abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:37:27 #151
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76437940
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:35 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ook een goed punt. Dit is ook toepasbaar op de islam, wat blijkbaar ook zo eng is. Ik moet je eerlijk zeggen dat op de "vakanties" in bijvoorbeeld Jordanie en Libanon ik nog nooit een beschaafder, vriendelijker en gastvrijer volk ben tegengekomen dan deze mensen.
Zelfde met Iraniërs die in Nederland wonen (hele goede gasten), idem Syriers of Libanezen. Geen problemen mee.
Het is daarom bijzonder typisch te noemen dat Marokkanen naast de pot pissen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76437968
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:25 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik ben vaak in Marokko geweest, maar daar zitten ze echt niet op ons afval te wachten hoor. Daar is het ondenkbaar dat ze zich zo gedragen.
Daar ken ik Marokkanen als een zeer beschaafd, vroom en gastvrij volk. Welke psychoten wij hebben gekregen is niet helemaal duidelijk maar het is wel heel vreemd dat ze echt niet lijken op de Marokkanen die in Marokko wonen.
Maar daar krijg je van je moeder gewoon een tik op je brutale bek als je tof doet. Hier is dat net andersom.
Het gaat mij er niet om dat "men in Marokko op ons uitschot zit te wachten". Wel hebben die (vrijwel zonder uitzondering) jongens een Marokkaans paspoort. Dat betekent dat het Koninkrijk Marokko een bepaalde verantwoordelijkheid draagt over zijn onderdanen. Net als Nederland dat heeft.

Daarom is naar Marokko sturen niets mis mee. Dan leren ze het -zoals je zelf al aangeeft- wellicht wel af.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:38:36 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438002
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zelfde met Iraniërs die in Nederland wonen (hele goede gasten), idem Syriers of Libanezen. Geen problemen mee.
Leuk maar die wonen dan ook vaker in de probleemwijken
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:39:11 #154
167595 mirved
Infobesitas
pi_76438025
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:24 schreef ASroma het volgende:

[..]

stiekem erger je je gewoon aan de bontkraagjes, de bling bling cultuur, het niet nederlands praten etc. etc.
Stiekem probeer jij op elke manier alles goed te praten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:39:34 #155
110987 ErwinRommel
pi_76438039
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuk maar die wonen dan ook vaker in de probleemwijken
Wie? Die Marokkanen? Hoe komt het dan dat ze daar blijven wonen en schijnbaar niet hogerop willen komen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:40:48 #156
110987 ErwinRommel
pi_76438089
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:39 schreef mirved het volgende:

[..]

Stiekem probeer jij op elke manier alles goed te praten.
ASRoma is heel goed in het goedpraten idd.
pi_76438091
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:30 schreef PierreTT het volgende:

[..]

De elite heeft het misschien inderdaad wel iets makkelijker. Zij hebben er niet dagelijks direct veel mee te maken; er wonen immers geen Marokkaanse jongeren dichtbij. En toch, zoals ook al eerder aangegeven, krijgen zij er ook mee te maken wanneer ze een keer op het station staan of door het centrum lopen. Mijn ouders, als ik deze even, misschien arrogant, tot de elite mag noemen, zijn hier zelf ook het voorbeeld van. Mijn vader is een keer de taxi uitgeslagen omdat deze jongeren vonden dat de taxi voor hun was. In de parkeergarage in de stad beroofd van zijn creditcard en geld. Mijn moeder is twee keer beroofd, onder bedreiging van een wapen, in een winkelcentrum, op klaarlichte dag. Mensen worden ook in de wijk beroofd, immers hebben mensen hier blijkbaar veel geld op zak, danwel een huis met waardevolle spullen. Incidenten? Het zou kunnen. Het hadden immers ook andere jongeren kunnen zijn. Het blijkt echter uit de politierapporten grotendeels te gaan om eenzelfde groep Marokkaanse jongeren, eventueel aangevuld met een paar vrienden van deze groep.
Het is de Linksche Elite die steevast hamert op SLECHTS de leuke kanten aan de multikul.

Dat is zwak.

Ik ben zelf geen rechtse aap die de multikul wil afschaffen (onmogelijke onzin), en ik erken dat die culturele diversiteit op het softe gedeelte van cultuur (eten, drinken, muziek, dans) prima en leuk is of kan zijn.
MAAR: dat ontslaat je niet van het waken voor de negatieve kanten van de multikul. Op het moment dat je die weglacht, wegredeneert of zelfs cijfers vervalst, dan ben je gruwelijk bezig. Precies de trend die links is ingeslagen.

Zoals Henri Osewoudt eens heel mooi verwoordde (zie onderschrift): The left is wrong, the right is stupid.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 5 januari 2010 @ 14:42:37 #158
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76438153
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:31 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Heb je een punt
Jazeker, lees het inmiddels legendarische Alanya topic maar eens.

"Verkrachting Alanya was eigen schuld"

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:43:43 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438206
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wie? Die Marokkanen? Hoe komt het dan dat ze daar blijven wonen en schijnbaar niet hogerop willen komen?
Omdat de nederlanders die daar wonen meestal ook niet hogerop komen.

Harder straffen klinkt leuk en logisch maar men vergeet dat dit in toenemende mate al het beleid is. De uitgaven van de politie is naast de zorg één van de weinige posten die structureel omhoog is gegaan de afgelopen 30 jaar. Soms wordt er op bezuinigd maar de trend is duidelijk zichtbaar. Straffen zijn bovendien al hoger geworden, in de jaren 90 had je al de zogeheten draaideurcriminelen en daar is ook beleid voor gemaakt (plus meer focus van de politie daarop). Tot slot is er gigantisch bezuinigd op voorzieningen en rechten. Die man in Nova had hartstikke gelijk dat tegenwoordig alleen maar op projectmatige basis gewerkt wordt.
Kortom, harder straffen en minder pamperen is al een lange tijd het beleid. Misschien niet in de mate die jullie wensen maar de trend is er zeker.

Veel meer heb ik er niet over te zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:44:28 #160
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76438233
quote:

Het vervelende voor ze is inderdaad dat hun imago verpest is. Waar de Nederlanders bij de komst van de Molukkers ook wantrouwend waren, hebben deze zichzelf neergezet als een perfect ingeburgerd volk. Vrijwel niemand zal aangeven problemen met deze groep te ondervinden. Turkse mensen lijken ook steeds beter zichzelf een plek te kunnen geven in de maatschappij. Typisch inderdaad, alhoewel eerder opemerkelijk, dat het de Marokkaanse mensen niet lukt zichzelf een plek te geven in de maatschappij.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76438247
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jazeker, lees het inmiddels legendarische Alanya topic maar eens.

"Verkrachting Alanya was eigen schuld"

²
Ik ga het topic niet lezen, maar een verkrachting kan NOOIT "eigen schuld" zijn. NOOIT.

Verkrachting is seksuele penetratie tegen iemands wil. Dat kan PUUR EN ALLEEN door een externe factor, de dader.

dinsdag 5 januari 2010 @ 14:47:04 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438342
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:44 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Het vervelende voor ze is inderdaad dat hun imago verpest is. Waar de Nederlanders bij de komst van de Molukkers ook wantrouwend waren, hebben deze zichzelf neergezet als een perfect ingeburgerd volk. Vrijwel niemand zal aangeven problemen met deze groep te ondervinden. Turkse mensen lijken ook steeds beter zichzelf een plek te kunnen geven in de maatschappij. Typisch inderdaad, alhoewel eerder opemerkelijk, dat het de Marokkaanse mensen niet lukt zichzelf een plek te geven in de maatschappij.
Molukkers kregen dan ook alle aandacht en begrip. Dat Molukkers trouwens nog steeds licht achter lopen op de autochtonen wordt meestal niet vermeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76438446
quote:

[..]

Dat is ook logisch. Mensen die hier komen omdat ze gevlucht zijn, zijn niet zelden beschaafde intelligente mensen. Marokkanen zijn hierheen gehaald, omdat ze dat niet waren. Dat was goedkoop enzo.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:50:22 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438475
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:49 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Dat is ook logisch. Mensen die hier komen omdat ze gevlucht zijn, zijn niet zelden beschaafde intelligente mensen. Marokkanen zijn hierheen gehaald, omdat ze dat niet waren. Dat was goedkoop enzo.
Zinvolle post.

Men wilde aanvankelijk niet eens dat ze nederlands leerden. was alleen maar lastig voor de politiek en werkgevers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:50:57 #165
239294 PierreTT
pi_76438503
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Molukkers kregen dan ook alle aandacht en begrip. Dat Molukkers trouwens nog steeds licht achter lopen op de autochtonen wordt meestal niet vermeld.
In principe kregen Marokkanen dit ook. En nog steeds. Er wordt genoeg geld en hulp heengesluisd, maar ze doen er blijkbaar niks mee. Overigens wil ik benadrukken dat ik dit probleem meer vanuit sociologisch perspectief bekijk dan vanuit politiek
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:51:28 #166
239294 PierreTT
pi_76438528
quote:

[..]

Goede post
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:52:41 #167
110987 ErwinRommel
pi_76438576
quote:

[..]

Hoe kan het dan dat bv de Turken, de Italianen, de Spanjolen die hier ook heen gehaald werden om voor goeiekoop werk te verrichten zichzelf wel geheel hebben kunnen aanpassen? De Turken wat minder, maar het gaat goed en ze werken ook hard.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:52:47 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438583
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:50 schreef PierreTT het volgende:

[..]

In principe kregen Marokkanen dit ook. En nog steeds. Er wordt genoeg geld en hulp heengesluisd, maar ze doen er blijkbaar niks mee. Overigens wil ik benadrukken dat ik dit probleem meer vanuit sociologisch perspectief bekijk dan vanuit politiek
Marokkanen krijgen wel hulp maar dat is onvoldoende en zoals gezegd vaak op projectmatige basis. Sinds de jaren '80 is de mentaliteit in dit land veranderd en de molukkers integreerden nog voor dat tijdperk. Soms werd dat op manieren gedaan wat wij nu onacceptabel zouden vinden, "positieve discriminatie" enzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:53:17 #169
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76438601
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zinvolle post.

Men wilde aanvankelijk niet eens dat ze nederlands leerden. was alleen maar lastig voor de politiek en werkgevers.
Dat gold ook voor de Molukkers. Die zaten zelfs in veredelde interneringskampen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:54:24 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438648
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat bv de Turken, de Italianen, de Spanjolen die hier ook heen gehaald werden om voor goeiekoop werk te verrichten zichzelf wel geheel hebben kunnen aanpassen? De Turken wat minder, maar het gaat goed en ze werken ook hard.
Omdat voor elk land een apart wervingscontract werd getekend en de voorwaarden van het wervingscontract met marokko waren zeer ongunstig achteraf bezien (toentertijd werd het nog als gunstig gezien). Spanjaarden zijn dan ook later weer weggegaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:55:18 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438681
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat gold ook voor de Molukkers. Die zaten zelfs in veredelde interneringskampen.
Molukkers mochten weldegelijk nederlands leren. De figuren die de kapingen deden waren meestal niet de domsten trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:56:17 #172
13462 BansheeBoy
pi_76438721
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ga het topic niet lezen, maar een verkrachting kan NOOIT "eigen schuld" zijn. NOOIT.
Helemaal mee eens, je kunt het echter wel stimuleren. Een dief is ook altijd de schuldige, maar dat is geen reden om je spulletjes niet netjes op te bergen en de deur op slot te doen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_76438744
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In het algemeen gesteld:

Turken hebben een heel nationalistische trots. Ze zijn eerst Turk, dan moslim en dan Nederlander.
Marokkanen (en zeker berbers) hebben dat niet. Ze zijn een beetje berber, een beetje moslim en een beetje Nederlander.

Wat moslimse immigranten echter duidelijk onderscheidt van westerse/Aziatische/Surinaamse/Antiliaanse is het vingerwijzen naar De Ander. De Westerling zoekt meer een balans tussen eigen schuld en andermans schuld, de Aziaat betrekt veel juist op zichzelf en de Surinamer en Antilliaan kan het op zich weinig schelen. Die zijn veel makkelijker in het schouderophalen dan het aangebrande mocrootje dat in de tram staat te tieren en springen.

De vergelijking die Koning Hassan II met een rifaap trok, voor dat specifieke gedrag is dan ook meer dan begrijpelijk.

dinsdag 5 januari 2010 @ 14:57:22 #174
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76438768
quote:

[..]

Dit gold tot 1973. En dan praten we over nog geen 40.000 Marokkanen. De mensen die na het beëindigen van de overheidswerving naar Nederland trokken kwamen op eigen gelegenheid om een graantje mee te pikken van de welvaart.
Ik ben het wel met jou eens dat de vluchtelingen uit bijvoorbeeld Iran in vergelijking een hoger sociaal-economische status kennen.
pi_76438789
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af: zijn er hier users die in hun persoonlijke leven last hebben gehad van Marokkanen (met typische Marokkaanse problemen)?

Ik wil graag concrete voorbeelden.

²
Even kijken naast het gebruikelijke psst heb je problemen wat zit jij te kijken en vechtpartijen tijdens het uitgaan omdat je op dezelfde straat loopt?

1 keer overvallen door een marrokaan
1 vriend van mij werd bijna neergestoken door marrokaanse jochie van 12 omdat die vriend verkeerd keek.
1 zwaar bedreigd omdat een groepje niet naar binnen mocht op een schoolfeest.
etc. etc.

Tot nu louter negatieve ervaringen met Marrokanen en helaas wordt deze mening door de meeste mensen gedeeld die in bijvoorbeeld Utrecht, Den Haag, Rotterdam of waar dan ook zijn opgegroeid. Gelukkig nu geen last meer van want hier wonen geen Marrokanen en je kan dan ook normaal uitgaan, naar het winkelcentrum, de stad, enzovoorts zonder dat er weer 5 mocrootjesbij elkaar staan te kijken of ze iemand kunnen lastigvallen.
pi_76438797
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, je kunt het echter wel stimuleren. Een dief is ook altijd de schuldige, maar dat is geen reden om je spulletjes niet netjes op te bergen en de deur op slot te doen.

²
Laten we die discussie niet hier opnieuw voeren. Het topic gaat over Molukkers en Mocro's in NL>

dinsdag 5 januari 2010 @ 14:58:16 #177
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76438809
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Molukkers mochten weldegelijk nederlands leren. De figuren die de kapingen deden waren meestal niet de domsten trouwens.
De figuren van de kapingen waren de tweede generatie. Het gaat erom dat de ze buiten de samenleving werden gehouden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:59:06 #178
239294 PierreTT
pi_76438835
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Marokkanen krijgen wel hulp maar dat is onvoldoende en zoals gezegd vaak op projectmatige basis. Sinds de jaren '80 is de mentaliteit in dit land veranderd en de molukkers integreerden nog voor dat tijdperk. Soms werd dat op manieren gedaan wat wij nu onacceptabel zouden vinden, "positieve discriminatie" enzo.
Zit zeker wat in, de Molukkers zijn al vanaf de jaren '50 "begeleid" in het integratieproces. Ook deze passage uit Wikipedia: "De huidige, derde generatie zet zich nog wel in voor het oude ideaal, maar beseft ook dat hun leven hier geworteld is". Ik denk dat je, zodra je dat besef eenmaal hebt, je perfect kan integreren in een samenleving.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:59:51 #179
110987 ErwinRommel
pi_76438853
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat voor elk land een apart wervingscontract werd getekend en de voorwaarden van het wervingscontract met marokko waren zeer ongunstig achteraf bezien (toentertijd werd het nog als gunstig gezien). Spanjaarden zijn dan ook later weer weggegaan.
Nou dat weet ik dan weer niet.
Maar goed, ook in de jaren 80 op de MAVO, de Marokannen sprongen er toen al negatief uit, daar waar de Turken op school beschaafd waren wilden de Marokkanen altijd weer rellen.
Ik snap dat totaal niet. Komt dat wellicht omdat de Turken seculair zijn ingesteld?
Het is altijd wat met die marokkanen zeg...............toen en nu!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:01:29 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438923
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit gold tot 1973. En dan praten we over nog geen 40.000 Marokkanen. De mensen die na het beëindigen van de overheidswerving naar Nederland trokken kwamen op eigen gelegenheid om een graantje mee te pikken van de welvaart.
Ik ben het wel met jou eens dat de vluchtelingen uit bijvoorbeeld Iran in vergelijking een hoger sociaal-economische status kennen.
Het beeindigen van de werving werd al voorbereidt bij het aantreden van het kabinet Den Uyl in 1973. Omdat er enerzijds verzet was van de vakbeweging en anderzijds was toen al duidelijk geworden dat de voorwaarden erg ongunstig waren. Men wilde er vanaf. Maar het zou tot 1975 duurden voordat ook daadwerkelijk niemand meer werd aangetrokken.
Alles wat daarna binnenkwam was onder de paraplu van gezinshereniging. Illegalen zijn er natuurlijk ook maar in zijn totaliteit (alle nationaliteiten bij elkaar) zijn dat circa 100000 mensen. Gezinshereniging kwam vooral op gang tijdens de kabinetten Lubbers. Al daarvoor, onder Van Agt, zocht men uit of je dit kon stoppen maar EEG wetgeving stond dit in de weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:02:00 #181
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_76438942
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:56 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Blijkbaar kunnen sommmige bevolkingsgroepen daar niet mee omgaan dus die kun je dan beter een blinddoek om doen.

Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat je leven aanpassen aan misdadigers een hele slechte manier van leven is. Je legt de verantwoordelijkheid namelijk weer bij de verkeerde persoon.

Hey, ik ontwaar een thema...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:02:55 #182
110987 ErwinRommel
pi_76438987
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De figuren van de kapingen waren de tweede generatie. Het gaat erom dat de ze buiten de samenleving werden gehouden.
En ik meen dt de laatst vrijgekomen Molukker ook openbaar zijn excuses had aangeboden en ook inzag dat het verkeerd was. Dat soort eer hebben ze ook nog. Dat kan men van veel Marokkanen niet zeggen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:03:04 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76438990
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Aanvankelijk wel. Dat was in de jaren 50 zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:05:46 #184
13462 BansheeBoy
pi_76439109
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laten we die discussie niet hier opnieuw voeren. Het topic gaat over Molukkers en Mocro's in NL>
Je hebt gelijk.

²
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:06:27 #185
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76439139
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het beeindigen van de werving werd al voorbereidt bij het aantreden van het kabinet Den Uyl in 1973. Omdat er enerzijds verzet was van de vakbeweging en anderzijds was toen al duidelijk geworden dat de voorwaarden erg ongunstig waren. Men wilde er vanaf. Maar het zou tot 1975 duurden voordat ook daadwerkelijk niemand meer werd aangetrokken.
Alles wat daarna binnenkwam was onder de paraplu van gezinshereniging. Illegalen zijn er natuurlijk ook maar in zijn totaliteit (alle nationaliteiten bij elkaar) zijn dat circa 100000 mensen. Gezinshereniging kwam vooral op gang tijdens de kabinetten Lubbers. Al daarvoor, onder Van Agt, zocht men uit of je dit kon stoppen maar EEG wetgeving stond dit in de weg.
Ik geef alleen aan dat de werving slechts een fractie was van de totale Marokkaanse migratie.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:06:48 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76439155
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou dat weet ik dan weer niet.
Maar goed, ook in de jaren 80 op de MAVO, de Marokannen sprongen er toen al negatief uit, daar waar de Turken op school beschaafd waren wilden de Marokkanen altijd weer rellen.
Ik snap dat totaal niet. Komt dat wellicht omdat de Turken seculair zijn ingesteld?
Het is altijd wat met die marokkanen zeg...............toen en nu!
Mijn ervaring is dat lui op de BBL en KBL sowieso erg agressief zijn, ongeacht afkomst. Het klopt wel dat de motieven verschillen. Marokkanen voelen zich snel in hun eer aangetast. Tegelijkertijd moet je je niet vergissen in hoe conservatief ze eigenlijk zijn, ze vinden het bijvoorbeeld doodnormaal dat ouders hun kinderen een corrigerende tik verkopen (ook bij henzelf!).
Marokkanen vallen makkelijk ook elkaar lastig. Dat wordt vaak vergeten in dit land maar dat is wel zo. De sfeer is een beetje van 'ze moeten ons niks aan doen' maar ik vind het al triest genoeg dat zo'n cultuurtje als een olievlek over de gehele gemeenschap verspreidt en ze elkaar de vernieling in helpen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:09:31 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76439271
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat de werving slechts een fractie was van de totale Marokkaanse migratie.
En dat komt dus door de gezinshereniging. Het wervingscontract met Marroko was trouwens het enige contract waar expliciet gezinshereniging een recht was. Met andere landen was niet zo'n bepaling opgenomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:09:37 #188
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76439276
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Aanvankelijk wel. Dat was in de jaren 50 zo.
Ik geef alleen aan dat de gedachte van de overheid over de Molukkers vergelijkbaar was als met de gastarbeiders. Ook over de Molukkers werd gedacht dat zij terug zouden gaan naar hun land van herkomst, dus werden ze in Westerbork 'gelegerd' en mochten niet meedoen in deze samenleving.
De gastarbeiders die hadden in elk geval nog interactie door middel van werk.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:10:18 #189
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76439309
quote:

[..]

Ik denk dat je het cultuurverschil tussen bepaalde bevolkingsgroepen nogal onderschat. Waar de meeste Iraniers veel waarde aan kennis en een goede opleiding hechten. Ook hebben de meeste Iraniers bijvoorbeeld niet de neiging om naar elkaar toe trekken, wat je bijvoorbeeld wel bij Marokkanen en Turken ziet.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:12:38 #190
110987 ErwinRommel
pi_76439402
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat lui op de BBL en KBL sowieso erg agressief zijn, ongeacht afkomst. Het klopt wel dat de motieven verschillen. Marokkanen voelen zich snel in hun eer aangetast. Tegelijkertijd moet je je niet vergissen in hoe conservatief ze eigenlijk zijn, ze vinden het bijvoorbeeld doodnormaal dat ouders hun kinderen een corrigerende tik verkopen (ook bij henzelf!).
Marokkanen vallen makkelijk ook elkaar lastig. Dat wordt vaak vergeten in dit land maar dat is wel zo. De sfeer is een beetje van 'ze moeten ons niks aan doen' maar ik vind het al triest genoeg dat zo'n cultuurtje als een olievlek over de gehele gemeenschap verspreidt en ze elkaar de vernieling in helpen.
Je bent het dus wel m me eens dat de Marokkanen, lees Berber-apen, hun eigen ruiten aan het ingooien zijn?
Ik heb nog liever een Afghaan die de islam practiseert dan een Marokkaan met dubbele tong naast me wonen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:12:46 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76439410
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat de gedachte van de overheid over de Molukkers vergelijkbaar was als met de gastarbeiders. Ook over de Molukkers werd gedacht dat zij terug zouden gaan naar hun land van herkomst, dus werden ze in Westerbork 'gelegerd' en mochten niet meedoen in deze samenleving.
De gastarbeiders die hadden in elk geval nog interactie door middel van werk.
Viel bitter tegen omdat men (de overheid en werkgevers) dat soms nu net niet wilden. Het recept: stop mensen van verschillende landen bij elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:13:30 #192
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76439437
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dat komt dus door de gezinshereniging. Het wervingscontract met Marroko was trouwens het enige contract waar expliciet gezinshereniging een recht was. Met andere landen was niet zo'n bepaling opgenomen.
Ik begrijp ook niet jouw eerdere bewering dat de wervingscontracten zo slecht waren.
Er was een begin- en eindperiode geformuleerd, maar daar hield bijna niemand zich aan (en dat was ook geen probleem) en men kon rechten ontlenen uit het contract.
Wat betreft de inburgering is het inderdaad nadelig geweest, maar dit zie ik eerder als een gebrek van de landelijke politiek in die jaren.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:14:06 #193
110987 ErwinRommel
pi_76439467
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik denk dat je het cultuurverschil tussen bepaalde bevolkingsgroepen nogal onderschat. Waar de meeste Iraniers veel waarde aan kennis en een goede opleiding hechten. Ook hebben de meeste Iraniers bijvoorbeeld niet de neiging om naar elkaar toe trekken, wat je bijvoorbeeld wel bij Marokkanen en Turken ziet.
Ik kan dit enkel en alleen maar beamen.
Ik heb echt goede voorbeelden gezien van Iraniërs. Niks negatiefs over, enkel positief.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:15:22 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76439522
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je bent het dus wel m me eens dat de Marokkanen, lees Berber-apen, hun eigen ruiten aan het ingooien zijn?
Ik heb nog liever een Afghaan die de islam practiseert dan een Marokkaan met dubbele tong naast me wonen.
Ze zijn inderdaad hun eigen ruiten aan het ingooien. Niet in de laatste plaats omdat ze elkaar de vernieling in helpen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:15:26 #195
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76439527
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Viel bitter tegen omdat men (de overheid en werkgevers) dat soms nu net niet wilden. Het recept: stop mensen van verschillende landen bij elkaar.
Ik geef alleen aan dat de Molukkers niet eens mochten werken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:17:26 #196
110987 ErwinRommel
pi_76439610
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mijn (wijlen, rust in vrede) opa werkte bij de DAF als fabrieks arbeider, was een Indo. Hij begon onderaan en was later afdelings-chef geworden. Hij moest ook gastarbeiders begeleiden. Met Turken had hij geen problemen mbt werk gerelateerd gedoe, wel met Marokkanen. Turken wilden met Nederlanders communiceren, de Marokkanen daarentegen totaal niet, die kliekte samen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:18:58 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76439676
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet jouw eerdere bewering dat de wervingscontracten zo slecht waren.
Er was een begin- en eindperiode geformuleerd, maar daar hield bijna niemand zich aan (en dat was ook geen probleem) en men kon rechten ontlenen uit het contract.
Wat betreft de inburgering is het inderdaad nadelig geweest, maar dit zie ik eerder als een gebrek van de landelijke politiek in die jaren.
Pfoe, ik heb het o.a. uit het boekje van die Lakeman maar wat het slechte aan de contracten met marokko was juist dat er minder strikte termijnen, quotas en controles aan vast zaten (zodat het aanbod de behoeften zou kunnen overstijgen). Voorts was gezinshereniging toegestaan en werd er ook een bepaling voor 'oprotpremies' opgenomen.
In ieder geval wilde de politiek in 1973 daar vanaf. Alleen nota bene de VVD sputterde ietwat tegen maar voor de rest waren alle partijen doordrongen van de ongunstige voorwaarden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:21:57 #198
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76439776
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En niet te vergeten huwelijksmigratie.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:22:52 #199
167595 mirved
Infobesitas
pi_76439802
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Tegelijkertijd moet je je niet vergissen in hoe conservatief ze eigenlijk zijn, ze vinden het bijvoorbeeld doodnormaal dat ouders hun kinderen een corrigerende tik verkopen (ook bij henzelf!).

Dat vind ik ook doodnormaal en zo ben ik ook opgegroeid en vele met mij. Volgens mij krijgen ze juist te weinig corrigerende tikken en worden ze te veel op zich zelf gelaten en interesseert het die ouders allemaal niets.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:23:58 #200
110987 ErwinRommel
pi_76439852
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat de Molukkers niet eens mochten werken.
Klopt, de zaten idd in kampen. Een soort van veredeld concentratie kamp. Net zoals de Indo's na de onafhankelijkheid naar NL kwamen, ze werden in zgn "pensions" ondergebracht.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:24:27 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76439874
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En niet te vergeten huwelijksmigratie.
Idd, daar zijn grote blunders begaan. Toen men er achter kwam dat men het amper kon tegen houden omdat men gezeik met de EEG wilde voorkomen was men gelijk ook bang om het te controleren. Zodat soms wel 3 bruiden konden overkomen! Grote fraude.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 15:26:23 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_76439975
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:22 schreef mirved het volgende:

[..]

Dat vind ik ook doodnormaal en zo ben ik ook opgegroeid en vele met mij. Volgens mij krijgen ze juist te weinig corrigerende tikken en worden ze te veel op zich zelf gelaten en interesseert het die ouders allemaal niets.
Ik denk ook dat het dáár al fout loopt.
Niks meekrijgen thuis is niet bevorderlijk voor goed meedoen in de maatschappij.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:05 #203
239294 PierreTT
pi_76440052
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niks meekrijgen thuis is niet bevorderlijk voor goed meedoen in de maatschappij.
Precies. En daarbij ook dat de ouders vaak niet actief participeren in de maatschappij en ook vaak de taal niet of grotendeels niet beheersen, en dus ook vaak geen idee hebben wat er bijvoorbeeld gebeurt op school...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:40 #204
117098 Hathor
Effe niet
pi_76440081
quote:

[..]

Das niet helemaal correct, er wonen bijvoorbeeld veel Libanezen in Sidney, Australie, en daar heb ik eens een docu over gezien, en die vertonen hetzelfde achterlijke gedrag als de mocro's hier, meisjes lastigvallen en betasten op stranden en in zwembaden, voorbijgangers bespuwen waneer ze in groepsverband weer eens wezenloos staan rond te hangen, etc..exact hetzelfde chimpanseegedrag als we kennen van hier. Er zijn daar toen forse rellen geweest toen een meute van die surfdudes eens verhaal gingen halen in een wijk waar veel Libanezen wonen, en volgens mij suddert dat daar ook gewoon door.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:55 #205
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76440090
quote:

[..]

Sorry hoor maar er wordt wat afgemept in die huizen. Dat klopt niet. En is tegelijkertijd ook wel triest. Nu is er de roep om een harde opvoeding maar als berichten in de krant verschijnen dat de kindermishandeling zich voornamelijk bezig houdt met allochtonen gezinnen is het ook niet goed. Natuurlijk, een corrigerende tik is niet hetzelfde als slaan, dat snap ik ook wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:29:41 #206
110987 ErwinRommel
pi_76440122
Maar goed, om weer terug te komen naar wat er gebeurde in Culemborg:

de politiek van pappen en nathouden is DE standaard. ipv krachtdadig op te treden treedt deze burgermeester weer op met nutteloze maatregelen.

Ik ben voor het standrecht indien dat tuig die buurt weer probeert te terroriseren

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 05-01-2010 15:41:13 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:31:26 #207
110987 ErwinRommel
pi_76440202
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das niet helemaal correct, er wonen bijvoorbeeld veel Libanezen in Sidney, Australie, en daar heb ik eens een docu over gezien, en die vertonen hetzelfde achterlijke gedrag als de mocro's hier, meisjes lastigvallen en betasten op stranden en in zwembaden, voorbijgangers bespuwen waneer ze in groepsverband weer eens wezenloos staan rond te hangen, etc..exact hetzelfde chimpanseegedrag als we kennen van hier. Er zijn daar toen forse rellen geweest toen een meute van die surfdudes eens verhaal gingen halen in een wijk waar veel Libanezen wonen, en volgens mij suddert dat daar ook gewoon door.
hmmmmm dat heb ik gemist. Maar goed, Libanezen zijn onder te verdelen in Christenen en Moslims. Ik denk dat men daar dan die Moslim aanhang heeft en in Nederland veelal de Christelijk-Libanezen.
pi_76440268
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:10 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dat is waar ja. Maar dat naar elkaar toetrekken vind ik niet zo raar eigenlijk, en zolang je je niet isoleert van Nederlandse invloeden kan dat weinig kwaad. Dat kan ook komen omdat er meer Turken en Marokkanen zijn in Nederland.
pi_76440284
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:03 schreef Fukjoeman het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_ons_alles_af_.html

Op 3.08.

Tering zeg. Zie je hoe hatelijk die man ook kijkt terwijl hij uitlegt dat het voetbalveldje verdwenen is. Idioot.
Goed filmpje.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:34:02 #210
239294 PierreTT
pi_76440341
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hmmmmm dat heb ik gemist. Maar goed, Libanezen zijn onder te verdelen in Christenen en Moslims. Ik denk dat men daar dan die Moslim aanhang heeft en in Nederland veelal de Christelijk-Libanezen.
Dat hoeft helemaal niet. De Iraniers/Syriers/Libanezen waar weinig problemen mee zijn in Nederland zijn zeer waarschijnlijk grotendeels moslims. Het heeft mijns inziens niet bijzonder veel te maken met het moslim-zijn, meer met de positie in de maatschappij
pi_76440348
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar goed, om weer terug te komen naar wat er gebeurde in Culemborg:

de politiek van pappen en nathouden is DE standaard. ipv krachtdadig op te treden treedt deze burgermeester weer op met nutteloze maatregelen.

Ik ben voor het standrecht indien die berber-apen weer proberen de buurt te terroriseren.
Met strafrecht alleen kom je er niet, voor deze idioten is het stoer om door de politie gepakt te worden of om een tijdje vast te zitten. Hebben ze weer iets om over te klagen.

Je kan ze gewoon niet meer stoppen, het is nu de taak om ervoor te zorgen dat de jongere generatie niet dezelfde kant op gaat (alhoewel dat ook al aan de gang is).
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:35:38 #212
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_76440422
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is dat nodig? We hadden samen afgesproken dat we dat niet meer zouden doen. Uit respect heb ik de "de Holocaust" weggehaald uit mijn ondertitel.

²
Je voelt je weer gediscrimineerd? Beter kun je je afvragen of het gedrag van die gastjes altijd nodig is.

En het is niet perse zo dat de nederlanders een angstig volkje zijn, maar in het geval dat tuig met 15 tegen 1 losgaat is het ook een vrij kansloze zaak in je eentje.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:37:04 #213
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76440495
quote:

[..]

Er wordt op een andere manier opgevoed, zoals het in een Marokkaanse samenleving volstaat.
Dit botst met de omgangsvormen van de Nederlandse samenleving, want hier gelden andere ongeschreven regels. Bij veel van die knapen ontbreekt een zelfcorrectiemechanisme. Volgens mij heb ik gisteren al gewezen op de gewetenloosheid dat deze criminaliteit kenmerkt.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:37:24 #214
239294 PierreTT
pi_76440508
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:34 schreef Asgard het volgende:

Je kan ze gewoon niet meer stoppen, het is nu de taak om ervoor te zorgen dat de jongere generatie niet dezelfde kant op gaat (alhoewel dat ook al aan de gang is).
Even om een zijpad te bewandelen, denk je dat deze jongeren als ze een jaar of 25-30 zijn niet een moment van bezinning zullen krijgen? Door te veel problemen in het verleden geen werk en daardoor een slechte financiele/maatschappelijke positie? In ben erg benieuwd, als dat gebeurt, hoe ze dan terugkijken op hun leven vroeger...

Even puur hypothetisch hoor, vroeg het me ineens af
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 15:37:24 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_76440510
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is dat nodig? We hadden samen afgesproken dat we dat niet meer zouden doen. Uit respect heb ik de "de Holocaust" weggehaald uit mijn ondertitel.

²
Maar nu staat er 'Het Achterhuis'. Wat is de gedachte daar achter? Want ik zie niet zo het verband tussen Anne Frank en de problemen in Culemborg.
pi_76440516
quote:
CULEMBORG - Een aanslag met een auto, vechtpartijen en ME in de Culemborgse wijk Terweijde. Op het moment dat de ME zich terugtrok, vlogen stenen door de ruiten van Molukkers. Mevrouw Coenmans, moeder van het 15-jarige slachtoffer, blikt terug.

Wij moeten binnen blijven en die ratten lopen gewoon vrij rond. Dat is de omgekeerde wereld!

Vader Coenmans toont de enorme kei die door het raam werd gegooid. FOTO WILLIAM HOOGTEIJLINGDe Diepenbrockstraat in Culemborg. Een tiental Nederlandse en Molukse mannen staan op straat. Hoewel de wijk hermetisch is afgesloten door politie en ME, bewaken de mannen het huis. Niemand wil met de naam in de krant. ,,Waarom wij buiten staan? We zijn het vertrouwen in de politie en de gemeente kwijt. Triest dat je het moet doen, maar we voelen ons niet meer veilig,'' zeggen ze tegen een verslaggever van het AD.

Wat gebeurde er dan precies zondagavond? Moeder Coenmans blikt terug: ,,We waren net klaar met eten. Zaten een film te kijken. We hoorden wat kabaal, m'n zoon kwam naar beneden rennen.'' En toen gebeurde het: een kei van op het oog een kilo of 2 knalde door het grote dubbel beglaasde raam van de familie.

De steen raakte het hoofd van de 15-jarige dochter des huizes, Shoëlla. In het ziekenhuis bleek er een scheurtje haar schedel te zitten, en daaronder een bloedstolsel. Dat juist zij werd geraakt, is waarschijnlijk toeval, want de gordijnen zaten dicht. Maar Shoëla deed volgens de familie vorige week dinsdag wel aangifte tegen een groepje Marokkaanse jongens die een auto in de fik hadden gestoken. Gezien alle spanningen tussen de Molukkers en Marokkanen in de wijk, blijkbaar een gevoelige actie.

Shoëlla werd geïntimideerd en een paar dagen later reed tijdens nieuwjaarsnacht een auto met vijf oudere Marokkaanse jongens op een aantal mensen in. Volgens de familie doelbewust in de tuin van het huis, richting de dochter.

Niet dat de Molukkers alleen maar lieverdjes zijn, dat weten ze zelf ook wel. Er zijn vechtpartijen geweest en ook bij de Marokkanen zijn ruiten gesneuveld.

Wat de Molukkers enorm steekt, is de rol van de politie en gemeente. Niet alleen is de wijk afgegrendeld, ze mogen nauwelijks hun huis uit. Een neef: ,,Wij moeten binnen blijven en die ratten lopen gewoon vrij rond. Dat is de omgekeerde wereld! Dat ze de wijk afgrendelen, oké, maar waarom mogen we niet gewoon op straat staan?''

Voor de moeder des huizes is de maat vol. Midden in de nacht zit ze huilend op de grond: ,,Ik ga weg, ik wil niet dat mijn dochters dit nog een keer meemaken.''

In september liepen de spanningen tussen Molukse en Marokkaanse bewoners ook al uit de hand en moest de politie hard ingrijpen. Dat het afgelopen weekend weer mis ging, komt volgens burgemeester Van Schelven niet omdat de gemeente de situatie heeft onderschat. ,,We dachten dat de situatie toen was goed was uitgepraat. Dat bleek niet het geval. Deze groepen spelen een kat- en muisspel. Ze slaat toe op momenten dat de politie elders is. In die zin staan we ook machteloos en dat voelt beroerd.''

Met de enorme politiemacht willen de autoriteiten voorkomen dat mensen uit het hele land naar Culemborg trekken om het recht in eigen hand te nemen. Op internet circuleerden geruchten dat motorclub Satudarah, de Molukse evenknie van de Hell's Angels, zou gaan patrouilleren in Culemborg om de gemeenschap daar te beschermen. Het zou gaan om twee (van de acht) chapters van de motorclub.

Burgemeester Van Schelven had gisteren geen tijd om de familie Coenmans te bezoeken. Hij was ook niet welkom geweest, zegt vader John. ,,De burgemeester had hier al tijdens de jaarwisseling moeten zijn. Nu is het te laat. Mijn dochter had nu dood kunnen zijn." (WvW/MV)

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... zijn.dhtml
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_76440524
Oppakken helpt niet , ze staan trouwens zo weer buiten.
En kijk dan is hoe stoer ze zijn, ze kunnen ons niks maken.
Tref die ouders maar in hun portemonnee kijken of ze er dan iets aan gaan doen.
Ik denk het wel.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:37:59 #218
110987 ErwinRommel
pi_76440532
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:34 schreef Asgard het volgende:

[..]

Met strafrecht alleen kom je er niet, voor deze idioten is het stoer om door de politie gepakt te worden of om een tijdje vast te zitten. Hebben ze weer iets om over te klagen.

Ja en hoe dacht je dat dat zou moeten gaan dan?
Een soort van 3 strikes you're out systeem? Met bij de 3de overtreding inneming van NL paspoort en enkeltje Marokko? Ik voel er btw wel wat voor om dat voor elke vreemdeling toe te passen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:39:13 #219
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76440583
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:32 schreef tho_Omas het volgende:
Dat kan ook komen omdat er meer Turken en Marokkanen zijn in Nederland.
Ik denk eerder dat het een kwestie van cultuurverschil is.
quote:
De Iraanse populatie in Nederland neemt op het vlak van onderlinge netwerken een eigen positie in. Terwijl de meeste vluchtelingengroeperingen zeker in de beginperiode elkaar opzoeken en samen activiteiten ondernemen, is het beeld bij Iraniers diverser.

[ Bericht 26% gewijzigd door AryaMehr op 05-01-2010 15:45:11 ]
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 15:40:17 #220
249559 crew  Lavenderr
pi_76440630
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er wordt op een andere manier opgevoed, zoals het in een Marokkaanse samenleving volstaat.
Dit botst met de omgangsvormen in de Nederlandse samenleving, want hier gelden andere ongeschreven regels. Bij veel van die knapen ontbreekt een zelfcorrectiemechanisme. Volgens mij heb ik gisteren al gewezen op de gewetenloosheid dat deze criminaliteit kenmerkt.
Maar dan begrijp ik het niet goed. Deze ouders zijn waarschijnlijk voor het grootste deel ook in Nederland opgegroeid, hebben ze dan helemaal niets opgepikt van de ongeschreven regels die hier in Nederland gebruikelijk zijn? Om over de geschréven regels nog maar te zwijgen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:41:54 #221
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_76440708
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er staat nl. "berber-apen" in zijn post. We hadden afgesproken geen gebruik meer te maken van dergelijk jargon.

²
Wat een drama, de boef.

Als het niet mag zullen de mods hem wel corrigeren, of heb ik de hiërarchie op het forum verkeerd begrepen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:43:53 #222
110987 ErwinRommel
pi_76440798
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:37 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Even om een zijpad te bewandelen, denk je dat deze jongeren als ze een jaar of 25-30 zijn niet een moment van bezinning zullen krijgen? Door te veel problemen in het verleden geen werk en daardoor een slechte financiele/maatschappelijke positie? In ben erg benieuwd, als dat gebeurt, hoe ze dan terugkijken op hun leven vroeger...

Even puur hypothetisch hoor, vroeg het me ineens af
Ho ff, da is geen vrijbrief om maar te gaan rellen, toch?
pi_76440822
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja en hoe dacht je dat dat zou moeten gaan dan?
Een soort van 3 strikes you're out systeem? Met bij de 3de overtreding inneming van NL paspoort en enkeltje Marokko? Ik voel er btw wel wat voor om dat voor elke vreemdeling toe te passen.
Kon het maar.

Zou wel beter zijn om ze gewoon eigendom van de staat te maken zeg maar. Een aantal veroordelingen en een aantal waarschuwingen, gaan ze nog door? Dan helemaal kaal plukken, paspoort afpakken, uitrusten met enkelbandjes en voor de rest van hun leven vuil laten ophalen of riolen schoonmaken.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:45:50 #224
239294 PierreTT
pi_76440882
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ho ff, da is geen vrijbrief om maar te gaan rellen, toch?
Nee absoluut niet, zo was het ook niet bedoeld. Ik vroeg me alleen af wat er ooit moet worden van deze jongeren later
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:47:10 #225
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76440948
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dan begrijp ik het niet goed. Deze ouders zijn waarschijnlijk voor het grootste deel ook in Nederland opgegroeid, hebben ze dan helemaal niets opgepikt van de ongeschreven regels die hier in Nederland gebruikelijk zijn? Om over de geschréven regels nog maar te zwijgen.
Ik denk het niet. Ik denk dat ongeveer de helft van de Marokkaanse gemeenschap in Marokko is geboren. En de tweede generatie Marokkanen heeft overwegend ouders die in Marokko zijn geboren.
Verder maak ik bewust een verschil tussen thuis en daarbuiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 05-01-2010 15:52:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')