http://www.nu.nl/binnenla(...)eling-rotterdam.htmlquote:Man overleden na mishandeling Rotterdam
ROTTERDAM - Een 26-jarige Rotterdammer is zaterdagochtend overleden nadat hij tijdens de jaarwisseling werd mishandeld op de Coolsingel in zijn woonplaats. Dat heeft de politie laten weten.
De man kreeg ruzie met een 29-jarige man uit Maassluis. Dat liep uit op een handgemeen waarbij de Rotterdammer een klap tegen zijn hoofd kreeg en zwaargewond raakte.
Hij was hierna niet meer aanspreekbaar en werd met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.
De politie heeft de man uit Maassluis gearresteerd.
quote:Man overleden na mishandeling Rotterdam
ROTTERDAM - Een 26-jarige Rotterdammer is zaterdagochtend overleden nadat hij tijdens de jaarwisseling werd mishandeld op de Coolsingel in zijn woonplaats. Dat heeft de politie laten weten.
De man kreeg ruzie met een 29-jarige man uit Maassluis. Dat liep uit op een handgemeen waarbij de Rotterdammer een klap tegen zijn hoofd kreeg en zwaargewond raakte. Hij was hierna niet meer aanspreekbaar en werd met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.De politie heeft de man uit Maassluis gearresteerd. (ANP)
quote:Slachtoffer nieuwjaarsruzie overleden
2 januari 2010
Een 26-jarige Rotterdammer die tijdens nieuwjaarsnacht ernstig letsel opliep bij een vechtpartij op de Coolsingel, is zaterdagochtend aan zijn verwondingen bezweken.
Wilson Gomes werd op straat neergeslagen door een 29-jarige man uit Maassluis. Daarbij liep hij zwaar hoofdletsel op. De Maassluizenaar kon direct worden aangehouden, nadat familie van het slachtoffer hem had aangewezen. Hij zit nog steeds vast.
Volgens een familielid is Wilson het slachtoffer geworden van zinloos geweld. "Hij was op weg naar een feestje en wilde alleen gezellig oud en nieuw vieren. Blijkbaar heeft hij op de verkeerde manier gekeken", aldus het familielid. Wilson was onlangs aangenomen bij de Koninklijke Marechaussee.
Nee, eerst even heel stoer flink doen over nekschoten enzo.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:46 schreef Hukkie het volgende:
Eventjes afwachten dus om te zien wat de werkelijke toedracht is geweest.
Dus als het omgekeerd was geweest, was het goed geweest? Of moest hij wel eerst dader worden en deze persoon doodschoppen om dan vervolgens door gerechtvaardigde verontwaardigden zelf doodgeschopt te worden?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Buzios het volgende:
[..]
Eh..ja. Als de dader nou eens wordt doodgeschopt.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus als het omgekeerd was geweest, was het goed geweest? Of moest hij wel eerst dader worden en deze persoon doodschoppen om dan vervolgens door gerechtvaardigde verontwaardigden zelf doodgeschopt te worden?
De TT blijft raar, hoe verkeerd het ook is wat er is gebeurd.
Ja, want er kan nooit een klap vallen bij een ruziequote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:58 schreef Buzios het volgende:
[..]
Mocht het blijken dat de dader uit overwegingen heeft gehandeld die totaal niet overeenkomen met zelf verdediging of het proberen te voorkomen van een delict dat het slachtoffer zou plegen, dan zou ik er weinig moeite mee hebben wanneer deze dader letterlijk wordt doodgeschopt.
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, want er kan nooit een klap vallen bij een ruzie
Je leeft buiten de realiteit vriend. Mij best, je hebt er op termijn alleen jezelf mee.
Verkeerd begrepen gapquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Buzios het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen.
Ik vind dat wanneer blijkt dat de dader dit slachtoffer heeft doodgeschopt met een totaal onacceptabele reden (b.v. rascisme), dan zou ik het niet erg vinden wanneer de straf voor deze dader zou bestaan uit: dood door middel van doodtrappen.
Barbaars, jazeker, maar een barbaarse straf voor een barbaar is volgens mij niks mis mee.
Vriend
En wat zou je dan wel een acceptabele reden vinden? Zou die er kunnen zijn, volgens jou?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:25 schreef Buzios het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik wil zeggen.
Ik vind dat wanneer blijkt dat de dader dit slachtoffer heeft doodgeschopt met een totaal onacceptabele reden (b.v. rascisme), dan zou ik het niet erg vinden wanneer de straf voor deze dader zou bestaan uit: dood door middel van doodtrappen.
Barbaars, jazeker, maar een barbaarse straf voor een barbaar is volgens mij niks mis mee.
Vriend
Bedoel je een acceptabele reden om iemand dood te schoppen ?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat zou je dan wel een acceptabele reden vinden? Zou die er kunnen zijn, volgens jou?
Inderdaad, zo weinig kennis van de rechtsstaat kan alleen maar in Nederland.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:53 schreef RAVW het volgende:
Maar dit zal wel weer aflopen met dood door schuld .. want echt was de intentie niet om hem dood te slaan maar hij is gewoon ongelukkig gevallen..
Dit kan alleen maar in Nederland
ja, dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef Buzios het volgende:
[..]
Bedoel je een acceptabele reden om iemand dood te schoppen ?
Wanneer blijkt dat deze dader aangeeft dat hij het slachtoffer heeft doodgetrapt met als reden dat "zijn gezicht hem niet aanstond".quote:
nee, ik bedoel het doodtrappen van het huidige slachtoffer. Racisme is geen goede reden, zei je eerder, dat zijn gezicht hem niet aanstond dus ook niet. Wat wel? Wat zou een goede reden zijn dat het slachtoffer doodgetrapt zou zijn, waardoor de dader niet een zelfde barbaarse dood als straf zou verdienen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:59 schreef Buzios het volgende:
[..]
Wanneer blijkt dat deze dader aangeeft dat hij het slachtoffer heeft doodgetrapt met als reden dat "zijn gezicht hem niet aanstond".
Dan vind ik dat een acceptabele reden om de dader dood te trappen.
Nogmaals, zeer barbaars, maar ik ben van mening dat misdadigers die bewezen schuldig zijn, ook een barbaarse straf verdienen.
Dus niet 3 jaar gevangenis met een Playstation 3 op je cel, en nog een taakstraf waarbij je in de pauze nog een speculaasje krijgt.
Dan heb je mijn posts niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, ik bedoel het doodtrappen van het huidige slachtoffer. Racisme is geen goede reden, zei je eerder, dat zijn gezicht hem niet aanstond dus ook niet. Wat wel? Wat zou een goede reden zijn dat het slachtoffer doodgetrapt zou zijn, waardoor de dader niet een zelfde barbaarse dood als straf zou verdienen?
Dat is dus echt enorme hypocriete bullshit. Zeg dan gewoon dat je zo iemand simpel keihard doodwenst, wat ik ook meer dan doe. Ethisch bewust gejank altijd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zeer mee eens.
Voorgoed opbergen of euthanaseren met een stuk touw.
(Ben eigenlijk tegen de doodstraf maar zo af en toe heb ik het gevoel dat een uitzondering wenselijk is.)
Maar zijn jeugd was zo slecht, z'n mama speelde de hoer en z'n vader was aan de drank. En hij bedoelde het niet zo, het kwam door die 20 pilsjes en paar lijntjes coke dat hij zo reageerde, eigenlijk is het een hele lieve jongen. En hij heeft zelfs een mooie brief geschreven naar de ouders van z'n slachtoffer hoeveel het hem spijtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:27 schreef Mort...The_Mouse_Lemur het volgende:
Voorgoed uit de samenleving verwijderen.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:51 schreef kitao het volgende:
Regel 1 : bemoei je met je eigen zaken en stel geen domme vragen.
Regel 2 : draag altijd een mes of meer bij je.
Regel 3 : vermijd groepjes gasten
Regel 4 : indien je je niet aan regel 1 t/m 3 kunt houden blijf dan thuis.
Regel 1 & 3 wel, 2 slaat nergens op. Als je wapens draagt ben je veel sneller geneigd ze te gebruiken. En de paar keer dat ik mot heb gehad liep het altijd af met wat duw- of trekwerk. Stel dat je dan met mes loopt ga je wss wél meteen prikken ofzoquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:51 schreef kitao het volgende:
Of natuurlijk en... en....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:51 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dat vind ik een goed idee. Ik zag dat toen ik in Thailand was op tv, best vernederend voor de dader.
Maar een beter idee vind ik in dit geval marteling, gevolgd door een pijnlijke dood.
Wat moet je met een mes? Groenten snijden?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:51 schreef kitao het volgende:
En liters theequote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar zijn jeugd was zo slecht, z'n mama speelde de hoer en z'n vader was aan de drank. En hij bedoelde het niet zo, het kwam door die 20 pilsjes en paar lijntjes coke dat hij zo reageerde, eigenlijk is het een hele lieve jongen. En hij heeft zelfs een mooie brief geschreven naar de ouders van z'n slachtoffer hoeveel het hem spijt![]()
3 jaar en TBS'je
Sowieso, waarom zou je een uiterst subjectieve strafmaat willen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:10 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Dat is dus echt enorme hypocriete bullshit. Zeg dan gewoon dat je zo iemand simpel keihard doodwenst, wat ik ook meer dan doe. Ethisch bewust gejank altijd.
Het blijkt dus blijkbaar dat je hier niet meer uit kunt gaan zonder voldoende protectie-middelen .quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:43 schreef tho_Omas het volgende:
Wat moet je met een mes? Groenten snijden?
Mogelijk omdat dat onzin isquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:15 schreef kitao het volgende:
[..]
terwijl zij wel met volautomatische Glocks rondlopen waar je nooit iemand over hoort.
Je kan veel over Rotterdam zeggen, maar het is niet Amsterdam. Maassluis trouwens ook niet. Hoewel je je twijfels kunt hebben bij de nieuwe burgemeester van R'dam.quote:
WTF!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:09 schreef JohnLocke het volgende:
Doodgeschopt na onschuldige vraag
[..]
Nog redelijk stil rond deze onbegrijpelijke en vreselijke gebeurtenis. Maarja, wat kan je zeggen behalve de gebruikelijke cliché's?
Aboutaleb keek en zag dat het goed was :quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
het komt niet eens in de media, die (de politie, Aboutaleb) wil ons doen geloven dat het een rustige oudejaar was.
Ja hoor, Rotterdam kan je beter mijden als je een feest wil hebben
papegaaienopmerkingquote:Op zondag 3 januari 2010 01:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kan veel over Rotterdam zeggen, maar het is niet Amsterdam. Maassluis trouwens ook niet. Hoewel je je twijfels kunt hebben bij de nieuwe burgemeester van R'dam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |