De overheid geeft de 2.500.000 woningwet woningen weg en verklaard de corporaties zelfstandig, ja slimme zetquote:Op zondag 3 januari 2010 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En nog heeft wouter bos nooit genoeg.
De staatsschuld had allang weg kunnen zijn
Nee, mij ook niet. Dat was dus ook de vraag. Is het een fout? Dat is niks voor de WSJ. Komt het door onze hoge schuldenlast?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:08 schreef capricia het volgende:
Even centraal: Waarom hoort NL nou bij de landen met een hoog risico?
Het wordt mij in het artikel niet helemaal duidelijk.
Zijn de ratings voor NL onlangs verslechterd bij jouw weten?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet. Dat was dus ook de vraag. Is het een fout? Dat is niks voor de WSJ. Komt het door onze hoge schuldenlast?
Het was aardig relevant, aangezien ik eerst rechtstreeks beschuldigde van "angstgedrag" en als je niet koopt omdat je daar financieel niet toe in staat bent is die beschuldiging natuurlijk onzin.quote:
De reden dat Nederland failliet is gegaan, is omdat die politici gewoon veel te veel voor sinterklaas hebben gespeeld en ze hebben gewoon een gat in hun hand.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:08 schreef capricia het volgende:
Even centraal: Waarom hoort NL nou bij de landen met een hoog risico?
Het wordt mij in het artikel niet helemaal duidelijk.
Nederland is niet failliet.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De reden dat Nederland failliet is gegaan, is omdat die politici gewoon veel te veel voor sinterklaas hebben gespeeld en ze hebben gewoon een gat in hun hand.
In principe heb je gelijk, maar dan mag er dit jaar geen 1 economisch exces plaats vinden, want dan is Nederland wel officieel failliet.quote:
Dat loop je nu al de hele tijd te roepen, maar waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 3 januari 2010 19:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In principe heb je gelijk, maar dan mag er dit jaar geen 1 economisch exces plaats vinden, want dan is Nederland wel officieel failliet.
Voorlopig kan de ECB dit jaar voor ieder land weer ongestoord het afgesproken inflatiebedrag a 3% van het uitgezette reële en virtuele papiergeld laten bijprinten.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De reden dat Nederland failliet is gegaan, is omdat die politici gewoon veel te veel voor sinterklaas hebben gespeeld en ze hebben gewoon een gat in hun hand.
Leg eens uitquote:Op zondag 3 januari 2010 21:34 schreef DS4 het volgende:
Ik begrijp dat jij de grootte van het huishoudboekje van de NL staat een beetje kleiner in schat dan het in de werkelijkheid is.
Gekocht voor 16,8 miljard euro. Sorry, maar dat is slechts 1.000 euro per inwoner. Daar gaat NL niet aan failliet natuurlijk.quote:
Iets meer. 66,8 miljard. Dat is 4.000 euro per inwoner. De leningen zijn niet meegenomen in die 16,8 miljard.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gekocht voor 16,8 miljard euro. Sorry, maar dat is slechts 1.000 euro per inwoner. Daar gaat NL niet aan failliet natuurlijk.
Weer zo'n oneliner. Daarmee bedoel ik dus een opmerking zonder verdere cijfermatige onderbouwingen. Hoe wil je de miljoenennota dan gaan onderbouwen?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat de uitgaven aan ABN niets zijn in vergelijking met de totale uitgaven van de overheid.
Snap niet waar je met deze post heen wil. Dat geld is gewoon geleend. En over je vorige post: die miljarden die je bij de 16,8 optelt zijn leningen. En leningen worden terugbetaald. 34 mld zelfs een half jaar geleden al bronquote:Op zondag 3 januari 2010 22:15 schreef Integrity het volgende:
[..]
Weer zo'n oneliner. Daarmee bedoel ik dus een opmerking zonder verdere cijfermatige onderbouwingen. Hoe wil je de miljoenennota dan gaan onderbouwen?
Bron: http://mijn-kijk-op.infon(...)n-departementen.html
Paar cijfertjes. Mag jij me uitleggen waar ze het geld dat ze in ABN AMRO en FORTIS hebben afgetrokken om zo toch de begroting rond te krijgen. We gaan hierbij dus uit van de overheidsinkomsten en niet van geleend geld middels staatsobligaties. Want de overheid heeft immers voldoende geld om het deel ABN AMRO FORTIS te kunnen financieren uit eigen middelen?
Denk je dat het ABP dit wel kan dekken?
Nog afgezien van het feit dat je faillissement niet eens kan spellen: Zweden heeft die banken helemaal niet allemaal failliet laten gaan. Ze hebben destijds de slechte leningen uit de banken gehaald en elder onder gebracht, de aandeelhouders buitenspel gezet (doet dat een beetje denken aan Fortis/ABN-Amro...? Nee, HEEL VEEL!) en vervolgens weer doorverkocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb altijd gevonden dat de banken gecontroleerd naar een falliesement hadden moeten worden gebracht. Wouter Bos dweept vaak met Scandinavië en ik geef hem daarin gelijk ook maar toen de Zweden begin jaren '90 een bankencrisis hadden losten ze dat heeeeel anders op.
In plaats van dat je eens een beetje probeert te kijken van wat er nu speelt ben jij altijd maar vanalles aan het vermoeden... Daarom sla je de plank ook altijd weer mis.quote:Ik vermoed gewoon dat Bos geknecht is, of door balkenende of door het finanzkapital.
Ik ga heen naar waar ik de hele tijd al heen wilde. Geleend geld moet terugbetaald worden en zit in een bedrijf dat risicovol is. Je kunt je geld niet terughalen uit je belastingen, dus ben je afhankelijk van de verkoopprijs van het bedrijf. Dat is een risico. Dat is naar mijn mening 1 van de factoren die ons land momenteel risicovoller maken. Juist omdat we een klein land zijn en aantallen per hoofd van de bevolking harder tikken bij zoiets.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Snap niet waar je met deze post heen wil. Dat geld is gewoon geleend. En over je vorige post: die miljarden die je bij de 16,8 optelt zijn leningen. En leningen worden terugbetaald. 34 mld zelfs een half jaar geleden al bron
Algemeen bekend feit dat dat een van de aanstichters was.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
Waar haal je in godsnaam vandaan dat de HRA daar de bankencrisis had veroorzaakt![]()
Kom eens met de percentages? En hoezo vertel ik maar de helft? Jij bent toch degene die vindt dat er een voorbeeld aan Zweden genomen had moeten worden omdat daar de banken richting faillissement werden geleid, terwijl dat gewoon onwaar is.quote:Je vertelt weer bewust niet eens de helft: een deel van de banken werd gewoon naar een falliesement gebracht en een aantal andere banken krompen in.
Het geld moet wel ergens vandaan komen, nietwaar? En dat is een risicovolle lening die de overheid uitzet.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Algemeen bekend feit dat dat een van de aanstichters was.
[..]
Kom eens met de percentages? En hoezo vertel ik maar de helft? Jij bent toch degene die vindt dat er een voorbeeld aan Zweden genomen had moeten worden omdat daar de banken richting faillissement werden geleid, terwijl dat gewoon onwaar is.
En het voorbeeld dat we zouden kunnen nemen ligt vooral bij het wegsnijden van de besmette leningen. NL heeft daar natuurlijk een variant op: garanderen van... Daar mag je vanalles van vinden, het belangrijkste is, dat je beide situaties niet 1:1 met elkaar kan vergelijken.
De risico's zijn voor NL eenvoudig te dragen. Uitgaande van wat er gebeurd is. Als ons hele financiële systeem dreigt om te vallen hebben we wel een probleem. Maar goed, dat speelt dus niet.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:49 schreef Integrity het volgende:
Het geld moet wel ergens vandaan komen, nietwaar? En dat is een risicovolle lening die de overheid uitzet.
Dat is geen vaststaand feit. Zodra er weer wordt afgeweken van koopmansschap, tadaaa.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
De risico's zijn voor NL eenvoudig te dragen. Uitgaande van wat er gebeurd is. Als ons hele financiële systeem dreigt om te vallen hebben we wel een probleem. Maar goed, dat speelt dus niet.
Waar wil je heen?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:04 schreef Integrity het volgende:
Dat is geen vaststaand feit. Zodra er weer wordt afgeweken van koopmansschap, tadaaa.
Ik ga deze vraag niet meer beantwoorden, sorry. Lees mijn posts maar terug als je het echt wilt weten.quote:
Teruglezende kom ik nog steeds op hetzelfde: de risico's zijn zodanig dat ze NL niet in gevaar zullen brengen en voorts kom ik tot de conclusie dat een samenhangend verhaal voor jou kennelijk teveel is gevraagd. Jammer...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef Integrity het volgende:
Ik ga deze vraag niet meer beantwoorden, sorry. Lees mijn posts maar terug als je het echt wilt weten.
Nee kijk, waar het om gaat is de manier waarop er geinvesteerd wordt. Ook heden ten dage. Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je geeft als bedrijf uit wat je hebt. Heb je het niet, kun je het ook niet uitgeven. Die grens zijn wij allang gepasseerd. Niet alleen een bedrijf, ook de consument. Wij zullen nu de boel in stand moeten houden, als land, om zo bijvoorbeeld werkgelegenheid te behouden. Daar heeft Dönner het WW potje voor aangebroken en dat houdt hij nog wel ff in stand.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Teruglezende kom ik nog steeds op hetzelfde: de risico's zijn zodanig dat ze NL niet in gevaar zullen brengen en voorts kom ik tot de conclusie dat een samenhangend verhaal voor jou kennelijk teveel is gevraagd. Jammer...
Waarom niet dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:37 schreef DS4 het volgende:
Als overheid hadden we al lang belangen in het bedrijfsleven.
Het tijdelijk nationaliseren van de ABN-Amro bank is geen slechte beslissing geweest en het vormt ook geen significant risico.
Ongelofelijk, ik ben het eens met Klopkoek op dit ene puntje danquote:Op maandag 4 januari 2010 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb altijd gevonden dat de banken gecontroleerd naar een falliesement hadden moeten worden gebracht.
Gewoon: dat kunnen we makkelijk dragen.quote:
Ik vond het ook geen slechte beslissing maar het risico is dat het ons 30 miljard kost. Dat is toch al snel 8000 euro voor mijn gezin, een significant bedrag. Maar laten vallen had nog meer gekost.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:37 schreef DS4 het volgende:
Als overheid hadden we al lang belangen in het bedrijfsleven.
Het tijdelijk nationaliseren van de ABN-Amro bank is geen slechte beslissing geweest en het vormt ook geen significant risico.
3 kids?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vond het ook geen slechte beslissing maar het risico is dat het ons 30 miljard kost. Dat is toch al snel 8000 euro voor mijn gezin, een significant bedrag. Maar laten vallen had nog meer gekost.
Waarom kunnen we dat makkelijk dragen, volgens jou?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon: dat kunnen we makkelijk dragen.
2. Maar wel tweeverdieners. Niet iedereen in NL betaalt mee natuurlijk!quote:
Ik zeg: Minima!quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
2. Maar wel tweeverdieners. Niet iedereen in NL betaalt mee natuurlijk!
Het ging eerder om de ordegrootte. Hoeveel is dat nu ongeveer per gezin.
Dat laatste is natuurlijk al een goede reden om het te doen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:52 schreef LXIV het volgende:
Ik vond het ook geen slechte beslissing maar het risico is dat het ons 30 miljard kost. Dat is toch al snel 8000 euro voor mijn gezin, een significant bedrag. Maar laten vallen had nog meer gekost.
Het is nog geen 10% verhoging van onze staatsschuld. Vervelend, maar België heeft het nu al relatief een stuk zwaarder.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:03 schreef Integrity het volgende:
Waarom kunnen we dat makkelijk dragen, volgens jou?
Begin maar vast te sparen, want eind volgend jaar heeft u, ja ook u, een schuld van 23.000 euro. Namens de staat. De staatsschuld loopt volgend jaar namelijk met meer dan 100 miljoen euro per dag op.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is nog geen 10% verhoging van onze staatsschuld. Vervelend, maar België heeft het nu al relatief een stuk zwaarder.
Same here. Nu hebben ze nog steeds die levensgevaarlijke ALT-A bagger in de boeken staan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ongelofelijk, ik ben het eens met Klopkoek op dit ene puntje dan
Daar hoef ik niet voor te sparen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:12 schreef Integrity het volgende:
Begin maar vast te sparen, want eind volgend jaar heeft u, ja ook u, een schuld van 23.000 euro.
Ik ben er niet van onder de indruk.quote:De Nederlandse staatsschuld stijgt volgend jaar van 341,7 miljard naar 380,9 miljard euro, maar liefst 66,3% van het BNP. Dat heeft het CPB voor RTL Z uitgerekend. De schuld per Nederlander? 23.000 euro!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |