Doe niet zo moeilijk en post het gewoon.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Lees het rapport eens door vanavond, en vertel me precies welk onderzoek geen juiste conclusie heeft?
Als het er is ja, dan zou het gewoon op internet staan.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Onzin, iedereen kan het inzien, iedereen kan het opvragen. Jij ook.
quote:Dat het niet direct via Google te vinden is, betekend nog niet dat niet iedereen er toegang toe heeft. 20 jaar geleden was het zo'n beetje de ENIGE manier om aan onderzoeksresultaten te komen: De universiteit of onderzoeker bellen en vragen om het onderzoek...... want in de wetenschappelijke tijdschriften werd ook alleen maar de basis + conclusie gepubliceerd.
De complete onderzoeken zijn denk ik ook enorme boekwerken met data, wellicht voor een deel zelfs handgeschreven logboeken en andere niet-digitale data, en om dat allemaal te digitaliseren kost natuurlijk ook een en ander.
Hetzelfde idee.quote:Het Boek van Mormon werd volgens de stichter van de kerk, Joseph Smith, in 1823 die het naar eigen zeggen had vertaald van gouden platen, waarop een kroniek in het Oud-Egyptisch stond. Deze platen zouden volgens hem een verslag bevatten van de godsdienstige en wereldlijke geschiedenis van oude beschavingen in Amerika tussen 600 voor Chr. en 400 na Chr. De kroniek werd genoemd naar de geschiedschrijver Mormon, die het destijds zou hebben samengevat. Joseph Smith vertaalde het Boek van Mormon in 64 dagen en zei de kroniek toen terug te hebben gegeven aan de hemelse boodschapper Moroni, van wie hij deze naar eigen zeggen had gekregen. Hij verklaarde later dat de boodschapper hem te kennen had gegeven dat hij de gouden platen niet mocht laten zien, maar na druk van buitenaf verklaarde hij in 1829 dat God 11 ooggetuigen had uitgekozen om de platen te mogen zien. Deze 11 uitverkorenen verklaarden later dat de platen inderdaad bestonden en dat Moroni de platen nu weer had opgeborgen.
Ik hoef helemaal geen gedetailleerde informatie. Ik hoef alleen maar een wetenschapper die onderzoek heeft gedaan en basis daarvan concludeert dat meeroken schadelijk is.quote:Maar om even terug te keren naar die universiteit in Nieuw Zeeland: De publicaties van recente onderzoeken zijn wel online te verkrijgen. Ik pakte er ook slechts 1 willekeurig onderzoek uit van de vele honderden die te verkrijgen zijn via het door mij geposte rapport, en de kans is groot dat als je een paar andere opzoekt bij naam, onderzoeker, en instituut, dat je wel veel meer gedetailleerde informatie kunt opzoeken.
Rechts natuurlijk. De PVV is tegenstander van het rookverbod, en wil het als enige partij afschaffen. De VVD is er ook geen voorstander van, maar wil niet zo ver gaan als afschaffen doch kroegen zonder personeel vrijstellen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:56 schreef Kingstown het volgende:
Wat gaan de rokers stemmen bij de komende verkiezingen?
Ik mag toch hopen dat er ook mensen zijn die niet roken maar wel de vrije keuze van volwassenen verkiezen boven domineetje staat.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:56 schreef Kingstown het volgende:
Ondanks dat we met een kleine 4 miljoen rokers zijn is er geen enkele partij die de belangen van de rokers vertegenwoordigd.
Waarom denk je dat alle Universiteiten alles online zetten? De resultaten en conclusie zijn ALTIJD online te vinden, maar de wellicht honderden pagina's aan informatie HOE men aan die resultaten en conclusie gekomen is.... waarom is het echt heel vreemd dat je dat moet opvragen bij de betreffende universiteit? Dat is bij de meeste onderzoeken namelijk zo, en zo is het ook al decennia geweest: Resultaten en conclusie worden gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften, de volledige details op aanvraag.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het er is ja, dan zou het gewoon op internet staan.
Maar dus niet de conclusie van een wetenschapper dat op basis van zijn bevindingen de schadelijkheid van meeroken is bewezen. Dus is het niet bewezen, want er is niemand die het bewezen heeft. Mensen genoeg die het bewijs aannemen, de wens is de vader van de gedachte, maar het blijkt er telkens maar niet te zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom denk je dat alle Universiteiten alles online zetten? De resultaten en conclusie zijn ALTIJD online te vinden
Wellicht is het handig het boekwerk wat ik eerder al poste eens goed door te lezen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dus niet de conclusie van een wetenschapper dat op basis van zijn bevindingen de schadelijkheid van meeroken is bewezen. Dus is het niet bewezen, want er is niemand die het bewezen heeft. Mensen genoeg die het bewijs aannemen, de wens is de vader van de gedachte, maar het blijkt er telkens maar niet te zijn.
Misschien is het handig dat jij gewoon een linkje plaatst naar de wetenschapper die het bewijs heeft gevonden, of ophoudt te doen alsof het bewijs er is maar we het niet mogen zien. Dat boekwerk ga ik niet voor je doorlezen, dat heb je zelf ook niet gedaan en bewijs heeft ook helemaal geen boekwerk nodig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht is het handig het boekwerk wat ik eerder al poste eens goed door te lezen.
Als je de vorige topics doorzoekt, dan zul je er achter komen dat ik grote delen van dat boekwerk heb doorgenomen, ik heb het namelijk al eens eerder gelinkt, EN heb er diverse onderzoeken uitgepikt die de link aantonen tussen meeroken en gezondheid.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien is het handig dat jij gewoon een linkje plaatst naar de wetenschapper die het bewijs heeft gevonden, of ophoudt te doen alsof het bewijs er is maar we het niet mogen zien. Dat boekwerk ga ik niet voor je doorlezen, dat heb je zelf ook niet gedaan en bewijs heeft ook helemaal geen boekwerk nodig.
Nee, dat deden ze niet. En toen ik je liet zien wat de conclusie van die onderzoeken nou net níet was, toen kwam je met het verhaal dat het onderzoek met de conclusie dat meeroken schadelijk was in de kelder van een universiteitsbibliotheek zou liggen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je de vorige topics doorzoekt, dan zul je er achter komen dat ik grote delen van dat boekwerk heb doorgenomen, ik heb het namelijk al eens eerder gelinkt, EN heb er diverse onderzoeken uitgepikt die de link aantonen tussen meeroken en gezondheid.
Nee hoor, het is vooral nogal achterlijk om keer op keer met precies hetzelfde gelul aan te komen en te negeren dat de dosis het gif maakt, want dat is je al meerdere keren vertelt. Maar jouw idee van een argument is dat je je stelling eindeloos herhaalt. Ik acht het ook niet onwaarschijnlijk dat het schadelijk kan zijn, dat hangt immers van de dosis af. Maar die schadelijkheid blijkt telkens maar niet, anders was het onderzoek waaruit het blijkt wel overal te vinden en stikte het van de linkjes.quote:En het is ook nogal dom om te geloven dat als je een sigaret aansteekt..... dat alleen de rook die door de filter wordt gezogen schadelijk zou zijn, en dat 0,0% van die schadelijke stoffen wordt uitgeblazen.
Nee, je zou ooit met het linkje aankomen van het onderzoek waarvan de conclusie luidde dat meeroken schadelijk was. Toen heb je in het wilde weg linkjes geplaatst maar lezing bleken die geen van alleen een dergelijke conclusie te bevatten. En toen begon je te draaien, met smoesjes te komen en je vervelende gewoonte om reeds weerlegde argumenten opnieuw op te schrijven alsof er nooit een reactie op is geweest. Nu ook weer.quote:Maar goed, jij gelooft wat jij wil...... maar ik ga niet WEER je eigen huiswerk doen, dat heb ik in deze topicreeks al meerdere keren gedaan, en de rokers beantwoorden met iets als.... "bah, humbug!".
En die heb ik ook gegeven. Voor jou was het niet genoeg, want onderzoeksresultaten dit, en dat..... dus gaf ik de universiteiten en namen van onderzoekers waar je de exacte details kon krijgen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, je zou ooit met het linkje aankomen van het onderzoek waarvan de conclusie luidde dat meeroken schadelijk was.
Dat is een argument voor een verstandig persoon om zijn leven aan te passen aan zijn voorkeuren. Het is geen argument voor een verbod.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:09 schreef maartena het volgende:
Ach, waarom ga ik hier eigenlijk ook op in
Is het echt zo raar dat rook die weer uitgeblazen wordt nog steeds gevaarlijke stoffen kan bevatten, en dat de aanwezigheid hiervan liever niet gewenst is?
Je hebt dus geen onderzoek waaruit gezondheidsschade door meeroken geconcludeerd wordt?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef maartena het volgende:
[..]
En die heb ik ook gegeven. Voor jou was het niet genoeg, want onderzoeksresultaten dit, en dat..... dus gaf ik de universiteiten en namen van onderzoekers waar je de exacte details kon krijgen.
Zoals ik al eerder zei: Het is in de wetenschappelijke wereld vrij normaal dat de conclusies worden gepubliceerd. Vroeger in wetenschappelijke rondgangen en tijdschriften, tegenwoordig online. Wil je dan de volledige documenten, dan kun je die aanvragen..... en er staat altijd bij, bij wie je dan moet zijn.
Voor mij zijn de conclusies genoeg. De vele regeringen, gezondheidsinstellingen, en anderen die meeroken schadelijk hebben geacht hebben die onderzoeken wellicht wel gewoon opgevraagd. En tot dat jij dat OOK eens doet, blijven we op een welles/nietes impasse zitten.....
Jawel. Alleen werden die continue aan de kant gegooid door voornamelijk alleen jij en weltschmerz. De rest van de wereld vinden ze prima in orde.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt dus geen onderzoek waaruit gezondheidsschade door meeroken geconcludeerd wordt?
Wetenschap is geen democratie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Jawel. Alleen werden die continue aan de kant gegooid door voornamelijk alleen jij en weltschmerz. De rest van de wereld vinden ze prima in orde..
Ik blijf niet bezig....
Ex-kettingroker Hoogenvorst (VVD) is degene die begonnen is met de criminalisering van rokers, dus de VVD valt af. De PVV heeft het alleen over het rookverbod in de horeca, maar verder komen ze ook niet (net als TON)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Rechts natuurlijk. De PVV is tegenstander van het rookverbod, en wil het als enige partij afschaffen. De VVD is er ook geen voorstander van, maar wil niet zo ver gaan als afschaffen doch kroegen zonder personeel vrijstellen.
Die zijn er ook niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt dus geen onderzoek waaruit gezondheidsschade door meeroken geconcludeerd wordt?
quote:Bestrijders rookverbod bijna failliet
De motor achter de strijd tegen het rookverbod in cafés, de Stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer (KHO), staat op de rand van faillissement.
Uit de jaarrekening van de Stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer (KHO) blijkt dat zij eind vorig jaar een negatief eigen vermogen van ruim 320.000 euro had vanwege de juridische kosten die ze maakte in de strijd tegen het rookverbod.
Komende week stuurt de stichting 5.000 cafés een brief inclusief acceptgiro met het verzoek om een donatie.
Doelstelling van de stichting, die in mei 2008 werd opgericht, is om haar leden (ruim 1.200 kleine cafés) juridisch bij te staan tijdens hun beroep tegen het rookverbod in de horeca. Het rookverbod dat werknemers van horecabedrijven moet beschermen tegen meeroken is onwettig in het geval van eenmanszaken, vindt KHO, want die hebben geen personeel.
Daar gaven de gerechtshoven van Den Bosch en Leeuwarden de cafés Victoria en De Kagchel gelijk in, waardoor eenmanszaken driekwart jaar niet werden gecontroleerd. In februari oordeelde de Hoge Raad dat het rookverbod wel wettig was en verwees de zaak terug naar het gerechtshof Arnhem. Daar zal KHO 4 juni argument nummer twee inbrengen tegen het rookverbod, namelijk dat het vanuit het gelijkheidsbeginsel niet door de beugel kan.
Overheid heeft een langere adem
‘Voor cafés zonder personeel geldt een rookverbod, terwijl cafés met personeel hinder en overlast moeten voorkomen’, zegt secretaris Wiel Maessen, die de kans ‘zeer groot’ acht dat het hof KHO gelijk geeft. ‘Dat deed de rechtbank van Breda ook al op dit gebied bij café Victoria.’
Het geldgebrek bij KHO legt bloot dat de Nederlandse ‘antirooklobby’ waaronder STIVORO, hoogleraar Tabaksontmoediging Marc Willemsen en Clean Air Now, de tabaksindustrie er meerdere malen ten onrechte van heeft beschuldigd KHO (en daarmee het verzet tegen het rookverbod) te steunen.
Uit inzage van de financiële huishouding die De Pers kreeg, blijkt dat KHO volledig leeft van donaties van cafés en sympathisanten. Daarmee haalde het vorig jaar 214.000 euro op. ‘Krégen we maar geld van de tabaksindustrie, dan konden we de strijd volhouden’, zegt Maessen.
Maessen gaat ervan uit dat cafés massaal de portemonnee zullen trekken. Vorige maand nog bleek dat in 41 procent van de kroegen weer wordt gerookt. Hij roept dan ook café-eigenaren die nog geen bijdrage hebben geleverd maar wel profiteren van de onduidelijkheid rond het rookverbod, op om KHO te ondersteunen.
‘Het is een oneerlijke situatie dat de overheid en anti-tabakslobby veel geld en dus een lange adem hebben om van ons te winnen. Wij zoeken ons recht en willen niet verliezen door gebrek aan financiën.’ Als cafés en symphatisanten met geld over de brug komen, ligt een overwinning binnen handbereik, stelt Maessen, die de strijd vergelijkt met die van David tegen Goliath.
Nee dat heb je niet. De details hoef ik niet, ik wil gewoon een wetenschapper die op basis van zijn onderzoek concludeert dat meeroken schadelijk is. Ik heb inmiddels een heleboel onderzoeken gezien, honderdduizenden mensen zijn onderzocht op een correlatie tussen meeroken en gezondheidsschade, en de conclusie luidt telkens dat er geen verband is aangetroffen. Zolang er geen wetenschapper is die op zijn reputatie als wetenschapper durft te stellen dat het bewezen is, dan is het niet wetenschappelijk bewezen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef maartena het volgende:
[..]
En die heb ik ook gegeven. Voor jou was het niet genoeg, want onderzoeksresultaten dit, en dat..... dus gaf ik de universiteiten en namen van onderzoekers waar je de exacte details kon krijgen.
Prima, maar waar is dan die conclusie? Daar vraag ik dus naar en dat geef je maar niet. Je komt aanzetten met de conclusie van de politieke wereld, niet die van de wetenschappelijke wereld.quote:Zoals ik al eerder zei: Het is in de wetenschappelijke wereld vrij normaal dat de conclusies worden gepubliceerd. Vroeger in wetenschappelijke rondgangen en tijdschriften, tegenwoordig online.
Dat is een laffe poging de aandacht af te leiden. Dat ik om achtergrondinformatie zou vragen is jouw zuiver persoonlijke hersenkronkel.quote:Wil je dan de volledige documenten, dan kun je die aanvragen..... en er staat altijd bij, bij wie je dan moet zijn.
Nee hoor, die baseren zich op hun eigen kabbalistiek met hun eigen selectie van onderzoeken die stuk voor stuk het bewijs niet claimen.quote:Voor mij zijn de conclusies genoeg. De vele regeringen, gezondheidsinstellingen, en anderen die meeroken schadelijk hebben geacht hebben die onderzoeken wellicht wel gewoon opgevraagd. En tot dat jij dat OOK eens doet, blijven we op een welles/nietes impasse zitten.....
In het rapport van de Surgeon General staan op vele pagina's die wetenschappers bij naam, en instituut waar ze voor werken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee dat heb je niet. De details hoef ik niet, ik wil gewoon een wetenschapper die op basis van zijn onderzoek concludeert dat meeroken schadelijk is.
http://www.ptbvhrokerspartij.nl/quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:35 schreef Kingstown het volgende:
Met een kleine 4 miljoen rokers zou je verwachten dat er iig 1 partij is die de belangen van de rokers zou behartigen en het roken gewoon overal weer wil legaliseren.
Maar ze hebben geen van alle een onderzoek gedaan waaruit naar voren kwam dat meeroken schadelijk is? Anders had je dat wel gepost, want daar vraagt Weltschmerz om.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:53 schreef maartena het volgende:
[..]
In het rapport van de Surgeon General staan op vele pagina's die wetenschappers bij naam, en instituut waar ze voor werken.
Rokers die alleen in hun eigen rook willen staan kunenn dat thuis doen. Of misschien in een rookruimte.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:59 schreef maartena het volgende:
[..]
http://www.ptbvhrokerspartij.nl/
Partij tegen de betutteling (voorheen Rokerspartij)
Ze hebben alleen niet genoeg geld, en niet genoeg leden om mee te doen aan de verkiezingen.
Overigens ken ik ook genoeg rokers die het wel prettig vinden om niet de hele avond in de rook te staan, omdat ze zelf misschien op een avond 3 of 4 sigaretjes roken hooguit.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:59 schreef maartena het volgende:
Overigens ken ik ook genoeg rokers die het wel prettig vinden om niet de hele avond in de rook te staan, omdat ze zelf misschien op een avond 3 of 4 sigaretjes roken hooguit.
Ik ken ook genoeg niet- en ex-rokers (zoals ik) die niet de hele tijd lopen te jankbekken als ze vrijwillig naar een plek gaan waar gerookt wordt en gewoon een gezellige avond hebben.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:59 schreef maartena het volgende:
Doe dan even een linkje naar de wetenschapper die onderzoek heeft gedaan en op basis daarvan concludeert dat meeroken schadelijk is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:53 schreef maartena het volgende:
[..]
In het rapport van de Surgeon General staan op vele pagina's die wetenschappers bij naam, en instituut waar ze voor werken.
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing.quote:BERLIJN - Rokers lopen een twee keer zo hoog risico om tanden te verliezen in vergelijking met mensen die niet roken. Dat blijkt uit Duits onderzoek, waarvan de resultaten woensdag werden gepresenteerd in Berlijn.
De rapportage is opgesteld door deskundigen van een landelijke tandartsenorganisatie en wetenschappers van het kankeronderzoekscentrum. Rokers kampen veel vaker dan niet-rokers met tandvleesproblemen en overlijden ook vaker aan mond- en keelkanker. Jaarlijks sterven circa 4500 Duitsers aan de gevolgen van deze ziekte, vooral mannen.
In Duitsland rookt circa een op de drie volwassenen. In het rapport worden tandartsen opgeroepen om hun klanten te adviseren te stoppen met de ongezonde gewoonte.
Lees het rapport, daar staan alle onderzoeken plus wetenschappers plus instituten vermeld.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Doe dan even een linkje naar de wetenschapper die onderzoek heeft gedaan
Lees het eerder door mij geposte rapport van de Surgeon General door. Hierin staan vele onderzoeken vermeldt die aantonen dat meeroken schadelijk is, inclusief naam wetenschapper, en het instituut waarvoor het onderzoek is gedaan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar ze hebben geen van alle een onderzoek gedaan waaruit naar voren kwam dat meeroken schadelijk is? Anders had je dat wel gepost, want daar vraagt Weltschmerz om.
Post het onderzoek met de handtekening van de uitvoerende wetenschapper, je bent wol aan het poepen. Al 700 topics lang.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Lees het eerder door mij geposte rapport van de Surgeon General door. Hierin staan vele onderzoeken vermeldt die aantonen dat meeroken schadelijk is, inclusief naam wetenschapper, en het instituut waarvoor het onderzoek is gedaan.
Onderzoeken? Of politieke rapporten?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:25 schreef DionysuZ het volgende:
volgens mij zijn er zat onderzoeken geplaatst waarin de relatie tussen roken en een verhoogd gezondheidsrisico gewoon geconcludeerd werd.
Dus roken beheerst jouw leven zodanig dat roken hetgene is waarop je een politieke partij selecteert? Zo hé... jij bent er ernstig aan toe..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:56 schreef Kingstown het volgende:
Ondanks dat we met een kleine 4 miljoen rokers zijn is er geen enkele partij die de belangen van de rokers vertegenwoordigd.
Doe er eens eentje dan. Ik ga namelijk niet weer onderzoeken doorlezen om vervolgens te ontdekken dat de wetenschapper in kwestie niet durft te beweren dat het aangetoond is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Lees het eerder door mij geposte rapport van de Surgeon General door. Hierin staan vele onderzoeken vermeldt die aantonen dat meeroken schadelijk is, inclusief naam wetenschapper, en het instituut waarvoor het onderzoek is gedaan.
Ik wel....mensen die op 20 meter afstand al overdreven beginnen te kuchen. Als ik aanbied om 112 te bellen, dan is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:07 schreef bloodymary het volgende:
Eigenlijk allemaal, ik kom in het wild nooit van die fanatieke anti-rokers tegen. Alleen in de media en hier op Fok!
Lees eerst het rapport maar eens door, want het is met post zoals deze heel erg duidelijk dat je dat niet doet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Post het onderzoek met de handtekening van de uitvoerende wetenschapper, je bent wol aan het poepen. Al 700 topics lang.
Klopt....zeker 15 keer per dag kan ik potentiëel last hebben van het verbod om te roken....van geen enkele andere wet heb ik in die mate last. (Afgezien van autorijden, waarvan ik het ook idioot vind dat autogordels verplicht zijn)quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:16 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dus roken beheerst jouw leven zodanig dat roken hetgene is waarop je een politieke partij selecteert? Zo hé... jij bent er ernstig aan toe..
Bespaar je de moeite. De 'discussie' over de schadelijkheid van meeroken loopt deze hele topicreeks al. Rokers hanteren steeds dezelfde reflexen en ontwijkingsmanoeuvres: zo veel mogelijk twijfel zaaien is hun doel. Welk argument je ook aandraagt, ze wimpelen alles weg omdat hun eigen genot/verslaving op plaats 1 komt en al het andere daarvoor moet wijken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:21 schreef maartena het volgende:
Wat is het volgende wat je verzint om maar niet te hoeven lezen?
Hoezo dom. Sterkte verder. Aan jou verkloot ik geen tijd meer.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:23 schreef Kingstown het volgende:
(Afgezien van autorijden, waarvan ik het ook idioot vind dat autogordels verplicht zijn)
Je post al 700 topics linkjes, wanneer kom je nou eens met dat onderzoek?quote:
Hij heeft gelijk. Wat heeft iemand anders er aan of ik mijn gordel om doe?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:25 schreef Boldface het volgende:
[..]
Hoezo dom. Sterkte verder. Aan jou verkloot ik geen tijd meer.
Sommige mensen bereiken een dusdanig niveau van domheid dat ik er niet meer op reageer.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij heeft gelijk. Wat heeft iemand anders er aan of ik mijn gordel om doe?
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je post al 700 topics linkjes, wanneer kom je nou eens met dat onderzoek?
Klaar.quote:Zo wijst 81 procent van de 177 resultaten uit dertig onderzoeken (voornamelijk op het gebied van longkanker) niet op een statistisch significante correlatie tussen passief roken en gezondheidsschade. Dertien procent wijst op een positieve correlatie en zes procent wijst op een negatieve correlatie (dat wil zeggen dat meeroken juist gezond zou zijn). (Bronnen: Online Library of Drug Policy, BMJ, WHO.) Zelfs een grootschalig onderzoek in 1998 door de Wereldgezondheidsorganisatie, die fanatiek tegen roken is, kon geen verband vinden tussen meeroken en longkanker. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft vervolgens geprobeerd dat onderzoek in de doofpot te stoppen. (Bron: The Economist, 12 maart 1998.) Overigens, zelfs wanneer er een statistisch significante correlatie tussen passief roken en gezondheidsschade wordt gevonden is dat nog geen goed bewijs voor de stelling dat passief roken slecht is voor de gezondheid.
Wat een dom geleuter. Maartena heeft beweerd dat het bewezen was, ik heb toen gevraagd naar een linkje naar het bewijs. Toen kreeg ik allemaal linkjes om mijn oren waarvan Maartena dacht dat het bewijs was. Bij lezing bleek het echter helemaal niet om bewijs te gaan, om de eenvoudige reden dat het vaak ordinaire propaganda betrof zonder wetenschappelijke inhoud of wel een onderzoek maar dan zonder de conclusie dat het schadelijk is, de wetenschapper zelf weet dat hij het niet kan claimen omdat dat wetenschappelijk niet verantwoord is.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite. De 'discussie' over de schadelijkheid van meeroken loopt deze hele topicreeks al. Rokers hanteren steeds dezelfde reflexen en ontwijkingsmanoeuvres: zo veel mogelijk twijfel zaaien is hun doel. Welk argument je ook aandraagt, ze wimpelen alles weg omdat hun eigen genot/verslaving op plaats 1 komt en al het andere daarvoor moet wijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |