Stringwindersquote:Op zondag 27 december 2009 20:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dan neemt hij een week vakantie om z'n snaren te vervagnen ?
Tja, daar heeft hij dus personeel voorquote:Op zondag 27 december 2009 20:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En dan neemt hij een week vakantie om z'n snaren te vervagnen ?
Wat een kutbaan moet dat zijnquote:Op zondag 27 december 2009 20:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tja, daar heeft hij dus personeel voor
Dat is gewoon asociaal. Koop dan 50 echt verschillende gitaren ofzo.quote:Op zondag 27 december 2009 19:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
achja....er is altijd baas boven baas.... slash met zijn gitaren:
[ afbeelding ]
Gitaartech, best een tof beroep.quote:
Lijkt mij ook wel,quote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gitaartech, best een tof beroep.
So truequote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nou niet als je zoveel snaren achter elkaar kan lopen gaan vervangen enzquote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Voor iemand als Slash doe ik dat graag hoor.quote:Op zondag 27 december 2009 20:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nou niet als je zoveel snaren achter elkaar kan lopen gaan vervangen enz
Maar er zitten wel leuke dingen aan natuurlijk
Je vangt alleen geen ruk dat is wel jammer.quote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wringt dat dan niet? of wilde hij zelf niet meer spelen?quote:Op zondag 27 december 2009 20:52 schreef Cynic het volgende:
Wij hebben best een goede gitaarroadie, tevens de vorige gitarist. Het is best wat waard als je iemand erbij hebt lopen die meer kan dan het bier opdrinken.
Je moet het voor de liefde voor de muziek en gear doen, niet voor het geld.quote:Op zondag 27 december 2009 21:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Je vangt alleen geen ruk dat is wel jammer.
Dat zijn toch niet de gitaren van die "Orpheo"? Die kerel is gestoordquote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Plaatje van gitaarnet
[ afbeelding ]
Wat moet je in godsnaam met zoveel redelijk dezelfde gitaren
Precies! Lemmy van Motorhead was vroeger roadie van Jimi Hendrixquote:Op zondag 27 december 2009 22:29 schreef Svyatagor het volgende:
Het zijn zelf vaak ook goeie muzikanten. Billy Howerdel bv, gitaartech van Tool heeft later A Perfect Circle opgericht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Howerdel
Lemmy had dan ook beter roadie kunnen blijven....quote:Op zondag 27 december 2009 22:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Precies! Lemmy van Motorhead was vroeger roadie van Jimi Hendrix
quote:
Nee, niet echt. Het heeft wel eerst een tijdje geduurd voordat hij als roadie meeging. Er zullen vast wel dingen zijn die hij anders zou doen/spelen dan ik, maar het werkte gewoon niet meer met hem als gitarist.quote:Op zondag 27 december 2009 21:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Wringt dat dan niet? of wilde hij zelf niet meer spelen?
Wanneer je alsnog de wereld verrast door een symphonic power metalband met kazige fantasy teksten te beginnenquote:Op maandag 28 december 2009 08:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Het heeft wel eerst een tijdje geduurd voordat hij als roadie meeging. Er zullen vast wel dingen zijn die hij anders zou doen/spelen dan ik, maar het werkte gewoon niet meer met hem als gitarist.
Het zou overigens best kunnen dat, mocht ik besluiten ermee te stoppen, hij weer mijn plaats inneemt.
Bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 december 2009 08:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wanneer je alsnog de wereld verrast door een symphonic power metalband met kazige fantasy teksten te beginnen.
.
Zou tijd worden....quote:Op maandag 28 december 2009 09:25 schreef genakt het volgende:
zo de sleutel ophalen van me nieuwe huis![]()
![]()
![]()
eindelijk op mezelf
hopelijk krijg ik beetje normale buren en kan ik gewoon rustig gitaar spelenquote:Op maandag 28 december 2009 09:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zou tijd worden....![]()
Maar ehm, tof
Balkenbrijquote:Op maandag 28 december 2009 08:25 schreef Aresdreams het volgende:
ach, van kleins af aan zo in de winter balkenbrij van me oma mee (zelfgemaakte, die troep van in de winkel hoef ik nie), en dan op zo een koude dag een flinke plak zo in de pan en dan op brood, heerlijk
maar goed, als je des ochtens aan komt zetten met frietpan voedsel krijg ik het ook nog wel weg, dus wat dat betreft maakt het niets uit wat ik voorgeschoteld krijg
Definieer jij het woord rustig maar, mijn ouders en ik kunnen het daar niet over eens zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 09:40 schreef The_Dean het volgende:
Rustig gitaarspelen hebben je buren ook vast niks op tegen
Ik kan heel goed rustig gitaar spelen met mijn volume op 10.quote:Op maandag 28 december 2009 10:45 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Definieer jij het woord rustig maar, mijn ouders en ik kunnen het daar niet over eens zijn.
Doom Metal bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 december 2009 10:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik kan heel goed rustig gitaar spelen met mijn volume op 10.
Ik heb er al bijna weer een halve werkdag op zitten.quote:Op maandag 28 december 2009 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doom Metal bijvoorbeeld.
Zo, ik ben in Delft gearriveerd. Al slap geouwehoerd met een collega, geflirt met een baliechick en nu tijd voor koffie.
Kun je straks mooi elementen en potmeters lassenquote:
Hmmm, dat komt me bekend voor.quote:En LeNick's ouders waren ook bang over het volume wat die Marshall kon halen...
"Hey Nick, dat hij hard kan wil nog niet zeggen dat hij hard moet hè."
Balkenbrijquote:Op maandag 28 december 2009 09:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Balkenbrij.
Schijnt dat het met schenkstroop ook lekker is (een achterhoekse traditie ofzo).
Heb hem gisteren al even gedemonteerdquote:Op maandag 28 december 2009 11:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Kun je straks mooi elementen en potmeters lassen![]()
[..]
Hmmm, dat komt me bekend voor.
quote:Op maandag 28 december 2009 11:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb hem gisteren al even gedemonteerd
Wel wat andere drukte vandaag, maar moet wel lukken.
Ja even 5 minuutjes. Nu word zelfs die tamme LP een scheurijzerquote:
Ah joh, doet hij gewoon ffquote:Op maandag 28 december 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
Had je al een schema gevonden om die push-pull pots aan te sluiten?
Ja, daar kun je nog uren zoet mee zijn, dat pedaaltje is best nog wel veelzijdig.quote:Op maandag 28 december 2009 11:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja even 5 minuutjes. Nu word zelfs die tamme LP een scheurijzer
Nu nog even zoeken naar een lekkere sound, want hij word wel snel schel zegmaar, even boel finetunen
Ja, die heb ik. Weet niet meer waar, staat ergens in de bookmarks thuisquote:Op maandag 28 december 2009 11:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
Je hebt nog een paar dagen de tijd, dus je kunt nog rustig aan doen
Had je al een schema gevonden om die push-pull pots aan te sluiten?
Heb je de MT2 al getest?
Ja, zo zit ik ook. Ik had laatst ook ergens zo'n schema gezien. Ik weet alleen niet meer waar.quote:Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, die heb ik. Weet niet meer waar, staat ergens in de bookmarks thuis
Ja, als het goed is de 2e of 3e week van januari.quote:Op maandag 28 december 2009 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
Hey Bro, nog ff en je hebt je bouwpakketje he.
Dat geloof ik ook....quote:Op maandag 28 december 2009 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
Schenkstroop is toch gewoon verdunde reguliere stroop?.
Ja, maar gewone stroop is echt Limburgs (een fabriek ligt 1 dorpje verderquote:
Ik moet dat blijkbaar ook hebben voor mijn maple nek. Ik ga ook zoeken hier. Als ik wat vind laat ik het weten. Weet jij wat het ongeveer moet kosten?quote:Op maandag 28 december 2009 11:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, als het goed is de 2e of 3e week van januari.![]()
Ik kan bijna niet wachten, en moet nog hard op zoek naar tung olie.
CSM?quote:Op maandag 28 december 2009 11:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, maar gewone stroop is echt Limburgs (een fabriek ligt 1 dorpje verder)
Wat is er in hemelsnaam Kirk Hammett aan die gitaar, behalve het logo?quote:Op maandag 28 december 2009 11:26 schreef maikel_rox het volgende:
weet niet of het mag, maar voor de gene die opzoek zijn naar een nieuwe gitaar en versterker:
[TK] Kirk Hammett elec. gitaar & Fender versterker, nieuw
Vroeg ik me ook al af, heb Kirk nog nooit op een gewone strat zien spelen. Wel op die superstrats van ESP natuurlijk, maar dat is deze niet...quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam Kirk Hammett aan die gitaar, behalve het logo?
Ja ik snap het ook niet helemaalquote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
EDIT: Dean, is die bestelling voor GFS al de deur uit? (helemaal gemist!)
Marketing schijnbaar:quote:Op maandag 28 december 2009 11:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af, heb Kirk nog nooit op een gewone strat zien spelen. Wel op die superstrats van ESP natuurlijk, maar dat is deze niet...
Dat ze dan op z'n minst een fatstrat leveren, maar denken dat je Metallica-geluiden uit die single coils krijgt....quote:Op maandag 28 december 2009 11:56 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Marketing schijnbaar:
http://www.rockpalace.com(...)re-Guitar-Pack-Black
hmmm, een idee voor morgen ochtendquote:Op maandag 28 december 2009 09:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Balkenbrij.
Schijnt dat het met schenkstroop ook lekker is (een achterhoekse traditie ofzo).
In de clip van One speelt hij volgens mij op een strat, weet alleen niet of dat een ESP is. Die cleane solo in het intro is wel met single coils gespeeld volgens mij.quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jep. Maar medio januari of iets eerder weer.quote:Op maandag 28 december 2009 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, dat is een ESP met floyd rose en alles... (even gecheckedquote:Op maandag 28 december 2009 12:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
In de clip van One speelt hij volgens mij op een strat, weet alleen niet of dat een ESP is. Die cleane solo in het intro is wel met single coils gespeeld volgens mij.
quote:Op maandag 28 december 2009 12:17 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
dat met die kirk gitaar doet me denken aan dit...
http://www.gear-vault.com/gibson-to-create-strats-hendrix/
Check ook die 'similar posts' voor vervolgverhalenquote:Op maandag 28 december 2009 12:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
Wat een verhaal. Wat voor types werken er bij Gibson zeg..
Het is bij de baptist in Arnhem en bij Verfmolen de Kat in Zaandam te krijgen.quote:Op maandag 28 december 2009 11:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik moet dat blijkbaar ook hebben voor mijn maple nek. Ik ga ook zoeken hier. Als ik wat vind laat ik het weten. Weet jij wat het ongeveer moet kosten?
Hm, helaas kom ik niet meer in Arnhemquote:Op maandag 28 december 2009 12:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is bij de baptist in Arnhem en bij Verfmolen de Kat in Zaandam te krijgen.
Kost ongeveer 4 euro voor 200ml.
Met een beetje geluk kan mijn vader misschien nog wat voor me regelen.
Ik kom op zich nog vrij regelmatig in Zaandam maar dat is altijd 's avonds en dan zijn ze daar vast dicht.quote:Op maandag 28 december 2009 12:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hm, helaas kom ik niet meer in Arnhem.
Meestal wordt het gewoon tung olie genoemd. Ze willen ook wel eens gewoon houtolie gebruiken als naam.quote:Op maandag 28 december 2009 13:13 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe heet tung oil in het Nederlands eigenlijk?
Damn, wat een hoop studiotijd, al die verhalen. Moeten jullie dat allemaal zelf financieren of hebben jullie een goeie platendeal?quote:Op maandag 28 december 2009 13:23 schreef Cynic het volgende:
Zo zie je maar weer dat het in de studio altijd anders uitpakt dan je had verwacht:
Vanochtend naar de studio gegaan omdat 2 liedjes bas over moeten, ik zou alleen mee om te checken of de intonatie dan wel klopt t.o.v de gitaar. Kan ik ook mooi mijn Orange versterkertje even testen, aangezien ik toch niet hoef op te nemen.
Basversterker wordt aangezet: "Hey, waar komt die brom vandaan?". Nou is er dus weer een buis stuk.
Dus uiteindelijk heb ik toch maar een half liedje opgenomen, alle cleane partijen daarvan. Met de Dual Terror, wat een mooie clean heeft die!
Distortion moet ik nog even naar zoeken, maar dat gaat ook wel goed komen.
Ja, daarom wil ik ook tung olie gebruiken. en de kans dat de doeken die je gebruikt spontaan kunnen gaan ontbranden lijkt me ook wel tofquote:
Geen van beide, onze geluidsman heeft een studio gebouwd en wij zijn een beetje het pilot-project. Hetgeen dus ongeveer neerkomt op onbeperkte tijd in een professionele studio met mensen die er verstand van hebben. Alleen gaat er af en toe nog iets mis of moet iets uitgezocht worden.quote:Op maandag 28 december 2009 13:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Damn, wat een hoop studiotijd, al die verhalen. Moeten jullie dat allemaal zelf financieren of hebben jullie een goeie platendeal?
Dat is ook wel de beste manier om te werken. Kun je overal lekker de tijd voor nemen en wanneer het een keer wat tegen zit, maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit want als het er een weekje later op staat maakt het ook niet uit.quote:Op maandag 28 december 2009 13:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Geen van beide, onze geluidsman heeft een studio gebouwd en wij zijn een beetje het pilot-project. Hetgeen dus ongeveer neerkomt op onbeperkte tijd in een professionele studio met mensen die er verstand van hebben. Alleen gaat er af en toe nog iets mis of moet iets uitgezocht worden.
Hij gaat uiteindelijk wel knallen hoor, dat weet ik zeker.
Inderdaad, dat is ook een enorm voordeel. En het duurt nou al zo lang dat het ook niet meer op een week of een maand aankomt.quote:Op maandag 28 december 2009 13:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is ook wel de beste manier om te werken. Kun je overal lekker de tijd voor nemen en wanneer het een keer wat tegen zit, maakt het eigenlijk niet zo heel erg veel uit want als het er een weekje later op staat maakt het ook niet uit.
MAar dat lijkt me ook weer minder omdat je toch benieuwd bent naar het materiaal hoe het gaat wordenquote:Op maandag 28 december 2009 13:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook een enorm voordeel. En het duurt nou al zo lang dat het ook niet meer op een week of een maand aankomt.
Eens kijken of ik binnenkort weer eens een dagje de studio in kan.quote:Op maandag 28 december 2009 13:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is ook een enorm voordeel. En het duurt nou al zo lang dat het ook niet meer op een week of een maand aankomt.
Jammner dat the Edge er ook aan mee doet.quote:Op maandag 28 december 2009 14:12 schreef guitarist het volgende:
Plicht voor elke gitarist / muzikant: "It Might Get Loud" kijken!!!!!
Dat hij altijd overal bij en in zit terwijl er legio gitaristen zijn die aanzienlijk indrukwekkender zijn dan hij. Dat en hij noemt zichzelf 'The Edge'quote:Op maandag 28 december 2009 14:44 schreef guitarist het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen The Edge?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |