Maar dan wordt het nog gecompliceerder, het kan ook twee waardes zijn (5 en 7 ofzo), en daarom wou ik eerst iets met in_array() doen, eerst die waarden uit table2 in een array zetten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:51 schreef GlowMouse het volgende:
Oh nu snap ik hem. Dat zou ik in php doen met usort, en anders die 5 eerst ophalen en dan iets doen als SELECT var1,var2 FROM tbl1 ORDER BY(IF var2=5 THEN ' ' ELSE var2) wat heel lelijk is.
Het probleem is dus dat die 'juiste' waardes van var2 variabel zijn, dus dan zou het tof zijn om $var2 te kunnen gebruiken, maar een PHP-functie in de query kan dus niet?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:56 schreef GlowMouse het volgende:
Als $var2 uit PHP komt wel ja. Je kunt ook IF var2 IN(5,7) doen
Jaquote:
Een PHP-variabele kan wel; een query is in PHP gewoon een string die je dynamisch op kunt bouwen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat die 'juiste' waardes van var2 variabel zijn, dus dan zou het tof zijn om $var2 te kunnen gebruiken, maar een PHP-functie in de query kan dus niet?
juist wel!quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
maar een PHP-functie in de query kan dus niet?
Ik bedoelde zoiets:quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja
[..]
Een PHP-variabele kan wel; een query is in PHP gewoon een string die je dynamisch op kunt bouwen.
| 1 2 3 4 | $blah = implode(',', $arrayvangoedevar2waardes); $sql = "SELECT var1,var2 FROM tbl1 ORDER BY(IF var2 IN({$blah}) THEN ' ' ELSE var2)"; ?> |
Daarom doe je ook select var2 en niet SELECT IF(...). Hij verandert alleen voor het selecteren.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Tegan het volgende:
Maar ik wil niet dat de waarde van var2 verandert, alleen dat hij boven de rest van de rijen komt...
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef GlowMouse het volgende:
De syntax is trouwens IF(var2=2 OR var2=5,' ',var2)
Voor het sorteren moet hij bovenaan komen, dus als hij 2 of 5 is, dan pak je voor het sorteren niet var2 maar iets dat gegarandeerd bovenaan komt.quote:
Hee kijk, weer een newbie. Probeer de tip in de OP eensquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:19 schreef squig het volgende:
hallo homies
Arjo kun jij je inschrijven voor consumer behaviour op bb? Krijg continu dat ik in moet loggen terwijl ik al ingelogd ben :S
Komt hij toch ooit eens van pasquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hee kijk, weer een newbie. Probeer de tip in de OP eens
Waar is je andere account?quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:19 schreef squig het volgende:
hallo homies
Arjo kun jij je inschrijven voor consumer behaviour op bb? Krijg continu dat ik in moet loggen terwijl ik al ingelogd ben :S
quote:Matr Pre-Master Financial Management eerste jaar
quote:Steve LLM Rechten premaster
gebanned door glowmouse toen ik hem een windowlicker noemdequote:
dat mag je niet zeggen! Maar ze heeft naast je gezeten nog. Squig is ook weg nu. squig krijgt kerstgratie!!quote:
de inhoud van je notesquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:44 schreef Tegan het volgende:
Wat had je nou een keer gepost in de SC en dat je het daarna deletete voordat ik het kon zien.
Wat een stommerd is het soms ook hèquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:37 schreef squig het volgende:
[..]
gebanned door glowmouse toen ik hem een windowlicker noemde
Dan ga jij mij missen hoor!quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:49 schreef GlowMouse het volgende:
[Forum] Banmeldtopic - De reeks die na 300 posts onderbreekt.
[..]
Ik heb wel interesse. Een vriend van mij gaat een bedrijf opstarten dat gebruik maakt van Google Wave, dan kan ik ook af en toe meekijken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:42 schreef GlowMouse het volgende:
Tijd om uit te delen! Wie wil er een Google Wave invite? Koffie kan ook, moet je wel achter jc pc opdrinken.
pm maar een mailadresquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik heb wel interesse. Een vriend van mij gaat een bedrijf opstarten dat gebruik maakt van Google Wave, dan kan ik ook af en toe meekijken.
Hehequote:Op woensdag 6 januari 2010 21:52 schreef Tegan het volgende:
[..]
Kan ik eindelijk proberen je postcount te evenaren.
Ik heb gisteren een invite gekregen van Danny. Het is een soort multiplayer notepad (irc eigenlijk ook, maar bij google wave kun je wél editen), en we gebruiken het om bugs op de nieuwe fp bij te houden en door te strepen. Het zijn er iets teveel om bij te houden in een normale bugtracker. Ik vind het alleen iets te langzaam om serieus te gebruiken. Scrollen gaat al niet lekker.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:04 schreef automatic_ het volgende:
GM, gebruik je Google Wave al actief of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |