abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 9 januari 2010 @ 17:24:27 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_76604580
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:21 schreef ATuin-hek het volgende:

Zijn idd al zat topics over.
Aan jou de schone taak om met een verrassend nieuw topic te komen
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:44:39 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76605231
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Prima

Benieuwd met wat voor topic Tuinhek ons gaat verblijden
Oef... daar heb ik geen inspiratie voor
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76605333
Dan kost het je maar wat transpiratie!
Met een goed nieuw topic komen zul je!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:53:14 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76615751
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:47 schreef ToT het volgende:
Dan kost het je maar wat transpiratie!
Met een goed nieuw topic komen zul je!
Ik kan wel een uitdaging uitschrijven voor mensen om te laten zien waar de medische wetenschap zo verkeerd is Ik betwijfel alleen of daar echt animo voor gaat zijn.
Onikaan ni ov dovah
pi_76615895
Mwoah, toevallig sprak ik laatst een "believer" daar over. Ik hoop dat hij zijn verhaal in dat topic wil gaan doen.
pi_76625133
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef ToT het volgende:
Mwoah, toevallig sprak ik laatst een "believer" daar over. Ik hoop dat hij zijn verhaal in dat topic wil gaan doen.
Aan een "believer" zijn verhaal heb je dan ook niet veel. Wie gelooft er nu een "believer"? Dan ben je toch compleet krankzinnig? Waarom zou je zijn topic uberhaupt lezen, nu we weten dat we met een "believer" te maken hebben?

Het woord "iemand" had de lading dan ook goed gedekt. In serieuze discussies schiet bakkeleien over believers en sceptics niet op, we zijn immers allemaal sceptics.

Mjah, moest er even uit, de term "believer" klinkt zo neerbuigend.

[ Bericht 6% gewijzigd door mediaconsument op 10-01-2010 11:17:17 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 12:14:16 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_76627160
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:06 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Aan een "believer" zijn verhaal heb je dan ook niet veel. Wie gelooft er nu een "believer"? Dan ben je toch compleet krankzinnig? Waarom zou je zijn topic uberhaupt lezen, nu we weten dat we met een "believer" te maken hebben?

Het woord "iemand" had de lading dan ook goed gedekt. In serieuze discussies schiet bakkeleien over believers en sceptics niet op, we zijn immers allemaal sceptics.

Mjah, moest er even uit, de term "believer" klinkt zo neerbuigend.
Ik geloof er niets van dat dit neerbuigend bedoeld is. Zo is ToT niet.
Het geeft een referentiekader aan, net zoals dat het doet bij 'debunker'.

Ik hoop dat deze believer snel zijn verhaal doet zodat we kunnen reageren. Believers, debunkers en iedereen die geïnteresseerd is.
pi_76627339
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat dit neerbuigend bedoeld is. Zo is ToT niet.
Het geeft een referentiekader aan, net zoals dat het doet bij 'debunker'.

Ik hoop dat deze believer snel zijn verhaal doet zodat we kunnen reageren. Believers, debunkers en iedereen die geïnteresseerd is.
Dat snap ik, tot bedoelt dit niet beledigend. Ik bedoel dan ook dat hij de term believers. debunkers en sceptics beter achterwege kan laten. Dat hokjesdenken werkt discussies alleen maar tegen.

Ik denk dan ook dat niemand het fijn vind om believer genoemd te worden, daar niemand kritiekloos is.

We willen hier toch informatieve discussies zonder al te veel ruis?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76627423
*Zucht* Media, voordat je die post ging editten leek je me eindelijk eens een keertje te begrijpen.
Wishful thinking...
pi_76627617
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:21 schreef ToT het volgende:
*Zucht* Media, voordat je die post ging editten leek je me eindelijk eens een keertje te begrijpen.
Wishful thinking...
?

Zoveel heb ik niet geëdit. Vraag me dan ook af wat je met die edit bedoeld.

Het enige wat ik dan ook jammer vind is dat er iemand aangekondigd word als believer. Deze had ook aangekondigd kunnen worden als iemand met ervaring. Believers/sceptics discussies hebben al een tijdje niet plaatsgevonden, dus is het niet handig om weer met deze termen te gaan gooien.

Wat moet ik trouwens een keertje begrijpen. Dat in dit forum er een grote strijd bestaat tussen believers. sceptics en debunkers?

Dat kan ik namelijk niet begrijpen.

In dit forum gaat het over onze onvrede, en een manier om hier wat duidelijkheid over te krijgen.

Dus even een *zucht* terug. Succes ermee in ieder geval. Ik ga er ook niet verder over door, want het wederzijds begrip tussen ons is niet erg hoog, en heb ook geen zin in de notes.
pi_76627898
Kom op kerel, jij lijkt nog echt de enige te zijn die er moeite mee heeft.
Jij vat de term als polariserend op en dat de term ruis oplevert, maar het zijn juist de IDEEËN die hier uitgewisseld worden waar mensen op reageren.

Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer uit te leggen wat ik er mee bedoel. Je hebt mijn woordkeuze maar te accepteren. BNW loopt nu lekker, mensen die in conspiracies geloven lijken zich weer wat meer thuis te voelen hier en gaan ook weer wat meer posten en dat is fijn.
Dat jij niet tegen dat woordje kunt is dan jammer, maar ik ga niet elke keer opnieuw krampachtig in politiek correcte termen proberen te omschrijven wat ik bedoel, terwijl dit woord eigenlijk alleen maar door jou als beledigend / polariserend opgevat wordt.
pi_76628189
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:32 schreef ToT het volgende:
Kom op kerel, jij lijkt nog echt de enige te zijn die er moeite mee heeft.
Jij vat de term als polariserend op en dat de term ruis oplevert, maar het zijn juist de IDEEËN die hier uitgewisseld worden waar mensen op reageren.

Ik heb geen zin om voor de zoveelste keer uit te leggen wat ik er mee bedoel. Je hebt mijn woordkeuze maar te accepteren. BNW loopt nu lekker, mensen die in conspiracies geloven lijken zich weer wat meer thuis te voelen hier en gaan ook weer wat meer posten en dat is fijn.
Dat jij niet tegen dat woordje kunt is dan jammer, maar ik ga niet elke keer opnieuw krampachtig in politiek correcte termen proberen te omschrijven wat ik bedoel, terwijl dit woord eigenlijk alleen maar door jou als beledigend / polariserend opgevat wordt.
Niet alleen door mij. Als je een beetje oplet zie je dat deze discussies met een bepaalde regelmaat naar voren komen, en dat er dan vanuit de zgn. sceptische kant mensen believer genoemd worden met 1000den redenen waarom dat eigenlijk onmensen zijn. Die denken niet goed na ofzo.

Mjah, woordkeus is belangrijk.

Overigens mag je mij best eens om wat duidelijkheid vragen, in plaats van als de ziekte conclusies te trekken, ik vraag jou dan ook om duidelijkheid. Dat jij die niet wil geven is dan een ander verhaal. Als je denkt dat ik jou aan wil vallen, of wil laten afzetten als mod, denk dat dan maar zoveel als je wil, dat getuigd dan alleen maar van hallucinaties of iets dergelijks. De wishful thinking.

Het is jouw forum, en wat ik zeg is zo slecht nog niet. Ontwijk dat soort woorden, en dit forum gaat alleen maar meer groeien. Net zoals dat generaliseringen ook ontweken mogen worden, en daar mensen ook op aangesproken mogen worden. Oftewel jij bent hier het grote voorbeeld! Jij kunt doen wat je wil met dit forum!

Mjah, ik ga weer over de schreef. Ik ga maar fietsen.
pi_76628703
Bedankt voor de tip, maar ik pak dingen toch liever aan zoals ik het zelf wil, en let's face it: BNW gaat gewoon weer de goede kant op.

En de sceptici noemen de believers niet alleen "niet goed wijs" of whatever vanwege de TERM "believer", maar vanwege het feit dat ze bepaalde zaken geloven! Het is niet zo dat sceptici een soort racisten zijn die alles wat allochtoon is lui en crimineel noemt omdat ze van een ander land komen; je wordt gewoon op je woorden en daden beoordeeld, en niet door de jodenster of zo die je op je borst genaaid krijgt.

Op de rest van je post ga ik gewoon niet in, want je legt het balletje sowieso altijd weer op een krampachtige manier bij mij terug neer, alsof jij het slachtoffer bent van een boze mod die jou onterecht aanvalt. Ik ben er klaar mee.
pi_76628879
Om het af te sluiten, deze 2 zinnen.

Over smaak valt niet te twisten.

Don't shoot the messenger.

Je hebt dan ook gelijk dat het de goede kant in gaat. Echter moet je altijd waakzaam blijven om dit goed te houden.
pi_76628918
Is logisch

Edit @ edit: laat maar...
  zondag 10 januari 2010 @ 13:43:57 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76630720
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:57 schreef ToT het volgende:
Hij staat er
Onikaan ni ov dovah
pi_76641216
Net Super Mario Galaxy uitgespeeld 10/10, prachtig spel
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 10 januari 2010 @ 17:37:34 #168
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76641494
Ik heb gister weer eens de oude C&C afgestoft Ook geniaal spel
Onikaan ni ov dovah
pi_76641962
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:30 schreef Cerbie het volgende:
Net Super Mario Galaxy uitgespeeld 10/10, prachtig spel
Goed spel inderdaad.

Was laatst op de Wii ook onder de indruk van Muramasa overigens.

Misschien iets voor jou?

pi_76642893
Ik ben momenteel met Dragon Age Origins bezig.
Pfff begonnen als een elf mage, echt geweldig! Helemaal uitgespeeld, zo veel mogelijk de good guy geweest.
Vervolgens als een dwarf warrior begonnen, maar dat was ik al snel zat, toen als human warrior, wat ik al wat langer volhield, en nu ben ik toch maar weer een mage, maar nu een human.
pi_76643135
Ik game eigenlijk niet veel de laatste tijd, afgezien van de fifa sessies bij een maat van mij dan. Ben daarentegen wel weer flink series aan het kijken! Vooral Fringe heeft me goed vermaakt, en nu is het Eureka dat de klok slaat. Beide een zelfde soort verhalen, oftewel grote wetenschappelijke corporaties die proven uitvoeren en te grote uitvindingen hebben gedaan, alleen bij fringe vanuit het perspectief van een gekke professor, zijn zoon en een FBI agent. En Eureka vanuit het perspectief van een barbaars normale gast die sheriff word in de stad waar al deze gekke uitvindingen gedaan worden. Oftewel in beide series erg leuke situaties.

Nog wat trailers voor het idee:

Oftewel, voor ieder binnen dit forum is dit goede kost.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 18:43:43 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_76644250
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:11 schreef ToT het volgende:
Ik ben momenteel met Dragon Age Origins bezig.
Pfff begonnen als een elf mage, echt geweldig! Helemaal uitgespeeld, zo veel mogelijk de good guy geweest.
Vervolgens als een dwarf warrior begonnen, maar dat was ik al snel zat, toen als human warrior, wat ik al wat langer volhield, en nu ben ik toch maar weer een mage, maar nu een human.
Ik game nooit, mijn neefjes daarentegen zo vaak als ze mogen.
Die zitten ook vaak op Habbo-hotel. Dat vind ik ook wel leuk, die games gaan mij boven mijn pet.
pi_76644330
Ik ben behoorlijk verslaafd aan dr. House en dr. Who! (God, beiden "doctors" hoewel ze geen zak met elkaar te maken hebben! )
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 18:52:49 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_76644684
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:45 schreef ToT het volgende:
Ik ben behoorlijk verslaafd aan dr. House en dr. Who! (God, beiden "doctors" hoewel ze geen zak met elkaar te maken hebben! )
Dr.House, echt super vind ik dat!
Je hebt het nu toch niet over games he?
pi_76644800
Whehehe nee, series.

Dr. Who is nu weer op SciFi channel as we speak. Helaas blijven ze afleveringen herhalen. Ik wil gewoon weer nieuw spul zien!
pi_76670279
Van de Frontpage:

Onze eigen minister-president, Jan-Peter Balkenende, veegt zijn eigen stoep niet. Zijn oprit is nog steeds voorzien van een laag sneeuw. Afgelopen vrijdag deed de premier nog een oproep aan alle Nederlanders om vooral hun stoep sneeuwvrij te houden. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."

Een journalist van het AD kwam op het idee om eens te gaan kijken bij het huis van Balkenende in Capelle aan den IJssel, waar hij een stoep vol sneeuw aantrof. Alleen een stukje naar de deur was geveegd. Dat heeft de premier overigens niet zelf gedaan, hij liet daar zijn vrouw Bianca voor opdraven omdat hij moet werken. Volgens haar is het een lastige klus, omdat de sneeuw behoorlijk is vastgekoekt.

Andere bewoners van de straat hebben hun stoep wel geveegd. Zij lieten zich inspireren door de woorden van hun beroemde buurtbewoner.

Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:31:58 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_76671651
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:53 schreef ToT het volgende:
Van de Frontpage:

Onze eigen minister-president, Jan-Peter Balkenende, veegt zijn eigen stoep niet. Zijn oprit is nog steeds voorzien van een laag sneeuw. Afgelopen vrijdag deed de premier nog een oproep aan alle Nederlanders om vooral hun stoep sneeuwvrij te houden. "Het zou goed zijn als mensen hun stoep wat schoon weten te houden. Dat is van belang voor anderen en het heeft ook te maken met je verantwoordelijk weten voor de samenleving."

Een journalist van het AD kwam op het idee om eens te gaan kijken bij het huis van Balkenende in Capelle aan den IJssel, waar hij een stoep vol sneeuw aantrof. Alleen een stukje naar de deur was geveegd. Dat heeft de premier overigens niet zelf gedaan, hij liet daar zijn vrouw Bianca voor opdraven omdat hij moet werken. Volgens haar is het een lastige klus, omdat de sneeuw behoorlijk is vastgekoekt.

Andere bewoners van de straat hebben hun stoep wel geveegd. Zij lieten zich inspireren door de woorden van hun beroemde buurtbewoner.

Wat valt me dat van hem tégen
pi_76671832
Wat een schalks boefje he!

Godvergeten moraalridder, die gast!
Ik had hem wel in zijn nette 3-delig pak achter de sneeuwschuiver gezien: "He potverdrie, hoe werkt zulks één apparaat? Zeg lief, wanneer komt de butler weer terug van vakantie?"
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 11:40:25 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_76671959
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:36 schreef ToT het volgende:
Wat een schalks boefje he!

Godvergeten moraalridder, die gast!
Ik had hem wel in zijn nette 3-delig pak achter de sneeuwschuiver gezien: "He potverdrie, hoe werkt zulks één apparaat? Zeg lief, wanneer komt de butler weer terug van vakantie?"
'Als de vos de passie preekt, boer let op je kippen'
pi_76677032
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat valt me dat van hem tégen
Eer is natuurlijk nog wel een belangrijk verschil tussen de openbare weg (stoep) en een privé oprit...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 11 januari 2010 @ 15:14:10 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76680016
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:53 schreef ToT het volgende:
Van de Frontpage:

Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 januari 2010 @ 17:08:38 #182
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76685346
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 18:26:05 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_76688129
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:08 schreef ATuin-hek het volgende:
http://www.magritek.com/terranovafeatures.html

Moderne technologie
Prachtig!
pi_76695682
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'Als de vos de passie preekt, boer let op je kippen'
Freek de Jonge, toch?
  maandag 11 januari 2010 @ 21:35:42 #185
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76697122
Check effe allemaal het germaanse occult topic..
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 23:21:15 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_76703242
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Freek de Jonge, toch?
Het is een spreekwoord, al eeuwenoud geloof ik.
Maar is nog steeds voor sommige onderwerpen van toepassing.
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 23:23:38 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_76703354
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:35 schreef Ticker het volgende:
Check effe allemaal het germaanse occult topic..
Doe ik hoor Ticker, het is allemaal zo boeiend!
  maandag 11 januari 2010 @ 23:25:50 #188
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76703489
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe ik hoor Ticker, het is allemaal zo boeiend!
Snap er werkelijk niks van..

Hier een e-book compleet toegewijd aan Supriem
http://servicetoone.wordpress.com/category/0-site-map/

Geweldige PR... een stunt die zelfs door CNN (perongeluk) is overgenomen?
Of is dit iets vaags?
Ik kan zijn zelfgemaakte telefoon foto shots niet serieus nemen.. toch duikt zijn naam op, op de cnn website.

Supriem outside Jerusalem, talking to the locals

Ik pies in me broek!!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 11 januari 2010 @ 23:50:54 #189
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76704732
Oké het is de grootste flauwekul, vermengt met het bekende illuminati verhaal.
Misschien kan je beter die posts, inclusief die van de zogenaamde thule (prescott) weghalen in het germaanse topic.
We hebben hier te maken met een hoax die schijnbaar zelfs op money.cnn erin is geslopen door copy/paste werk.
Als je die foto's uit dit e-book bekijkt kom je al heel snel tot de conclusie dat dit een grap is.

http://www.disclose.tv/fo(...)yth-hoax-t14339.html

[ Bericht 17% gewijzigd door Ticker op 11-01-2010 23:58:21 ]
pi_76705775
Dus vanaf deze post alles wegtyfen: Het Germaanse Occulte ?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:26:10 #191
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76705846
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:23 schreef ToT het volgende:
Dus vanaf deze post alles wegtyfen: Het Germaanse Occulte ?
Als je bedoelt, die niet inbegrepen, klopt.
Eigenlijk vanaf dat Lavenderr het had over die Thule op youtube is het een HOAX.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:36:33 #192
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76706146
Over slechte tattoo's gesproken:

dinsdag 12 januari 2010 @ 00:49:25 #193
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76706472
Damn... die is wel erg ja
Onikaan ni ov dovah
pi_76706495
Mwah, laat ik toch even aan haar zelf over. Hey, het is haar topic he!

Dikke OUCH @ die tattoo! Die houdt van vechten, blijkbaar!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 02:35:16 #195
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76708175

Dan is deze een stukje beter!
pi_76711797
Die 2 moeten elkaar NIET tegenkomen!
pi_76712627
Germaans occult topic ff opgeschoond.

Volgende verzoeken e.d. gaarne in het FB-topic plempen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:33:50 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76762115

Onikaan ni ov dovah
pi_76764343
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

pi_76765988
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

Met deze converter kan je uitrekenen hoeveel "norris" 1 Newton is..

Kan je ook meteen uitrekenen hoeveel "hilton" een graad Celsius is. En dan is 1 "hilton" gelijk aan het aantal graden temperatuurstijging wat er voor zorgt dat een hotel-erfgename 1 stuk kleding uittrekt..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76767468
Elke keer als ik een topic in NWS aanklik dat over allochtonen gaat vraag ik me af hoe het weer goedgepraat wordt door de knuffelmenigte, ben ik daar de enige in?
pi_76767711
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:36 schreef Cerbie het volgende:
Elke keer als ik een topic in NWS aanklik dat over allochtonen gaat vraag ik me af hoe het weer goedgepraat wordt door de knuffelmenigte, ben ik daar de enige in?
Nee, daar ben je zeker niet de enige in.
Ik sta daar ook elke keer weer van te kijken
pi_76768119
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, daar ben je zeker niet de enige in.
Ik sta daar ook elke keer weer van te kijken

Het mooiste is nog als ze roepen dat Fok! een rechts bolwerk is
pi_76769646
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Het mooiste is nog als ze roepen dat Fok! een rechts bolwerk is
Ja, dat is grappig
pi_76774682
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:17:02 #206
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76776751
Tja.. volgens mij heeft daar ooit flink wat water gestaan..
pi_76777284
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:17 schreef Ticker het volgende:
Tja.. volgens mij heeft daar ooit flink wat water gestaan..
En dan die bosjes, dat lijkt wel op die bosjes die vlak bij het strand staan, aan het begin van de duinen. Een soort helmgras?
pi_76777465
pi_76777598

The end of humanity has a beginning

9 dagen tot de eerste aflevering
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:07:03 #210
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76779072
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:31 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]
Mars?
Onikaan ni ov dovah
pi_76780726

woensdag 13 januari 2010 @ 21:46:38 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76781318
!
Onikaan ni ov dovah
pi_76783779
quote:
[ afbeelding ]
Ikke hep ut gevind!

NASA kiekt 'coniferen' op Mars
pi_76784436
pi_76787559
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:51:04 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76788807
Bicentennial Man is een mooie film
Onikaan ni ov dovah
pi_76796027
quote:
[ afbeelding ]
Ik zie er wenkbrauwen en toefjes goed bijgehouden vrouwelijk schaamhaar in...
pi_76798682
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik zie er wenkbrauwen en toefjes goed bijgehouden vrouwelijk schaamhaar in...
Siegmund zou z'n lol op kunnen bij jou!
pi_76799129
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Siegmund zou z'n lol op kunnen bij jou!
Op mij zouden toch zeker wel 3 (vrouwelijke) psychologie studentes kunnen promoveren inderdaad...
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:51:01 #221
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76805191
Wat tekende Michelangelo nou precies, toen hij 'God' tekende?

Let goed op de vorm, waar God en zijn 'metgezellen' in zitten:

donderdag 14 januari 2010 @ 13:55:04 #222
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76805335
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan die bosjes, dat lijkt wel op die bosjes die vlak bij het strand staan, aan het begin van de duinen. Een soort helmgras?
Welke bosjes?
Dat is een soort troep/kleur achtergelaten toen een bepaalde substantie zichzelf afzette en verdween (door het wegvloeien van water?), daar op die Duinen.
Sla hem desnoods op en zoom in.. The Eyes can be deceitful, maar dat zijn geen planten.
pi_76805553
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:55 schreef Ticker het volgende:

[..]

Welke bosjes?
Dat is een soort troep/kleur achtergelaten toen een bepaalde substantie zichzelf afzette en verdween (door het wegvloeien van water?), daar op die Duinen.
Sla hem desnoods op en zoom in.. The Eyes can be deceitful, maar dat zijn geen planten.
My eyes waren zéker deceitful, ik zag het voor planten aan, en het is gewoon troep. Bummer
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:17:59 #224
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_76806270
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

My eyes waren zéker deceitful, ik zag het voor planten aan, en het is gewoon troep. Bummer
Nee, maar niet alleen dat, als je ook kijkt zie je dat deze 'stengels' zich op een rij moeten bevinden. Niet echt logisch voor de natuur.
Nou is daar op internet ook al een verklaring voor, het zou dus geplant moeten zijn door aliens.

Oh en tevens, er zouden rechtsbovenin de pic, dan een rij van die stengels aan het 'dak' moeten hangen!
pi_76806676
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:51 schreef Ticker het volgende:
Wat tekende Michelangelo nou precies, toen hij 'God' tekende?

Let goed op de vorm, waar God en zijn 'metgezellen' in zitten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vind ik dit toch mooi. Alles van Michelangelo vind ik mooi.

God zit dus in de hersenen. Ja, logisch wel als je er over nadenkt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:49:23 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76840645
Onikaan ni ov dovah
pi_76841020
quote:
Een lach veroorzaakt ook geen kanker volgens mij.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:58:02 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76842887
Dat lijkt mij ook niet nee.
Onikaan ni ov dovah
pi_76843207
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat vind ik dit toch mooi. Alles van Michelangelo vind ik mooi.

God zit dus in de hersenen. Ja, logisch wel als je er over nadenkt.
Ik heb in Florence een aantal beelden en schilderijen van hem gezien, en in het echt is het nog veel imposanter kan ik je zeggen. Normaliter zal je mij niet uren zien staan kijken naar 1 schilderij in een museum, maar daar heb ik toch regelmatig met open mond naar van alles staan kijken..
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 13:02:40 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_76847663
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik heb in Florence een aantal beelden en schilderijen van hem gezien, en in het echt is het nog veel imposanter kan ik je zeggen. Normaliter zal je mij niet uren zien staan kijken naar 1 schilderij in een museum, maar daar heb ik toch regelmatig met open mond naar van alles staan kijken..
Ik heb La Pietà gezien in de St.Pieter, en was zo onder de indruk en diep ontroerd. Wat een schoonheid.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 13:14:14 #231
249559 crew  Lavenderr
pi_76848043
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 13:18:28 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_76848212
quote:
Dus ik kan mijn make-up het raam uitgooien, een blijde lach volstaat Super!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:19:10 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76848246
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus ik kan mijn make-up het raam uitgooien, alleen een blijde lach Super!
Ja Dat is zoveel mooier.
Onikaan ni ov dovah
pi_76849189
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus ik kan mijn make-up het raam uitgooien, een blijde lach volstaat Super!
Zal het ook even aan mijn lief doorgeven. Sowieso is die niet zo erg v/d make-up, maar het scheelt mij een paar sneue momenten in de trant van: zij: "zie je ook wat aan me?", ik: "eeeuuh nee", zij: "ik heb make-up op #RFE#$45$R", ik: "dat heb je mooi subtiel aangebracht ....
pi_76850963
Veel mensen zeggen ook wel dat je het beste make-up zo kunt aanbrengen, dat je gewoon niet kunt zien dat je make-up op hebt. (Dat het dus natuurlijk lijkt.)
Dus niet dat je er als Bassie uit gaat zien of zo!

Hoewel.....dit zieter toch ook best wel geil uit?

Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 14:40:42 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_76851852
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:23 schreef ToT het volgende:
Veel mensen zeggen ook wel dat je het beste make-up zo kunt aanbrengen, dat je gewoon niet kunt zien dat je make-up op hebt. (Dat het dus natuurlijk lijkt.)
Dus niet dat je er als Bassie uit gaat zien of zo!

Hoewel.....dit zieter toch ook best wel geil uit?
[ afbeelding ]

Nou geil ....is die linkse een kerel?
pi_76853824
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou geil ....is die linkse een kerel?
Zat ikidd ook aan te denken ja!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:45:19 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76854621
Voor ik goed keek had ik al zoiets van 'het zullen vast kerels zijn'
Onikaan ni ov dovah
pi_76854686
En ik weet 100% zeker dat die kerels er zonder make-up écht wel beter uit zullen zien!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:13 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76855001
Zo het begint nu langzaamaan spannend te worden. Heb nu een protocol bij elkaar, maar wacht nog even op de mening van de experts. Kan ik hopelijk komende week beginnen met meten
Onikaan ni ov dovah
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 16:01:11 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_76855378
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Zo het begint nu langzaamaan spannend te worden. Heb nu een protocol bij elkaar, maar wacht nog even op de mening van de experts. Kan ik hopelijk komende week beginnen met meten
Mooi! Heb je al mensen die 'proefkonijn' willen zijn?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:27 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76856234
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooi! Heb je al mensen die 'proefkonijn' willen zijn?
Ja al best wel wat Ben vast begonnen met vrienden en bekenden te vragen.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 18:15:20 #244
249559 crew  Lavenderr
pi_76860645
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja al best wel wat Ben vast begonnen met vrienden en bekenden te vragen.
Mooi! Nu maar wachten op de mening van de experts he? Ga voor je duimen
pi_76864865
A IVA

Half uur in de kou staan wachten op de bus vanmorgen
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 20:18:04 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_76865560
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:59 schreef Cerbie het volgende:
A IVA

Half uur in de kou staan wachten op de bus vanmorgen
Nou ja, morgen kun je je om die tijd nog eens lekker omdraaien he

tenzij je moet werken natuurlijk
pi_76865939
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou ja, morgen kun je je om die tijd nog eens lekker omdraaien he

tenzij je moet werken natuurlijk
Echt niet, en al de sneeuw is ook van het schuine dak gegleden inmiddels, dus daar worden we ook niet meer wakker van 's nachts..
pi_76865960
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid, wat ga je precies meten?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:48:55 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76866803
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Voor mijn nieuwsgierigheid, wat ga je precies meten?
T1 anatomische scan, multi-echo EPI resting state van 31 minuten en een 256 richtingen, b=1500 2mm isotroop DWI scan
Dat is iig het plan. Even afwachten of de postdocs etc die hier heel veel van af weten het ook een goed plan vinden.

Edit: Oh en ook een genetic profile Speeksel monster enzo.
Onikaan ni ov dovah
pi_76884057
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

T1 anatomische scan, multi-echo EPI resting state van 31 minuten en een 256 richtingen, b=1500 2mm isotroop DWI scan
Dat is iig het plan. Even afwachten of de postdocs etc die hier heel veel van af weten het ook een goed plan vinden.

Edit: Oh en ook een genetic profile Speeksel monster enzo.
Dat is toch een soort van MRI scan, of niet? Ik heb me hier voor opgegeven, als ex-hartpatient. Mogelijk dat ze bij mij ook een DNA onderzoek gaan doen, maar dat zal ik nog wel horen tzt..
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:06:32 #251
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76894585
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:09 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is toch een soort van MRI scan, of niet? Ik heb me hier voor opgegeven, als ex-hartpatient. Mogelijk dat ze bij mij ook een DNA onderzoek gaan doen, maar dat zal ik nog wel horen tzt..
Dat is inderdaad allemaal MRI Ik ga bezig met het opzetten van een dataset voor algemeen gebruik binnen het onderzoeksinstituut waar ik afstudeer. Het is de bedoeling om 1 keer veel (50) proefpersonen te scannen, waar dan zo veel mogelijk connectiviteitsonderzoeken gebruik van kunnen maken. Scheelt op de lange termijn weer heel veel werk Ik doe dat samen met nog iemand die ook al zeker weet dat hij die data goed kan gebruiken voor zijn onderzoek.
Onikaan ni ov dovah
pi_76940708
Ik ben de laatste tijd lekker veel in [ONZ] bezig.
Op verzoek heb ik deze foto van mijn hamster gemaakt!

(No offense @ anyone natuurlijk! )
pi_76941364
ToT

Je maakt Paultjuhh bang
pi_76941470
Ik zag het ja! Maar we vinden elkaar ondertussen wel liev hoor!
pi_76941643
pi_76941665
Leuke hamster Best populair in ONZ
pi_76941718
*heeft morgen psychologie tentamen*

flutstudie, zal blij zijn als ik die voldoende kan afsluiten. Nee we gaan geen vragen stellen over het dure boek dat nog enigszins leerzaam was, maar over hele specifieke dingetjes die je zo mist als je de slides niet nauwkeurig bestudeert.
pi_76941887
LOL @ Icanhascheezburger!

Pffff @ studie, ja dat komt me VERDOMD bekend voor zeg!
pi_76941938
Om over de tijd van het tentamen nog maar te zwijgen 18:45 - 20:15
2,5 uur. Voor 70 3-keuze vragen
pi_76942089
Oh mai gawd!

Ja ik weet niet wat voor unmeunige lappen tekst je per vraag moet doorspitten?
pi_76942134
Ik zat meer te denken aan de onkunde van den psychologiestudent om begrijpend te lezen
pi_76942152
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:51 schreef Cerbie het volgende:
[ afbeelding ]
pi_76942185
Al die vragen ook op Blackboard
Geen woordenboeken toegestaan, tenzij speciale toestemming van de examencommissie. Maar een dikke meerderheid van de psych-studenten komt dan ook uit Duitsland.
al zou je na 3 jaar wel fatsoenlijk NL moeten kunnen (is een 3ejaars keuzevak geloof ik)
pi_76942363
Blackboard, daar heb ik nog een cursus voor gehad om het te beheren! Best goed! Okee voor toetsen vond ik Questionmark Perception wel beter; dat was veel uitgebreider en professioneler op dat gebied, maar Blackboard is gewoon een mooi compleet systeem.
pi_76942669
Het werkt best aardig, maar ik denk niet dat mijn faculteit er het meeste uit haalt. Heb zelf ook nooit de moeite genomen om de blogfuncties enzo verder uit te zoeken.

Het dieptepunt was/is overigens dat de 'veranderingen sinds je laatste bezoek' functie nog steeds uitgeschakeld is; alles werd ineens als 'nieuw bericht' gemeld toen de BB software was geupdate, met als gevolg dat de centrale server het niet aankon
pi_76942697
Dit gaat hem niet meer worden geloof ik.

*gaat tas pakken*
pi_76942938
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:11 schreef Cerbie het volgende:
Dit gaat hem niet meer worden geloof ik.

*gaat tas pakken*
Waddan joh?
  maandag 18 januari 2010 @ 16:14:24 #268
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76969927
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:36:34 #269
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77003977

Zo zie ik er dus van binnen uit
Onikaan ni ov dovah
pi_77004223
WHOA!!! Holy fucking shit zeg, DAT ziet er netjes uit!!!!!
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 11:42:50 #271
249559 crew  Lavenderr
pi_77004240
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gek he, bij hersenen moet ik altijd aan een pond gehakt denken.
pi_77004290
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeker met deze kleur ja!
pi_77004305
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aan de kleur te zien ben je overtuigd socialist?
pi_77004354
Hij laat ons in ieder geval wel zijn "inner beauty" zien!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:48:27 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77004466
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

!
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:37:10 #276
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77008158

En hier had ik het uiteindelijk voor nodig. Wat resultaten fancy presenteren. Hopelijk vinden de reviewers het dan ook leuk.
Onikaan ni ov dovah
pi_77008210
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[ afbeelding ]

En hier had ik het uiteindelijk voor nodig. Wat resultaten fancy presenteren. Hopelijk vinden de reviewers het dan ook leuk.
That looks like a serious brainfart!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:40:37 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77008281
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Als het goed is zijn het twee delen van het Default Mode Network. Dit is soort van het stand-by netwerk van je brein. Als je niets doet, of bijv zit te dagdromen, worden deze gebieden actief. Ik laat hier overigens maar 2 van de 6 gebieden zien. De Hippocampi horen er bijv ook bij
Onikaan ni ov dovah
pi_77008351
Hippocampi? Ik dacht dat er maar eentje was?
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 13:52:00 #280
249559 crew  Lavenderr
pi_77008693
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als het goed is zijn het twee delen van het Default Mode Network. Dit is soort van het stand-by netwerk van je brein. Als je niets doet, of bijv zit te dagdromen, worden deze gebieden actief. Ik laat hier overigens maar 2 van de 6 gebieden zien. De Hippocampi horen er bijv ook bij
Vind het fascinerend
pi_77009959
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee man, dat is de laatste missende scene van duke nukem forever..
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:31:46 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77010088
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:42 schreef ToT het volgende:
Hippocampi? Ik dacht dat er maar eentje was?
Je hebt er twee van 1 links en 1 rechts. Naast de Amygdala's.
Onikaan ni ov dovah
pi_77010194
Ah right! Weer wat geleerd!
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:36:20 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77060919
Onikaan ni ov dovah
pi_77061922
Tuinhek, heb je al groen licht voor je onderzoek?
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:07:28 #286
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77061978
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
Tuinhek, heb je al groen licht voor je onderzoek?
Bijna! Vandaag weer een stuk verder gekomen. moet nog 3 laatste kleine details controleren, dan kan ik het protocol afmaken en een keer op de scanner testen
Onikaan ni ov dovah
pi_77063016
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bijna! Vandaag weer een stuk verder gekomen. moet nog 3 laatste kleine details controleren, dan kan ik het protocol afmaken en een keer op de scanner testen
Hartstikke goed!
Spannend he?
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:21:40 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77067429
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hartstikke goed!
Spannend he?
Heel spannend ik had net de laatste puntjes in de mail. Morgen dus eens bij de MRI man aankloppen of hij tijd heeft het protocol daadwerkelijk te implementeren op de scanner Zou als het goed niet al te ingewikkeld meer moeten zijn.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:22:07 #289
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77067450
Onikaan ni ov dovah
pi_77067667

Dat is pas reclame.
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:01:18 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77069623
Is mij toch net wat te dun.
Onikaan ni ov dovah
pi_77069715
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Dan speciaal voor jou.

woensdag 20 januari 2010 @ 21:06:10 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77069866
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan speciaal voor jou.

[ afbeelding ]
Onikaan ni ov dovah
pi_77069976
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik vind haar ook een randgevalletje anorexia
pi_77069996
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan speciaal voor jou.

[ afbeelding ]
En zij mag weleens wat aan de lijn gaan doen
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:10:27 #296
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77076732
Onikaan ni ov dovah
pi_77078154
Hey DIE clip kende ik nog niet!
pi_77085008
quote:
Als je dat voor de mensen in die scanner van je draait krijg je rare effecten.. Of is het gewoon een afleiding zodat jij ongemerkt wat nanobots een een rfid chipje kan injecteren????
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:00:58 #299
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77085258
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 08:48 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je dat voor de mensen in die scanner van je draait krijg je rare effecten.. Of is het gewoon een afleiding zodat jij ongemerkt wat nanobots een een rfid chipje kan injecteren????
SSSsst! niet verklappen!
Onikaan ni ov dovah
pi_77085911
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

SSSsst! niet verklappen!
Dus Lambiekje de profeet had gelijk?!?!?!?!?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')