Euh...quote:Op donderdag 31 december 2009 15:57 schreef Belana het volgende:
[..]
kijk en HIER komt dan mijn leeftijd naar voren, want dit moest ik even opzoeken![]()
![]()
uhm, nee dat ook al nietquote:Op donderdag 31 december 2009 16:38 schreef Belana het volgende:
[..]
en heel serieus ben je ookmisschien een beetje TE
Ik wilde net zo'n beetje beginnen met tikken toen ik deze post zag en daarin eigenlijk verwoord zag wat ik zelf wilde zeggen...quote:Op donderdag 31 december 2009 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, hoor
Zoals gezegd, ik had graag 15 jaar geleden moeder geworden, maar dat is niet gelukt. En nu, nu ik kijk hoezeer ik nog gegroeid ben en mezelf heb leren kennen, kan ik voor mezelf zeggen dat ik denk dat het zo goed is geweest. En waarschijnlijk als het wel gelukt was, was ik ook een fijne moeder geweest, alleen anders dan nu. En ik vind het zelf nu fijn zoals het is.
Ow ja, en dat wilde ik dan nog toevoegen: daarom vind ik dit topic dus weinig toevoegen tov andere topics. De ene jonge moeder is de andere niet, etc. Ik heb zoiets ook al eerder aangegeven in dit topic maar dat werd me niet in dank afgenomen. Ik denk dat je jezelf of anderen niet in hokjes hoeft te plaatsen en dat iedere moeder de goede en minder goede, leuke en minder leuke, en moeielijke en gemakkelijke dingen tegenkomen. Soms zijn die misschien gerelateerd aan de leeftijd, soms aan de eigen fysiek die niets met leeftijd te maken heeft, soms met omstandigheden, etc.
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:15 schreef Suzanna het volgende:
Maar ik zou er niet aan moeten denken nu al 40 te zijn met écht kleine kinderen. Want dat lijkt me dan gewoon een stuk zwaarder worden.
Het valt niet mee hè? In het ene been reumatiek en met de ander in het grafquote:Op donderdag 31 december 2009 19:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, het ís ook zwaar om met mijn rollator te voetballen met mijn zoon.
Of je begint over 10 jaar aan een tweede legquote:Op donderdag 31 december 2009 20:13 schreef draaijer het volgende:
Mijn schatje is net 29 en is zwanger van onze 3e
Tja, de 3e is de laatste en dan kunnen we op een mooie leeftijd weer genieten van een "2e jeugd" en we kunnen (als het goed is) langer genieten van de kinderen zodra ze zelfstandig gaan wonen en leven
Nee. Over en uit. hahaquote:Op donderdag 31 december 2009 20:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Of je begint over 10 jaar aan een tweede leg
egoistquote:Op donderdag 31 december 2009 20:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee. Over en uit. haha
ik wil als ik 50 ben gewoon lekker genieten van de kids en daarna van de tijd samen
Maar wie zegt dat dan?quote:Op donderdag 31 december 2009 16:54 schreef flugeltje het volgende:
Ik denk niet dat er een goede of slechte leeftijd is, alleen een andere leeftijd... En leeftijd heeft er geen klap mee te maken verder....
Vind je dat laatste echt vreemd? Als je zo reageert, denk ik: dan lees je het toch niet? Ik vind zo'n topic wel iets toevoegen, en getuige de 135 andere reacties ben ik niet de enige, dus laat me. Er zijn zat topics die voor mij niks toevoegen, dus die lees ik dan gewoon niet. En wie ben ik dan om andermans forumplezier te verpesten door te zeggen dat ik, bijvoorbeeld, een vaderstopic maar hokjesdenken vind? Leven en laten leven, hoor.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:03 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, en dat wilde ik dan nog toevoegen: daarom vind ik dit topic dus weinig toevoegen tov andere topics. De ene jonge moeder is de andere niet, etc. Ik heb zoiets ook al eerder aangegeven in dit topic maar dat werd me niet in dank afgenomen.
Joh, het maakt mij allemaal niet uit, hoor. Ik kijk alleen naar hoe het hier in dit subforum is ingedeeld, met een deel voor moeders van kindjes in verschillende levensfases, voor zwangerschap, voor zwanger worden, voor hoe het gaat met de OUD-users, en dan vraag ik me gewoon af of een jonge moeder nou echt zo een totaal ander persoon is dan een iets minder jonge moeder van 26-30 jaar of een oudere moeder van 31-35 jaar en een hele oude moeder van ouder dan 35quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:21 schreef Cantare het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat dan?
[..]
Vind je dat laatste echt vreemd? Als je zo reageert, denk ik: dan lees je het toch niet? Ik vind zo'n topic wel iets toevoegen, en getuige de 135 andere reacties ben ik niet de enige, dus laat me. Er zijn zat topics die voor mij niks toevoegen, dus die lees ik dan gewoon niet. En wie ben ik dan om andermans forumplezier te verpesten door te zeggen dat ik, bijvoorbeeld, een vaderstopic maar hokjesdenken vind? Leven en laten leven, hoor.
Nou, daar wilde ik net op reageren, op PyttPytt ook. Ik kan me voorstellen dat er behoefte is aan uitwisseling oever (aanstaand) moederschap en studeren. Dat is een heel specifieke situatie, en daarin zal het zeker handig zijn om bepaalde tips te krijgen of ervaringen van iemand te horen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou Miss, ik denk wel dat iemand die nog studeert en begint aan een kindje dat dat echt wel heel anders is als dat je inderdaad 35+ bent met carrière, man, huis enz.
Niet dat het ene beter of slechter is.
Tuurlijk zijn er onzekerheden bij beide kanten, maar ik zie wel waarom er behoefte is aan een topic voor jonge moeders. Zoals waar loop je tegenaan als je nog studeerd.
Misschien heb ik gemist dat je 't al eens hebt verteld, maar hebben jullie plannen?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:34 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik vind dit topic ook zeker iets toevoegen. Ten eerste vind ik het erg leuk om te horen dat er meer mensen in ´mijn´situatie zitten, een kindje willen terwijl nog aan de studie (in het dagelijks leven ken ik er werkelijk geen).
Wat leuk!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:07 schreef Pyttpytt het volgende:
Plannen zeker maar ze zijn nog niet erg concreet. Ik ben net naar mijn vriend toe geemigreerd, om daar te studeren en 50% te werken (hijw erkt fulltime). Zodra ik een half jaar 50% of meer werk, heb ik recht op 10 maanden 100%, of 12 maanden 80% loon als zwangerschapsverlof. Is het wel waard een baantje te zoeken dus! Zeker omdat het leven hier in Noorwegen aardig duur kan zijn, moet ik gewoon Noors inkomen hebben.
Daarnaast ga ik dus studeren, eerst wat losse vakken en dan waarschijnlijk een tweejarige master. Dan ben ik met een beetje geluk 27 als ik afstudeer, en dan wilde ik eigenlijk al wel een kindje hebben, als het meezit natuurlijk. Vandaar dat de kans dus groot is dat we tijdens mijn studie al beginnen, zeg maar
De regelingen zijn hier vrij goed, zo ver ik van we week heb gezien. Kinderopvang is briljant geregeld, en ook de aanpassingen in de studie. Gevolg is dan uiteraard wel dat ik er langer over zal doen dan die twee jaar. Ook iets om te overwegen dus, want wil ik wel tot mijn 28e studeren (heb al wat vertraging vanwege het overlijden van mijn beide ouders), en hebben we niet een 100% baan van mijn kant nodig als er straks een baby is... Lastig allemaal vind ik.
In mijn naaste omgeving is er (van mijn leeftijdgenoten) eigenlijk niemand met kinderen bezig, iedereen spitst erg op carrière, iets wat ik minder belangrijk vind dan (jong) kinderen. Dat zou ik dan wel weer jammer vinden, dat er van mijn vrienden ws weinig leeftijdsgenoten zijn voor mijn kinderen. Maargoed, zoals ik alz ei ben iknet geeomigreerd, en moet ik hier nog een hoop opbouwen (sociaal netwerk)... Ook iets wat ik wil doen vóór ik aan kinderen begin... Nog even die eierstokken in bedwang houden dus...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |