quote:Op donderdag 24 december 2009 18:43 schreef Ruud het volgende:
Is dat voorbeeld uit de OP ergens te bekijken trouwens?
http://www.templatemonster.com/swish-templates/26263.htmlquote:Op donderdag 24 december 2009 18:43 schreef Ruud het volgende:
Is dat voorbeeld uit de OP ergens te bekijken trouwens?
link? tell me morequote:Op donderdag 24 december 2009 18:50 schreef Black-Hole het volgende:
Er zijn genoeg mooie kant en klare (Flash) viewers die je vrij simpel zelf in elkaar kan zetten.
En voor wat de TS zoekt ook het mooiste.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:57 schreef Black-Hole het volgende:
http://www.simpleviewer.net/products/ is denk ik wel de bekendste
En ook heel simpel zelf te hosten, bestandjes en foto's uploaden en klaarquote:Op donderdag 24 december 2009 20:07 schreef Noxa het volgende:
En voor wat de TS zoekt ook het mooiste.
ziet er ok uit, maar vind ik lang niet goed genoegquote:Op donderdag 24 december 2009 20:20 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik heb mijn site door een bevriende buurman laten maken
www.robkaag.nl
kan eventueel wel aan hem vragen wat dat voor een ander zou moeten kosten.
Is super makkelijk in gebruik.
Nouja ik doe het meer voor mezelfquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:33 schreef firewirecable het volgende:
Ik heb een weblog/photoblog gehad, maar de hoeveelheid activiteit die ik daar op kreeg viel gewoon zwaar tegen omdat je echt overal moet gaan spammen om je website te promoten in de hoop op een comment ofzo.
Ik stop mijn energie nu in Flickr omdat je met weinig moeite al heel wat meer activiteit krijgt en daar doe je het als fotograaf gewoon voor.
dat ziet er ook wel slick uit!quote:Op vrijdag 25 december 2009 20:24 schreef Isdatzo het volgende:
Als je gebruik wil maken van webgalleries vanuit adobe lightroom kan je ook eens hier kijken: http://lightroom.theturninggate.net/
Gebruik maken van Twitter om je volgers van nieuwe updates op de hoogte te houden en een blog bijhouden wil iik wel werkenquote:Op vrijdag 25 december 2009 14:08 schreef firewirecable het volgende:
Dat dacht ik ook, maar geloof me, met een Flickr account heb je als beginner meer fun dan met een eigen website, tenzij je professioneel bezig gaat natuurlijk, dan is een eigen website natuurlijk een must.
wat hij zegtquote:Op vrijdag 25 december 2009 14:08 schreef firewirecable het volgende:
Dat dacht ik ook, maar geloof me, met een Flickr account heb je als beginner meer fun dan met een eigen website, tenzij je professioneel bezig gaat natuurlijk, dan is een eigen website natuurlijk een must.
Jammer van het maximum aantal foto's van 50quote:Op donderdag 24 december 2009 19:57 schreef Black-Hole het volgende:
http://www.simpleviewer.net/products/ is denk ik wel de bekendste
De Pro (betaalde) versie kan er max 500 aan en heeft nog veel meer leuke extra's.quote:Op zondag 27 december 2009 11:50 schreef Ruud het volgende:
[..]
Jammer van het maximum aantal foto's van 50
Ja, maar 45 dollar vind ik iets teveel.quote:Op zondag 27 december 2009 12:49 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
De Pro (betaalde) versie kan er max 500 aan en heeft nog veel meer leuke extra's.
Dat Imagevue ziet er wel zeer mooi en gelikt uit zeg.quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:19 schreef Kremers het volgende:
Als je er geld voor over hebt: imagevueDat is echt geniale flash software. Deze beschikt over een admin module waar alles in te stellen is en je kunt er ook nieuwe foto's en mappen aan toevoegen. Handig als je je portfolio wilt uitbreiden.
Ik heb hem draaien op http://www.jkphoto.nl
Overigens heb ik een hostingspakket bij antagonist, ¤30 per jaar.
[..]
Gebruik maken van Twitter om je volgers van nieuwe updates op de hoogte te houden en een blog bijhouden wil iik wel werken
Flickr gebruik ik nu alleen nog maar voor mijn iPhonegraphy. Daarnaast vind ik de commentaren op flickr.com niet echt van een hoog niveau. Dingen als beautiful! en Great! heb je niet zo heel veel aan
Lekker snel ookquote:Op zondag 27 december 2009 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat Imagevue ziet er wel zeer mooi en gelikt uit zeg.
54 dollar is op zich ook nog een leuke prijs.quote:
Dat is het ookquote:Op zondag 27 december 2009 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat Imagevue ziet er wel zeer mooi en gelikt uit zeg.
Zie ik het goed dat ie niet per foto het aantal views kan laten zien. Gallery kan dat wel, maar Gallery heeft niet van die mooie gallery-viewers en dat is jammer.quote:Op zondag 27 december 2009 14:16 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat is het ookMaar weet je wat nog geweldiger is? Flash content geeft problemen bij zoekmachines: deze slaan flash content over. Imagevue bevat ook een HTML gallery, welke wel gelezen kan worden door Google etc. Alle informatie wordt opgeslagen in een xml bestand, dus Flash en HTML gallery lopen gelijk qua inhoud.
Als iemand die geen flash heeft geďnstalleerd op zijn computer, of JavaScript heeft uitstaan, naar je website gaat dan krijg je de mogelijkheid om de HTML versie te bekijken. Iedereen kan dus gewoon je foto's zien.
Ook Google Analytics gebruiken is geen probleem
Het feit dat je ook een directe link kunt sturen vind ik ook erg handig, bijvoorbeeld naar mijn foto's uit Maastricht. De meeste Flash viewers ondersteunen dit niet, wat erg onhandig is al je iemand een bepaalde groep of enkele foto wil laten zien.
Nope, dat laat hij niet zien. Maar dat is toch ook niet echt boeiend om te weten? Google Analytics werkt er gewoon mee en daar haal je veel betere data uit, zoals van welke sites bezoekers komen, hoe lang het bezoek duurt, weigeringspercentage (aantal bezoekers dat maar één pagina bekijkt)quote:Op zondag 27 december 2009 19:13 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Zie ik het goed dat ie niet per foto het aantal views kan laten zien. Gallery kan dat wel, maar Gallery heeft niet van die mooie gallery-viewers en dat is jammer.
Ik exporteer ze ze altijd met 800px aan de lange zijde, vind ik groot zat. Er zijn nog genoeg mensen met een 17" monitor en dan is 1024 denk ik net iets te groot. Ook omdat de gallery nog ruimte nodig heeft.quote:Op zondag 27 december 2009 19:55 schreef Netsplitter het volgende:
Wat is ongeveer een goede maat qua resolutie's voor foto's online?
800*600 of al 1024*768?
Ik pak meestal 640 breed maximaal. Is goed te zien, en laadt lekker snel in. Zit zelf te twijfelen om Imagevue te kopen, kan ik hem meer tweaken.quote:Op zondag 27 december 2009 19:55 schreef Netsplitter het volgende:
Wat is ongeveer een goede maat qua resolutie's voor foto's online?
800*600 of al 1024*768?
Even een tip over je website: Pas de kleur van je lettertype aan. Paarse letters met een zwarte achtergrond geeft een te lag contrastverhouding, waardoor het lezen van de tekst erg moeilijk wordt.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:56 schreef xjoyce het volgende:
Raw moet je inderdaad eerst omzetten in jpg ja voordat je die online zet.
www.weebly.com
mijnes:
www.joycephotography.weebly.com
Adobe photoshopquote:Op donderdag 31 december 2009 11:29 schreef peterzx9r het volgende:
dus als ik het goed heb moet ik eerst omzetten naar jpg en dan online zetten
er is dus geen site die als ik raw upload deze omzet in jpg zonder verlies
Mee eens. Paars past daarbij ook niet bij het design, probeer eens gewoon wit zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:20 schreef Kremers het volgende:
[..]
Even een tip over je website: Pas de kleur van je lettertype aan. Paarse letters met een zwarte achtergrond geeft een te lag contrastverhouding, waardoor het lezen van de tekst erg moeilijk wordt.
Waarom RAW uploaden, bestanden zijn veels te groot. Ik gebruik Adobe Lightroom. Camera aansluiten, importeren, eventueel aanpassen en dan exporteren naar JPG, meteen resizen. Het kost wel wat CPU maar je hebt veel meer mogelijkheden.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:29 schreef peterzx9r het volgende:
Nee, zo'n site is er niet. Maar waarom schiet je überhaupt in RAW als je ze zelf niet om wilt zetten? Laat het omzetwerk dan meteen door je camera doen, en schiet gewoon in JPG. Dan kun je ze tenminste rechtstreeks uit je camera het web op mikken.quote:Op donderdag 31 december 2009 11:29 schreef peterzx9r het volgende:
ziet er idd goed uit. maar ben ook nog zelf aan t flashen ... nog geen succes btw, maar komt nog welquote:Op zondag 27 december 2009 20:17 schreef freud het volgende:
[..]
Ik pak meestal 640 breed maximaal. Is goed te zien, en laadt lekker snel in. Zit zelf te twijfelen om Imagevue te kopen, kan ik hem meer tweaken.
heb ik ook gedaan maar dan een Wordpress blog.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:07 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Open een blog. Zelf gebruik ik het Belgische Skynet blogs
http://meinblickaufdiewelt.skynetblogs.be/
Ik ben sinds vanavond ook over op Zenphoto.quote:Op zondag 3 januari 2010 09:24 schreef Mr_C het volgende:
Wij gebruiken nu Zenphoto met een theme waarin simpleviewer is verwerkt. Het theme hebben we een beetje aangepast (moet nog meer gebeuren), maar we zijn er tot nu toe erg tevreden mee.
Gewoon een dagje voor gaan zittenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:39 schreef sanger het volgende:
Tvp![]()
Ben nog moed aan het verzamelen om eens een keer een poging te wagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Jaquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:10 schreef Omniej het volgende:
Ziet er netjes uit Peter.
Enorm toffe "Abbey Road" foto ook trouwens die te zien is als je over Steden of Bestellen hovert.
Page Not Foundquote:Op zondag 10 januari 2010 13:51 schreef Ruud het volgende:
Zo kan het natuurlijk ook: http://www.flickr.com/photos/hierjeaccountnaam/show/
quote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Page Not Found
Oops! Looks like you followed a bad link.
If you think this is a problem with Flickr, please tell us.
Here's a link to the home page.
Ik vind flick niet zo boeiend eigenlijk. Het commentaar is niet van een echt hoog niveau, en de opmaak van de pagina's vind ik het niet echt geschikt als portfolio site.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:51 schreef Ruud het volgende:
Zo kan het natuurlijk ook: http://www.flickr.com/photos/hierjeaccountnaam/show/
Simpleviewer maakt eigenlijk alleen maar één pagina. Ik heb er wel een website mee gemaakt, maar dan moet je wel wat leren over html (niet veel, maar een paar uur kost het je wel). Mijn site: www.kevinschoenmakers.tkquote:Op donderdag 31 december 2009 17:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Het leek mij ook altijd al mooi om een flash site te hebben met mijn eigen foto's. Hoe lastig is het om als relatieve onbekende met het maken van websites een leuke website te uploaden met bv simpleviewer?
Beetje offtopic, maar wilde toch even kwijt dat ik je Koreafoto's erg tof vind.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:48 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Simpleviewer maakt eigenlijk alleen maar één pagina. Ik heb er wel een website mee gemaakt, maar dan moet je wel wat leren over html (niet veel, maar een paar uur kost het je wel). Mijn site: www.kevinschoenmakers.tk
Dankjewel!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:37 schreef Omniej het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar wilde toch even kwijt dat ik je Koreafoto's erg tof vind.
Persoonlijk vind ik dat als je bang bent voor jatwerk je sowieso je foto's niet op internet moet zetten. Mijn foto's zijn aan hun langste kant 800pixels. Enige jatwerk wat daar mee mogelijk is, is dat iemand op het internet loopt te vertellen dat een van mijn foto's van hem is. Nouja, veel plezier ermee.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:21 schreef dragonrider het volgende:
Even op dit onderwerp inhaken. Wat zou je persoonlijk als maximale resolutie gebruiken om online te zetten. in verband met eventueel jatwerk. In theorie zou het niet uit moeten maken natuurlijk, de foto blijft jou eigendom, maar toch
Dit dus. En bovendien zorg ik er altijd voor dat de Hi-Res fotos die ik aflever aan modellen net iets kleiner zijn dan de Hi-Res die ik op mijn harde schijf heb. En sinds ik met een DSLR schiet heb ik natuurlijk altijd de RAWs nog. Die gaan ECHT nergens heen.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef Netsplitter het volgende:
Ik doe nu alles op ongeveer 800*600.
Very nice!quote:Op zondag 10 januari 2010 15:48 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Simpleviewer maakt eigenlijk alleen maar één pagina. Ik heb er wel een website mee gemaakt, maar dan moet je wel wat leren over html (niet veel, maar een paar uur kost het je wel). Mijn site: www.kevinschoenmakers.tk
Die van jullie is ook tof gewordenquote:
Thx...we zijn er ook aardig tevreden mee nu....quote:Op maandag 11 januari 2010 21:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die van jullie is ook tof geworden
Niet slecht!quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:34 schreef Refurb het volgende:
www.123limburg.nl
Samen met iemand anders.
Site krijgt binnenkort een grote update qua layout
Zoiets idd.. veel te weinig om afdrukken van te maken.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:34 schreef zquing het volgende:
1000 pixels op de langste zijde, eventueel met watermerk. Tenminste dat is wat ik doe
quote:Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef Netsplitter het volgende:
Ik doe nu alles op ongeveer 800*600.
Ik heb wel een klein kritiekpuntje over je website in ieder geval... Voor een portfoliowebsite vind ik je foto's namelijk érg lastig vindbaar.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef siekman het volgende:
Nu een tijdje bezig met leuk fotograferen
So be gentle . Maar kritiek waar ik wat mee kan is altijd welkom
http://siekman.nl
Hoe heb je de achtergrond van Simpleviewer veranderdquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef siekman het volgende:
Nu een tijdje bezig met leuk fotograferen
So be gentle . Maar kritiek waar ik wat mee kan is altijd welkom
http://siekman.nl
http://www.simpleviewer.net/simpleviewer/support/faq.html#pro_2quote:Op donderdag 14 januari 2010 @ 20:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
Hoe heb je de achtergrond van Simpleviewer veranderd
Ik sta er nog opquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:54 schreef MissBliss het volgende:
[..]
http://www.simpleviewer.net/simpleviewer/support/faq.html#pro_2
Volgens mij heb je er simpleviewer pro voor nodig
Ik heb mijn website ook vernieuwd en ook simpleviewer een beetje aangepast:
http://www.fotoleonie.nl
quote:Op donderdag 24 december 2009 20:57 schreef RonaldV het volgende:
JAlbum is een customisable Java-applicatie die je in een handomdraai een heel acceptabele webpagina presenteert. Het enige wat je dan nog nodig hebt is webruimte. Ik doe dat op een server die gewoon bij me thuis staat.
www.jalbum.com
Dat kan je doen in de software van de viewers ( SVmanager ) of door een stukje code in de gallery.xml te plaatsenquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:34 schreef Ruud het volgende:
[..]
Hoe heb je de achtergrond van Simpleviewer veranderd
Dank jequote:Op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:12 schreef siekman het volgende:
[..]
Dat kan je doen in de software van de viewers ( SVmanager ) of door een stukje code in de gallery.xml te plaatsen
als je een voorbeeldje wil van het file moet je maar even mailen . dan stuur ik je de xml toe .
@ Omniej . Ik kan me vinden in je kritische punten . Ik zal eens kijken of ik het iets anders in het vat kan gieten .
Er zijn inderdaad wat veel goed gerichte klikken nodig voor een paar foto;s .
bedankt voor je kritiek , hier kan ik wel wat mee
@missbliss : een zeer nette en strakke website . Mooie geďntegreerde simpelviewer ook .
Mijn kennis over website's is nog beperkt , maar zo als jij je simpleviewer hebt geďntegreerd zo zou ik het ook wel willen en dan kan ik de info toevoegen aan de gallery nice![]()
Gave Regâhfoto heb je gemaakt!quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:13 schreef l33uw17 het volgende:
met pbase kun je mooie galleries maken: pbase.com
zelf heb ik het zo gedaan: http://florian-fotografie.webklik.nl/page/fotoalbum
Ga ik zeker doen , als het zover isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je
Ik heb eigenlijk het meeste uit de simpleviewer faq gehaaldMaar evt vragen kan je pm-en
als je een eigen webspace hebt bij je provider kun je met een programma als Jalbum zoals eerder gezegd leuke dingen doen en kost ook nog eens geen drol, een aanrader dusquote:Op donderdag 24 december 2009 18:42 schreef danos het volgende:
Ik heb net een digitale spiegelreflex cam gekocht en ben me nu hard aan het verdiepen. Nu vroeg ik me direct af hoe en waar mensen hun foto's online zetten op een eigen website?
Ik zie wel veel mooie templates als ik google, maar wat is een makkelijk maar toch strakke manier om een website op te zetten?
Voorbeeld van iets wat er imo erg gaaf uitziet:
[ afbeelding ]
Geen idee of ik daar met mijn basic skills mee uit de voeten kan, zijn er andere mogelijkheden?
Bij Simpleviewer kan dit.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:32 schreef infp2009 het volgende:
Even een tvp'tje voor mijn eigen aanstaande fotoblog.
Zijn de bovengenoemde plugins ook in staat om kleine stukjes tekst bij de specifieke foto's te laten zien?
Welke licentie heb je gekocht van Imagevue?quote:Op zaterdag 26 december 2009 20:19 schreef Kremers het volgende:
Als je er geld voor over hebt: imagevueDat is echt geniale flash software. Deze beschikt over een admin module waar alles in te stellen is en je kunt er ook nieuwe foto's en mappen aan toevoegen. Handig als je je portfolio wilt uitbreiden.
Ik heb hem draaien op http://www.jkphoto.nl
Ja precies, zeker met die gunstige dollarstand nu.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:28 schreef Kremers het volgende:
Yep, die heb ik ook. Ik verdien ook (nog) geen geld aan mijn foto's, dus commercieel is overdreven. Alleen als je de broncode wilt aanpassen is dat nodig, dat mag namelijk bij de commerciële wel, en bij de privé niet. Maar dat lukt mij toch niet
$150 vind ik ook wat te gortig$54 gaat nog wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |