abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76254144
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.

Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Super efficiënt met brandstof
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
pi_76254257
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens.
* Een zeeschip met 8.500 containers verbruikt volgens kapitein Gijs IJssel de Schepper van containerrederij Maersk bij ecospeed (energiezuinige snelheid) 155 ton stookolie per 1.000 kilometer.
* Per container verbruikt een schip dus 18 liter brandstof.
* Een vrachtwagen met twee containers verbruikt – bij een gemiddeld verbruik van 1 op 3 over dezelfde afstand – 325 liter diesel.
* Een vrachtauto verstookt per container 162,5 liter. Dat is dus 9 keer minder efficiënt.
* De VN-organisatie International Maritime Organization (IMO) berekent dat een containerschip per ton per kilometer 15 gram CO2 uitstoot, een vrachtauto 50 gram en een passagiersvliegtuig 550 gram, 36 keer meer dan een schip.
  donderdag 31 december 2009 @ 10:19:06 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76254359
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

* Een zeeschip met 8.500 containers verbruikt volgens kapitein Gijs IJssel de Schepper van containerrederij Maersk bij ecospeed (energiezuinige snelheid) 155 ton stookolie per 1.000 kilometer.

Ten eerste zijn alleen de modernste schepen zo groot dat ze 8500 of meer containers kunnen vervoeren, en hoeveel procent van hun tijd varen ze ecospeed?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 december 2009 @ 10:33:45 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76254721
quote:
CO2 ook, Uranium ook. Dat iets in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan, dan dan noem ik enkele giftige slangen of spinnen nog niet eens.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76254865
quote:

Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.

Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
De issue is niet zozeer of scheepvaart an sich nuttig is. Het probleem is dat alle zwavel die uit benzine gehaald wordt om deze schoner te maken uiteindelijk in de stookolie van scheepvaart terecht komt. Er is dus netto niet minder vervuiling, maar alleen op een andere plaats.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  donderdag 31 december 2009 @ 12:52:17 #66
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76260149
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

CO2 ook, Uranium ook. Dat iets in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan, dan dan noem ik enkele giftige slangen of spinnen nog niet eens.
Aardolie ook, en toch schreeuwt men moord en brand als er iets terugvloeit naar moeder aarde, alhoewel bewezen is, dat de zee in staat is om aardolie in zeer korte tijd op te ruimen

Het probleem ontstaat pas, als de mens er een andere stof van gemaakt heeft, die niet afbreekbaar is, dus dat moeten we verbieden, zodat plastics afbreekbaar moeten zijn, en niet meer verbrand hoeven te worden om vernietigd te worden
  vrijdag 1 januari 2010 @ 06:33:37 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76285981
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Grofweg zoveel als 3 maanden wegverkeer...
Is daar een bron van? Zou me niet verbazen maar toch.

Als er iets kansloos en nutteloos is is het dat vuurwerk wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_76289064
Dit is echt oud nieuws. Is al jaren bekend en er wordt ook echt niks aan gedaan. Als er nog iemand in NL is die echt geloofd dat al die belastingen op auto's er echt zijn voor het milieu moet je worden afgeschoten. Het is allang al bekend dat deze belastingen er alleen maar zijn om geld binnen te krijgen en niks meer. De echte boosdoeners worden namelijk niet aangepakt en dat zal ook nooit gebeuren ook.

Wat denk je dat er zal gebeuren als deze vervuilers niet meer in Rotterdam mogen komen? Of als er meer betaald voor moet worden? Juist, dan kan je Rotterdam wel opdoeken, samen met NL.

Burgers hebben geen keuze, behalve emigreren (wat veel burgers een stap teveel vinden), dus burgers kan je oneindig veel belastingen opleggen om de begroting kloppend te krijgen. Het is ook geen geheim dat veel belastingen ook gewoon verhoogd worden totdat een begroting kloppend is (WOZ is hiervan een heel bekend voorbeeld).

Dit in de media brengen heeft dus ook totaal geen nut en daarom gebeurd het ook niet zo vaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_76289132
quote:

Geen wegen aanleggen
Zwavel komt inderdaad in de natuur voor, maar SO en SO2 niet. Deze zij de boosdoeners.
Heb je een bron van de efficientie van schepen? Ik geloof je namelijk niet
watertransport is er alleen omdat je alle kanten op kunt (meer dan 50% van de aarde is water), en dus goedkoop is. Je kan overal op de wereld makkelijk komen zonder dure infrastructuur. Het milieu speelt hier ECHT totaal geen enkele rol.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:36:55 #70
179598 Deprater
pi_76289519
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel zwavel gaat er met oud en nieuw eigenlijk de lucht in?
Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van de wereld met vliegtuigen en alle testritten,
Wat denk je van de truck-tractor pull wedstrijden,
Wat denk je van 2.000.000 subsidiekoeien alleen al in Nederland,

[ Bericht 4% gewijzigd door Deprater op 01-01-2010 16:03:00 ]
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:46:45 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76297025
Co2 is ook geen zaak van de burger maar van het bedrijfsleven en de staat. De staat probeerd vanalles om dat andersom te laten blijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:48:41 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76297087
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:

[..]

Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van
Graag wat meer achtergrondcheck.

De FIA laat ieder jaar een aantal bomen planten dat het equivalent is aan de uitstoot.

In Monaco is tijdens het GP weekend schonere lucht dan tijdens een gewoon weekend.
1947-2016
pi_76297331
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:48 schreef Red_85 het volgende:
In Monaco is tijdens het GP weekend schonere lucht dan tijdens een gewoon weekend.
Hoe zou dat komen? Dat lijkt me niet logisch.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:09:04 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_76297747
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:56 schreef katerwater het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen? Dat lijkt me niet logisch.
Veel straten zijn gewoon afgesloten. Alleen ruim voor en na mag je op het circuit rijden. De rest van de dagen is het gewoon echt afgesloten. In een GP weekend rijden er nog andere klassen rond dan de F1 en dat maakt het dat er rond de 100 autos rijden per dag en niet meer dan 20 a 30 tegelijk ofso. Dat is altijd beter dan een stuk of 10.000 tegelijk over de hele dag.

Zo is het dan weer logisch
1947-2016
  zaterdag 2 januari 2010 @ 09:14:14 #75
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76316956
quote:

[..]

Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van de wereld met vliegtuigen en alle testritten,
Wat denk je van de truck-tractor pull wedstrijden,
De bezoekers maken het vervuilend. Niet de paar raceautos.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 10:02:16 #76
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76317267
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 09:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De bezoekers maken het vervuilend. Niet de paar raceautos.
hij heeft het toch ook over het hele circus en niet alleen over de auto's
batman!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:19:08 #77
37887 Dauthi
Progressive
pi_76318350
Dan zouden ze nog eens een onderzoekje moeten doen naar al die 2takt motoren, zowel buitenboord als scooter. In het het geval van buitenboord spuwen die motoren de olie direct het water in.

Auto's hebben op dit moment de schoonste verbrandingsmotoren die er worden gebruikt, en het wordt ook steeds moeilijker om ze nog schoner te krijgen. Maar der zijn nog genoeg bedrijven en voertuigen die makkelijk veel schoner kunnen worden zonder dat daar ooit naar wordt gekeken door overheden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:30:33 #78
45206 Pietverdriet
pi_76318592
quote:

Vertel, wat voor een subsidie zit er op koeien?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:31:33 #79
45206 Pietverdriet
pi_76318620
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:19 schreef Dauthi het volgende:
Dan zouden ze nog eens een onderzoekje moeten doen naar al die 2takt motoren, zowel buitenboord als scooter. In het het geval van buitenboord spuwen die motoren de olie direct het water in.

Auto's hebben op dit moment de schoonste verbrandingsmotoren die er worden gebruikt, en het wordt ook steeds moeilijker om ze nog schoner te krijgen. Maar der zijn nog genoeg bedrijven en voertuigen die makkelijk veel schoner kunnen worden zonder dat daar ooit naar wordt gekeken door overheden.
Tja, wilde NL geen roetfilters verplichten en dat mocht toen niet van de EU?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:48:25 #80
179598 Deprater
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')