abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:08:55 #1
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76473616
Om het andere topic niet te bevuilen start ik even een nieuwe:
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:59 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Hahaha hij hoeft toch niet met haar te pronken op straat,als hij maar weet wat hij in huis heeft.

Mijn zus die een burka draagt gaat wel eens met haar man lingerie kopen(ja ze doet aan sex hahah)
en ze vertelde dus dat de cassieres en andere klanten massaal naar haar kijken van wat moet zij nou met lingerie
Jamaar...Jamaar...

Vrouwen hebben nou eenmaal aandacht nodig, dat is een feit. Met zo'n ding krijg je toch helemaal geen aandacht. Vind je het niet ontzettend onderdrukkend dat jij jezelf helemaal moet verhullen? Je vind jezelf ook wss best mooi (gebaseerd op de vele been-en-torso-foto's en het stukje "schoonheid") dus waarom moet je dat bedekken? Er is toch meer in je leven dan alleen jouw echtgenoot?

Ik snap dat echt niet hoor Waarom zou iemand zich zo bedekken? Ik snap dat het iets met religie te maken heeft, maar je kan toch zelf ook wel nadenken?
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:14:38 #2
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76473848
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:08 schreef boudemaniak het volgende:
Om het andere topic niet te bevuilen start ik even een nieuwe:
[..]

Jamaar...Jamaar...

Vrouwen hebben nou eenmaal aandacht nodig, dat is een feit. Met zo'n ding krijg je toch helemaal geen aandacht. Vind je het niet ontzettend onderdrukkend dat jij jezelf helemaal moet verhullen? Je vind jezelf ook wss best mooi (gebaseerd op de vele been-en-torso-foto's en het stukje "schoonheid") dus waarom moet je dat bedekken? Er is toch meer in je leven dan alleen jouw echtgenoot?

Ik snap dat echt niet hoor Waarom zou iemand zich zo bedekken? Ik snap dat het iets met religie te maken heeft, maar je kan toch zelf ook wel nadenken?
Wat is dus precies je punt?
pi_76473901
Nou ja, aan de andere kant, al die Sletterige Hollandse Snolletjes welke tegenwoordig met strakke kleding en een hoofd vol plamuur etc. lopen te pronken op straat,

Er is ook gewoon de gulden middenweg, doe normaal, geen hoofdoek, maar ook geen overdrevenheid.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:17:52 #4
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76473973
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:14 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Wat is dus precies je punt?

WAAROM!?
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:18:39 #5
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76474009
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef MdMa98 het volgende:
Nou ja, aan de andere kant, al die Sletterige Hollandse Snolletjes welke tegenwoordig met strakke kleding en een hoofd vol plamuur etc. lopen te pronken op straat,

Er is ook gewoon de gulden middenweg, doe normaal, geen hoofdoek, maar ook geen overdrevenheid.
Dat is wel waar ja Waar is normaal gebleven...of is de definitie van normaal ineens veranderd
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:20:02 #6
273257 nadiaschoonheid
pi_76474060
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:17 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

WAAROM!?
Nee nee serieus...zoals ik eerder zei wil ik dus met een prakiserende moslimman trouwen..en ik weet als je met een praktiserende moslimman trouwt gaat ie van je eisen dat je je zelf moet bedekken(in een deken zoal jij dat noent).
En aangezien ik zelf voor een praktiserende man wil gaan,zal ik inderdaad zijn keuzes moeten gehoorzamen.
pi_76474216
Jullie weten ook helemaal niet waarover jullie het hebben he? Dat zo n meid een hoofddoek draagt is 99 van de 100 keer hun eigen keus.
Tuurlijk er zijn wel mannen die hun vrouw met hoofddoek willen zien. Die vragen dat ook. Als ze dat niet willen dan gebeurt dat ook niet.

Ik snap niet wat mensen ermee bereiken om het zo af te zeiken op fok. Elke keer haatzaaierij over moslims en hun gewoontes/tradities.

Worden jullie nou zo vaak gepest op straat dat jullie op internet zo reageren?

Er is dan ook helemaal niets qwa respect hier.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:30:05 #8
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76474417
Ik haat moslim vrouwen met een burka. Dat is toch niet te behappen dat dat legaal is? Er zijn tal van problemen vanaf mijn kant, maar ik snap ook wel dat het moralistisch een beetje moeilijk ligt.

Gelukkig houden mijn moslimse landgenoten rekening met mij en zie ik weinig tot geen burka's op straat, hulde daarvoor.

Ik ken heel veel moslims en hun vrouwen hebben nooit een burka, vaak een hoofddoekje tot niets. Hier heb ik totaal geen problemen mee. En als ik hun aankijk op het achterlijke gedrag van hun moslimsbroeders wuiven ze het weg en gooien het erop dat het prehistorisch gedrag is en dat die mensen die dat doen zijn blijven hangen in de '50s.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:30:43 #9
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76474439
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Ik snap niet wat mensen ermee bereiken om het zo af te zeiken op fok. Elke keer haatzaaierij over moslims en hun gewoontes/tradities.

Waar zie jij hier haatzaaierij? Het zijn doodnormale vragen....

Zo begint terrorisme he meteen boos worden om iets onbenulligs
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:33:21 #10
273257 nadiaschoonheid
pi_76474550
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:30 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Maar Jij bent dus iemand die met zijn vrouwtje op straat wil pronken??
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:34:11 #11
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76474583
Waar lees je dat? Of zijn dat aannames?
--------------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:34:53 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_76474599
Een boerka is imo vooral gebaseerd op een hysterisch soort angst voor dat vrouw vreemd gaat.

Je zult maar zo onzeker en wantrouwig zijn als kerel.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:35:23 #13
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76474620
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Nou niet echt pronken... te strakke en blote kleren vind ik bijvoorbeeld ook loos. Maar als ik een leuke mooie vriendin heb, dan ben ik er ook trots op en wil ik dr dus niet afschermen voor de wereld en roepen: MINE MINE MINE!

pi_76474626
Wat wel interessant is, is dat niet in de koran staat dat het moet, voor zover ik weet dan. Er staan verwijzingen dat een vrouw door middel van eeen punt van haar doek (oid) moet aangeven dat ze moslim is zodat moslim mannen haar met respect betuigen, maar nergens staat "Gooi er maar een tent overheen".
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:37:38 #15
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_76474708
quote:
Jullie weten ook helemaal niet waarover jullie het hebben he? Dat zo n meid een hoofddoek draagt is 99 van de 100 keer hun eigen keus.
Tuurlijk er zijn wel mannen die hun vrouw met hoofddoek willen zien. Die vragen dat ook. Als ze dat niet willen dan gebeurt dat ook niet.

waar haal jij het in je hoofd dat 99% dat uit vrije wil doet ? Het is door de oorverdovende stilte van de gematigde moslim tgo zijn radicalere variant dat de hele gemeenschap over 1 kam gescheerd wordt; en terecht, als je het mij vraagt
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:37:58 #16
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76474726
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef ripley1 het volgende:
Wat wel interessant is, is dat niet in de koran staat dat het moet, voor zover ik weet dan. Er staan verwijzingen dat een vrouw door middel van eeen punt van haar doek (oid) moet aangeven dat ze moslim is zodat moslim mannen haar met respect betuigen, maar nergens staat "Gooi er maar een tent overheen".
Zoiets had ik ook gehoord ja
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:40:07 #17
273257 nadiaschoonheid
pi_76474818
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Nou niet echt pronken... te strakke en blote kleren vind ik bijvoorbeeld ook loos. Maar als ik een leuke mooie vriendin heb, dan ben ik er ook trots op en wil ik dr dus niet afschermen voor de wereld en roepen: MINE MINE MINE!

Maar nou wil ik begrijpen waarom je dat graag aan de buiten wereld wilt laten zien??
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:40:40 #18
273257 nadiaschoonheid
pi_76474830
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef ripley1 het volgende:
Ik weet het ook niet,de ene geleerde zegt van wel en de ander weer niet.
pi_76474842
Maar wat is dan het doel van dit hele gebruik? De vrouw beschermen tegen aandacht van andere mannen? Is dat de reden?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:42:09 #20
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76474892
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef misteriks het volgende:

[..]

waar haal jij het in je hoofd dat 99% dat uit vrije wil doet ? Het is door de oorverdovende stilte van de gematigde moslim tgo zijn radicalere variant dat de hele gemeenschap over 1 kam gescheerd wordt; en terecht, als je het mij vraagt
Er zijn ook heel veel normale moslims maar daar hoor je niet zoveel van. Want die gaan of weer terug naar het land van origine of zijn daar al. Wat wij hier hebben is het afvoerputje, je moet het zien als het Llorett de mar van spanje, alleen dan om te wonen.

Moslimlanden zijn vaak heel bergachtig en uitgestrekt, maar neem bijvoorbeeld turkije. In de hoofdstad Ankara is het gewoon net zoals hier, modern met cytruspersen en spijkerbroeken
Maar wat hier heen vliegt zijn die gelukszoekers uit de berberbergen, die zijn alleen hier omdat de gastarbeiders het hier ook zo goed hadden en dan verspreid het als een lopend vuurtje moet je weten.

Groetjes,
Blue eyed boy
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:42:43 #21
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76474917
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet,de ene geleerde zegt van wel en de ander weer niet.
Je hebt hem niet gelezen?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:43:03 #22
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76474930
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:40 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Maar nou wil ik begrijpen waarom je dat graag aan de buiten wereld wilt laten zien??
makkelijk:

1. Je bent trots op je vriendin want jij vind haar mooi en dat wil je aan iedereen laten zien
2. het is je bezit niet die je moet afschermen Het is je partner, je gelijke!
3. Ik neem aan dat de vrouw het zelf ook neit echt prettig vind

zo goed?
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:44:05 #23
273257 nadiaschoonheid
pi_76474973
quote:

[..]

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen denken dat het van de MAN moet..
De vrouw moet zich zelf bedekken van ons mooie geloof en niet van DE MAN.
En ja geloof het of niett de vrouwen kiezen er allemaal zelf voor!
pi_76474975
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:30 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Er staat in een van de reacties boven mij "ik haat moslimvrouwen" Hiermee doel ik niet specifiek op jou maar over het algemene op fok.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat er van een mug een olifant van gemaakt wordt. Waarom worden mensen niet bij hun waarden gelaten? Als een Hindoestaan een stip op dr voorhoofd wilt dan doet ze dat toch lekker? Of een turk die elke week naar de moskee gaat?
Dit zijn maar voorbeelden.
Die mensen doen toch niets fout? Vallen ze jou of anderen lastig? Stelen iets? Gebruiken ze geweld?
Het enige wat het is dat het islamieten zijn en er haat voor is.

En boos worden over iets onbenulligs zei jij he? Ga maar eens zoeken op fok naar moslim, islamiet, turk, marokaan whatever. Dan zie je alleen maar vriendelijke reacties toch?
pi_76475061
Waarom hebben meisjes met een hoofddoek vaak veel make-up op?
dag
pi_76475117
Ik zal vrouwen met boerka's nooit snappen. Het lijkt wel alsof ze zich schamen. Zo van 'Sorry dat ik een vrouw ben, ik zal mij even helemaal bedekken'. Echt walgelijk. Ik heb dan ook totaal geen respect voor ze.
pi_76475123
Hoe zijn de verhoudingen dan tussen moslim-vrouw en moslim-man? Gelijkwaardig? Vrouw ondergeschikt aan man? Vrouw op bepaalde gebieden leidend en op andere gebieden niet?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:48:13 #28
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76475177
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Er staat in een van de reacties boven mij "ik haat moslimvrouwen" Hiermee doel ik niet specifiek op jou maar over het algemene op fok.
Er zijn idd flink wat geertjes onder ons
quote:
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat er van een mug een olifant van gemaakt wordt. Waarom worden mensen niet bij hun waarden gelaten? Als een Hindoestaan een stip op dr voorhoofd wilt dan doet ze dat toch lekker? Of een turk die elke week naar de moskee gaat?
Die mensen doen toch niets fout? Vallen ze jou of anderen lastig? Stelen iets? Gebruiken ze geweld?
Het probleem is (vind ik), dat je die persoon niet kan aankijken.. het is gewoon een tent Al ga je elke dag naar een moskee boeit het niet, maar waarom is het nodig om zo'n ding te dragen? Het is gewoon niet mooi, compleet nutteloos en vrouwonvriendelijk

Ik weet zeker dat als gristenen met een sinterklaas/paus pakje over straat gaan dat het ook een beetje vreemd is
quote:
En boos worden over iets onbenulligs zei jij he? Ga maar eens zoeken op fok naar moslim, islamiet, turk, marokaan whatever. Dan zie je alleen maar vriendelijke reacties toch?
teveel moeite
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:49:22 #29
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76475252
quote:

[..]

Gokhan, wel even de hele zin erbij ik neem aan dat je op mij doelt:
'Ik haat moslimvrouwen met een burka' (ik had net zogoed moslim weg kunnen laten want ik haat ze allemaal met een burka)

En jij maakt van een olifant een mug want een stip op je voorhoofd of een tent erop is wel even wat heel anders. Ze doen wel iets fout, het is in sommige openbare plaatsen ook verboden. niet voor niets.
pi_76475376
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

jij draagt zelf ook geen burka, tenminste, ik kan je haren zien in je fobo

Leuke foto's trouwens, je ziet er daarin aantrekkelijk uit, maar oeps, je bent moslima, en dan mag je toch niet mooi gevonden worden

stiekem ben ik toch een beetje in luvv
pi_76475422
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Na jarenlange indoctrinatie en een significant gebrek aan intelligentie, vind ik niet dat je van een eigen keuze kunt spreken.
pi_76475534
quote:

[..]

Omdat ik zelf turks ben en ik ben gelovig. Ik zie het in mijn omgeving en ik hoor er ook genoeg verhalen over.
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel normale moslims maar daar hoor je niet zoveel van. Want die gaan of weer terug naar het land van origine of zijn daar al. Wat wij hier hebben is het afvoerputje, je moet het zien als het Llorett de mar van spanje, alleen dan om te wonen.

Moslimlanden zijn vaak heel bergachtig en uitgestrekt, maar neem bijvoorbeeld turkije. In de hoofdstad Ankara is het gewoon net zoals hier, modern met cytruspersen en spijkerbroeken
Maar wat hier heen vliegt zijn die gelukszoekers uit de berberbergen, die zijn alleen hier omdat de gastarbeiders het hier ook zo goed hadden en dan verspreid het als een lopend vuurtje moet je weten.

Groetjes,
Blue eyed boy
Waar slaat het op dat het hier een afvoerputje is? Jij kan niet zomaar even naar een ander land toe gaan als je er al jaren woont.
Ik ken een aantal Nederlanders die gaan emigreren naar Denemarken of Zweden. Dat komt ook over het algemeen best vaak voor. Daarover wordt er niets gezegd.
Als bijvoorbeeld een turk naar turkije terug gaat dan begint weer het hele gezeik.

Jij bent vast wel eens naar Turkije geweest. Net als de gemiddelde Nederlander die daar geweest is kwam jij zeker niet uit de steden zoals Ankara, Istanbul, Antalya, Marmaris. Natuurlijk lijkt het allemaal modern. Die mensen die je daar ziet zijn ook allemaal gelovig. Doen ook het zelfde als wat men hier doet. Maar dat valt niet op omdat islamieten in NL in de minderheid zijn. Het valt gelijk op wat iemand doet.

Net zoals ik zei. Al dat haatzaaierij is niet nodig. Als je mensen normaal behandeld dan kan je hetzelfde verwachten. Als jij allerlei negatieve dingen gaat vertellen over iemand of een volk dan kan je wel verwachten dat er ruzie zal komen.

Groetjes,
Ali baba
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:58:33 #33
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_76475726
Nee je aanname is incorrect.
pi_76475747
quote:

[..]

Ik wil ff zeggen dat het merendeel van de mensen niks tegen moslims of boerka's heeft. Laat je niet misleiden door reacties op fok, hier zijn altijd mensen die willen schreeuwen. Maar wat me tegenviel aan je eerdere reactie, is dat je begint met jullie. Met dat soort woorden isoleer je jezelf alleen maar, want op "autochtone" nederlanders komt dat over alsof jij over nederlanders praat en dat je zelf tot een andere groep behoort. Misschien bedoel je het niet zo, maar het komt in deze context wel zo over.
Op die manier kan er geen open discussie ontstaan, maar wordt het gelijk zo'n wij tegen zij verhaal.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:59:03 #35
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76475753
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:55 schreef Gokhan03 het volgende:
Waar slaat het op dat het hier een afvoerputje is? Jij kan niet zomaar even naar een ander land toe gaan als je er al jaren woont.
Ik denk eerder dat hij bedoelt: Waarom hier wel hoofddoeken, maar in turkije niet?
quote:
Groetjes,
Ali baba
pi_76475806
Wat ik nog meer krom vind is dat het vrouwen moet beschermen tegen aandacht en meer van andere mannen. Dus omdat die mannen zich niet kunnen inhouden, moeten de vrouwen beperkt worden. Laat die mannen zelf iets doen om te voorkomen dat ze vrouwen lastigvallen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:00:58 #37
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76475843
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Nee nee serieus...zoals ik eerder zei wil ik dus met een prakiserende moslimman trouwen..en ik weet als je met een praktiserende moslimman trouwt gaat ie van je eisen dat je je zelf moet bedekken(in een deken zoal jij dat noent).
En aangezien ik zelf voor een praktiserende man wil gaan,zal ik inderdaad zijn keuzes moeten gehoorzamen.
Dus jij kiest er bewust voor om onderdrukt te worden?
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:03:45 #38
273257 nadiaschoonheid
pi_76475994
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:47 schreef Northside het volgende:
Hoe zijn de verhoudingen dan tussen moslim-vrouw en moslim-man? Gelijkwaardig? Vrouw ondergeschikt aan man? Vrouw op bepaalde gebieden leidend en op andere gebieden niet?

Het verkiezen van een persoon op grond van vrouw of man zijn is uitgesloten voor Allah. Voor Hem zijn andere dingen belangrijk, als bewustzijn, liefde, vrees, hoop en andere innerlijke kenmerken. Voor Allah is de vrouw dus gelijk aan de man,...
pi_76476091
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:03 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

Het verkiezen van een persoon op grond van vrouw of man zijn is uitgesloten voor Allah. Voor Hem zijn andere dingen belangrijk, als bewustzijn, liefde, vrees, hoop en andere innerlijke kenmerken. Voor Allah is de vrouw dus gelijk aan de man,...
Misschien moet je dat die moslimmannen maar even vertellen dan
pi_76476673
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef nadiaschoonheid het volgende:

[..]

als iedereen zonder burka volgens jou aan het pronken is, dan wordt het gezellig op straat.
Mijn lieve hemel, we leven in 2010 en je praat nog steeds over gehoorzamen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76476884
quote:

[..]

Het verkiezen van een persoon op grond van vrouw of man zijn is uitgesloten voor Allah. Voor Hem zijn andere dingen belangrijk, als bewustzijn, liefde, vrees, hoop en andere innerlijke kenmerken.
Dat snap ik even niet, dus homoseksualiteit is ook totaal geen probleem voor Allah?
quote:
[..]
Voor Allah is de vrouw dus gelijk aan de man,...
Als dat zo is, waarom moet de vrouw dan juist met een boerka lopen en niet de man? Of beter nog, waarom lopen man en vrouw niet allebei met zo'n ding? Dat zou pas gelijkheid zijn.
pi_76477207
quote:

Ok. Maar je begrijpt dat dat voor buitenstaanders anders overkomt, als de vrouw zich in burka hult en de man niet? Sowieso is het heersende beeld van het moslimhuwelijk onder Nederlanders dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, maar dat is dan vooral te wijten aan onwetendheid dus.

Ik zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben, een vrouw met een hoofddoek. Als zij dat graag zou willen, waarom niet.
Ja, ik generaliseer.
pi_76477247
Nadiaschoonheid,

Het enige wat ik niet snap is dat onder andere jij wel met dergelijke foto's in je fotoboek te koop loopt en ondertussen roept dat je een praktiserende moslimman nodig hebt om jou op het goede pad te houden. Ik heb ook wel van een ander gehoord dat ze wel een hoofddoek wilt dragen,maar dat ze zich "er nog niet toe kan zetten, maar hopelijk inchallah ooit wel".

In mijn ogen ben je dan gewoon iemand die je mens-zijn als zwak excuus gebruikt om zomaar als een losbol rond te lopen. Wat let je om nu geen hijaab of een nikaab te gaan dragen als je het toch wil gaan doen? Bovendien is het je eigen keuze, als je het pas gaat doen als je gaat trouwen komt het over alsof je man de keuze maakt.

Merci
pi_76477752
Wat ik eigenlijk vooral niet snap is waarom alle moslima´s op een gegeven moment hebben bedacht dat ze zich moeten gedragen als de vrouwen van Mohammed destijds deden, dus bedekt over straat gaan, terwijl de rest van de moslima´s dat toen helemaal niet deden. Kortom, waarom worden zij als voorbeeld genomen? Jullie zijn toch geen vrouw van Mohammed?

Overigens begrijp ik wel dat het uiten van je geloof iemand kan motiveren een hoofddoek of burka te dragen en de weerstand tegen de manier waarop veel vrouwen er in de zomer tegenwoordig bijlopen daar ook een bijdrage aan levert. En ik ben ook niet van de diepe decolletés en korte rokjes. Maar uiteindelijk geloof ik dat je het idee dat mannen zich niet in kunnen houden alleen maar in de hand werkt door alles te bedekken. Dan wordt een naakte enkel al een hot item, en zo voedt je het misverstand dat mannen er wel op moeten springen als je niet normaal over straat gaat. Dus voor zowel mannen als vrouwen vind ik het hele gebeuren tamelijk denigrerend. Een man kan best zijn handen thuishouden als hij daar zelf in gelooft maar de islam doet iedereen geloven dat ze dat niet kunnen en dat is jammer, want dan krijg je halfslachtige ´oplossingen´ als dat de vrouw bedekt over straat moet...Je kan de verantwoordelijkheid evengoed bij de man neerleggen en gewoon normaal rondlopen.

Een hoofddoek moet kunnen, maar ik zie het in positieve zin meer als een manier om duidelijk te maken dat je een hoger doel hebt in je leven, in Allah gelooft en seks nog als iets bijzonders ziet voor met een bijzonder persoon. Dat zijn allemaal mooie dingen en in die zin zal het vast een bescherming geven tegen de wellustige man.
Maar dat idee van die wellustige man vind ik niet kloppen en burkas waren m.i bedoeld voor de vrouwen van Mohammed, niet voor de rest van de wereld.
zelfde als diginoob
pi_76479426
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:44 schreef diginoob2 het volgende:
Wat ik eigenlijk vooral niet snap is waarom alle moslima´s op een gegeven moment hebben bedacht dat ze zich moeten gedragen als de vrouwen van Mohammed destijds deden, dus bedekt over straat gaan, terwijl de rest van de moslima´s dat toen helemaal niet deden. Kortom, waarom worden zij als voorbeeld genomen? Jullie zijn toch geen vrouw van Mohammed?

Overigens begrijp ik wel dat het uiten van je geloof iemand kan motiveren een hoofddoek of burka te dragen en de weerstand tegen de manier waarop veel vrouwen er in de zomer tegenwoordig bijlopen daar ook een bijdrage aan levert. En ik ben ook niet van de diepe decolletés en korte rokjes. Maar uiteindelijk geloof ik dat je het idee dat mannen zich niet in kunnen houden alleen maar in de hand werkt door alles te bedekken. Dan wordt een naakte enkel al een hot item, en zo voedt je het misverstand dat mannen er wel op moeten springen als je niet normaal over straat gaat. Dus voor zowel mannen als vrouwen vind ik het hele gebeuren tamelijk denigrerend. Een man kan best zijn handen thuishouden als hij daar zelf in gelooft maar de islam doet iedereen geloven dat ze dat niet kunnen en dat is jammer, want dan krijg je halfslachtige ´oplossingen´ als dat de vrouw bedekt over straat moet...Je kan de verantwoordelijkheid evengoed bij de man neerleggen en gewoon normaal rondlopen.

Een hoofddoek moet kunnen, maar ik zie het in positieve zin meer als een manier om duidelijk te maken dat je een hoger doel hebt in je leven, in Allah gelooft en seks nog als iets bijzonders ziet voor met een bijzonder persoon. Dat zijn allemaal mooie dingen en in die zin zal het vast een bescherming geven tegen de wellustige man.
Maar dat idee van die wellustige man vind ik niet kloppen en burkas waren m.i bedoeld voor de vrouwen van Mohammed, niet voor de rest van de wereld.
HOAX HOAX
pi_76480015
Het enige waar ik bij m'n hoofd niet bij kan is dat de man wel onbedekt mag blijven. Dan is het dus puur een achterstelling van de vrouw. Een man kan ook aantrekkelijk zijn voor anderen, onbedekt en alles, maar blijkbaar mag hij aantrekkelijk zijn voor andere vrouwen, alleen de vrouw niet voor andere mannen? Ze moeten het zelf weten hoor, maar ik zou nooit instemmen met een boerka als de man niet hetzelfde moet. Dat is puur onderdrukking, en zo'n geloof zou ik niet willen hebben. EQUALITY FTW.
pi_76480098
een kopvodden topic
<hr>
pi_76480202
quote:

Ik vind het gewoon oneerlijk dat moslimvrouwen het wel moeten en mannen niet. Sowieso is het helemaal niet erg dat anderen delen van je lichaam kunnen zien, naar mijn mening. Waarom zou je niet mooi mogen zijn en in die zin seksueel aantrekkelijk voor andere mannen? Als je er maar niets mee doet. Dat is nog weer anders dan naakt rondparaderen natuurlijk en zo lang je dat niet doet, zal je altijd nog iets houden wat alleen je man mag zien. Een hoofddoekje wil nog (hoewel ik daar principieel ook op tegen ben), maar een boerka....
pi_76480243
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Een boerka is imo vooral gebaseerd op een hysterisch soort angst voor dat vrouw vreemd gaat.

Je zult maar zo onzeker en wantrouwig zijn als kerel.
Dat idee heb ik ook inderdaad.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:47:44 #50
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76480358
quote:

[..]

Ja, net zo gelijk als appels en peren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')