abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76317328
Doodgeschopt na onschuldige vraag
quote:
Van onze correspondent

ROTTERDAM - De 26-jarige Wilson Gomes uit Rotterdam is gisternacht op de Coolsingel letterlijk doodgeschopt nadat hij aan een voorbijganger had gevraagd of er ergens in de stad nog een leuk feestje was. De dader, een 29-jarige man uit Maassluis, kon op aanwijzing van omstanders direct opgepakt.

Het Kaapverdiaanse slachtoffer kreeg rond half drie op zijn onschuldige vraag direct een aantal gerichte trappen en klappen tegen zijn hoofd. De man kwam ongelukkig op de stoeprand terecht.
Hij werd in coma overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum. Daar bezweek hij gisteren. Het zoveelste slachtoffer van zinloos uitgaansgeweld schreef op zijn Hyvespagina dat hij bij de marechaussee wilde werken.
(telegraaf.nl)
Nog redelijk stil rond deze onbegrijpelijke en vreselijke gebeurtenis. Maarja, wat kan je zeggen behalve de gebruikelijke cliché's?
pi_76317356
stille tocht ?
pi_76317371
Diep triest dit...

RIP
pi_76317399
... onbegrijpelijk.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:26:32 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_76317494
quote:
een 29-jarige man uit Maassluis, kon op aanwijzing van omstanders direct opgepakt.
Levenslang....

Denk dat de familie van die kaap verdiaan het misschien wel vergeld.
Wat een klootzak die gozer. Omstanders deden zeker weer niets. kut
pi_76317507
Waarom doe je zoiets?? Iemand vraagt iets aan je en vervolgens schop je hem dood...
Voorgoed uit de samenleving verwijderen.

Diep triest.
I like them, I like them! I liked them first! Before I even met them I liked them! As soon as I met them I liked them right away! You hate them compared to how much I like them!
pi_76317510
Wat een triest land is/wordt het toch

Foto van dader plus naam en toenaam op tv en in de kranten zo mooi zijn, as we toch onze privacy moeten inleveren voor onze veiligheid lijkt me dit een mooi begin.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:28:41 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_76317517
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:26 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Levenslang....
Dat lijkt me de enige oplossing (naast een spuitje). Als je al iemand dooschopt omdat hij iets vraagt zal deze persoon nog vele moorden plegen als hij niet wordt opgesloten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:34:33 #9
124508 Ghost_Rider
Live and let die
pi_76317597
@mstx je ondertitel bij je avatar onzin he

Verder RIP en sterkte voor de nabestaanden.

[ Bericht 42% gewijzigd door Ghost_Rider op 02-01-2010 10:38:53 (wilde een beetje ontopic blijven) ]
pi_76317641
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:27 schreef Mort...The_Mouse_Lemur het volgende:

enige goeie optie w.m.b.

als je zo reageert op een onschuldige en geheel normale vraag, zou je gewoon niet meer mee mogen doen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:41:33 #11
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76317697
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:28 schreef Tahiti het volgende:

Foto van dader plus naam en toenaam op tv en in de kranten zo mooi zijn, as we toch onze privacy moeten inleveren voor onze veiligheid lijkt me dit een mooi begin.
Precies, net als o.a. in Brazilie. Daar kom je gewoon met je kop in de krant wanneer je iets een misdaad hebt gepleegd.
Het hoeft nou ook weer niet zo te zijn dat Henkie die een blikje Chocomel bij de Aldi jat meteen de voorpagina van het AD haalt, maar in een geval dat iemand een ander persoon doodschopt lijkt het me wel een goed idee.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_76317855
quote:

Dat vind ik een goed idee. Ik zag dat toen ik in Thailand was op tv, best vernederend voor de dader.
Maar een beter idee vind ik in dit geval marteling, gevolgd door een pijnlijke dood.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:52:30 #13
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_76317872
dat word toch gauw drie weken wintersport voor de dader met zijn hulpverleners.
dat zal hem leren!
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:53:18 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76317881
wel triest dat het gebeurd is.
maar wel weer een eenzijdig verhaald ..
Wil ook wel eens weten wat de andere te vertellen heeft..
Want echt alleen maar om een vraag iemand in elkaar rossen ... nee lijkt me iets te ver gaan.
maar goed je weet het in Rotterdam maar nooit.

Of zal het toevallig niet weer een ................. zijn?

Maar dit zal wel weer aflopen met dood door schuld .. want echt was de intentie niet om hem dood te slaan maar hij is gewoon ongelukkig gevallen..

Dit kan alleen maar in Nederland
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_76317901
Echt triest.
pi_76317927
quote:

Zeer mee eens.
Voorgoed opbergen of euthanaseren met een stuk touw.
(Ben eigenlijk tegen de doodstraf maar zo af en toe heb ik het gevoel dat een uitzondering wenselijk is.)
-
pi_76317957
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:55 schreef quo_ het volgende:

[..]

Zeer mee eens.
Voorgoed opbergen of euthanaseren met een stuk touw.
(Ben eigenlijk tegen de doodstraf maar zo af en toe heb ik het gevoel dat een uitzondering wenselijk is.)
het komt niet eens in de media, die (de politie, Aboutaleb) wil ons doen geloven dat het een rustige oudejaar was.

Ja hoor, Rotterdam kan je beter mijden als je een feest wil hebben
pi_76317986
Er wordt ten gunste van de moordenaar al een 'zekerheidje' in de berichtgeving verwerkt:kwam ongelukkig terecht op de stoeprand

Uitspraak van rechter "ongeluk, u kunt gaan"
pi_76318016
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef macca728 het volgende:
het komt niet eens in de media, die (de politie, Aboutaleb) wil ons doen geloven dat het een rustige oudejaar was.
inderdaad, en we kunnen er welgevoegelijk vanuit gaan dat het geen Hooligan betreft, anders had dat wel vermeld geweest. Sinds Aboutalebs aantreden blijkt Rotterdam voornamelijk te lijden onde Hooligans namelijk, Aboutaleb bespeelt de media als een ras PVDA'er.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:01:12 #20
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_76318017
In een kooi in het riool laten zakken ,dat hij de godganse dag tot zijn knieën in de stront staat en een flinke strobo boven zijn hoofd.
Intraveneus voeden met bremzout voedsel
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
pi_76318020
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:53 schreef RAVW het volgende:
wel triest dat het gebeurd is.
maar wel weer een eenzijdig verhaald ..
Wil ook wel eens weten wat de andere te vertellen heeft..
Want echt alleen maar om een vraag iemand in elkaar rossen ... nee lijkt me iets te ver gaan.
maar goed je weet het in Rotterdam maar nooit.

Of zal het toevallig niet weer een ................. zijn?

Maar dit zal wel weer aflopen met dood door schuld .. want echt was de intentie niet om hem dood te slaan maar hij is gewoon ongelukkig gevallen..

Dit kan alleen maar in Nederland
Ik geloof wel dat dit zo gegaan is. Het is namelijk niet het eerste geval in Nederland helaas...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:06:00 #22
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_76318099
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:01 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat dit zo gegaan is. Het is namelijk niet het eerste geval in Nederland helaas...
nee dat zeker niet ....
het komt wel voor dat het zo in eens gebeurd maar vaak trek ik niet al te snel mijn conclusies.
Want het kan altijd nog veranderen ..
oke je heb het slachtoffer er niet mee terug
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:06:15 #23
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76318105
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:59 schreef macca728 het volgende:
Er wordt ten gunste van de moordenaar al een 'zekerheidje' in de berichtgeving verwerkt:kwam ongelukkig terecht op de stoeprand

Idd, hoe kunnen ze dat vermelden wanneer er niet zoiets bestaat als gelukkig op een stoeprand terechtkomen.

Ik vind dat sommige landen hun misdadigers op een barbaarse manier straffen...maar bij nader inzien...een barbaarse misdadiger moet inderdaad barbaars bestraft worden.
pi_76318106
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:59 schreef macca728 het volgende:

Ja dat zit er dik in, het zou je zoon of broer maar zijn die zo wordt vermoord en de dader loopt zo weer vrij.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:11:13 #25
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_76318196
eel erg dat dit gebeurd de persoon os gek die dit gedaan heeftmoet zijn straf krijgen wie doet dit nou is hij gek of ziek je moet echt heelang zitten hier voor echt ik hoop de rest van zijn levenliefst de naald maar det gaat hier nog niet in nederlandwel jammerzo jongen die nog in het leven staat dit aandoenik kan het niet begrijpenlopen er nog zoveel gekke rondwe moeten een eiland hebben waar we zulke mensen op plaatsenen ook nooit meer los latenwant ze zijn zo en niks help te genezen
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:12:06 #26
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76318208
Even ter nuancering: het ís een eenzijdig verhaal, het ís de Telegraaf.

Het ís heel erg. Maar het ís best een idee om de virtuele fakkels en hooivorken nog even te laten voordat vast staat wat er exact is gebeurd.
Intelligent, but fucked up.
pi_76318214
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:09 schreef JohnLocke het volgende:
Doodgeschopt na onschuldige vraag
[..]

Nog redelijk stil rond deze onbegrijpelijke en vreselijke gebeurtenis. Maarja, wat kan je zeggen behalve de gebruikelijke cliché's?
Wat een vreemde TopicTitel. Alsof je ook doodgeschopt kan worden met een goede reden.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:13:03 #28
8875 Mdk
Smart-ass
pi_76318222
Volgens mij heb ik die ambulance zien staan met veel politie er omheen en in de buurt. Typisch weer dat het in R'dam moet gebeuren.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:13:42 #29
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76318231
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Wat een vreemde TopicTitel. Alsof je ook doodgeschopt kan worden met een goede reden.
Eh..ja. Als de dader nou eens wordt doodgeschopt.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:13:56 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76318237
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Mwah, dat denk ik zeker wel ja.

Al is en blijft dood nogal definitief
Intelligent, but fucked up.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 11:14:00 #31
264940 8108139dpths
pi_76318238
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 11:14:04 #32
137949 Disana
pi_76318240
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:11 schreef waterkip het volgende:
eel erg dat dit gebeurd de persoon os gek die dit gedaan heeftmoet zijn straf krijgen wie doet dit nou is hij gek of ziek je moet echt heelang zitten hier voor echt ik hoop de rest van zijn levenliefst de naald maar det gaat hier nog niet in nederlandwel jammerzo jongen die nog in het leven staat dit aandoenik kan het niet begrijpenlopen er nog zoveel gekke rondwe moeten een eiland hebben waar we zulke mensen op plaatsenen ook nooit meer los latenwant ze zijn zo en niks help te genezen
Wat dacht jij van hoofdletters, leestekens en spaties? Dit is echt niet te lezen.
pi_76318252
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Even ter nuancering: het ís een eenzijdig verhaal, het ís de Telegraaf.

Het ís heel erg. Maar het ís best een idee om de virtuele fakkels en hooivorken nog even te laten voordat vast staat wat er exact is gebeurd.
Hij werkte in een coffeeshop
pi_76318259
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dat dus.
pi_76318279
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Buzios het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan toen ik dat schreef, en ben het ook met je eens.
Toch blijf ik de TT raar vinden.
Faal van de eeuw.
pi_76318391
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Mdk het volgende:
Volgens mij heb ik die ambulance zien staan met veel politie er omheen en in de buurt. Typisch weer dat het in R'dam moet gebeuren.
typisch ja, het Erasmus MC meld opvallend veel slachtoffers van steekpartijen, meer dan vuurwerkslachtoffers in Rotterdam.

ook weer een steekpartij bij Centraal Station bv
pi_76318667
Welkom in Rotterdam. Het was al een kutstad en wordt alleen maar erger
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:38:26 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76318849
"Jammer" genoeg kwam het slachtoffer met zijn hoofd op een stoeprand terecht. De advocaat van de dader zal aanvoeren dat dit de reden van het overlijden is en niet de klappen zelf. De idioot die dit gedaan heeft zal binnen een paar maanden weer vrolijk op straat rondlopen, zoals gebruikelijk.
The End Times are wild
pi_76319000
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:38 schreef LXIV het volgende:
"Jammer" genoeg kwam het slachtoffer met zijn hoofd op een stoeprand terecht. De advocaat van de dader zal aanvoeren dat dit de reden van het overlijden is en niet de klappen zelf. De idioot die dit gedaan heeft zal binnen een paar maanden weer vrolijk op straat rondlopen, zoals gebruikelijk.
Paar maanden ?? hahahaha die is al weer vrij hoor
pi_76319048
Zo'n idioot moet levenslang worden opgesloten. En dan maar hopen dat hij dagelijks wordt verkracht in de gevangenis
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76319107
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:46 schreef Stuart het volgende:
Zo'n idioot moet levenslang worden opgesloten. En dan maar hopen dat hij dagelijks wordt verkracht in de gevangenis
wehehehe geil

en dan ook het vonnis: "wij het hof veroordelen u tot een gevangenisstraf van 10 jaar met dagelijkse verkrachting"
pi_76319125
Integendeel. Nu er iemand toevallig dood is gegaan aan dit soort geweld zullen OM en de rechters wel weer heel stoer gaan doen en met een forse straf komen. Dat is het probleem niet, het probleem is als het toevallig wel goed gaat en degene het overleeft, dan is het 240 uur werken bij de kringloopwinkel want de dader moet nog een toekomst hebben.

Maar daarmee hou je mede dit soort geweld in stand, wat dan in sommige situaties tot een dooie leidt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76320088
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Integendeel. Nu er iemand toevallig dood is gegaan aan dit soort geweld zullen OM en de rechters wel weer heel stoer gaan doen en met een forse straf komen. Dat is het probleem niet, het probleem is als het toevallig wel goed gaat en degene het overleeft, dan is het 240 uur werken bij de kringloopwinkel want de dader moet nog een toekomst hebben.

Maar daarmee hou je mede dit soort geweld in stand, wat dan in sommige situaties tot een dooie leidt.
Rechters en "forse straffen", dat zou een noviteit zijn.
Faal van de eeuw.
pi_76320117
Wat is dit smerig zeg.
R.I.P. Heel veel sterkte aan de nabestaanden.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_76320151
Oh mensen, Stuart is terug.
pi_76320238

Hij deed vast niks.

RIP
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:29:19 #47
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76320328
Vreemd verhaal.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:34:12 #48
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_76320467
quote:
Idd. Flikker hem maar ergens diep in een kerker en niet meer naar omkijken. Maar nee, in dit land krijg je een taakstraf. En als je als dader erg veel pech hebt, komt er nog een boete bij
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:36:31 #49
3542 Gia
User under construction
pi_76320521
quote:

Helemaal mee eens.
Voortaan bij al dit soort acties van zinloos geweld, de dader met foto, naam en toenaam in de krant.
pi_76320636
Geef de dader maar een spuitje of een nekschot. Die is te ziek om ooit nog in de maatschappij te mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')