Staan er bijquote:Op zondag 27 december 2009 12:43 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Dean, kun je voor mij deze bestellen?
http://store.guitarfetish.com/paofchstlost.html
en dan 2 setjes aub
thanks!
Te laat, dag is al verklootquote:
Tommy Iommiquote:
Staan daar ook niet opquote:Op zondag 27 december 2009 12:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik kan echt geen topkam vinden op die site, iemand ?
ja, ik heb ook zoiets in me les paul zitten, ipv neck humbucker, en geluid wordt iets opener van. klinkt meer richting jazzmaster nu, maar dan met het dikke van een les paul (heb je ook fftjes gehad toch?)quote:Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef guitarist het volgende:
Ik heb nu m'n Telecaster als main guitar, alleen klinkt mijn Indie wat doffer dan de Tele. Zou dit een oplossing zijn?
http://store.guitarfetish.com/me90tralp90p.html
Een p90 in humbucker formaat?
GFS bedoel je die site mee?quote:Op zondag 27 december 2009 12:57 schreef guitarist het volgende:
Bij GFS hebben ze ook toffe kabels en zo'n compressor pedaal lijkt me ook wel tof. Maar op het moment niet echt geld voor!
Ah, tof. Dat is juist wat ik wil, iets opener. (hja, Jazzmaster heb ik ook gehad)quote:Op zondag 27 december 2009 12:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
ja, ik heb ook zoiets in me les paul zitten, ipv neck humbucker, en geluid wordt iets opener van. klinkt meer richting jazzmaster nu (heb je ook fftjes gehad toch?)
Ja.quote:
Ik vind die met dat stof er om heen wel fijner, maar er zijn ook mensen die het irritant vinden....quote:Op zondag 27 december 2009 13:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zouden jullie doen, ik zie nu ook van die cabels met zo'n stoffe "cotton" coating, schijnt dat ze wel minder snel krullen/ in de knoop gaan.
Is zoiets wat of beter gewoon een normale kabel ?
Ah, die zijn wel tof ja.quote:Op zondag 27 december 2009 13:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik waag het erg gewoon op, je moet alles een keer proberen
http://store.guitarfetish.com/vistcoplcago.html
Dan de 30ft versie
13,95
en
http://store.guitarfetish.com/spstlotu3x3c.html
29,95
Stuur maar een PM waar ik hoeveel euro's naartoe over moet maken, inc het doorverzenden richting mij weer![]()
Cementquote:Op zondag 27 december 2009 13:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar wil je dan lood of zink oid in je potmeterholte stoppen?
Des noods gewoon een stuk lood oid tegen de achterkant geschroefd Als het maar in evenwicht isquote:Op zondag 27 december 2009 13:02 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar wil je dan lood of zink oid in je potmeterholte stoppen?
Staat er bijquote:Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef guitarist het volgende:
Ik heb nu m'n Telecaster als main guitar, alleen klinkt mijn Indie wat doffer dan de Tele. Zou dit een oplossing zijn?
http://store.guitarfetish.com/me90tralp90p.html
Een p90 in humbucker formaat?
Staat er bijquote:Op zondag 27 december 2009 13:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik waag het erg gewoon op, je moet alles een keer proberen
http://store.guitarfetish.com/vistcoplcago.html
Dan de 30ft versie
13,95
en
http://store.guitarfetish.com/spstlotu3x3c.html
29,95
Stuur maar een PM waar ik hoeveel euro's naartoe over moet maken, inc het doorverzenden richting mij weer![]()
Nee, geen korting ofzo hoor. Gewoon voor het gemak en de verzendkosten enzo delen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh jij bestelt voor iedereen en dan krijg je korting boven een bepaald bedrag ofzo? Hoeveel zijn de verzendkosten daar trouwens?
Hangt er vanaf wat er uiteindelijk besteld word, maar dat is met zijn allen een paar euroquote:Op zondag 27 december 2009 13:45 schreef Gitaarmat het volgende:
OkeEn de verzendkosten? Hoeveel is dat daar?
Vandaar dat ik er met grote regelmaat bestel. En erg goede kwaliteit productenquote:Op zondag 27 december 2009 13:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Zo hé, dan is dat een goedkope zaak zeg!
Ja, die zag ik ook al, en dat staat natuurlijk beter dan een Behringer tuner hequote:Op zondag 27 december 2009 13:47 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik zag namelijk een footpedal-tuner daar staan voor 36 dollar.En een heel duidelijk blauw ledlampje als noot.
Vooral dat mooie schermpje.quote:Op zondag 27 december 2009 13:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, die zag ik ook al, en dat staat natuurlijk beter dan een Behringer tuner he
Ja, gewoon 9 voltquote:Op zondag 27 december 2009 14:05 schreef Gitaarmat het volgende:
Deze dus Is deze gewoon aan te sluiten op een Europese (boss) adapter?
En wat betekend Bypass?Dat is dat je geluid niet veranderd?
Ja, de goede pedalen zijn altijd true-bypass zodat het niet de signaal kleurt of veranderd... en tuners zijn dat ook, maar bij tuners moet je die term ook even zien dat het signaal dus door de tuner loopt.quote:Op zondag 27 december 2009 14:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Meestal gaat dat over ruis ofzo of niet?
Posten!!quote:Op zondag 27 december 2009 15:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister na het kerst vieren met de band gaan jammen met een accordeon een gitaar een piano en 4 dronken bandleden![]()
Er schijnt een filmpje te zijn
Klinkt bekendquote:Op zondag 27 december 2009 15:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik baal er van dat ik in mijn gitaartijd de akkoorden er niet in kon krijgen. Sowieso het onthouden lukte niet en het overpakken tussen twee akkoorden was ook drama
Maar ik wil het in principe wel kunnen, die gitaar staat hier maar een beetje stof te happenquote:
Gewoon punk gaan spelen, dan hoef je maar 1 akkoord te kennenquote:Op zondag 27 december 2009 15:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik baal er van dat ik in mijn gitaartijd de akkoorden er niet in kon krijgen. Sowieso het onthouden lukte niet en het overpakken tussen twee akkoorden was ook drama
Heb het een paar keer geprobeerd, maar die akkoorden krijg ik er gewoon niet in.. Dus raak ik weer gedemotiveerd en pak ik de basgitaar maar weerquote:Op zondag 27 december 2009 15:42 schreef The_Dean het volgende:
Begin je weer
Lessen genoeg op YouTube
Dat dus. Ik ken die theorierommel nog nietquote:Op zondag 27 december 2009 15:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gewoon punk gaan spelen, dan hoef je maar 1 akkoord te kennen
Powerchordsquote:Op zondag 27 december 2009 15:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb het een paar keer geprobeerd, maar die akkoorden krijg ik er gewoon niet in.. Dus raak ik weer gedemotiveerd en pak ik de basgitaar maar weer
Dat is niet zo moeilijkquote:
Nee, volgens mij geen losse kapjes inderdaad.quote:Op zondag 27 december 2009 17:04 schreef Gitaarmat het volgende:
http://store.guitarfetish.com/guitarhardware.html
Heeft die winkel geen kapjes?
Misschien dat ik op mn Les Paul kapjes zet. En dan de slagplaat eraf.
Post eens foto?quote:Op zondag 27 december 2009 17:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Of dat ik zwarte randjes om de elementen doe maar ik weet niet of dat gaat lijken omdat alle andere onderdelen wit zijn zoals de switch en de rand aan de zijkant van de body.
en stuk voor stuk lelijkquote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Plaatje van gitaarnet
[ afbeelding ]
Wat moet je in godsnaam met zoveel redelijk dezelfde gitaren
Whehehequote:Op zondag 27 december 2009 19:20 schreef brother52 het volgende:
Kom je thuis, wil je een gitaar pakken, krijg je het gevoel dat je iets mist.
Een kwartier later kom je er ineens achter dat je tele bij Dean aan de muur hangt.
Lijkt me niet zo'n goed plan, ik kan beter redelijk vroeg mijn nest in duiken..quote:
achja....er is altijd baas boven baas.... slash met zijn gitaren:quote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Plaatje van gitaarnet
[ afbeelding ]
Ja. Bij Ace Frehley had hij de middelste tenminste nog om rook mee te makenquote:Op zondag 27 december 2009 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
En degene die heeft verzonnen dat er 3 elementen in een LP kunnen moet echt niet helemaal lekker zijn geweest
En dan neemt hij een week vakantie om z'n snaren te vervagnen ?quote:Op zondag 27 december 2009 19:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
achja....er is altijd baas boven baas.... slash met zijn gitaren:
[ afbeelding ]
Stringwindersquote:Op zondag 27 december 2009 20:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dan neemt hij een week vakantie om z'n snaren te vervagnen ?
Tja, daar heeft hij dus personeel voorquote:Op zondag 27 december 2009 20:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dan neemt hij een week vakantie om z'n snaren te vervagnen ?
Wat een kutbaan moet dat zijnquote:Op zondag 27 december 2009 20:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tja, daar heeft hij dus personeel voor
Dat is gewoon asociaal. Koop dan 50 echt verschillende gitaren ofzo.quote:Op zondag 27 december 2009 19:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
achja....er is altijd baas boven baas.... slash met zijn gitaren:
[ afbeelding ]
Gitaartech, best een tof beroep.quote:
Lijkt mij ook wel,quote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gitaartech, best een tof beroep.
So truequote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou niet als je zoveel snaren achter elkaar kan lopen gaan vervangen enzquote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Voor iemand als Slash doe ik dat graag hoor.quote:Op zondag 27 december 2009 20:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou niet als je zoveel snaren achter elkaar kan lopen gaan vervangen enz
Maar er zitten wel leuke dingen aan natuurlijk
Je vangt alleen geen ruk dat is wel jammer.quote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wringt dat dan niet? of wilde hij zelf niet meer spelen?quote:Op zondag 27 december 2009 20:52 schreef Cynic het volgende:
Wij hebben best een goede gitaarroadie, tevens de vorige gitarist. Het is best wat waard als je iemand erbij hebt lopen die meer kan dan het bier opdrinken.
Je moet het voor de liefde voor de muziek en gear doen, niet voor het geld.quote:Op zondag 27 december 2009 21:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Je vangt alleen geen ruk dat is wel jammer.
Dat zijn toch niet de gitaren van die "Orpheo"? Die kerel is gestoordquote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Plaatje van gitaarnet
[ afbeelding ]
Precies! Lemmy van Motorhead was vroeger roadie van Jimi Hendrixquote:Op zondag 27 december 2009 22:29 schreef Svyatagor het volgende:
Het zijn zelf vaak ook goeie muzikanten. Billy Howerdel bv, gitaartech van Tool heeft later A Perfect Circle opgericht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Howerdel
Lemmy had dan ook beter roadie kunnen blijven....quote:Op zondag 27 december 2009 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Precies! Lemmy van Motorhead was vroeger roadie van Jimi Hendrix
quote:
Nee, niet echt. Het heeft wel eerst een tijdje geduurd voordat hij als roadie meeging. Er zullen vast wel dingen zijn die hij anders zou doen/spelen dan ik, maar het werkte gewoon niet meer met hem als gitarist.quote:Op zondag 27 december 2009 21:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Wringt dat dan niet? of wilde hij zelf niet meer spelen?
Wanneer je alsnog de wereld verrast door een symphonic power metalband met kazige fantasy teksten te beginnenquote:Op maandag 28 december 2009 08:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Het heeft wel eerst een tijdje geduurd voordat hij als roadie meeging. Er zullen vast wel dingen zijn die hij anders zou doen/spelen dan ik, maar het werkte gewoon niet meer met hem als gitarist.
Het zou overigens best kunnen dat, mocht ik besluiten ermee te stoppen, hij weer mijn plaats inneemt.
Bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 december 2009 08:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wanneer je alsnog de wereld verrast door een symphonic power metalband met kazige fantasy teksten te beginnen.
.
Zou tijd worden....quote:Op maandag 28 december 2009 09:25 schreef genakt het volgende:
zo de sleutel ophalen van me nieuwe huis![]()
![]()
![]()
eindelijk op mezelf
hopelijk krijg ik beetje normale buren en kan ik gewoon rustig gitaar spelenquote:Op maandag 28 december 2009 09:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zou tijd worden....![]()
Maar ehm, tof
Balkenbrijquote:Op maandag 28 december 2009 08:25 schreef Aresdreams het volgende:
ach, van kleins af aan zo in de winter balkenbrij van me oma mee (zelfgemaakte, die troep van in de winkel hoef ik nie), en dan op zo een koude dag een flinke plak zo in de pan en dan op brood, heerlijk
maar goed, als je des ochtens aan komt zetten met frietpan voedsel krijg ik het ook nog wel weg, dus wat dat betreft maakt het niets uit wat ik voorgeschoteld krijg
Definieer jij het woord rustig maar, mijn ouders en ik kunnen het daar niet over eens zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 09:40 schreef The_Dean het volgende:
Rustig gitaarspelen hebben je buren ook vast niks op tegen
Ik kan heel goed rustig gitaar spelen met mijn volume op 10.quote:Op maandag 28 december 2009 10:45 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Definieer jij het woord rustig maar, mijn ouders en ik kunnen het daar niet over eens zijn.
Doom Metal bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 december 2009 10:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik kan heel goed rustig gitaar spelen met mijn volume op 10.
Ik heb er al bijna weer een halve werkdag op zitten.quote:Op maandag 28 december 2009 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doom Metal bijvoorbeeld.
Zo, ik ben in Delft gearriveerd. Al slap geouwehoerd met een collega, geflirt met een baliechick en nu tijd voor koffie.
Kun je straks mooi elementen en potmeters lassenquote:
Hmmm, dat komt me bekend voor.quote:En LeNick's ouders waren ook bang over het volume wat die Marshall kon halen...
"Hey Nick, dat hij hard kan wil nog niet zeggen dat hij hard moet hè."
Balkenbrijquote:Op maandag 28 december 2009 09:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Balkenbrij.
Schijnt dat het met schenkstroop ook lekker is (een achterhoekse traditie ofzo).
Heb hem gisteren al even gedemonteerdquote:Op maandag 28 december 2009 11:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kun je straks mooi elementen en potmeters lassen![]()
[..]
Hmmm, dat komt me bekend voor.
quote:Op maandag 28 december 2009 11:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb hem gisteren al even gedemonteerd
Wel wat andere drukte vandaag, maar moet wel lukken.
Ja even 5 minuutjes. Nu word zelfs die tamme LP een scheurijzerquote:
Ah joh, doet hij gewoon ffquote:Op maandag 28 december 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
Had je al een schema gevonden om die push-pull pots aan te sluiten?
Ja, daar kun je nog uren zoet mee zijn, dat pedaaltje is best nog wel veelzijdig.quote:Op maandag 28 december 2009 11:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja even 5 minuutjes. Nu word zelfs die tamme LP een scheurijzer
Nu nog even zoeken naar een lekkere sound, want hij word wel snel schel zegmaar, even boel finetunen
Ja, die heb ik. Weet niet meer waar, staat ergens in de bookmarks thuisquote:Op maandag 28 december 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
Je hebt nog een paar dagen de tijd, dus je kunt nog rustig aan doen
Had je al een schema gevonden om die push-pull pots aan te sluiten?
Heb je de MT2 al getest?
Ja, zo zit ik ook. Ik had laatst ook ergens zo'n schema gezien. Ik weet alleen niet meer waar.quote:Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, die heb ik. Weet niet meer waar, staat ergens in de bookmarks thuis
Ja, als het goed is de 2e of 3e week van januari.quote:Op maandag 28 december 2009 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Bro, nog ff en je hebt je bouwpakketje he.
Dat geloof ik ook....quote:Op maandag 28 december 2009 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
Schenkstroop is toch gewoon verdunde reguliere stroop?.
Ja, maar gewone stroop is echt Limburgs (een fabriek ligt 1 dorpje verderquote:
Ik moet dat blijkbaar ook hebben voor mijn maple nek. Ik ga ook zoeken hier. Als ik wat vind laat ik het weten. Weet jij wat het ongeveer moet kosten?quote:Op maandag 28 december 2009 11:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, als het goed is de 2e of 3e week van januari.![]()
Ik kan bijna niet wachten, en moet nog hard op zoek naar tung olie.
CSM?quote:Op maandag 28 december 2009 11:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, maar gewone stroop is echt Limburgs (een fabriek ligt 1 dorpje verder)
Wat is er in hemelsnaam Kirk Hammett aan die gitaar, behalve het logo?quote:Op maandag 28 december 2009 11:26 schreef maikel_rox het volgende:
weet niet of het mag, maar voor de gene die opzoek zijn naar een nieuwe gitaar en versterker:
[TK] Kirk Hammett elec. gitaar & Fender versterker, nieuw
Vroeg ik me ook al af, heb Kirk nog nooit op een gewone strat zien spelen. Wel op die superstrats van ESP natuurlijk, maar dat is deze niet...quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam Kirk Hammett aan die gitaar, behalve het logo?
Ja ik snap het ook niet helemaalquote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
EDIT: Dean, is die bestelling voor GFS al de deur uit? (helemaal gemist!)
Marketing schijnbaar:quote:Op maandag 28 december 2009 11:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af, heb Kirk nog nooit op een gewone strat zien spelen. Wel op die superstrats van ESP natuurlijk, maar dat is deze niet...
Dat ze dan op z'n minst een fatstrat leveren, maar denken dat je Metallica-geluiden uit die single coils krijgt....quote:Op maandag 28 december 2009 11:56 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Marketing schijnbaar:
http://www.rockpalace.com(...)re-Guitar-Pack-Black
hmmm, een idee voor morgen ochtendquote:Op maandag 28 december 2009 09:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Balkenbrij.
Schijnt dat het met schenkstroop ook lekker is (een achterhoekse traditie ofzo).
In de clip van One speelt hij volgens mij op een strat, weet alleen niet of dat een ESP is. Die cleane solo in het intro is wel met single coils gespeeld volgens mij.quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jep. Maar medio januari of iets eerder weer.quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, dat is een ESP met floyd rose en alles... (even gecheckedquote:Op maandag 28 december 2009 12:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
In de clip van One speelt hij volgens mij op een strat, weet alleen niet of dat een ESP is. Die cleane solo in het intro is wel met single coils gespeeld volgens mij.
quote:Op maandag 28 december 2009 12:17 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
dat met die kirk gitaar doet me denken aan dit...
http://www.gear-vault.com/gibson-to-create-strats-hendrix/
Check ook die 'similar posts' voor vervolgverhalenquote:Op maandag 28 december 2009 12:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Wat een verhaal. Wat voor types werken er bij Gibson zeg..
Het is bij de baptist in Arnhem en bij Verfmolen de Kat in Zaandam te krijgen.quote:Op maandag 28 december 2009 11:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik moet dat blijkbaar ook hebben voor mijn maple nek. Ik ga ook zoeken hier. Als ik wat vind laat ik het weten. Weet jij wat het ongeveer moet kosten?
Hm, helaas kom ik niet meer in Arnhemquote:Op maandag 28 december 2009 12:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is bij de baptist in Arnhem en bij Verfmolen de Kat in Zaandam te krijgen.
Kost ongeveer 4 euro voor 200ml.
Met een beetje geluk kan mijn vader misschien nog wat voor me regelen.
Ik kom op zich nog vrij regelmatig in Zaandam maar dat is altijd 's avonds en dan zijn ze daar vast dicht.quote:Op maandag 28 december 2009 12:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hm, helaas kom ik niet meer in Arnhem.
Meestal wordt het gewoon tung olie genoemd. Ze willen ook wel eens gewoon houtolie gebruiken als naam.quote:Op maandag 28 december 2009 13:13 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe heet tung oil in het Nederlands eigenlijk?
Damn, wat een hoop studiotijd, al die verhalen. Moeten jullie dat allemaal zelf financieren of hebben jullie een goeie platendeal?quote:Op maandag 28 december 2009 13:23 schreef Cynic het volgende:
Zo zie je maar weer dat het in de studio altijd anders uitpakt dan je had verwacht:
Vanochtend naar de studio gegaan omdat 2 liedjes bas over moeten, ik zou alleen mee om te checken of de intonatie dan wel klopt t.o.v de gitaar. Kan ik ook mooi mijn Orange versterkertje even testen, aangezien ik toch niet hoef op te nemen.
Basversterker wordt aangezet: "Hey, waar komt die brom vandaan?". Nou is er dus weer een buis stuk.
Dus uiteindelijk heb ik toch maar een half liedje opgenomen, alle cleane partijen daarvan. Met de Dual Terror, wat een mooie clean heeft die!
Distortion moet ik nog even naar zoeken, maar dat gaat ook wel goed komen.
Ja, daarom wil ik ook tung olie gebruiken. en de kans dat de doeken die je gebruikt spontaan kunnen gaan ontbranden lijkt me ook wel tofquote:
Geen van beide, onze geluidsman heeft een studio gebouwd en wij zijn een beetje het pilot-project. Hetgeen dus ongeveer neerkomt op onbeperkte tijd in een professionele studio met mensen die er verstand van hebben. Alleen gaat er af en toe nog iets mis of moet iets uitgezocht worden.quote:Op maandag 28 december 2009 13:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Damn, wat een hoop studiotijd, al die verhalen. Moeten jullie dat allemaal zelf financieren of hebben jullie een goeie platendeal?
Dat is ook wel de beste manier om te werken. Kun je overal lekker de tijd voor nemen en wanneer het een keer wat tegen zit, maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit want als het er een weekje later op staat maakt het ook niet uit.quote:Op maandag 28 december 2009 13:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Geen van beide, onze geluidsman heeft een studio gebouwd en wij zijn een beetje het pilot-project. Hetgeen dus ongeveer neerkomt op onbeperkte tijd in een professionele studio met mensen die er verstand van hebben. Alleen gaat er af en toe nog iets mis of moet iets uitgezocht worden.
Hij gaat uiteindelijk wel knallen hoor, dat weet ik zeker.
Inderdaad, dat is ook een enorm voordeel. En het duurt nou al zo lang dat het ook niet meer op een week of een maand aankomt.quote:Op maandag 28 december 2009 13:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is ook wel de beste manier om te werken. Kun je overal lekker de tijd voor nemen en wanneer het een keer wat tegen zit, maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit want als het er een weekje later op staat maakt het ook niet uit.
MAar dat lijkt me ook weer minder omdat je toch benieuwd bent naar het materiaal hoe het gaat wordenquote:Op maandag 28 december 2009 13:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook een enorm voordeel. En het duurt nou al zo lang dat het ook niet meer op een week of een maand aankomt.
Eens kijken of ik binnenkort weer eens een dagje de studio in kan.quote:Op maandag 28 december 2009 13:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook een enorm voordeel. En het duurt nou al zo lang dat het ook niet meer op een week of een maand aankomt.
Jammner dat the Edge er ook aan mee doet.quote:Op maandag 28 december 2009 14:12 schreef guitarist het volgende:
Plicht voor elke gitarist / muzikant: "It Might Get Loud" kijken!!!!!
Dat hij altijd overal bij en in zit terwijl er legio gitaristen zijn die aanzienlijk indrukwekkender zijn dan hij. Dat en hij noemt zichzelf 'The Edge'quote:Op maandag 28 december 2009 14:44 schreef guitarist het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen The Edge?
Hij heeft wel een heel eigen geluid en stijl, dus zo gek vind ik het niet. Kwestie van smaak of je ervan houdt.quote:Op maandag 28 december 2009 14:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammner dat the Edge er ook aan mee doet.
Nodig dan Tom Morello uit. Die heeft dan ook nog eens wat nuttigs te zeggen, ipv 250 effecten te laten zien, zoals in zo'n ander programma waar De Rand de zat (History of the Electric Guitar ofzo?).quote:Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij heeft wel een heel eigen geluid en stijl, dus zo gek vind ik het niet. Kwestie van smaak of je ervan houdt.
Ja, dat wel maar bij the Edge moet ik altijd hier aan denken. (vanaf 2:28)quote:Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij heeft wel een heel eigen geluid en stijl, dus zo gek vind ik het niet. Kwestie van smaak of je ervan houdt.
Hahaha.quote:Op maandag 28 december 2009 14:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat wel maar bij the Edge moet ik altijd hier aan denken. (vanaf 2:28)
Haha, mooiquote:Op maandag 28 december 2009 14:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat wel maar bij the Edge moet ik altijd hier aan denken. (vanaf 2:28)
Nou, op zich....nee, iemand anders mag het zeggenquote:Op maandag 28 december 2009 14:59 schreef KaMo het volgende:
ieder neemt zijn instrument op en dan bewerken we het tot een nummer)
Dit is een suggestie voor de mensen, niet the final song uiteraardquote:Op maandag 28 december 2009 15:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, op zich....nee, iemand anders mag het zeggen.
Pas het KISS principe eens toe, daar kan het alleen maar beter van worden.quote:Op maandag 28 december 2009 14:59 schreef KaMo het volgende:
Nummer geschreven in Guitar Pro voor een internet collab (een virtual band, ieder neemt zijn instrument op en dan bewerken we het tot een nummer)
Het is enkel wat langer geworden dan ik zelf had verwachT:
http://soundclick.com/share?songid=8535327
(de solos zijn als opvulling, de speler gaat ws zelf de solos schrijven)
Comment?
- Schmink;quote:Op maandag 28 december 2009 15:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Pas het KISS principe eens toe, daar kan het alleen maar beter van worden.
Richard Kruspe en Joe Bonamassa omdat dat 2e van de stoerste gitaristen zijnquote:Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, maar als jullie zo'n docu zouden maken, welke 3 gitaristen zouden jullie dan uit willen nodigen?
Ik zou het graag een beetje breed willen houden, dus een bluesgitarist, een rockpionier en een shredder.
Mijn 3:
Eric Clapton (kan zowel over blues als rock praten)
Ritchie Blackmore (toen gitaarmuziek erg loud werd, maar ook vanwege de interessante invloeden die hij in gitaarspel verwerkte)
Herman Li (over the top, de grenzen van gitaarspel opzoeken en gewoon een leuke verteller).
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op maandag 28 december 2009 15:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Pas het KISS principe eens toe, daar kan het alleen maar beter van worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principequote:
Je punt?quote:
Daar zou ik eerder vraagtekens bij zetten dan bij The Edge. Niet dat The Edge nu 's werelds meest geweldige gitarist is, maar we moeten eerst nog maar eens zien of we met een jaar of tien nog weten wie meneer White is. Morello is al een betere keus (en van zijn generatie verreweg een van de interessantste naar mijn bescheiden mening).quote:Op maandag 28 december 2009 14:46 schreef Witchfynder het volgende:
In welk opzicht is Jack White significant?
Canon Eos 5Dquote:Op maandag 28 december 2009 13:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Dean met wat voor camera heb jij die foto's van laatste gemaakt? Of is daar een pro-fotograaf aan te pas gekomen.
Niks mis met Frieslandquote:Op maandag 28 december 2009 16:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat mensen loze topics plaatsen. Maar dat was al algemeen bekend
.
Ik was er met kerst nog.quote:
Hell yeahquote:Op maandag 28 december 2009 16:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik was er met kerst nog.![]()
In Rijs, 184 inwoners.
Heb ik, die dingen zijn mijn werkquote:Op maandag 28 december 2009 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
Daen, jij hebt behalve van gitaren ook verstand van Senseo's he?Mijn zus had er een met een heel snel knipperend lampje aan de voorkant, wat is er dan aan de hand?
Geen idee welk model, model Senseo denk ikquote:Op maandag 28 december 2009 16:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb ik, die dingen zijn mijn werk
Als ze hem aanzet? Welk model?
Waarschijnlijk watertankmagneet sensor
Senseo Strobequote:Op maandag 28 december 2009 16:19 schreef Metalfreak het volgende:
Daen, jij hebt behalve van gitaren ook verstand van Senseo's he?Mijn zus had er een met een heel snel knipperend lampje aan de voorkant, wat is er dan aan de hand?
Ja, moet ze even kijken of de magneet in de tank wel stijgt als ze er water in giet. Zoniet, dan is de sensor binnenin kapot/scheef zodat hij hem niet goed pakt. Makkelijke ingreepquote:Op maandag 28 december 2009 16:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Geen idee welk model, model Senseo denk ikJa, als ze hem aanzet ja. Ze willen in elk geval nooit meer een product van Philips in huis (niet alleen gebaseerd op die Senseo)
Ow ok, zal het eens doorgeven, thanksquote:Op maandag 28 december 2009 16:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, moet ze even kijken of de magneet in de tank wel stijgt als ze er water in giet. Zoniet, dan is de sensor binnenin kapot/scheef zodat hij hem niet goed pakt. Makkelijke ingreep
Mwoa, als je kijkt wat die man allemaal geschreven heeft... Ik weet het niet helemaal zeker maar U2 heeft in de loop der jaren wel een hitje of 2 gehad...quote:Op maandag 28 december 2009 14:55 schreef psychedelicate het volgende:
The Edge past gewoon niet bij de twee andere gitaristen. Page en White staan er coole blues(-rock)riffs and whatnot te spelen terwijl the Edge daar met zijn 300 pedalen een simpel riffje staat te spelen.
Ik wil nog wel een senseo-metal band beginnen.quote:
Die nergens naar smaken natuurlijkquote:Op maandag 28 december 2009 16:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een senseo-metal band beginnen.
Met allemaal makkelijke snelle liedjes
3 word lastig.quote:Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, maar als jullie zo'n docu zouden maken, welke 3 gitaristen zouden jullie dan uit willen nodigen?
Ik zou het graag een beetje breed willen houden, dus een bluesgitarist, een rockpionier en een shredder.
Mijn 3:
Eric Clapton (kan zowel over blues als rock praten)
Ritchie Blackmore (toen gitaarmuziek erg loud werd, maar ook vanwege de interessante invloeden die hij in gitaarspel verwerkte)
Herman Li (over the top, de grenzen van gitaarspel opzoeken en gewoon een leuke verteller).
Eens kijken of we wat steun vanuit de baas kunnen krijgenquote:Op maandag 28 december 2009 16:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een senseo-metal band beginnen.
Met allemaal makkelijke snelle liedjes
Mocht er al wat zijn, zeg het dan even, kan vanalles geregeld wordenquote:Op maandag 28 december 2009 16:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow ok, zal het eens doorgeven, thanks
En Leeuwarden dan?quote:
Ho, ik zeg niet dat hij een slechte gitarist is, maar Page en White zitten wel redelijk op één lijn (qua invloed en spel) en the Edge past er gewoon totaal niet tussen. Als je ziet wat Page en White spelen (de gezichten van White en the Edge wanneer Page Whole Lotta Love begint te spelen, prachtig!), dan is dat een heel stuk anders dan het spel van the Edge (die op een gegeven moment ook al zijn pedalen/effecten uitzet om te laten horen wat hij nou speelt).quote:Op maandag 28 december 2009 16:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mwoa, als je kijkt wat die man allemaal geschreven heeft... Ik weet het niet helemaal zeker maar U2 heeft in de loop der jaren wel een hitje of 2 gehad...
Daarnaast gaat het nog tegen vallen om de dingen die hij speelt zo te spelen als hem.
Even ter info: ik heb verder weinig met U2, maar ere wie ere toekomt...
Sinds wanneer hoort dat bij Friesland?quote:
Oh ja, dat is waar ook.quote:Op maandag 28 december 2009 17:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sinds wanneer hoort dat bij Friesland?
Met klaverjassen misschien.quote:
Eérst qua egoquote:Op maandag 28 december 2009 17:50 schreef Witchfynder het volgende:
Blackmore pwnt ze allemaal.
Ook qua ego.
De parallelle mineurladder zoeken en die gebruiken?quote:Op maandag 28 december 2009 18:45 schreef Gitaarmat het volgende:
Het lukt me gewoonweg niet om lekker te soleren in majeur. Iemand een filmpje waarin je dat doet? Tips?
Al een tijd niet meerquote:Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eérst qua ego.
Reinhardt pwnt ze allemaal.
Da's alleen maar extra knap natuurlijkquote:
Wat Cynic bedoelt is volgens mij dat je de verwante mineurladder zoekt, die is een kleine terts lager dan je gewone toonsoort. Is je liedje bv in A dan kun je de bluesladder van F#m spelen (of E - C#m, D-Bm etc, drie vakken lager). Je accenten liggen wel iets anders dan, maar dat hoor je wel. De noten van die toonladders zijn vrijwel hetzelfde nl.quote:Op maandag 28 december 2009 18:45 schreef Gitaarmat het volgende:
Het lukt me gewoonweg niet om lekker te soleren in majeur. Iemand een filmpje waarin je dat doet? Tips?
Ik luister ook de hele top 2000 zowat. Bij sad but true ben ik in slaap gevallen.quote:Op maandag 28 december 2009 21:00 schreef Meursault het volgende:
Metallica staat dit jaar 4x in de top 2000:
•Sad but true (Nr. 1209)
•Enter sandman (Nr. 144)
•One (Nr. 31)
•Nothing else matters (Nr. 19)
Gisteravond even Sad But True flink aangezet.
Dat mag je tegenwoordig toch zelf doen in de Wiki?quote:Op maandag 28 december 2009 21:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Wil iemand de OP aanpassen en dit erin zetten?
[..]
Volgens mij staat de OP link nog gericht op belsen's sitequote:Op maandag 28 december 2009 22:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat mag je tegenwoordig toch zelf doen in de Wiki?
Ik post ook twee keer per jaar en sta er nog inquote:Op maandag 28 december 2009 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Alsof het ook maar íéts van meerwaarde heeft als je erbij staat![]()
GASquote:
Dat blijft een leuke winkel.quote:
Een electrisch drumstel eigenlijk.quote:Op maandag 28 december 2009 23:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat blijft een leuke winkel.
Ben je nog naar iets op zoek of ga je alleen kijken?
Verkopen ze die daar dan ook?quote:
1) Hangt er van af wat je wil. Elektrisch, akoestisch? Wat voor (soort) nummers wil je spelen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:00 schreef shythe het volgende:
hee mensen,
ik heb een vraagje en denk dat ik die hier het best kan posten
ik wil namelijk beginnen met gitaar spelen als hobby, speel op dit moment op de linkshandige gitaar van mn vader verkeertom (don't bother asking)
1. wat kan ik het beste kopen? heb ongeveer 200-300 euro te besteden
2. zijn er nog tips of dingen dat jullie zeggen dáár moet je op letten bij beginnen/kopen van een gitaar(set)
3. ik ben linkshandig maar speel nu al een tijdje rechtshandig, is het verstandig om alsnog linkshandig te gaan spelen of kan ik beter gewoon bij rechtshandig blijven
alvast bedankt voor het lezen in ieder geval
(niet zo bekent met dit forum
Ja, helaas welquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:07 schreef The_Dean het volgende:
Punt 3 is inderdaad een hele goede! Veel ruimer aabod en keus.
Is idd uitstekend anti-GAS!quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, helaas wel![]()
Aan de andere kant maakt dat de keuze vaak ook weer gemakkelijker.
Het gaat hiet toch alleen maar over air gitaar ?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is idd uitstekend anti-GAS!.
Ik ben ook linkshandige en speel linkshandig; de manier waarop je natuurlijk en onbewust air guitar speelt is wel hoe je behoort te spelen.
quote:
Lijkt me wel grappig dat Dribbel_ mijn broer lijkt te zijnquote:
Alsof dat ooit gaat gebeurenquote:Op dinsdag 29 december 2009 09:19 schreef Witchfynder het volgende:
Dat hij zich oooooooooooooit als een grote jongen mag gaan gedragen.
Dat heeft een vriend van me ooit gehad. Zaten we op een chat. Hij en een andere kerel zaten er echt al 3 maanden zonder van elkaar te weten dat ze neven zijn. Door een toevalligheid kwamen ze erachterquote:Op dinsdag 29 december 2009 09:51 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Lijkt me wel grappig dat Dribbel_ mijn broer lijkt te zijn.
Probeer eerst linkshandig en rechtshandig spelen goed uit. Anders loop je straks echt tegen beperkingen aan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef shythe het volgende:
ik wil het liefst elektrisch gaan spelen, en dat ik rechtshandig ga spelen is ook 10 keer zo handig... stomme linkshandigheidwat zouden jullie me aanraden?
Je kunt net zo goed tuxguitar downloaden. Is gratis en werkt ook nog eens een stuk prettiger.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:36 schreef Gitaarmat het volgende:
Wie kan me een linkje sturen van Guitar Pro. (PM)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |