abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76503886
Die Hard is zo ongeveer net zo progressief als Commando van Swarzenegger. Waar na de ontvoering van Swarzenegger's dochtertje Swarzenegger de Spaanstalige hoogintellectuele ontvoerders kapot procedeert.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:21:38 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76504037
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:58 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Maar mijn beste, is dat niet ook jaren '70, dat vooruitkijken?
Verder ben ik het wel met je eens.

Het is erg irritant hoe onkundige figuren blijven geloven dat er ooit mensen 'in harmonie met de natuur' hebben geleefd. De hippysamenleving heeft nooit bestaan. Ook indianen voerden oorlog, moordden dieren op brute wijze uit enz. Ze hadden ongetwijfeld ook veel goede, inspirerende kanten, zoals vele culturen die hebben. Maar dat op een voetstuk plaatsen slaat nergens op. De voornaamste reden dat ze leefden zoals ze leefden, was dat ze er de ruimte voor hadden. Toen de indianen dichter op elkaar kwamen te zitten (in elkanders vaarwater), begon de strijd om natuurbronnen per direct.
Dat vat wat mij betreft bijna de hele mensheid samen: zet teveel mensen op een hoopje en het gaat mis.
Je snapt die hele film niet. Die film was een zinvolle correctie op het beeld dat Indianen maar wat wildemannen waren en zoals ik al zei kun je de film ook als heel Romantisch zien. De film wordt door andere historici juist weer geprezen om dat genuanceerde beeld. Het is niet zo dat ze daar niks fout doen. Je ziet in de film dat de Indianen soms ook hun beheersing verliezen, ruzie maken met elkaar etc. Dingen die wij westerlingen ook doen. De film zien als een portrettering dat de indianen superieur zijn aan ons is incorrect.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:22:05 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76504065
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:02 schreef Ringo het volgende:

, waar de held en de bruut elkaar in een homo-erotisch onderonsje nader leren kennen
Klink als 300
je weet waar die titel voor staat, niet? dat scoort de film op een schaal van 1 tot 10 voor homofilm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:23:00 #104
45206 Pietverdriet
pi_76504115
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je snapt die hele film niet. Die film was een zinvolle correctie op het beeld dat Indianen maar wat wildemannen waren en zoals ik al zei kun je de film ook als heel Romantisch zien.
En jij geloofd in de mythe van de nobele wilde?
pi_76504225
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je snapt die hele film niet. Die film was een zinvolle correctie op het beeld dat Indianen maar wat wildemannen waren en zoals ik al zei kun je de film ook als heel Romantisch zien.
Dat beeld bestond toen al lang niet meer, "the noble savage" stamt inderdaad al uit de Romantiek.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:28:47 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76504452
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jij geloofd in de mythe van de nobele wilde?
Nee, maar daar gaat het niet om. Het proces van educatie en opvoeding zie je niet in de film kan ik me herinneren. Ik zeg dat je kan beargumenteren dat het Romantische trekjes heeft en dat is een stroming die veel affiniteit heeft met het conservatieve denken. Maar zoals gewoonlijk misrepresenteer je weer datgene wat ik gezegd heb.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76504457
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar hebben we deze messensteker ook weer.
Ah kom op, je moet toegeven dat Ringo z'n mening altijd erg origineel weergeeft. Dat is ook wat waard..
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:53:39 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76505618
Klopkoek, als ik jou één filmtip mag geven, en geen Amerikaanse blockbuster: Underground van Emir Kusturica.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:57:52 #109
45206 Pietverdriet
pi_76505801
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:28 schreef waht het volgende:

[..]

Ah kom op, je moet toegeven dat Ringo z'n mening altijd erg origineel weergeeft. Dat is ook wat waard..
Hij kan leuk uit de hoek komen, maar moet er af en toe weer ingeslagen worden
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:00:00 #110
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76505894
Ah ja hetzelfde concept als die Italiaanse film (tweedelig) en de drie seizoenen lange Duitse serie. Ik ben heel slecht in namen dus die weet ik weer eens niet.

Ik lees op de wiki dat Slavoj Zizek die filmmaker als zijn vijand beschouwd. Meestal heeft die het wel bij het rechte end
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:00:49 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76505934
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij kan leuk uit de hoek komen, maar moet er af en toe weer ingeslagen worden
Is dat een diep erotisch verlangen dat je hier uitspreekt?
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:01:08 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76505953
Heimat en Meglio Gioventu. Dat waren ze.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:01:51 #113
45206 Pietverdriet
pi_76505994
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, maar daar gaat het niet om. Het proces van educatie en opvoeding zie je niet in de film kan ik me herinneren. Ik zeg dat je kan beargumenteren dat het Romantische trekjes heeft en dat is een stroming die veel affiniteit heeft met het conservatieve denken. Maar zoals gewoonlijk misrepresenteer je weer datgene wat ik gezegd heb.
Als er dit teken achter staat

dan is het een vraag.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:03:07 #114
45206 Pietverdriet
pi_76506039
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
Heimat is erg mooi, wellicht een van de allermooiste dingen die er ooit voor TV gemaakt zijn.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:07:44 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76506254
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:00 schreef Klopkoek het volgende:
Ah ja hetzelfde concept als die Italiaanse film (tweedelig) en de drie seizoenen lange Duitse serie. Ik ben heel slecht in namen dus die weet ik weer eens niet.

Ik lees op de wiki dat Slavoj Zizek die filmmaker als zijn vijand beschouwd. Meestal heeft die het wel bij het rechte end
De film duurt zo'n drie uur, Servokroatisch, geen Italiaans .

En Kusturica is een echte klootzak , politiek besmet bovendien, ooit gevierd (Gouden Palm 1995) maar nu door een heleboel uitgekotst. Deert niks. Underground is een buitengewoon politieke film, maar qua boodschap heel ondoorzichtig, metafoor tot op het bot, moeilijk te doorgronden, zoals het hoort bij ware kunst. Niet de oplossing maar het raadsel.
pi_76506324
Links, rechts, beneden, boven.
Primitieve hokjes denkers moet maar eens zelfmoord gaan plegen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:12:03 #117
45206 Pietverdriet
pi_76506430
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is dat een diep erotisch verlangen dat je hier uitspreekt?
Nee, how come, verlang jij naar gloeiende billetjes?
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:16:40 #118
45206 Pietverdriet
pi_76506613
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:07 schreef Ringo het volgende:

En Kusturica is een echte klootzak , politiek besmet bovendien, ooit gevierd (Gouden Palm 1995) maar nu door een heleboel uitgekotst.
Als ik dit lees
http://www.imdb.com/name/nm0001437/bio
Lijkt ie me wel een interessant persoon.
Mad, Bad, and Dangerous to Know zoals lady Lamb over Lord Byron zei.
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:51:11 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76507860
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:01 schreef Klopkoek het volgende:
Meglio Gioventù heb ik thuis, maar de DVD's deden raar op mijn laptop, nooit helemaal gezien.

Brutti, sporchi e cattivi van Ettore Scola, ook een echte Klopkoekfilm. Niet het systeem maar de mens, tot op het bot afgekloven, om te lachen bovendien.
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:08:07 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76508377
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik dit lees
http://www.imdb.com/name/nm0001437/bio
Lijkt ie me wel een interessant persoon.
Mad, Bad, and Dangerous to Know zoals lady Lamb over Lord Byron zei.
Een van 's werelds beste regisseurs wat mij betreft. Ook van Black cat, White cat en Time of the Gypsies, topfilms: bizar, grappig, krankzinnig, prachtige tekeningen van een duistere volkscultuur vol bliksem en bloed. En de muziek...

fuck Die Hard
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:14:00 #121
45206 Pietverdriet
pi_76508520
Ken zijn films niet, maar Underground klinkt me geflipt genoeg om eens te gaan kijken.
Jammer dat IMDB niet zo een functie heeft waar bij films een waardering kan afgeven waarop die op basis van al je waarderingen je andere films gaat aanraden, zoals amazon dat doet.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:45:53 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76514794
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Meglio Gioventù heb ik thuis, maar de DVD's deden raar op mijn laptop, nooit helemaal gezien.

Brutti, sporchi e cattivi van Ettore Scola, ook een echte Klopkoekfilm. Niet het systeem maar de mens, tot op het bot afgekloven, om te lachen bovendien.
Dat kan niet. Het is altijd het systeem.

Novecento vond ik een mooie italiaanse film.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:19:48 #123
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76515933
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat kan niet. Het is altijd het systeem.
Het systeem is overrated. Je doet de mens tekort.
quote:
Novecento vond ik een mooie italiaanse film.
Die heb ik dan weer niet gezien. Amarcord is een van mijn favoriete (Italiaanse) films.

Zo en nou ben ik wel weer klaar met alle tips.
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:24:08 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76516073
Weet je hoe je aan die films kunt komen? Ik ben een groot liefhebber van Europese films (vooral Frans en Spaanse films) en als ik er een paar zie die ik ken koop ik ze maar zowel op internet als in de winkels zijn ze meestal niet makkelijk te krijgen. Als jij dat op een niet zo legale manier doet mag je me ook PM'en
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:31:04 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76516303
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
Weet je hoe je aan die films kunt komen? Ik ben een groot liefhebber van Europese films (vooral Frans en Spaanse films) en als ik er een paar zie die ik ken koop ik ze maar zowel op internet als in de winkels zijn ze meestal niet makkelijk te krijgen. Als jij dat op een niet zo legale manier doet mag je me ook PM'en
Nee, ik koop mijn DVD's altijd, ik download eigenlijk nooit. Veel titels, ook Europese, zijn vrij gemakkelijk te vinden en vaak voor een tientje per film, Quality Film Collection bijvoorbeeld.

Van Leest in Rotterdam (in Donner) heeft veel in huis, ook arthousefilms. MediaMarkt ook.

Sowieso zijn alle bovengenoemde titels gewoon op bol.com te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')