Nog redelijk stil rond deze onbegrijpelijke en vreselijke gebeurtenis. Maarja, wat kan je zeggen behalve de gebruikelijke cliché's?quote:Van onze correspondent
ROTTERDAM - De 26-jarige Wilson Gomes uit Rotterdam is gisternacht op de Coolsingel letterlijk doodgeschopt nadat hij aan een voorbijganger had gevraagd of er ergens in de stad nog een leuk feestje was. De dader, een 29-jarige man uit Maassluis, kon op aanwijzing van omstanders direct opgepakt.
Het Kaapverdiaanse slachtoffer kreeg rond half drie op zijn onschuldige vraag direct een aantal gerichte trappen en klappen tegen zijn hoofd. De man kwam ongelukkig op de stoeprand terecht.
Hij werd in coma overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum. Daar bezweek hij gisteren. Het zoveelste slachtoffer van zinloos uitgaansgeweld schreef op zijn Hyvespagina dat hij bij de marechaussee wilde werken.
(telegraaf.nl)
Levenslang....quote:een 29-jarige man uit Maassluis, kon op aanwijzing van omstanders direct opgepakt.
Dat lijkt me de enige oplossing (naast een spuitje). Als je al iemand dooschopt omdat hij iets vraagt zal deze persoon nog vele moorden plegen als hij niet wordt opgesloten.quote:
enige goeie optie w.m.b.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:27 schreef Mort...The_Mouse_Lemur het volgende:
Voorgoed uit de samenleving verwijderen.
Precies, net als o.a. in Brazilie. Daar kom je gewoon met je kop in de krant wanneer je iets een misdaad hebt gepleegd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:28 schreef Tahiti het volgende:
Wat een triest land is/wordt het toch![]()
Foto van dader plus naam en toenaam op tv en in de kranten zo mooi zijn, as we toch onze privacy moeten inleveren voor onze veiligheid lijkt me dit een mooi begin.
Dat vind ik een goed idee. Ik zag dat toen ik in Thailand was op tv, best vernederend voor de dader.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:28 schreef Tahiti het volgende:
Foto van dader plus naam en toenaam op tv en in de kranten zo mooi zijn, as we toch onze privacy moeten inleveren voor onze veiligheid lijkt me dit een mooi begin.
Zeer mee eens.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:27 schreef Mort...The_Mouse_Lemur het volgende:
het komt niet eens in de media, die (de politie, Aboutaleb) wil ons doen geloven dat het een rustige oudejaar was.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zeer mee eens.
Voorgoed opbergen of euthanaseren met een stuk touw.
(Ben eigenlijk tegen de doodstraf maar zo af en toe heb ik het gevoel dat een uitzondering wenselijk is.)
inderdaad, en we kunnen er welgevoegelijk vanuit gaan dat het geen Hooligan betreft, anders had dat wel vermeld geweest. Sinds Aboutalebs aantreden blijkt Rotterdam voornamelijk te lijden onde Hooligans namelijk, Aboutaleb bespeelt de media als een ras PVDA'er.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:57 schreef macca728 het volgende:
het komt niet eens in de media, die (de politie, Aboutaleb) wil ons doen geloven dat het een rustige oudejaar was.
Ik geloof wel dat dit zo gegaan is. Het is namelijk niet het eerste geval in Nederland helaas...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:53 schreef RAVW het volgende:
wel triest dat het gebeurd is.
maar wel weer een eenzijdig verhaald ..
Wil ook wel eens weten wat de andere te vertellen heeft..
Want echt alleen maar om een vraag iemand in elkaar rossen ... nee lijkt me iets te ver gaan.
maar goed je weet het in Rotterdam maar nooit.
Of zal het toevallig niet weer een ................. zijn?
Maar dit zal wel weer aflopen met dood door schuld .. want echt was de intentie niet om hem dood te slaan maar hij is gewoon ongelukkig gevallen..
Dit kan alleen maar in Nederland
nee dat zeker niet ....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:01 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat dit zo gegaan is. Het is namelijk niet het eerste geval in Nederland helaas...
Idd, hoe kunnen ze dat vermelden wanneer er niet zoiets bestaat als gelukkig op een stoeprand terechtkomen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:59 schreef macca728 het volgende:
Er wordt ten gunste van de moordenaar al een 'zekerheidje' in de berichtgeving verwerkt:kwam ongelukkig terecht op de stoeprand
Uitspraak van rechter "ongeluk, u kunt gaan"
Ja dat zit er dik in, het zou je zoon of broer maar zijn die zo wordt vermoord en de dader loopt zo weer vrij.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:59 schreef macca728 het volgende:
Er wordt ten gunste van de moordenaar al een 'zekerheidje' in de berichtgeving verwerkt:kwam ongelukkig terecht op de stoeprand
Uitspraak van rechter "ongeluk, u kunt gaan"
Wat een vreemde TopicTitel. Alsof je ook doodgeschopt kan worden met een goede reden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:09 schreef JohnLocke het volgende:
Doodgeschopt na onschuldige vraag
[..]
Nog redelijk stil rond deze onbegrijpelijke en vreselijke gebeurtenis. Maarja, wat kan je zeggen behalve de gebruikelijke cliché's?
Eh..ja. Als de dader nou eens wordt doodgeschopt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wat een vreemde TopicTitel. Alsof je ook doodgeschopt kan worden met een goede reden.
Mwah, dat denk ik zeker wel ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wat een vreemde TopicTitel. Alsof je ook doodgeschopt kan worden met een goede reden.
Wat dacht jij van hoofdletters, leestekens en spaties?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:11 schreef waterkip het volgende:
eel erg dat dit gebeurd de persoon os gek die dit gedaan heeftmoet zijn straf krijgen wie doet dit nou is hij gek of ziek je moet echt heelang zitten hier voor echt ik hoop de rest van zijn levenliefst de naald maar det gaat hier nog niet in nederlandwel jammerzo jongen die nog in het leven staat dit aandoenik kan het niet begrijpenlopen er nog zoveel gekke rondwe moeten een eiland hebben waar we zulke mensen op plaatsenen ook nooit meer los latenwant ze zijn zo en niks help te genezen
Hij werkte in een coffeeshopquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Even ter nuancering: het ís een eenzijdig verhaal, het ís de Telegraaf.
Het ís heel erg. Maar het ís best een idee om de virtuele fakkels en hooivorken nog even te laten voordat vast staat wat er exact is gebeurd.
Dat dus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Buzios het volgende:
[..]
Eh..ja. Als de dader nou eens wordt doodgeschopt.
Daar dacht ik ook aan toen ik dat schreef, en ben het ook met je eens.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Buzios het volgende:
[..]
Eh..ja. Als de dader nou eens wordt doodgeschopt.
typisch ja, het Erasmus MC meld opvallend veel slachtoffers van steekpartijen, meer dan vuurwerkslachtoffers in Rotterdam.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:13 schreef Mdk het volgende:
Volgens mij heb ik die ambulance zien staan met veel politie er omheen en in de buurt. Typisch weer dat het in R'dam moet gebeuren.
Paar maanden ?? hahahaha die is al weer vrij hoorquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:38 schreef LXIV het volgende:
"Jammer" genoeg kwam het slachtoffer met zijn hoofd op een stoeprand terecht. De advocaat van de dader zal aanvoeren dat dit de reden van het overlijden is en niet de klappen zelf. De idioot die dit gedaan heeft zal binnen een paar maanden weer vrolijk op straat rondlopen, zoals gebruikelijk.
wehehehe geilquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:46 schreef Stuart het volgende:
Zo'n idioot moet levenslang worden opgesloten. En dan maar hopen dat hij dagelijks wordt verkracht in de gevangenis
Rechters en "forse straffen", dat zou een noviteit zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Integendeel. Nu er iemand toevallig dood is gegaan aan dit soort geweld zullen OM en de rechters wel weer heel stoer gaan doen en met een forse straf komen. Dat is het probleem niet, het probleem is als het toevallig wel goed gaat en degene het overleeft, dan is het 240 uur werken bij de kringloopwinkel want de dader moet nog een toekomst hebben.
Maar daarmee hou je mede dit soort geweld in stand, wat dan in sommige situaties tot een dooie leidt.
Idd. Flikker hem maar ergens diep in een kerker en niet meer naar omkijken. Maar nee, in dit land krijg je een taakstraf. En als je als dader erg veel pech hebt, komt er nog een boete bijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:27 schreef Mort...The_Mouse_Lemur het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:28 schreef Tahiti het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |