abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75984991
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Ikke niet hoor. Als ik platgronings wil zijn, lijkt me dat mijn volste recht. Of uitsluitende een andere officiele landstaal sprekende (Fries). En de overheid heeft er ook helemaal niks mee te schaften als een Nederlands staatsburger helegaar geen taal spreekt. Of een buitenlandse.
Een overheid heeft daar wel iets mee te schaften als iemand door het niet spreken van Nederlands niet aan het werk komt toch?
quote:
En de overheid heeft al helemaal niet te vinden dat al haar onderdanigen levenslang moeten leren omdat dat zo leuk staat op de BBSC.
Idd.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 23 december 2009 @ 20:34:44 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75985029
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:06 schreef sigme het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/binnenl(...)rplicht_naar_taalles

.....

Sprakeloos. De oren vallen van m'n hoofd.

Aan de éne kant begrijpelijk, helder en vooruitstrevend beleid (althans: in conceptuele zin).

Aan de andere kant geen beleid dat kan worden doorgevoerd zonder één of ander vaag 'maatschappelijk debat' (van commissies her en der). Uiteindelijk ontneem je mensen wederom een stukje vrijheid en dwing je ze wederom een bepaalde ontwikkeling in waarvan het maar de vraag is of iedereen daar wel echt (latent) behoefte aan heeft.

Daarnaast werk je zo langzaam naar het punt toe waarop je je moet gaan afvragen of bepaalde ouders uberhaupt nog wel kinderen 'mogen'. Want wat als pappa's kofschip vergaat en mamma's fokschaap opeens een foQschaap wordt? En ze kunnen niet beter?
Intelligent, but fucked up.
pi_75985588
Dus omdat er allochtone ouders zijn die falen zijn autochtonen de sigaar? Welkom in Nederland 2009 .

Dit idee kan alleen maar komen van een kabinet wat sowieso al bezig is een synoniem te worden voor het begrip paternalisme. Het is echt van de pot gerukt dat de groep die problemen heeft niet aangepakt kan worden.

Allochtone ouders die kinderen nemen maar zelf amper weten dat ze voor van achteren leven zijn extreem laakbaar .
  woensdag 23 december 2009 @ 20:48:16 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75985692
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:46 schreef MrX1982 het volgende:
Dus omdat er allochtone ouders zijn die falen zijn autochtonen de sigaar? Welkom in Nederland 2009 .

Dit idee kan alleen maar komen van een kabinet wat sowieso al bezig is een synoniem te worden voor het begrip paternalisme. Het is echt van de pot gerukt dat de groep die problemen heeft niet aangepakt kan worden.

Allochtone ouders die kinderen nemen maar zelf amper weten dat ze voor van achteren leven zijn extreem laakbaar .
Geloof het of niet, maar dat bestaat ook bij autochtonen.

Koffie?
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 23 december 2009 @ 20:48:46 #25
177885 JoaC
Het is patat
pi_75985715
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:15 schreef Chriz2k het volgende:
Tof man, de volgende stap is dat we met z'n allen verplicht naar heropvoedingskampen worden gestuurd om de liefde voor onze regering aan te wakkeren.
Is er dan wat mis met dit kabinet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 23 december 2009 @ 20:50:28 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75985793
Dit kabinet zorgt er niet voor dat minderheden en uitschot zich aanpassen aan de massa, maar dat iedereen behandeld wordt als stront.
pi_75985795
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:46 schreef MrX1982 het volgende:

Wat staat er nou in de eerste zin man:
quote:
Om de taalachterstand van allochtone ouders met jonge kinderen te bestrijden, overweegt minister Van der Laan (Integratie, PvdA) een leeftijdsonafhankelijke leerplicht.
I´m back.
pi_75985976
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Geloof het of niet, maar dat bestaat ook bij autochtonen.
Er zullen ongetwijfeld autochtonen zijn met een taalachterstand maar niet dat ze überhaupt geen Nederlands spreken of het niveau van een kleuter hebben. Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die in een land wonen maar de taal niet machtig zijn. Pure zelfkwelling lijkt me.
quote:
Koffie?
Ik zit aan de Cola. Evengoed bedankt .
pi_75986096
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat staat er nou in de eerste zin man:
[..]
Dan pak je toch die groep aan. Probleem opgelost.
pi_75986245
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef BasEnAad het volgende:
Dit kabinet zorgt er niet voor dat minderheden en uitschot zich aanpassen aan de massa, maar dat iedereen behandeld wordt als stront.
Het zorgt ervoor dat iedereen acceptable collateral damage wordt van maatregelen ooit oorspronkelijk gericht op echte probleemgevallen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75986317
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan pak je toch die groep aan. Probleem opgelost.
Gelijkheidsbeginsel, kan niet.
Maar ze zullen heus jou of sigme niet verplichten Nederlandse les te nemen, omdat je de ene na de andere schrijffout maakt op Fok!. Zie het juist als een handreiking aan PVV en achterban.
I´m back.
pi_75986717
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gelijkheidsbeginsel, kan niet.
Maar ze zullen heus jou of sigme niet verplichten Nederlandse les te nemen, omdat je de ene na de andere schrijffout maakt op Fok!. Zie het juist als een handreiking aan PVV en achterban.
Gelijkheidsbeginsel? Eerder doorgeslagen politiek correct denken.

Stel dat ik in het verkeer een fout bega en daarvoor gestraft wordt moet mijn buurman ook gestraft worden in het kader van het gelijkheidsbeginsel? Gelijkheid bestaat niet.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:10:16 #33
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_75986821
Als dit er serieus doorkomt zijn mensen echt stekeblind als ze denken dat ze hier vrijheid hebben.
pi_76004780
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Stel dat ik in het verkeer een fout bega en daarvoor gestraft wordt moet mijn buurman ook gestraft worden in het kader van het gelijkheidsbeginsel? Gelijkheid bestaat niet.
Ooit gehoord van rechtsbeginselen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_rechtsbeginselen
Het gelijkheidsbeginsel is er 1 van.
I´m back.
pi_76005082
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:33 schreef Mwanatabu het volgende:
Een overheid heeft daar wel iets mee te schaften als iemand door het niet spreken van Nederlands niet aan het werk komt toch?
Nee. Als je niet aan het werk komt doordat je de (door de werkgever) vereiste taal niet spreekt dan is het je eigen verantwoordelijkheid om de taal te leren of anders geen baan te hebben. De hele integratiekwestie zou in een vrij land waar het zwemmen of verzuipen is niet eens bestaan, wel in een verzorgingsstaat waar het loont je zo dom mogelijk te houden omdat je dan een uitkering krijgt. De oplossing is, zoals gewoonlijk, niet meer maar minder overheid.
pi_76005496
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je vat hem verkeerd op denk ik.

Gelijkheidsbeginsel is dat als jij 20 km te hard rijdt je evenveel boete krijgt als wanneer je buurman 20 km te hard rijdt. Als een Marokkaanse de taal niet voldoende beheerst moet ze hetzelfde ondergaan als wanneer een Nl'se de taal niet goed beheerst. Je kunt geen aparte wetten maken voor bepaalde groepen.

Het zelfde principe geld voor het afnemen van een paspoort. Als een marokaan voor de derde keer in de gevangenis belandt en je besluit om zijn paspoort af te nemen, dan moet je dat ook doen als een nl'er voor de derde keer in de gevangenis belandt.
pi_76005501
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef beeer het volgende:

[..]

Nee. Als je niet aan het werk komt doordat je de (door de werkgever) vereiste taal niet spreekt dan is het je eigen verantwoordelijkheid om de taal te leren of anders geen baan te hebben. De hele integratiekwestie zou in een vrij land waar het zwemmen of verzuipen is niet eens bestaan, wel in een verzorgingsstaat waar het loont je zo dom mogelijk te houden omdat je dan een uitkering krijgt. De oplossing is, zoals gewoonlijk, niet meer maar minder overheid.
Het klinkt logisch wat je hier zegt. Een verzorgingsstaat zorgt voor een vangnet, voor degenen die niet mee kunnen komen, waaronder degenen die de taal niet beheersen. Haal dat vangnet weg dan moeten mensen de taal wel beheersen c.q. integreren, anders hebben ze eenvoudig niet te eten.
Wat echter ook kan gebeuren is dat mensen zichzelf gaan organiseren ogv etnische afkomst, om aldus alsnog o.a. dat vangnet te creëren. Krijg je staatjes binnen de staat. Iets dergelijks gebeurde ook in de VS, op het moment dat het Noorden steeds verder industrialiseerde na de burgeroorlog en als gevolg hiervan immigranten aantrok uit arme Europese gebieden, zoals bijv. Italië, Ierland. Dit fenomeen zou eigenlijk de basis leggen voor de georganiseerde misdaad.
I´m back.
pi_76005537
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef beeer het volgende:

[..]

Jij ziet graag mensen verzuipen he? Krijg je daar een kick van?

Maar in dit geval heb je ten dele gelijk. De overheid moet de taalcursus beschikbaar stellen (welicht tegen betaling), maar mag hem niet verplichten. Lopen mensen vervolgens vast is dat hun eigen probleem.
pi_76005720
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er zullen ongetwijfeld autochtonen zijn met een taalachterstand maar niet dat ze überhaupt geen Nederlands spreken of het niveau van een kleuter hebben. Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die in een land wonen maar de taal niet machtig zijn. Pure zelfkwelling lijkt me.
Er zijn genoeg Limburgers (zeker de oudere generatie) die maar een paar woorden Nederlands spreken. Hun hele leven ging en gaat in het Limburgs. Moeten die ook op taalles?
pi_76005892
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
Dit fenomeen zou eigenlijk de basis leggen voor de georganiseerde misdaad.
Nee verboden op drank, drugs, gokken, enzovoorts legde de basis voor de georganiseerde misdaad. Ik zou de VS juist het schoolvoorbeeld noemen van hoe integratie wel moest (tot de Immigration Act en andere regulatie zoals minimuloon daar een einde aan maakte). Wie daar kwam was geen allochtoon maar werd Amerikaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')