quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Die oudere man met de wond aan zijn mond en de gebroken arm die geopereerd moet worden was anders een gewond Marokkaans slachtoffer.
Ooh verdomd. Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is cijfers lezen?
# 9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people
Dat je bjina 80.000 leest is me al een raadsel: er staan 4 cijfers na de punt. Verder zie je dat bij 79.5779 er een . wordt gebruikt en bij 1,000 people een ,. Iemand met een beetje algemene kennis moet verder wel weten dat men in andere gebieden bij duizendtallen een , gebruikt en bij decimalen een .. (fransen doen trouwens gewoon een spatie)
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik denk dat het voor veel mensen de laatste druppel was in een al heel volle emmer.
Frustraties van jaren pappen en nathouden komen nu naar buiten.
Bovendien wordt de indruk gewekt alsof heel Nederland te maken heeft met rellende Marokkanen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
[/b]
Jongen wat ben je nou de drama queen aan het uithangen man. Alsof half Nederland hiervan wakker ligt![]()
Over 3 maanden hoor je hier niets meer van en over 10 jaar zijn deze pubertjes normale burgers die op het punt staan een gezinnetje te starten. Een relletje in een wijk in culemborg (out of all places) tussen nog niets eens 50 man?
Ja het is wel duidelijk dat jij het eenzijdig wenst te zien. Jammer. Ik denk dat er daar momenteel ook heel wat normale Marokkanen die nergens bij betrokken zijn slecht slapen. Want ook daar zijn ruiten ingegooid zoals je zelf hebt kunnen zien.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een voorbeeld hoor.
Een Molukse man werd op oudejaarsnacht met een baksteen op zijn hoofd geslagen toen hij een steeg in liep. Hij bleef bewusteloos op de grond liggen terwijl de ME toekeek en niets deed. Schedelfractuur heeft hij.
Deze gasten zien buiten al niet eens wat er om zich heen gebeurd en missen de minst basale algemene kennis. Je moet dan ook niet van ze verwachten dat ze statistieken kunnen interpreteren of een beetje kennis hebben over iets buiten hun wijkje.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:17 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is cijfers lezen?
# 9 Netherlands: 79.5779 per 1,000 people
Dat je bjina 80.000 leest is me al een raadsel: er staan 4 cijfers na de punt. Verder zie je dat bij 79.5779 er een . wordt gebruikt en bij 1,000 people een ,. Iemand met een beetje algemene kennis moet verder wel weten dat men in andere gebieden bij duizendtallen een , gebruikt en bij decimalen een .. (fransen doen trouwens gewoon een spatie)
Ja dat is wel waar. Het is niet voor het eerst en waarschijnlijk ook niet voor het laatst dat Molukkers buurten claimen als de hunne. Mensen vergeten gemakkelijk dat Molukkers net als relmarokkaantjes nu ook niet altijd de meest sociale mensen zijn geweest.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:54 schreef Chooselife het volgende:
Ja hoor, de Molukkers krijgen de schuld van de burgermeester.
"Van Schelven zei zich machteloos te voelen, omdat het onderliggende probleem nooit is aangepakt. Dat probleem is volgens hem dat Molukkers sinds begin jaren 60, toen Terweijde werd gebouwd, bij elkaar wonen. "die mensen hebben het gevoel dat het hun buurt is. Eén bevolkingsgroep in één straat blijkt niet te werken. Dat is een historisch feit." Van Schelven suggereerde dat de Molukkers geen andere buurtbewoners toelaten in hun straat."
http://www.nrc.nl/action?action=login&autoInlog=true&goto=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%3A80%2Fdigitaleeditie%2FNH%2F20100105___%2F1_001%2Farticle11_image.html
Ik kan niet bij de link, is de betaalde versie van online NRC. Maar zeg me alsjeblieft dat dit niet waar is!
Ik kan uiteraard niet tippen aan uw denkend vermogen. Gelukkig brengt u mij terug op aarde en verval ik niet in intellectuele hoogmoed, dat zou immers niet gerechtvaardigd zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:54 schreef mirved het volgende:
[..]
Deze gasten zien buiten al niet eens wat er om zich heen gebeurd en missen de minst basale algemene kennis. Je moet dan ook niet van ze verwachten dat ze statistieken kunnen interpreteren of een beetje kennis hebben over iets buiten hun wijkje.
Ho ho, ik zeg niet voor niets steeds: men.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja het is wel duidelijk dat jij het eenzijdig wenst te zien. Jammer. Ik denk dat er daar momenteel ook heel wat normale Marokkanen die nergens bij betrokken zijn slecht slapen. Want ook daar zijn ruiten ingegooid zoals je zelf hebt kunnen zien.
Zijn er gevallen bekend dat Molukkers mensen de buurt geweigerd hebben? Of mishandeld hebben bij betreding van de buurt? Beledigd? Volgens mij niet! Is er enige aanleiding om te suggereren dat dit ten grondslag ligt aan de problemen in Culemborg?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Het is niet voor het eerst en waarschijnlijk ook niet voor het laatst dat Molukkers buurten claimen als de hunne. Mensen vergeten gemakkelijk dat Molukkers net als relmarokkaantjes nu ook niet altijd de meest sociale mensen zijn geweest.
Men leest niet meer elke dag over Molukkers maar dat is wel anders geweest. En nu lezen we weer wel over ze.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ho ho, ik zeg niet voor niets steeds: men.
En eenzijdig zien, ach nogmaals: men leest niet iedere dag over voorvallen met Molukkers en wel elke dag over voorvallen met Marokkanen. Dat verzint men niet, dat is gewoon zo. Dus lijkt het me logisch dat men daar een bepaald oordeel over heeft.
Jep, redelijk eens. Het gaat om de beeldvorming en marokkaanse jongeren zorgen al 20 jaar voor problemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ho ho, ik zeg niet voor niets steeds: men.
En eenzijdig zien, ach nogmaals: men leest niet iedere dag over voorvallen met Molukkers en wel elke dag over voorvallen met Marokkanen. Dat verzint men niet, dat is gewoon zo. Dus lijkt het me logisch dat men daar een bepaald oordeel over heeft.
Grappig dat je eerst bewijzen eist en dan komt met hun buurt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zijn er gevallen bekend dat Molukkers mensen de buurt geweigerd hebben? Of mishandeld hebben bij betreding van de buurt? Beledigd? Volgens mij niet! Is er enige aanleiding om te suggereren dat dit ten grondslag ligt aan de problemen in Culemborg?
Volgens mij hebben ze zich alleen maar verdedigd tegen uitschot wat niks in hun straat/buurt te zoeken had.
Lees: De buurt waar zij woonachtig zijn. Kinderachtige vent.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Grappig dat je eerst bewijzen eist en dan komt met hun buurt.
China Town. Little Italy. Arme wijken, rijke wijken, bejaardentehuizen. Ik zou niet weten waarom niet.quote:Het toont maar weer eens aan dat concentraties van groepen nooit goed zijn.
Vent?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Lees: De buurt waar zij woonachtig zijn. Kinderachtige vent.![]()
[..]
China Town. Little Italy. Arme wijken, rijke wijken, bejaardentehuizen. Ik zou niet weten waarom niet.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:54 schreef Chooselife het volgende:
Ja hoor, de Molukkers krijgen de schuld van de burgermeester.
"Van Schelven zei zich machteloos te voelen, omdat het onderliggende probleem nooit is aangepakt. Dat probleem is volgens hem dat Molukkers sinds begin jaren 60, toen Terweijde werd gebouwd, bij elkaar wonen. "die mensen hebben het gevoel dat het hun buurt is. Eén bevolkingsgroep in één straat blijkt niet te werken. Dat is een historisch feit." Van Schelven suggereerde dat de Molukkers geen andere buurtbewoners toelaten in hun straat."
http://www.nrc.nl/action?action=login&autoInlog=true&goto=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%3A80%2Fdigitaleeditie%2FNH%2F20100105___%2F1_001%2Farticle11_image.html
Ik kan niet bij de link, is de betaalde versie van online NRC. Maar zeg me alsjeblieft dat dit niet waar is!
Kun je daar iets meer over vertellen? Je weet meer dan ik.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Vent?
Je schreef het toch echt zelf hoor en het legt precies de vinger op de zere plek: die Molukkers beschouwden het als hun persoonlijke wijk en daar ligt de kiem van de problemen.
Ik zie iig wel de hele tijd op het NOS zo'n bord voor een wijk met 'Wonen in de MOLLUKSE wijk'quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kun je daar iets meer over vertellen? Je weet meer dan ik.
Het toont weer eens dat waar moslims komen wonen ongeregeldheden dan wel oorlog uitbreken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Het toont maar weer eens aan dat concentraties van groepen nooit goed zijn.
Het werd in Netwerk aangestipt en de burgemeester heeft het inmiddels ook als oorzaak aangeduid. Hier in het noorden zijn ook heel lang problemen geweest met wijken waarin overwegend Molukkers woonden. De jongeren veroorzaakten vele overlast en nieuwkomers (vreemden) in de wijk werden niet geduld.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Kun je daar iets meer over vertellen? Je weet meer dan ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |