moet ik de wekker zetten?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:29 schreef automatic_ het volgende:
Jongens, gaan jullie morgen voor mij duimen?
Nee hoor! Ik heb pas om 15.45 tentamenquote:
ik zal aan je denkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee hoor! Ik heb pas om 15.45 tentamen
Bij elementair privaatrecht werd dat zeker wel gedaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Het is een mooi verhaal van GlowMouse, maar aangezien ze bij Recht de gokkans niet elimineren klopt het voor ons niet. Wij zouden bij twee vragen een 5 of een 10 hebben.
Tof!quote:
Nietes, en ik zat nog wel bij jou volgens mij. De eerste 5 fouten kreeg je sowieso gratis (WTF?), en daarna ging het evenredig naar de 0. Ik had 8 fouten en een 9,1.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ik zal aan je denken
[..]
Bij elementair privaatrecht werd dat zeker wel gedaan.
Ik weet zeker dat gokkanscorrectie toen genoemd is, en bij latere tentamens ook. Bij n-keuzevragen wordt je aantal fouten met n/(n-1) vermenigvuldigd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nietes, en ik zat nog wel bij jou volgens mij. De eerste 5 fouten kreeg je sowieso gratis (WTF?), en daarna ging het evenredig naar de 0. Ik had 8 fouten en een 9,1.
zeker weten?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:04 schreef hetzusjevan het volgende:
IK HEB MIJN LAATSTE STATISTIEK TENTAMEN ACHTER DE RUG!!!!!!!!!!!!111111
Wacht maar tot je die 5,7 terugkrijgt..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:04 schreef hetzusjevan het volgende:
IK HEB MIJN LAATSTE STATISTIEK TENTAMEN ACHTER DE RUG!!!!!!!!!!!!111111
Ja, maar wel alleen als je voor mij gaat duimen, ik ben om 8:45 al de lul -_-'quote:
Ik heb gelukkig pas rond de middag mijn tentamen. Ga nu wel slapen, een goede nachtrust doet wonderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef aardappel het volgende:
[..]
Ja, maar wel alleen als je voor mij gaat duimen, ik ben om 8:45 al de lul -_-'
ik ben wakker als Citizen.Erased zijn tentamen heeftquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:26 schreef aardappel het volgende:
[..]
Ja, maar wel alleen als je voor mij gaat duimen, ik ben om 8:45 al de lul -_-'
Bedrijfsethiek, valt in het Recht&Management pakketjequote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik ga weer duimen.
Wat heb je morgen trouwens, aardappel?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:12 schreef aardappel het volgende:
Zo, tentamen ging redelijk, ik heb een 6.086 voor het mc-gedeelte. Dus mag een 5 halen voor het open gedeelte.. ben benieuwd...
Nice. Hoorde van een medestudent dat het wel goed te doen was en er dit jaar minder fouten in de vraagstelling zaten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:12 schreef aardappel het volgende:
Zo, tentamen ging redelijk, ik heb een 6.086 voor het mc-gedeelte. Dus mag een 5 halen voor het open gedeelte.. ben benieuwd...
Het was nog best specifiek he? Dat viel me op, gelukkig had ik de stof er net daarvoor nog ingestampt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nice. Hoorde van een medestudent dat het wel goed te doen was en er dit jaar minder fouten in de vraagstelling zaten.
Ik heb Marketing Communications ook wel gehaald verwacht ik. Was wel lastiger als ik van tevoren bedacht had.
Ja inderdaad. Niet te vergelijken met het oefententamen uit 2007. Veel vragen gingen in op overeenkomsten en/of verschillen tussen verschillende methodes, daarbij moest je goed kijken wat ze nu daadwerkelijk wilde weten. Met de vraag over de Law of Peckham en Competitive Parity Method probeerden ze je bijvoorbeeld eenvoudig op het verkeerde been te zettenquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:58 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Het was nog best specifiek he? Dat viel me op, gelukkig had ik de stof er net daarvoor nog ingestampt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Niet te vergelijken met het oefententamen uit 2007. Veel vragen gingen in op overeenkomsten en/of verschillen tussen verschillende methodes, daarbij moest je goed kijken wat ze nu daadwerkelijk wilde weten. Met de vraag over de Law of Peckham en Competitive Parity Method probeerden ze je bijvoorbeeld eenvoudig op het verkeerde been te zettenHmm ja die overeenkomsten en verschillen waren best pittig ,vaak wist ik maar heel globaal welk onderwerp ze bedoelden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:28 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Hmm ja die overeenkomsten en verschillen waren best pittig ,vaak wist ik maar heel globaal welk onderwerp ze bedoelden.Ik durf er ook niets van te zeggen. Vaak gaat het toch om de wijze waarop je het antwoord onderbouwt hebt. Zo heb ik bij die specifieke vraag aangegeven dat ik op basis van de theorie voor dat antwoord gekozen heb en dat verder onderbouwt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoef maar een 5 te halen omdat ik een 8 had voor het project (+ 5% op mijn uiteindelijk punt). Heb er in ieder geval een goed gevoel over en in de meeste gevallen klopt mijn gevoel wel.
Volgende week nog 2 tentamens maar ik ga er maar 1 maken.
Goed dat communications gelukt is!quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik durf er ook niets van te zeggen. Vaak gaat het toch om de wijze waarop je het antwoord onderbouwt hebt. Zo heb ik bij die specifieke vraag aangegeven dat ik op basis van de theorie voor dat antwoord gekozen heb en dat verder onderbouwt.
Ik hoef maar een 5 te halen omdat ik een 8 had voor het project (+ 5% op mijn uiteindelijk punt). Heb er in ieder geval een goed gevoel over en in de meeste gevallen klopt mijn gevoel wel.
Volgende week nog 2 tentamens maar ik ga er maar 1 maken.
Ik ga me nu richten op Channel Management. SMM er nu bij pakken dat is in mijn ogen niet helemaal haalbaar. Heb liever meer zekerheid en heb vertrouwen dat ik Channel Management wel kan halen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:48 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Goed dat communications gelukt is!
Je hebt strategic marketing management en marketing channels? Niet de meest makkelijke welke je gelijktijdig kon hebben. Ik had toendertijd marketing channels, strateigc marketing management en advanced marketing research in 1 week
quote:
waarom voldoen de waarden var2 uit tabel1 niet?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:38 schreef Tegan het volgende:
Ik wil SELECT var1,var2 FROM table1 ORDER BY var1 ASC, en dan (SELECT var2 FROM table2), dat het bepaalde waardes van var2 naarboven haalt... Allemaal in een query.
Omdat ik ze wil vergelijken, en dan de waardes die gelijk zijn aan var2 uit table2 bovenaan moeten... Dacht eerst aan ORDER BY variabele, maar dat lukt ook niet helemaal.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:40 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
waarom voldoen de waarden var2 uit tabel1 niet?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:39 schreef BlackSheep het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat. Ik doe ook de master Marketing Management!
Dus ze moeten ook in table2 voorkomen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:42 schreef Tegan het volgende:
[..]
Omdat ik ze wil vergelijken, en dan de waardes die gelijk zijn aan var2 uit table2 bovenaan moeten... Dacht eerst aan ORDER BY variabele, maar dat lukt ook niet helemaal.
Ik haal een var2 uit table2 (zeg 5), die vergelijk ik met alle var2 uit table1 (waardes tussen 1 en 20), en dan moeten de rijen waar var2='5' is boven de andere rijen komen...quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dus ze moeten ook in table2 voorkomen?
SELECT table1.var2 FROM table1
JOIN table2 USING(var2)
ORDER BY table1.var1 ASC
anders moet je maar met voorbeelddata komen.
Maar dan wordt het nog gecompliceerder, het kan ook twee waardes zijn (5 en 7 ofzo), en daarom wou ik eerst iets met in_array() doen, eerst die waarden uit table2 in een array zetten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:51 schreef GlowMouse het volgende:
Oh nu snap ik hem. Dat zou ik in php doen met usort, en anders die 5 eerst ophalen en dan iets doen als SELECT var1,var2 FROM tbl1 ORDER BY(IF var2=5 THEN ' ' ELSE var2) wat heel lelijk is.
Het probleem is dus dat die 'juiste' waardes van var2 variabel zijn, dus dan zou het tof zijn om $var2 te kunnen gebruiken, maar een PHP-functie in de query kan dus niet?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:56 schreef GlowMouse het volgende:
Als $var2 uit PHP komt wel ja. Je kunt ook IF var2 IN(5,7) doen
Jaquote:
Een PHP-variabele kan wel; een query is in PHP gewoon een string die je dynamisch op kunt bouwen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat die 'juiste' waardes van var2 variabel zijn, dus dan zou het tof zijn om $var2 te kunnen gebruiken, maar een PHP-functie in de query kan dus niet?
juist wel!quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
maar een PHP-functie in de query kan dus niet?
Ik bedoelde zoiets:quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja
[..]
Een PHP-variabele kan wel; een query is in PHP gewoon een string die je dynamisch op kunt bouwen.
| 1 2 3 4 | $blah = implode(',', $arrayvangoedevar2waardes); $sql = "SELECT var1,var2 FROM tbl1 ORDER BY(IF var2 IN({$blah}) THEN ' ' ELSE var2)"; ?> |
Daarom doe je ook select var2 en niet SELECT IF(...). Hij verandert alleen voor het selecteren.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Tegan het volgende:
Maar ik wil niet dat de waarde van var2 verandert, alleen dat hij boven de rest van de rijen komt...
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef GlowMouse het volgende:
De syntax is trouwens IF(var2=2 OR var2=5,' ',var2)
Voor het sorteren moet hij bovenaan komen, dus als hij 2 of 5 is, dan pak je voor het sorteren niet var2 maar iets dat gegarandeerd bovenaan komt.quote:
Hee kijk, weer een newbie. Probeer de tip in de OP eensquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:19 schreef squig het volgende:
hallo homies
Arjo kun jij je inschrijven voor consumer behaviour op bb? Krijg continu dat ik in moet loggen terwijl ik al ingelogd ben :S
Komt hij toch ooit eens van pasquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hee kijk, weer een newbie. Probeer de tip in de OP eens
Waar is je andere account?quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:19 schreef squig het volgende:
hallo homies
Arjo kun jij je inschrijven voor consumer behaviour op bb? Krijg continu dat ik in moet loggen terwijl ik al ingelogd ben :S
quote:Matr Pre-Master Financial Management eerste jaar
quote:Steve LLM Rechten premaster
gebanned door glowmouse toen ik hem een windowlicker noemdequote:
dat mag je niet zeggen! Maar ze heeft naast je gezeten nog. Squig is ook weg nu. squig krijgt kerstgratie!!quote:
de inhoud van je notesquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:44 schreef Tegan het volgende:
Wat had je nou een keer gepost in de SC en dat je het daarna deletete voordat ik het kon zien.
Wat een stommerd is het soms ook hèquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:37 schreef squig het volgende:
[..]
gebanned door glowmouse toen ik hem een windowlicker noemde
Dan ga jij mij missen hoor!quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:49 schreef GlowMouse het volgende:
[Forum] Banmeldtopic - De reeks die na 300 posts onderbreekt.
[..]
Ik heb wel interesse. Een vriend van mij gaat een bedrijf opstarten dat gebruik maakt van Google Wave, dan kan ik ook af en toe meekijken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:42 schreef GlowMouse het volgende:
Tijd om uit te delen! Wie wil er een Google Wave invite? Koffie kan ook, moet je wel achter jc pc opdrinken.
pm maar een mailadresquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb wel interesse. Een vriend van mij gaat een bedrijf opstarten dat gebruik maakt van Google Wave, dan kan ik ook af en toe meekijken.
Hehequote:Op woensdag 6 januari 2010 21:52 schreef Tegan het volgende:
[..]
Kan ik eindelijk proberen je postcount te evenaren.
Ik heb gisteren een invite gekregen van Danny. Het is een soort multiplayer notepad (irc eigenlijk ook, maar bij google wave kun je wél editen), en we gebruiken het om bugs op de nieuwe fp bij te houden en door te strepen. Het zijn er iets teveel om bij te houden in een normale bugtracker. Ik vind het alleen iets te langzaam om serieus te gebruiken. Scrollen gaat al niet lekker.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:04 schreef automatic_ het volgende:
GM, gebruik je Google Wave al actief of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |