders verstoren.
Als je maar bier drinkt
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:44:38 #90
262650 kitao
prikplaatje
pi_76578207
Krol = Goebels ?

waar gaat t hier over ?

megalomaniac
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:45:00 #91
8781 crew  Frutsel
pi_76578219
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je maar bier drinkt
das wel weer belangrijk ja
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:45:43 #92
137949 Disana
pi_76578251
Dat is het dus: ik lust geen bier.
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:46:19 #93
8781 crew  Frutsel
pi_76578283
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:45 schreef Disana het volgende:
lusten en drinken zijn twee verschillende dingen
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:47:26 #94
137949 Disana
pi_76578329
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

lusten en drinken zijn twee verschillende dingen
Kijk, dat snap ik ook al niet. Ik moet echt eens leren wanneer ik mijn waffel moet houden
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:48:14 #95
262650 kitao
prikplaatje
pi_76578363
quote:
jij bent dan ook geen echte man
megalomaniac
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:48:18 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_76578369
quote:
Hier, pak aan:

† In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:48:36 #97
137949 Disana
pi_76578381
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef kitao het volgende:

[..]

jij bent dan ook geen echte man
<doet bodycheck>

Verdomd!
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 20:49:08 #98
8781 crew  Frutsel
pi_76578408
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier, pak aan:

[ afbeelding ]
Kostte je drie minuten om dat plaatje te vinden.
Je wordt oud remlof... je was ooit sneller
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 20:49:18 #99
137949 Disana
pi_76578414
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier, pak aan:

[ afbeelding ]
LOL
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:50:55 #100
262650 kitao