abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:18:53 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76522220
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Oke. Nu staat op mijn trajectkaart, welke zone's ik in mag reizen. Dus ik neem aan dat de chipkaart dat ook ziet? Of heb ik gewoon permanent 2 zones als starttegoed?
Zones met een chipkaart?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 januari 2010 @ 14:23:45 #202
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76522380
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zones met een chipkaart?
o jawel.

Bij een NS treinabo kun je ook nog extra zones voor bus/metro erbij nemen, en dat staat ook blijkbaar op de chipkaart. Ik heb alleen nog niet geprobeerd wat er gebeurd als ik met de metro in R'dam verder rijd dan de zone die er nog op staat, maar het lijkt me dat ik niet onbeperkt kan doorrijden zonder te betalen. Of erbuiten probleemloos kan inchecken zonder saldo.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_76523550
Nee je kan denk ik niet onbeperkt doorrijden. Maar zoals het nu is staan er 2 zones op de kaart en die 2 zones mag je gebruiken in de buszone waar je NS treinrit begint en eindigt.

Voorbeeld: Je hebt trein abo A'dam CS - Schiphol. A'dam CS heeft buszone 1122 en Schiphol 5733
Dan mag je vanuit zone 1122 óf 5733, 2 zones verder reizen. Maar als je nu in Lutjebroek de bus pakt en 2 zones gaat reizen.. zie de OV chipkaart dit? Ik vraag me dat af omdat er verschillende vervoerders zijn met hun eigen prijzen etc etc etc... Hoe communiceert dat allemaal met elkaar?
pi_76526040
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef Freak188 het volgende:
Nee je kan denk ik niet onbeperkt doorrijden. Maar zoals het nu is staan er 2 zones op de kaart en die 2 zones mag je gebruiken in de buszone waar je NS treinrit begint en eindigt.

Voorbeeld: Je hebt trein abo A'dam CS - Schiphol. A'dam CS heeft buszone 1122 en Schiphol 5733
Dan mag je vanuit zone 1122 óf 5733, 2 zones verder reizen. Maar als je nu in Lutjebroek de bus pakt en 2 zones gaat reizen.. zie de OV chipkaart dit? Ik vraag me dat af omdat er verschillende vervoerders zijn met hun eigen prijzen etc etc etc... Hoe communiceert dat allemaal met elkaar?
Ja, je reist dan gewoon op saldo voor dat gebied. Als je een halte buiten de zone zou uitstappen zou je vanaf de zonegrens tot de halte moeten betalen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76529715
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:57 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hoe zit het nu eigenlijk met dat gedoe: wie ís er nu eigenlijk verantwoordelijk?
Ik weet dat de staatssecretaresse van V&W Huizinga dit zou moetn 'leiden', ik weet dat Translink er 'mee bezig' is net als de vervoersbedrijven, maar dan nog. Welk bedrijf, welke instantie of welke groep is er nu verantwoordelijk?
Translink, want die geeft de chipkaart uit en beheert de automaten. Je heb in feite met hun een contract als je het OV gebruikt.

Translink is een joint venture van NS, GVB, RET en HTM

Daarom is het ook zo vreemd dat de NS een "eigen" systeem heeft, de OV Chipkaart wordt mede door hun uitgegeven.
pi_76530200
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:56 schreef Freak188 het volgende:

Dat communiceert niet. Zoveel is wel duidelijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76542694
Wat gebeurt er eigenlijk als je een paar keer incheckt met te weinig saldo op je kaart ?

de buschauffeur merkt niets, je kan in principe gewoon doorlopen, maar wordt de kaart dan ook geblokkeerd na een aantal keer ?

Je doet in feite technisch niets fout, want hij checkt niet in of uit
pi_76542800
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een paar keer incheckt met te weinig saldo op je kaart ?

de buschauffeur merkt niets, je kan in principe gewoon doorlopen, maar wordt de kaart dan ook geblokkeerd na een aantal keer ?

Je doet in feite technisch niets fout, want hij checkt niet in of uit
Met een negatief saldo kun je niet inchecken, krijg je een foutmelding ofzo, dat zou de buschauffeur wel moeten merken.
pi_76543141
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Met een negatief saldo kun je niet inchecken, krijg je een foutmelding ofzo, dat zou de buschauffeur wel moeten merken.
nee, de meeste zulen dat niet merken, omdat het geluidje dat het apparaat geeft bijna gelijk is.
Vanmiddag zei de chauffeur in elk geval niets.

Wordt de kaart dan geblokkeerd na een paar keer ?
pi_76543395
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee, de meeste zulen dat niet merken, omdat het geluidje dat het apparaat geeft bijna gelijk is.
Vanmiddag zei de chauffeur in elk geval niets.

Wordt de kaart dan geblokkeerd na een paar keer ?
Nee dat kan niet, je kunt niet inchecken met een negatief saldo dus er valt ook weinig te blokkeren. Wel apart dat die buschauffeur niets merkte.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:39:47 #211
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_76543462
vandaag toen ik in de trein zat wasi k vergeten in te checken. Toen kwam meneer de conducteur. Ik zei tegen hem dati k vergeten was in te checken. Zijn antwoord was; Al reis je met trein dan je hoeft nooit in en uit checken.

#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_76543463
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee dat kan niet, je kunt niet inchecken met een negatief saldo dus er valt ook weinig te blokkeren. Wel apart dat die buschauffeur niets merkte.
Ja ik vond het ook gek, maar het geluid is bijna hetzelfde en die chauffeurs gaan natuurlijk niet op elk geluidje letten. De meeste kijken niet eens als ik incheck, hier in R'dam dan
pi_76543513
Krankzinnig dat Nederland niet in staat is te doen wat hier in Londen al jaren probleemloos werkt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76543542
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef Rijstbal het volgende:
vandaag toen ik in de trein zat wasi k vergeten in te checken. Toen kwam meneer de conducteur. Ik zei tegen hem dati k vergeten was in te checken. Zijn antwoord was; Al reis je met trein dan je hoeft nooit in en uit checken.

Ligt eraan met wat voor kaart je reist, maar in de meeste gevallen klopt dat.
pi_76543614
hier even een overzicht van de verschillende tarieven

km prijzen van verschillende tarieven van OV bedrijven… GVB: 10 cent/km, RET 11,5 cent/km, HTM 12,6 cent/km, HTM HOV 14 cent/km).

Hoezo 1 landelijk tarief
pi_76543631
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook gek, maar het geluid is bijna hetzelfde en die chauffeurs gaan natuurlijk niet op elk geluidje letten. De meeste kijken niet eens als ik incheck, hier in R'dam dan
De halte die ik hier voor de deur pak (ook Rotterdam) is meestal nogal rustig dus dan valt het wel op. Maar ik merk inderdaad ook bij drukkere haltes dat de chauffeur niet (goed) oplet, of mensen staan te stempelen terwijl de andere al doorlopen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:43:39 #217
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_76543648
Ik heb de studenten ov chipkaart. Maar als dat zo is. Dan kunnen ze toch ook niet zien of het een week of weekend kaart is?
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_76543751
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Rijstbal het volgende:
Ik heb de studenten ov chipkaart. Maar als dat zo is. Dan kunnen ze toch ook niet zien of het een week of weekend kaart is?
Conducteurs lopen met een scanner rond.
pi_76543810
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De halte die ik hier voor de deur pak (ook Rotterdam) is meestal nogal rustig dus dan valt het wel op. Maar ik merk inderdaad ook bij drukkere haltes dat de chauffeur niet (goed) oplet, of mensen staan te stempelen terwijl de andere al doorlopen.
ja ik stap bij Zuidplein in, dan stormen ze letterlijk de snelbus in
pi_76543889
trouwens bij Arriva en Connexxion nu de persoonlijke OV kaart voor 1,50

Voor alle Rotterdammers wiens kaart verloopt een goedkopere optie dan bij de RET een nieuwe kopen.
pi_76543937
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:48 schreef macca728 het volgende:
trouwens bij Arriva en Connexxion nu de persoonlijke OV kaart voor 1,50

Voor alle Rotterdammers wiens kaart verloopt een goedkopere optie dan bij de RET een nieuwe kopen.
Het zou de RET sieren als ze ook zo'n actie zouden doen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 januari 2010 @ 23:00:12 #222
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76544475
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:39 schreef Rijstbal het volgende:

ja, eigenlijk moet het, maar ze doen niet moeilijk (of zoals in jouw geval, ze zeggen zelfs dat het niet hoeft). Toch raar, want een van de argumenten voor de chipkaart was dat ze beter in kaart kunnen brengen waar op welke tijden gereisd wordt. Dat lijkt me voor de NS ook van cruciaal belang, als ze willen weten op welke tijdstippen ze toch eens wat meer treinen moeten inzetten.
pi_76544555
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:00 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, eigenlijk moet het
Het moet, in zijn geval, helemaal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 januari 2010 @ 23:01:54 #224
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76544561
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sowieso moeten ze het verlengen van die kaart gewoon gratis maken, en ook het terugstorten van geld dat daarop staat. Veel beter voor de acceptatie van de kaart, en dat lijkt me nu het belangrijkste.
ik vind het grote onzin dat je dat ding überhaupt moet verlengen. Als ie kapot gaat lijkt het me wel tijd voor een nieuwe, maar dat die dingen maar een paar jaar geldig zijn slaat echt nergens op.
pi_76544887
De OV chipkaart webwinkel is trouwens de enige webwinkel waar je via internet niets kan kopen.

Tenzij je het gaat afhalen, echt bizar in 2010 dat ik niet via die webwinkel bv 10 euro chipkaarttegoed kan storten op mijn chipkaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')