Anwar El Sadat Assassinated - 6 October 1981quote:
Haifa Square to be Named in Honor of Egyptian President Sadat
by Nissan Ratzlav-Katz
(IsraelNN.com) A new square named in honor of the late Egyptian President Anwar Sadat will be dedicated in the center of the Ramat Begin neighborhood in Haifa on Tuesday. Sadat, the first Arab leader to sign a peace agreement with Israel, was assassinated in 1981 by members of the Muslim Brotherhood.
Taking part in the ceremony will be Haifa Mayor Yona Yahav, Egypt's Ambassador to Israel Yasser Rida and Herzl Makov, the Director General of the Menachem Begin Heritage Center. It was the late Prime Minister Menachem Begin who invited Sadat to address the Knesset in Jerusalem and who eventually signed a treaty with him in Washington D.C.
When the decision was first made public in 2008, Mayor Yahav said, "This decision is a form of appreciation for the peaceful initiative of Sadat, who visited Haifa in 1979."
In September of that year, during his historic visit to Israel, Sadat stepped out of his vehicle at a Haifa intersection, walked up to local residents and well-wishers who lined the streets in his honor, and shook hands with them. There were Israelis of all types lining the Haifa streets along Sadat's route from the Mediterranean port to the Carmel hills cheering his arrival, according to historical records.
Initially, the city wanted to name a square in Ramat Golda after the Egyptian leader. However, it was found to be more appropriate that Sadat Square be located in the neighborhood named after Prime Minister Begin. In their decision regarding the square naming, the Haifa City Council said, "Anwar Sadat was found worthy of commemoration in respect of his decisive contribution to moving the peace process forward in partnership with Menachem Begin, of blessed memory. The leadership of these two men brought about a dramatic change in the history of the State of Israel. Sadat acted with determination and courageous leadership, and paid for it with his life."
The timing of the naming ceremony is significant, as well, as Sadat was born on December 25 in 1918.
In contrast to Sadat, the current President of Egypt, Hosni Mubarak, has not visited Israel at all, with the exception of the funeral of the late Prime Minister Yitzchak Rabin. Mubarak took the reins in 1981, in the wake of Sadat's assassination.
Bron
wat dacht je van goodwill bij egypte?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:49 schreef Ghaazi het volgende:
Ik weet niet bij wie de Israeli's goodwill willen kweken, want vrijwel elke Arabier en elke Palestijn beschouwt Sadat als een verrader voor de Palestijnse zaak.
Mooi eerbetoon en een geste naar Egypte.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:49 schreef Ghaazi het volgende:
Ik weet niet bij wie de Israeli's goodwill willen kweken, want vrijwel elke Arabier en elke Palestijn beschouwt Sadat als een verrader voor de Palestijnse zaak.
ik was het alweer vergeten. wat me wel bijstaat is dat hamas mensen als schild gebruikt, zodat ze er na kunnen janken.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:53 schreef IHVK het volgende:
Goodwill kweken, ik denk dat je een fosforbom op een schoolplein niet zo snel uit iemands geheugen wist.
En dit klinkt wellicht overdreven, maar het is wel zo.
Hamas is wat dat betreft net zo triest als Israël ja.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik was het alweer vergeten. wat me wel bijstaat is dat hamas mensen als schild gebruikt, zodat ze er na kunnen janken.
triester, vele malen triester.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hamas is wat dat betreft net zo triest als Israël ja.
Ah boehoe een muurtje om wapenhandel tegen te gaan, schan-de-lijk zeg.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:55 schreef Disana het volgende:
Een belonging voor de dikke muur aan de grens met Gaza misschien?
Zo kennen we je weer Whiskey_ Tango De_Ruyter. Een genuanceerde inhoudelijke reactie waarin je vanzelfsprekend ook de bouwmaterialen en de medicijnen noemt waaraan in Gaza een schrijnend tekort is.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:37 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ah boehoe een muurtje om wapenhandel tegen te gaan, schan-de-lijk zeg.
Als ze geen raketten zouden afschieten was dat ook niet nodig geweest, het is een simpel causaal gevolg van de acties van Hamas. Dan moeten ze nu niet gaan zeuren om een muur. Overigens is die muur opgericht door Egypte dus heeft het niks te maken met de Israelieten.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo kennen we je weer Whiskey_ Tango De_Ruyter. Een genuanceerde inhoudelijke reactie waarin je vanzelfsprekend ook de bouwmaterialen en de medicijnen noemt waaraan in Gaza een schrijnend tekort is.
Ik verwijs je naar alle topics van toen over het causale verband in die oorlog.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:41 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ze geen raketten zouden afschieten was dat ook niet nodig geweest, het is een simpel causaal gevolg van de acties van Hamas. Dan moeten ze nu niet gaan zeuren om een muur. Overigens is die muur opgericht door Egypte dus heeft het niks te maken met de Israelieten.
Egyptenaren zijn de Palestijnen ook al spuug en spuug zat.
Simplistisch doch waarheid.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar alle topics van toen over het causale verband in die oorlog.
Maar dit is wel heel simplistisch.
Een muur die er niet voor niets staat lieverdquote:Op woensdag 23 december 2009 14:55 schreef Disana het volgende:
Een belonging voor de dikke muur aan de grens met Gaza misschien?
Niet de Palestijnen, wel Hamas. Hetzelfde Hamas dat een onderdeel is van de Moslim Broederschap, die weer de moord op Sadat op hun geweten hebben. Zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:41 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als ze geen raketten zouden afschieten was dat ook niet nodig geweest, het is een simpel causaal gevolg van de acties van Hamas. Dan moeten ze nu niet gaan zeuren om een muur. Overigens is die muur opgericht door Egypte dus heeft het niks te maken met de Israelieten.
Egyptenaren zijn de Palestijnen ook al spuug en spuug zat.
de egyptische muur bedoel je?quote:Op woensdag 23 december 2009 16:41 schreef Disana het volgende:
Beetje sneue reacties want ik doel op de muur waaraan nog maar net is begonnen. Kennelijk is dat niet bekend bij jullie. Vooral erg dom van Rommel die een vrouwelijke poster als lieverd wegzet met een kusje.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1133749.htmlquote:Last update - 08:34 09/12/2009
Egypt has begun the construction of a massive iron wall along its border with the Gaza Strip, in a bid to shut down smuggling tunnels into the territory. The wall will be nine to 10 kilometers long, and will go 20 to 30 meters into the ground, Egyptian sources said. It will be impossible to cut or melt.
quote:Op woensdag 23 december 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1133749.html
Kijk, dat is aanpakken.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1133749.html
Ja oké daar heb je gelijk in, maar sinds Hamas nu de "regering" is daar kan je stellen dat de relaties tussen beiden nou niet bepaald je-van-het zijn. Vandaar ook die muur.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Niet de Palestijnen, wel Hamas. Hetzelfde Hamas dat een onderdeel is van de Moslim Broederschap, die weer de moord op Sadat op hun geweten hebben. Zo is het cirkeltje weer rond.
Wat ik vooral sneu vind is dat een nieuwsbericht over eerbetoon door Israëliërs aan een moedige Arabische leider meteen wordt aangegrepen om over muren rond Gaza te mopperen. Wat heeft Sadat met die muur te maken?quote:Op woensdag 23 december 2009 16:41 schreef Disana het volgende:
Beetje sneue reacties want ik doel op de muur waaraan nog maar net is begonnen. Kennelijk is dat niet bekend bij jullie. Vooral erg dom van Rommel die een vrouwelijke poster als lieverd wegzet met een kusje.
Ik ben vóór een muur, jij bent tégen een muur.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij gaat weer in de negeerstand want je wordt weer net zo vervelend als Whiskey_Tango.
Je denigrerende kusje getuigt niet van een serieuze insteek maar ook dat is je niet vreemd. Dag W_T.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:49 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik ben vóór een muur, jij bent tégen een muur.
Gaan we elkaar daarom negeren?
yeah like who cares als ze jou negeert dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 16:49 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ik ben vóór een muur, jij bent tégen een muur.
Gaan we elkaar daarom negeren?
Ach gut, je bent het niet met me eens (what else is new) en negeert me weer. Het zal vast gezellig zijn deze kerstdagen, iedereen om je heen en niemand die het met je oneens is, want die komen er niet in.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Je denigrerende kusje getuigt niet van een serieuze insteek maar ook dat is je niet vreemd. Dag W_T.
Volgens mij zie jij het cynisme van dat enkele zinnetje van mij niet. Verder heeft iedereen reden en recht te twijfelen aan de goede bedoelingen met deze naamgeving.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat ik vooral sneu vind is dat een nieuwsbericht over eerbetoon door Israëliërs aan een moedige Arabische leider meteen wordt aangegrepen om over muren rond Gaza te mopperen. Wat heeft Sadat met die muur te maken?
Mwah niet veel, maar ze begon zelf over de muur dus dan mag ik er wel op in gaan lijkt me. Als ze het alleenrecht wil op meningen verkondigen over de Israëlische Egyptische muur dan moet er maar een speciaal Disana subforum komen denk ik.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
yeah like who cares als ze jou negeert dan?
quote:Op woensdag 23 december 2009 16:52 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Mwah niet veel, maar ze begon zelf over de muur dus dan mag ik er wel op in gaan lijkt me. Als ze het alleenrecht wil op meningen verkondigen over de Israëlische muur dan moet er maar een speciaal Disana subforum komen denk ik.
Ik zie vooral zuur. De beslissing is dan ook al in 2008 gemaakt, zoals in het artikeltje te lezen is, dus je cynisme is sowieso misplaatst.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij het cynisme van dat enkele zinnetje van mij niet. Verder heeft iedereen reden en recht te twijfelen aan de goede bedoelingen met deze naamgeving.
wil je nu een cadeautje?quote:Op woensdag 23 december 2009 16:57 schreef IHVK het volgende:
ach zowel zoalshetis als de ruyter hebben aangegeven dat Israel ze aan het hart gaat, dus kritiek op israel (al gooien ze fosfor op woonwijken) hoef je van die kant niet te verwachten. terwijl ik wel degelijk zeg dat hama's ook geen zuivere koek is.
Natuurlijk zie je 'zuur' en geen gefundeerde suggestie. De muur is natuurlijk ook pas vorige maand gepland.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik zie vooral zuur. De beslissing is dan ook al in 2008 gemaakt, zoals in het artikeltje te lezen is, dus je cynisme is sowieso misplaatst.
Toch maar een denigrerend zoentje voor jou.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:57 schreef IHVK het volgende:
ach zowel zoalshetis als de ruyter hebben aangegeven dat Israel ze aan het hart gaat, dus kritiek op israel (al gooien ze fosfor op woonwijken) hoef je van die kant niet te verwachten. terwijl ik wel degelijk zeg dat hama's ook geen zuivere koek is.
Die muur staat er al veel langer. Volgens mij is die in een van de eerste oorlogen met Gaza gebouwd, hoe jij aan vorige maand komt is me vreemd?quote:Op woensdag 23 december 2009 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk zie je 'zuur' en geen gefundeerde suggestie. De muur is natuurlijk ook pas vorige maand gepland.
Dat vind ik ook jammer. Ik vind het een mooi eerbetoon aan Sadat. Een dapper man was het. Hij heeft er dan ook met zijn leven voor moeten betalen.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat ik vooral sneu vind is dat een nieuwsbericht over eerbetoon door Israëliërs aan een moedige Arabische leider meteen wordt aangegrepen om over muren rond Gaza te mopperen. Wat heeft Sadat met die muur te maken?
Klopt, een dure prijs voor het plaatsen van een muur.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer. Ik vind het een mooi eerbetoon aan Sadat. Een dapper man was het. Hij heeft er dan ook met zijn leven voor moeten betalen.
Is er iets over Sadat gezegd dan? Er wordt alleen met recht en reden aan de motieven van Israël getwijfeld.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer. Ik vind het een mooi eerbetoon aan Sadat. Een dapper man was het. Hij heeft er dan ook met zijn leven voor moeten betalen.
Er wordt aan de motieven getwijfeld. Ja. Of het met recht en met reden is valt te bezien.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Is er iets over Sadat gezegd dan? Er wordt alleen met recht en reden aan de motieven van Israël getwijfeld.
Maar dat is toch niet zo heel gek als je aan de ene kant een plein vernoemt naar een persoon die zich heeft ingezet voor vrede en ondertussen stug doorgaat met het ondernemen van acties die de vrede geen goed doen.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Er wordt aan de motieven getwijfeld. Ja. Of het met recht en met reden is valt te bezien.
Dacht je dat je regering zich bemoeit met de namen van straten? Dat is een aangelegenheid van de gemeente, net zoals in Nederland.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet zo heel gek als je aan de ene kant een plein vernoemt naar een persoon die zich heeft ingezet voor vrede en ondertussen stug doorgaat met het ondernemen van acties die de vrede geen goed doen.
Niet als het slechts een aangelegenheid is van de gemeente. Dan doet het namelijk juist niets af aan het wantrouwen.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dacht je dat je regering zich bemoeit met de namen van straten? Dat is een aangelegenheid van de gemeente, net zoals in Nederland.
Bovendien zal ik je argument omdraaien: zou deze actie niet aan kunnen tonen dat jullie wantrouwen misschien deels onterecht is?
http://www.alalam.ir/english/detail.aspx?id=91512quote:Israel names square after Anwar Sadat
Wed, 23 Dec 2009 11:48:28 GMT
Israel has named a new square in the occupied territories after the assassinated Egyptian president Anwar Sadat.
The occupying regime's officials announced Tuesday that the square in the center of the Ramat Begin neighborhood in Haifa will be named in honor of the late ally.
Egyptian ambassador to the occupied territories Yasser Reda and Haifa municipality officials attended the inauguration of the Anwar Sadat Square.
Sadat was the first head of state to make peace with Israel, a move which dealt a heavy blow to Cairo's ties with the Islamic world.
Wat dacht je van Saoedi-Arabië dat moslims in Jemen met witte fosfor bestookt, daar hoor je de soennitische moslimlanden en IHVK niet over:quote:Op woensdag 23 december 2009 16:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
maar dat is natuurlijk wel een egyptische muur. daar hoor je moslimlanden niet over.
Klopt, maar ik was ook niet degene die een verband er tussen legde.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als het slechts een aangelegenheid is van de gemeente. Dan doet het namelijk juist niets af aan het wantrouwen.
Oh, de school waarvan de hamas raketaanvallen stuurdenquote:Op woensdag 23 december 2009 14:53 schreef IHVK het volgende:
Goodwill kweken, ik denk dat je een fosforbom op een schoolplein niet zo snel uit iemands geheugen wist.
En dit klinkt wellicht overdreven, maar het is wel zo.
occupiedquote:Op woensdag 23 december 2009 17:38 schreef Disana het volgende:
Het is maar net vanuit welk standpunt je dit beziet. Ook dit is een visie:
[..]
http://www.alalam.ir/english/detail.aspx?id=91512
omdat het jou met de paplepel is ingegoten dat alles wat joden doen op zijn minst wantrouwen waard is, staat toch ook overduidelijk in je boek?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom wantrouw ik deze actie? Dit moet een strategische zet zijn.²
Dat is net zo triest.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:11 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Wat dacht je van Saoedi-Arabië dat moslims in Jemen met witte fosfor bestookt, daar hoor je de soennitische moslimlanden en IHVK niet over:
The Saudi forces, fighters claim, venture beyond Houthi positions targeting the civilian areas and using unconventional weaponry including flesh-eating white phosphorus bombs.
http://www.presstv.com/classic/detail.aspx?id=112947§ionid=351020206
Dat rechtvaardigt geen witte fosfor aanval op een woonwijk, alsof er geen andere mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:29 schreef Roi het volgende:
[..]
Oh, de school waarvan de hamas raketaanvallen stuurden.
dus voortaan gaat elk bericht over saoudi-arabië over die fosforbommen en is dat niet off topic. weten we dat ook weer.quote:
Het is weer zover. Het woord anti-semitisme is weer gevallen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:48 schreef De_Ruyter het volgende:
Ah het is weer zo ver hoor, Israël geeft een vriendelijk gebaar en het enige waar het stelletje anti-semitische zuurpruimen mee op kunnen komen zijn de muren en fosforbommen.
ze hebben elke bewoner ruim van te voren laten weten dat ze gingen aanvallen. dan blijven is vragen om brandplekjes in je blouse.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt geen witte fosfor aanval op een woonwijk, alsof er geen andere mogelijkheden zijn.
Nou als het over het conflict van Soedi-Arabië met Yemen gaat kun je het wel aanhalen wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus voortaan gaat elk bericht over saoudi-arabië over die fosforbommen en is dat niet off topic. weten we dat ook weer.
Mij is helemaal niets bekend van Hamas die vanuit een school aanvallen verrichtte. Ik weet alleen van een VN school die zwaar is bestookt door Israël.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt geen witte fosfor aanval op een woonwijk, alsof er geen andere mogelijkheden zijn.
Ja ze stuurden mooie briefjes naar beneden.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hebben elke bewoner ruim van te voren laten weten dat ze gingen aanvallen. dan blijven is vragen om brandplekjes in je blouse.
De verstokte reacties van sommigen doen mij dat wel denken ja. Net als Disana om maar iemand te noemen, je noemt een plein naar Sadat en krijgt meteen gezeik over een muur over je heen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is weer zover. Het woord anti-semitisme is weer gevallen.
Zoals dit, het is algemeen bekend dat Hamas van schoolpleinen schoot.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij is helemaal niets bekend van Hamas die vanuit een school aanvallen verrichtte. Ik weet alleen van een VN school die zwaar is bestookt door Israël.
maar dat spreekt dan toch de vele reacties in dit topic tegen over israel en de muur/fosforbommen als ze een plein naar een islamitische egyptenaar van betekenis vernoemen?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nou als het over het conflict van Soedi-Arabië met Yemen gaat kun je het wel aanhalen wat mij betreft.
Moet ze maar niet claimen dat er niks van waar is ze er toevallig niks van weet.quote:
quote:Op woensdag 23 december 2009 18:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij is helemaal niets bekend van Hamas die vanuit een school aanvallen verrichtte. Ik weet alleen van een VN school die zwaar is bestookt door Israël.
Iemand begon over goodwill.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dat spreekt dan toch de vele reacties in dit topic tegen over israel en de muur/fosforbommen als ze een plein naar een islamitische egyptenaar van betekenis vernoemen?
Mij gaat het om de VN school die Israël bestookte. Bij mijn weten zat daar geen Hamas. Heb je daar bronnen voor?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de rakketwerpers stonden op het dak.
ze hebben dan ook zo gericht mogelijk op de installaties geschoten. en niet tegelijkertijd. of dacht je dat gazastrook net zo groot was als een voetbalveld?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ze stuurden mooie briefjes naar beneden.
Alsof die mensen een kant op konden. Heel Gaza was hermetisch afgesloten.
Waarom, daar heeft Egypte toch geen last van?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Iemand begon over goodwill.
Sorry hoor, maar dat moet wel cynisch bedoeld zijn, want ondertussen gaat men vrolijk door met het bouwen van nederzettingen.
ja goodwill jegens egypte niet jegens hamas.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Iemand begon over goodwill.
Sorry hoor, maar dat moet wel cynisch bedoeld zijn, want ondertussen gaat men vrolijk door met het bouwen van nederzettingen.
Aan de andere kant kunnen er nu filmpjes worden gepost wat er allemaal is gebeurd in Gaza toen, vooral met burgers.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:56 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Moet ze maar niet claimen dat er niks van waar is ze er toevallig niks van weet.
Geloof je echt werkelijk wat je nu zelf zegt"?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze hebben dan ook zo gericht mogelijk op de installaties geschoten. en niet tegelijkertijd. of dacht je dat gazastrook net zo groot was als een voetbalveld?
Die heb ik ook wel gepost in het verleden hoor, ik ben niet van de eenzijdige journalistiek zoals sommigen hier. Ik zeg enkel dat ik dat van Israël kan begrijpen. Mij zal je nooit horen zeggen dat Israël fluffy bunnies over de grens heen schiet.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Aan de andere kant kunnen er nu filmpjes worden gepost wat er allemaal is gebeurd in Gaza toen, vooral met burgers.
Maar dat komt de discussie niet echt ten goede.
misschien omdat israel ook de vn als onhebbelijke hielenlikkers van moslimlanden ziet?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij gaat het om de VN school die Israël bestookte. Bij mijn weten zat daar geen Hamas. Heb je daar bronnen voor?
Geen bronnen dus. Er was geen enkele reden die school aan te vallen, zoals er ook geen reden was opnieuw de infrastructuur aan barrels te bombarderen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien omdat israel ook de vn als onhebbelijke hielenlikkers van moslimlanden ziet?
burgers die het slachtoffer van hamas zijn ja. laat maar eens zien hoe smerig die hamas is. waar overigens een heel erg groot gedeelte van het volk ontzettend content mee is. ze zijn toch zo democratisch gekozen?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Aan de andere kant kunnen er nu filmpjes worden gepost wat er allemaal is gebeurd in Gaza toen, vooral met burgers.
Maar dat komt de discussie niet echt ten goede.
geen bronnen. hey kom jij eens met bronnen. wat denk je wel niet snotneus.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen bronnen dus. Er was geen enkele reden die school aan te vallen, zoals er ook geen reden was opnieuw de infrastructuur aan barrels te bombarderen.
Neem me niet kwalijk dus dat ik cynisch ben over het benoemen van een plein naar de vreedzame Sadat.
Sadat was Egyptisch, Egyptisch, Egyptisch en nog eens Egyptisch.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen bronnen dus. Er was geen enkele reden die school aan te vallen, zoals er ook geen reden was opnieuw de infrastructuur aan barrels te bombarderen.
Neem me niet kwalijk dus dat ik cynisch ben over het benoemen van een plein naar de vreedzame Sadat.
Grappig dat je aan leeftijd refereert als je iets niet hard kunt maken. Al bij stilgestaan dat ik misschien wel een stuk ouder ben dan jij? Het is maar een suggestie hoorquote:Op woensdag 23 december 2009 19:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen bronnen. hey kom jij eens met bronnen. wat denk je wel niet snotneus.
ja zou kunnen ouwe tang, maar dan nog ga ik geen bronnen zoeken voor jou. wat denk je wel niet. jij moet iets hardmaken, niet ik. en ga maar gewoon weer ontopic, zonder fosfor en muren.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Grappig dat je aan leeftijd refereert als je iets niet hard kunt maken. Al bij stilgestaan dat ik misschien wel een stuk ouder ben dan jij? Het is maar een suggestie hoor
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja zou kunnen ouwe tang, maar dan nog ga ik geen bronnen zoeken voor jou. wat denk je wel niet. jij moet iets hardmaken, niet ik. en ga maar gewoon weer ontopic, zonder fosfor en muren.
MILF of GILF???quote:Op woensdag 23 december 2009 19:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Grappig dat je aan leeftijd refereert als je iets niet hard kunt maken. Al bij stilgestaan dat ik misschien wel een stuk ouder ben dan jij? Het is maar een suggestie hoor
ILF zelfs, toe maar.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
MILF of GILF???
Zelf ben ik een DILF.
ik ben blij dat je meer humor dan argumenten en bronnen hebt.quote:
Bestaat er überhaupt goodwill jegens hamas ,quote:Op woensdag 23 december 2009 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja goodwill jegens egypte niet jegens hamas.
Ik ken jou verder niet , maar dat je het niet erg snap, is mij na een berichtje van jou te lezen vrij duidelijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:03 schreef Disana het volgende:
[..]
mevrouw heeft alleen maar hamas/iranfilmpjes bekeken en denkt nu een goede reden te hebben om dit topic aan te grijpen om te neuzelen over fosfor, infrastructuur en muren.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef C_N het volgende:
[..]
Ik ken jou verder niet , maar dat je het niet erg snap, is mij na een berichtje van jou te lezen vrij duidelijk.
de infrastructuur aan barrels te bombarderen. Je bedoel hier de hamas mee neem ik aan .
Ik denk dat ik jou wel ken (kloon), maar ik wil je wel beantwoorden. Onderzocht en bewezen is, ook met voor de hele wereld zichtbare beelden, dat moedwillig vele bedrijven en bedrijfjes zijn platgegooid, waarmee Palestijnen brodeloos werden gemaakt.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef C_N het volgende:
[..]
Ik ken jou verder niet , maar dat je het niet erg snap, is mij na een berichtje van jou te lezen vrij duidelijk.
de infrastructuur aan barrels te bombarderen. Je bedoel hier de hamas mee neem ik aan .
Leuk, en wat is je mening over het Sadat plein?quote:
Zonde van het belasting-geld. Daar had beter een flatgebouw neergezet kunnen worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:38 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Leuk, en wat is je mening over het Sadat plein?
die beelden geven aan dat het moedwillig was? of deed het ophitsende islamitische allah oe akbar commentaar jou dat denken. niets is wat het is in pallywood.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou wel ken (kloon), maar ik wil je wel beantwoorden. Onderzocht en bewezen is, ook met voor de hele wereld zichtbare beelden, dat moedwillig vele bedrijven en bedrijfjes zijn platgegooid, waarmee Palestijnen brodeloos werden gemaakt.
zodat ze straks de joden lekker geconcentreerd hebben en meer doden kunnen maken met hun raketten?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zonde van het belasting-geld. Daar had beter een flatgebouw neergezet kunnen worden.
Herkenbaar, niet?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:42 schreef De_Ruyter het volgende:
Die geste vind ik zeer nobel en op z'n plaats, ik vind het alleen jammer dat elk gebaar van Israël meteen de kop word ingedrukt door gezeik als ook hier in het topic. Ze kunnen het nooit goed doen, behalve als ze massaal zelfmoord plegen ofzo.![]()
Enfin, een goed gebaar.
Nee hoor, de gift van voedsel door Marokkanen aan daklozen tijdens de Ramadan of Suikerfeest of what the hell het ook was vond ik zeer nobel.quote:
Alleen toen zag ik je totaal niet reageren op de overige reacties. Die toch wel een factor 1000x zuurder waren dan de kritische reacties hier. Maar het is goed om te zien dat je weet waar ik het over heb.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:44 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Nee hoor, de gift van voedsel door Marokkanen aan daklozen tijdens de Ramadan of Suikerfeest of what the hell het ook was vond ik zeer nobel.
Flauw, je kan beter.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zonde van het belasting-geld. Daar had beter een flatgebouw neergezet kunnen worden.
Maar ik heb wel gereageerd, en positief zelfs voor zover ik het nog weet. Het is niet alsof ik dit nu uit m'n hoge hoed trek.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen toen zag ik je totaal niet reageren op de overige reacties. Die toch wel een factor 1000x zuurder waren dan de kritische reacties hier. Maar het is goed om te zien dat je weet waar ik het over heb.
Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar nee, er moeten weer allerlei andere anti_Israël dingen bijgesleept worden. Terwijl dit zo'n mooi-weliswaar rijkelijk laat-gebaar is naar de familie van Sadat.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die beelden geven aan dat het moedwillig was? of deed het ophitsende islamitische allah oe akbar commentaar jou dat denken. niets is wat het is in pallywood.
en nu gaan we het hebben over de israelische geste om een egyptische moslim van betekenis als pleinnaam te boenoemen.
vind je het gekl? een paar lamsworsten aan het goede doel neemt de nr1 in de irritatie top 10 niet direct weg natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen toen zag ik je totaal niet reageren op de overige reacties. Die toch wel een factor 1000x zuurder waren dan de kritische reacties hier. Maar het is goed om te zien dat je weet waar ik het over heb.
Je kunt het mooi of hypocriet vinden, verder is er weinig over te zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar nee, er moeten weer allerlei andere anti_Israël dingen bijgesleept worden. Terwijl dit zo'n mooi-weliswaar rijkelijk laat-gebaar is naar de familie van Sadat.
Ben je niet om te kopen dan, dan kunnen we er wellicht wat aan doen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd, maar nee, er moeten weer allerlei andere anti_Israël dingen bijgesleept worden. Terwijl dit zo'n mooi-weliswaar rijkelijk laat-gebaar is naar de familie van Sadat.
precies. maar waarom hypocriet? en warom zeg je er dan zoveel over, dat je er allerlei randzaken bij moet slepen om iets positiefs negatief te maken?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt het mooi of hypocriet vinden, verder is er weinig over te zeggen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. maar waarom hypocriet? en warom zeg je er dan zoveel over, dat je er allerlei randzaken bij moet slepen om iets positiefs negatief te maken?
Het kan nog erger, bijvoorbeeld ophef over één smiley.quote:
Jij had de tendens gezet, wellicht onbewust maar dan ligt de oorzaak toch echt bij jou.quote:Dat kan alleen maar komen omdat het topic ook verder niets zinnigs teweeg kan brengen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:07 schreef Disana het volgende:
[..]
![]()
Zoveel ophef over één zinnetje. Dat kan alleen maar komen omdat het topic ook verder niets zinnigs teweeg kan brengen.
Dat dacht ik dus ook vanmiddag toen na 34 minuten nog steeds niemand op mijn topic had gereageerd. Maar ik vond dit wel een mooi gebaar van Israël (of iig de Israëliërs die dit voor elkaar hebben gekregen) en wel een eigen topic waard.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef zoalshetis het volgende:
eigenlijk wel frappant dat dit überhaupt een nws-topic waardig is. ben allang blij dat we in nederland geen darmkanaal hebben.
FYI, ts is ook een moslim en ik heb geen problemen met joden! Het conflict in het MO is niet zo zwart-wit, het is eerder een strijd tussen twee gematigde en twee extremistische kanten. Aan de ene kant heb je de (extreem)rechtse Israëliërs zoals Netanyahu, Lieberman en de kolonisten, en aan Palestijns-Arabisch-islamitische zijde Hamas en de islamisten die de weg naar vrede dwarsbomen en aan de andere kant heb je de Israëliërs die vrede willen en moedige moslims zoals Sadat die een tegengeluid laten horen en zoals bekend heeft hij dit met zijn leven moeten bekopen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
omdat het jou met de paplepel is ingegoten dat alles wat joden doen op zijn minst wantrouwen waard is, staat toch ook overduidelijk in je boek?
Dat bericht van Disana was idd niet objectief aangezien Iran heel Israël als bezet Palestijns gebied ziet en omdat Al-Alam (de Arabischtalige Iraanse tv zender) het over 'occupied' heeft betekent het niet dat het Anwar el Sadat-plein in bezet gebied is, niet te verwarren met de Israëlische kolonisten die nederzettingen bouwen in de West Bank, want dat is wel gewoon bezet gebied, althans dat is waar in de toekomst een onafhankelijke Palestijnse staat moet komen te liggen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
occupiedja iran is pas tevreden als israel van de kaart is geveegd.
Het is evenwel evengoed een geluid dat gerespecteerd dient te worden zoals vandaag ook veel geluiden hier. Ik postte het om aan te tonen dat het enige objectieve in dit topic het gegeven is dat er een plein is vernoemd naar Sadat; al het overige bestaat uit subjectieve visies afhankelijk van waar de sympathie ligt.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:31 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Dat bericht van Disana was idd niet objectief aangezien Iran heel Israël als bezet Palestijns gebied ziet en omdat Al-Alam (de Arabischtalige Iraanse tv zender) het over 'occupied' heeft betekent het niet dat het Anwar el Sadat-plein in bezet gebied is, niet te verwarren met de Israëlische kolonisten die nederzettingen bouwen in de West Bank, want dat is wel gewoon bezet gebied, althans dat is waar in de toekomst een onafhankelijke Palestijnse staat moet komen te liggen.
Haha dit klopt als een bus en zegt dan ook meteen genoeg.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:59 schreef Leevancleef het volgende:
Als er een plein in Israël naar je wordt vernoemd is dat -zeker voor een Arabische leider- een twijfelachtige eer. ....
Natuurlijk ziet iedereen dat wel, tenzij je blind bent.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
hamas (en dan hebben we het over 60% of nog meer van de palestijnen) gooit sneeuwballen met stenen naar mensen. en als ze daardoor terug bekogeld worden gaan ze achter 'onschuldigen' schuilen. hoezo ziet niemand dat?
als ik vele mensen op fok! mag geloven is dat toch echt anders. of ben jij blind of zo?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk ziet iedereen dat wel, tenzij je blind bent.
Dat zal dan wel he?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ik vele mensen op fok! mag geloven is dat toch echt anders. of ben jij blind of zo?
ik denk dat je de verkeerde aansprak om over blindheid te praten.quote:
Dat kon hij ook niet want hij is pas half december geregistreerdquote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, want ik begrijp er nu niets meer van.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je de verkeerde aansprak om over blindheid te praten.
En zo is het.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, want ik begrijp er nu niets meer van.
Maakt niet uit.
Vind nog steeds dat het een eerbetoon is aan Sadat en vind het een mooie geste van Israël.
zo is het.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, want ik begrijp er nu niets meer van.
Maakt niet uit.
Vind nog steeds dat het een eerbetoon is aan Sadat en vind het een mooie geste van Israël.
Daarom is dit gebaar dan ook gewoon mooi en zitten er geen andere motieven achter.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Den_Haag het volgende:
De verhoudingen tussen Israel en Egypte zijn toch al prima
Context? Ik zie helemaal geen context. Deze film is volkomen uit het verband gerukt en kan dus van alles zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:20 schreef De_Ruyter het volgende:
"For the Palestinian people, death has become an industry at which women excel, and so do all people living on this land. The elderly excel at this, and so do the mujahideen (de terroristen dus) and the children. This is why they formed human shields of the women, the children, the elderly and the mujahideen, in order to challange the Zionist bombing machine."
Met andere woorden, de mujahideen gebruiken (openlijk toegegeven) de inwoners van Gaza als schild, puur en alleen omdat ze "goed" zijn in de dood.
Voor verdere context kijk het filmpje maar.
Het is een persconferentie, de uitspraken an sich zijn wat mij betreft afdoende om toch al enigszins aan te kunnen tonen dat ze daar wel degelijk de dood verheerlijken in bepaalde kringen. Als daar nog wordt bijgevoegd dat het een eer is om als menselijk schild voor Mujahideen te fungeren dan trek ik daar wel een conclusie uit.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Context? Ik zie helemaal geen context. Deze film is volkomen uit het verband gerukt en kan dus van alles zijn.
Hoe zei Churchill het ook al weer? "We zullen vechten in de straten etc....."quote:Op donderdag 24 december 2009 18:59 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Het is een persconferentie, de uitspraken an sich zijn wat mij betreft afdoende om toch al enigszins aan te kunnen tonen dat ze daar wel degelijk de dood verheerlijken in bepaalde kringen. Als daar nog wordt bijgevoegd dat het een eer is om als menselijk schild voor Mujahideen te fungeren dan trek ik daar wel een conclusie uit.
Kan zijn, kan zijn. Zeker als dit tijdens de Gazaoorlog was geweest. Het is echter ruim een jaar eerder uitgesproken, in de tijd dat Hamas in het offensief zat met zijn Kassamraketten.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe zei Churchill het ook al weer? "We zullen vechten in de straten etc....."
En die kindertjes in de VSvA die hun vaders aanboden om te sneuvelen in de strijd tegen Al Qaeda?
Zonder context is dit gewoon oorlogsretoriek. Ophitserij van alle tijden en plaatsen.
Beide voorbeelden die je aanhaalt zijn ook gebaseerd op de waarheid, zowel het Verenigd Koninkrijk die overal een bittere strijd leverde tot de dood, of de Verenigde Staten die de war on terror voert als een levensopdracht.quote:Op donderdag 24 december 2009 19:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe zei Churchill het ook al weer? "We zullen vechten in de straten etc....."
En die kindertjes in de VSvA die hun vaders aanboden om te sneuvelen in de strijd tegen Al Qaeda?
Zonder context is dit gewoon oorlogsretoriek. Ophitserij van alle tijden en plaatsen.
Nou ja, hij zou zo maar in scene gezet kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:45 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Beide voorbeelden die je aanhaalt zijn ook gebaseerd op de waarheid, zowel het Verenigd Koninkrijk die overal een bittere strijd leverde tot de dood, of de Verenigde Staten die de war on terror voert als een levensopdracht.
Waarom zou deze speech van Hamas dan niet waar zijn?
Dat kan, maar dat is het niet want Hamas is juist trots op dit soort retoriek, net zoals jouw andere voorbeelden uitgesproken werden door personen die trots waren op die uitspraken.quote:Op donderdag 24 december 2009 21:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, hij zou zo maar in scene gezet kunnen zijn.
Het was motiverend bedoeld voor het Britse volk, net zoals dat van Hamas is voor het Palestijnse volk, met als miniem verschil dat Churchill niet zei "We gijzelen het Britse volk en offeren ze op voor het goede doel en het leven na de dood", wat waarschijnlijk ook niet in goede smaak zou vallen, denk je niet?quote:Ja, ik heb mijn voorbeelden uit de geschiedenis, maar ik wil maar zeggen, dat oorlogsretoriek niet voorbehouden is aan Hamas. En Churchills speech wordt nog steeds aangehaald als erg moedig en motiverend.
Het verschil in waardering is afhankelijk van je eigen positie.
Ik heb ook niks tegen motiverende speeches, maar er zit een groot verschil tussen "We zullen tot de laatste man vechten" of "We zullen onze vrouwen en kinderen als schild gebruiken desnoods".quote:Er is nog een overeenkomst tussen Churchill en deze gast: ze werden allebei bedreigd door een grote aanvallende macht.
Alsof Churchill (of Bush of Rumsfeld) voorop liepen!quote:Op donderdag 24 december 2009 21:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is het niet want Hamas is juist trots op dit soort retoriek, net zoals jouw andere voorbeelden uitgesproken werden door personen die trots waren op die uitspraken.
[..]
Het was motiverend bedoeld voor het Britse volk, net zoals dat van Hamas is voor het Palestijnse volk, met als miniem verschil dat Churchill niet zei "We gijzelen het Britse volk en offeren ze op voor het goede doel en het leven na de dood", wat waarschijnlijk ook niet in goede smaak zou vallen, denk je niet?
Ik vind het dus niet vergelijkbaar.
[..]
Ik heb ook niks tegen motiverende speeches, maar er zit een groot verschil tussen "We zullen tot de laatste man vechten" of "We zullen onze vrouwen en kinderen als schild gebruiken desnoods".
Ja dat deden ze, Engeland was de frontlinie en de Verenigde Staten namen het voortouw als het gaat om de inmenging in het Midden Oosten. Dat ze zelf niet met een geweer staan te schieten is een non-argument, dat ben je wel met me eens hoop ik.quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof Churchill (of Bush of Rumsfeld) voorop liepen!
Goed, vrolijk/gezegend kerstfeest. Al naar je overtuiging.quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:19 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ja dat deden ze, Engeland was de frontlinie en de Verenigde Staten namen het voortouw als het gaat om de inmenging in het Midden Oosten. Dat ze zelf niet met een geweer staan te schieten is een non-argument, dat ben je wel met me eens hoop ik.
Verder, vrolijk kerstfeest, we zijn nu in Vrijdag.
Hou het maar bij vrolijk, heb verder geen religieuze bindingen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed, vrolijk/gezegend kerstfeest. Al naar je overtuiging.
Nee, dat is in dit licht geen non-argument. Sterker nog: het was een algemeen gevoeld ressentiment tegen Bush jr c.s.. Makkelijk lullen als je je eigen zonen en dochters (of jezelf) buiten schot houdt.
Churchill had zelf nog gevochten in de Eerste Wereldoorlog, geloof ik.
Sterker nog: onze Middelkoop wordt tegengeworpen dat hij geen dienst heeft gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |