abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76140591
Ik heb op dit forum al eens eerder een topic geopend over de Albert Heijn, dat ze me zonder toestemming inroosterden.

Ik lig al sinds gisteren (zondag dus) ziek in bed, heb maagklachten en ben gewoon kotsmisselijk. Ik heb vannacht goed geslapen en kwam rond half 1 m'n bed uitrollen. Uurtje geleden bedacht ik me ineens dat ik vanavond om 6 uur moest beginnen met werken (dit keer wel met mijn toestemming ) dus besloot ik de Albert Heijn maar te bellen.

MOCHT ik me dus niet ziek melden omdat dat volgens hun regels voor 10.00 uur moet gebeuren, dus ik zeg ja sorry, maar om 10.00 uur was ik mijn bed nog niet uit, ik ben niet voor niets ziek!

Even later een flinke discussie gehad met de man en uiteindelijk met een boze ''doei'' de telefoon opgehangen, vlak nadat hij zei ''tot vanavond''

Nu mijn vraag dus, sta ik in mijn recht als ik vanavond niet kom opdagen? Misschien moet het met een paracetemol door mijn strot nog wel lukken, maar niet met veel plezier. Hij zei overigens dat bij mijn laatste loonstrookje een brief zat met de ''spelregels'' over het ziekmelden omdat extra duidelijk te maken, dat laatste loonstrookje heb ik nog niet eens ontvangen terwijl ik vorige maandag nog gewerkt heb!
pi_76140719
Ga gewoon werken, aansteller!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_76140762
Regels zijn regels maar ziek is ziek. Gewoon thuisblijven maar ga wel even op consult bij een huisarts o.i.d.. dan heb jij iig "bewijs" dat jij echt ziek bent.
pi_76140764
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:33 schreef Oldenzaal het volgende:
Ga gewoon werken, aansteller!
Hee hee hee, werk er al een jaar en heb me zover nog maar 1 keer ziekgemeld dus een aansteller ben ik zeker niet. Ik weet zelf wel wanneer ik kan werken en wanneer niet
pi_76140766
Ik zou het niet pikken als ik zo behandeld zou worden. Ik was lekker thuis gebleven.
pi_76140793
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:34 schreef Juup© het volgende:
Regels zijn regels maar ziek is ziek. Gewoon thuisblijven maar ga wel even op consult bij een huisarts o.i.d.. dan heb jij iig "bewijs" dat jij echt ziek bent.
Huisarts is nergens voor nodig, gewoon een paar dagen rust houden moet genoeg zijn. Heb wel eens vaker maagklachten
pi_76140825
Je ziek melden in een tijd van recessie? Dat kun je niet menen...
pi_76140840
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:34 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik zou het niet pikken als ik zo behandeld zou worden. Ik was lekker thuis gebleven.
Tsja, aan de ene kant had hij wel gelijk; het zijn de reglementen. Ik heb me ook één keer ziekgemeld om half 6 terwijl ik om 7 moest beginnen, en tóen kon het wel.
  maandag 28 december 2009 @ 14:36:24 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_76140852
Gewoon naar je werk gaan, om vervolgens na 5 minuten die vent of op dat moment de dienstdoende manager onder te kotsen. Problem solved.
  Milf maandag 28 december 2009 @ 14:36:29 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_76140855
Ziek is ziek. Je kunt ook na 10.00 uur ziek worden. Mag je dan ook niet thuisblijven? Of op je werk ziek worden, moet je dan blijven?

Heeft die bedrijfsleider/planner van je AH thuis niets te vertellen ofzo?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_76140928
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef nikky het volgende:
Ziek is ziek. Je kunt ook na 10.00 uur ziek worden. Mag je dan ook niet thuisblijven? Of op je werk ziek worden, moet je dan blijven?

Heeft die bedrijfsleider/planner van je AH thuis niets te vertellen ofzo?
Ik ben een keer vanuit werk ziek naar huis gegaan, dat kon wel gewoon. Ze vragen je uiteraard eerst om gewoon een aspirientje in te nemen en proberen verder te werken, wat ook wel weer logisch is natuurlijk
  maandag 28 december 2009 @ 14:38:18 #12
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76140939
Naar je werk gaan met een dikke sjaal. Vervolgens een schap, counter, emballageband of kassa onderkotsen, afhankelijk van waar je precies staat.
  maandag 28 december 2009 @ 14:38:51 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76140971
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon naar je werk gaan, om vervolgens na 5 minuten die vent of op dat moment de dienstdoende manager onder te kotsen. Problem solved.
pi_76141000
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:38 schreef Pool het volgende:
Naar je werk gaan met een dikke sjaal. Vervolgens een schap, counter, emballageband of kassa onderkotsen, afhankelijk van waar je precies staat.
ik hou niet zo van kotsen
pi_76141020
kijk daar heb je het al, als jij moeilijk doet (vorige topic) gaan hun ook moeilijk doen...
  maandag 28 december 2009 @ 14:40:49 #16
107521 Furia
snoopy weer
pi_76141056
Gewoon proberen met een asperientje. Als het niet gaat kun je dat alsnog daar aangeven en misschien geloven ze je dan wel.
pi_76141070
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:40 schreef babipangang het volgende:
kijk daar heb je het al, als jij moeilijk doet (vorige topic) gaan hun ook moeilijk doen...
Ligt het niet aan, compleet andere teamleider deze keer (geen flauw idee wie het was trouwens , in ieder geval niet die chef van het vorige topic of de bedrijfsleider)
  maandag 28 december 2009 @ 14:41:21 #18
107521 Furia
snoopy weer
pi_76141083
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:40 schreef babipangang het volgende:
En dat dus.
  maandag 28 december 2009 @ 14:45:03 #19
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_76141217
Albert Heijn heeft hier een hulplijn voor (je hebt een folder gekregen) waar je dit kan aankaarten. Dit moet je dan ook doen. Zo gaan wij bij mijn winkel niet met collega's om en het hoort ook niet. Zorg voor een bewijsje van je HA dat je ziek bent geweest en leg het voor aan die hulplijn. Of als het een teamleider was overleg je even met je SM/ASM. Die snappen namelijk ook wel dat dit niet kan.

Was het een Supermarktmanager, ASM of teamleider?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_76141300
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:45 schreef GasTurbine het volgende:
Durf 't je niet te zeggen, kon de naam niet verstaan. Hoewel ik wel zeker weet dat als ik de bedrijfsleider aan de telefoon kreeg hij het wel zou snappen, hij is een toffe peer
pi_76141340
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:45 schreef GasTurbine het volgende:
Albert Heijn heeft hier een hulplijn voor (je hebt een folder gekregen) waar je dit kan aankaarten. Dit moet je dan ook doen. Zo gaan wij bij mijn winkel niet met collega's om en het hoort ook niet. Zorg voor een bewijsje van je HA dat je ziek bent geweest en leg het voor aan die hulplijn. Of als het een teamleider was overleg je even met je SM/ASM. Die snappen namelijk ook wel dat dit niet kan.

En ik zou niet weten wat die hulplijn is, ben nu op een ander adres dus ik heb die folders niet. Ook ga ik niet naar de huisarts
pi_76141356
BEFEHL IST BEFEHL !

ARBEIT MACHT FREI !
pi_76141359
Je begrijpt wel dat AH teamleiders continu liegende pubers aan de lijn hebben die onder hun werk uit willen komen?
Jij zadelt een ander op met jou probleem. Hij moet voor jou in een korte tijd een vervanger zoeken. (lijkt mij een beste kutklus)
Je had wel ff eerder (meteen) mogen bellen als je al sinds gister ziek bent.

En denk niet dat je collegas blij zijn als je niet komt opdagen cq voor jou moeten invallen op het laatste moment.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  maandag 28 december 2009 @ 14:48:57 #24
158899 GasTurbine
pi_76141367
Google vindt alles. Je staat sowieso sterker als je zelf initiatief neemt.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 28 december 2009 @ 14:49:46 #25
158899 GasTurbine
pi_76141401
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Fuzzysham het volgende:
Je begrijpt wel dat AH teamleiders continu liegende pubers aan de lijn hebben die onder hun werk uit willen komen?
Jij zadelt een ander op met jou probleem. Hij moet voor jou in een korte tijd een vervanger zoeken. (lijkt mij een beste kutklus)

En denk niet dat je collegas blij zijn als je niet komt opdagen cq voor jou moeten invallen op het laatste moment.
Dan zoeken zij een andere baan. Ziekmelding weigeren is gewoon not-done.
pi_76141416
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:47 schreef blckbb het volgende:

[..]

En ik zou niet weten wat die hulplijn is, ben nu op een ander adres dus ik heb die folders niet. Ook ga ik niet naar de huisarts
gewoon nep ziek dus, als je thuis weg kunt, dan kun je ook werken
pi_76141444
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Salvad0R het volgende:
BEFEHL IST BEFEHL !

ARBEIT MACHT FREI !
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_76141469
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Fuzzysham het volgende:

Gisteren=Zondag
Albert Heijn = Supermarkt

Bovendien doe ik op maandag een klusje wat in principe best een dagje uitgesteld kan worden (voor mensen die de termen kennen; restantenvulling)
pi_76141492
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:50 schreef babipangang het volgende:

[..]

gewoon nep ziek dus, als je thuis weg kunt, dan kun je ook werken
Iets met gescheiden ouders.
pi_76141605
quote:
BEFEHL IST BEFEHL !

ARBEIT MACHT FREI !
pi_76141663
Je had beter om 09:59 kunnen bellen, maar ziek is ziek.
Noot noot.
pi_76141674
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hee hee hee, werk er al een jaar en heb me zover nog maar 1 keer ziekgemeld dus een aansteller ben ik zeker niet. Ik weet zelf wel wanneer ik kan werken en wanneer niet
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef blckbb het volgende:

[..]

Tsja, aan de ene kant had hij wel gelijk; het zijn de reglementen. Ik heb me ook één keer ziekgemeld om half 6 terwijl ik om 7 moest beginnen, en tóen kon het wel.
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:38 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik ben een keer vanuit werk ziek naar huis gegaan, dat kon wel gewoon. Ze vragen je uiteraard eerst om gewoon een aspirientje in te nemen en proberen verder te werken, wat ook wel weer logisch is natuurlijk
Euhm......

QFT
pi_76141721
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:56 schreef Darkomen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Euhm......

QFT
Ik heb me 1 (kan een vergissing zijn, misschien 2, maar hoe onthoud ik dat) keer ziekgemeld en 1 keer ziek naar huis gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door blckbb op 28-12-2009 14:57:44 (krtkkt) ]
  maandag 28 december 2009 @ 14:59:10 #34
158899 GasTurbine
pi_76141785
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:51 schreef blckbb het volgende:

[..]

Gisteren=Zondag
Albert Heijn = Supermarkt

Bovendien doe ik op maandag een klusje wat in principe best een dagje uitgesteld kan worden (voor mensen die de termen kennen; restantenvulling)
Restantenvulling is juist vitaal omdat het magazijn 's ochtends anders volloopt met containers vers en houdbaar. Maar succes met de kwestie.
pi_76141823
Waarom heb jij je wekker niet gezet zodat je je op tijd ziek had kunnen melden en daarmee de AH tijd gunnen om vervanging te zoeken?

Ik ben ook vakkenvuller geweest bij de AH en wanneer ik, net zoals in dit geval, een maagzweer had van de drank...belde ik gewoon op dat ik een dag later wel voor openingstijd mijn werkzaamheden zou verrichten.
  maandag 28 december 2009 @ 15:00:43 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_76141835
Als je echt ziek bent post je ook niet zoveel op fok.
pi_76141849
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:00 schreef Bokhorst21 het volgende:
Waarom heb jij je wekker niet gezet zodat je je op tijd ziek had kunnen melden en daarmee de AH tijd gunnen om vervanging te zoeken?

Ik ben ook vakkenvuller geweest bij de AH en wanneer ik, net zoals in dit geval, een maagzweer had van de drank...belde ik gewoon op dat ik een dag later wel voor openingstijd mijn werkzaamheden zou verrichten.
Misschien omdat ik ziek ben en dat slapen helpt?
pi_76141867
Wat was er mis met even een wekker zetten om je ziek te melden voor 10.00? Je hebt toch geen terminale darmkanker oid? Je wilde ze ook al niet tegemoet komen door es op een zaterdagavond te werken, je lijkt wel een rupsje nooitgenoeg.. Er is niks mis met je werkgever zo af en toe eens ter wille te zijn hoor..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76141871
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:00 schreef Zwansen het volgende:
Als je echt ziek bent post je ook niet zoveel op fok.
Oké, en wat wil je met deze post bereiken?
  maandag 28 december 2009 @ 15:01:58 #40
107521 Furia
snoopy weer
pi_76141885
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:57 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb me 1 (kan een vergissing zijn, misschien 2, maar hoe onthoud ik dat) keer ziekgemeld en 1 keer ziek naar huis gegaan.
Binnen een jaar als vakkenvuller al twee keer ziek gemeld. Dat is vaak. Het zou al vaak zijn als je fulltime ergens werkt, laat staan wanneer je oproepkracht bent.
pi_76141904
je moet je gewoon ziekmelden voor 10:00 uur zo zijn de regels
pi_76141924
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:01 schreef fruityloop het volgende:
Wat was er mis met even een wekker zetten om je ziek te melden voor 10.00? Je hebt toch geen terminale darmkanker oid? Je wilde ze ook al niet tegemoet komen door es op een zaterdagavond te werken, je lijkt wel een rupsje nooitgenoeg.. Er is niks mis met je werkgever zo af en toe eens ter wille te zijn hoor..
Leer oordelen nadat je het hele verhaal weet. Ziekmelden is (zover ik dat heb gedaan) niet een probleem geweest. Zaterdagavond was zonder toestemming en sterker nog, ik stond die zaterdag erna weer ingepland en toen heb ik wel gewerkt.
pi_76141958
Zeker ziek van je vaste zaterdagavond verjaardagen?

Overigns had je toch een 0-uren contract? Dan ga je toch lekker gewoon niet. Je hebt toch scheit als ik zo lees.
  maandag 28 december 2009 @ 15:05:19 #44
158899 GasTurbine
pi_76142006
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:01 schreef Furia het volgende:

[..]

Binnen een jaar als vakkenvuller al twee keer ziek gemeld. Dat is vaak. Het zou al vaak zijn als je fulltime ergens werkt, laat staan wanneer je oproepkracht bent.
Dit slaat als een tang op een varken. Als iemand twee keer ziek in een jaar is en men twee keer ingeroosterd staat heeft diegene gewoon pech.
pi_76142018
wat je ook kan doen is gewoon proberen werken en als het niet lukt dan ga je naar huis. Je baas heeft jou gezien en bewijs zegt dan al genoeg dat je ziek bent. Dan is hij uitgeluld.
pi_76142031
Het lijkt mij dat je baas in zijn recht staat, die regel is er hoe onterecht het ook mag zijn.
Als jij dus nu alsnog niet komt opdagen zou dat neer kunnen komen op werkweigering en dat kan weer lijden tot ontslag.

Maar goed ik weet niet of zijn regel wel helemaal officieel ook mag.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76142056
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:01 schreef fruityloop het volgende:
pubers he, die denken dat ze alles kunnen maken en dat ze zich niet aan regels hoeven te houden. Komt hopelijk nog wel goed met TS in de loop van de tijd...Nu op dit moment kun je het hem eigenlijk niet kwalijk nemen.....
pi_76142096
quote:
ARBEIT
MACHT
FREI !
Fixed
pi_76142129
X ongeschikt
quote:
heb maagklachten en ben gewoon kotsmisselijk
Misschien moet het met een paracetemol door mijn strot nog wel lukken, maar niet met veel plezier.
Sinds wanneer werken die dingen tegen misselijkheid?
Het klinkt toch meer alsof je geen zin hebt. Niet lekker voelen noem ik in elk geval niet ziek.
pi_76142131
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:06 schreef babipangang het volgende:

[..]

pubers he, die denken dat ze alles kunnen maken en dat ze zich niet aan regels hoeven te houden. Komt hopelijk nog wel goed met TS in de loop van de tijd...Nu op dit moment kun je het hem eigenlijk niet kwalijk nemen.....
Wat een leuke post
pi_76142160
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Godtje het volgende:
X ongeschikt
[..]

Sinds wanneer werken die dingen tegen misselijkheid?
Het klinkt toch meer alsof je geen zin hebt. Niet lekker voelen noem ik in elk geval niet ziek.
Paracetemol voor de maagklachten en de misselijkheid valt hopelijk wel te bedwingen tijdens het werk.
pi_76142163
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef blckbb het volgende:

[..]

Wat een leuke post
ja ik hoop het beste voor je en dat je toch nog leert dat werknemers ook verantwoordelijkheden hebben...
pi_76142190
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

Leer oordelen nadat je het hele verhaal weet. Ziekmelden is (zover ik dat heb gedaan) niet een probleem geweest. Zaterdagavond was zonder toestemming en sterker nog, ik stond die zaterdag erna weer ingepland en toen heb ik wel gewerkt.
Ik constateer enkel een trend in de topics die jij opent over je werkgever... Maar goed, je bent verplicht om je volgens de door de werkgever hiervoor opgestelde procedure je ziek te melden, in dit geval dus voor 10.00 per telefoon aan je manager. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat de werkgever je hiervoor een sanctie oplegt, meestal in de vorm van een gesprekje waarin ze je nogmaals wijzen op de regels, tot aan een officiële waarschuwing bij recidive. En je bent nou niet echt CEO van Ahold oid, dus zeg sorry en houdt je aan de afspraken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_76142231
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:06 schreef babipangang het volgende:

[..]

Ik ken het type, heb zelf ook 8 jaar bij AH gewerkt..
pi_76142295
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik ken het type, heb zelf ook 8 jaar bij AH gewerkt..
zal een zware tijd voor je zijn geweest dan. Ik leef met je mee!
pi_76142391
Punt van dit topic is uiteindelijk; ziek=ziek, of ik nou nu bel of 's morgens.
Ik snap uiteraard wel dat ze me verwachten vanavond, maar het is eigenlijk schandalig dat ze een ziek iemand opdwingen om te werken.
pi_76142397
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:13 schreef babipangang het volgende:

[..]

zal een zware tijd voor je zijn geweest dan. Ik leef met je mee!
Heb het prima overleefd hoor, en heb heel wat figuren die vonden dat "5 over 7 ook nog wel op tijd genoeg was" en dan toch nog piepten als hun contract niet verlengd werd...
pi_76142451
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:15 schreef blckbb het volgende:
Ik snap uiteraard wel dat ze me verwachten vanavond, maar het is eigenlijk schandalig dat ze een ziek iemand opdwingen om te werken.
Ze kunnen je niet dwingen, dat bepaald een arbo-arts uiteindelijk, maar ze kunnen wel een sanctie opleggen voor het te laat ziek melden.
pi_76142487
Als je ziek bent niet gaan. Laat ze het lekker uitzoeken, met een megabedrijf als de AH hoef je echt geen medelijden te hebben.
pi_76142497
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ze kunnen je niet dwingen, dat bepaald een arbo-arts uiteindelijk, maar ze kunnen wel een sanctie opleggen voor het te laat ziek melden.
Daar heb je ook gelijk in, 't is ook te laat ja.

Maar ik voel me in feite te ziek om te werken maar niet erg genoeg om ervoor naar de dokter te gaan.
pi_76142499
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:15 schreef blckbb het volgende:
heb je telefonisch medegedeeld dat je al vanaf gisteren ziek was? In elk geval wel dat je om 10:00 nog op bed lag en daarom niet had gebeld. (En dat is geen goede reden om niet gebeld te hebben)

Daarmee zou je jezelf weleens in de nesten kunnen hebben gewerkt.
  maandag 28 december 2009 @ 15:18:47 #62
158899 GasTurbine
pi_76142549
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:17 schreef Repeat het volgende:
Als je ziek bent niet gaan. Laat ze het lekker uitzoeken, met een megabedrijf als de AH hoef je echt geen medelijden te hebben.
Want als het ene filiaal mensen tekort komt sturen ze gewoon een vrachtwagen met nieuwe mensen van het filiaal in de wijk ernaast.
pi_76142580
Ik had iig nog een keer gebeld en overdrijf het dan een beetje... Zorg er voor dat je wat water in je mond doet en dat in een emmer spuugt. Dan lijkt het net alsof je hebt genekt.
Noot noot.
pi_76142648
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:17 schreef blckbb het volgende:

[..]

Maar ik voel me in feite te ziek om te werken maar niet erg genoeg om ervoor naar de dokter te gaan.
Dan ga je niet werken, want ziek is ziek, daar doet het niet op tijd ziekmelden niks aan af. Maar het ziek thuis blijven zal wel zijn weerslag hebben op een mogelijke sanctie voor het niet op tijd ziek melden. Kan je je voorstellen dat je de schijn tegen hebt in deze?
pi_76142649
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:17 schreef babipangang het volgende:

[..]

heb je telefonisch medegedeeld dat je al vanaf gisteren ziek was? In elk geval wel dat je om 10:00 nog op bed lag en daarom niet had gebeld. (En dat is geen goede reden om niet gebeld te hebben)

Daarmee zou je jezelf weleens in de nesten kunnen hebben gewerkt.
Ik heb gezegd dat ik sinds gisteren ziek ben inderdaad. Maarja, op zondag kan je je geloof ik niet ziekmelden. Heb ook gezegd dat ik me om 10.00 niet ziek heb gemeld omdat ik toen lag te slapen, want slapen kan weleens belangrijk zijn als je ziek bent hè.
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 15:21:44 #66
9859 crew  Karina
Woman
pi_76142682
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:17 schreef blckbb het volgende:

[..]

En schijnbaar ook niet ziek genoeg om inmiddels al bijna een uur achter je pc te zitten en bijdehandte opmerkingen te posten. Je had best je wekker om kwart voor 10 kunnen zetten, even bellen dat je ziek was en meteen weer naar bed.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_76142685
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Want als het ene filiaal mensen tekort komt sturen ze gewoon een vrachtwagen met nieuwe mensen van het filiaal in de wijk ernaast.
Nee, maar het moet je gewoon niet interesseren hoe ze dat oplossen. Hun probleem, niet het jouwe.
pi_76142768
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan ga je niet werken, want ziek is ziek, daar doet het niet op tijd ziekmelden niks aan af. Maar het ziek thuis blijven zal wel zijn weerslag hebben op een mogelijke sanctie voor het niet op tijd ziek melden. Kan je je voorstellen dat je de schijn tegen hebt in deze?
Snap ik, maar ze hebben mijn ''ziekmelden'' niet geaccepteerd, de man aan de telefoon heeft uiteindelijk niks doorgegeven aan de teamleider(s) van mijn afdeling. Dus de kans is inderdaad groot dat ik ontslagen word als ik niet op kom dagen, en hoewel de arbeidsomstandigheden bij de Albert Heijn de laatste tijd wel erg omlaag gaan, wil ik toch graag het baantje houden.

Ik denk dat ik vanavond maar gewoon ga en als ik het niet houdt dan ga ik gewoon ziek naar huis toe..
pi_76142932
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:20 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat ik sinds gisteren ziek ben inderdaad. Maarja, op zondag kan je je geloof ik niet ziekmelden. Heb ook gezegd dat ik me om 10.00 niet ziek heb gemeld omdat ik toen lag te slapen, want slapen kan weleens belangrijk zijn als je ziek bent hè.
Regels zijn regels, en als er in de ziekmeldprocedure staat dat je je voor 10 uur ziek moet melden, dan doe je dat! Als je om 08:00 zou moeten beginnen hoop ik niet dat je je ook pas om 12:00 een keer ziek meld met de reden dat je nog lag te slapen en daardoor niet eerder ziek meldde.
  maandag 28 december 2009 @ 15:27:35 #70
158899 GasTurbine
pi_76142934
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

Nee, maar het moet je gewoon niet interesseren hoe ze dat oplossen. Hun probleem, niet het jouwe.
Denk je nou echt dat de zakkenvullende Ahold bestuursleden dat op moeten gaan lossen?
pi_76142944
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:23 schreef blckbb het volgende:

[..]

Snap ik, maar ze hebben mijn ''ziekmelden'' niet geaccepteerd, de man aan de telefoon heeft uiteindelijk niks doorgegeven aan de teamleider(s) van mijn afdeling. Dus de kans is inderdaad groot dat ik ontslagen word als ik niet op kom dagen, en hoewel de arbeidsomstandigheden bij de Albert Heijn de laatste tijd wel erg omlaag gaan, wil ik toch graag het baantje houden.

Ik denk dat ik vanavond maar gewoon ga en als ik het niet houdt dan ga ik gewoon ziek naar huis toe..
Moet jij je niet in persoon bij je eigen teamleider ziekmelden? Wie was die "man aan de telefoon" dan precies, en waarom heb je niet gevraagd of hij je door kon verbinden? Je weet dat je je om 10.00 ziek moet melden, dus dan zal je de rest v/d procedure ook wel kennen neem ik aan.

Schijt je helemaal leeg voordat je gaat werken, of nog beter neem een immodium, die zet de hele peristaltiek op slot. Kan je gewoon een paar uur werken en je goodwill tonen.
pi_76142986
Opzich kan ik me wel vinden. Jij was al lang voor 10u ziek. Dan had je dat eerder moeten uitzoeken. Het feit dat jij om 13u in 1x bedenkt van: "Oh shit, ik moet vanavond werken" dat lijkt me meer jouw probleem en jouw fout.

Als je na 10u ziek was geworden oké, maar dat ben je niet. En kun je dus zodoende ook niet zeggen. (Als je tenminste niet van liegen houdt)
pi_76143163
Je moet van 18.00 tot hoe laat werken?
Noot noot.
pi_76143164
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:27 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de zakkenvullende Ahold bestuursleden dat op moeten gaan lossen?
Ja
pi_76143184
Zolang ik geen eigenaar van een bedrijf bent interesseert het me geen reet wat ermee gebeurt. Ik ga er iig niet voor rennen.
pi_76143196
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Moet jij je niet in persoon bij je eigen teamleider ziekmelden? Wie was die "man aan de telefoon" dan precies, en waarom heb je niet gevraagd of hij je door kon verbinden?
Er was volgens hem niemand van mijn afdeling daar.
pi_76143221
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:32 schreef Jojoortje het volgende:
Je moet van 18.00 tot hoe laat werken?
tot 22:00
pi_76143520
Mja ik denk dat ik vanavond met een paracetemol achter m'n strot toch maar ga, wel jammer dat ik voor de 2e keer met m'n rug tegen de muur word gezet door de Albert Heijn.. Nja dat moet dan maar.
  maandag 28 december 2009 @ 15:42:30 #79
158899 GasTurbine
pi_76143602
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:33 schreef Repeat het volgende:
Zolang ik geen eigenaar van een bedrijf bent interesseert het me geen reet wat ermee gebeurt. Ik ga er iig niet voor rennen.
En daarmee naai je je collega's. Leuke werksfeer bij jou op het werk zie ik al.
pi_76143749
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:40 schreef blckbb het volgende:
Mja ik denk dat ik vanavond met een paracetemol achter m'n strot toch maar ga, wel jammer dat ik voor de 2e keer met m'n rug tegen de muur word gezet door de Albert Heijn.. Nja dat moet dan maar.
Nou ja nou ja... Een beetje kritisch naar jezelf kijken mag ook wel!
Noot noot.
pi_76143835
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:45 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Nou ja nou ja... Een beetje kritisch naar jezelf kijken mag ook wel!
True Was inderdaad beter geweest als ik m'n wekker had gezet, had een hoop moeite bespaard, maar toch vind ik de gang van zaken schandalig.
pi_76143966
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:47 schreef blckbb het volgende:

[..]

True Was inderdaad beter geweest als ik m'n wekker had gezet, had een hoop moeite bespaard, maar toch vind ik de gang van zaken schandalig.
Ik denk dat je leidinggevende hetzelfde denkt.. Maar goed, neem een immodium en een aspirine en dan kan je prima die paar uur werken..
pi_76143982
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:42 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

En daarmee naai je je collega's. Leuke werksfeer bij jou op het werk zie ik al.
Ik doe dat niet, dat doet de baas als ie geen vervanger kan regelen.
  maandag 28 december 2009 @ 16:09:17 #84
68638 Zwansen
pi_76144753
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:01 schreef blckbb het volgende:

[..]

Oké, en wat wil je met deze post bereiken?
Dat ik me niet kan voorstellen dat je echt erg ziek bent. Ik denk dat ik in jouw conditie was gaan werken.
  maandag 28 december 2009 @ 16:10:52 #85
68638 Zwansen
pi_76144805
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Als je weet dat je baas het niet kan regelen, dan weet je ook dat je collega's het erg druk en zwaar gaan krijgen. Dan is het best sociaal om er in elk geval bij stil te staan dat het lullig voor hen is.

Het gaat niet alleen om de schuldvraag, je wil je collega's niet met een hele stressvolle werkdag opzadelen.
  maandag 28 december 2009 @ 16:18:06 #86
158899 GasTurbine
pi_76145062
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

In een Albert Heijn zorgt een teamleider voor de vervangers. Hij wordt erop aangesproken als de vulnorm niet wordt gehaald of als hij geen vervanging kan regelen. Een teamleider was ervoor een vakkenvuller en is dat in tijden van drukte gewoon weer.
pi_76145144
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

In een Albert Heijn zorgt een teamleider voor de vervangers. Hij wordt erop aangesproken als de vulnorm niet wordt gehaald of als hij geen vervanging kan regelen. Een teamleider was ervoor een vakkenvuller en is dat in tijden van drukte gewoon weer.
Over vulnormen gesproken, die zijn echt belachelijk de laatste tijd. Íedereen, zelfs de vullers die al jaren werken, zijn de laatste tijd (veels) te laat klaar. Maar dat is natuurlijk volledig offtopic.
pi_76145448
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:47 schreef blckbb het volgende:

[..]

Had je vader of moeder nou maar laten bellen ofzo.
pi_76148304
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:40 schreef blckbb het volgende:
Als je met een paracetamol gewoon kunt werken, dan valt het met die ziekte ook wel mee. Als je na 10.00 ziek wordt is het niet redelijk om te verwachten dat je je voor 10.00 ziek meldt, maar in dit geval wel. Er moet tenslotte toch een invaller gezocht worden.
pi_76148305
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, als ik bovenstaande quote lees en vervolgens op dezelfde pagina dat je al een keer om 05.30 ziek hebt gemeld en dat je al een keer ziek naar huis bent gegaan, is dit dus je 3e keer ziekmelden in een jaar, dat is vaak...

Als je bij mijn werkgever meer dan 3x ziek bent in een jaar zonder dat je een chronische aandoening hebt worden er gewoon 8 verlofuren ingetrokken in het volgende jaar... (je krijgt er ook 8 bij als je nooit ziek bent ).

Dus idd, niet zo aanstellen.
pi_76149189
Ik werk zelf op een secretariaat waar wij de ziekmeldingen aannemen en doormelden richting verzekering. Ook wij hebben de regel om voor 10.00 uur 's ochtends ziek te melden.
Nu werk ik voor een bibliotheekstichting, dus medewerkers gaan vaak pas 's middags aan het werk (als de bieb open gaat). Het is een ongelofelijk groot probleem om medewerkers zover te krijgen dat ze voor 10.00 uur ziek (of beter) melden. Mensen bellen vaak pas tegen de middag.

Dit is echt een probleem, omdat wij als stichting dan in de knoei komen met de ziekteverzuimverzekering en met de arbodienst. Het kost ons handenvol met geld om telkens die na-meldingen te moeten doen. Vreselijk. Mijn baas heeft onlangs besloten om ook wat strenger op te gaan treden, en terecht. Het is gvd gemeenschapsgeld wat wij besteden en dat gaat nu mooi op aan verzekeringsgeld omdat mensen blijkbaar om 10.00 uur 's morgens niet bedenken dat ze ziek zijn, maar om 12.00 uur 's middags ineens wel.

Ik kan me dus heel goed vinden in het standpunt van de AH. De volgende keer gewoon op tijd bellen dus.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_76151590
Kwam ik op m'n werk daarnet, teamleider zegt verbaasd ''Maar je bent toch ziekgemeld?''
Ik helemaal verbaasd. Ik zei dus maar van ik ben hier nu toch, dus ik kan het nog best wel even proberen?

Nja ze hadden al vervanging geregeld dus ging ik maar naar huis toe
pi_76151686
Typisch Albert Heijn weer.
Nja dit topic mag op slot.
pi_76151746
Zomfg.
Noot noot.
pi_76151766
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:17 schreef Jojoortje het volgende:
Zomfg.
Dat dacht ik dus ook
pi_76151769
Ik was echt boos geworden trouwens, maar goed
Noot noot.
pi_76151807
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef Jojoortje het volgende:
Mwah, ik ben niet zo'n type om boos te worden (behalve aan de telefoon vanmiddag, maarja)
pi_76152989
Je hebt je gewoon aan de regels te houden. Maar je wilde uitslapen i.p.v. je netjes ziek te melden.
pi_76153478
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef Jojoortje het volgende:
Uhm, TS gooit 's middags de hoorn erop met 'doei'. Hij heeft niet gezegd dat ie kwam werken. Dan is het toch logisch dat ze niet op hun blote knietjes gaan hopen of meneer op komt dagen of niet.

Ik ben het er helemaal mee eens dat als je ziek bent, je niet hoeft te werken. Maar het verhaal van TS riekt meer naar "nah, voel me niet zo lekker, heb geen zin dus ik bel maar af". En dat baseer ik op: "ik kan wel een paracetamolletje pakken maar werken met plezier zal dan niet gaan". WTF?

Zal wel een opvoedingskwestie zijn ofzo.
pi_76153782
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:16 schreef blckbb het volgende:
Typisch Albert Heijn weer.
Nja dit topic mag op slot.
Typisch Albert Heijn? Misschien eerder typisch JIJ?
Ga jij eens een keer over jezelf nadenken!
Jij bent te lam om even te bellen voor 10en. Waarmee je dus je collega's met een groot probleem opzadelt.
Je belt je eigen werk, maar weet niet met wie je spreekt en checkt dat ook niet even. Plus dat je blijkbaar geen duidelijke afspraak hebt gemaakt.
Sterker nog, je hebt boos opgehangen. Wat verwacht je, dat die lui daar gaan zitten afwachten of jij wel komt? Tuurlijk gaan die proberen vervanging te regelen.

En nog is het de Albert Heijn die alles fout doet.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_76153810
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:59 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Jij bent te lam om even te bellen voor 10en. Waarmee je dus je collega's met een groot probleem opzadelt.
Je belt je eigen werk, maar weet niet met wie je spreekt en checkt dat ook niet even. Plus dat je blijkbaar geen duidelijke afspraak hebt gemaakt.
Sterker nog, je hebt boos opgehangen. Wat verwacht je, dat die lui daar gaan zitten afwachten of jij wel komt? Tuurlijk gaan die proberen vervanging te regelen.

Dat dus
pi_76153867
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:16 schreef Tezz het volgende:
Ik werk zelf op een secretariaat waar wij de ziekmeldingen aannemen en doormelden richting verzekering. Ook wij hebben de regel om voor 10.00 uur 's ochtends ziek te melden.
Nu werk ik voor een bibliotheekstichting, dus medewerkers gaan vaak pas 's middags aan het werk (als de bieb open gaat). Het is een ongelofelijk groot probleem om medewerkers zover te krijgen dat ze voor 10.00 uur ziek (of beter) melden. Mensen bellen vaak pas tegen de middag.

Dit is echt een probleem, omdat wij als stichting dan in de knoei komen met de ziekteverzuimverzekering en met de arbodienst. Het kost ons handenvol met geld om telkens die na-meldingen te moeten doen. Vreselijk. Mijn baas heeft onlangs besloten om ook wat strenger op te gaan treden, en terecht. Het is gvd gemeenschapsgeld wat wij besteden en dat gaat nu mooi op aan verzekeringsgeld omdat mensen blijkbaar om 10.00 uur 's morgens niet bedenken dat ze ziek zijn, maar om 12.00 uur 's middags ineens wel.

Ik kan me dus heel goed vinden in het standpunt van de AH. De volgende keer gewoon op tijd bellen dus.
Sommigen liggen op 10:00 nog op een oor en de fuck dat ik dan om 10:00 ga op staan om te kijken of ik ziek ben. Wat jij met mijn ziekmelding doet moet je zelf weten maar als ik ziek ben dan ben ik ziek. Daarbij zeggend dat de laatste en enige keer dat ik mij thuis ziek heb gemeld heb ik nog een tiener was.
pi_76153958
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:00 schreef Fokski het volgende:

[..]

Sommigen liggen op 10:00 nog op een oor en de fuck dat ik dan om 10:00 ga op staan om te kijken of ik ziek ben. Wat jij met mijn ziekmelding doet moet je zelf weten maar als ik ziek ben dan ben ik ziek. Daarbij zeggend dat de laatste en enige keer dat ik mij thuis ziek heb gemeld heb ik nog een tiener was.
Als jij om half 9 's ochtends moet werken, bel je dan ook om 13 uur dat je niet komt? Nee, dan gaat je wekker, constateer je dat je nog ziek bent en bel je zo snel je kunt, om vervolgens verder te slapen.
pi_76154058
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:00 schreef Fokski het volgende:

[..]

Woehaha, wat zal jij ver komen met zo'n instelling!

Regels zijn nu eenmaal regels. En als de regel is dat je je voor 10.00 uur ziek moet melden, dan meld je je voor 10.00 uur ziek. En niet om 13.00 uur. Zeer terecht dat je werkgever er iets van zegt. Overigens, dit neemt niet weg dat ze je ziekmelding wel sowieso aan moeten nemen. Ziek is inderdaad ziek. Maar een terechtwijzing is zeer op zijn plaats.
  maandag 28 december 2009 @ 20:06:32 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76154115
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:03 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Als jij om half 9 's ochtends moet werken, bel je dan ook om 13 uur dat je niet komt? Nee, dan gaat je wekker, constateer je dat je nog ziek bent en bel je zo snel je kunt, om vervolgens verder te slapen.
Dat is nu toch helemaal niet het geval? .

TS: Beterschap en goed dat je toch bent gegaan .
KuikenGuppy
pi_76154141
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:03 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

We hebben het over 's middags werken. Als ik om 14:00 moet werken ga ik niet om 10:00 opstaan omdat ik in het uitzonderlijke geval dat ik ziek ben mij voor 10:00 zou moeten ziek melden.
pi_76154413
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:05 schreef Tezz het volgende:

[..]

Regels zijn nu eenmaal regels. En als de regel is dat je je voor 10.00 uur ziek moet melden, dan meld je je voor 10.00 uur ziek. En niet om 13.00 uur. Zeer terecht dat je werkgever er iets van zegt. Overigens, dit neemt niet weg dat ze je ziekmelding wel sowieso aan moeten nemen. Ziek is inderdaad ziek. Maar een terechtwijzing is zeer op zijn plaats.
Als mijn werkgever hier geen begrip mee heeft dan hoeft het voor mij niet. Dat is geen goede werkgever maar een werkgever die je als onwillend, niet meedenkend of meewerkend ziet. Jij gaat mij vertellen hoe ver ik ga komen? Ziek zijn is niet iets waar ik aan denk en ik ga er niet mijn slaappatroon op aanpassen door een wekker te zetten om 9:45 wanneer ik om 14:00 moet beginnen. Ik voel mij wel eens minder maar als ik goed genoeg ben om te werken dan kom ik werken. Ik heb over de laatste 10 jaar geen dag gemist door ziekte maar nee het is mijn instelling die tekort schiet.
pi_76155072
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Uhm, TS gooit 's middags de hoorn erop met 'doei'. Hij heeft niet gezegd dat ie kwam werken. Dan is het toch logisch dat ze niet op hun blote knietjes gaan hopen of meneer op komt dagen of niet.

Ik ben het er helemaal mee eens dat als je ziek bent, je niet hoeft te werken. Maar het verhaal van TS riekt meer naar "nah, voel me niet zo lekker, heb geen zin dus ik bel maar af". En dat baseer ik op: "ik kan wel een paracetamolletje pakken maar werken met plezier zal dan niet gaan". WTF?

Zal wel een opvoedingskwestie zijn ofzo.
Die kerel zei 'tot vanavond' hoor, dus ik nam aan dat hij wel had verwacht dat TS kwam. Doh.
Noot noot.
pi_76155373

[ Bericht 100% gewijzigd door ABombali op 29-12-2009 03:10:28 ]
  maandag 28 december 2009 @ 20:55:38 #110
155616 Proximo
For god, king & country
pi_76156397
AH managers
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_76158322
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:59 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Oké.
1. Ik was niet te lam, ik lag ziek op bed. (slapen heet dat)
2. Ik geef mijn collega's geen groot probleem, die hoeven dat klusje toch niet te doen, bovendien zoals ik al zei is het geen uiterst dringend klusje.
3. Ik wist niet met wie ik sprak, naderhand wel.
4. Geen duidelijke afspraak, dat klopt, maar als hij zegt dat hij me vanavond verwacht ga ik uiteindelijk ook wel.
5. Ik heb niet boos opgehangen, ik heb alleen gezegd doei/tot ziens waarop hij zei ''Tot vanavond''.
6. Hij zegt nog ''tot vanavond'', waar ik uit opmaak dat ze me vanavond gewoon verwachten. Anders was ik uiteraard thuis gebleven.
7. Ik zeg niet dat de AH alles fout doet, ik heb ook fouten gemaakt, maar de manier waarop dit is gegaan is niet netjes, niet van die van de AH en ook niet naar die van mij.
pi_76158407
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:05 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik weet toch ook niet of ik na 10'en nog steeds ziek ben?
Ik voelde me gisteren knap beroerd, en had gehoopt dat een goede nachtrust het zal verhelpen. Als je dan wakker word en je voelt je nog steeds beroerd, dan ga je bellen ja, of het na 10en is of niet.
pi_76158467
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:33 schreef ABombali het volgende:

Ik ben dus gegaan omdat ik niet ontslagen wilde worden, maar toch wel een beetje raar...(Ze hebben trouwens niet veel gehad aan mij, kon bijna niks doen)
Hoe voelt dat nou eigenlijk, een deurmat te zijn?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  maandag 28 december 2009 @ 21:45:13 #114
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76158772
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:16 schreef Tezz het volgende:

Eh, en waarom zijn na-meldingen precies duurder en lastiger?

Dat een werkgever een gebrekkig systeem inricht of een slecht contract aangaat met een verzekeraar is toch zijn eigen probleem en niet iets dat hij het probleem van een zieke werknemer hoeft te maken, of wel?
pi_76158827
In principe zou het ook veel beter zijn als ze die ziekmeld-tijden op jouw werktijden afstemmen. Dat je je maximaal 3 uur van tevoren moet ziekmelden. Anders moet je je al om 10 uur ziekmelden als je bijvoorbeeld pas om 20.00 moet beginnen.
pi_76159588
Je doet er wel een beetje zielig over. Ik zet fijn mijn wekker als ik weet dat ik ziek ben. Leg je de telefoon toch langs je bed.
Volgende keer terug bellen excuses aanbieden en de situatie goed uitleggen waarom je laat belt en noem maar op. De manager had gewoon door dat je geen zin om te werken en je ietwat misselijk voelde.
pi_76159661
Als teamleider bij AH kan ik je zeggen dat ik dergelijk ziekmeldingen ook altijd even goed doorvraag. Daarnaast heb je je niet gehouden aan de ziekmeldprocedure en dat betekent dat je op OBV gaat inplaats van op ziek.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_76159840
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:46 schreef blckbb het volgende:
In principe zou het ook veel beter zijn als ze die ziekmeld-tijden op jouw werktijden afstemmen. Dat je je maximaal 3 uur van tevoren moet ziekmelden. Anders moet je je al om 10 uur ziekmelden als je bijvoorbeeld pas om 20.00 moet beginnen.
Dan mag men dat ook eens voor de ochtendploeg proberen. Kijken hoe leuk die het vinden om voor 05:00 te moeten melden dat ze ziek zijn. Dan snapt men hier wel ineens dat het onredelijk is. Wat men maar eens moet snappen dat niet iedereen zich zo maar even "laat" ziek meldt en niet iedereen in de ochtend wakker wordt. Het kan ook dat je je om 10:00 lekker voelt en om 19:00 ziek bent en als iemand tot 15:00 in bed wil liggen dan gaat het de werkgever ook niet aan. Niemand die het gek vind als iemand die om 8:00 moet beginnen zich om 7:00 ziek meldt. Waarom zou het raar zijn als iemand die om 20:00 moet beginnen dat om 19:00 doet? De kans is groter dat de werknemer in staat is om eerder te bellen maar dat is dan enkel mooi meegenomen, niet iets waar men zo maar even vanuit mag gaan.
  maandag 28 december 2009 @ 22:10:56 #119
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76159973
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:03 schreef ikbenschipper het volgende:
Als teamleider bij AH kan ik je zeggen dat ik dergelijk ziekmeldingen ook altijd even goed doorvraag. Daarnaast heb je je niet gehouden aan de ziekmeldprocedure en dat betekent dat je op OBV gaat inplaats van op ziek.
quote:
OBV kan verwijzen naar:

* Balans Volume Indicator, een term uit de financiële wereld (van het Engelse On Balance Volume);
* Outside Broadcast Van, een mobiele telecommunicatiestudio.
* De Apeldoornse voetbalclub OBV
* Oost-Vlaamse Bergsportvereniging
* Op Basis Van
http://nl.wikipedia.org/wiki/OBV
pi_76160329
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:45 schreef Pool het volgende:

[..]

Eh, en waarom zijn na-meldingen precies duurder en lastiger?

Dat een werkgever een gebrekkig systeem inricht of een slecht contract aangaat met een verzekeraar is toch zijn eigen probleem en niet iets dat hij het probleem van een zieke werknemer hoeft te maken, of wel?
Geen idee, werkelijk waar (waarom dat duurder en ingewikkelder is).
Op zich vind ik dat je deels een punt hebt, maar aan de andere kant blijf ik er bij dat als de werkgever regels opstelt dat je je als werknemer er aan te houden hebt. Of dit nu gaat over het ziekmelden of over op tijd op je werk verschijnen: regels zijn regels.
pi_76160653
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:03 schreef ikbenschipper het volgende:
Misschien moet je eens fatsoenlijk op de hoogte zijn van de regels en je CAO. Dat je een beetje onbetaald verlof schrijft en dat de jonge lui die je meestal als collega hebt dat slikken betekent nog niet dat het klopt.

Artikel 11 van de supermarkt CAO:
quote:
Artikel 11
1. De werknemer, die door ziekte of ongeval niet kan werken, laat dit de werkgever op de
eerste dag van zijn arbeidsongeschiktheid zo spoedig mogelijk doch uiterlijk één uur
voor aanvang van zijn dienst weten,
tenzij de ziekte zich later openbaart.
  • Als ik weet dat ik ziek ben om 10:00 en geen vertrouwen heb dat ik om 20:00 kan werken dan meld ik dat.
  • Als ik mij om 10:00 niet goed voel maar hoop dat ik om 20:00 wel kan werken maar het om 19:00 niet gaat dan bel ik om 19:00.
  • Als ik om 19:00 wakker wordt en ziek ben dan meld ik dat om 19:00
  • Als ik om 19:30 ineens ziek wordt of op mijn bek ga dan meld ik dat om 19:30.
  • Als ik onwel wordt om 19:00 en om 21:00 ontwaak en mij niet goed voel om te werken dan meld ik dat om 21:00 als ik de dokter niet als eerst bel.

Dit zijn allemaal gegronde redenen om een ziekmelding te doen en die jij dan ook als zo zijnde moet registreren.
  • pi_76160763
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 22:17 schreef Tezz het volgende:

[..]

Geen idee, werkelijk waar (waarom dat duurder en ingewikkelder is).
    Op zich vind ik dat je deels een punt hebt, maar aan de andere kant blijf ik er bij dat als de werkgever regels opstelt dat je je als werknemer er aan te houden hebt. Of dit nu gaat over het ziekmelden of over op tijd op je werk verschijnen: regels zijn regels.
    Onredelijke regels daar hoeft een werknemer niets mee. Regels zijn regels? Wat dacht je van de wet? Of meen je dat de regels van een werkgever daarboven staan?
    pi_76163666
    quote:
    Dat lijkt mij ook redelijk. Eigenlijk is het gewoon te idioot voor worden dat iemand die pas om 20:00 uur moeten werken, elke dag de wekker op 9:55 uur moeten zetten voor het geval dat hij/zij misschien ziek is.
    ROBODEMONS..................|:(
      maandag 28 december 2009 @ 23:47:44 #124
    103881 icebliss
    Krabsalade & Kebab
    pi_76164580
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 23:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook redelijk. Eigenlijk is het gewoon te idioot voor worden dat iemand die pas om 20:00 uur moeten werken, elke dag de wekker op 9:55 uur moeten zetten voor het geval dat hij/zij misschien ziek is.
    Hoe vaak gebeurt het nou dat je helemaal fit naar bed gaat en flink ziek wakker wordt? Meestal voel je het toch wel een beetje aan de dag ervoor, dus dan kan je de wekker alvast zetten zodat je even kan kijken of het minder of erger is geworden.

Dat is blijkbaar ook niet altijd goed genoeg, ik heb ook (jaren geleden) bij de AH gewerkt ben één keer ziek geweest. Toen belde ik gewoon op tijd, bleek m'n baas ook ziek te zijn. Kreeg ik de baas van houdbaar aan de telefoon, maar die geloofde me niet. Die zei dat ik gewoon moest komen, omdat ik 'niet ziek klonk' en niet duidelijk aan kon geven wat ik precies had Ik heb m'n moeder toen maar laten bellen Toen wist ik ook waarom die vent bekend stond als notoire lul, heb 'm nooit gesproken maar blijkbaar kan hij wel over mij zeggen dat ik niet ziek ben.
    Tranquillo
    pi_76166044
    Als ik te ziek ben om te werken dan bel ik gewoon of stuur een sms of email dat ik door ziekte verhinderd ben en dan zal men dat moeten respecteren,ik weet niet van te voren wanneer dat is en zal dat alleen doen als het echt niet gaat, gelooft men dat niet dan heeft men gewoon pech gehad.

Als je chef je daarover aanspreekt omdat hij niet gelooft of zegt dat je ziek bent zeg dan maar dat je wel even zijn doktersbul wil zien om te kunnen beoordelen dat hij verstand van zaken heeft,geen bul jammer dan heeft hij geen recht van spreken.
    Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
    pi_76166414
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef blckbb het volgende:

[..]

Oké.
    1. Ik was niet te lam, ik lag ziek op bed. (slapen heet dat)
    2. Ik geef mijn collega's geen groot probleem, die hoeven dat klusje toch niet te doen, bovendien zoals ik al zei is het geen uiterst dringend klusje.
    3. Ik wist niet met wie ik sprak, naderhand wel.
    4. Geen duidelijke afspraak, dat klopt, maar als hij zegt dat hij me vanavond verwacht ga ik uiteindelijk ook wel.
    5. Ik heb niet boos opgehangen, ik heb alleen gezegd doei/tot ziens waarop hij zei ''Tot vanavond''.
    6. Hij zegt nog ''tot vanavond'', waar ik uit opmaak dat ze me vanavond gewoon verwachten. Anders was ik uiteraard thuis gebleven.
    7. Ik zeg niet dat de AH alles fout doet, ik heb ook fouten gemaakt, maar de manier waarop dit is gegaan is niet netjes, niet van die van de AH en ook niet naar die van mij.
    1: Had gewoon lekker op tijd gebeld en maak er niet zo'n drama van
    pi_76166654
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:16 schreef fruityloop het volgende:
    Ze kunnen je niet dwingen, dat bepaald een arbo-arts uiteindelijk
    Hardnekkig misverstand: een arbo-arts adviseert maar de werkgever bepaalt uiteindelijk.
    pi_76166707
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:28 schreef Zinedinho het volgende:
    Had je vader of moeder nou maar laten bellen ofzo.
    Dat dus.
    pi_76168379
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 20:07 schreef Fokski het volgende:

[..]

We hebben het over 's middags werken. Als ik om 14:00 moet werken ga ik niet om 10:00 opstaan omdat ik in het uitzonderlijke geval dat ik ziek ben mij voor 10:00 zou moeten ziek melden.
    Niet standaard nee. Maar als jij de dagen ervoor ziek bent, dan ga je op de 1e dag dat je moet werken wel je wekker zetten zodat je op tijd ziek kunt melden mits je je bij opstaan nog beroerd voelt. Dat je daarna weer je bed inrolt: uiteraard.
    blijf van mijn sig af homo!
    pi_76169206
    quote:
    Dat hebben ze natuurlijk zo vroeg mogelijk, zodat ze zoveel mogelijk tijd hebben om een vervanger te regelen. Dat is namelijk een rotklus. Als iemand 's ochtends werkt, hebben ze ook het liefst dat die een paar uur van tevoren belt. Maar je kan redelijkerwijs niet van iemand verwachten dat die om half 5 's ochtends belt (als er al iemand zou zijn om op te nemen). Je kunt wel redeljkerwijs verwachten dat iemand voor 10 uur kan bellen.
    Natuurlijk kan het dat je om 12 uur ineens niet lekker wordt en dan bel je dan. Maar dat is hier niet aan de orde. Als ik me 's avonds niet lekker voel, zet ik op tijd de wekker voor de dag erna. Voel ik me nog steeds niet goed, dan bel ik alvast en ronk verder.
    Dan had je dus 's ochtends kunnen bellen en daarna de hele middag slapen ipv achter de computer zitten.
    De fout zit in eerste instantie gewoon bij jou.
    En nee, de werkwijze van de Appie verdient misschien geen schoonheidsprijs in deze situatie, maar ik vind hun aanpak al een stuk begrijpelijker dan (als ) die van jou.
    pi_76170112
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 22:25 schreef Fokski het volgende:

[..]

Onredelijke regels daar hoeft een werknemer niets mee. Regels zijn regels? Wat dacht je van de wet? Of meen je dat de regels van een werkgever daarboven staan?
    Begrijp me niet verkeerd, mijn werkgever gaat hier uiteraard ook soepel mee om. Het is niet dat ziekmeldingen die later binnenkomen niet aangenomen worden. Maar ik vindt het frustrerend dat medewerkers bellen om 13.00 uur 's middags met de mededeling: ik lig al het hele weekend met griep op bed dus ik kom niet werken straks. Dan denk ik: bel dan eerder! Je weet toch dat het voor 10.00 uur moet?
    pi_76170159
    quote:
    Ja nee dat schept duidelijkheid... In mijn AH tijd waren er mensen die op maandagmorgen 6 uur begonnen, een groot deel 7 uur, en de caissières om 8 uur. En dan zijn er nog de mensen die 's avonds werken etc etc. Verder kan je 's morgens nog eens iemand treffen die nog tijd heeft, ik had toch meestal zo rond de middag mijn hele verder dag al wel ingedeeld toen ik nog vulde bij de AH, en er is niks mis mee om je leidinggevende het es wat makkelijker te maken door je gewoon op tijd ziek te melden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')