abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:30:50 #76
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76482107
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet echt een eigen keus. Ik ken genoeg families waar de vrouwen op elke zondag een rok MOETEN dragen.
Oke, maar dat is sowieso 1 dag en bij boerka's gaat het erom dat alles bedekt is, ook gezicht.. Dan kan je toch niet normaal met iemand communiceren?
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_76482108
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet echt een eigen keus. Ik ken genoeg families waar de vrouwen op elke zondag een rok MOETEN dragen.
Maar jij woont ook rond de Bible Belt
pi_76482151
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:30 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Oke, maar dat is sowieso 1 dag en bij boerka's gaat het erom dat alles bedekt is, ook gezicht.. Dan kan je toch niet normaal met iemand communiceren?
Klopt, niet dat ze het ook zullen doen, maar ik zou er moeite mee hebben
pi_76482179
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:30 schreef Rookert het volgende:

[..]

Maar jij woont ook rond de Bible Belt
Ik ken er maar een paar. De meeste mensen die ik ken zijn atheïst of niet streng gelovig.
pi_76482408
Mijn collega hier en ook vriendin is Marrokaanse en moslima. Zij is niet getrouwd maar als zij iemand vindt dan moet hij ook moslim zijn en zal ze niet gaan samenwonen maar zoals het in de Koran staat gelijk in het huwelijk treden, als hij haar zou vragen om een hoofddoek te dragen zal zij het overwegen.

Nu draagt ze er geen omdat ze als ze er een gaat dragen dat het dan voor altijd is. Zij draagt ook altijd lange mouwen en lange broeken of lange rokken, maar wel modieus, zij zal nooit uitdagend op een foto op internet te zien zijn. Ik vind het overigens ook raar soms zie je op straat van die moslima meisjes met een hoofddoek maar een kort rokje en zwaar onder de make-up, maak dan een keuze denk ik dan.
Haters gonna hate.
pi_76482421
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:21 schreef Rookert het volgende:

[..]

Jij hebt het idee dat aan het provoceren zijn, maar denk niet dat ze dat zelf doorhebben. Tuurlijk zal je van jezelf nooit toegeven dat je aan het provoceren bent, maar ik geloof niet dat het merendeel een niqaab aantrekt om een * *-gebaar te maken.
Sommigen zullen het inderdaad niet zelf door hebben, in die zin dat het moeilijk is om dat alleen al aan jezelf toe te geven. "Nouja, als ik heel eerlijk ben vind ik het ook wel leuk om anders te zijn", "vind ik het wel romantisch of 'lekker' om onderdanig aan mijn man te zijn", "bevalt het mij wel om apart te zijn ten opzichte van anderen". Als je dat hardop gaat zeggen nemen mensen je traditie of je apart zijn niet meer serieus, dat wil je niet, dus je houdt je mond er over. Dat is in wezen bedrieglijk, en omdat draaglijk te houden liegen veel mensen tegen zichzelf. Als je zelf keihard roept dat je het vanuit geloofsredenen doet kun je daar zelf makkelijk in meegaan.
pi_76482546
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

Sommigen zullen het inderdaad niet zelf door hebben, in die zin dat het moeilijk is om dat alleen al aan jezelf toe te geven. "Nouja, als ik heel eerlijk ben vind ik het ook wel leuk om anders te zijn", "vind ik het wel romantisch of 'lekker' om onderdanig aan mijn man te zijn", "bevalt het mij wel om apart te zijn ten opzichte van anderen". Als je dat hardop gaat zeggen nemen mensen je traditie of je apart zijn niet meer serieus, dat wil je niet, dus je houdt je mond er over. Dat is in wezen bedrieglijk, en omdat draaglijk te houden liegen veel mensen tegen zichzelf. Als je zelf keihard roept dat je het vanuit geloofsredenen doet kun je daar zelf makkelijk in meegaan.
Nu ga je suggereren wat mensen in hun privé-sfeer niet eens zeggen, maar denken?

Dit wordt wel heel erg uit de lucht gegrepen
pi_76482938
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:40 schreef Rookert het volgende:

[..]

Nu ga je suggereren wat mensen in hun privé-sfeer niet eens zeggen, maar denken?

Dit wordt wel heel erg uit de lucht gegrepen
Je kunt toch vanuit je eigen mens-zijn redeneren? We zijn allemaal dezelfde soort 'machines' en je kunt daar wel degelijk patronen in herkennen. Als een meisje klaagt dat mannen haar zo na zitten te staren terwijl ze wel iedere ochtend haar best doet zich verleidelijk te kleden en te make-uppen krijg je ook scheve gezichten. Dat klagen komt dan niet overeen met haar gedrag. Daarvan afgeleid denk ik te weten wat zij denkt: heerlijk, die aandacht, maar het staat niet zo mooi om daar ronduit voor uit te komen, en daarnaast is het ook lekkerder of in ieder geval makkelijker om slachtoffer te zijn.

Dus ja, ik durf wel vermoedens uit te spreken over wat mensen werkelijk denken, terwijl ze iets anders zeggen. En wat mij betreft komen de redenen die Nederlandse burka-draagsters geven niet overeen met hoe mensen functioneren hier in Nederland. Het rijmt niet. Je bent altijd onder invloed van je omgeving en van het milieu waarin je leeft, dus het oprecht beschouwen als een doodnormale zaak voor jezelf om zo'n ding op te hebben, zeker als je ook nog wel eens buiten de deur komt, dat vind ik moeilijk te geloven.
pi_76483665
Simpel.

Allah heeft geschreven dat de vrouw alles moet bedekken, behalve haar handen en gezicht.

Slijmen bij Allah is het beste wat je kunt doen, om je plekje in de hemel alvast te reserveren.

Let op:
Moslims zien dit leven als een test. Niks meer, niks minder. Pas NA dit leven, begint het echt.
Gewoon even door deze 75 jaar heen en dan in het paradijs beloond worden. 75 jaar een boerka dragen om vervolgens eeuwig in het paradijs te mogen blijven is het wel waard toch?

In gebieden zoals Saudi-Arabië, waar vrouwen werkelijk vrijwel alle normale rechten zijn ontnomen, is het gewoon 1 groot slijmbal festijn.
Daar mogen vrouwen niet eens autorijden, en er zijn zelfs stromingen waar wordt geloofd dat vrouwen niet alleen over straat mogen, niet mogen praten voor dat er eerst tegen hen wordt gesproken, etc.
Daar staan de zielige vrouwen thuis alleen achter het aanrecht, ambitiloos en wel.
Ooit afgevraagd waarom het midden-oosten een armoedzaaierige zandbak is waar geen enkele creativiteit vandaan komt?

Het leven is een test, vooral als vrouw zijnde. Gewoon even uitzitten en dan word je beloond.

Weet je wat grappig is?
Dat de hemel altijd verdacht veel wordt omgeschreven als een verbeterde versie van de aarde. Met net iets groener gras, geen regels en maagden enzo.
Ooit bij stil gestaan dat we misschien al in de hemel zijn?

Deze post was tevens mijn eer & spijtbetuiging aan +- 700 miljoen moslim vrouwen, waarvan een groot deel het gruwelijk slecht heeft.

"Maar ze kiezen er toch zelf voor??"
Tja, als je vanaf kinds af aan wordt gehersenspoeld en bang wordt gemaakt door je ouders, omgeving, loeiende moskeëen 5 keer per dag (allahu akhbar!), dan kun je niet anders meer. Is dus helemaal geen vrije keuze.

Ik wou dat ik er iets aan kon doen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:13:25 #85
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76483877
Ik moet jullie even 1 ding duidelijk maken. Als een vrouw, een moslima zich bedekt bekleed, een hijaab draag, of een Burka of een niqaab dan is dit niet omdat haar man haar deze regels oplegt, maar omdat Allah haar deze kledingvoorschriften heeft verplicht. Wij, moslimavrouwen volgen de Koraan, en de Koraan verteld ons ons te bedekken, onze vrouwelijke vormen..dit is ons GELOOF. wij kiezen hiervoor!!!!
Net zoals dat er vrouwen zijn die halfnaakt bij lopen, kiezen wij ervoor bedekt te gaan door het leven..
Dit zijn de islamtische kledingsvoorschriften voor de moslimavrouw. Wij worden dus niet onderdrukt.
Wij handelen vanuit ons geloof en naar ons geloof toe.
Als de Koran ons vertel onze echtegenoten te gehoorzamen dan doen we dat..feitelijk gehoorzamen we dan wat onze Heer ons oplegt, omdat Allah het beste weet wat goed voor ons is.
Zo wordt ook aangegeven in de Koran onze echtgenoten niet te gehoorzamen als dat in strijd gaat tegen de islam!
Wij zijn hier op aarde voor Allah.
Tot hem behoren wij, en tot Hem zullen wij terugkeren.
Dus zoek naar de waarheid voordat het te laat is voor jullie.
Islam is de waarheid, en de juiste weg naar een goed leven.

ps. en wat betreft mijn blote benen...ik ben ook maar een mens met zondes Moge Allah mij daarvoor vergeven Amen!
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:19:08 #86
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_76484109
je ziet, het zijn niet de autochtonen , maar die zichzelf verheelijkende moslims die een WIJ/ZIJ polemiek teweeg brengen.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_76484117
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik moet jullie even 1 ding duidelijk maken. Als een vrouw, een moslima zich bedekt bekleed, een hijaab draag, of een Burka of een niqaab dan is dit niet omdat haar man haar deze regels oplegt, maar omdat Allah haar deze kledingvoorschriften heeft verplicht. Wij, moslimavrouwen volgen de Koraan, en de Koraan verteld ons ons te bedekken, onze vrouwelijke vormen..dit is ons GELOOF. wij kiezen hiervoor!!!!
Net zoals dat er vrouwen zijn die halfnaakt bij lopen, kiezen wij ervoor bedekt te gaan door het leven..
Dit zijn de islamtische kledingsvoorschriften voor de moslimavrouw. Wij worden dus niet onderdrukt.
Als de Koran ons vertel onze echtegenoten te gehoorzamen dan doen we dat..feitelijk gehoorzamen we dan wat onze Heer ons oplegt, omdat Allah het beste weet wat goed voor ons is.
Zo wordt ook aangegeven in de Koran onze echtgenoten niet te gehoorzamen als dat in strijd gaat tegen de islam!

ps. en wat betreft mijn blote benen...ik ben ook maar een mens met zondes Moge Allah mij daarvoor vergeven Amen!
Hoezo misleid
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:19:23 #88
273257 nadiaschoonheid
pi_76484125
Loeiende Moskeeen?????? Is het dan toevallig dat tijdens de Tsunamie alles plat kwam te liggen en behalve de Moskeen overeind zijn gebleven?? Als dat geen wonderen van de Islam zijn?? Dus blijf maar lullen en spotten met Allah, DAG DES OORDEELS NADERT, dan zul je je moeten verantwoorden voor je praatjes. Met je loeiende moskeen! Deze huizen van God zijn wel als enige heel gebleven tijdens de die ramp, omdat ALLAH GROOT IS.

ALLAH U AKBAR!!!
pi_76484156
Zo te zien is die Koran niet door een vrouw geschreven he ?
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:21:41 #90
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_76484237
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Loeiende Moskeeen?????? Is het dan toevallig dat tijdens de Tsunamie alles plat kwam te liggen en behalve de Moskeen overeind zijn gebleven?? Als dat geen wonderen van de Islam zijn?? Dus blijf maar lullen en spotten met Allah, DAG DES OORDEELS NADERT, dan zul je je moeten verantwoorden voor je praatjes. Met je loeiende moskeen! Deze huizen van God zijn wel als enige heel gebleven tijdens de die ramp, omdat ALLAH GROOT IS.

ALLAH U AKBAR!!!
Nee bou, hou je mond ... dit is te makkelijk
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_76484238
quote:

ALLAH U AKBAR!!!

(plaatsvervangende schaamte)
pi_76484241
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:13 schreef nadiaschoonheid het volgende:

1. Bedankt voor uitleg
2. Wat vetgedrukt is hoefde je niet te vertellen, nergens voor nodig.
3. Wat betreft je post scriptum: wees niet zo laf en zwak en trek een broek als je je schaamt tegenover Allah dat je benen onbedekt zijn. Alsof hij alles voor je op moet knappen, begin eens bij jezelf ofzo
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:22:03 #93
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76484259
Misschien waren die moskeeën wel veel steviger gebouwd, op plaatsen waar natuurgeweld minder invloed had. Ik noem maar wat hoor.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:22:11 #94
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76484264
quote:

ALLAH U AKBAR!!!
Goed.....

Is dit niet het moment om te concluderen dat dit topic naar ONZ moet?
pi_76484280
quote:

ALLAH U AKBAR!!!
En nu weer aan de Ritalin zeg, dat je maar snel mag trouwen
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:24:37 #96
273257 nadiaschoonheid
pi_76484365
Jij moet naar Onz...de waarheid is nou eenmaal pijnlijk voor jullie, vooral omdat jullie weten dat jullie ernaast zitten..Allah's Woord is Waarheid.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:25:14 #97
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76484397
waar is dat "2 BAZEN VOOR JE TOPIC" - icoontje als je em nodig hebt
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:25:47 #98
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_76484418
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:24 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Jij moet naar Onz...de waarheid is nou eenmaal pijnlijk voor jullie, vooral omdat jullie weten dat jullie ernaast zitten..Allah's Woord is Waarheid.
Ga nou maar weer slapen schat, en wordt morgen maar weer wakker in je "droomwereld"
pi_76484431
Lieverd, jij gelooft in Allah, een ander in God en weer een ander in Pietje Puk. Laat het zijn
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:27:39 #100
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76484476
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:24 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Toch kan ik er ook niet helemaal omheen dat jij mogelijkerwijs een troll bent hier op FOk, als ik naar je avatar en de foto's in je fobo kijk. Het rijmt gewoon van geen kant.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')