abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4666858
Den Haag - In een column in de Turkse weekkrant Dünya, die ook in Nederland verschijnt, bekritiseert redacteur Ilhan Karacay het gedrag en uiterlijk van de Nederlandse slachtoffers van de moord en verkrachting in Alanya (1995).

Zij besloten samen te gaan wandelen en gingen de bergen in. Op een verlaten plek stopten zij. Toen deze jongens, niet gewend om met aantrekkelijke vrouwen om te gaan, probeerden hun seksuele behoeften te bevredigen, werden zij geweigerd. Toen is de ramp gebeurd.''

Voor de hele tekst:
http://www.amersfoortsecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,1236__1116307_,00.html

Ik voel alleen maar woede na het lezen van dit stukje, waar gaat het heen? Wie het weet mag het mij vertellen.

Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
  donderdag 20 juni 2002 @ 02:48:55 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_4666900
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 02:42 schreef Rechts het volgende:
Wie het weet mag het mij vertellen.
De paginagrote column van Karacay verscheen onder de kop 'Nederland moet de hand in eigen boezem steken'.

Ha ha.

Tja moet je maar een hoofddoek opzetten als je naar een land op vakantie gaat waar (in sommige gebieden) de normen en waarden van de moslim gelden.

Verhaal doet een beetje denken aan al die ''onfatsoenlijke meisjes'' die in Nederlandse zwembaden worden aangerand door ''bepaalde'' jongeren...............

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4666914
Huh?.. De meisjes dachten toch dat ze in zo'n dolmus zaten, waardoor ze instapten. Die gasten reden vervolgens de bergen in, en de rest kun je zelf verzinnen,

Tuurlijk, Woede.
Had Alanya maar geen badplaats moeten worden.

Ik vind toch dat je door dit soort berichtgeving niet mag afleiden dat de rest v/d Turken (bijv.) ook zo denkt. Ik denk dat het steeds die richting opgaat : generalisering

..desu!
  donderdag 20 juni 2002 @ 02:52:38 #4
29890 Graveworm
All is Silent
pi_4666920
helemaal mee eens! als je als blanke vrouw geen hoofddoek omhebt dan vraag je er gewoon om! die vrouwen die het hebben overleeft moeten zwaar worden gestraft omdat ze deze onschuldige jongen hebben geweigerd
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_4666939
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 02:48 schreef R@b het volgende:

[..]

Verhaal doet een beetje denken aan al die ''onfatsoenlijke meisjes'' die in Nederlandse zwembaden worden aangerand door ''bepaalde'' jongeren...............

Helaas is het geen nieuws dat vaak gedacht en stil gezwegen wordt dat vrouwen wel iets uitlokken zouden hebben.
Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
pi_4666945
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 02:52 schreef Graveworm het volgende:
helemaal mee eens! als je als blanke vrouw geen hoofddoek omhebt dan vraag je er gewoon om! die vrouwen die het hebben overleeft moeten zwaar worden gestraft omdat ze deze onschuldige jongen hebben geweigerd
Dat wordt je hier helaas wel geleerd.
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2002 @ 03:03:15 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4666974
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 02:56 schreef Rechts het volgende:

[..]

Helaas is het geen nieuws dat vaak gedacht en stil gezwegen wordt dat vrouwen wel iets uitlokken zouden hebben.

Ik heb het niet over deze zaak of dat verkrachting (laat staan moord) ooit te vergoedelijken is, maar..

In sommige gevallen is er wel sprake van 'hoe kun je zo stom zijn'. Sommigen zetten de fiets zegmaar zonder slot neer op het centraal station..

pi_4666983
wat een dom gelul hiero
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_4667002
Tja lastig hoor, elke vrouw in Nederland is nu eenmaal aantrekkelijker dan de vrouwen van Alanya
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 20 juni 2002 @ 03:10:39 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_4667022
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:04 schreef beertje_ het volgende:
wat een dom gelul hiero
Die column, http://www.amersfoortsecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,1236__1116307_,00.html , vind je beter
pi_4667024
ff serieus: alsof er bij ons alleen maar journalistieke hoogstandjes gepubliceerd worden! Laat de hoofdredacteur van het plaatselijke sufferdje een retard zijn, bij ons is een dat zelfs het geval bij de grootste kranten.
  donderdag 20 juni 2002 @ 03:10:59 #12
16704 Rechts
democratie
pi_4667025
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik heb het niet over deze zaak of dat verkrachting (laat staan moord) ooit te vergoedelijken is, maar..

In sommige gevallen is er wel sprake van 'hoe kun je zo stom zijn'. Sommigen zetten de fiets zegmaar zonder slot neer op het centraal station..

ik ben ook maar een man maar voor mij is als een vrouw nee zegt, het toch echt nee hoor!

Een fiets wil wel fiets maar of een vrouw dat ook wil....(ik betwijvel het)

edit:het te scherpe randje

pi_4667060
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Die column, http://www.amersfoortsecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,1236__1116307_,00.html , vind je beter

nee helemaal niet!
maar om bv een hoofddoek in zo'n grote badplaats te dragen...
en die kleine lettertjes hier dan dat sommige vrouwen erom vragen om aangerand/verkracht en/of vermoord te worden?
Of heb ik het hier verkeerd opgevat?
  donderdag 20 juni 2002 @ 03:17:25 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_4667062
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:10 schreef Manono het volgende:

alsof er bij ons alleen maar journalistieke hoogstandjes gepubliceerd worden! Laat de hoofdredacteur van het plaatselijke sufferdje

Turkse weekkrant Dünya, die ook in Nederland verschijnt.

Niets geen plaatselijk sufferdje dus. Feiten wel goed weergeven graag.

donderdag 20 juni 2002 @ 03:19:14 #15
272 R@b
No-nonsens
pi_4667075
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:17 schreef beertje_ het volgende:

en die kleine lettertjes hier dan dat sommige vrouwen erom vragen om aangerand/verkracht en/of vermoord te worden?

Dat wordt beweerd in die Turkse weekkrant.
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2002 @ 03:19:50 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4667078
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:10 schreef Rechts het volgende:

[..]

ik ben ook maar een man maar voor mij is als een vrouw nee zegt, het toch echt nee hoor!
Een fiets wil wel fiets maar een vrouw zal echt niet lekker mee werken. Om maar op de zelfde toon verder te gaan.

Ik nam het als advocaat van duivel ook maar even op voor die mensen die volgens jou veelal denken aan uitlokking.

Heel veel verkrachtingen gebeuren bijvoorbeeld na het uitgaan (daterape). Meisjes die zonder problemen bij jongens in de auto stappen die ze net een paar uur kennen. Dan neem je gewoon een risico in deze wereld.

Verder hadden ze voor mij deze Hakan en zijn vriendjes allang een nekschot mogen geven.

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 20-06-2002 03:20]

donderdag 20 juni 2002 @ 03:20:13 #17
16704 Rechts
democratie
pi_4667081
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:17 schreef beertje_ het volgende:

[..]

nee helemaal niet!
maar om bv een hoofddoek in zo'n grote badplaats te dragen...

Wel eens van ironie gehoort, graag goed lezen voor je reageert.
pi_4667088
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:17 schreef R@b het volgende:

[..]

Turkse weekkrant Dünya, die ook in Nederland verschijnt.

Niets geen plaatselijk sufferdje dus. Feiten wel goed weergeven graag.

'bij ons is dat zelfs het geval bij de grootste kranten'

De Telegraaf publiceert niets beter of genuanceerder.

pi_4667097
Volgens mij lees je expres een bepaald soort kranten zodat je je en publique kunt opwinden over 'welke kant het allemaal opgaat'. Opruien heet dat geloof ik.
pi_4667103
PS Wie de schoen past trekt 'm maar aan
pi_4667107
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:20 schreef Rechts het volgende:

[..]

Wel eens van ironie gehoort, graag goed lezen voor je reageert.

-edit-
Jij voelt je dus wel aansproken Sorry was bedoeld voor Graveworm

En voor de anderen, ik heb het nu goed begrepen
Ik kan er persoonlijk woest om worden maar er lopen idd veel naïeve mutsen rond die het gevaar dat er eigenlijk niet eens moet zijn ook totaal niet zien.

[Dit bericht is gewijzigd door beertje_ op 20-06-2002 03:33]

donderdag 20 juni 2002 @ 03:25:35 #22
16704 Rechts
democratie
pi_4667118
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik nam het als advocaat van duivel ook maar even op voor die mensen die volgens jou veelal denken aan uitlokking.

Heel veel verkrachtingen gebeuren bijvoorbeeld na het uitgaan (daterape). Meisjes die zonder problemen bij jongens in de auto stappen die ze net een paar uur kennen. Dan neem je gewoon een risico in deze wereld.

Over uitlokking gaat nu juist het krantenartikel.

meisjes die helaas niet meer bij jongens in de auto kunnen stappen omdat eigenlijk alles tegenwoordig wel als fout en risici vol gezien kan worden. Helaas is het al zo normaal geworden dat we tegenwoordig zo denken.

donderdag 20 juni 2002 @ 03:27:28 #23
16704 Rechts
democratie
pi_4667130
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:24 schreef beertje_ het volgende:

[..]

Jij voelt je dus wel aansproken

† In Memoriam † donderdag 20 juni 2002 @ 03:31:43 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4667163
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:25 schreef Rechts het volgende:

[..]

Over uitlokking gaat nu juist het krantenartikel.

meisjes die helaas niet meer bij jongens in de auto kunnen stappen omdat eigenlijk alles tegenwoordig wel als fout en risici vol gezien kan worden. Helaas is het al zo normaal geworden dat we tegenwoordig zo denken.

Ja maar jij stelde het net in het algemeen:
quote:
Daar reageerde ik alleen even op.

In het artikel worden duidelijk verkeerde feiten gegeven, dat ze allemaal dronken zouden zijn geweest, en de meiden half naakt enz. Dat is natuurlijk pure onzin.

In Turkije is nog steeds een felle machtstrijd bezig tussen fundamentalisten en westers georïenteerde groepen. Denk dat je dit artikel in dit straatje moet plaatsen.
De schrijver bedoeld duidelijk dat er maar een einde aan dat frivole gedrag van de vakantiegangers moet komen (een doorn in het oog van de strenge moslims).
Hij ge(mis)bruikt deze zaak om een soort pleidooi voor strengere regels te maken.

pi_4667184
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:31 schreef NorthernStar het volgende:
In het artikel worden duidelijk verkeerde feiten gegeven, dat ze allemaal dronken zouden zijn geweest, en de meiden half naakt enz. Dat is natuurlijk pure onzin.
Is dat pure onzin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')