abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76457691
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Die oudere man met de wond aan zijn mond en de gebroken arm die geopereerd moet worden was anders een gewond Marokkaans slachtoffer.

Mien, stuur jij daar gauw een fruitmand heen? Dan maak ik zelf de excuusbrief wel.
pi_76458389
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is cijfers lezen?

# 9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people

Dat je bjina 80.000 leest is me al een raadsel: er staan 4 cijfers na de punt. Verder zie je dat bij 79.5779 er een . wordt gebruikt en bij 1,000 people een ,. Iemand met een beetje algemene kennis moet verder wel weten dat men in andere gebieden bij duizendtallen een , gebruikt en bij decimalen een .. (fransen doen trouwens gewoon een spatie )
Ooh verdomd. Je hebt gelijk
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76458611
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik denk dat het voor veel mensen de laatste druppel was in een al heel volle emmer.
Frustraties van jaren pappen en nathouden komen nu naar buiten.

Jongen wat ben je nou de drama queen aan het uithangen man. Alsof half Nederland hiervan wakker ligt
Over 3 maanden hoor je hier niets meer van en over 10 jaar zijn deze pubertjes normale burgers die op het punt staan een gezinnetje te starten. Een relletje in een wijk in culemborg (out of all places) tussen nog niets eens 50 man en Nederland vergaat
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 21:52:10 #204
137949 Disana
pi_76458663
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:51 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[/b]

Jongen wat ben je nou de drama queen aan het uithangen man. Alsof half Nederland hiervan wakker ligt
Over 3 maanden hoor je hier niets meer van en over 10 jaar zijn deze pubertjes normale burgers die op het punt staan een gezinnetje te starten. Een relletje in een wijk in culemborg (out of all places) tussen nog niets eens 50 man?
Bovendien wordt de indruk gewekt alsof heel Nederland te maken heeft met rellende Marokkanen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 21:53:41 #205
137949 Disana
pi_76458751
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een voorbeeld hoor.
Een Molukse man werd op oudejaarsnacht met een baksteen op zijn hoofd geslagen toen hij een steeg in liep. Hij bleef bewusteloos op de grond liggen terwijl de ME toekeek en niets deed. Schedelfractuur heeft hij.
Ja het is wel duidelijk dat jij het eenzijdig wenst te zien. Jammer. Ik denk dat er daar momenteel ook heel wat normale Marokkanen die nergens bij betrokken zijn slecht slapen. Want ook daar zijn ruiten ingegooid zoals je zelf hebt kunnen zien.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:54:11 #206
167595 mirved
Infobesitas
pi_76458783
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is cijfers lezen?

# 9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people

Dat je bjina 80.000 leest is me al een raadsel: er staan 4 cijfers na de punt. Verder zie je dat bij 79.5779 er een . wordt gebruikt en bij 1,000 people een ,. Iemand met een beetje algemene kennis moet verder wel weten dat men in andere gebieden bij duizendtallen een , gebruikt en bij decimalen een .. (fransen doen trouwens gewoon een spatie )
Deze gasten zien buiten al niet eens wat er om zich heen gebeurd en missen de minst basale algemene kennis. Je moet dan ook niet van ze verwachten dat ze statistieken kunnen interpreteren of een beetje kennis hebben over iets buiten hun wijkje.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_76458788
Ja hoor, de Molukkers krijgen de schuld van de burgermeester.

"Van Schelven zei zich machteloos te voelen, omdat het onderliggende probleem nooit is aangepakt. Dat probleem is volgens hem dat Molukkers sinds begin jaren 60, toen Terweijde werd gebouwd, bij elkaar wonen. "die mensen hebben het gevoel dat het hun buurt is. Eén bevolkingsgroep in één straat blijkt niet te werken. Dat is een historisch feit." Van Schelven suggereerde dat de Molukkers geen andere buurtbewoners toelaten in hun straat."

http://www.nrc.nl/action?action=login&autoInlog=true&goto=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%3A80%2Fdigitaleeditie%2FNH%2F20100105___%2F1_001%2Farticle11_image.html

Ik kan niet bij de link, is de betaalde versie van online NRC. Maar zeg me alsjeblieft dat dit niet waar is!
pi_76458808
Dat dit nieuws zoveel aandacht krijgt zegt al genoeg over hoe kleinschalig alles in Nederland is. Wij hebben het veel te goed hier blijkt maar weer eens. En nu terug naar deze rassenrellen in Culemborg voordat wij offtopic gaan.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76458881
Is toch zeker niet offtopic lijkt me.. Gewoon iets dieper erop in gaan
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 21:56:12 #210
137949 Disana
pi_76458908
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:54 schreef Chooselife het volgende:

"Van Schelven zei zich machteloos te voelen, omdat het onderliggende probleem nooit is aangepakt. Dat probleem is volgens hem dat Molukkers sinds begin jaren 60, toen Terweijde werd gebouwd, bij elkaar wonen. "die mensen hebben het gevoel dat het hun buurt is. Eén bevolkingsgroep in één straat blijkt niet te werken. Dat is een historisch feit." Van Schelven suggereerde dat de Molukkers geen andere buurtbewoners toelaten in hun straat."

http://www.nrc.nl/action?action=login&autoInlog=true&goto=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%3A80%2Fdigitaleeditie%2FNH%2F20100105___%2F1_001%2Farticle11_image.html

Ik kan niet bij de link, is de betaalde versie van online NRC. Maar zeg me alsjeblieft dat dit niet waar is!
Ja dat is wel waar. Het is niet voor het eerst en waarschijnlijk ook niet voor het laatst dat Molukkers buurten claimen als de hunne. Mensen vergeten gemakkelijk dat Molukkers net als relmarokkaantjes nu ook niet altijd de meest sociale mensen zijn geweest.
pi_76458992
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:54 schreef mirved het volgende:

[..]

Deze gasten zien buiten al niet eens wat er om zich heen gebeurd en missen de minst basale algemene kennis. Je moet dan ook niet van ze verwachten dat ze statistieken kunnen interpreteren of een beetje kennis hebben over iets buiten hun wijkje.
Ik kan uiteraard niet tippen aan uw denkend vermogen. Gelukkig brengt u mij terug op aarde en verval ik niet in intellectuele hoogmoed, dat zou immers niet gerechtvaardigd zijn.

MBO'ertje zeker?
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:58:28 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_76459022
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja het is wel duidelijk dat jij het eenzijdig wenst te zien. Jammer. Ik denk dat er daar momenteel ook heel wat normale Marokkanen die nergens bij betrokken zijn slecht slapen. Want ook daar zijn ruiten ingegooid zoals je zelf hebt kunnen zien.
Ho ho, ik zeg niet voor niets steeds: men.
En eenzijdig zien, ach nogmaals: men leest niet iedere dag over voorvallen met Molukkers en wel elke dag over voorvallen met Marokkanen. Dat verzint men niet, dat is gewoon zo. Dus lijkt het me logisch dat men daar een bepaald oordeel over heeft.
pi_76459140
Disana Molukkers hebben vanuit geschiedkundig oogpunt geen ongelijk. Het zal niet voor alle wijken gelden maar er zijn wijken die hen toegewezen zijn als de zijne. Misschien niet de hele wijk maar wel huizen. Ik dacht als enige compensatie toendertijd en omdat alles vanuit de regering naar Molukkers toe nou niet helemaal vlekkeloos is verlopen natuurlijk. Zo kregen Islamitische Molukkers (kleine minderheid) een Moskee bijv.

Als je ze in terweide echt kwaad wil maken, zeker de ouderen, moet je dit nu openlijk als burgemeester zeggen
pi_76459141
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar. Het is niet voor het eerst en waarschijnlijk ook niet voor het laatst dat Molukkers buurten claimen als de hunne. Mensen vergeten gemakkelijk dat Molukkers net als relmarokkaantjes nu ook niet altijd de meest sociale mensen zijn geweest.
Zijn er gevallen bekend dat Molukkers mensen de buurt geweigerd hebben? Of mishandeld hebben bij betreding van de buurt? Beledigd? Volgens mij niet! Is er enige aanleiding om te suggereren dat dit ten grondslag ligt aan de problemen in Culemborg?
En er zijn ooit zelfs bewust buurten aan ze toegewezen, dus ergens hebben ze zelfs een punt!

Volgens mij hebben ze zich alleen maar verdedigd tegen uitschot wat niks in hun straat/buurt te zoeken had.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:00:36 #215
137949 Disana
pi_76459148
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En eenzijdig zien, ach nogmaals: men leest niet iedere dag over voorvallen met Molukkers en wel elke dag over voorvallen met Marokkanen. Dat verzint men niet, dat is gewoon zo. Dus lijkt het me logisch dat men daar een bepaald oordeel over heeft.
Men leest niet meer elke dag over Molukkers maar dat is wel anders geweest. En nu lezen we weer wel over ze.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:01:34 #216
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76459207
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jep, redelijk eens. Het gaat om de beeldvorming en marokkaanse jongeren zorgen al 20 jaar voor problemen.
Of dat in deze kwestie ook zo is weten we niet, maar marokkanen krijgen op voorhand al het nadeel van de twijfel.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:01:36 #217
137949 Disana
pi_76459209
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zijn er gevallen bekend dat Molukkers mensen de buurt geweigerd hebben? Of mishandeld hebben bij betreding van de buurt? Beledigd? Volgens mij niet! Is er enige aanleiding om te suggereren dat dit ten grondslag ligt aan de problemen in Culemborg?

Volgens mij hebben ze zich alleen maar verdedigd tegen uitschot wat niks in hun straat/buurt te zoeken had.
Grappig dat je eerst bewijzen eist en dan komt met hun buurt.

Het toont maar weer eens aan dat concentraties van groepen nooit goed zijn.
pi_76459335
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Grappig dat je eerst bewijzen eist en dan komt met hun buurt.
Lees: De buurt waar zij woonachtig zijn. Kinderachtige vent.
quote:
China Town. Little Italy. Arme wijken, rijke wijken, bejaardentehuizen. Ik zou niet weten waarom niet.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:06:52 #219
137949 Disana
pi_76459545
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:03 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Lees: De buurt waar zij woonachtig zijn. Kinderachtige vent.
[..]

China Town. Little Italy. Arme wijken, rijke wijken, bejaardentehuizen. Ik zou niet weten waarom niet.
Vent?

Je schreef het toch echt zelf hoor en het legt precies de vinger op de zere plek: die Molukkers beschouwden het als hun persoonlijke wijk en daar ligt de kiem van de problemen.
pi_76459582
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:54 schreef Chooselife het volgende:

machtig, het probleem op de Molukse wijken afschuiven. Geeft het geheel nog een extra explosieve dimensie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:08:24 #221
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76459621
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Vent?

Je schreef het toch echt zelf hoor en het legt precies de vinger op de zere plek: die Molukkers beschouwden het als hun persoonlijke wijk en daar ligt de kiem van de problemen.
Kun je daar iets meer over vertellen? Je weet meer dan ik.
DeviantArt
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:08:48 #222
230491 Zith
pls tip
pi_76459643
Hejjj een molukker
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:09:45 #223
230491 Zith
pls tip
pi_76459689
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik zie iig wel de hele tijd op het NOS zo'n bord voor een wijk met 'Wonen in de MOLLUKSE wijk'
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76459712
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Het toont weer eens dat waar moslims komen wonen ongeregeldheden dan wel oorlog uitbreken.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:10:20 #225
137949 Disana
pi_76459725
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het werd in Netwerk aangestipt en de burgemeester heeft het inmiddels ook als oorzaak aangeduid. Hier in het noorden zijn ook heel lang problemen geweest met wijken waarin overwegend Molukkers woonden. De jongeren veroorzaakten vele overlast en nieuwkomers (vreemden) in de wijk werden niet geduld.

Je hoorde er nooit meer iets over en ik dacht dat het probleem zichzelf had opgelost. Nu blijkt dat het in Culemborg dus nog wel speelt.
pi_76459758
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:10 schreef Obomo het volgende:

[..]

Het toont weer eens dat waar moslims marokkanen komen wonen ongeregeldheden dan wel oorlog uitbreken.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:10:54 #227
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76459761
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:08 schreef Zith het volgende:
Hejjj een molukker
Heb je het tegen mij?
DeviantArt
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:11:56 #228
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76459815
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:10 schreef Obomo het volgende:

[..]

Het toont weer eens dat waar moslims komen wonen ongeregeldheden dan wel oorlog uitbreken.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76459819
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Het werd in Netwerk aangestipt en de burgemeester heeft het inmiddels ook als oorzaak aangeduid. Hier in het noorden zijn ook heel lang problemen geweest met wijken waarin overwegend Molukkers woonden. De jongeren veroorzaakten vele overlast en nieuwkomers (vreemden) in de wijk werden niet geduld.

Je hoorde er nooit meer iets over en ik dacht dat het probleem zichzelf had opgelost. Nu blijkt dat het in Culemborg dus nog wel speelt.
He gelukkig, geen problemen met marokkanen dus.
Ik was er al bang voor.
Faal van de eeuw.
pi_76459870
quote:

[..]

Die overlast ontstaat doordat vreemden (lees: Turken, Marokkanen) in de wijk wilden komen wonen. Die wijken zijn zoals eerder gezegd het laatste beetje compensatie voor wat de Molukkers aangedaan is en het toelaten van vreemden wordt (nu nog) gezien als een inbreuk op dit privilege.
pi_76459876
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Vent?

Wijf dan. Mij om het even.

Dus daar ga jij in mee? Wat een bezopen lieden hebben we toch op dit forum.
Waar valt in godsnaam uit af te leiden dat zij dat zo beschouwen?!
pi_76459944
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:10 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij?
Iemand riep ?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:14:08 #233
16715 Mylene
*schatje*
pi_76459950
Slachtoffer spreekt zo in Nova. Het meisje dus.
pi_76459952
quote:

[..]

Waar dan?

En kun je het aangeven met een bron, verslag, nieuwsbericht?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:15:24 #235
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76460020
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Iemand riep ?
Lol, riep ik wat dan?
DeviantArt
pi_76460246
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:15 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Lol, riep ik wat dan?
Nah. Gewoon ff kijken hoeveel Molukkers er in dit topic zitten
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 22:18:51 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_76460247
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:07 schreef EricT het volgende:

[..]

machtig, het probleem op de Molukse wijken afschuiven. Geeft het geheel nog een extra explosieve dimensie
Ja, deze reactie van de burgemeester is op zijn minst twijfelachtig en zal hem nig zwaar gaan opbreken denk ik. Explosief indeed.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20:03 #238
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76460308
De burgemeester van Culemborg is er één naar mijn hart. Hij geeft toe dat de wortel van deze problematiek ligt bij de Molukkers. Ik zeg echter: waar 2 vechten hebben 2 schuld.

De Molukkers waren al een probleem toen Marokkanen hier in Nederland alleen bekend waren van de putjesschepper of vuilnisman op de hoek.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:20:05 #239
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76460312
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:18 schreef EricT het volgende:

[..]

Nah. Gewoon ff kijken hoeveel Molukkers er in dit topic zitten
Ah oke, als je dan goed telt dan is dat er niet één.
DeviantArt
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:21:37 #240
137949 Disana
pi_76460399
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:14 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar dan?

En kun je het aangeven met een bron, verslag, nieuwsbericht?
In het noorden, schreef ik toch? En dan heb ik het niet over de kapingen maar over probleemwijken met Molukkers. De bronnen ga ik niet voor je zoeken, je zult de archieven van kranten e.d. in moeten duiken.
pi_76460477
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:20 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ah oke, als je dan goed telt dan is dat er niet één.
Als ik mezelf niet meetel idd

Nova is begonnen
pi_76460500
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zeg echter: waar 2 vechten hebben 2 schuld.

De Molukkers waren al een probleem toen Marokkanen hier in Nederland alleen bekend waren van de putjesschepper of vuilnisman op de hoek.

²
Dat is nu net het volksvermaak.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:24:22 #243
137949 Disana
pi_76460547
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, deze reactie van de burgemeester is op zijn minst twijfelachtig en zal hem nig zwaar gaan opbreken denk ik. Explosief indeed.
Beter de feiten dan dat hij een politiek wenselijke analyse geeft toch? Of moet hij ook naar de Marokkanen wijzen omdat heel Nederland die ineens zat is.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:24:42 #244
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76460565
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:22 schreef EricT het volgende:

[..]

Als ik mezelf niet meetel idd

Nova is begonnen
Mea Culpa, wist niet dat u een Molukker bent. Dacht dat ie het over mij had
Nu NOVA kijken.
DeviantArt
pi_76460624
dat meisje op NOVA: 'ik zag wat mensen naar me toe lopen en ik dacht het is ons volk' .........

Is het nationalisme bij hun zo groot? (niet goed)
pi_76460638
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:21 schreef Disana het volgende:

[..]

In het noorden, schreef ik toch? En dan heb ik het niet over de kapingen maar over probleemwijken met Molukkers. De bronnen ga ik niet voor je zoeken, je zult de archieven van kranten e.d. in moeten duiken.
Niet alleen in het noorden, in Lunteren was zo'n 10 jaar geleden nog een groep die iets met koningin wilde. Opgepakt enzo en wat onrust hier en daar in Molukse kringen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:27:45 #247
16715 Mylene
*schatje*
pi_76460747
Meisje durft ook niet meer school. Ernstig hoor.
pi_76460841
Telegraaf....
pi_76460917
Wat een achterbakse pauperkrant in De Telegraaf ook he .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_76461013
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:30 schreef venomsnake het volgende:
Wat een achterbakse pauperkrant in De Telegraaf ook he .

Het zijn net mensen daar.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:34:44 #251
137949 Disana
pi_76461093
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:25 schreef sig000 het volgende:

[..]

Niet alleen in het noorden, in Lunteren was zo'n 10 jaar geleden nog een groep die iets met koningin wilde. Opgepakt enzo en wat onrust hier en daar in Molukse kringen.
Ja dat staat me vaag bij.
pi_76461296
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Woon er niet zover vandaan vandaar dat ik 't onthouden heb.

Ben opgegroeid in Tilburg en heb vanaf mijn 8e tot 17e veel ervaring met de Molukse gemeenschap gehad maar da's offtopic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2010 22:39:26 ]
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 22:44:15 #253
137949 Disana
pi_76461571
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Woon er niet zover vandaan vandaar dat ik 't onthouden heb.

Ben opgegroeid in Tilburg en heb vanaf mijn 8e tot 17e veel ervaring met de Molukse gemeenschap gehad maar da's offtopic.
Ah. Ik hoop dat het goede ervaringen waren. Ikzelf heb godzijdank die eerste trein gemist, hij reed net voor mijn neus weg.
pi_76461589
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Wist je dat de Friezen eens een Hollandse koning hebben vermoord? En dat de Groningers en Limburgers zich pas een jaar of 50 'Nederlander' noemen?

Sommige dingen verjaren nu eenmaal
pi_76462400
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah. Ik hoop dat het goede ervaringen waren. Ikzelf heb godzijdank die eerste trein gemist, hij reed net voor mijn neus weg.

We voetbalden samen.
In 1975 ook nog gewoon en in '77 zat ik op een opleiding intern in Vlissingen, toen was er wel gedonder met Molukkers uit Goes.
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 23:01:42 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_76462444
Zo, en nu P&W kijken, zal mij benieuwen.
pi_76462461
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:44 schreef EricT het volgende:

[..]

Wist je dat de Friezen eens een Hollandse koning hebben vermoord? En dat de Groningers en Limburgers zich pas een jaar of 50 'Nederlander' noemen?

Sommige dingen verjaren nu eenmaal
Inderdaad deze onzin over integratie waait uiteindelijk ook weer weg.

Net die intro bij P&W: 'er woedt een mini-oorlog in Culemborg'
Gadverdamme wat een sensatietroep tegenwoordig, zelfs de publieke omroep.
pi_76463252
quote:
Rustig in Terweijde
CULEMBORG - In Culemborg hebben zich dinsdagavond vooralsnog geen nieuwe incidenten voorgedaan in Terweijde. Dat meldde de politie, die nog steeds massaal aanwezig is in de geplaagde wijk. Maandagavond stuurde de politie wel een groep van twintig personen weg die de wijk wilde binnen gaan, zei een politiewoordvoerster dinsdagavond.

De groep reed in auto's richting de wijk en moest op bevel van de aanwezige politie rechtsomkeert maken. Over de etnische achtergrond van de groep wilde de politie niets zeggen.

De politie is alert op relschoppers van buiten Culemborg die zich mogelijk met de problemen in Terweijde willen bemoeien. De mobiele eenheid surveilleert voortdurend in de wijk, waar een samenscholingsverbod van kracht is. Molukse en Marokkaanse jongeren zitten elkaar al maandenlang dwars in de wijk.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_76463861
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

De groep reed in auto's richting de wijk en moest op bevel van de aanwezige politie rechtsomkeert maken. Over de etnische achtergrond van de groep wilde de politie niets zeggen.

Ik heb wel een vaag vermoeden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:32:35 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76463933
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik heb wel een vaag vermoeden.
kunnen toch nog steeds twee groepen betekenen. de ene groep die te lui is om te lopen, of de andere groep die met het winterse weer liever niet op de motor zit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_76464110
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kunnen toch nog steeds twee groepen betekenen. de ene groep die te lui is om te lopen, of de andere groep die met het winterse weer liever niet op de motor zit.
ik kan wel een gokje wagen: Molukkers uit de buurt
pi_76464111
Jezus..die burgemeester is een reus daar in Culemborg Ze kunnen hem beter neerzetten in die wijk.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:37:00 #263
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76464123
die burgemeester

tante magriet

culemborg

dijkdoorbraak
pi_76464141
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Die met die motors hebben ook nog wel paar auto's.
pi_76464186
Ze zitten nu in Pauw en Witteman......het gezin.
pi_76464240
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:37 schreef ASroma het volgende:
die burgemeester

tante magriet

culemborg

dijkdoorbraak
Ik erger me kapot aan tante Margriet.

En ook aan die Nederlandse man die overal steeds hetzelfde verhaaltje houdt
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:47:00 #267
167595 mirved
Infobesitas
pi_76464599
Tante margriet gaat steeds verhalen vertellen maar zegt in principe helemaal niets. Erg irritant mens.

Die gast: wat een held. Eindelijk eens iemand die verteld wat iedereen al weet maar nooit naar buiten durft te brengen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:48:17 #268
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76464664
Die nederlandse man lijkt idd een beetje buiten de discussie te vallen, omdat ie blijft hameren op intmidatie van heel Culemborg terwijl het daar niet over gaat. Maar hij is wel de vader van dat meisje.
DeviantArt
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:50:26 #269
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76464784
En die tante Margriet praat ook voornamelijk offtopic idd.
DeviantArt
pi_76464787
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:47 schreef mirved het volgende:
Tante margriet gaat steeds verhalen vertellen maar zegt in principe helemaal niets. Erg irritant mens.

Die gast: wat een held. Eindelijk eens iemand die verteld wat iedereen al weet maar nooit naar buiten durft te brengen.
Wat vertelde die gast dan?
Ik heb het namelijk niet gezien.
Faal van de eeuw.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:51:12 #271
16715 Mylene
*schatje*
pi_76464811
Stel je eens voor als de burgemeester zou zeggen dat het ligt aan de Marokkanen. Dan heb je de poppen helemaal aan het dansen. Meteen spoeddebat in Den Haag. Ik vind het niet zo slim om van hem te zeggen dat het aan de Molukkers ligt. Dat ze geen anderen dulden in hun wijk. Hij kan zich zeker nu beter neutraal houden. Hij gooit nu alleen maar meer olie op het vuur.
pi_76464833
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:48 schreef Hukkie het volgende:
Die nederlandse man lijkt idd een beetje buiten de discussie te vallen, omdat ie blijft hameren op intmidatie van heel Culemborg terwijl het daar niet over gaat. Maar hij is wel de vader van dat meisje.
Jij kan haar volgen ?
pi_76464840
En die marokkaan die heeft het over alles en iedereen behalve de groep waar hij de 'woordvoerder' voor is.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:52:20 #274
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76464875
Beetje afhankelijk van welke gast er bedoeld wordt, zegt hij dat het geen Marokkanen- Molukker probleem is, maar een probleem tussen bepaalde marokkaanse en molukse families.
DeviantArt
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:53:19 #275
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76464920
Er lopen twee discussies door elkaar.
DeviantArt
pi_76464937
Die man vertelt wat miljoenen denken en vinden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:54:15 #277
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76464973
Hoe lomp hij het ook brengt, die man spreekt wel de waarheid.
Dit is landelijk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:54:22 #278
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76464981
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Die man vertelt wat miljoenen denken en vinden.
Jawel, maar daar gaat het niet over.
DeviantArt
pi_76464983
Het probleem is duidelijk en niemand zal ontkennen dat de Marokkaanse straatterroristen een probleem vormen.

Alleen die Nederlandse vent. Ik begrijp zijn boosheid alleen dat gejank over dat het een Nederlands probleem is. Kom op man. Hypochonder.

En die Marokkaan en tante Margriet word ik helemaal niet vrolijk van. Zelden mensen zoveel woorden horen gebruiken, onderwijl ze eigenlijk niets zeggen. Lijken wel politici.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:55:44 #280
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_76465057
Enige juiste opmerking vanavond was de vraag of die figuren geen ouders hebben.

Daar ligt het probleem.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:56:09 #281
167595 mirved
Infobesitas
pi_76465079
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:50 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wat vertelde die gast dan?
Ik heb het namelijk niet gezien.
Dat de marrokanen de hele buurt terroriseren, dat op koopavonden de winkels gesloten blijven door marrokanen en niemand meer de binnenstad in durft. Dat dit niet een kleine groep is die deze problemen veroorzaakt maar dat dit in heel Nederland voorkomt met Marokkanen.

Ook had hij er erover dat zijn dochter dit allemaal aangedaan wordt omdat zij aan de politie het signalement heeft door gegeven van een Marokkaan die een auto in de fik heeft gestoken 3 dagen voor O&N.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:58:24 #282
16715 Mylene
*schatje*
pi_76465169
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:55 schreef PLAE@ het volgende:

Daar ligt het probleem.
Oude man van de week op tv. Gemeente haalt voetbalveld Marokkanen weg. Dus zij zorgen er voor dat er ruiten in worden gegooid bij de Molukkers. Ik denk dat de meeste dat een logische gedachte vinden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:59:21 #283
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76465220
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:55 schreef PLAE@ het volgende:

Daar ligt het probleem.
ja maar die zijn ook bang, die zitten ook binnen
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 00:00:17 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_76465260
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:56 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat de marrokanen de hele buurt terroriseren, dat op koopavonden de winkels gesloten blijven door marrokanen en niemand meer de binnenstad in durft. Dat dit niet een kleine groep is die deze problemen veroorzaakt maar dat dit in heel Nederland voorkomt met Marokkanen.

Ook had hij er erover dat zijn dochter dit allemaal aangedaan wordt omdat zij aan de politie het signalement heeft door gegeven van een Marokkaan die een auto in de fik heeft gestoken 3 dagen voor O&N.
Hij zei dus precies waar het op staat.
En wat iedereen wel weet, maar waar overheen gepraat werd.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:00:43 #285
167595 mirved
Infobesitas
pi_76465283
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Oude man van de week op tv. Gemeente haalt voetbalveld Marokkanen weg. Dus zij zorgen er voor dat er ruiten in worden gegooid bij de Molukkers. Ik denk dat de meeste dat een logische gedachte vinden.
http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html

Op 3.08 het fragment waar Mylene het over heeft.
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 00:00:55 #286
249559 crew  Lavenderr
pi_76465296
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Zo krom vind ik dat.
pi_76465298
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:56 schreef mirved het volgende:

Dat is wel zo'n beetje de aanleiding tot de huidige ongeregeldheden.
*btw die burgemeester heeft gelijk, die molukkers dulden niemand in hun wijk.
Iedereen die er gaat lopen kloten, wordt weggejagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2010 00:01:31 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:04:37 #288
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76465463
Hoe dan ook, Marokkanen zijn erg hot momenteel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76465476
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:00 schreef mirved het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html

Op 3.08 het fragment waar Mylene het over heeft.
Wat een kutvolk die finnen, ik haat ze
pi_76465483
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:00 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is wel zo'n beetje de aanleiding tot de huidige ongeregeldheden.
*btw die burgemeester heeft gelijk, die molukkers dulden niemand in hun wijk.
Iedereen die er gaat lopen kloten, wordt weggejagen.
Volgens mij wonen daar ook Marokkaanse gezinnen zonder problemem, met name rond de Molukse kerk.

Het gaat hier om Marokkaanse versus Molukse jongeren.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:07:07 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76465563
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:

²
ja jongen, het is na jaren de straatcrimineel uithangen door een flinke groep, ineens niet zo fijn meer onder de voeten. maar dat zagen we natuurlijk al van mijlenver aankomen.
pi_76465577
quote:

²
In de aandacht staan ze zeker in tegenstelling tot de rest van de allochtonen, zouden die zich nu ook gediscrimineerd voelen?
pi_76465634
quote:

²
Ja, door hun eigen ruiten in te gooien. En dan meteen in de slachtofferrol te schieten
pi_76465680
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:35 schreef ASroma het volgende:

[..]

nee daarom, maar je vormt zo een gemakkelijk slachtoffer omdat je zwakte toont. Zolang je zorgt dat ze voor hun "groepje" niet afgaan, respect verliezen kan je niet zoveel gebeuren.
Laat ze dat dan lekker doen in Berberland in plaats van in een normaal land als Nederland.
pi_76465687
quote:

²
Gelijk heb je, branden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:12:40 #296
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_76465759
Ik weet niet of het zin heeft om al die ME'ers en politieagenten de wijk in te sturen. De jongeren die nu niet de wijk in kunnen wachten rustig hun kans af. Over ongeveer 2 dagen besluit het politiekorps dat de boel weer rustig is en vertrekt iedereen. Dan begint die onzin weer van voor af aan. Oplossingen zie ik hierin ook niet, of het zijn de extreme die niet bij iedereen in goede aarde vallen.
pi_76465813
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gelijk heb je, branden?
Dat doen de auto's in Ede/Veldhuizen alweer.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:14:19 #298
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76465826
quote:

²
het woordje hot is ook wel hot bij jou geloof ik.

²
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:14:58 #299
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76465842
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:14 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat doen de auto's in Ede/Veldhuizen alweer.
nu?
pi_76465861
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:12 schreef Desertstorm het volgende:
Ik weet niet of het zin heeft om al die ME'ers en politieagenten de wijk in te sturen. De jongeren die nu niet de wijk in kunnen wachten rustig hun kans af. Over ongeveer 2 dagen besluit het politiekorps dat de boel weer rustig is en vertrekt iedereen. Dan begint die onzin weer van voor af aan. Oplossingen zie ik hierin ook niet, of het zijn de extreme die niet bij iedereen in goede aarde vallen.
Ik zeg, die Molukkers gaan winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')