abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76467537
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:06 schreef IdlersDream het volgende:
Vandaag geprobeerd met mijn (inmiddels officieel niet meer geldige) OV-studentenkaart te reizen. Na wat onnozel doen tegen de conducteur mocht ik wel gratis reizen. Hij zei echter wel dat dat alleen in combinatie kon met de studenten OV-chipkaart, geactiveerd of niet. Heb dus maar gezegd dat ik hem niet bij me had. Ben dus bang dat ik in de loop der deze maand, toch met een kaartje moet gaan reizen omdat conducteurs ook niet gek blijven.

Hoe zijn jullie ervaringen. Simpelweg zwaaien met je oude OV voldoende? Lulverhaal erbij? Of zowel OV en chipkaart tonen bij controle?
Gewoon de boel niet flessen en een kaartje kopen als je geen recht op gratis ov hebt.
Ik weet het ook niet
pi_76467834
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:00 schreef JMarsden het volgende:

[..]

En met je voordeelurenOV-chipkaart?
In de tijd dat je gebruik maakt van het voordeeltarief, moet je ook uitloggen.
Anders word het maximum bedrag afgeschreven.
In de tijd dat je kaart geldig is, dus je kan reizen zonder voordeeltarief moet je alleen inloggen.
Uitloggen is dan niet nodig, maar mag wel uiteraard.

De "papieren" kaart is nog geldig t/m 31 januari.
Daarmee kan je gewoon reizen.
pi_76467988
Wat ik niet snap, en de conducteur waar ik vandaag mee sprak ook niet, is waarom je als student in je vrij-reizen periode, in zou moeten checken. Dat kan alleen maar een commercieel nut dienen, zeker geen praktisch.
Ik weet het ook niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 02:02:03 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76468091
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:52 schreef Dunckie het volgende:
Dat kan alleen maar een commercieel nut dienen, zeker geen praktisch.
No shit, sherlock.
pi_76468348
quote:
Wat ik niet snap, en de conducteur waar ik vandaag mee sprak ook niet, is waarom je als student in je vrij-reizen periode, in zou moeten checken. Dat kan alleen maar een commercieel nut dienen, zeker geen praktisch.
Nog sterker en wat waar is, check je niet in in je vrij reizen periode, en je krijgt controle, dan krijg je gewoon een boete.
Natuurlijk is het commercieel.
De pot met geld word verdeeld onder de vervoersbedrijven aan de hand het aantal reizigers die het vervoert.
Dus ook de studenten.
  woensdag 6 januari 2010 @ 06:36:41 #156
208890 June.
Seriously?
pi_76468882
quote:
Maar als student hoef je ook niet in de trein in te checken als je vrij kunt reizen. Gisteren aan conducteur/infomannetje aan de balie gevraagd. Hij kan gewoon bij controle je kaart scannen en ziet dan of je een week of weekend Ov hebt, ook als je niet bent ingecheckt.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:07:20 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76471444
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 02:32 schreef Barwurz het volgende:

[..]

Nog sterker en wat waar is, check je niet in in je vrij reizen periode, en je krijgt controle, dan krijg je gewoon een boete.
De pot met geld word verdeeld onder de vervoersbedrijven aan de hand het aantal reizigers die het vervoert.
Dus ook de studenten.
Whuh? Waar heb je dat vandaan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76471486
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Whuh? Waar heb je dat vandaan?
Ben ik ook tegengekomen, de vervoerders willen er in principe een boete voor gaan geven, maar daar is nog niet heel veel over bekend. Voor studenten geldt wel dat als je het meerdere vergeet dat dan je kaart geblokkeerd wordt, maar hoe ze dat willen doen staat nog nergens.

Edit: Hier dus:
quote:
. Abonnementhouders kunnen gestraft worden voor legaal reizen
Abonnementhouders zijn verplicht om met hun kaart in het openbaar vervoer zich aan en af te melden bij het systeem. Doen ze dat niet dan reizen zij zwart en kunnen zij bij controle een boete krijgen. Het GVB en de RET hebben eerder al aangegeven zo de meest trouwe klanten te willen behandelen. De Nederlandse Spoorwegen beloofden eerder dit juist niet te doen, maar zijn daar ook vanaf gestapt.
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&rlz=1C1GGLS_nlNL291NL304&q=5+klachten+25+OV+chipkaart&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=

In hoeverre deze informatie betrouwbaar is valt natuurlijk te betwisten.
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:11:48 #159
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76471545
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ben ik ook tegengekomen, de vervoerders willen er in principe een boete voor gaan geven, maar daar is nog niet heel veel over bekend. Voor studenten geldt wel dat als je het meerdere vergeet dat dan je kaart geblokkeerd wordt, maar hoe ze dat willen doen staat nog nergens.
Klinkt als toekomstplannen, gezien ze nu nog zeggen dat je niet in kan checken bij de NS (hoewel dat stiekem al wel kan).
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76471608
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Klinkt als toekomstplannen, gezien ze nu nog zeggen dat je niet in kan checken bij de NS (hoewel dat stiekem al wel kan).
Bij de NS niet inderdaad, maar ik verwacht dat de RET vanaf volgende maand iets minder vriendelijk gaat zijn aangezien daar de OV-chipkaart dan volledig wordt ingevoerd. Wellicht dat ze in het begin nog soepel zullen zijn, maar hoe zich dat in de toekomst gaat vertalen is nog maar de vraag.
pi_76474562
quote:

[..]

Dus ook de studenten.
wat is het nou Ik hoor zelfs van verschillende conducteurs andere antwoorden , de ene zegt niet in checken in je vrij reizen periode de andere zegt weer wel , heb ook gehoord dat je niet moet in checken in je vrij reizen periode als je 0 euro saldo op je kaart hebt staan.
<>
pi_76474770
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Swindler het volgende:

[..]

wat is het nou Ik hoor zelfs van verschillende conducteurs andere antwoorden , de ene zegt niet in checken in je vrij reizen periode de andere zegt weer wel , heb ook gehoord dat je niet moet in checken in je vrij reizen periode als je 0 euro saldo op je kaart hebt staan.
Waar je in kan checken moet je inchecken, behalve de NS.
pi_76475454
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Swindler het volgende:

[..]

Van ov-chipkaart.nl:
quote:
Gebieden waar de OV-chipkaart al is ingevoerd:
Zowel in je vrij reizen periode, als in de kortingsuren check je altijd in en uit. In de trein kan dat voorlopig nog niet.
Reis je in je kortingsuren? In tram/bus/metro kun je eenvoudig met saldo reizen.
Maak je tijdens je reis een overstap naar een ander vervoermiddel? Probeer zoveel mogelijk met de Studenten OV-chipkaart te reizen. Dit voorkomt dat je dubbel basistarief betaalt (basistarief OV-chipkaart en basisstrip).
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in/uit te checken. NS voert de OV-chipkaart gefaseerd in. Voor de trein moet je in de kortingsuren nog een papieren kortingskaartje kopen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76486007
quote:

[..]

Dus ook de studenten.
Van wie krijg je die boete dan? Niet van de conducteur die ik gisteren sprak. Blijkt maar weer dat er totale willekeur heerst.

Nog een mooi verhaal: vanmorgen in de studentenbuslijn in Nijmegen hoor ik de chauffeur tegen iedere student die met z'n papieren ov binnenkomt zeggen dat ze vanaf de 13e een boete krijgen als de chipkaart niet gebruiken. Ondertussen vertelt de IBG (ohnee DUO is het nu he...) doodleuk dat de geadviseerde ophaaldatum voor mensen wiens achternaam met een L begint tussen 16 en 22 januari ligt....

Je wordt er toch niet goed van...
Ik weet het ook niet
pi_76486506
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Bij de NS niet inderdaad, maar ik verwacht dat de RET vanaf volgende maand iets minder vriendelijk gaat zijn aangezien daar de OV-chipkaart dan volledig wordt ingevoerd. Wellicht dat ze in het begin nog soepel zullen zijn, maar hoe zich dat in de toekomst gaat vertalen is nog maar de vraag.
Kan prima, heb het gisteren ook gedaan.
Ik weet het ook niet
pi_76487291
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:16 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Kan prima, heb het gisteren ook gedaan.
Zucht, nog maar een keer dan, het kan wel maar het hoeft niet.
pi_76487504
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:05 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Van wie krijg je die boete dan? Niet van de conducteur die ik gisteren sprak. Blijkt maar weer dat er totale willekeur heerst.

Nog een mooi verhaal: vanmorgen in de studentenbuslijn in Nijmegen hoor ik de chauffeur tegen iedere student die met z'n papieren ov binnenkomt zeggen dat ze vanaf de 13e een boete krijgen als de chipkaart niet gebruiken. Ondertussen vertelt de IBG (ohnee DUO is het nu he...) doodleuk dat de geadviseerde ophaaldatum voor mensen wiens achternaam met een L begint tussen 16 en 22 januari ligt....

Je wordt er toch niet goed van...
Lijn 10?
Wat een gedoe met bliepen, die dingen moeten gewoon reageren zodra er een kaart voorzit, niet 0,5-1seconde later. Niet dat meer dan de helft überhaupt inchecked

Maar je kan tot het eind van de maand gewoon met je chip reizen, ook al heb je hem nog niet 'opgehaald'. Viel me op dat de meeste studenten in Nijmegen het idd niet weten.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76487563
Steun, het was slechts een mededeling.
Ik weet het ook niet
pi_76487639
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Lijn 10?
Wat een gedoe met bliepen, die dingen moeten gewoon reageren zodra er een kaart voorzit, niet 0,5-1seconde later. Niet dat meer dan de helft überhaupt inchecked

Maar je kan tot het eind van de maand gewoon met je chip reizen, ook al heb je hem nog niet 'opgehaald'. Viel me op dat de meeste studenten in Nijmegen het idd niet weten.
Lijn 10 ja

Ik zie de toekomsttaferelen al voor me...hordes studenten willen tegelijkertijd die bus uit, maar iedereen gaat stil staan, wachten op het piepje, kijken of het schermpje de juiste boodschap geeft, en wordt ondertussen door de woeste horde achter hem of haar de bus uit gerost.
Ik weet het ook niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:42:35 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76487803
Ik laat hem volgende week wel een keer in. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat.

Maar het is te onnozel voor worden dat je van verschillende officiële kanten te horen krijgt wat zou moeten en wat niet. Prachtig voorbeeld van hoe een theoretische vooruitgang compleet de nek wordt omgedraaid door incompetente ambtenaren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76487840
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik laat hem volgende week wel een keer in. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat.

Maar het is te onnozel voor worden dat je van verschillende officiële kanten te horen krijgt wat zou moeten en wat niet. Prachtig voorbeeld van hoe een theoretische vooruitgang compleet de nek wordt omgedraaid door incompetente ambtenaren.
Het probleem is volgens mij dat er geen centrale regie is.
Ik weet het ook niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:44:08 #172
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76487872
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 02:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

No shit, sherlock.
Dat weet iedereen ja. Maar dan moet de NS niet net doen alsof het niet zo is.Ik vind de NS en de overheid dicht bij de grens van het bewust verkeerd informeren van de burger.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:12:52 #173
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76489206
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:43 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Het probleem is volgens mij dat er geen centrale regie is.
Geen centrale regie, geen regie.
Er staat een huisvrouw aan het roer van een project waar ze van duizelt. De meeste ambtenaren zijn geen experts, experts huren ze extern in. Oftewel, veel te weinig kritisch tegengeluid, beslissingen genomen door mensen die er te weinig van af weten waardoor we met een prut systeem zitten wat als je het terug draait nog erger in de kosten loopt. Bos had nog het lef een niet functionerend regeringslid te ontslaan. Nu rouvoet nog.
And that is the news.''
pi_76490085
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Geen centrale regie, geen regie.
Er staat een huisvrouw aan het roer van een project waar ze van duizelt. De meeste ambtenaren zijn geen experts, experts huren ze extern in. Oftewel, veel te weinig kritisch tegengeluid, beslissingen genomen door mensen die er te weinig van af weten waardoor we met een prut systeem zitten wat als je het terug draait nog erger in de kosten loopt. Bos had nog het lef een niet functionerend regeringslid te ontslaan. Nu rouvoet nog.
'

Waarschijnlijk is het hele systeem voorgesteld door connecties van de regering c.q. provinciale staten c.q. vervoersbedrijven, die veel geld kunnen verdienen met de producite van poortjes e.d..

De winst daarvan verdelen ze en het is een bron van onuitputtelijke inkomsten want ook vandaag waren weer 2 poortjes bij Beurs buiten gebruik, kassa weer

Net als 10 jaar geleden toen in de bussen stempelautomaten kwamen net als in de tram
Na een jaar werden ze weggehaaald omdat ze niet functioneerden in de bus. Kostte ook miljoenen

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 06-01-2010 17:40:48 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:40:38 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_76490451
Zelden zoveel niet-werkende apparatuur gezien als bij de OV-chipkaart. Dat KAN toch niet? Hebben ze daar geen prestatiecontracten voor afgesloten? Amateuristisch gedoe.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')