Ik heb geen idee of allochtonen ook meedoen aan deze flauwekul, maar het lijkt me inderdaad typisch iets voor Nederlanders om je kind te betitelen als speciaal en bijzonder, om te voorkomen dat heel NL weet dat het gewoon een irritant rotkind is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:33 schreef LangeJan het volgende:
Misschien een hele foute opmerking, maar bij dit soort dingen vraag ik mij altijd af of er ook Marokkaanse/Turkse maw allochtone families hun kinderen bestempelen als nieuwetijdskind/kristalkind of whatever.
Volgens mij is het een eigenschap van inheemse nederlanders om zich van elk onrecht wat ze aangedaan wordt te verschuilen achter een eigen beeldvorming. Ontkennen, verdraaien.. vluchtgedrag nav de sterk veranderende maatschappij.
Als je kind gepest wordt op school, komt dat bv. niet omdat hij zich als een mongool gedraagt of negatieve aandacht vraagt, maar omdat het een zgn. nieuwetijdskind is oid.
Mijn eerste gedachte is ook dat ze niet zo zweverig zijn, mss is er een allochtoon op Fok! die hier antwoord op kan geven? Plus het vermoeden dat op religieus vlak deze mensen vrij weinig tolereren.. maar zoals ik al zeg zijn dit gedachten en vermoedens.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of allochtonen ook meedoen aan deze flauwekul, maar het lijkt me inderdaad typisch iets voor Nederlanders om je kind te betitelen als speciaal en bijzonder, om te voorkomen dat heel NL weet dat het gewoon een irritant rotkind is.
Nee die mensen zien hun kinderen als de uitverkorenen van allah..quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:33 schreef LangeJan het volgende:
Misschien een hele foute opmerking, maar bij dit soort dingen vraag ik mij altijd af of er ook Marokkaanse/Turkse maw allochtone families hun kinderen bestempelen als nieuwetijdskind/kristalkind of whatever.
Volgens mij is het een eigenschap van inheemse nederlanders om zich van elk onrecht wat ze aangedaan wordt te verschuilen achter een eigen beeldvorming. Ontkennen, verdraaien.. vluchtgedrag nav de sterk veranderende maatschappij.
Als je kind gepest wordt op school, komt dat bv. niet omdat hij zich als een mongool gedraagt of negatieve aandacht vraagt, maar omdat het een zgn. nieuwetijdskind is oid.
Of dat er, stel je toch eens vóór!!!, helemaal NIETS speciaals is aan je kind.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:35 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb geen idee of allochtonen ook meedoen aan deze flauwekul, maar het lijkt me inderdaad typisch iets voor Nederlanders om je kind te betitelen als speciaal en bijzonder, om te voorkomen dat heel NL weet dat het gewoon een irritant rotkind is.
Ja, dat zou niet leuk zijn.. dan heb je niks om over te praten met de kinderpsycholoog of andere crisismoeders bij de kinderopvang!quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Of dat er, stel je toch eens vóór!!!, helemaal NIETS speciaals is aan je kind.
Maar dat kan toch niet, elk kind moet toch wel iets bijzonders hebben tegenwoordig, anders hoor je er echt niet meer bij in de buurt en bij de andere moeders.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Of dat er, stel je toch eens vóór!!!, helemaal NIETS speciaals is aan je kind.
quote:Waar komen Sterrenkinderen vandaan?
Een groep Sterrenkind-boodschappers komt rechtstreeks van een andere ster of planeet, en anderen zijn interdimensionale wezens met het vermogen om tussen de dimensies te bewegen. Sterrenkinderen lijken hun oorsprong te hebben in dimensies van grotere gevoeligheid en fijnere vibraties dan hier op aarde worden aangetroffen. Op deze .sterren of vibratie-niveaus waar ze vandaan komen, gaat iedereen goed met elkaar om. Vrede en harmonie zijn. altijd aanwezig. Sommigen zeggen dat ze van de Pleiäden zijn, terwijl anderen praten over verafgelegen groene of blauwe sterren. Een ding is zeker - ze komen van dimensies waar wij niet van kunnen dromen noch met onze menselijke ogen, kunnen zien. Ze zijn hier, paraat en gereed om te assisteren in het vredesproces. Toen Flavio's moeder vroeg welke ster de zijne was, antwoordde hij, 'ieder van ons heeft een ster. Mijn ster is alle energie die in mij zit. Mijn ster is van goud.,Mijn zoon Marcus geloofde dat hij van een groene ster was. Of dit nu een echte ster was of slechts een vibratie, zullen we nooit weten. Zelfs deze onduidelijkheid doet niets af aan het basis-idee.
In Nederland ontmoette ik een jonge Sterrenvrouw die zeer bezorgd en treurig was nadat zij mijn boek over Marcus had gelezen. Marcus geloofde dat de rode ster een gewelddadig en kwaadaardig oord was. Met tranen in haar ogen vertelde ze mij dat zijn gedachte haar verdrietig stemde, want zij kwam daar vandaan en volgens haar waren de mensen daar liefdevol en vriendelijk. Zij wilde weten wat ik geloofde. Ik zei dat ik ervan overtuigd was, dat er ontelbare sterren in het universum zijn, en dat zij en Marcus waarschijnlijk allebei gelijk hadden. Ze hadden het vermoedelijk over twee verschillende sterren in verschillende constellaties. Het is zeer belangrijk dat we deze kinderen niet het gevoel geven dat, wat zij geloven vreemd of verkeerd is. Neutrale acceptatie en een sterke innerlijke balans zijn van wezenlijk belang als men met deze kinderen werkt en hun verhalen aanhoort.
Is dit het langverwachte tegengeluid?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:17 schreef DE_krumpel het volgende:
Weet je wat pas bijzonder zou zijn?
Als mensen niet meer de egoïstische oppervlakkige horde zouden zijjn.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:22 schreef pagadder het volgende:
http://sterrenkinderen.paranormalegids.be/
[..]
![]()
![]()
quote:Toen Flavio's moeder vroeg welke ster de zijne was, antwoordde hij, 'ieder van ons heeft een ster. Mijn ster is alle energie die in mij zit. Mijn ster is van goud.,Mijn zoon Marcus geloofde dat hij van een groene ster was.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:33 schreef LangeJan het volgende:
Ik ga eens een aan bewezen sterrenkindje vragen welke ruimteschip ze hebben gebruikt
Of dezequote:Op woensdag 6 januari 2010 14:47 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Goede keus hoor! Ik kan ook geen beter of meer geschikt moederschip bedenken.
Galactica GEK!quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:47 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Goede keus hoor! Ik kan ook geen beter of meer geschikt moederschip bedenken.
Hoe konden we die nou vergetenquote:
Omdat bitchen echt is en dingen als indigo kinderen verzinsels zijn om elk kind bijzonder te maken terwijl ze het niet zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:42 schreef smoking-snares het volgende:
maar waarom kunnen er dan niet zoiets als indigo kinderen bestaan?
jullie lopen wel te bitchen, maar dat lopen jullie op elk topic te doen, tenzij het onderwerp bitchen is.
beter geloven in nieuwetijdskinderen dan het grootste gedeelte van de dag te bitchen op alles en nog wat...
ik doe er zelf net zo hard aan mee, maar dat is gewoon denederlandse mentaliteit
misschien zijn ze wel bijzonderquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat bitchen echt is en dingen als indigo kinderen verzinsels zijn om elk kind bijzonder te maken terwijl ze het niet zijn.
Dat hoor ik ook van mijn moeder, doet vrijwilligerswerk waarbij kinderen op vakantie gaan bij gastgezinnen, dat die kinderen als ze daar zijn gewoon normale, lieve, rustige kinderen zijn maar wanneer ze weer terug komen in hun eigen omgeving ze meteen weer druk en vervelend gedrag vertonen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:02 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte is ook dat ze niet zo zweverig zijn, mss is er een allochtoon op Fok! die hier antwoord op kan geven? Plus het vermoeden dat op religieus vlak deze mensen vrij weinig tolereren.. maar zoals ik al zeg zijn dit gedachten en vermoedens.
Ken wel een paar kinderen die je nav bovenstaande criteria kan bestempelen als Nieuwetijdskind of Kristalkind, maar in mijn ogen zijn deze kinderen zo druk en vervelend, omdat hun ouders chaotisch en druk zijn met van alles behalve hun kinderen.
Voorbeeldje een neefje van me, is een hartstikke lief jong. Maar in het bijzijn van de moeder van mijn schoonzus, hartstikke druk en vervelend omdat ze de boel loopt op te hitsen met rare piepgeluidjes en stom druk gedoe.
Als ik oppas of mijn vader, dan heb je geen kind aan hem. Omdat wij gewoon lekker op ons gemak het kind in zijn waarde laten en hem zijn eigen gang laten gaan en pas op het moment dat hij iets doet wat niet mag dat corrigeren. In tegenstelling tot de "andere partij" die zich continu loopt te bemoeien met van alles.
Heel apart om te zien hoe het drukke gedoe en chaotisch gedrag of juist rust uitstralen direct invloed hebben op jonge kinderen.
Dus wat mij betreft is nieuwetijdskinderen synoniem voor "geentijdvoorjekinderen" en maar een beetje aanklieren.
Het vergt ook wel een erg naïef persoon om vervolgens te denken dat trillingen uit de kosmos kunnen pikken iets positiefs is ipv negatief...quote:Op maandag 4 januari 2010 23:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"Weet je wat dit is’, zei een andere moeder, ‘hij pikt trillingen uit de kosmos op"![]()
![]()
Omdat maar weinig kinderen op de wereld echt bijzonder zijn en niet iedereen dat kan accepteren.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:53 schreef smoking-snares het volgende:
[..]
misschien zijn ze wel bijzonder(ze kunnen ook bijzonder irritant zijn, dus waarom niet
)
Volgens mij hadden alle Nederlanders in dat artikel maar een kind en allochtonen hebben over het algemeen grotere gezinnen. Als je al je kinderen dan sterrenkinderen en uitverkoren gaat vinden krijg je het nogal zwaar denk ik.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gewoon meer kinderen nemen dus, dan heb je geen tijd voor die onzin.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij hadden alle Nederlanders in dat artikel maar een kind en allochtonen hebben over het algemeen grotere gezinnen. Als je al je kinderen dan sterrenkinderen en uitverkoren gaat vinden krijg je het nogal zwaar denk ik.
ik ben speciaalquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat maar weinig kinderen op de wereld echt bijzonder zijn en niet iedereen dat kan accepteren.
Yep ik vind mezelf ook heel speciaalquote:
Shot doet me denken aan toen ik een heel klein meisje was... Ik vond het zó fascinerend dat je in de holle kant van een lepel de juiste weerspiegeling zag en in de bolle kant omgekeerd... Hád mijn moeder dus op kunnen vatten als een teken dat ik een indigo-kind was, maar ik kreeg, nadat iedereen al lang klaar was met eten en ik nog steeds met die lepel zat de spelen, gewoon op mijn kop omdat ik zat te treuzelen en werd zonder eten naar bed gestuurd.quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:54 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook van mijn moeder, doet vrijwilligerswerk waarbij kinderen op vakantie gaan bij gastgezinnen, dat die kinderen als ze daar zijn gewoon normale, lieve, rustige kinderen zijn maar wanneer ze weer terug komen in hun eigen omgeving ze meteen weer druk en vervelend gedrag vertonen.
Verklap het nou niet, straks is iedereen indigokind.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:22 schreef Pas259 het volgende:
Als je alles met ja beantwoord heb je 40/40
quote:SBS 6 komt met een nieuw tv-format waarin paranormale kinderen centraal staan. Kinderen hebben vaker paranormale ervaringen dan volwassenen. Vaak is het voor henzelf en hun directe omgeving lastig om deze onverklaarbare gebeurtenissen een plek te geven. Het programma speelt in op deze hulpvraag. Liesbeth van Dijk, finalist uit de eerste reeks van het programma Het Zesde Zintuig, begeleidt de kinderen en hun ouders bij het omgaan met deze bijzondere gave. Het programma is binnenkort bij SBS 6 te zien.
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor het programma door een email te sturen naarquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:32 schreef Otis2.0 het volgende:
Als je zo'n kind hebt moet je ff naar SBS bellen:
[..]
Hitler wou de mensheid alleen maar laten zien dat t gevaarlijk is om het gas open te laten staan.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus dat deden de Duitsers 70 jaar geleden! Nou snap ik het!!
Grenzen opzoeken kan je wel verbieden, maar dat helpt niet... Onderdeel van volwassen worden en grenzen leren herkennenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Idd. Want ik snap ook niet hoe ze er bij komen dat je kinderen die de neiging hebben grenzen op te zoeken (alle kinderen in zekere mate, sommige wat meer) dat je dat dan altijd maar toe moet staan.![]()
Ik ben trouwens ook een indigokind volgens die test.
dat jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat maar weinig kinderen op de wereld echt bijzonder zijn en niet iedereen dat kan accepteren.
Lijkt mij ook! (bij het kind of de ouders ?)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:00 schreef Garisson72 het volgende:
Dat indigo sla je er zo uit.
En ik maar denken dat je van slaan juist indigo werd...quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:33 schreef Kickstart het volgende:
[..]
Lijkt mij ook! (bij het kind of de ouders ?)
en fappen wrs ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef aychelle het volgende:
triest dat hier zo op gereageerd word.Jullie zijn jaloers omdat jullie enige gave bier drinken is.
nee tis een relkloonquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:17 schreef najazeg het volgende:
[..]
en fappen wrs ook
btw ben je zelf een indigootje dat je zo reageert?
datquote:
Indigio/kristal hype is echt iets voor westerlingen. Maar de Surinamers en import nederlanders uit Indonesie zijn hele fanatieke believers in magie,voorouderverering en dat soort dingen. Ieder zijn eigen gekte moet je maar denken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef aychelle het volgende:
triest dat hier zo op gereageerd word.Jullie zijn jaloers omdat jullie enige gave bier drinken is.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef aychelle het volgende:
The planet of the apes?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:29 schreef Garisson72 het volgende:
Vertel eens aychelle, van welke ster kom jij?
Vooral dit dus. Verder is het gewoon kansloos.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:44 schreef Westerling het volgende:
Je zou je kapot lachen als het niet betekende dat er straks weer een hele stoet onopgevoede koters extra bijkomt.
Had je ook leraren in gewaden die engelenliederen kwamen zingen en moest je ook runen tekenen enzo?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:03 schreef -Beer- het volgende:
Ik zat ook op een vrije school, maar ik ben wel redelijk normaal geloof ik.
Nee, wel kinderen uit lager klassen die met kerst liedjes kwamen zingen voor hogere klassen. Moest wel goed kunnen tekenen ja, maar geen runen. Eerder iets uit een verhaal dat ons verteld was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:54 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Had je ook leraren in gewaden die engelenliederen kwamen zingen en moest je ook runen tekenen enzo?
en als je nou niet goed was in tekenen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:59 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Nee, wel kinderen uit lager klassen die met kerst liedjes kwamen zingen voor hogere klassen. Moest wel goed kunnen tekenen ja, maar geen runen. Eerder iets uit een verhaal dat ons verteld was.
Ik vertaal de moeders even:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:21 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar als ik die quotes lees uit dat artikel, lijkt het alsof die ouders het indigo-zijn van hun kinderen als excuus gebruiken om ze niet op te hoeven voeden, of in ieder geval geen regels op te hoeven stellen. En om dat het probleem van de omgeving te maken ipv die van hen.Moet toch niet gekker worden zoiets.
quote:
Wij vangen allemaal veel straling op in ons leven, maar ipv superkrachten krijgen we er kanker van.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:56 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Het vergt ook wel een erg naïef persoon om vervolgens te denken dat trillingen uit de kosmos kunnen pikken iets positiefs is ipv negatief...
With great power, comes great responsibility.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:13 schreef aychelle het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:27 schreef Oorbeer het volgende:
Mijn kind krijgt later ook zo'n opvoeding, niks mis mee.
Beetje respect voor de astrale wereld graag.
Heet totale inactiviteit van de ouders in het leven van hun kind tegenwoordig opvoeden?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:53 schreef H.FR het volgende:
[..]
![]()
Je zou maar je hele opvoeding op zoiets baseren
Ja of gewoon oliedom, da's ook moeilijk voor ouders om zoiets toe te geven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:19 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Je ziet dat soort ouders elk jaar als ze hun kinderen in de kleuterklas plaatsen. De onderwijzers lachen de ouders hartelijk uit. Het is jammer dat ze meestal in de problemen komen als ze de ouders ermee confronteren dat hun kind gewoon vreselijk slecht opgevoed is.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:27 schreef Oorbeer het volgende:
Mijn kind krijgt later ook zo'n opvoeding, niks mis mee.
Beetje respect voor de astrale wereld graag.
De zon. Ik maak deel uit van haar stralen, ik ben heet, warm, lief en rustgevend tegelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:29 schreef Garisson72 het volgende:
Vertel eens aychelle, van welke ster kom jij?
youre a dead manquote:
Weet ik niet meer :S :$ :$quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:49 schreef Siniti het volgende:
Omg gefeliciteerd is dit je succesvolste topic tot nu toe als je SC's niet meerekent???
nou je kan in ieder geval zeggen dat je een topic op slot hebt gekregen zonder een slotje te krijgen : @ XDquote:
Hahaha xD :3 Nog eveuhquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:11 schreef Siniti het volgende:
[..]
nou je kan in ieder geval zeggen dat je een topic op slot hebt gekregen zonder een slotje te krijgen : @ XD
HahAhahA z0 goe3d van jouwww diee van mij krijgen altiijd slotjus van swarma :/quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaha xD :3 Nog eveuhIk heb trouwens eerder een topic op slot gekregen bedenk ik me ineens. :$
xDquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaha xD :3 Nog eveuhIk heb trouwens eerder een topic op slot gekregen bedenk ik me ineens. :$
Swarmaaa. =D xDquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
HahAhahA z0 goe3d van jouwww diee van mij krijgen altiijd slotjus van swarma :/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |