Gewoon de boel niet flessen en een kaartje kopen als je geen recht op gratis ov hebt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:06 schreef IdlersDream het volgende:
Vandaag geprobeerd met mijn (inmiddels officieel niet meer geldige) OV-studentenkaart te reizen. Na wat onnozel doen tegen de conducteur mocht ik wel gratis reizen. Hij zei echter wel dat dat alleen in combinatie kon met de studenten OV-chipkaart, geactiveerd of niet. Heb dus maar gezegd dat ik hem niet bij me had. Ben dus bang dat ik in de loop der deze maand, toch met een kaartje moet gaan reizen omdat conducteurs ook niet gek blijven.
Hoe zijn jullie ervaringen. Simpelweg zwaaien met je oude OV voldoende? Lulverhaal erbij? Of zowel OV en chipkaart tonen bij controle?
In de tijd dat je gebruik maakt van het voordeeltarief, moet je ook uitloggen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:00 schreef JMarsden het volgende:
[..]
En met je voordeelurenOV-chipkaart?
No shit, sherlock.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:52 schreef Dunckie het volgende:
Dat kan alleen maar een commercieel nut dienen, zeker geen praktisch.
Nog sterker en wat waar is, check je niet in in je vrij reizen periode, en je krijgt controle, dan krijg je gewoon een boete.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:52 schreef Dunckie het volgende:
Wat ik niet snap, en de conducteur waar ik vandaag mee sprak ook niet, is waarom je als student in je vrij-reizen periode, in zou moeten checken. Dat kan alleen maar een commercieel nut dienen, zeker geen praktisch.
Maar als student hoef je ook niet in de trein in te checken als je vrij kunt reizen. Gisteren aan conducteur/infomannetje aan de balie gevraagd. Hij kan gewoon bij controle je kaart scannen en ziet dan of je een week of weekend Ov hebt, ook als je niet bent ingecheckt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:52 schreef Dunckie het volgende:
Wat ik niet snap, en de conducteur waar ik vandaag mee sprak ook niet, is waarom je als student in je vrij-reizen periode, in zou moeten checken. Dat kan alleen maar een commercieel nut dienen, zeker geen praktisch.
Whuh? Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:32 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Nog sterker en wat waar is, check je niet in in je vrij reizen periode, en je krijgt controle, dan krijg je gewoon een boete.
Natuurlijk is het commercieel.
De pot met geld word verdeeld onder de vervoersbedrijven aan de hand het aantal reizigers die het vervoert.
Dus ook de studenten.
Ben ik ook tegengekomen, de vervoerders willen er in principe een boete voor gaan geven, maar daar is nog niet heel veel over bekend. Voor studenten geldt wel dat als je het meerdere vergeet dat dan je kaart geblokkeerd wordt, maar hoe ze dat willen doen staat nog nergens.quote:
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&rlz=1C1GGLS_nlNL291NL304&q=5+klachten+25+OV+chipkaart&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=quote:. Abonnementhouders kunnen gestraft worden voor legaal reizen
Abonnementhouders zijn verplicht om met hun kaart in het openbaar vervoer zich aan en af te melden bij het systeem. Doen ze dat niet dan reizen zij zwart en kunnen zij bij controle een boete krijgen. Het GVB en de RET hebben eerder al aangegeven zo de meest trouwe klanten te willen behandelen. De Nederlandse Spoorwegen beloofden eerder dit juist niet te doen, maar zijn daar ook vanaf gestapt.
Klinkt als toekomstplannen, gezien ze nu nog zeggen dat je niet in kan checken bij de NS (hoewel dat stiekem al wel kan).quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ben ik ook tegengekomen, de vervoerders willen er in principe een boete voor gaan geven, maar daar is nog niet heel veel over bekend. Voor studenten geldt wel dat als je het meerdere vergeet dat dan je kaart geblokkeerd wordt, maar hoe ze dat willen doen staat nog nergens.
Bij de NS niet inderdaad, maar ik verwacht dat de RET vanaf volgende maand iets minder vriendelijk gaat zijn aangezien daar de OV-chipkaart dan volledig wordt ingevoerd. Wellicht dat ze in het begin nog soepel zullen zijn, maar hoe zich dat in de toekomst gaat vertalen is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Klinkt als toekomstplannen, gezien ze nu nog zeggen dat je niet in kan checken bij de NS (hoewel dat stiekem al wel kan).
wat is het nouquote:Op woensdag 6 januari 2010 02:32 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Nog sterker en wat waar is, check je niet in in je vrij reizen periode, en je krijgt controle, dan krijg je gewoon een boete.
De pot met geld word verdeeld onder de vervoersbedrijven aan de hand het aantal reizigers die het vervoert.
Dus ook de studenten.
Waar je in kan checken moet je inchecken, behalve de NS.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Swindler het volgende:
[..]
wat is het nouIk hoor zelfs van verschillende conducteurs andere antwoorden , de ene zegt niet in checken in je vrij reizen periode de andere zegt weer wel , heb ook gehoord dat je niet moet in checken in je vrij reizen periode als je 0 euro saldo op je kaart hebt staan.
Van ov-chipkaart.nl:quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Swindler het volgende:
[..]
wat is het nouIk hoor zelfs van verschillende conducteurs andere antwoorden , de ene zegt niet in checken in je vrij reizen periode de andere zegt weer wel , heb ook gehoord dat je niet moet in checken in je vrij reizen periode als je 0 euro saldo op je kaart hebt staan.
quote:Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
Reis je in je kortingsuren? In tram/bus/metro kun je eenvoudig met saldo reizen.
Maak je tijdens je reis een overstap naar een ander vervoermiddel? Probeer zoveel mogelijk met de Studenten OV-chipkaart te reizen. Dit voorkomt dat je dubbel basistarief betaalt (basistarief OV-chipkaart en basisstrip).
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in/uit te checken. NS voert de OV-chipkaart gefaseerd in. Voor de trein moet je in de kortingsuren nog een papieren kortingskaartje kopen.
Van wie krijg je die boete dan? Niet van de conducteur die ik gisteren sprak. Blijkt maar weer dat er totale willekeur heerst.quote:Op woensdag 6 januari 2010 02:32 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dus ook de studenten.
Kan prima, heb het gisteren ook gedaan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bij de NS niet inderdaad, maar ik verwacht dat de RET vanaf volgende maand iets minder vriendelijk gaat zijn aangezien daar de OV-chipkaart dan volledig wordt ingevoerd. Wellicht dat ze in het begin nog soepel zullen zijn, maar hoe zich dat in de toekomst gaat vertalen is nog maar de vraag.
Zucht, nog maar een keer dan, het kan wel maar het hoeft niet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:16 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Kan prima, heb het gisteren ook gedaan.
Lijn 10?quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:05 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Van wie krijg je die boete dan? Niet van de conducteur die ik gisteren sprak. Blijkt maar weer dat er totale willekeur heerst.
Nog een mooi verhaal: vanmorgen in de studentenbuslijn in Nijmegen hoor ik de chauffeur tegen iedere student die met z'n papieren ov binnenkomt zeggen dat ze vanaf de 13e een boete krijgen als de chipkaart niet gebruiken. Ondertussen vertelt de IBG (ohnee DUO is het nu he...) doodleuk dat de geadviseerde ophaaldatum voor mensen wiens achternaam met een L begint tussen 16 en 22 januari ligt....
Je wordt er toch niet goed van...
Lijn 10 jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Lijn 10?
Wat een gedoe met bliepen, die dingen moeten gewoon reageren zodra er een kaart voorzit, niet 0,5-1seconde later. Niet dat meer dan de helft überhaupt inchecked
Maar je kan tot het eind van de maand gewoon met je chip reizen, ook al heb je hem nog niet 'opgehaald'. Viel me op dat de meeste studenten in Nijmegen het idd niet weten.
Het probleem is volgens mij dat er geen centrale regie is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik laat hem volgende week wel een keer in. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat.
Maar het is te onnozel voor worden dat je van verschillende officiële kanten te horen krijgt wat zou moeten en wat niet. Prachtig voorbeeld van hoe een theoretische vooruitgang compleet de nek wordt omgedraaid door incompetente ambtenaren.
Dat weet iedereen ja. Maar dan moet de NS niet net doen alsof het niet zo is.Ik vind de NS en de overheid dicht bij de grens van het bewust verkeerd informeren van de burger.quote:
Geen centrale regie, geen regie.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:43 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Het probleem is volgens mij dat er geen centrale regie is.
'quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Geen centrale regie, geen regie.
Er staat een huisvrouw aan het roer van een project waar ze van duizelt. De meeste ambtenaren zijn geen experts, experts huren ze extern in. Oftewel, veel te weinig kritisch tegengeluid, beslissingen genomen door mensen die er te weinig van af weten waardoor we met een prut systeem zitten wat als je het terug draait nog erger in de kosten loopt. Bos had nog het lef een niet functionerend regeringslid te ontslaan. Nu rouvoet nog.
Als de hoofdverantwoordelijke al niet wordt afgerekend op prestaties, hoe kan je dat dan van de techniek verwachten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:40 schreef Q. het volgende:
Zelden zoveel niet-werkende apparatuur gezien als bij de OV-chipkaart. Dat KAN toch niet? Hebben ze daar geen prestatiecontracten voor afgesloten? Amateuristisch gedoe.
nee laat dat maar aan ambtenaren over.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:46 schreef Q. het volgende:
Één ding is zeker: in het bedrijfsleven had zo'n soort project nooit op zo'n manier uitgevoerd kunnen worden.
Ach dat er iemand beter van wordt is geen vraag meer. En je kan je afvragen of er indirect niet iemand beter van mag worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee laat dat maar aan ambtenaren over.
Laat de media maar eens vragen stellen hierover, welke bedrijven en welke mensen hier beter van worden.
Zo gaat het wel hoor bij de overheid, al de vriendjes moeten wat verdienen, anders spekken ze de kas van de politieke partijen niet
van een product aangeboden door een monopolist , gefinancierd met overheidsgeld mag alleen de reiziger beter worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ach dat er iemand beter van wordt is geen vraag meer. En je kan je afvragen of er indirect niet iemand beter van mag worden.
Wat ik erger vind is de besluitvorming en dan vooral het gebrek aan expertise en de onkunde om het voldoende in huis te halen.
en wat heeft dat met mijn quote te maken?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
van een product aangeboden door een monopolist , gefinancierd met overheidsgeld mag alleen de reiziger beter worden.
Er is al 1 miljard GEMEENSCHAPSGELD geinvesteerd en dat bedrag loopt alleen maar op.
Voorlopig is de reiziger de enige die de dupe van is geworden en mag betalen voor dit wanstaltige product..
van jou mag er iemand beter van worden, indirectquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en wat heeft dat met mijn quote te maken?
Dat heeft nog steeds niks met je stukje te maken. Ik zeg namelijk nergens dat er niet zorgvuldig met belastinggeld moet worden omgesprongen, ik zeg nergens dat ambtenaren goed werk hebben geleverd, ik zeg alleen dat er iemand beter van mag worden, indirect. En dat zijn echt gescheiden zaken, maar dat wordt een beetje vergeten doordat men maar roept van zakkenvuller dit etc.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
van jou mag er iemand beter van worden, indirect
Zeker de komende tijd inderdaad, in Rotterdam en omstreken zijn een hoop mensen aan een nieuwe kaart toeterwijl de Chipkaart nu langzaam aan landelijk wordt ingevoerd. Dan zou het een mooi gebaar zijn om die kaart gratis te vervangen. Die 7,50 betalen (wat ik overigens erg veel vind) levert alleen maar meer weerstand op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sowieso moeten ze het verlengen van die kaart gewoon gratis maken, en ook het terugstorten van geld dat daarop staat. Veel beter voor de acceptatie van de kaart, en dat lijkt me nu het belangrijkste.
Ja dat vraag ik me ook af. Allemaal overbodige handelingen moet je doen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Q. het volgende:
Het was toch 1 kaart voor al het OV? Waarom moet het dan zo moeilijk?
Dat is wel goed om te weten. En erg irritant...quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Cerbie het volgende:
Nog een grote ergernis trouwens! Niet kunnen uitchecken totdat de bus gereden heeft. Check je in in de langzame lijn, in de veronderstelling dat je aansluiting al weg is, komt die alsnog aanrijden!
En dan kun je er niet meer uit zonder 4¤ kwijt te raken want die apparaten accepteren het niet als je in- en uitcheckt zonder dat de bus gereden heeft.
Ja. Tien jaar geleden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Q. het volgende:
Het was toch 1 kaart voor al het OV?
Yep! En dan mag je het met een formulier terug gaan vragen. En als je dat 3x gebeurt wordt je kaart geblokkeerd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 06:40 schreef June. het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je in de bus niet uitcheckt? Ik had namelijk ingecheckt, maar toen ik er weer uit wilde hadden de apparaten een storing. Nu kost het me geen geld, omdat ik gratis kan reizen door de week, maar wat nu als zoiets in het weekend gebeurd? Geld eraf?
Hoe zit het nu eigenlijk met dat gedoe: wie ís er nu eigenlijk verantwoordelijk?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee laat dat maar aan ambtenaren over.
Laat de media maar eens vragen stellen hierover, welke bedrijven en welke mensen hier beter van worden.
Zo gaat het wel hoor bij de overheid, al de vriendjes moeten wat verdienen, anders spekken ze de kas van de politieke partijen niet
Ik denk dat je het volle pond moet betalen voor de hele reis. Dat is de zogenaamde Tineke F functie. In engeland hebben ze een andere functie, die van de 'altijd goedkoopste reis' functie. Vonden ze in NL blijkbaar niet nodig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:17 schreef Freak188 het volgende:
Het is me nou nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een NS jaartrajectabo + 2 bus zones.
Krijg ik nu 2 OV chipkaarten? Een voor de NS en een voor de bus? De NS jaartraject kaart is in principe al een OV-chipkaart, maar wanneer en hoe wordt mijn abo hierop geladen?
En als ik nu een keer een NS reis ga maken op een doordeweekse dag, maar niet het traject wat m'n abo is. Laten we zeggen dat mijn jaartraject abo Amsterdam CS - Schiphol is. En ik doe Amsterdam CS - Maastricht. Ik check dus in op hetzelfde station als mijn abo, maar ik eindig ergens anders. Ziet hij dat verschil?
nee, een NS jaarkaart met daarop ook nog de buszones aangegeven. Ook op de chipkaart staat dat geladen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:17 schreef Freak188 het volgende:
Het is me nou nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een NS jaartrajectabo + 2 bus zones.
Krijg ik nu 2 OV chipkaarten? Een voor de NS en een voor de bus? De NS jaartraject kaart is in principe al een OV-chipkaart, maar wanneer en hoe wordt mijn abo hierop geladen?
Oke. Nu staat op mijn trajectkaart, welke zone's ik in mag reizen. Dus ik neem aan dat de chipkaart dat ook ziet? Of heb ik gewoon permanent 2 zones als starttegoed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee, een NS jaarkaart met daarop ook nog de buszones aangegeven. Ook op de chipkaart staat dat geladen.
Zones met een chipkaart?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Oke. Nu staat op mijn trajectkaart, welke zone's ik in mag reizen. Dus ik neem aan dat de chipkaart dat ook ziet? Of heb ik gewoon permanent 2 zones als starttegoed?
o jawel.quote:
Ja, je reist dan gewoon op saldo voor dat gebied. Als je een halte buiten de zone zou uitstappen zou je vanaf de zonegrens tot de halte moeten betalen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef Freak188 het volgende:
Nee je kan denk ik niet onbeperkt doorrijden. Maar zoals het nu is staan er 2 zones op de kaart en die 2 zones mag je gebruiken in de buszone waar je NS treinrit begint en eindigt.
Voorbeeld: Je hebt trein abo A'dam CS - Schiphol. A'dam CS heeft buszone 1122 en Schiphol 5733
Dan mag je vanuit zone 1122 óf 5733, 2 zones verder reizen. Maar als je nu in Lutjebroek de bus pakt en 2 zones gaat reizen.. zie de OV chipkaart dit? Ik vraag me dat af omdat er verschillende vervoerders zijn met hun eigen prijzen etc etc etc... Hoe communiceert dat allemaal met elkaar?
Translink, want die geeft de chipkaart uit en beheert de automaten. Je heb in feite met hun een contract als je het OV gebruikt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:57 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoe zit het nu eigenlijk met dat gedoe: wie ís er nu eigenlijk verantwoordelijk?
Ik weet dat de staatssecretaresse van V&W Huizinga dit zou moetn 'leiden', ik weet dat Translink er 'mee bezig' is net als de vervoersbedrijven, maar dan nog. Welk bedrijf, welke instantie of welke groep is er nu verantwoordelijk?
Dat communiceert niet. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef Freak188 het volgende:
Nee je kan denk ik niet onbeperkt doorrijden. Maar zoals het nu is staan er 2 zones op de kaart en die 2 zones mag je gebruiken in de buszone waar je NS treinrit begint en eindigt.
Voorbeeld: Je hebt trein abo A'dam CS - Schiphol. A'dam CS heeft buszone 1122 en Schiphol 5733
Dan mag je vanuit zone 1122 óf 5733, 2 zones verder reizen. Maar als je nu in Lutjebroek de bus pakt en 2 zones gaat reizen.. zie de OV chipkaart dit? Ik vraag me dat af omdat er verschillende vervoerders zijn met hun eigen prijzen etc etc etc... Hoe communiceert dat allemaal met elkaar?
Met een negatief saldo kun je niet inchecken, krijg je een foutmelding ofzo, dat zou de buschauffeur wel moeten merken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een paar keer incheckt met te weinig saldo op je kaart ?
de buschauffeur merkt niets, je kan in principe gewoon doorlopen, maar wordt de kaart dan ook geblokkeerd na een aantal keer ?
Je doet in feite technisch niets fout, want hij checkt niet in of uit
nee, de meeste zulen dat niet merken, omdat het geluidje dat het apparaat geeft bijna gelijk is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met een negatief saldo kun je niet inchecken, krijg je een foutmelding ofzo, dat zou de buschauffeur wel moeten merken.
Nee dat kan niet, je kunt niet inchecken met een negatief saldo dus er valt ook weinig te blokkeren. Wel apart dat die buschauffeur niets merkte.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee, de meeste zulen dat niet merken, omdat het geluidje dat het apparaat geeft bijna gelijk is.
Vanmiddag zei de chauffeur in elk geval niets.
Wordt de kaart dan geblokkeerd na een paar keer ?
Ja ik vond het ook gek, maar het geluid is bijna hetzelfde en die chauffeurs gaan natuurlijk niet op elk geluidje letten. De meeste kijken niet eens als ik incheck, hier in R'dam danquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, je kunt niet inchecken met een negatief saldo dus er valt ook weinig te blokkeren. Wel apart dat die buschauffeur niets merkte.
Ligt eraan met wat voor kaart je reist, maar in de meeste gevallen klopt dat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef Rijstbal het volgende:
vandaag toen ik in de trein zat wasi k vergeten in te checken. Toen kwam meneer de conducteur. Ik zei tegen hem dati k vergeten was in te checken. Zijn antwoord was; Al reis je met trein dan je hoeft nooit in en uit checken.
![]()
De halte die ik hier voor de deur pak (ook Rotterdam) is meestal nogal rustig dus dan valt het wel op. Maar ik merk inderdaad ook bij drukkere haltes dat de chauffeur niet (goed) oplet, of mensen staan te stempelen terwijl de andere al doorlopen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook gek, maar het geluid is bijna hetzelfde en die chauffeurs gaan natuurlijk niet op elk geluidje letten. De meeste kijken niet eens als ik incheck, hier in R'dam dan
Conducteurs lopen met een scanner rond.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Rijstbal het volgende:
Ik heb de studenten ov chipkaart. Maar als dat zo is. Dan kunnen ze toch ook niet zien of het een week of weekend kaart is?
ja ik stap bij Zuidplein in, dan stormen ze letterlijk de snelbus inquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De halte die ik hier voor de deur pak (ook Rotterdam) is meestal nogal rustig dus dan valt het wel op. Maar ik merk inderdaad ook bij drukkere haltes dat de chauffeur niet (goed) oplet, of mensen staan te stempelen terwijl de andere al doorlopen.
Het zou de RET sieren als ze ook zo'n actie zouden doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:48 schreef macca728 het volgende:
trouwens bij Arriva en Connexxion nu de persoonlijke OV kaart voor 1,50
Voor alle Rotterdammers wiens kaart verloopt een goedkopere optie dan bij de RET een nieuwe kopen.
ja, eigenlijk moet het, maar ze doen niet moeilijk (of zoals in jouw geval, ze zeggen zelfs dat het niet hoeft). Toch raar, want een van de argumenten voor de chipkaart was dat ze beter in kaart kunnen brengen waar op welke tijden gereisd wordt. Dat lijkt me voor de NS ook van cruciaal belang, als ze willen weten op welke tijdstippen ze toch eens wat meer treinen moeten inzetten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef Rijstbal het volgende:
vandaag toen ik in de trein zat wasi k vergeten in te checken. Toen kwam meneer de conducteur. Ik zei tegen hem dati k vergeten was in te checken. Zijn antwoord was; Al reis je met trein dan je hoeft nooit in en uit checken.
![]()
ik vind het grote onzin dat je dat ding überhaupt moet verlengen. Als ie kapot gaat lijkt het me wel tijd voor een nieuwe, maar dat die dingen maar een paar jaar geldig zijn slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sowieso moeten ze het verlengen van die kaart gewoon gratis maken, en ook het terugstorten van geld dat daarop staat. Veel beter voor de acceptatie van de kaart, en dat lijkt me nu het belangrijkste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |