Zij besloten samen te gaan wandelen en gingen de bergen in. Op een verlaten plek stopten zij. Toen deze jongens, niet gewend om met aantrekkelijke vrouwen om te gaan, probeerden hun seksuele behoeften te bevredigen, werden zij geweigerd. Toen is de ramp gebeurd.''
Voor de hele tekst:
http://www.amersfoortsecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,1236__1116307_,00.html
Ik voel alleen maar woede na het lezen van dit stukje, waar gaat het heen? Wie het weet mag het mij vertellen.
quote:De paginagrote column van Karacay verscheen onder de kop 'Nederland moet de hand in eigen boezem steken'.
Op donderdag 20 juni 2002 02:42 schreef Rechts het volgende:
Wie het weet mag het mij vertellen.
Ha ha.
Tja moet je maar een hoofddoek opzetten als je naar een land op vakantie gaat waar (in sommige gebieden) de normen en waarden van de moslim gelden.
Verhaal doet een beetje denken aan al die ''onfatsoenlijke meisjes'' die in Nederlandse zwembaden worden aangerand door ''bepaalde'' jongeren...............
Tuurlijk, Woede.
Had Alanya maar geen badplaats moeten worden.
Ik vind toch dat je door dit soort berichtgeving niet mag afleiden dat de rest v/d Turken (bijv.) ook zo denkt. Ik denk dat het steeds die richting opgaat : generalisering
quote:Helaas is het geen nieuws dat vaak gedacht en stil gezwegen wordt dat vrouwen wel iets uitlokken zouden hebben.
Op donderdag 20 juni 2002 02:48 schreef R@b het volgende:[..]
Verhaal doet een beetje denken aan al die ''onfatsoenlijke meisjes'' die in Nederlandse zwembaden worden aangerand door ''bepaalde'' jongeren...............
quote:Dat wordt je hier helaas wel geleerd.
Op donderdag 20 juni 2002 02:52 schreef Graveworm het volgende:
helemaal mee eens! als je als blanke vrouw geen hoofddoek omhebt dan vraag je er gewoon om! die vrouwen die het hebben overleeft moeten zwaar worden gestraft omdat ze deze onschuldige jongen hebben geweigerd
quote:Ik heb het niet over deze zaak of dat verkrachting (laat staan moord) ooit te vergoedelijken is, maar..
Op donderdag 20 juni 2002 02:56 schreef Rechts het volgende:[..]
Helaas is het geen nieuws dat vaak gedacht en stil gezwegen wordt dat vrouwen wel iets uitlokken zouden hebben.
In sommige gevallen is er wel sprake van 'hoe kun je zo stom zijn'. Sommigen zetten de fiets zegmaar zonder slot neer op het centraal station..
quote:Die column, http://www.amersfoortsecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,1236__1116307_,00.html , vind je beter
Op donderdag 20 juni 2002 03:04 schreef beertje_ het volgende:
wat een dom gelul hiero
quote:ik ben ook maar een man maar voor mij is als een vrouw nee zegt, het toch echt nee hoor!
Op donderdag 20 juni 2002 03:03 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ik heb het niet over deze zaak of dat verkrachting (laat staan moord) ooit te vergoedelijken is, maar..
In sommige gevallen is er wel sprake van 'hoe kun je zo stom zijn'. Sommigen zetten de fiets zegmaar zonder slot neer op het centraal station..
Een fiets wil wel fiets maar of een vrouw dat ook wil....(ik betwijvel het)
edit:het te scherpe randje
quote:nee helemaal niet!
Op donderdag 20 juni 2002 03:10 schreef R@b het volgende:[..]
Die column, http://www.amersfoortsecourant.nl/CDA/regioportal/0,2078,1236__1116307_,00.html , vind je beter
quote:Turkse weekkrant Dünya, die ook in Nederland verschijnt.
Op donderdag 20 juni 2002 03:10 schreef Manono het volgende:alsof er bij ons alleen maar journalistieke hoogstandjes gepubliceerd worden! Laat de hoofdredacteur van het plaatselijke sufferdje
Niets geen plaatselijk sufferdje dus. Feiten wel goed weergeven graag.
quote:Dat wordt beweerd in die Turkse weekkrant.
Op donderdag 20 juni 2002 03:17 schreef beertje_ het volgende:en die kleine lettertjes hier dan dat sommige vrouwen erom vragen om aangerand/verkracht en/of vermoord te worden?
Of heb ik het hier verkeerd opgevat?
quote:Ik nam het als advocaat van duivel ook maar even op voor die mensen die volgens jou veelal denken aan uitlokking.
Op donderdag 20 juni 2002 03:10 schreef Rechts het volgende:[..]
ik ben ook maar een man maar voor mij is als een vrouw nee zegt, het toch echt nee hoor!
Een fiets wil wel fiets maar een vrouw zal echt niet lekker mee werken. Om maar op de zelfde toon verder te gaan.
Heel veel verkrachtingen gebeuren bijvoorbeeld na het uitgaan (daterape). Meisjes die zonder problemen bij jongens in de auto stappen die ze net een paar uur kennen. Dan neem je gewoon een risico in deze wereld.
Verder hadden ze voor mij deze Hakan en zijn vriendjes allang een nekschot mogen geven.
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 20-06-2002 03:20]
quote:Wel eens van ironie gehoort, graag goed lezen voor je reageert.
Op donderdag 20 juni 2002 03:17 schreef beertje_ het volgende:[..]
nee helemaal niet!
maar om bv een hoofddoek in zo'n grote badplaats te dragen...
en die kleine lettertjes hier dan dat sommige vrouwen erom vragen om aangerand/verkracht en/of vermoord te worden?
Of heb ik het hier verkeerd opgevat?
quote:'bij ons is dat zelfs het geval bij de grootste kranten'
Op donderdag 20 juni 2002 03:17 schreef R@b het volgende:[..]
Turkse weekkrant Dünya, die ook in Nederland verschijnt.
Niets geen plaatselijk sufferdje dus. Feiten wel goed weergeven graag.
De Telegraaf publiceert niets beter of genuanceerder.
quote:-edit-
Op donderdag 20 juni 2002 03:20 schreef Rechts het volgende:[..]
Wel eens van ironie gehoort, graag goed lezen voor je reageert.
En voor de anderen, ik heb het nu goed begrepen
Ik kan er persoonlijk woest om worden maar er lopen idd veel naïeve mutsen rond die het gevaar dat er eigenlijk niet eens moet zijn ook totaal niet zien.
[Dit bericht is gewijzigd door beertje_ op 20-06-2002 03:33]
quote:Over uitlokking gaat nu juist het krantenartikel.
Op donderdag 20 juni 2002 03:19 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ik nam het als advocaat van duivel ook maar even op voor die mensen die volgens jou veelal denken aan uitlokking.
Heel veel verkrachtingen gebeuren bijvoorbeeld na het uitgaan (daterape). Meisjes die zonder problemen bij jongens in de auto stappen die ze net een paar uur kennen. Dan neem je gewoon een risico in deze wereld.
meisjes die helaas niet meer bij jongens in de auto kunnen stappen omdat eigenlijk alles tegenwoordig wel als fout en risici vol gezien kan worden. Helaas is het al zo normaal geworden dat we tegenwoordig zo denken.
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 03:24 schreef beertje_ het volgende:[..]
Jij voelt je dus wel aansproken
quote:Ja maar jij stelde het net in het algemeen:
Op donderdag 20 juni 2002 03:25 schreef Rechts het volgende:[..]
Over uitlokking gaat nu juist het krantenartikel.
meisjes die helaas niet meer bij jongens in de auto kunnen stappen omdat eigenlijk alles tegenwoordig wel als fout en risici vol gezien kan worden. Helaas is het al zo normaal geworden dat we tegenwoordig zo denken.
quote:Daar reageerde ik alleen even op.
Helaas is het geen nieuws dat vaak gedacht en stil gezwegen wordt dat vrouwen wel iets uitlokken zouden hebben.
In het artikel worden duidelijk verkeerde feiten gegeven, dat ze allemaal dronken zouden zijn geweest, en de meiden half naakt enz. Dat is natuurlijk pure onzin.
In Turkije is nog steeds een felle machtstrijd bezig tussen fundamentalisten en westers georïenteerde groepen. Denk dat je dit artikel in dit straatje moet plaatsen.
De schrijver bedoeld duidelijk dat er maar een einde aan dat frivole gedrag van de vakantiegangers moet komen (een doorn in het oog van de strenge moslims).
Hij ge(mis)bruikt deze zaak om een soort pleidooi voor strengere regels te maken.
quote:Is dat pure onzin?
Op donderdag 20 juni 2002 03:31 schreef NorthernStar het volgende:
In het artikel worden duidelijk verkeerde feiten gegeven, dat ze allemaal dronken zouden zijn geweest, en de meiden half naakt enz. Dat is natuurlijk pure onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |