Twee hè. Dat weet je? Fijn dat je het me vergeeft; daar is het wel de tijd van het jaar voor.quote:Op zondag 27 december 2009 16:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hebt een ontzettend mooie parkiet, dus ik vergeef het je.
Denk eens aan een trein/metro. Geen enkele vorm van beveiliging en mogelijk evenveel potentiële slachtoffers.quote:Op zondag 27 december 2009 15:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Het enige is misschien: hij moest die ontploffing veroorzaken vlak voor de landing, zodat er ook slachtoffers op de grond zouden zijn. Als ze bijna landden, moest hij op zijn plaats blijven - in elk geval zou het dan de aandacht trekken als hij naar de wc liep.
Ik zou nu niet met veel plezier in een vliegtuig stappen. Dit kunnen ze elke keer doen lijkt me.
Da's waar.quote:Op zondag 27 december 2009 17:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Denk eens aan een trein/metro. Geen enkele vorm van beveiliging en mogelijk evenveel potentiële slachtoffers.
100% veilig vliegen kan inderdaad niet. Maar het was nooit 100% veilig en die terreurdreigingen komen naast de gevaren die er al waren.quote:100% veilig vliegen kan niet, tenzij je stopt met vliegen. Veiliger maken wel, echter de verhouding veiligheid en kosten/overlast is ook belangrijk. Elke passagier fouilleren en handbagage verbieden is niet echt een maatregel waar ik op zit te wachten...
En toch blijkt men dat beveiligers volkje bekwaam genoeg te vinden om zo'n grote verantwoordelijkheid te geven, want men klaagt en kankert en oordeelt wel en iedereen weet het beter, maar toch kan een vliegveld niet zonder dat volk draaien. Tijd voor echte mensen ja, van de KMar zijn we wel onder de indruk zekerquote:Op zondag 27 december 2009 12:45 schreef Red_85 het volgende:
- Issue: veiligheid op Schiphol. Moeten er verdere maatregelen worden genomen of is het goed zo?
Een kort antwoord: ja, voor verdere maatregelen
Waarom? De Kmar is nu verantwoordelijk voor de veiligheid op AMS. Maar ze hebben het uitbesteed aan private ondernemingen. De werknemers van de private ondernemingen zijn niet anders dan mensen die niets anders kunnen als beveiliger spelen. De meeste weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Ze krijgen een opleiding van een weekje en denken dan al de autoriteit te zijn op veiligheidsgebied. Jongens en meisjes van nog geen 20 of oudere mensen die afgekeurd zijn voor een normale baan waarbij ze echt moeten werken. Het over grote deel heeft absoluut niet de juiste persoonlijkheid om beveiliger te spelen. Het is gewoon lachwekkend wat er bij bedrijven als Trigion of G4S werkt.
quote:Op zondag 27 december 2009 20:51 schreef Meddo het volgende:
Weer incident op vlucht A'dam-Detroit
Er heeft zich vanavond een incident voorgedaan op een vlucht van Delta/Northwest Airlines van Schiphol naar Detroit. Een verdachte Nigeriaan zou een halfuur op een toilet hebben doorgebracht. De man zou vanuit die ruimte hebben geschreeuwd.
Het vliegtuig is veilig geland op de luchthaven van Detroit. Daar zijn alle 253 256 passagiers veilig van boord gehaald. Dat meldt CNN.
Het gaat om dezelfde Northwest/Delta- vlucht als waarop eergisteren een Nigeriaan probeerde een aanslag te plegen.
Integendeel. De veiligheid van vliegtuig en vliegveld moet volledig geprivatiseerd worden (d.w.z. vliegmaatschappijen en vliegveld zelf voor de beveiliging laten zorgen) want op die manier zorg je voor een markt (en dus ook concurrentie) in veiligheid. Is vliegmaatschappij A onveilig, dan ga je met maatschappij B enzovoort. De overheid kun je niet vertrouwen om voor veiligheid te zorgen.quote:Op zondag 27 december 2009 12:45 schreef Red_85 het volgende:
- Issue: veiligheid op Schiphol. Moeten er verdere maatregelen worden genomen of is het goed zo?
Een kort antwoord: ja, voor verdere maatregelen
Waarom? De Kmar is nu verantwoordelijk voor de veiligheid op AMS. Maar ze hebben het uitbesteed aan private ondernemingen. De werknemers van de private ondernemingen zijn niet anders dan mensen die niets anders kunnen als beveiliger spelen. De meeste weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Ze krijgen een opleiding van een weekje en denken dan al de autoriteit te zijn op veiligheidsgebied. Jongens en meisjes van nog geen 20 of oudere mensen die afgekeurd zijn voor een normale baan waarbij ze echt moeten werken. Het over grote deel heeft absoluut niet de juiste persoonlijkheid om beveiliger te spelen. Het is gewoon lachwekkend wat er bij bedrijven als Trigion of G4S werkt.
En dan nog een ding. Een heel groot deel van de beveiligers op AMS zijn van marokkaanse afkomst. Nu even één ding, ik ben geen racist maar we weten allemaal dan naar Amsterdam niet echt het beste volk gekomen is. Dus hoe kan je moslimterrorisme bestrijden met Amsterdam-West marokkaantjes?
De Kmar heeft gegokt en verloren, tijd voor echte mensen die het snappen, zowel in de terminal als op het platform. Het is al langer tijd om het wederzijds respect en begrip tussen werknemers, passagiers en beveiliging te herstellen, nu is de kans.
Als beveiligertje moet je natuurlijk wel de tools krijgen om dit soort figuren er makkelijk tussenuit te plukken. Net zoiets als een dat je een mailtje krijgt wat door alle scanners heen is geglipt zou er iets moeten zijn dat op dat moment de beveiligertje een belletje doet rinkelen zodat die op dat moment nog kan beslissen of die actie moet nemen. Het lijkt me dat zoiets simpels niet bestaat waardoor je dit soort situaties blijft houden.quote:Op zondag 27 december 2009 20:34 schreef Skaai het volgende:
Makkelijk hoor, beveiligertjes aanwijzen.
Winny de Jong van de LPF heeft uren op het toilet van de tweede kamer doorgebracht. Ze bestelde vandaar zelfs salades door de gesloten deur. Dan vind ik een Nigeriaan met darmkrampen nog veel normaler.quote:Op zondag 27 december 2009 20:51 schreef Meddo het volgende:
Weer incident op vlucht A'dam-Detroit
Er heeft zich vanavond een incident voorgedaan op een vlucht van Delta/Northwest Airlines van Schiphol naar Detroit. Een verdachte Nigeriaan zou een halfuur op een toilet hebben doorgebracht. De man zou vanuit die ruimte hebben geschreeuwd.
Het vliegtuig is veilig geland op de luchthaven van Detroit. Daar zijn alle 253 passagiers veilig van boord gehaald. Dat meldt CNN.
Het gaat om dezelfde Northwest/Delta- vlucht als waarop eergisteren een Nigeriaan probeerde een aanslag te plegen.
Hij had gewoon een keutel dwars zitten.quote:Op zondag 27 december 2009 21:29 schreef voyeur het volgende:
Op zondag 27 december 2009 20:51 schreef Meddo het volgende:
Weer incident op vlucht A'dam-Detroit
Er heeft zich vanavond een incident voorgedaan op een vlucht van Delta/Northwest Airlines van Schiphol naar Detroit. Een verdachte Nigeriaan zou een halfuur op een toilet hebben doorgebracht. De man zou vanuit die ruimte hebben geschreeuwd.
Elke stabiele néger wordt straks gezien als een potentiële terrorist. Wat zijn de mensen toch oppervlakkig en opportunistisch ingesteld. Helaas.quote:Op zondag 27 december 2009 22:19 schreef De_Ruyter het volgende:
De vliegtuigen zijn de eerste tijd niet meer veilig terrein voor anders gekleurden ben ik bang, als je op de plee gaat zitten word je er al uit gerukt omdat je een terrorist bent.
Nouja, laten we zeggen dat een terrorist zo onderhand wel een stereotype persoon is geworden.quote:Op zondag 27 december 2009 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke stabiele néger wordt straks gezien als een potentiële terrorist. Wat zijn de mensen toch oppervlakkig en opportunistisch ingesteld. Helaas.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |