Zones met een chipkaart?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Oke. Nu staat op mijn trajectkaart, welke zone's ik in mag reizen. Dus ik neem aan dat de chipkaart dat ook ziet? Of heb ik gewoon permanent 2 zones als starttegoed?
o jawel.quote:
Ja, je reist dan gewoon op saldo voor dat gebied. Als je een halte buiten de zone zou uitstappen zou je vanaf de zonegrens tot de halte moeten betalen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef Freak188 het volgende:
Nee je kan denk ik niet onbeperkt doorrijden. Maar zoals het nu is staan er 2 zones op de kaart en die 2 zones mag je gebruiken in de buszone waar je NS treinrit begint en eindigt.
Voorbeeld: Je hebt trein abo A'dam CS - Schiphol. A'dam CS heeft buszone 1122 en Schiphol 5733
Dan mag je vanuit zone 1122 óf 5733, 2 zones verder reizen. Maar als je nu in Lutjebroek de bus pakt en 2 zones gaat reizen.. zie de OV chipkaart dit? Ik vraag me dat af omdat er verschillende vervoerders zijn met hun eigen prijzen etc etc etc... Hoe communiceert dat allemaal met elkaar?
Translink, want die geeft de chipkaart uit en beheert de automaten. Je heb in feite met hun een contract als je het OV gebruikt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:57 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoe zit het nu eigenlijk met dat gedoe: wie ís er nu eigenlijk verantwoordelijk?
Ik weet dat de staatssecretaresse van V&W Huizinga dit zou moetn 'leiden', ik weet dat Translink er 'mee bezig' is net als de vervoersbedrijven, maar dan nog. Welk bedrijf, welke instantie of welke groep is er nu verantwoordelijk?
Dat communiceert niet. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef Freak188 het volgende:
Nee je kan denk ik niet onbeperkt doorrijden. Maar zoals het nu is staan er 2 zones op de kaart en die 2 zones mag je gebruiken in de buszone waar je NS treinrit begint en eindigt.
Voorbeeld: Je hebt trein abo A'dam CS - Schiphol. A'dam CS heeft buszone 1122 en Schiphol 5733
Dan mag je vanuit zone 1122 óf 5733, 2 zones verder reizen. Maar als je nu in Lutjebroek de bus pakt en 2 zones gaat reizen.. zie de OV chipkaart dit? Ik vraag me dat af omdat er verschillende vervoerders zijn met hun eigen prijzen etc etc etc... Hoe communiceert dat allemaal met elkaar?
Met een negatief saldo kun je niet inchecken, krijg je een foutmelding ofzo, dat zou de buschauffeur wel moeten merken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een paar keer incheckt met te weinig saldo op je kaart ?
de buschauffeur merkt niets, je kan in principe gewoon doorlopen, maar wordt de kaart dan ook geblokkeerd na een aantal keer ?
Je doet in feite technisch niets fout, want hij checkt niet in of uit
nee, de meeste zulen dat niet merken, omdat het geluidje dat het apparaat geeft bijna gelijk is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met een negatief saldo kun je niet inchecken, krijg je een foutmelding ofzo, dat zou de buschauffeur wel moeten merken.
Nee dat kan niet, je kunt niet inchecken met een negatief saldo dus er valt ook weinig te blokkeren. Wel apart dat die buschauffeur niets merkte.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee, de meeste zulen dat niet merken, omdat het geluidje dat het apparaat geeft bijna gelijk is.
Vanmiddag zei de chauffeur in elk geval niets.
Wordt de kaart dan geblokkeerd na een paar keer ?
Ja ik vond het ook gek, maar het geluid is bijna hetzelfde en die chauffeurs gaan natuurlijk niet op elk geluidje letten. De meeste kijken niet eens als ik incheck, hier in R'dam danquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, je kunt niet inchecken met een negatief saldo dus er valt ook weinig te blokkeren. Wel apart dat die buschauffeur niets merkte.
Ligt eraan met wat voor kaart je reist, maar in de meeste gevallen klopt dat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef Rijstbal het volgende:
vandaag toen ik in de trein zat wasi k vergeten in te checken. Toen kwam meneer de conducteur. Ik zei tegen hem dati k vergeten was in te checken. Zijn antwoord was; Al reis je met trein dan je hoeft nooit in en uit checken.
![]()
De halte die ik hier voor de deur pak (ook Rotterdam) is meestal nogal rustig dus dan valt het wel op. Maar ik merk inderdaad ook bij drukkere haltes dat de chauffeur niet (goed) oplet, of mensen staan te stempelen terwijl de andere al doorlopen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik vond het ook gek, maar het geluid is bijna hetzelfde en die chauffeurs gaan natuurlijk niet op elk geluidje letten. De meeste kijken niet eens als ik incheck, hier in R'dam dan
Conducteurs lopen met een scanner rond.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Rijstbal het volgende:
Ik heb de studenten ov chipkaart. Maar als dat zo is. Dan kunnen ze toch ook niet zien of het een week of weekend kaart is?
ja ik stap bij Zuidplein in, dan stormen ze letterlijk de snelbus inquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De halte die ik hier voor de deur pak (ook Rotterdam) is meestal nogal rustig dus dan valt het wel op. Maar ik merk inderdaad ook bij drukkere haltes dat de chauffeur niet (goed) oplet, of mensen staan te stempelen terwijl de andere al doorlopen.
Het zou de RET sieren als ze ook zo'n actie zouden doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:48 schreef macca728 het volgende:
trouwens bij Arriva en Connexxion nu de persoonlijke OV kaart voor 1,50
Voor alle Rotterdammers wiens kaart verloopt een goedkopere optie dan bij de RET een nieuwe kopen.
ja, eigenlijk moet het, maar ze doen niet moeilijk (of zoals in jouw geval, ze zeggen zelfs dat het niet hoeft). Toch raar, want een van de argumenten voor de chipkaart was dat ze beter in kaart kunnen brengen waar op welke tijden gereisd wordt. Dat lijkt me voor de NS ook van cruciaal belang, als ze willen weten op welke tijdstippen ze toch eens wat meer treinen moeten inzetten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef Rijstbal het volgende:
vandaag toen ik in de trein zat wasi k vergeten in te checken. Toen kwam meneer de conducteur. Ik zei tegen hem dati k vergeten was in te checken. Zijn antwoord was; Al reis je met trein dan je hoeft nooit in en uit checken.
![]()
ik vind het grote onzin dat je dat ding überhaupt moet verlengen. Als ie kapot gaat lijkt het me wel tijd voor een nieuwe, maar dat die dingen maar een paar jaar geldig zijn slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sowieso moeten ze het verlengen van die kaart gewoon gratis maken, en ook het terugstorten van geld dat daarop staat. Veel beter voor de acceptatie van de kaart, en dat lijkt me nu het belangrijkste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |