Dikke wanten dus aan met oud en nieuwquote:Op zondag 27 december 2009 09:39 schreef basst2005 het volgende:
Volgens EC Oper wordt het aardig koud 's nachts de komende week:
[ afbeelding ]
0 tot -4 graden?quote:Op zondag 27 december 2009 09:39 schreef basst2005 het volgende:
Volgens EC Oper wordt het aardig koud 's nachts de komende week:
[ afbeelding ]
Of net zo mistig als een paar jaar geledenquote:Op zondag 27 december 2009 09:48 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dikke wanten dus aan met oud en nieuw
en dat betekent?quote:
Blijft NL hequote:Op zondag 27 december 2009 12:29 schreef appelsientje het volgende:
Toch jammer dat op het einde van de kaart de temp. weer iets omhoog gaat..
maar goed, take the moment
wellicht woensdag al in het noorden of zelfs in het westen, in het zuiden valt dan voornamelijk nog regen maar het verschilt wel per run. Op donderdag en nieuwjaarsdag kan er ook neerslag vallen want dan voornamelijk in de vorm van sneeuw zal zijn. Afhankelijk van hoe snel de kou terrein wint.quote:
Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoeld. Ik ben een global warming believer en een paar dagen vorst/sneeuw maakt nog niet dat het weer kouder wordt ofzoquote:Op zondag 27 december 2009 16:02 schreef ACT-F het volgende:
De global warming believers zijn opvallend stil rond deze tijd
Hier werd het ook opeens donker, regen gehad en daarna hagel.quote:Op zondag 27 december 2009 16:02 schreef DemonRage het volgende:
Lekker donker regenweer buiten. 't is eigenlijk de hele dag nog niet echt licht geweest dankzij de dikke bewolking.
Het is ook klimaatveranderingquote:Op zondag 27 december 2009 16:02 schreef ACT-F het volgende:
De global warming believers zijn opvallend stil rond deze tijd
Haha, optimistquote:Op zondag 27 december 2009 15:40 schreef Burnie88 het volgende:
Yes, de elfstedentoch komt in zicht! Hopen dat het droog blijft.
78-79 flashbackquote:Op zondag 27 december 2009 10:38 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend spannend de afgelopen dagen... GFS die van geen winterinval wilde weten en ECMWF die totaalwinter schetste..
De luchtmassagrens zou precies boven de Benelux komen te liggen met daardoor enorme onzekerheid: 100 kilometer die een wereld van verschil maakt in de temperatuur. Ik heb runs gezien de afgelopen dagen, niet te pruimen voor zuiderlingen maar top voor het Noorden.
Alle grote weerbureau's bleven (en blijven tot nu toe) voorlopig terecht voorzichtig. Het is een van de spannendste situaties in jaren.
Dit is de meest recente pluim van het ECMWF:
[ afbeelding ]
Als dit toch uitkomt, jongens...![]()
2009 wordt wel erg krap hoor, als we al genoeg vorst zouden krijgen (paar nachten -20) dan is het orginisatorisch nog niet haalbaar dit jaarquote:Op zondag 27 december 2009 19:29 schreef Saekerhett het volgende:
Iedereen die vorig jaar geld heeft gezet op géén elfstedentocht in 2009 staat in ieder geval op winst
het ziet er zo mooi uit, maar ik ga mij nog niet verheugen er op...quote:Op zondag 27 december 2009 20:39 schreef -0- het volgende:
Totaalwinter per 1 januari volgens de oper van EC
ja, dan wordt het echt lachenquote:Op zondag 27 december 2009 20:42 schreef -0- het volgende:
Inderdaad even nog een slag om de arm houden zeker gezien de enorme verschillen met GFS.
Als het uitkomt zou het wel fantastisch zijn.
Dat zeg ikquote:Op zondag 27 december 2009 20:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
2009 wordt wel erg krap hoor, als we al genoeg vorst zouden krijgen (paar nachten -20) dan is het orginisatorisch nog niet haalbaar dit jaar
Inderdaad deze is echt geniaal.quote:Op zondag 27 december 2009 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
Er is inmiddels een nieuwe pluim Aloa.... die jij hier poste is prutde nieuwe is geniaal!!
[ afbeelding ]
Tot en met oud/nieuw kans op neerslag, daarna lijkt het alleen stevig te gaan vriezen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoort bij die nieuwe verwachtingen ook weer een hoop sneeuw?
Hele mooie Pluim! Lekker koud over een weekquote:Op zondag 27 december 2009 21:46 schreef INViCTuS het volgende:
Er is inmiddels een nieuwe pluim Aloa.... die jij hier poste is prutde nieuwe is geniaal!!
[ afbeelding ]
Het KNMI heeft het voor dinsdag al over sneeuw.quote:Op zondag 27 december 2009 21:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Tot en met oud/nieuw kans op neerslag, daarna lijkt het alleen stevig te gaan vriezen.
Wat zijn dat voor een kak-grafiekjes zonder legenda?quote:Op zondag 27 december 2009 12:05 schreef i2Them2 het volgende:
Waarschijnlijk flink winter vanaf dinsdag. Het noorden maakt de grootste kans.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb niet eens schaatsen hier.quote:Op maandag 28 december 2009 03:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Schaatsen?
Sneeuw?
Dan mogen we de schaatsen nog wel even in het vet houden!
Dat wordt pindakaas inslaanquote:
Laat het winterweer maar weer komenquote:Op maandag 28 december 2009 10:16 schreef Gijsje het volgende:
De nieuwe pluim, brrr koud
[ afbeelding ]
Ja, dat hoop ik ook. Is veel beter voor het schaatsijs.quote:Op maandag 28 december 2009 12:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Morgen waarschijnlijk gewoon regen, het noorden daargelaten.
Voor het trainen voor de Elfstedentocht heeft u toch echt natuurijs nodig hoorquote:Op maandag 28 december 2009 17:27 schreef kidkash19 het volgende:
Rot op met die teringkou er moet na Nieuwjaar gewoon weer buiten getraind worden
Dat dus.quote:Op maandag 28 december 2009 17:27 schreef kidkash19 het volgende:
Rot op met die teringkou er moet na Nieuwjaar gewoon weer buiten getraind worden
Dat het maar mag uitkomen!quote:Stevige vorst op komst
HURDEGARYP
Er komt in Friesland een vorstperiode, die te vergelijken is met die van de Elfstedenwinter van 1997. De weercomputers van het ECMWF (het Europese weercentrum in het Engelse Reading) voorspellen een winter die dinsdag licht begint en het weekeinde oploopt van matige tot strenge vorst.
Volgende week wordt zelfs zeer strenge vorst (-15 graden of lager) verwacht. De verwachting is, dat de nieuwe winterperiode minimaal een dag of tien zal duren. Het wordt dus opnieuw en voor langer dan een paar dagen ‘ouderwets' winterweer.
Vorst = okee... Sneeuw niet.quote:
Hier doen we gewoon een trui aan ipv een t-shirt zoals we die nu dragen met deze bijna zomerse temperaturen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:53 schreef JDude het volgende:
Prima als alleen Friesland dichtvriest! Hebben ze daar hun tocht weer eens en het scheelt mij hier een bak stookkosten.
Ik zou zeggen: ga je gang!quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef IHVK het volgende:
weerwoord.be![]()
Kan iemand geen site maken die wel werkt?
die zal binnen het uur binnen komen volgens mij.quote:
Jawel geen probleem hoorquote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef IHVK het volgende:
weerwoord.be![]()
Ze kunnen er ook gewoon twee kleine ads op zetten en er stroomt al wat meer geld binnen.quote:Op maandag 28 december 2009 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jawel geen probleem hoorbetaal jij de kosten dan?
Vind je het gek, het moet geen reclame forum worden waar banners in overvloed zijn, een donatie button zou voldoende moeten zijnquote:Op maandag 28 december 2009 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze kunnen er ook gewoon twee kleine ads op zetten en er stroomt al wat meer geld binnen.
Maar de users waren daar tegen dacht ik. Snap ik niets van..
Verder snap ik er ook niets van dat ze dat vervelende systeem waardoor je nooit meer iets terug kan vinden gebruiken. Maar goed er is geen alternatief.
Oja het is een Belgische website maar het gaat vrijwel uitsluiten over Nederland.
Daarom zei ik ook twee kleine banners, wie stoort zich nou daaraan. Ruimte zat ook. Bijvoorbeeld onder reacties. Donate button is ook een goed idee. Ik denk dat de users echt wel zullen doneren.quote:Op maandag 28 december 2009 21:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vind je het gek, het moet geen reclame forum worden waar banners in overvloed zijn, een donatie button zou voldoende moeten zijn![]()
Ok, dat wist ik niet.quote:En dat laatste: Het was ook de bedoeling om er weerwoord.nl van te maken, echter bestaat deze al en daarom dus .be
heb jij ooit wel eens een pluim gezien die tot het einde van de periode extreme oplossingen geeftquote:Op maandag 28 december 2009 22:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alleen op het einde iets minder maar ach dat kan miss nog wel recht worden getrokken
Da's m'n specialiteit.quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef IHVK het volgende:
weerwoord.be![]()
Nice!quote:Op maandag 28 december 2009 23:21 schreef Frutsel het volgende:
Even spammen... het gaat grotendeels ook over jullie![]()
De Elementen - JAAROVERZICHT 2009
Beste wensen alvast
Ik vind het systeem juist geniaal. Altijd lekker actueel. Maar je moet het wel bijhouden natuurlijkquote:Op maandag 28 december 2009 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Verder snap ik er ook niets van dat ze dat vervelende systeem waardoor je nooit meer iets terug kan vinden gebruiken. Maar goed er is geen alternatief.
Effe forum opzetten is toch niet zo moeilijk, moet alleen geen geld gaan kosten lolquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:30 schreef indahnesia.com het volgende:
"weerwoord.nl" opzetten? Mail me maar, ik doe het zo. Hosting regel ik wel.
Of weerwoord.be nou wel of niet werkt... het barst er van de kleuters die elkaar lopen te provoceren omdat ze allemaal van een ander weertype houden.quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef IHVK het volgende:
weerwoord.be![]()
als jij me meehelpt, dan kost het jou geen geld. Laat dat deel maar aan mij over.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Effe forum opzetten is toch niet zo moeilijk, moet alleen geen geld gaan kosten lol
Gewoon een 2de weerwoordzou wat zijn
Het is nog geen januari, tijd genoeg nog.quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch weer die verdomde sneeuw die weer met bakken tegelijk het ijs moet komen verpesten. Het zal me verbazen als ik deze winter nog een lekker tochtje kan maken.
ben jij stieken Stefan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:14 schreef basst2005 het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe pluim. Na 6 januari gaat de temp. weer aardig omhoog...
boh, volgend jaar pas.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:26 schreef Remzz het volgende:
Geen sneeuw en we kunnen volgende week om deze tijd schaatsen
Ja maar toch wel leuk om te zienquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat zijn de uiterste waarden voor de 5e dag ja.
Wat moet ik me voorstellen bij 73 kg sneeuw per m2?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
je moet de nieuweste sneeuwkaart is zien van wetter3.de voor de komende week... oost en noor nederland krijgen dan een pakket waar je u tegen zegt...uiteraard verandert dat wel weer maar toch...
[ afbeelding ]
Regen voor het zuiden, natte sneeuw/ijzel voor het midden, sneeuw voor het noorden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Wat komt er aan: regen, sneeuw, rotzooi?
73 kg neerslag per vierkante meter is 73 mm, dat kan 73 cm sneeuw opleveren hangt een beetje af van de structuur van de sneeuwquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij 73 kg sneeuw per m2?
Klopt. Van Wikipedia: De dichtheid van verse sneeuw bedraagt ca. 100 kg/m3. Da's dus inderdaad ongeveer 73 cm.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:36 schreef Estate het volgende:
[..]
73 kg neerslag per vierkante meter is 73 mm, dat kan 73 cm sneeuw opleveren hangt een beetje af van de structuur van de sneeuw
Inderdaad slecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En GFS is om, hoor.![]()
[ afbeelding ]
Niet eerder zo bewust meegemaakt dat GFS consistent, DAGENlang totaal anders was dan ECMWF. Door de synoptische situatie natuurlijk wel begrijpelijk, maar toch. Het lijkt een beetje een afgang voor GFS deze ronde, en niet zo'n beetje ook. Maargoed, alle modellen staan nu richting ijskou, en daar gaat het om..
[..]
Nice!
Lijkt me wel leuk, vuurwerk bij een mooi wit laagje, ik ben voor!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Of kun je het niet aan dat wij noordelingen weer de sneeuw krijgen
Maar aan de andere kant ook weer niet, ik bedoel de knallen dempen dan heel ergquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk, vuurwerk bij een mooi wit laagje, ik ben voor!
Beter dan vuurwerk met 10 meter zichtquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk, vuurwerk bij een mooi wit laagje, ik ben voor!
quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je mag de sneeuw hebben hoor, ik zal wel genieten van het ijs volgende weekquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik kon 2 jaar terug serieus de overkant van de straat niet zien...quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Beter dan vuurwerk met 10 3 meter zicht
Dat hadden wij vorig jaar ook, maar dat was niet de mist. Dat was de smog van al het vuurwerk, het werd ook met de minuut erger na middernacht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik kon 2 jaar terug serieus de overkant van de straat niet zien...
En toch van die debielen die dan toch vuurwerk gingen afsteken, je zag het niet maar je hoorde het welquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik kon 2 jaar terug serieus de overkant van de straat niet zien...
Het vuurwerk een jaar laten liggen in huis is ook niks.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
En toch van die debielen die dan toch vuurwerk gingen afsteken, je zag het niet maar je hoorde het wel
Wij hebben toen 1 jnauari 's avonds de zooi afgestoken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het vuurwerk een jaar laten liggen in huis is ook niks.
quote:VOORWAARSCHUWING VOOR EXTREEM WEER
Opgesteld door het KNMI op dinsdag 29 december 2009 om 13.29 uur.
Bericht nummer: 1
IJZEL
Een neerslaggebied boven het zuiden van het land trekt langzaam naar het noorden en komt vanavond ergens boven het noorden van het land tot stilstand. In de namiddag en avond gaat het ten noorden van de Grote Rivieren sneeuwen en vanavond in het midden mogelijk ook IJZELEN. In de namiddag, maar vooral vanavond en vannacht kan het hierdoor in het midden en noorden van het land verraderlijk glad worden. Houd de berichtgeving hierover in de gaten.
Volgend bericht:
17.00
Ik woon precies in dat super donkderblauwe stukje !!!quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
je moet de nieuweste sneeuwkaart is zien van wetter3.de voor de komende week... oost en noor nederland krijgen dan een pakket waar je u tegen zegt...uiteraard verandert dat wel weer maar toch...
[ afbeelding ]
We zullen zien de NS staat paraat met hun poppenkastquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:23 schreef Burnie88 het volgende:
Het wordt weer chaos in NL vanmiddag/vanavond...
Hey joh, arme sneeuwmannen!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant ook weer niet, ik bedoel de knallen dempen dan heel ergmaar kan ook wel weer leuk zijn b.v sneeuwpoppen opblazen met een lawinepijl
Al moet het niet te koud worden hoorwant dan krijg ik koude handen en vuurwerk afsteken met handschoenen aan is niet zo verstandig
Haha, dan liever sneeuw!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je mag de sneeuw hebben hoor, ik zal wel genieten van het ijs volgende week
Vught idem ditoquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ligt al ruim een uur hier boven Rotterdam volgen Buienradar, maar het is gewoon droog.
Er hangt nog wat boven de noordzee... misschien dat dat nog wat noordelijker voorbij komt zetten?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:11 schreef Falco het volgende:
Volgens mij valt het wel mee met de neerslag. Het lijkt meer naar Duitsland weg te trekken
Voorlopig wel in ieder geval , het is bijna 2 graden hier.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef TvhN het volgende:
[..]
Gaat de warme lucht het dan toch winnen?
Nou jee, onweer. Flits, flits, knal, knal en het is weer voorbij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:46 schreef Burnie88 het volgende:
Het Noorden krijg opnieuw een lekkere bak sneeuw. Nou ik gun het ze wel daar, zij hadden zoveel pech met al dat onweer dit jaar.
Er staat vast een booreiland af te fakkelen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Zo is het voor de kust van Noorwegen 34 graden op één plek en 3 graden even verderop.
Ik bedoel het mislopen van al dat mooie onweerquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou jee, onweer. Flits, flits, knal, knal en het is weer voorbij.
brandje op zee?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Extreme verschillen op kleine afstand!!!!
[ afbeelding ]
Zo is het voor de kust van Noorwegen 34 graden op één plek en 3 graden even verderop.
Maar die sneeuw is dan weer minder van het aangroeiën van het ijs...voor een eventuele Elfstedentocht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:46 schreef Burnie88 het volgende:
Het Noorden krijg opnieuw een lekkere bak sneeuw. Nou ik gun het ze wel daar, zij hadden zoveel pech met al dat onweer dit jaar.
De vorst zit er overal nog wel goed in hoor in de grond dus dat glad worden gaat sowiezo gebeuren denk ik!quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:54 schreef Againzender het volgende:
Regen vriest hier vast aan het hek (Amsterdam Slotervaart), dus het zou wel eens verradelijk glad kunnen worden op sommige plaatsen waar de bodem nog koud is!
Okee. 70 centimeter is wat mij betreft ook prima. Hoewel ik niet zal klagen als het een meter meer zou worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:47 schreef MaGNeT het volgende:
Op RTL grapte iemand over 70cm sneeuw... Laat het daar bij blijven
Nou ik heb genoeg onweer hier gehad (vlakbij assen)quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:46 schreef Burnie88 het volgende:
Eindelijk zijn de parkeerplaatsen sneeuwvrij... gaat het weer los. En ik had geen sneeuwschuiver gekocht omdat ik dacht dat het eenmalig zou zijnquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
Vol spanning wacht ik hier in NO Fryslan op de zoveelste sneeuw in deze prille winter
Momenteel nog geen neerslag en dat klopt ook wel, gezien de buienradar.
Dat doet het ook al, in Amsterdam af en toe en op meer plekken op die lijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:08 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens de sneeuwradar zou het op meerdere plekken al moeten sneeuwen.
Ik zit boven de grote rivieren en aardig in het oosten en ben tevreden met wat ze voorspellen aan sneeuw voor hierquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het noorden krijgt genoeg sneeuw, wat een super maand
Volgende week maandag en dinsdag iets warmer dan in de pluim van vanochtend.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef INViCTuS het volgende:
prima pluim overigens...
[ afbeelding ]
Ik heb die radar een aantal keer bekeken en volgens mij is het de grootste grap ooitquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:08 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens de sneeuwradar zou het op meerdere plekken al moeten sneeuwen.
Hij geeft bij Heerhugowaard ook aan dat het hier nu zou moeten sneeuwen. Nou, geen vlokje.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:47 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik heb die radar een aantal keer bekeken en volgens mij is het de grootste grap ooit. Daar klopt echt vaak geen bal van. Lekker negeren dat ding
.
Waarquote:
Amsterdam Slotervaart. Wat er nu valt is gewoon droge plaksneeuw!quote:
Ah ok, thnxquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
NO-Friesland, ter hoogte van Buitenpost.
LOL, wat voor sluitertijd heb je gebruikt? Verders mooi plaatje btwquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef DaMart het volgende:
In Zandvoort sneeuwt én hagelt het nu. En de straat ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
Ik had hem op de autostand op een statief gezet. Maar ik geloof dat hij wel een seconde of 2 bezig wasquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:25 schreef Papabear het volgende:
[..]
LOL, wat voor sluitertijd heb je gebruikt? Verders mooi plaatje btw
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:25 schreef Papabear het volgende:
[..]
LOL, wat voor sluitertijd heb je gebruikt? Verders mooi plaatje btw
1/2 seconde, f3.5, ISO200 met een Olympus SP550UZ, en dan verbeterd met Photoshop CS4 op een Windows computerquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik had hem op de autostand op een statief gezet. Maar ik geloof dat hij wel een seconde of 2 bezig was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
[..]
1/2 seconde, f3.5, ISO200 met een Olympus SP550UZ, en dan verbeterd met Photoshop CS4 op een Windows computer
Camera klopt, dus de rest zal ook wel kloppen. En als je formaat aanpassen verbeteren noemt, dan klpt het CS4-deel ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha het moet ook wel kloppen het staat in de data van je fotoquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Camera klopt, dus de rest zal ook wel kloppen. En als je formaat aanpassen verbeteren noemt, dan klpt het CS4-deel ook!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
[..]
1/2 seconde, f3.5, ISO200 met een Olympus SP550UZ, en dan verbeterd met Photoshop CS4 op een Windows computer
NERD-alert!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier in Hensbroek is het nu ook wit!![]()
Waar in West-Friesland?quote:
Toch apart, Apeldoorn ligt maar ietsje noordelijker dan Amersfoort. En hier toch echt alleen maar natte drab. Amstelveen heeft ook al sneeuw gemeld, en ook dat ligt maar ietsje noordelijker dan Amersfoort. Kennelijk maakt dat toch een groot verschil.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:19 schreef tomtomkortom het volgende:
Apeldoorn is intussen bedekt met een laag sneeuw. Hopelijk is het morgen weer weg
Nadeel is dat dat pas kan als het ijs voldoende dik is. Je mist dus kostbare centimeters door de sneeuw.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:22 schreef picobyte het volgende:
Dan moeten er maar veel mensen gaan baanvegen ghehe.
Nah,het mist alleen aan een echt stevige en langdurige koude periode in noord Nederland.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nadeel is dat dat pas kan als het ijs voldoende dik is. Je mist dus kostbare centimeters door de sneeuw.
Nog steedsquote:Op woensdag 30 december 2009 00:32 schreef Shoombak het volgende:
Hier in Utrecht vieze regen.
Heb je de recente ECMWF pluimen bekeken? Daar zie ik toch een ander beeld. Meer dan 10 Hellmanpunten per dag zijn mogelijk als het mee zit. Dat is zeer stevige kou.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:33 schreef picobyte het volgende:
Nah,het mist alleen aan een echt stevige en langdurige koude periode in noord Nederland.
Ja, het lijkt wel zeemist in de zomer.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:40 schreef Saekerhett het volgende:
Echt bizar, 6 graden verschil over 25 kilometer
Volgens de zonne stats zou dit een elfstedenwinter kunnen worden,de winter van afgelopen jaar zou een elfstedentocht winter kunnen zijn als de kou van Limburg in Friesland was geweest.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb je de recente ECMWF pluimen bekeken? Daar zie ik toch een ander beeld. Meer dan 10 Hellmanpunten per dag zijn mogelijk als het mee zit. Dat is zeer stevige kou.
quote:Op woensdag 30 december 2009 01:23 schreef -0- het volgende:
Maastricht gaat inmiddels richting de 10 graden.
Ik ben op het ijs geweest vandaag maar ik moet zeggen dat ik het nog niet helemaal vertrouw, nog even paar dagen wachten en hopelijk kunnen we snel de sneeuw van het ijs vegen, eventueel met water of zoquote:
quote:Op woensdag 30 december 2009 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe koud is deze pluim??
Zachte oplossingen wat hierboven ergens staat, ja, over 10 dagen voor het eerst![]()
11-13 ijsdagen op rij?![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat het letterlijk overnemen van de naam wel kwaad bloed gaat zetten.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Even een ander vraagje tussendoor.
Voor diegene met belangstelling in weerwoord.eu (niet .be): mail mij. Ik wil kijken of het levensvatbaar is om het op te zetten. hosting is geregeld, voornamelijk op zoek naar mensen die willen 'beheren'.
PM me maar als je belangstelling hebt, dan ga ik deze informatie eens op een rijtje leggen voor begin volgend jaar.
kan kloppen, die opties worden nog bekeken. Alle opties staan wat dat betreft nog open.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik denk dat het letterlijk overnemen van de naam wel kwaad bloed gaat zetten.
Het is wel echt een goed plan, de layout en snelheid van het huidige weerwoord is om te janken.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
kan kloppen, die opties worden nog bekeken. Alle opties staan wat dat betreft nog open.
Daarom. Maar om dit topic verder niet te vervuilen dus graag per PM als je belangstelling hebt.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:32 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Het is wel echt een goed plan, de layout en snelheid van het huidige weerwoord is om te janken.
Godverdomme zeg.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:01 schreef INViCTuS het volgende:
2010 start koud. Een Scandinavisch hogedrukgebied zorgt met een stevige oostenwind voor transportkou. Overdag komt het kwik amper boven het vriespunt uit en in de nachten gaat het matig to streng vriezen. Het koude weer lijkt een aantal dagen aan te houden, maar voor de termijn langer dan een week vooruit geven de weermodellen toch ook behoorlijk veel zachte oplossingen.
aldus weeronline...
is er ergens een website/instantie die weerbureaus onderzoekt en beoordeeld, wie zat er het vaak naast etc.... lijkt me we een leuk iets...quote:Op woensdag 30 december 2009 13:30 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Godverdomme zeg.
Het wordt echt tijd voor overheidsmaatregelen op het gebied van weerbureau's.![]()
Hoe triest is het gesteld als DIT weerbureau in zowat alle kranten de vetrouwde weerman heeft verstoten. Gisteren las ik in mijn krant ook weer een idioot vijf daagse rijtje met +2/-2 tot het einde der tijden.Het is dat ze nu om zijn naar kou, maar dan nog... de manier waarop: een Scandinavisch hogedrukgebied zorgt in 2010 voor transportkou?
... houdt een aantal dagen aan en dan weer behoorlijk veel zachte oplossingen?
![]()
Zeg dan niks.
Klacht: economische crisis waardoor een cheap weerbureau als WeerOnline proffesionele weermannen en vrouwen uit de kranten heeft verdreven.
Goed idee. Zoiets als een Standard & Poor's voor de meteorologie. Rating van triple A tot triple Cquote:Op woensdag 30 december 2009 13:33 schreef Re het volgende:
[..]
is er ergens een website/instantie die weerbureaus onderzoekt en beoordeeld, wie zat er het vaak naast etc.... lijkt me we een leuk iets...
Die zullen nu snel verdwijnen.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:46 schreef Asgard het volgende:
Lol @ die verschillen tussen noord en zuid
Niks d'r van, opbokken met die drek.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:43 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Guidance geeft hoop voor het zuiden. Gedurende de dag daalt de vorstgrens zodat heel Nederland vannacht weer onder 0 zit. Het zuiden maakt dan kans op enkele centimeters sneeuw.
Het ergste moet nog komen.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:22 schreef Adelante het volgende:
Ik dacht dat we het nu wel gehad hadden, kunnen we niet weer langzaam opbouwen naar een 18 tot 20 graden eind februari?
Laten we het hopen! Hier mooi wit trouwens. Ligt nu zo´n 3 cm.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het ergste moet nog komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |