Natuurlijk wel, het is toch zijn taak om te weten wanneer iemand zwart rijdt of niet, als we zelfs onze kaartjes moeten gaan controleren op geldigheid hebben we hun niet meer nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 21:44 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar daar hoort een conducteur door iemand op gewezen te worden, je hoeft van die lui niet te verwachten dat ze dat zelf moeten gaan zoeken..
Bullshit.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die info staat op de site en heeft gister op zowat elke internetsite gestaan
Staat niets over dat je ook met je OV 2009 kunt reizen.quote:Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?
Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.
En hier beginnen ze er al mee dat je een Studenten OV-chipkaart moet hebben.quote:Wat moet ik regelen om te kunnen reizen met het openbaar vervoer?
Om vanaf 1 januari 2010 te reizen met het openbaar vervoer heb je een persoonlijke Studenten OV-chipkaart nodig, geladen met het studentenreisproduct voor 2010 en verder.
Okay, reizen met tijdelijke OV-chip, dat zeiden ze bij de klantenservice ook al. Maar niets over reizen met OV 2009.quote:Ik heb vandaag een aanvraagformulier opgevraagd. Kan ik dan reizen per 1 januari 2010?
Je ontvangt het aanvraagformulier binnen vijf werkdagen op het aangegeven adres. Zodra jij het aanvraagformulier volledig ingevuld retour hebt gestuurd, wordt het verwerkt en ontvang je bericht wanneer jij jouw Studenten OV-chipkaart kunt verwachten. Tot die tijd kun je reizen met een tijdelijke Studenten OV-chipkaart, die je tegelijk met het aanvraagformulier ontvangt.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/365171/1/1/100/studentenbond-neem-oude-ov-kaart-mee.htmlquote:Op maandag 4 januari 2010 21:53 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Bullshit.
[..]
Staat niets over dat je ook met je OV 2009 kunt reizen.
[..]
En hier beginnen ze er al mee dat je een Studenten OV-chipkaart moet hebben.
[..]
Okay, reizen met tijdelijke OV-chip, dat zeiden ze bij de klantenservice ook al. Maar niets over reizen met OV 2009.
Dus je lult
En niet op de site van studentenov-chipkaart, daar zoek je als je hoort dat iedereen 1 januari over moet, en het wordt daar bevestigdquote:Op maandag 4 januari 2010 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://frontpage.fok.nl/nieuws/365171/1/1/100/studentenbond-neem-oude-ov-kaart-mee.html
Het heeft op NU.nl gestaan, trouw.nl en telegraaf.nl
En de site van de NS.
Nee inderdaad, de NS zegt er niets over...quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
En niet op de site van studentenov-chipkaart, daar zoek je als je hoort dat iedereen 1 januari over moet, en het wordt daar bevestigd
Dat was de eerste ik kan vinden, loop niet te zeiken want op nu.nl stond het al om half 7. En op de site van de NS al een paar weken.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
En niet op de site van studentenov-chipkaart, daar zoek je als je hoort dat iedereen 1 januari over moet, en het wordt daar bevestigd
edit: je linkt trouwens een artikel die pas online stond toen Bot13 al lekker z'n bedje had opgezocht.
Da's geen argument ofzo, want ik zeg net dat ik niet die website check als ik info wil over de regeling betreffende de OV chipkaartquote:Op maandag 4 januari 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de NS zegt er niets over...
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id
Oww, toch wel...
Dat die websites falen is absoluut waar, dat er geen goede berichtgeving is net zo waar en dat die invoering aan het falen is, is ook waar. Maar kom niet aanzetten dat ik lul terwijl het dus wel op verschillende sites staatquote:Op maandag 4 januari 2010 22:07 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Da's geen argument ofzo, want ik zeg net dat ik niet die website check als ik info wil over de regeling betreffende de OV chipkaart![]()
Maar mocht het een argument zijn, dan staat daar dat je zowel ov-chip als papieren ov mee moet nemen in geval van storing (of vergeten/verloren ov chip, beiden niet mijn geval) of iets onverwachts. Niet dat je ook nog geldig kunt reizen met enkel je papieren ov. Maar dat had ik waarschijnlijk ook wel zo geinterpreteerd als ik daar had gekeken, creatieve student hier.![]()
Conclusie: De website van de OV chipkaart faalt gewoon heel hard en de klantenservice ook.
joh bij een vraag over de Ov chipkaart op de site van de OV chipkaart kijken ???quote:Op maandag 4 januari 2010 22:07 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Da's geen argument ofzo, want ik zeg net dat ik niet die website check als ik info wil over de regeling betreffende de OV chipkaart![]()
Maar mocht het een argument zijn, dan staat daar dat je zowel ov-chip als papieren ov mee moet nemen in geval van storing (of vergeten/verloren ov chip, beiden niet mijn geval) of iets onverwachts. Niet dat je ook nog geldig kunt reizen met enkel je papieren ov. Maar dat had ik waarschijnlijk ook wel zo geinterpreteerd als ik daar had gekeken, creatieve student hier.![]()
Conclusie: De website van de OV chipkaart faalt gewoon heel hard en de klantenservice ook.
Neuh omdat je zei "dat staat op de website" en da's gewoon niet het geval. Blijkbaar dus wel op andere websites.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat die websites falen is absoluut waar, dat er geen goede berichtgeving is net zo waar en dat die invoering aan het falen is, is ook waar. Maar kom niet aanzetten dat ik lul terwijl het dus wel op verschillende sites staat
haha, sterkte met je geld terug vragenquote:Op maandag 4 januari 2010 22:12 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Neuh omdat je zei "dat staat op de website" en da's gewoon niet het geval. Blijkbaar dus wel op andere websites.
Maar hey, je lijkt me een goeie vent en ik ben moe na een dag hard falen in het OV, dus ik ren snel huilend weg uit dit topic
Heeft iemand al een automaat gevonden die wel consequent werkt?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet bij iedereen. Bij mij in ieder geval (ook) niet. En het oplaadapparaat bij de supermarkt werkte ook niet, dus ik mocht vanochtend fijn 3 euro voltarief betalen terwijl ik eigenlijk gratis mocht reizen.
Daar staat dat je ze beiden moet meenemen, niet dat je met alleen je (oud) OV-jaarkaart kan reizen. Dat is namelijk gebaseerd op een papiertje wat ergens op Utrecht CS schijnt te hangen...quote:Op maandag 4 januari 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, de NS zegt er niets over...
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id
Oww, toch wel...
Het blijft lachen met die OV chipkaarquote:De ophaalpunten van de OV-chipkaart kunnen de studentendrukte niet aan. Ook de site ov-chipkaart.nl is al ruim een dag overbelast.
Sinds maandagochtend vroeg is de ov-chipkaart.nl niet bereikbaar. Op de site kunnen onder meer kaarten aanvraagd worden, en kan je persoonlijke saldoinformatie opvragen. Af en toe komt de site weer korte tijd online.
Diverse Twitteraars maken melding van de storing, en Webwereld werd ook getipt door lezers. Een woordvoerder van Trans Link Systems, vertelt dat maandagavond de eerste meldingen binnenkwamen over de storing. Ook zou de site intern wel online zijn geweest, maar voor bezoekers van buitenaf niet.
Er lijkt een verband met de toeloop van vele duizenden studenten, die sinds deze week hun OV-chip-studentenkaart op kunnen halen. Voor studenten is er een aparte informatiesite gemaakt, die wel online is.
Klantenservice niet bereikbaar
Dinsdag rond het middaguur hebben inmiddels 85.000 studenten hun nieuwe kaart opgehaald, vertelt een woordvoerder. De ophaalpunten, niet te verwarren met de oplaadpunten, konden de drukte maandag een tijdlang niet aan. Bellen naar de OV-chipkaart klantenservice is ook overbelast, de verbinding wordt automatisch verbroken.
Volgens een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart trekt de studentendrukte een zware wissel op het systeem. Elke registratie van een student moet doorgegeven worden naar de IB Groep, en door de massale toeloop veroorzaakt dit "instabliteit" in het systeem, aldus de woordvoerder. Alle studenten moeten hun OV-chipkaart uiterlijk 31 januari ophalen.
Niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:16 schreef Swindler het volgende:
Moet je nou wel of niet in en uitchecken bij de NS met je OV studentenchipkaart?
dus we kunnen conluderen dat straks met 5 miljoen gebruikers het hele systeem blijvend plat gaat ?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:13 schreef wdn het volgende:
Webwereld:
[..]
Het blijft lachen met die OV chipkaar
Ja, en die is nu met vakantie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zit er een miep die alle gegevens overtikt ofzo ? Ontbreken er daarom continu reizen op het overzicht ?
In de AH in de stad kun je hem ook opladen én er is geen rijquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:10 schreef Cerbie het volgende:
Die rij op station Nijmegen voor de oplaadautomaat bij de AH![]()
Meteen omgedraaid en het bij een bolle-buik-kaartjesautomaat van de NS geprobeerd, maar die had geen bestellingen voor me. Ik val in de laatste ophaalcategorie met mijn achternaam, maar mijn vriendin is het al wel gelukt (valt in de 2e categorie)
Nee, dat hoeft niet. Je hoeft alleen je kaart mee te nemen en de conducteur scant je kaart en ziet of je een week of weekend ov hebt. Conducteur heeft het mij namelijk net laten zien met mijn chipkaart.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:16 schreef Swindler het volgende:
Moet je nou wel of niet in en uitchecken bij de NS met je OV studentenchipkaart?
En met je voordeelurenOV-chipkaart?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:16 schreef Swindler het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |