Jamaar...Jamaar...quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:59 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Hahaha hij hoeft toch niet met haar te pronken op straat,als hij maar weet wat hij in huis heeft.
Mijn zus die een burka draagt gaat wel eens met haar man lingerie kopen(ja ze doet aan sex hahah)
en ze vertelde dus dat de cassieres en andere klanten massaal naar haar kijken van wat moet zij nou met lingerie
Wat is dus precies je punt?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:08 schreef boudemaniak het volgende:
Om het andere topic niet te bevuilen start ik even een nieuwe:
[..]
Jamaar...Jamaar...
Vrouwen hebben nou eenmaal aandacht nodig, dat is een feit. Met zo'n ding krijg je toch helemaal geen aandacht. Vind je het niet ontzettend onderdrukkend dat jij jezelf helemaal moet verhullen? Je vind jezelf ook wss best mooi (gebaseerd op de vele been-en-torso-foto's en het stukje "schoonheid") dus waarom moet je dat bedekken? Er is toch meer in je leven dan alleen jouw echtgenoot?![]()
Ik snap dat echt niet hoorWaarom zou iemand zich zo bedekken? Ik snap dat het iets met religie te maken heeft, maar je kan toch zelf ook wel nadenken?
WAAROM!?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:14 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Wat is dus precies je punt?
Dat is wel waar jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef MdMa98 het volgende:
Nou ja, aan de andere kant, al die Sletterige Hollandse Snolletjes welke tegenwoordig met strakke kleding en een hoofd vol plamuur etc. lopen te pronken op straat,
Er is ook gewoon de gulden middenweg, doe normaal, geen hoofdoek, maar ook geen overdrevenheid.
Nee nee serieus...zoals ik eerder zei wil ik dus met een prakiserende moslimman trouwen..en ik weet als je met een praktiserende moslimman trouwt gaat ie van je eisen dat je je zelf moet bedekken(in een deken zoal jij dat noent).quote:
Waar zie jij hier haatzaaierij? Het zijn doodnormale vragen....quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik snap niet wat mensen ermee bereiken om het zo af te zeiken op fok. Elke keer haatzaaierij over moslims en hun gewoontes/tradities.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:30 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Waar zie jij hier haatzaaierij? Het zijn doodnormale vragen....
Zo begint terrorisme hemeteen boos worden om iets onbenulligs
Nou niet echt pronken... te strakke en blote kleren vind ik bijvoorbeeld ook loos. Maar als ik een leuke mooie vriendin heb, dan ben ik er ook trots op en wil ik dr dus niet afschermen voor de wereld en roepen: MINE MINE MINE!quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
![]()
Maar Jij bent dus iemand die met zijn vrouwtje op straat wil pronken??
waar haal jij het in je hoofd dat 99% dat uit vrije wil doet ? Het is door de oorverdovende stilte van de gematigde moslim tgo zijn radicalere variant dat de hele gemeenschap over 1 kam gescheerd wordt; en terecht, als je het mij vraagtquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Jullie weten ook helemaal niet waarover jullie het hebben he? Dat zo n meid een hoofddoek draagt is 99 van de 100 keer hun eigen keus.
Tuurlijk er zijn wel mannen die hun vrouw met hoofddoek willen zien. Die vragen dat ook. Als ze dat niet willen dan gebeurt dat ook niet.
Ik snap niet wat mensen ermee bereiken om het zo af te zeiken op fok. Elke keer haatzaaierij over moslims en hun gewoontes/tradities.
Worden jullie nou zo vaak gepest op straat dat jullie op internet zo reageren?![]()
Er is dan ook helemaal niets qwa respect hier.
Zoiets had ik ook gehoord jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef ripley1 het volgende:
Wat wel interessant is, is dat niet in de koran staat dat het moet, voor zover ik weet dan. Er staan verwijzingen dat een vrouw door middel van eeen punt van haar doek (oid) moet aangeven dat ze moslim is zodat moslim mannen haar met respect betuigen, maar nergens staat "Gooi er maar een tent overheen".
Maar nou wil ik begrijpen waarom je dat graag aan de buiten wereld wilt laten zien??quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Nou niet echt pronken... te strakke en blote kleren vind ik bijvoorbeeld ook loos. Maar als ik een leuke mooie vriendin heb, dan ben ik er ook trots op en wil ik dr dus niet afschermen voor de wereld en roepen: MINE MINE MINE!![]()
Ik weet het ook niet,de ene geleerde zegt van wel en de ander weer niet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef ripley1 het volgende:
Wat wel interessant is, is dat niet in de koran staat dat het moet, voor zover ik weet dan. Er staan verwijzingen dat een vrouw door middel van eeen punt van haar doek (oid) moet aangeven dat ze moslim is zodat moslim mannen haar met respect betuigen, maar nergens staat "Gooi er maar een tent overheen".
Er zijn ook heel veel normale moslims maar daar hoor je niet zoveel van. Want die gaan of weer terug naar het land van origine of zijn daar al. Wat wij hier hebben is het afvoerputje, je moet het zien als het Llorett de mar van spanje, alleen dan om te wonen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef misteriks het volgende:
[..]
waar haal jij het in je hoofd dat 99% dat uit vrije wil doet ? Het is door de oorverdovende stilte van de gematigde moslim tgo zijn radicalere variant dat de hele gemeenschap over 1 kam gescheerd wordt; en terecht, als je het mij vraagt
Je hebt hem niet gelezen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet,de ene geleerde zegt van wel en de ander weer niet.
makkelijk:quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Maar nou wil ik begrijpen waarom je dat graag aan de buiten wereld wilt laten zien??
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen denken dat het van de MAN moet..quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef misteriks het volgende:
[..]
waar haal jij het in je hoofd dat 99% dat uit vrije wil doet ? Het is door de oorverdovende stilte van de gematigde moslim tgo zijn radicalere variant dat de hele gemeenschap over 1 kam gescheerd wordt; en terecht, als je het mij vraagt
Er staat in een van de reacties boven mij "ik haat moslimvrouwen" Hiermee doel ik niet specifiek op jou maar over het algemene op fok.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:30 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Waar zie jij hier haatzaaierij? Het zijn doodnormale vragen....
Zo begint terrorisme hemeteen boos worden om iets onbenulligs
Er zijn idd flink wat geertjes onder onsquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Er staat in een van de reacties boven mij "ik haat moslimvrouwen" Hiermee doel ik niet specifiek op jou maar over het algemene op fok.
Het probleem is (vind ik), dat je die persoon niet kan aankijken.. het is gewoon een tentquote:Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat er van een mug een olifant van gemaakt wordt. Waarom worden mensen niet bij hun waarden gelaten? Als een Hindoestaan een stip op dr voorhoofd wilt dan doet ze dat toch lekker? Of een turk die elke week naar de moskee gaat?
Dit zijn maar voorbeelden.
Die mensen doen toch niets fout? Vallen ze jou of anderen lastig? Stelen iets? Gebruiken ze geweld?
Het enige wat het is dat het islamieten zijn en er haat voor is.
teveel moeitequote:En boos worden over iets onbenulligs zei jij he? Ga maar eens zoeken op fok naar moslim, islamiet, turk, marokaan whatever. Dan zie je alleen maar vriendelijke reacties toch?
Gokhan, wel even de hele zin erbijquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Er staat in een van de reacties boven mij "ik haat moslimvrouwen" Hiermee doel ik niet specifiek op jou maar over het algemene op fok.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat er van een mug een olifant van gemaakt wordt. Waarom worden mensen niet bij hun waarden gelaten? Als een Hindoestaan een stip op dr voorhoofd wilt dan doet ze dat toch lekker? Of een turk die elke week naar de moskee gaat?
Die mensen doen toch niets fout? Vallen ze jou of anderen lastig? Stelen iets? Gebruiken ze geweld?
En boos worden over iets onbenulligs zei jij he? Ga maar eens zoeken op fok naar moslim, islamiet, turk, marokaan whatever. Dan zie je alleen maar vriendelijke reacties toch?
jij draagt zelf ook geen burka, tenminste, ik kan je haren zien in je foboquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen denken dat het van de MAN moet..
De vrouw moet zich zelf bedekken van ons mooie geloof en niet van DE MAN.
En ja geloof het of niett de vrouwen kiezen er allemaal zelf voor!
Na jarenlange indoctrinatie en een significant gebrek aan intelligentie, vind ik niet dat je van een eigen keuze kunt spreken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Omdat ik zelf turks ben en ik ben gelovig. Ik zie het in mijn omgeving en ik hoor er ook genoeg verhalen over.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef misteriks het volgende:
[..]
Waar slaat het op dat het hier een afvoerputje is? Jij kan niet zomaar even naar een ander land toe gaan als je er al jaren woont.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel normale moslims maar daar hoor je niet zoveel van. Want die gaan of weer terug naar het land van origine of zijn daar al. Wat wij hier hebben is het afvoerputje, je moet het zien als het Llorett de mar van spanje, alleen dan om te wonen.
Moslimlanden zijn vaak heel bergachtig en uitgestrekt, maar neem bijvoorbeeld turkije. In de hoofdstad Ankara is het gewoon net zoals hier, modern met cytruspersen en spijkerbroeken![]()
Maar wat hier heen vliegt zijn die gelukszoekers uit de berberbergen, die zijn alleen hier omdat de gastarbeiders het hier ook zo goed hadden en dan verspreid het als een lopend vuurtje moet je weten.
Groetjes,
Blue eyed boy
Ik wil ff zeggen dat het merendeel van de mensen niks tegen moslims of boerka's heeft. Laat je niet misleiden door reacties op fok, hier zijn altijd mensen die willen schreeuwen. Maar wat me tegenviel aan je eerdere reactie, is dat je begint met jullie. Met dat soort woorden isoleer je jezelf alleen maar, want op "autochtone" nederlanders komt dat over alsof jij over nederlanders praat en dat je zelf tot een andere groep behoort. Misschien bedoel je het niet zo, maar het komt in deze context wel zo over.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat er van een mug een olifant van gemaakt wordt. Waarom worden mensen niet bij hun waarden gelaten? Als een Hindoestaan een stip op dr voorhoofd wilt dan doet ze dat toch lekker? Of een turk die elke week naar de moskee gaat?
En boos worden over iets onbenulligs zei jij he? Ga maar eens zoeken op fok naar moslim, islamiet, turk, marokaan whatever. Dan zie je alleen maar vriendelijke reacties toch?
Ik denk eerder dat hij bedoelt: Waarom hier wel hoofddoeken, maar in turkije niet?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:55 schreef Gokhan03 het volgende:
Waar slaat het op dat het hier een afvoerputje is? Jij kan niet zomaar even naar een ander land toe gaan als je er al jaren woont.
quote:Groetjes,
Ali baba
Dus jij kiest er bewust voor om onderdrukt te worden?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Nee nee serieus...zoals ik eerder zei wil ik dus met een prakiserende moslimman trouwen..en ik weet als je met een praktiserende moslimman trouwt gaat ie van je eisen dat je je zelf moet bedekken(in een deken zoal jij dat noent).
En aangezien ik zelf voor een praktiserende man wil gaan,zal ik inderdaad zijn keuzes moeten gehoorzamen.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:47 schreef Northside het volgende:
Hoe zijn de verhoudingen dan tussen moslim-vrouw en moslim-man? Gelijkwaardig? Vrouw ondergeschikt aan man? Vrouw op bepaalde gebieden leidend en op andere gebieden niet?
Misschien moet je dat die moslimmannen maar even vertellen danquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Het verkiezen van een persoon op grond van vrouw of man zijn is uitgesloten voor Allah. Voor Hem zijn andere dingen belangrijk, als bewustzijn, liefde, vrees, hoop en andere innerlijke kenmerken. Voor Allah is de vrouw dus gelijk aan de man,...
als iedereen zonder burka volgens jou aan het pronken is, dan wordt het gezellig op straat.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
![]()
Maar Jij bent dus iemand die met zijn vrouwtje op straat wil pronken??
Dat snap ik even niet, dus homoseksualiteit is ook totaal geen probleem voor Allah?quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Het verkiezen van een persoon op grond van vrouw of man zijn is uitgesloten voor Allah. Voor Hem zijn andere dingen belangrijk, als bewustzijn, liefde, vrees, hoop en andere innerlijke kenmerken.
Als dat zo is, waarom moet de vrouw dan juist met een boerka lopen en niet de man? Of beter nog, waarom lopen man en vrouw niet allebei met zo'n ding? Dat zou pas gelijkheid zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Voor Allah is de vrouw dus gelijk aan de man,...
Ok. Maar je begrijpt dat dat voor buitenstaanders anders overkomt, als de vrouw zich in burka hult en de man niet? Sowieso is het heersende beeld van het moslimhuwelijk onder Nederlanders dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, maar dat is dan vooral te wijten aan onwetendheid dus.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Het verkiezen van een persoon op grond van vrouw of man zijn is uitgesloten voor Allah. Voor Hem zijn andere dingen belangrijk, als bewustzijn, liefde, vrees, hoop en andere innerlijke kenmerken. Voor Allah is de vrouw dus gelijk aan de man,...
HOAX HOAXquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:44 schreef diginoob2 het volgende:
Wat ik eigenlijk vooral niet snap is waarom alle moslima´s op een gegeven moment hebben bedacht dat ze zich moeten gedragen als de vrouwen van Mohammed destijds deden, dus bedekt over straat gaan, terwijl de rest van de moslima´s dat toen helemaal niet deden. Kortom, waarom worden zij als voorbeeld genomen? Jullie zijn toch geen vrouw van Mohammed?
Overigens begrijp ik wel dat het uiten van je geloof iemand kan motiveren een hoofddoek of burka te dragen en de weerstand tegen de manier waarop veel vrouwen er in de zomer tegenwoordig bijlopen daar ook een bijdrage aan levert. En ik ben ook niet van de diepe decolletés en korte rokjes. Maar uiteindelijk geloof ik dat je het idee dat mannen zich niet in kunnen houden alleen maar in de hand werkt door alles te bedekken. Dan wordt een naakte enkel al een hot item, en zo voedt je het misverstand dat mannen er wel op moeten springen als je niet normaal over straat gaat. Dus voor zowel mannen als vrouwen vind ik het hele gebeuren tamelijk denigrerend. Een man kan best zijn handen thuishouden als hij daar zelf in gelooft maar de islam doet iedereen geloven dat ze dat niet kunnen en dat is jammer, want dan krijg je halfslachtige ´oplossingen´ als dat de vrouw bedekt over straat moet...Je kan de verantwoordelijkheid evengoed bij de man neerleggen en gewoon normaal rondlopen.
Een hoofddoek moet kunnen, maar ik zie het in positieve zin meer als een manier om duidelijk te maken dat je een hoger doel hebt in je leven, in Allah gelooft en seks nog als iets bijzonders ziet voor met een bijzonder persoon. Dat zijn allemaal mooie dingen en in die zin zal het vast een bescherming geven tegen de wellustige man.
Maar dat idee van die wellustige man vind ik niet kloppen en burkas waren m.i bedoeld voor de vrouwen van Mohammed, niet voor de rest van de wereld.
Ik vind het gewoon oneerlijk dat moslimvrouwen het wel moeten en mannen niet. Sowieso is het helemaal niet erg dat anderen delen van je lichaam kunnen zien, naar mijn mening. Waarom zou je niet mooi mogen zijn en in die zin seksueel aantrekkelijk voor andere mannen? Als je er maar niets mee doet. Dat is nog weer anders dan naakt rondparaderen natuurlijk en zo lang je dat niet doet, zal je altijd nog iets houden wat alleen je man mag zien. Een hoofddoekje wil nog (hoewel ik daar principieel ook op tegen ben), maar een boerka....quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Jullie weten ook helemaal niet waarover jullie het hebben he? Dat zo n meid een hoofddoek draagt is 99 van de 100 keer hun eigen keus.
Tuurlijk er zijn wel mannen die hun vrouw met hoofddoek willen zien. Die vragen dat ook. Als ze dat niet willen dan gebeurt dat ook niet.
Worden jullie nou zo vaak gepest op straat dat jullie op internet zo reageren?![]()
Er is dan ook helemaal niets qwa respect hier.
Dat idee heb ik ook inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Een boerka is imo vooral gebaseerd op een hysterisch soort angst voor dat vrouw vreemd gaat.
Je zult maar zo onzeker en wantrouwig zijn als kerel.
Ja, net zo gelijk als appels en peren...quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Omdat je mensen niet tot je bezit moet maken en omdat die vrouwen zichzelf op straat ook graag mooi willen vinden.Het is soms ook leuk om te weten dat je nog aantrekkelijk bent voor andere mensen. Ze gaan je heus niet meteen bespringen hoor. En om nou iemand in een tent te hijsen....dan zou ik me wel enorm afgesloten voelen van de buitenwereld. Andere kleren (niet persé heel bloot) zitten een stuk fijner lijkt me. Hoe kun je je als vrouw prettig voelen in iets onderdrukkends als een boerka?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Maar nou wil ik begrijpen waarom je dat graag aan de buiten wereld wilt laten zien??
Dat zei ik dus alquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat je mensen niet tot je bezit moet maken en omdat die vrouwen zichzelf op straat ook graag mooi willen vinden.Het is soms ook leuk om te weten dat je nog aantrekkelijk bent voor andere mensen. Ze gaan je heus niet meteen bespringen hoor. En om nou iemand in een tent te hijsen....dan zou ik me wel enorm afgesloten voelen van de buitenwereld. Andere kleren (niet persé heel bloot) zitten een stuk fijner lijkt me. Hoe kun je je als vrouw prettig voelen in iets onderdrukkends als een boerka?
Niet geheel vrijwillig. Het lijkt mij in elk ieder nogal een onvrijwillige keuze om de kiezen tussen het gaan naar de hel of het dragen van een boerka, om dan in de hemel te komen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
Had ik nog niet gelezen, sorry.quote:
Misschien omdat je dat zelf zegt!quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Nee nee serieus...zoals ik eerder zei wil ik dus met een prakiserende moslimman trouwen..en ik weet als je met een praktiserende moslimman trouwt gaat ie van je eisen dat je je zelf moet bedekken (in een deken zoal jij dat noent).
En aangezien ik zelf voor een praktiserende man wil gaan,zal ik inderdaad zijn keuzes moeten gehoorzamen.
Ik kijk altijd "quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:55 schreef DeTolk het volgende:
Wat ik me altijd afvraag: Hoe zien de moslims de Nederlanders en hun cultuur?
Hoe staan moslims bijv. tegenover christenen/protestanten?
In sommige geloven die wel in Nederland worden "geaccepteerd" is het voor de vrouw verboden/not done om een broek te dragen. (ook zoiets achterlijks)
Prima hoor dat je een geloof aanhangt, maar ga dan niet in een gemengde relatie je partner je eigen overtuigingen opdringen. Lijkt me niet echt een gezonde basis voor een relatie.
En dan kunnen mensen (vooral jonge vrouwen) wel zeggen dat ze het allemaal vrijwillig doen. Maar als ze het niet doen moet hun partner hen niet, lekker vrijwillig dan....
En toch stiekemquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik kijk altijd "" als ik een gezin met 5 meisjes en dus 6 lange rokken voorbij zie lopen
En ik kijk altijd "quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik kijk altijd "" als ik een gezin met 5 meisjes en dus 6 lange rokken voorbij zie lopen
Als het me zo hinderen zou ikquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:04 schreef nectarientje het volgende:
Waarom zou jekijken? Het is een uiting van geloof die je wellicht niet kan begrijpen maar het hindert je niet. Een hoofddoek hindert ook niet, een boerka wel.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:07 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
En ik kijk altijd "" als ik een gezin met 5 meisjes en dus 5 zwarte ellipsen voorbij zie lopen:
[ afbeelding ]
Je hoeft toch niet aan haar uit te leggen dat het leuk is om aantrekkelijk bevonden te worden door andere mensen, denk ik, kijkend naar haar fotoboek. Zijn die foto's van haar zelf? Wat is dat dan, 'n kunstproject of iets dergelijks?quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat je mensen niet tot je bezit moet maken en omdat die vrouwen zichzelf op straat ook graag mooi willen vinden.Het is soms ook leuk om te weten dat je nog aantrekkelijk bent voor andere mensen. Ze gaan je heus niet meteen bespringen hoor. En om nou iemand in een tent te hijsen....dan zou ik me wel enorm afgesloten voelen van de buitenwereld. Andere kleren (niet persé heel bloot) zitten een stuk fijner lijkt me. Hoe kun je je als vrouw prettig voelen in iets onderdrukkends als een boerka?
Je zoekt er volgens mij teveel achterquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige reden waarom vrouwen in het westen of in ieder geval hier in Nederland met een burka rondlopen is om zich bijzonder te voelen. In Nederland ben je een enorme uitzondering als je er zo bij loopt, en als je dat uit vrije keuze doet wil je blijkbaar ook graag die uitzondering zijn. En geef ze eens ongelijk, als je Wilders hoort praten over 'kopvoddentax' is het natuurlijk spekkie voor 't bekkie om zo'n ding aan te trekken, lekker provoceren en je juist wel een geemancipeerde stoere vrouw vinden omdat je ondanks maatschappijkritiek trots met je geloof gaat pronken.
quote:
Dit lijkt me dus complete onzin.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet aan haar uit te leggen dat het leuk is om aantrekkelijk bevonden te worden door andere mensen, denk ik, kijkend naar haar fotoboek. Zijn die foto's van haar zelf? Wat is dat dan, 'n kunstproject of iets dergelijks?Ik denk dat de enige reden waarom vrouwen in het westen of in ieder geval hier in Nederland met een burka rondlopen is om zich bijzonder te voelen. Daar is op zich niets mis mee, maar het lijkt me fysiek niet mogelijk het fijn te vinden met zo'n ding op te lopen, en fysiek en mentaal onmogelijk niet van aandacht te genieten. In Nederland ben je een enorme uitzondering als je er zo bij loopt, en als je dat uit vrije keuze doet wil je blijkbaar ook graag die uitzondering zijn. En geef ze eens ongelijk, als je Wilders hoort praten over 'kopvoddentax' is het natuurlijk spekkie voor 't bekkie om zo'n ding aan te trekken, lekker provoceren en je juist wel een geemancipeerde stoere vrouw vinden omdat je ondanks maatschappijkritiek trots met je geloof gaat pronken.
Ja, dat lijkt zo, maar dat is het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dit lijkt me dus complete onzin.
Het zijn gewoon mensen die van zichzelf of van hun vrouw denken dat ze worden besprongen als ze zo'n ding niet aanhebben. Het past gewoon niet in de Nederlandse omgangsvormen om zoiets te dragen
Jij hebt het idee dat aan het provoceren zijn, maar denk niet dat ze dat zelf doorhebben. Tuurlijk zal je van jezelf nooit toegeven dat je aan het provoceren bent, maar ik geloof niet dat het merendeel een niqaab aantrekt om een *quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt zo, maar dat is het niet.
Natuurlijk denken ze niet van zichzelf of van hun vrouw dat ze besprongen worden, je ziet toch waar je in woont. Het past inderdaad niet in de Nederlandse omgangsvormen om zoiets te dragen, dus als je het wel draagt ben je aan het provoceren want de redenen die ze er vaak zelf voor aankaarten zijn niet realistisch, en op zodanige wijze niet realistisch dat het niets meer met indoctrinatie of iets dergelijks te maken heeft. Sommige mensen wíllen gewoon graag geloven, wíllen buiten de boot vallen, wíllen een uitzondering zijn, wíllen aandacht op een andere manier dan mooi zijn (over aandacht krijgen gesproken, dat krijg je natuurlijk ook meer dan genoeg met zo'n ding op). Dat wil niet zeggen dat de redenen die ze noemen oprecht zijn.
Althans, ik kan me dat slecht voorstellen, hier. Laat ik het subjectief houden, maar dat is mijn vermoeden.
Niet echt een eigen keus. Ik ken genoeg families waar de vrouwen op elke zondag een rok MOETEN dragen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:07 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
En ik kijk altijd "" als ik een gezin met 5 meisjes en dus 5 zwarte ellipsen voorbij zie lopen:
[ afbeelding ]
Maar een lange rok is ook meer eigen keus volgens mij..bovendien is het een stuk comfortabeler![]()
Mini rokjes?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet echt een eigen keus. Ik ken genoeg families waar de vrouwen op elke zondag een rok MOETEN dragen.
Oke, maar dat is sowieso 1 dag en bij boerka's gaat het erom dat alles bedekt is, ook gezicht.. Dan kan je toch niet normaal met iemand communiceren?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet echt een eigen keus. Ik ken genoeg families waar de vrouwen op elke zondag een rok MOETEN dragen.
Maar jij woont ook rond de Bible Beltquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, niet dat ze het ook zullen doen, maar ik zou er moeite mee hebbenquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:30 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Oke, maar dat is sowieso 1 dag en bij boerka's gaat het erom dat alles bedekt is, ook gezicht.. Dan kan je toch niet normaal met iemand communiceren?
Ik ken er maar een paar. De meeste mensen die ik ken zijn atheïst of niet streng gelovig.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Maar jij woont ook rond de Bible Belt
Sommigen zullen het inderdaad niet zelf door hebben, in die zin dat het moeilijk is om dat alleen al aan jezelf toe te geven. "Nouja, als ik heel eerlijk ben vind ik het ook wel leuk om anders te zijn", "vind ik het wel romantisch of 'lekker' om onderdanig aan mijn man te zijn", "bevalt het mij wel om apart te zijn ten opzichte van anderen". Als je dat hardop gaat zeggen nemen mensen je traditie of je apart zijn niet meer serieus, dat wil je niet, dus je houdt je mond er over. Dat is in wezen bedrieglijk, en omdat draaglijk te houden liegen veel mensen tegen zichzelf. Als je zelf keihard roept dat je het vanuit geloofsredenen doet kun je daar zelf makkelijk in meegaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jij hebt het idee dat aan het provoceren zijn, maar denk niet dat ze dat zelf doorhebben. Tuurlijk zal je van jezelf nooit toegeven dat je aan het provoceren bent, maar ik geloof niet dat het merendeel een niqaab aantrekt om een **-gebaar te maken.
Nu ga je suggereren wat mensen in hun privé-sfeer niet eens zeggen, maar denken?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Sommigen zullen het inderdaad niet zelf door hebben, in die zin dat het moeilijk is om dat alleen al aan jezelf toe te geven. "Nouja, als ik heel eerlijk ben vind ik het ook wel leuk om anders te zijn", "vind ik het wel romantisch of 'lekker' om onderdanig aan mijn man te zijn", "bevalt het mij wel om apart te zijn ten opzichte van anderen". Als je dat hardop gaat zeggen nemen mensen je traditie of je apart zijn niet meer serieus, dat wil je niet, dus je houdt je mond er over. Dat is in wezen bedrieglijk, en omdat draaglijk te houden liegen veel mensen tegen zichzelf. Als je zelf keihard roept dat je het vanuit geloofsredenen doet kun je daar zelf makkelijk in meegaan.
Je kunt toch vanuit je eigen mens-zijn redeneren? We zijn allemaal dezelfde soort 'machines' en je kunt daar wel degelijk patronen in herkennen. Als een meisje klaagt dat mannen haar zo na zitten te staren terwijl ze wel iedere ochtend haar best doet zich verleidelijk te kleden en te make-uppen krijg je ook scheve gezichten. Dat klagen komt dan niet overeen met haar gedrag. Daarvan afgeleid denk ik te weten wat zij denkt: heerlijk, die aandacht, maar het staat niet zo mooi om daar ronduit voor uit te komen, en daarnaast is het ook lekkerder of in ieder geval makkelijker om slachtoffer te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nu ga je suggereren wat mensen in hun privé-sfeer niet eens zeggen, maar denken?
Dit wordt wel heel erg uit de lucht gegrepen
Hoezo misleidquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik moet jullie even 1 ding duidelijk maken. Als een vrouw, een moslima zich bedekt bekleed, een hijaab draag, of een Burka of een niqaab dan is dit niet omdat haar man haar deze regels oplegt, maar omdat Allah haar deze kledingvoorschriften heeft verplicht. Wij, moslimavrouwen volgen de Koraan, en de Koraan verteld ons ons te bedekken, onze vrouwelijke vormen..dit is ons GELOOF. wij kiezen hiervoor!!!!
Net zoals dat er vrouwen zijn die halfnaakt bij lopen, kiezen wij ervoor bedekt te gaan door het leven..
Dit zijn de islamtische kledingsvoorschriften voor de moslimavrouw. Wij worden dus niet onderdrukt.
Wij handelen vanuit ons geloof en naar ons geloof toe.
Als de Koran ons vertel onze echtegenoten te gehoorzamen dan doen we dat..feitelijk gehoorzamen we dan wat onze Heer ons oplegt, omdat Allah het beste weet wat goed voor ons is.
Zo wordt ook aangegeven in de Koran onze echtgenoten niet te gehoorzamen als dat in strijd gaat tegen de islam!
Wij zijn hier op aarde voor Allah.
Tot hem behoren wij, en tot Hem zullen wij terugkeren.
Dus zoek naar de waarheid voordat het te laat is voor jullie.
Islam is de waarheid, en de juiste weg naar een goed leven.
ps. en wat betreft mijn blote benen...ik ben ook maar een mens met zondes Moge Allah mij daarvoor vergeven Amen!
Nee bou, hou je mondquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Loeiende Moskeeen?????? Is het dan toevallig dat tijdens de Tsunamie alles plat kwam te liggen en behalve de Moskeen overeind zijn gebleven?? Als dat geen wonderen van de Islam zijn?? Dus blijf maar lullen en spotten met Allah, DAG DES OORDEELS NADERT, dan zul je je moeten verantwoorden voor je praatjes. Met je loeiende moskeen! Deze huizen van God zijn wel als enige heel gebleven tijdens de die ramp, omdat ALLAH GROOT IS.
ALLAH U AKBAR!!!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Loeiende Moskeeen?????? Is het dan toevallig dat tijdens de Tsunamie alles plat kwam te liggen en behalve de Moskeen overeind zijn gebleven?? Als dat geen wonderen van de Islam zijn?? Dus blijf maar lullen en spotten met Allah, DAG DES OORDEELS NADERT, dan zul je je moeten verantwoorden voor je praatjes. Met je loeiende moskeen! Deze huizen van God zijn wel als enige heel gebleven tijdens de die ramp, omdat ALLAH GROOT IS.
ALLAH U AKBAR!!!
1. Bedankt voor uitlegquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik moet jullie even 1 ding duidelijk maken. Als een vrouw, een moslima zich bedekt bekleed, een hijaab draag, of een Burka of een niqaab dan is dit niet omdat haar man haar deze regels oplegt, maar omdat Allah haar deze kledingvoorschriften heeft verplicht. Wij, moslimavrouwen volgen de Koraan, en de Koraan verteld ons ons te bedekken, onze vrouwelijke vormen..dit is ons GELOOF. wij kiezen hiervoor!!!!
Net zoals dat er vrouwen zijn die halfnaakt bij lopen, kiezen wij ervoor bedekt te gaan door het leven..
Dit zijn de islamtische kledingsvoorschriften voor de moslimavrouw. Wij worden dus niet onderdrukt.
Wij handelen vanuit ons geloof en naar ons geloof toe.
Als de Koran ons vertel onze echtegenoten te gehoorzamen dan doen we dat..feitelijk gehoorzamen we dan wat onze Heer ons oplegt, omdat Allah het beste weet wat goed voor ons is.
Zo wordt ook aangegeven in de Koran onze echtgenoten niet te gehoorzamen als dat in strijd gaat tegen de islam!
Wij zijn hier op aarde voor Allah.
Tot hem behoren wij, en tot Hem zullen wij terugkeren.
Dus zoek naar de waarheid voordat het te laat is voor jullie.
Islam is de waarheid, en de juiste weg naar een goed leven.
ps. en wat betreft mijn blote benen...ik ben ook maar een mens met zondes Moge Allah mij daarvoor vergeven Amen!
Goed.....quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef nadiaschoonheid het volgende:
ALLAH U AKBAR!!!
En nu weer aan de Ritalin zeg, dat je maar snel mag trouwenquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef nadiaschoonheid het volgende:
ALLAH U AKBAR!!!
Ga nou maar weer slapen schat, en wordt morgen maar weer wakker in je "droomwereld"quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:24 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Jij moet naar Onz...de waarheid is nou eenmaal pijnlijk voor jullie, vooral omdat jullie weten dat jullie ernaast zitten..Allah's Woord is Waarheid.
Toch kan ik er ook niet helemaal omheen dat jij mogelijkerwijs een troll bent hier op FOk, als ik naar je avatar en de foto's in je fobo kijk. Het rijmt gewoon van geen kant.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:24 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Jij moet naar Onz...de waarheid is nou eenmaal pijnlijk voor jullie, vooral omdat jullie weten dat jullie ernaast zitten..Allah's Woord is Waarheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |