Nee, want de PVV doet zich voor als een politieke beweging, niet een geloof. Je stemt niet op je geloof mocht je dat wel denken. Je groeit er meestal in op. Er bestaan dan ook meestal vele stromingen binnen.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ditzelfde geldt toch evengoed voor de islam en haar aanhangers!! Moslims accepteren ook dat het streven is om de wereld te onderwerpen. De meeste moslims doen dit op een vredige manier, maar er zijn er ook die dat doen op een geweldadige manier. Daar ben je dan als moslim net zo goed medeverantwoordelijk voor als een pvv stemmer voor de acties van de pvv.
Als je een geloof aanhangt dat streeft naar wereldheerschappij, dan ben je net zo fout als wanneer je stemt op een partij die streeft naar uitzetten van alle moslims.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:38 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, want de PVV doet zich voor als een politieke beweging, niet een geloof. Je stemt niet op je geloof mocht je dat wel denken. Je groeit er meestal in op. Er bestaan dan ook meestal vele stromingen binnen.
De PVV is een partij van één meneer met een lijst standpunten die niet over het metafysische gaan, maar over more or less rationele doelstellingen.
quote:Op zondag 3 januari 2010 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je een geloof aanhangt dat streeft naar wereldheerschappij, dan ben je net zo fout als wanneer je stemt op een partij die streeft naar uitzetten van alle moslims.
Jij beweert dat er binnen de islam meerdere stromingen zijn, zo zijn er ook rechtse mensen die gewoon geen keuze hebben dan op Wilders te stemmen, ook al staan ze bij lange na niet achter al zijn standpunten.
Een ware moslim is toevallig wel voorstander van de Islam als enige godsdienst, ook al gedogen ze andere godsdiensten nog wel, op dit moment.
Ik vind het gewoon bijzonder kinderachtig om mensen te proberen ervan af te houden op de pvv te stemmen, door ze medeverantwoordelijk te houden voor een eventueel wanbeleid. Je kiest voor een partij welke standpunten het meeste bij jou passen. Voor mij is dat een rechtse partij. Tja, Ton doet te weinig, dus heb ik geen keuze.
Maar als ik medeverantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van andere pvv-ers, dan stel ik moslims medeverantwoordelijk voor de daden van andere moslims.
Geweld goedpraten als zijnde een verdediging tegen een vijand van de Islam (een tekenaar!) maakt een moslim geen haar beter dan welke pvv stemmer dan ook.
Als de PVV een wanbeleid voert dan ben jij natuurlijk mede-verantwoordelijk. Jij hebt de partij immers in het zadel geholpen. Bovendien gaat de vergelijking met extremisten mank. Als een doorgeflipte PVV'er een moskee opblaast, dan ben jij als mede-PVV'er natuurlijk niet mede-verantwoordelijk voor de acties van dit individu. Het is echter een ander verhaal met de acties van de PVV-fractie.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je een geloof aanhangt dat streeft naar wereldheerschappij, dan ben je net zo fout als wanneer je stemt op een partij die streeft naar uitzetten van alle moslims.
Jij beweert dat er binnen de islam meerdere stromingen zijn, zo zijn er ook rechtse mensen die gewoon geen keuze hebben dan op Wilders te stemmen, ook al staan ze bij lange na niet achter al zijn standpunten.
Een ware moslim is toevallig wel voorstander van de Islam als enige godsdienst, ook al gedogen ze andere godsdiensten nog wel, op dit moment.
Ik vind het gewoon bijzonder kinderachtig om mensen te proberen ervan af te houden op de pvv te stemmen, door ze medeverantwoordelijk te houden voor een eventueel wanbeleid. Je kiest voor een partij welke standpunten het meeste bij jou passen. Voor mij is dat een rechtse partij. Tja, Ton doet te weinig, dus heb ik geen keuze.
Maar als ik medeverantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van andere pvv-ers, dan stel ik moslims medeverantwoordelijk voor de daden van andere moslims.
Geweld goedpraten als zijnde een verdediging tegen een vijand van de Islam (een tekenaar!) maakt een moslim geen haar beter dan welke pvv stemmer dan ook.
We gaan ons herhalen. Je stemt niet op een geloof, maar je stemt wel op een partij. Je gelooft niet Wilders, de almachtige zonder wiens bestaan zinloos zou zijn (hoop ik), maar kiest voor zijn standpunten. Het is echt heel simpel. Je gaat naar een hokje en maakt een rondje rood. Daarmee kies je het hele programma, ook al is niet alles je persoonlijke voorkeur.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 januari 2010 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel een kloppendequote:Op zondag 3 januari 2010 18:21 schreef voyeur het volgende:
Dat is een rare zin die heel negatief is over PVV-stemmers.
Ja, maar zoveel zelfhaat had ik niet verwacht van Gia en Lavenderr.quote:
1-0 voor jouquote:Op zondag 3 januari 2010 18:30 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, maar zoveel zelfhaat had ik niet verwacht van Gia en Lavenderr.
Er zit in ieder geval een groot verschil in de verklaringen van de Deense inlichtingendiensten en die van die Deense ambassadeur in Kenia.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:29 schreef voyeur het volgende:
Anyway back on topic:
Deense inlichtingendiensten wisten volgens anonieme bronnen dat de man in september was opgepakt in Kenia op verdenking van het beramen van een aanval op de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton. De Somaliër zou uiteindelijk zijn vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs.
De Deense ambassadeur in Kenia, Bo Jensen, zegt echter dat de man door de Keniaanse autoriteiten was opgepakt omdat zijn reisdocumenten niet deugden. De Keniaanse autoriteiten hebben volgens hem nooit gesproken over enige terreurverdenking.
De inlichtingendiensten lijken nog steeds heel creatief in hun beschuldigingen.
Ja, benieuwd welke mensen nog meer het object van zijn haat waren.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:35 schreef huhggh het volgende:
[..]
Er zit in ieder geval een groot verschil in de verklaringen van de Deense inlichtingendiensten en die van die Deense ambassadeur in Kenia.
Dat verschil is op zich al interressant genoeg om eens goed uit te zoeken.
Je bedoeld wie hij nog meer haatte?quote:Op zondag 3 januari 2010 18:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, benieuwd welke mensen nog meer het object van zijn haat waren.
Wie?quote:
Nou ja, als je stelt dat PVV-stemmers net zo mede-verantwoordelijk zijn voor de daden van de partij die zij in het zadel hebben geholpen, als moslims voor de daden van andere moslims, dan heb ik verder ook weinig achting voor of verwachting van je.quote:
Ik stel niet dat moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van mede-gelovigen. Ik ben echter wel van een mening dat de stemmer verantwoordelijk is voor PVV-beleid, indien zijn of haar stem tenminste naar Geert en consorten is uitgegaan. Mits de PVV natuurlijk de koers vaart die de partij presenteert in het verkiezingsprogramma.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, als je stelt dat PVV-stemmers net zo mede-verantwoordelijk zijn voor de daden van de partij die zij in het zadel hebben geholpen, als moslims voor de daden van andere moslims, dan heb ik verder ook weinig achting voor of verwachting van je.
Het simpele feit dat de belachelijkheid van de vergelijking niet meteen zichtbaar is, is in- en intreurig. En ja, dan denk ik al snel: randvolk.
Ik stel niet dat jij dat stelt. In dit geval duidelijk Gia en degenen die haar... uhm... argumenten, als we ze zo kunnen noemen, prijzenswaardig vinden.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel niet dat moslims verantwoordelijk zijn voor de daden van mede-gelovigen. Ik ben echter wel van een mening dat de stemmer verantwoordelijk is voor PVV-beleid, indien zijn of haar stem tenminste naar Geert en consorten is uitgegaan. Mits de PVV natuurlijk de koers vaart die de partij presenteert in het verkiezingsprogramma.
Ik vind het vooral een treurige stelling. Dat er zo gezocht wordt naar 'argumenten' om de eigen keuze voor Wilders te vergoelijken en moslims in een kwaad daglicht te stellen. Dat die behoefte tot schoonpraten zóver kan gaan dat beide groepen uiteindelijk even schuldig zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, als je stelt dat PVV-stemmers net zo mede-verantwoordelijk zijn voor de daden van de partij die zij in het zadel hebben geholpen, als moslims voor de daden van andere moslims, dan heb ik verder ook weinig achting voor of verwachting van je.
Het simpele feit dat de belachelijkheid van de vergelijking niet meteen zichtbaar is, is in- en intreurig. En ja, dan denk ik al snel: randvolk.
Wat is er voor gewelddadigs aan een pvv stemmer danquote:Geweld goedpraten als zijnde een verdediging tegen een vijand van de Islam (een tekenaar!) maakt een moslim geen haar beter dan welke pvv stemmer dan ook.
Als je daaruit leest dat ik zeg dat pvv stemmers geweldadig zijn, dan moet je je schoolgeld terug gaan vragen.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is er voor gewelddadigs aan een pvv stemmer dan
Ik zou het niet weten.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is er voor gewelddadigs aan een pvv stemmer dan
Het topic gaat over een moslim die meent op te moeten komen voor zijn geloof door geweldadig gedrag.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een treurige stelling. Dat er zo gezocht wordt naar 'argumenten' om de eigen keuze voor Wilders te vergoelijken en moslims in een kwaad daglicht te stellen. Dat die behoefte tot schoonpraten zóver kan gaan dat beide groepen uiteindelijk even schuldig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |