abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 21:15:26 #51
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_76238173
Lezen, gaat over zwavel niet over CO2

Cheers!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_76238305
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:15 schreef maniack28 het volgende:
Lezen, gaat over zwavel niet over CO2

Cheers!

Nee deze opmerking was nog niet gemaakt, smart-ass
Misschien moet jij eerst eens lezen.
pi_76238333
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je stelt voor om uitbarstende vulkanen te verbieden ?
Ja preventief vaccineren
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76238557
Een beetje containerschip kan 13.000 containers meenemen.

En ik heb geen zin om uit te rekenen hoeveel uitstoot 13.000 vrachtwagens hebben om van bij voorbeeld Shenzhen (waar heel veel elektronica vandaan komt) naar Rotterdam te rijden. (en Google Maps is ook niet behulpzaam met de routeplanner )

Maar als je eens de aantallen containers van de 16 grootste schepen optelt, dan kom je aardig bij het totale vrachtwagenpark van Nederland in de buurt volgens mij (ruim 220.000 vrachtwagens nodig om alle containers mee te nemen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_76239258
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:22 schreef Resistor het volgende:

En ik heb geen zin om uit te rekenen...
Er staat al wat rekenwerk in 16 schepen net zo vervuilend als ALLE autos ter wereld (NRC).
Nou kan een vrachtwagen natuurlijk binnendoor rijden, terwijl een schip moet omvaren .
  woensdag 30 december 2009 @ 22:07:44 #56
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_76240612
Het mooiste is nog dat naarmate autobrandstof schoner wordt, bunkerolie smeriger wordt. Er wordt steeds meer van de giftige reststoffen worden uit de ruwe olie geraffineerd en die blijven vervolgens in de restanten achter die door de scheepvaart gebruikt worden. En de oliemaatschappijen automobilisten maar meer geld uit de zak kloppen met Pura, omdat dat beter is voor het milieu . Toen dat niet werkte gooiden ze het met V-power maar op hogere prestaties, maar het idee blijft hetzelfde.

Daarnaast heb je ook nog ruwe olie met een hoog zwavelgehalte. Vroeger werd daar wel autobrandstof van gemaakt, maar dat mag ivm milieuregels ook niet meer. Dus dat verdwijnt ook in scheepsbunkers..
Vampire Romance O+
pi_76240700
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Whahaha!

Tja. de KM-heffing met een co2-tax is dus gewoon ordinair burgertje treiteren.

Iemand de Telegraaf jingle gehoord over de KM-heffing?
Helaas een bekend probleem. Alle zwavel die in raffinaderijen uit benzine wordt gefilterd kwam iig een aantal jaar geleden in de stookolie voor vrachtschepen terecht. Hoe dat nu zit weet ik niet, maar ben bang dat er in 5 jaar niet veel is veranderd.

De oorzaak lag hiervan was, volgens de mensen van VROM, dat het veel lastiger is om afspraken te maken over internationale scheepvaart. Je kan eisen stellen aan boten die onder Nederlandse vlag varen en aan boten die de Nederlandse havens aandoen. Hiermee los je echter de vervuiling niet op van boten die onder obscure vlaggen varen (de meesten) in internationale wateren.

Samengevat, er werd gezwartepiet over de verantwoordelijkheid.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_76247306
graag ook ff een vergelijking tussen de schepen en auto's op het gebied van co2. Dit gaat namelijk alleen over zwavel.

(niet dat zwavel nou goed is)
pi_76253443
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:23 schreef Apogist het volgende:
graag ook ff een vergelijking tussen de schepen en auto's op het gebied van co2. Dit gaat namelijk alleen over zwavel.

(niet dat zwavel nou goed is)
Ik stel voor dat we een "swaffelverbod" instellen
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  donderdag 31 december 2009 @ 09:45:42 #60
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76253710
Hahahaha, TS is een echte faler
batman!
pi_76254144
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.

Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Super efficiënt met brandstof
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
pi_76254257
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens.
* Een zeeschip met 8.500 containers verbruikt volgens kapitein Gijs IJssel de Schepper van containerrederij Maersk bij ecospeed (energiezuinige snelheid) 155 ton stookolie per 1.000 kilometer.
* Per container verbruikt een schip dus 18 liter brandstof.
* Een vrachtwagen met twee containers verbruikt – bij een gemiddeld verbruik van 1 op 3 over dezelfde afstand – 325 liter diesel.
* Een vrachtauto verstookt per container 162,5 liter. Dat is dus 9 keer minder efficiënt.
* De VN-organisatie International Maritime Organization (IMO) berekent dat een containerschip per ton per kilometer 15 gram CO2 uitstoot, een vrachtauto 50 gram en een passagiersvliegtuig 550 gram, 36 keer meer dan een schip.
  donderdag 31 december 2009 @ 10:19:06 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76254359
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

* Een zeeschip met 8.500 containers verbruikt volgens kapitein Gijs IJssel de Schepper van containerrederij Maersk bij ecospeed (energiezuinige snelheid) 155 ton stookolie per 1.000 kilometer.

Ten eerste zijn alleen de modernste schepen zo groot dat ze 8500 of meer containers kunnen vervoeren, en hoeveel procent van hun tijd varen ze ecospeed?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 december 2009 @ 10:33:45 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76254721
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.
CO2 ook, Uranium ook. Dat iets in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan, dan dan noem ik enkele giftige slangen of spinnen nog niet eens.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76254865
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.

Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Super efficiënt met brandstof
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
De issue is niet zozeer of scheepvaart an sich nuttig is. Het probleem is dat alle zwavel die uit benzine gehaald wordt om deze schoner te maken uiteindelijk in de stookolie van scheepvaart terecht komt. Er is dus netto niet minder vervuiling, maar alleen op een andere plaats.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 31 december 2009 @ 12:52:17 #66
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76260149
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

CO2 ook, Uranium ook. Dat iets in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan, dan dan noem ik enkele giftige slangen of spinnen nog niet eens.
Aardolie ook, en toch schreeuwt men moord en brand als er iets terugvloeit naar moeder aarde, alhoewel bewezen is, dat de zee in staat is om aardolie in zeer korte tijd op te ruimen


Het probleem ontstaat pas, als de mens er een andere stof van gemaakt heeft, die niet afbreekbaar is, dus dat moeten we verbieden, zodat plastics afbreekbaar moeten zijn, en niet meer verbrand hoeven te worden om vernietigd te worden
  vrijdag 1 januari 2010 @ 06:33:37 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76285981
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Grofweg zoveel als 3 maanden wegverkeer...
Is daar een bron van? Zou me niet verbazen maar toch.

Als er iets kansloos en nutteloos is is het dat vuurwerk wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_76289064
Dit is echt oud nieuws. Is al jaren bekend en er wordt ook echt niks aan gedaan. Als er nog iemand in NL is die echt geloofd dat al die belastingen op auto's er echt zijn voor het milieu moet je worden afgeschoten. Het is allang al bekend dat deze belastingen er alleen maar zijn om geld binnen te krijgen en niks meer. De echte boosdoeners worden namelijk niet aangepakt en dat zal ook nooit gebeuren ook.

Wat denk je dat er zal gebeuren als deze vervuilers niet meer in Rotterdam mogen komen? Of als er meer betaald voor moet worden? Juist, dan kan je Rotterdam wel opdoeken, samen met NL.

Burgers hebben geen keuze, behalve emigreren (wat veel burgers een stap teveel vinden), dus burgers kan je oneindig veel belastingen opleggen om de begroting kloppend te krijgen. Het is ook geen geheim dat veel belastingen ook gewoon verhoogd worden totdat een begroting kloppend is (WOZ is hiervan een heel bekend voorbeeld).

Dit in de media brengen heeft dus ook totaal geen nut en daarom gebeurd het ook niet zo vaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_76289132
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.

Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Super efficiënt met brandstof
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
Zwavel komt inderdaad in de natuur voor, maar SO en SO2 niet. Deze zij de boosdoeners.
Heb je een bron van de efficientie van schepen? Ik geloof je namelijk niet
watertransport is er alleen omdat je alle kanten op kunt (meer dan 50% van de aarde is water), en dus goedkoop is. Je kan overal op de wereld makkelijk komen zonder dure infrastructuur. Het milieu speelt hier ECHT totaal geen enkele rol.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:36:55 #70
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76289519
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel zwavel gaat er met oud en nieuw eigenlijk de lucht in?
Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van de wereld met vliegtuigen en alle testritten,
Wat denk je van de truck-tractor pull wedstrijden,
Wat denk je van 2.000.000 subsidiekoeien alleen al in Nederland,

[ Bericht 4% gewijzigd door Deprater op 01-01-2010 16:03:00 ]
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:46:45 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76297025
Co2 is ook geen zaak van de burger maar van het bedrijfsleven en de staat. De staat probeerd vanalles om dat andersom te laten blijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:48:41 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76297087
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:

[..]

Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van
Graag wat meer achtergrondcheck.

De FIA laat ieder jaar een aantal bomen planten dat het equivalent is aan de uitstoot.

In Monaco is tijdens het GP weekend schonere lucht dan tijdens een gewoon weekend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_76297331
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:48 schreef Red_85 het volgende:
In Monaco is tijdens het GP weekend schonere lucht dan tijdens een gewoon weekend.
Hoe zou dat komen? Dat lijkt me niet logisch.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:09:04 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76297747
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:56 schreef katerwater het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen? Dat lijkt me niet logisch.
Veel straten zijn gewoon afgesloten. Alleen ruim voor en na mag je op het circuit rijden. De rest van de dagen is het gewoon echt afgesloten. In een GP weekend rijden er nog andere klassen rond dan de F1 en dat maakt het dat er rond de 100 autos rijden per dag en niet meer dan 20 a 30 tegelijk ofso. Dat is altijd beter dan een stuk of 10.000 tegelijk over de hele dag.

Zo is het dan weer logisch
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 januari 2010 @ 09:14:14 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76316956
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:

[..]

Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van de wereld met vliegtuigen en alle testritten,
Wat denk je van de truck-tractor pull wedstrijden,
Wat denk je van 2.000.000 subsidiekoeien alleen al in Nederland,
De bezoekers maken het vervuilend. Niet de paar raceautos.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:02:16 #76
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76317267
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 09:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De bezoekers maken het vervuilend. Niet de paar raceautos.
hij heeft het toch ook over het hele circus en niet alleen over de auto's
batman!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:19:08 #77
37887 Dauthi
Progressive
pi_76318350
Dan zouden ze nog eens een onderzoekje moeten doen naar al die 2takt motoren, zowel buitenboord als scooter. In het het geval van buitenboord spuwen die motoren de olie direct het water in.

Auto's hebben op dit moment de schoonste verbrandingsmotoren die er worden gebruikt, en het wordt ook steeds moeilijker om ze nog schoner te krijgen. Maar der zijn nog genoeg bedrijven en voertuigen die makkelijk veel schoner kunnen worden zonder dat daar ooit naar wordt gekeken door overheden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:30:33 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76318592
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:


Wat denk je van 2.000.000 subsidiekoeien alleen al in Nederland,
Vertel, wat voor een subsidie zit er op koeien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:31:33 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76318620
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:19 schreef Dauthi het volgende:
Dan zouden ze nog eens een onderzoekje moeten doen naar al die 2takt motoren, zowel buitenboord als scooter. In het het geval van buitenboord spuwen die motoren de olie direct het water in.

Auto's hebben op dit moment de schoonste verbrandingsmotoren die er worden gebruikt, en het wordt ook steeds moeilijker om ze nog schoner te krijgen. Maar der zijn nog genoeg bedrijven en voertuigen die makkelijk veel schoner kunnen worden zonder dat daar ooit naar wordt gekeken door overheden.
Tja, wilde NL geen roetfilters verplichten en dat mocht toen niet van de EU?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:48:25 #80
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:56:22 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76319326
quote:
Dat is een subsidie op het exporteren van melk, niet op koeien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76319424


  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:31:26 #83
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_76323951
Hier heb ik toch wel mijn bedenkingen over:
quote:
Volgens hem sterven ieder jaar duizenden mensen als gevolg van de giftige dampen die de schepen achter zich laten, en die vaak dagenlang blijven hangen. De milieuspecialist schat dat, als hier niets aan gebeurt, er de komende 10 jaar tot één miljoen mensen zullen omkomen door de vervuilde uitlaatgassen van schepen.
Maar dit blijft heel verontrustend:

[quote]Stookolie, de brandstof voor de scheepvaart, wordt bijgemengd met grote hoeveelheden giftig restafval. Het gaat om stoffen als kwik, zware metalen, fenol en benzeen, meestal afkomstig uit de petrochemische industrie. Dit zogenaamde restafval moet worden aangeboden aan een afvalverwerker. Maar dat kost geld. Voor de bedrijven die afwillen van dat restafval is het veel lucratiever om die stoffen te dumpen in stookolie en als brandstof te verkopen aan de scheepvaart. [/img]
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:37:57 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76324161
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Hier zou de europese unie een echte rol kunnen spelen door domweg te eisen dat europese havens alleen nog maar aangedaan mogen worden door schone schepen en een strenge controle op wat er aan brandstoffen aan schepen wordt geleverd.
Binnen de territoriale wateren kan de EU eisen stellen, en daar wordt ook andere brandstof gestookt.
Daarbuiten heeft de EU niets te eisen, en schepen doorzoeken op brandstof is vrij zinloos. Daarbij zouden we in de EU onszelf compleet uit de markt zetten!
censuur :O
pi_76324209
En laat de wereld vooral spaarlampjes gaan gebruiken, want dan wordt de wereld schoner.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:45:38 #86
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76324406
Ik weet allang niet meer wat ik moet geloven. Regelmatig komen weer berichten voorbij die alles weer in perspectief zetten.
Zolang er niets duidelijk is en politici blijven liegen zal er ook weinig gebeuren.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:33:13 #87
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76327818
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een subsidie op het exporteren van melk, niet op koeien
grapjas.
De Nederlandse koe is de boosdoener die de subsidies oproept, zonder koeien geen subsidies

De EU betaald dit jaar 80 miljard van het totale EU budget van 120 miljard aan landbouwsubsidie

We moeten de goedkope melk uit Afrika importeren, niet met importheffingen tegen houden eigen melk met subsidie dumpen, en de Afrikaanse boer kapot maken, dan kun je de ontwikkelingshulp wel houden



[ Bericht 2% gewijzigd door Deprater op 02-01-2010 17:05:54 ]
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:56:31 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76328565
En dan 1200 schatrijke organisaties met schatrijke directeurtjes werkloos laten zijn zeker? De ontwikkelingshulp-lobby voor het verdelen van de EU-miljarden gaat gewoon door hoor...

Ironisch is dat de EU meer geld uitgeeft aan subsidie op tabaksplanten dan aan antirook-budget...
censuur :O
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:01:31 #89
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76328732
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
En dan 1200 schatrijke organisaties met schatrijke directeurtjes werkloos laten zijn zeker? De ontwikkelingshulp-lobby voor het verdelen van de EU-miljarden gaat gewoon door hoor...

Ironisch is dat de EU meer geld uitgeeft aan subsidie op tabaksplanten dan aan antirook-budget...
Tja, als we allemaal CDA blijven stemmen wel, die duiken bij iedere kabinetsformatie gelijk op de post landbouw

Dan zijn ze trots als we van de 6 miljard die we bijdragen aan EU landbouwsubsidie, er weer 2 terugkrijgen
Want het meeste gaat naar de rijke wijn-chateaus

[ Bericht 8% gewijzigd door Deprater op 02-01-2010 17:08:07 ]
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:13:27 #90
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_76329145
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:33 schreef Deprater het volgende:

[..]

grapjas.
De Nederlandse koe is de boosdoener die de subsidies oproept, zonder koeien geen subsidies

De EU betaald dit jaar 80 miljard van het totale EU budget van 120 miljard aan landbouwsubsidie

We moeten de goedkope melk uit Afrika importeren, niet met importheffingen tegen houden en de eigen melk met subsidie dumpen en dus de Afrikaanse boer kapot maken, dan kun je de ontwikkelingshulp wel houden

En het gevolg van die importheffing en landbouwsubsidie van 80 miljard is dat er bij wijze van spreken ook nog eens 80 miljard aan ontwikkelingshulp naar Afrika moet. Dus het tegen houden van een vrije martkeconomie kost als snel 160 miljard per jaar. Toch een beetje zonde van het geld, z'n geldverslindende vicieuze cirkel
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:18:19 #91
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76335898
Ach ja, we hebben toch een begrotingsoverschot he, en totaal geen staatsschuld

Kunnen die boeren hier niet een ander vak gaan leren , sneeuwschuiver, of grasmaaier ofzo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:59:37 #92
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_76339192

Zoiets?
en da's nog een klein bootje

zie het dagelijks @ Westpoort A'dam
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik weet allang niet meer wat ik moet geloven. Regelmatig komen weer berichten voorbij die alles weer in perspectief zetten.
Zolang er niets duidelijk is en politici blijven liegen zal er ook weinig gebeuren.
Nou dat van die Maersk @ TS lijkt me zeer stug..
Meestal zie je dat soort rook alleen als ze de hoofdmotor starten of gas geven.
pi_76340380
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:59 schreef Devilnl het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets?
en da's nog een klein bootje

zie het dagelijks @ Westpoort A'dam
[..]

Nou dat van die Maersk @ TS lijkt me zeer stug..
Meestal zie je dat soort rook alleen als ze de hoofdmotor starten of gas geven.
Maar het energie verbruik alleen al om de stookolie zoveel te verwarmen dat het vloeibaar wordt zodat het de motor in kan geeft ook al aan dat schepen niet milieuvriendelijk zijn. (wel goedkoop, en dat is uiteindelijk wat wel belangrijk is).
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:10:07 #94
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_76341919
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:29 schreef HarryP het volgende:

[..]

Maar het energie verbruik alleen al om de stookolie zoveel te verwarmen dat het vloeibaar wordt zodat het de motor in kan geeft ook al aan dat schepen niet milieuvriendelijk zijn. (wel goedkoop, en dat is uiteindelijk wat wel belangrijk is).
Klopt.
Dat geeft soms ook behoorlijk warmte af als je omhoog loopt bij het schip.
pi_76349168
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef Sapstengel het volgende:
Domme bron, lambiekje als TS, schopje prullenbak dus.

welnee, het is toch een leuk uitgschreven OP? daar dient zo'n topic nou voor

maar toch blijft het best shocking..

en wat met al die schepen die nu zo langzamerhand uit elkaar vallen en waar niemand voor wil opdraaien
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 3 januari 2010 @ 10:51:00 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76350826
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:59 schreef Devilnl het volgende:
Nou dat van die Maersk @ TS lijkt me zeer stug..
Reken het zelf dan even na... Stookolie op zeeschepen bevat zo'n 5% (50.000 ppm) zwavel. Eerste Google-hit (uit 2005, dus wellicht is het nu strenger) voor diesel is dat het max. 10 ppm zwavel mag bevatten in de EU (benzine bevat nog veel minder zwavel). Stookolie bevat dus minimaal 5000 keer zoveel zwavel, vermenigvuldig dat met het verbruik, en je ziet dat het klopt...
quote:
Meestal zie je dat soort rook alleen als ze de hoofdmotor starten of gas geven.
Het gaat dan ook niet zo zeer om de rook... Bij volledige verbranding is zwavel nog steeds schadelijk.
censuur :O
  zondag 3 januari 2010 @ 12:29:25 #97
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76353507
quote:
Op zondag 3 januari 2010 06:59 schreef Manono het volgende:

[..]
en wat met al die schepen die nu zo langzamerhand uit elkaar vallen en waar niemand voor wil opdraaien
Ze worden toch in Afrika en India op de kust geflikkerd als een soort ontwikkelingshulp
pi_76355359
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:30 schreef OpperTokkie het volgende:
En hoe vervuilend is zo'n oceaanstomer dan in vergelijking met een uitbarstende vulkaan???
In China branden kolenmijnen die ook zorgen voor 8x de uitstoot koolmono-oxide
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zondag 3 januari 2010 @ 22:06:26 #99
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76378336
wat te denken van die vulkaan die nu op reunion weer aan het uitstoten is Dat hele milieu gebeuren is een farce om de burger meer belasting te laten betalen, simpel as that. En de auto is dan inderdaad het handigst om te blamen aangezien iedereen zo n ding heeft, een mooie cashcow.

De nadruk zou meer op lokaal niveau moeten liggen, waarom wil je electrische auto s? omdat je dan zelf geen uitlaatsgassen inademt, niet omdat er anders geen ijsberen zijn over 20 jaar
  maandag 4 januari 2010 @ 08:10:07 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76388553
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:06 schreef ASroma het volgende:
..., waarom wil je electrische auto s? omdat je dan zelf geen uitlaatsgassen inademt, niet omdat er anders geen ijsberen zijn over 20 jaar
Wist je dat er (wereldwijd) 10 keer zoveel mensen doodgaan aan luchtvervuiling binnenshuis dan buiten?
Pluspuntje is wel dat het voornamelijk rokers zijn
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')