Als de hoofdverantwoordelijke al niet wordt afgerekend op prestaties, hoe kan je dat dan van de techniek verwachten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:40 schreef Q. het volgende:
Zelden zoveel niet-werkende apparatuur gezien als bij de OV-chipkaart. Dat KAN toch niet? Hebben ze daar geen prestatiecontracten voor afgesloten? Amateuristisch gedoe.
nee laat dat maar aan ambtenaren over.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:46 schreef Q. het volgende:
Één ding is zeker: in het bedrijfsleven had zo'n soort project nooit op zo'n manier uitgevoerd kunnen worden.
Ach dat er iemand beter van wordt is geen vraag meer. En je kan je afvragen of er indirect niet iemand beter van mag worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee laat dat maar aan ambtenaren over.
Laat de media maar eens vragen stellen hierover, welke bedrijven en welke mensen hier beter van worden.
Zo gaat het wel hoor bij de overheid, al de vriendjes moeten wat verdienen, anders spekken ze de kas van de politieke partijen niet
van een product aangeboden door een monopolist , gefinancierd met overheidsgeld mag alleen de reiziger beter worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ach dat er iemand beter van wordt is geen vraag meer. En je kan je afvragen of er indirect niet iemand beter van mag worden.
Wat ik erger vind is de besluitvorming en dan vooral het gebrek aan expertise en de onkunde om het voldoende in huis te halen.
en wat heeft dat met mijn quote te maken?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
van een product aangeboden door een monopolist , gefinancierd met overheidsgeld mag alleen de reiziger beter worden.
Er is al 1 miljard GEMEENSCHAPSGELD geinvesteerd en dat bedrag loopt alleen maar op.
Voorlopig is de reiziger de enige die de dupe van is geworden en mag betalen voor dit wanstaltige product..
van jou mag er iemand beter van worden, indirectquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en wat heeft dat met mijn quote te maken?
Dat heeft nog steeds niks met je stukje te maken. Ik zeg namelijk nergens dat er niet zorgvuldig met belastinggeld moet worden omgesprongen, ik zeg nergens dat ambtenaren goed werk hebben geleverd, ik zeg alleen dat er iemand beter van mag worden, indirect. En dat zijn echt gescheiden zaken, maar dat wordt een beetje vergeten doordat men maar roept van zakkenvuller dit etc.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
van jou mag er iemand beter van worden, indirect
Zeker de komende tijd inderdaad, in Rotterdam en omstreken zijn een hoop mensen aan een nieuwe kaart toeterwijl de Chipkaart nu langzaam aan landelijk wordt ingevoerd. Dan zou het een mooi gebaar zijn om die kaart gratis te vervangen. Die 7,50 betalen (wat ik overigens erg veel vind) levert alleen maar meer weerstand op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sowieso moeten ze het verlengen van die kaart gewoon gratis maken, en ook het terugstorten van geld dat daarop staat. Veel beter voor de acceptatie van de kaart, en dat lijkt me nu het belangrijkste.
Ja dat vraag ik me ook af. Allemaal overbodige handelingen moet je doen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Q. het volgende:
Het was toch 1 kaart voor al het OV? Waarom moet het dan zo moeilijk?
Dat is wel goed om te weten. En erg irritant...quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:59 schreef Cerbie het volgende:
Nog een grote ergernis trouwens! Niet kunnen uitchecken totdat de bus gereden heeft. Check je in in de langzame lijn, in de veronderstelling dat je aansluiting al weg is, komt die alsnog aanrijden!
En dan kun je er niet meer uit zonder 4¤ kwijt te raken want die apparaten accepteren het niet als je in- en uitcheckt zonder dat de bus gereden heeft.
Ja. Tien jaar geleden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Q. het volgende:
Het was toch 1 kaart voor al het OV?
Yep! En dan mag je het met een formulier terug gaan vragen. En als je dat 3x gebeurt wordt je kaart geblokkeerd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 06:40 schreef June. het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je in de bus niet uitcheckt? Ik had namelijk ingecheckt, maar toen ik er weer uit wilde hadden de apparaten een storing. Nu kost het me geen geld, omdat ik gratis kan reizen door de week, maar wat nu als zoiets in het weekend gebeurd? Geld eraf?
Hoe zit het nu eigenlijk met dat gedoe: wie ís er nu eigenlijk verantwoordelijk?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee laat dat maar aan ambtenaren over.
Laat de media maar eens vragen stellen hierover, welke bedrijven en welke mensen hier beter van worden.
Zo gaat het wel hoor bij de overheid, al de vriendjes moeten wat verdienen, anders spekken ze de kas van de politieke partijen niet
Ik denk dat je het volle pond moet betalen voor de hele reis. Dat is de zogenaamde Tineke F functie. In engeland hebben ze een andere functie, die van de 'altijd goedkoopste reis' functie. Vonden ze in NL blijkbaar niet nodig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:17 schreef Freak188 het volgende:
Het is me nou nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een NS jaartrajectabo + 2 bus zones.
Krijg ik nu 2 OV chipkaarten? Een voor de NS en een voor de bus? De NS jaartraject kaart is in principe al een OV-chipkaart, maar wanneer en hoe wordt mijn abo hierop geladen?
En als ik nu een keer een NS reis ga maken op een doordeweekse dag, maar niet het traject wat m'n abo is. Laten we zeggen dat mijn jaartraject abo Amsterdam CS - Schiphol is. En ik doe Amsterdam CS - Maastricht. Ik check dus in op hetzelfde station als mijn abo, maar ik eindig ergens anders. Ziet hij dat verschil?
nee, een NS jaarkaart met daarop ook nog de buszones aangegeven. Ook op de chipkaart staat dat geladen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:17 schreef Freak188 het volgende:
Het is me nou nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een NS jaartrajectabo + 2 bus zones.
Krijg ik nu 2 OV chipkaarten? Een voor de NS en een voor de bus? De NS jaartraject kaart is in principe al een OV-chipkaart, maar wanneer en hoe wordt mijn abo hierop geladen?
Oke. Nu staat op mijn trajectkaart, welke zone's ik in mag reizen. Dus ik neem aan dat de chipkaart dat ook ziet? Of heb ik gewoon permanent 2 zones als starttegoed?quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
nee, een NS jaarkaart met daarop ook nog de buszones aangegeven. Ook op de chipkaart staat dat geladen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |