abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76340719
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:58 schreef du_ke het volgende:

Er zijn ook zat voorspellingen die aangeven dat we dit jaar ongeveer op een nullijn zullen zitten met de huizenprijzen. Of misschien een kleine daling en als je daar dan jouw inflatiefactor van minimaal 4% aanhangt lijkt het dramatisch terwijl de daling grotendeels is gestopt en de prijzen zich vermoedelijk gaan herstellen.
Dit wordt lachwekkend. Overheden en andere belanghebbenden doen hun uiterste best om de indruk te wekken dat de economie aantrekt, maar dat doet hij niet. De werkloosheid neemt toe, de kredietverstrekking staat nog net zo stil als het afgelopen jaar, de kans dat dit jaar de lange rente omhoog gaat is groot. De prijzen dalen nu wat minder snel en kunnen best een tijdje stabiliseren, maar ze kunnen de komende jaren uiteindelijk maar één kant op en dat is neerwaarts. De vraag is alleen of dat een langdurige trage roetsj naar beneden wordt, of een snelle daling die zich in een paar kwartalen voltrekt.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:44:56 #102
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_76340985
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zie veel liever een maximum aan het huis dan het percentage verminderen. Het probleem is nl. niet direct het inkomenstarief van de mensen maar het huis! Het is zo logisch als wat zou ik zeggen. Stel je verdient veel en je woont toch in een bescheiden huis, dan mag je toch minder aftrekken! Dat kan toch niet! Nee, ik zie veel liever een maximumbedrag. Dan heeft tot dat bedrag er iedereen voordeel van.
Dan mag je wel meer aftrekken wat je trekt je rente af in een hogere schaal.
Wil je meer profiteren van de HRA dan kun je groter gaan wonen zodat de woning weer vrijkomt en zorgt voor doorstroming op de woningmarkt.

Verder ben ik er een voorstander van om de woonlasten mee te laten wegen in de inflatie cijfers.
Het is slecht voor onze concurrentiepositie op het gebied van salarissen maar het geeft de normale man wel meer mogelijkheden om fatsoenlijk te wonen/leven.
pi_76342545
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:59 schreef LXIV het volgende:

Inderdaad roep ik al een paar jaar dat de waardering van de Nederlandse huizenmarkt veel lucht bevat. En die huizenmarkt is dan ook tot een stilstand gekomen, met waardedalingen tot 15% in bepaalde segmenten waarvan men zel dat deze nooit in waarde zouden dalen. En 2010 zal inflatiegecorrigeerd gewoon weer een procent of 7 achteruit kachelen. Dat kan ook niet anders, met een gemiddeld inkomen van 34K, een financieringsvoet van 4x dat inkomen en een gemiddelde huizenprijs van 260K.
En feitelijk zijn de huizenprijzen gemiddeld met 5% afgenomen en de laatste keer dat ik een zakjapanner gebruikte was dat totaal iets anders dan 40%.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76342590
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:22 schreef LXIV het volgende:
Ja, de HRA lobby in Nederland is gewoon sterk, alhoewel 90% van de Nederlanders er gewoon financieel op vooruit zou gaan als deze werd ingeperkt.
Toch knap aangezien defiscalisering van de eigen woning nu al niets meer op zou leveren. Ja, op korte termijn nog...
pi_76342676
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Dit wordt lachwekkend. Overheden en andere belanghebbenden doen hun uiterste best om de indruk te wekken dat de economie aantrekt, maar dat doet hij niet. De werkloosheid neemt toe, de kredietverstrekking staat nog net zo stil als het afgelopen jaar, de kans dat dit jaar de lange rente omhoog gaat is groot. De prijzen dalen nu wat minder snel en kunnen best een tijdje stabiliseren, maar ze kunnen de komende jaren uiteindelijk maar één kant op en dat is neerwaarts. De vraag is alleen of dat een langdurige trage roetsj naar beneden wordt, of een snelle daling die zich in een paar kwartalen voltrekt.
Dit soort doemscenario's zijn minstens zo lachwekkend
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76342700
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

Zo is de HRA ook bedoeld: het eigenwoningbezit bevorderen.
En zo werkt deze inmiddels ook... want je haalt een voordeel in het begin, maar het is een nadeel aan het eind (als je alle fiscale maatregelen mbt de eigen woning mee neemt in de berekening).

Maar dan nog is het een slechte zaak, want waarom zou een koopwoning fiscaal gunstiger moeten worden behandeld dan een huurwoning? Alleen: nu is niet het moment om de HRA af te schaffen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:33:30 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76342709
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

En feitelijk zijn de huizenprijzen gemiddeld met 5% afgenomen en de laatste keer dat ik een zakjapanner gebruikte was dat totaal iets anders dan 40%.
40% is niet van mij. Ik sta genoteerd (door DAM) voor 30%, inclusief inflatiecorrectie. En dat in nog ca. 3 jaar te bereiken.

En als ik trouwens denk dat de markt uitbodemt stap ik gewoon in hoor! LT zal het allemaal wel goedkomen, het is tenminste een goedkope manier om je te wapenen tegen inflatie.
The End Times are wild
pi_76342791
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:38 schreef dvr het volgende:

maar ze kunnen de komende jaren uiteindelijk maar één kant op en dat is neerwaarts.
Pure kletskoek natuurlijk. De huizenmarkt is ook gewoon weer aan het aantrekken. De nieuwbouw staat wel aardig stil, maar ook die zal weer op gang komen.

Mensen moeten gewoon wonen. Dat kun je wel even uitstellen, maar dat stel je niet vele jaren uit.
pi_76342826
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:33 schreef LXIV het volgende:

40% is niet van mij. Ik sta genoteerd (door DAM) voor 30%, inclusief inflatiecorrectie. En dat in nog ca. 3 jaar te bereiken.

Care to make that interesting?
pi_76343062
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Pure kletskoek natuurlijk. De huizenmarkt is ook gewoon weer aan het aantrekken. De nieuwbouw staat wel aardig stil, maar ook die zal weer op gang komen.

Mensen moeten gewoon wonen. Dat kun je wel even uitstellen, maar dat stel je niet vele jaren uit.
En doordat de nieuwbouw aardig stil staat nemen de tekorten ook weer toe wat zelfs een beetje een prijsverhogend effect kan hebben.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:45:13 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76343155
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedereen woont toch? Ik zie nergens mensen onder de brug, op een enkele zwerver na.

Het probleem is gewoon financiering. Praat maar eens met mensen die hun huis nu al 2 jaar te koop hebben staan. De tijd van 6x het bruto-jaarsalaris is voorbij, dat is nu 4x. En daarop past de markt zich aan.

Met 4x heb je al een gezinsinkomen van 75.000 euro nodig om een woning van 270K (incl KK) te kopen. En helemaal niet zoveel gezinnen hebben dat inkomen.

De markt wordt nu nog overeind gehouden door de hele lage financieringskosten van een tweede woning dankzij de dubbele HRA. En het hardnekkige geloof dat het allemaal op korte termijn helemaal goed komt en de markt weer aantrekt, dus niet onder "de prijs" aka de topprijs van 2008, willen verkopen. Maar die zal in 2010 voor veel mensen verlopen. Dan betalen ze niet 2x hun woonlasten maar 3x.
The End Times are wild
pi_76343210
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:42 schreef du_ke het volgende:

En doordat de nieuwbouw aardig stil staat nemen de tekorten ook weer toe wat zelfs een beetje een prijsverhogend effect kan hebben.
Precies.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:47:18 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76343232
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

De reden dat de nieuwbouw stilstaat is dezelfde dat de rest van de woningmarkt zo stroef loopt: het valt niet meer te financieren. Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen! Die slechte nieuwbouwmarkt is eerder een symptoom van de algehele malaise als de oplossing.

Al waren er 1000000 mensen naarstig op zoek naar een woning in Nederland, konden deze mensen het benodigde geld niet op tafel leggen dan hadden ze dus helemaal geen effect op de markt.
The End Times are wild
pi_76343294
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De reden dat de nieuwbouw stilstaat is dezelfde dat de rest van de woningmarkt zo stroef loopt: het valt niet meer te financieren.
Mensen zijn ook gewoon een stuk voorzichtiger geworden.
quote:
Je moet oorzaak en gevolg niet door elkaar halen! Die slechte nieuwbouwmarkt is eerder een symptoom van de algehele malaise als de oplossing.
Ik zeg ook niet dat het de oplossing is maar ze zal er wel aan bijdragen.
quote:
Al waren er 1000000 mensen naarstig op zoek naar een woning in Nederland, konden deze mensen het benodigde geld niet op tafel leggen dan hadden ze dus helemaal geen effect op de markt.
Er is een groot verschil tussen kunnen en willen
pi_76343302
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:45 schreef LXIV het volgende:

De tijd van 6x het bruto-jaarsalaris is voorbij, dat is nu 4x.
6x is nooit normaal geweest, dat was 5x (uitschieters waren er wel, maar zijn er nu ook). Het is nu 4,5x. Maar dat is al een tijdje zo.

Ik vroeg jou overigens of je geld durfde te zetten op jouw voorspelling hierboven. Geef je daar nog even antwoord op?
pi_76343376
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

6x is nooit normaal geweest, dat was 5x (uitschieters waren er wel, maar zijn er nu ook). Het is nu 4,5x. Maar dat is al een tijdje zo.
Inderdaad het is allemaal nog niet zo extreem veranderd. Dat zal misschien gebeuren als de rente sky-high gaat of wanneer de werkeloosheidscijfers ernstig omhoog schieten. Anders zal de koopmarkt zich wel weer herstellen.
pi_76343409
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:47 schreef LXIV het volgende:

De reden dat de nieuwbouw stilstaat is dezelfde dat de rest van de woningmarkt zo stroef loopt: het valt niet meer te financieren.
Wederom niet waar. Door de crisis zijn mensen afwachtend geworden en willen ze eerst de eigen woning verkocht hebben. Dat is wat er gebeurd is.

Natuurlijk zijn banken ook wat terughoudender geweest, maar zeker in de markt waar NHG mogelijk is (tot 350K) waren de banken best bereid om je met open armen te ontvangen. Ook afgelopen jaar.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:57:33 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76343647
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vroeg jou overigens of je geld durfde te zetten op jouw voorspelling hierboven. Geef je daar nog even antwoord op?
Dat heb ik nergens zo expliciet gelezen hoor! Of was dat die Engelse frase waarvan ik niet wist wat ik ermee aan moest?

Feitelijk heb ik er al op gewed door niet in te stappen. Twee jaar geleden moest ik verhuizen en heb getwijfeld tussen kopen en huren. Toen heb ik voor huren gekozen (om andere redenen overigens). Dat was een goede gok achteraf.

Als je behoefte hebt aan wedden: ik las onlangs dat er binnenkort een derivaat van de woningmarktcijfers op het damrak komt. Daar kun je dan "wedden" als je wil. Of je hedgen tegen een mogelijke waardedaling van je huis. Of gokken op een stijging, maar net wat je wil!
The End Times are wild
pi_76343914
Kortom: je weet het allemaal heel goed, maar je durft er geen euro op te zetten.

Dat is lekker makkelijk praten!
pi_76344283
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:32 schreef du_ke het volgende:

Vind je? Ik gaf drie argumenten, die wil ik wel even uitbreiden:

• De werkloosheid neemt toe - Check

Bovendien, wie na ontslag weer werk vindt, komt vaak in een lager betaalde baan terecht. Wie geen nieuwe baan vindt rolt vanuit de WW de bijstand in, hetzelfde geldt voor zelfstandigen. Die inkomensachteruitgang betekent minder financieringsmogelijkheden.

• De kredietverstrekking staat nog net zo stil als het afgelopen jaar - Check

Waar ze vroeger tophypotheken rondstrooiden alsof het snoepgoed was, stellen banken nu strenge inkomens- en zekerheidseisen en lenen ze hooguit tot de taxatiewaarde.

• De kans dat dit jaar de lange rente omhoog gaat is groot - Check

Overheden krijgen hun sterk opgelopen tekorten moeilijker gefinancierd en moeten meer rente op obligaties betalen. Dat vertaalt zich in hogere hypotheekrentes.

Dat is geen doemscenario, dat zijn gewoon de feiten. De enige factoren die voor een stijging van de woningprijs zouden kunnen zorgen zijn een aantrekkende werkgelegenheid, een afname van het woningaanbod (hooguit door stokkende nieuwbouw, maar het aanbod is nu groot; bovendien gaat dat samen met oplopende werkloosheid), een dalende rente (zolang de banken diep in het rood staan kun je dat vergeten) of hoge inflatie (die wil je niet). Tja, of een waanzinnig op niets gebaseerd consumentenvertrouwen, maar dat houdt geen jaren stand tegen de feiten.
  • pi_76344496
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 00:13 schreef dvr het volgende:

• De werkloosheid neemt toe - Check
  • Kletskoek. De werkloosheid neemt nauwelijks toe en waar deze toeneemt is dat bepaald niet bij de groep die huizen koopt.
    quote:
  • De kredietverstrekking staat nog net zo stil als het afgelopen jaar - Check

Waar ze vroeger tophypotheken rondstrooiden alsof het snoepgoed was, stellen banken nu strenge inkomens- en zekerheidseisen en lenen ze hooguit tot de taxatiewaarde.
  • De grootst mogelijke kul. Het is nooit rondgestrooid en het is nu niet rigide. Je kan weldegelijk de k.k. meefinancieren, inkomenseisen zijn nog steeds AFM-conform.
    quote:
  • De kans dat dit jaar de lange rente omhoog gaat is groot - Check

Overheden krijgen hun sterk opgelopen tekorten moeilijker gefinancierd en moeten meer rente op obligaties betalen. Dat vertaalt zich in hogere hypotheekrentes.
  • Nog afgezien van het feit dat het nog maar moet blijken: de opslag die banken berekenden was afgelopen jaar extreem hoog. Waar de rente wellicht hoger wordt zit daar nog genoeg rek.
    quote:
    Dat is geen doemscenario, dat zijn gewoon de feiten.
    Niet dus.
      zondag 3 januari 2010 @ 06:36:36 #122
    250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
    De zeepbel in de huizenmarkt
    pi_76349138
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 23:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kondratieff noemt dit de ontkenningsfase..

zondag 3 januari 2010 @ 09:15:04 #123
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76349565
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 00:03 schreef DS4 het volgende:
    Kortom: je weet het allemaal heel goed, maar je durft er geen euro op te zetten.

Dat is lekker makkelijk praten!
    Ik heb er juist heel veel euro's op gezet!
    The End Times are wild
    pi_76349673
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:15 schreef LXIV het volgende:

Ik heb er juist heel veel euro's op gezet!
    Gewoon blijven huren (omdat kopen er financieel niet in zat?) is niet hetzelfde als er geld op zetten. Dat is als je al de mogelijkheid had om te kopen angstig gedrag. Niet durven.

Ik snap het niet. Iedere keer als je iemand die zeker weet dat de huizenmarkt in stort vraagt of hij er geld op wil zetten wil men dat niet (dat geldt nl. bepaald niet alleen voor jou). Waarom is dat? Wil men geen geld krijgen, of is men helemaal niet zeker en betreft de groep vooral huurders die alleen maar hopen dat de prijs ineen zakt?

Wat daar ook van moge zijn: je vindt het allemaal erg geweldig dat je twee jaar geleden niet bent gaan kopen... als jij nu blijft wachten op die voor jou onvermijdelijke dip... dan heb je tzt spijt.
      zondag 3 januari 2010 @ 09:32:12 #125
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_76349703
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 06:36 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Kondratieff noemt dit de ontkenningsfase..

[ afbeelding ]
    De huizenmarkt is niet te vergelijken met een generieke markt in financiële producten, vooral omdat de meeste mensen een huis hebben om deze te consumeren (erin te wonen), niet om feeërieke rendementen na te streven.
      zondag 3 januari 2010 @ 09:33:48 #126
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76349720
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon blijven huren (omdat kopen er financieel niet in zat?) is niet hetzelfde als er geld op zetten. Dat is als je al de mogelijkheid had om te kopen angstig gedrag. Niet durven.

Ik snap het niet. Iedere keer als je iemand die zeker weet dat de huizenmarkt in stort vraagt of hij er geld op wil zetten wil men dat niet (dat geldt nl. bepaald niet alleen voor jou). Waarom is dat? Wil men geen geld krijgen, of is men helemaal niet zeker en betreft de groep vooral huurders die alleen maar hopen dat de prijs ineen zakt?

Wat daar ook van moge zijn: je vindt het allemaal erg geweldig dat je twee jaar geleden niet bent gaan kopen... als jij nu blijft wachten op die voor jou onvermijdelijke dip... dan heb je tzt spijt.
    Ja. Als je bewust nog niet koopt betekent dat dus dat je veel euro's bespaart als de markt blijft dalen of veel euro's verliest als de markt sneller gaat stijgen als je denkt.

Overigens ben ik meteen bereid mijn positie te herzien als ik denk dat de markt gaat draaien, het is dus echt niet zo dat ik een zeker percentage afwacht ofzo! Wanneer de banken bijvoorbeeld besluiten om weer 5,5x het jaarinkomen te gaan verstrekken dan stap ik binnen 2 maanden in. Of wanneer de inflatie heel sterk stijgt.
    The End Times are wild
    pi_76349782
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:33 schreef LXIV het volgende:

Ja. Als je bewust nog niet koopt betekent dat dus dat je veel euro's bespaart als de markt blijft dalen of veel euro's verliest als de markt sneller gaat stijgen als je denkt.
    Je gaf zelf juist aan dat je het niet bewust deed (want het was niet omdat je dacht dat de huizenprijzen zouden dalen). Je hebt er dus geen euro op gezet. En dan nog: als ik met iemand had gewed dat PSV dit jaar bij de top 3 in NL zou eindigen, dan zou dat voor mij geen reden zijn om diezelfde weddenschap met anderen af te sluiten. Gratis geld... altijd meegenomen.
    quote:
    Wanneer de banken bijvoorbeeld besluiten om weer 5,5x het jaarinkomen te gaan verstrekken dan stap ik binnen 2 maanden in. Of wanneer de inflatie heel sterk stijgt.
    De meest succesvolle beleggers wachten niet tot het feit er is, maar berekenen de kans welke feiten zich zullen gaan voordoen.

Maar overigens: de eigen woning en beleggen... foute combi.

Nu is er geen goed koopmoment. Dus als jij voorziet nog minimaal 5 jaar ergens te blijven wonen, dan is het wel aardig om te kijken of je een leuke koop kan doen. En dat is allemaal geen zekerheid, maar de kans dat over 5 jaar de woningen niet in prijs zijn gestegen vanaf nu berekend is bijzonder klein.
      zondag 3 januari 2010 @ 09:48:46 #128
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_76349861
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:41 schreef DS4 het volgende:
    Nu is er geen goed koopmoment. Dus als jij voorziet nog minimaal 5 jaar ergens te blijven wonen, dan is het wel aardig om te kijken of je een leuke koop kan doen. En dat is allemaal geen zekerheid, maar de kans dat over 5 jaar de woningen niet in prijs zijn gestegen vanaf nu berekend is bijzonder klein.
    Dat lijkt me wel afhangen van waar je een huis koopt, wat voor huis het is etc. Dat is ook belangrijk om mee te nemen bij het beschouwen van de huizenmarkt: er zijn grote kwalitatieve verschillen tussen de huizenmarkt in bijv. de regio Utrecht en Oost-Groningen. Ik denk dat huizenmarkten in regio's waar ontvolking plaatsvindt, wel eens flinke klappen kunnen krijgen, alhoewel ik dan ook weer verwacht dat de Rijksoverheid uiteindelijk in zal stappen (de eerste bewegingen in die richting zijn al gemaakt). Gewilde huizen op gewilde plekken kunnen daarentegen met gemak hun huidige prijsniveau aanhouden, of zelfs nog verder de hoogte ingaan.
    pi_76350149
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:48 schreef Reya het volgende:
    Dat is ook belangrijk om mee te nemen bij het beschouwen van de huizenmarkt: er zijn grote kwalitatieve verschillen tussen de huizenmarkt in bijv. de regio Utrecht en Oost-Groningen.
    Ik had het over een leuke koop en kijken of je die kan doen. Lukraak maar wat kopen en dan over 5 jaar veel overwaarde hebben... die tijd hebben we inderdaad gehad.
      zondag 3 januari 2010 @ 10:13:11 #130
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_76350175
    Over 5 jaar staat alles aan de zuidas helemaal leeg. Of met louche drugs en pornobedrijven want daar blijft nederland koning in.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_76350358
    Het zonnetje van Fok! is weer wakker!
      zondag 3 januari 2010 @ 10:49:34 #132
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76350800
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je gaf zelf juist aan dat je het niet bewust deed (want het was niet omdat je dacht dat de huizenprijzen zouden dalen). Je hebt er dus geen euro op gezet. En dan nog: als ik met iemand had gewed dat PSV dit jaar bij de top 3 in NL zou eindigen, dan zou dat voor mij geen reden zijn om diezelfde weddenschap met anderen af te sluiten. Gratis geld... altijd meegenomen.
    [..]

De meest succesvolle beleggers wachten niet tot het feit er is, maar berekenen de kans welke feiten zich zullen gaan voordoen.

Maar overigens: de eigen woning en beleggen... foute combi.

Zoals ik al drie posts geleden zei: er is voor mij geen vast tijdstip of percentage daling waarop ik instap. Op het moment dat dit mij gunstig lijkt doe ik dat. En dat is niet dit moment.
    En de meest succesvolle beleggers wachten tot de eerste tekenen van herstel zichtbaar zijn. Over beleggen kun jij mij denk ik niet zo heel veel vertellen.
    The End Times are wild
      zondag 3 januari 2010 @ 11:24:34 #133
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_76351591
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 15:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De BBC is net zo eenzijdig als de staatsomroep.
    Volgens mij heb jij nog nooit een BBC Journaal gezien, of newsnight
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zondag 3 januari 2010 @ 11:27:08 #134
    45206 Pietverdriet
    pi_76351642
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 15:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is wel een gevaarlijke relatie. Andere ontwikkelde landen zoals Frankrijk en Engeland laten zien dat de centrale publieke omroepen weldegelijk vatbaar zijn voor de politiek.
    Vertel, wanneer was de BBC een regeringspropagandazender?
    quote:
    Dit is dan ook de reden dat ik het idioot vind dat het ledenomroepbestel zo onder druk wordt gezet en de liberale goegemeente graag een 'bbc-model' wil zien.
    Goede programmas, geen reclame, kijk je eigenlijk wel eens BBC?
      zondag 3 januari 2010 @ 11:30:55 #135
    45206 Pietverdriet
    pi_76351730
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 15:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Heel mooi, heb je ook een plaatje over de staatspensioenverplichting per inwoner per Euroland? Dus hoeveel pensioen er nog betaald moet worden door belastingbetalers in die landen?
    pi_76351892
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:04 schreef SeLang het volgende:
    Het gevolg van links beleid
    Maar in principe zou de rente nu moeten stijgen en dat is wel gunstig
    Zo dom weer, zo'n opmerking.
    pi_76352646
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 10:49 schreef LXIV het volgende:

En de meest succesvolle beleggers wachten tot de eerste tekenen van herstel zichtbaar zijn.
    O, daarom loopt de beurs altijd vooruit op de reële economie.
    quote:
    Over beleggen kun jij mij denk ik niet zo heel veel vertellen.
    Ik heb afgelopen jaar (niet zo moeilijk) en het jaar daarvoor (stuk lastiger) met positieve beleggingsresultaten afgesloten...

Verder heb ik sowieso weinig vertrouwen in de beleggingskunsten van mensen die de NL huizenmarkt met 30% ineen ziet zakken.
      zondag 3 januari 2010 @ 12:52:59 #138
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_76354363
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, wanneer was de BBC een regeringspropagandazender?
    Toen er 17 jaar lang een Tory regering zat en nu is het na 10 jaar ook een Labour bende.

Doet de nederlandse staatsomroep ook hoor. De NOS laat de coalitie ook vaker aan het woord dan de oppositie bijv.
    quote:
    [..]

Goede programmas, geen reclame, kijk je eigenlijk wel eens BBC?
    Drie keer raden waar dancing with the stars vandaan komt...
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_76355041
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:28 schreef DS4 het volgende:
    (omdat kopen er financieel niet in zat?)
    Toen ben ik maar gestopt met lezen
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
    pi_76355109
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:32 schreef Reya het volgende:
    De huizenmarkt is niet te vergelijken met een generieke markt in financiële producten, vooral omdat de meeste mensen een huis hebben om deze te consumeren (erin te wonen), niet om feeërieke rendementen na te streven.
    Kondratieffs theorie slaat niet op financiele producten of huizen, maar op de algehele ontwikkeling van de economie. Het is een macro-economische theorie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-01-2010 13:17:53 ]
    pi_76355117
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
    Over 5 jaar staat alles aan de zuidas helemaal leeg. Of met louche drugs en pornobedrijven want daar blijft nederland koning in.
    Helaas wel, maar daar zal het ook wel een stuk minder mee gaan als de zuidas leeg staat
    Calm down, your nervous state
    I'll sing you a lullaby.
    Calm down, cause no mistake
    Should keep you up all night
      zondag 3 januari 2010 @ 14:11:34 #142
    45206 Pietverdriet
    pi_76357351
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 12:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toen er 17 jaar lang een Tory regering zat en nu is het na 10 jaar ook een Labour bende.

ROTFLMAO
    Hoe oud ben jij, Klopkoek?
    Ik heb BBC gekeken tijdens de regeerperiode van Thatcher en dat was zeker geen pro Thatcher zender in die tijd.
      zondag 3 januari 2010 @ 14:14:11 #143
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_76357454
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heel mooi, heb je ook een plaatje over de staatspensioenverplichting per inwoner per Euroland? Dus hoeveel pensioen er nog betaald moet worden door belastingbetalers in die landen?
    Of hoeveel burgers moeten betalen om het staatsruif gevuld te houden zodat bepaalde personen daar heerlijk uit kunnen blijven eten en de overheid geld over de balk kan blijven gooien aan linkse speeltijes zoals het milieu enzo
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 3 januari 2010 @ 14:17:28 #144
    45206 Pietverdriet
    pi_76357582
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Of hoeveel burgers moeten betalen om het staatsruif gevuld te houden zodat bepaalde personen daar heerlijk uit kunnen blijven eten en de overheid geld over de balk kan blijven gooien aan linkse speeltijes zoals het milieu enzo
    Staatsinkomsten per capita, denk dat NL daar hoog staat, met de aardgasbaten en belastingen
      zondag 3 januari 2010 @ 14:19:19 #145
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_76357640
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Staatsinkomsten per capita, denk dat NL daar hoog staat, met de aardgasbaten en belastingen
    Je bedoeld die aargasbaten die in de jaren 70 gebruikt zijn door den Uyl om de begroting klopend te krijgen?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 3 januari 2010 @ 14:23:43 #146
    45206 Pietverdriet
    pi_76357805
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Je bedoeld die aargasbaten die in de jaren 70 gebruikt zijn door den Uyl om de begroting klopend te krijgen?
    Ik bedoel de inkomsten van de overheid per capita, dus de winsten van de staatsbedrijven, de aardgasinkomsten, sociale lasten en belastingen, gewoon al het geld wat de staat binnenkrijgt, per capita omgerekend en dat vergeleken met andere landen in Europa.
      zondag 3 januari 2010 @ 14:43:57 #147
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76358634
    De Nederlandse staat krijgt heel veel binnen per hoofd van de bevolking. Inderdaad de aardgasbaten maar ook een hoge arbeidsparticipatie en arbeidsproductiviteit per hoofd van de bevolking. Verder nog de gunstige ligging, de goede infrastructuur etc, etc.

Alleen daarom heeft Nederland altijd bovengemiddeld veel kunnen weggeven.
    The End Times are wild
      zondag 3 januari 2010 @ 14:49:39 #148
    45206 Pietverdriet
    pi_76358891
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:43 schreef LXIV het volgende:
    De Nederlandse staat krijgt heel veel binnen per hoofd van de bevolking. Inderdaad de aardgasbaten maar ook een hoge arbeidsparticipatie en arbeidsproductiviteit per hoofd van de bevolking. Verder nog de gunstige ligging, de goede infrastructuur etc, etc.

Alleen daarom heeft Nederland altijd bovengemiddeld veel kunnen weggeven.
    En nog heeft wouter bos nooit genoeg.
    De staatsschuld had allang weg kunnen zijn
      zondag 3 januari 2010 @ 14:51:47 #149
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_76358984
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En nog heeft wouter bos nooit genoeg.
    De staatsschuld had allang weg kunnen zijn
    Daar kunnen we Wouter moeilijk de schuld van geven. Hij had weinig andere keuze dan de banken te redden.

Het is eerder zo dat een staat gaat leven naar het geld dat ter beschikking staat. Net zoals de meeste personen.
    The End Times are wild
      zondag 3 januari 2010 @ 14:55:01 #150
    45206 Pietverdriet
    pi_76359117
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar kunnen we Wouter moeilijk de schuld van geven. Hij had weinig andere keuze dan de banken te redden.

Het is eerder zo dat een staat gaat leven naar het geld dat ter beschikking staat. Net zoals de meeste personen.
    Hij soupeerde anders erg veel geld weg voordat de banken gered moesten worden.
    Paars 1 en 2 net zo goed trouwens.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')