* Een zeeschip met 8.500 containers verbruikt volgens kapitein Gijs IJssel de Schepper van containerrederij Maersk bij ecospeed (energiezuinige snelheid) 155 ton stookolie per 1.000 kilometer.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens.
Ten eerste zijn alleen de modernste schepen zo groot dat ze 8500 of meer containers kunnen vervoeren, en hoeveel procent van hun tijd varen ze ecospeed?quote:Op donderdag 31 december 2009 10:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
* Een zeeschip met 8.500 containers verbruikt volgens kapitein Gijs IJssel de Schepper van containerrederij Maersk bij ecospeed (energiezuinige snelheid) 155 ton stookolie per 1.000 kilometer.
CO2 ook, Uranium ook. Dat iets in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan, dan dan noem ik enkele giftige slangen of spinnen nog niet eens.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.
De issue is niet zozeer of scheepvaart an sich nuttig is. Het probleem is dat alle zwavel die uit benzine gehaald wordt om deze schoner te maken uiteindelijk in de stookolie van scheepvaart terecht komt. Er is dus netto niet minder vervuiling, maar alleen op een andere plaats.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.
Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.
Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Super efficiënt met brandstof
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
Aardolie ook, en toch schreeuwt men moord en brand als er iets terugvloeit naar moeder aarde, alhoewel bewezen is, dat de zee in staat is om aardolie in zeer korte tijd op te ruimenquote:Op donderdag 31 december 2009 10:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
CO2 ook, Uranium ook. Dat iets in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het geen kwaad kan, dan dan noem ik enkele giftige slangen of spinnen nog niet eens.
Is daar een bron van? Zou me niet verbazen maar toch.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grofweg zoveel als 3 maanden wegverkeer...
Zwavel komt inderdaad in de natuur voor, maar SO en SO2 niet. Deze zij de boosdoeners.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:08 schreef schaapie2000 het volgende:
Zwavel is ten eerst natuurlijk stof die gewoon in natuur voorkomt.
Daarnaast is scheepvaart ongeveer factor 1000 keer efficienter met brandstof dan vrachtwagens. Als we al dit transport dus over de weg zouden doen zou je bijna net zoveel zwavel uitstoten en heel veel meer Co2. Maar dat zegt natuurlijk niet dat je dan maar zomaar alle oceanen mogen vervuilen daarom dat er nu langzaam aangescherpte regels komen voor wat je in de stookolie mag gooien.
Als je alles bij elkaar op telt is geloof ik watertransport nog altijd een van de schoonste. Namelijk om volgende redenen:
Geen wegen aanleggen
Super efficiënt met brandstof
Zeer goedkoop (grootste container schip 40.000 containers en 10 koppige bemanning)
Grootste gedeelte van uitstoot word gedaan in gebieden waar mensen niet direct last er van hebben
Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van de wereld met vliegtuigen en alle testritten,quote:Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel zwavel gaat er met oud en nieuw eigenlijk de lucht in?
Graag wat meer achtergrondcheck.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:
[..]
Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van
Hoe zou dat komen? Dat lijkt me niet logisch.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:48 schreef Red_85 het volgende:
In Monaco is tijdens het GP weekend schonere lucht dan tijdens een gewoon weekend.
Veel straten zijn gewoon afgesloten. Alleen ruim voor en na mag je op het circuit rijden. De rest van de dagen is het gewoon echt afgesloten. In een GP weekend rijden er nog andere klassen rond dan de F1 en dat maakt het dat er rond de 100 autos rijden per dag en niet meer dan 20 a 30 tegelijk ofso. Dat is altijd beter dan een stuk of 10.000 tegelijk over de hele dag.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:56 schreef katerwater het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen? Dat lijkt me niet logisch.
De bezoekers maken het vervuilend. Niet de paar raceautos.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:
[..]
Wat denk je van de formule 1 kampioenschappen overal te wereld, hup het hele circus weer naar de andere kant van de wereld met vliegtuigen en alle testritten,
Wat denk je van de truck-tractor pull wedstrijden,
Wat denk je van 2.000.000 subsidiekoeien alleen al in Nederland,
hij heeft het toch ook over het hele circus en niet alleen over de auto'squote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De bezoekers maken het vervuilend. Niet de paar raceautos.
Vertel, wat voor een subsidie zit er op koeien?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:36 schreef Deprater het volgende:
Wat denk je van 2.000.000 subsidiekoeien alleen al in Nederland,
Tja, wilde NL geen roetfilters verplichten en dat mocht toen niet van de EU?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:19 schreef Dauthi het volgende:
Dan zouden ze nog eens een onderzoekje moeten doen naar al die 2takt motoren, zowel buitenboord als scooter. In het het geval van buitenboord spuwen die motoren de olie direct het water in.
Auto's hebben op dit moment de schoonste verbrandingsmotoren die er worden gebruikt, en het wordt ook steeds moeilijker om ze nog schoner te krijgen. Maar der zijn nog genoeg bedrijven en voertuigen die makkelijk veel schoner kunnen worden zonder dat daar ooit naar wordt gekeken door overheden.
melk en kaassubsidiequote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, wat voor een subsidie zit er op koeien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |