Maar dan wordt het nog gecompliceerder, het kan ook twee waardes zijn (5 en 7 ofzo), en daarom wou ik eerst iets met in_array() doen, eerst die waarden uit table2 in een array zetten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:51 schreef GlowMouse het volgende:
Oh nu snap ik hem. Dat zou ik in php doen met usort, en anders die 5 eerst ophalen en dan iets doen als SELECT var1,var2 FROM tbl1 ORDER BY(IF var2=5 THEN ' ' ELSE var2) wat heel lelijk is.
Het probleem is dus dat die 'juiste' waardes van var2 variabel zijn, dus dan zou het tof zijn om $var2 te kunnen gebruiken, maar een PHP-functie in de query kan dus niet?quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:56 schreef GlowMouse het volgende:
Als $var2 uit PHP komt wel ja. Je kunt ook IF var2 IN(5,7) doen
Jaquote:
Een PHP-variabele kan wel; een query is in PHP gewoon een string die je dynamisch op kunt bouwen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat die 'juiste' waardes van var2 variabel zijn, dus dan zou het tof zijn om $var2 te kunnen gebruiken, maar een PHP-functie in de query kan dus niet?
juist wel!quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
maar een PHP-functie in de query kan dus niet?
Ik bedoelde zoiets:quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja
[..]
Een PHP-variabele kan wel; een query is in PHP gewoon een string die je dynamisch op kunt bouwen.
| 1 2 3 4 | $blah = implode(',', $arrayvangoedevar2waardes); $sql = "SELECT var1,var2 FROM tbl1 ORDER BY(IF var2 IN({$blah}) THEN ' ' ELSE var2)"; ?> |
Daarom doe je ook select var2 en niet SELECT IF(...). Hij verandert alleen voor het selecteren.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:11 schreef Tegan het volgende:
Maar ik wil niet dat de waarde van var2 verandert, alleen dat hij boven de rest van de rijen komt...
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:10 schreef GlowMouse het volgende:
De syntax is trouwens IF(var2=2 OR var2=5,' ',var2)
Voor het sorteren moet hij bovenaan komen, dus als hij 2 of 5 is, dan pak je voor het sorteren niet var2 maar iets dat gegarandeerd bovenaan komt.quote:
Hee kijk, weer een newbie. Probeer de tip in de OP eensquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:19 schreef squig het volgende:
hallo homies
Arjo kun jij je inschrijven voor consumer behaviour op bb? Krijg continu dat ik in moet loggen terwijl ik al ingelogd ben :S
Komt hij toch ooit eens van pasquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hee kijk, weer een newbie. Probeer de tip in de OP eens
Waar is je andere account?quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:19 schreef squig het volgende:
hallo homies
Arjo kun jij je inschrijven voor consumer behaviour op bb? Krijg continu dat ik in moet loggen terwijl ik al ingelogd ben :S
quote:Matr Pre-Master Financial Management eerste jaar
quote:Steve LLM Rechten premaster
gebanned door glowmouse toen ik hem een windowlicker noemdequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |